Jos Toyota ruostuisi se ei olisi Suomen ylivoimaisesti yleisin auto....

Anonyymi

....ja se ei oli lähes jokaisessa kunnassa ylivoimaisesti yleisin auto. Kemijärvelläkin kolmas osa autoista on Toyotia. Jokainen kemijärveläinen näin ollen tietää, että Toyota ei ruostu.

Koko Suomen tilanne:

Toyota, (11,7%), Mercedes-Benz (9,2%), Volvo (9,0%) , BMW (8,6%), Volkswagen (8,0%), Audi (6,7%), Škoda (6,6%), Ford (5,2%), Nissan (5,2%), Kia (4,6%),

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000006175972.html?share=b36865c7b45f848184e0c26dea79800d

43

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Kehnot ajo-ominaisuudet. Ei jatkoon.

      • Anonyymi

        Ei ole. Toyota on vuosikymmenestä toiseen tehnyt uskomattoman paljon työtä että jokainen uusi Toyota tuntuu samalta kuin entiset ja uskollisilla asiakkailla on tuttu ja turvallinen olo.


      • Anonyymi

        Siksipä tämän vuoden corolla tuntuu ihan samalta kuin -89 aikoinaan. Huonoja ovat.


      • Anonyymi

        Suuntavakaampi Toyotin on kuin BMW, tai Audi sen puoleen.
        En kyllä tiedä kaiksita Tojottimista mutta sen mitä olen koeajanut uutta Corollaa ja RAV4sta.
        Itsellä on 3v vanha A4 ja edellinen oli uudesta ostettu 3-srajalainen. Kumpikaan näistä ei ole kovin suuntavakaa vaikka autoja on sädelty pajalla useita kertoja.
        Audin ongelma keskialueella täysi tunnoton ohjaus. BMWn ongelma oli auton soutaminen jatkuvasti.

        Hyviä ajolta Suomen teille on Volvo ja Mersu mutta kyllä Tojottimen nämä uudet mallit ihan käypäisiä on. Ihan samaa harmaata massaa kuin muutkin paitti just Volvo ja Mersu.


        kamalin ajoltaan mitä olen koeajanut uusista autoista tänä vuonna oli ehdottomassti Passat. Ainoa auto missä tulin huonovointiseksi ratin takana auton epämäärisestä keikkumisesta. Ohjaus oli lisäksi täysin tunnoton joka tilanteessa.

        Välillä ihmetyttää kovasti onko nämä kaikenlaiset Terot ikinä aidosti ajaneet erilaisilla autoilla ja tositaalta osaavatko analysoida systemaattisesti ajotaphtumaa ja ilmiöitä.
        Se ei riitä että jonain päivänä ku rengaspaineet ja ulkolämpötila ynnä asfaltin lämpötila sattuu olemaan optimaaliset, auto kulkee suoraan. Sen pitää mennä suoraan ilma valumista tai vaeltelua ja ilman ratin kääntelyn tarvetta myös vaikka ajo-olosuhteet muuttuisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suuntavakaampi Toyotin on kuin BMW, tai Audi sen puoleen.
        En kyllä tiedä kaiksita Tojottimista mutta sen mitä olen koeajanut uutta Corollaa ja RAV4sta.
        Itsellä on 3v vanha A4 ja edellinen oli uudesta ostettu 3-srajalainen. Kumpikaan näistä ei ole kovin suuntavakaa vaikka autoja on sädelty pajalla useita kertoja.
        Audin ongelma keskialueella täysi tunnoton ohjaus. BMWn ongelma oli auton soutaminen jatkuvasti.

        Hyviä ajolta Suomen teille on Volvo ja Mersu mutta kyllä Tojottimen nämä uudet mallit ihan käypäisiä on. Ihan samaa harmaata massaa kuin muutkin paitti just Volvo ja Mersu.


        kamalin ajoltaan mitä olen koeajanut uusista autoista tänä vuonna oli ehdottomassti Passat. Ainoa auto missä tulin huonovointiseksi ratin takana auton epämäärisestä keikkumisesta. Ohjaus oli lisäksi täysin tunnoton joka tilanteessa.

        Välillä ihmetyttää kovasti onko nämä kaikenlaiset Terot ikinä aidosti ajaneet erilaisilla autoilla ja tositaalta osaavatko analysoida systemaattisesti ajotaphtumaa ja ilmiöitä.
        Se ei riitä että jonain päivänä ku rengaspaineet ja ulkolämpötila ynnä asfaltin lämpötila sattuu olemaan optimaaliset, auto kulkee suoraan. Sen pitää mennä suoraan ilma valumista tai vaeltelua ja ilman ratin kääntelyn tarvetta myös vaikka ajo-olosuhteet muuttuisi.

        Keksi parempia valheita, pitääkö aina liioitella, käry