vinkuvat jarrut uudessa Corollassa

koivja41

350 km ajettu Toyota Corolla 1.6 vvt-i Linea soll Farmari Facelift pieniä murheita jarrut vinkuu ovet ei tahdo mennä kiinni mutta kai huollossa katsovat ps. Ei ole aikaisemmin Corolla herättänyt huomiota eikä varmaan nytkään jos jarrut ei vinkuisi

20

3970

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • corolla-04

Eli jarrut vinkuu aluksi n. 1000-2000km sitten se lakkaa joten ei muutakun kovaa ajoo ja jarruttelua :)

Syytä en tiedä mutta sielä voi olla jonkinlainen suojapinnoite etteivät heti näytä ruosteiselta tai jotain muuta mikä sit kuluu aikapian pois.

• corolisti

Itsellä jarrujen vinkuminen loppui 2tuhanen tienoilla.Ovien kanssa ei muuta ongelmia kuin farmarin takaluukku pakkasella vaatii kovemman läimäyksen sulkeutuakseen,jäykät tiivisteet.
      Muuten sillä ajettu 35tuh. eikä mitään ongelmia.

• Samoin mulla tahtoi äännellä ton Verson jarrut,mut nyt ovat äänettömät.Jos painoi kunnolla jarrua(tai sitten ei ollenkaan,heh) niin ei vinkunut,mut silleen "sopivasti" kun painoi,niin vikisi aika tavalla.Nyt on 500 km takana(!!:) ) ja jarrut ei vingu.Joten konsti,jota ylempänä mainostettiinkin,jotta ajoa ja jarruttelua :)
        Entisessä wagonissa tosiaan takapaksin luukku,ei tahtonu pakkasella mennä kerralla kiinni,vaan se piti "saattaa" kiinni.Tohon auttoi lukkomekanismin öljyäminen aseöljyllä.Sen jälkeen ei tempunnu lukot,luukut,eikä ovetkaan :)
        Tässä uudessa autossa,ei ole ollu ovien,tai muittenkaan kanssa ongelmia(jos tota vikinää ei lasketa mukaan)

• kertaakaan

Laitoin tämän kommentin vain siksi ettei kukaan luule että kaikkien Corollojen jarrut vinkuu uusina. Omallani on nyt ajettu vajaa pari tuhatta eikä koskaan, ei siis kertaakaan, ole vinkunut jarrut. En ole myöskään kuullut yhdenkään Corollan jarrujen vinkuvan ja niitä sentään näkyy liikenteessä jatkuvasti.

• Topi

munkin corolla vinkuu, 2000 ajettu joten eiköhän kohta lopu.... takaluukku pottuilee myös aivan kuten muillakin wagonin omistajilla! Pakko möyntää että ensivaikutelma uudesta corollastani ei ole ollut kummoinen....

• vikana?

Kovalla pakkasella joutuu antamaan hiukan vauhtia suljettaessa kun tiiviste on kova. Sama pätee kaikkiin muihinkin autoihin. Onko sinulla ollut jotain muuta?

• corolla

mun kans takaluukku pottuilee ei mee oikein kii,mutta kun aukaisee takaoven raolleen että ilma pääsee poistumaan kiinni pantaessa .minä vien autoni huoltoon luukun takia saavat säätää sen , ei ole muuta moitittavaa on eka corolla mulla

• tojotasta
        vikana? kirjoitti:

Kovalla pakkasella joutuu antamaan hiukan vauhtia suljettaessa kun tiiviste on kova. Sama pätee kaikkiin muihinkin autoihin. Onko sinulla ollut jotain muuta?

niin aina sama valitus "Sama pätee kaikkiin muihinkin autoihin"

• puhut
        tojotasta kirjoitti:

niin aina sama valitus "Sama pätee kaikkiin muihinkin autoihin"

Tiivisteet tosiaan ovat kovemmat pakkasella ja autossa kuin autossa vaaditaan hieman enemmän voimaa jotta ne menisivät kasaan ja lukittuminen onnistuu. Pätee kaikkiin autoihin. Onneksi Toyota ei ole pahimmasta päästä. Monessa autossa olen tosiaan joutunut lyömään lujaa ennen kuin on lukittunut.

• Topi
        vikana? kirjoitti:

Ei siellä mikään tiiviste vaivaa vaan lukko on paska... olen käynyt pari kertaa huollossa jolloin siirsivät lukkoa, tulos parempi mutta ei hyvä....tyyppivika!

• niin että
        puhut kirjoitti:

Tiivisteet tosiaan ovat kovemmat pakkasella ja autossa kuin autossa vaaditaan hieman enemmän voimaa jotta ne menisivät kasaan ja lukittuminen onnistuu. Pätee kaikkiin autoihin. Onneksi Toyota ei ole pahimmasta päästä. Monessa autossa olen tosiaan joutunut lyömään lujaa ennen kuin on lukittunut.

suhahtaa niin kesällä kuin talvella.

• koivja41
        vikana? kirjoitti:

minulle sanottiin toyotan huollossa ovien lukoissa olevan tehtaan rasvan olevan niin jäykkää että se on monesta autosta otettu pois ja laitettu lievempää rasvaa että ovet toimisi moitteettomasti mulla takkuaa 2 ovea kuskin ovi ja peräloosterin kansi ja tekee vain pakkasella eihän se kivalta tunnu alle 1000km mittaris eilen aamulla 6 läimäytyksellä meni peräloosterin kansi kiinni eiköhä tuo ensi huollossa korjautune

• vinkuu

tuttu juttu,appiukon corollan jarrut vinkuu vähän väliä,sama koskee omaani avea,taitaa olla tojon ominaisuus

• kilometriä

mittarissa ja perk.... jarrut alkoi kiljua kevyesti jarruttaes.

• AE111

Minun edellisessä autossani (Corolla -03) jarrut alkoivat melko varhain kevyesti vinkumaan, mutta lakkasi jossain tonnin tienoilla. Johtunee jostain materiaaleista, esim. asbestittomista paloista tms. Reippaassa jarrutuksessa ei kuulunut mitään, mutta kevyissä jarrutuksissa tuli lievää vinkunaa.

• vinkuu
        AE111 kirjoitti:

Minun edellisessä autossani (Corolla -03) jarrut alkoivat melko varhain kevyesti vinkumaan, mutta lakkasi jossain tonnin tienoilla. Johtunee jostain materiaaleista, esim. asbestittomista paloista tms. Reippaassa jarrutuksessa ei kuulunut mitään, mutta kevyissä jarrutuksissa tuli lievää vinkunaa.

ne tulee vinkuun ajoittain niin kauan kuin corollaa pidät sama koskee avensista,se on niitten ominaisuus(huollossa kerrottiin että tehdas koko ajan yrittää löytää ratkaisun vinkumiseen)

• löytynyt jo?
        vinkuu kirjoitti:

ne tulee vinkuun ajoittain niin kauan kuin corollaa pidät sama koskee avensista,se on niitten ominaisuus(huollossa kerrottiin että tehdas koko ajan yrittää löytää ratkaisun vinkumiseen)

Minun -05 farmaristani voi katsoa mitä siellä on. Se kun ei ole koskaan vinkunut!

• myös
        löytynyt jo? kirjoitti:

Minun -05 farmaristani voi katsoa mitä siellä on. Se kun ei ole koskaan vinkunut!

Sama homma omassa sedan 05:ssa, ei ole vinkunut ja 5000km jo ajettu.

• vinkuu
        myös kirjoitti:

Sama homma omassa sedan 05:ssa, ei ole vinkunut ja 5000km jo ajettu.

olette varmaan sitten kuuroja molemmat,itseasiassa tänään nimenomaan huollossa oli puhe tästä vinkimis jutusta joten mitään provo juttuja nää ei ole,mutta sehän on hyvä jos teillä on hyvät yksilöt,ohjauksetkin varmaan on erinomaiset ja ajettavuus muutoinkin!??

• otetaan
        vinkuu kirjoitti:

olette varmaan sitten kuuroja molemmat,itseasiassa tänään nimenomaan huollossa oli puhe tästä vinkimis jutusta joten mitään provo juttuja nää ei ole,mutta sehän on hyvä jos teillä on hyvät yksilöt,ohjauksetkin varmaan on erinomaiset ja ajettavuus muutoinkin!??

jarrujen vinkuminen ja kiljuminen huumorilla, kun ajat parkkipaikalle hiljaisella nopeudella painat jarrua pikkasen niin se vinkuminen herättää huomiota, päitä kääntyy katsomaan mitä vit.. siellä kiljuu "Katos perskele pojalla on uusi kommee Corolla"..

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      135
      7415
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      165
      4470
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      56
      3500
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      508
      3242
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      297
      2154
    6. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1803
    7. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      23
      1777
    8. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1593
    9. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      179
      1505
    10. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      15
      1446
    Aihe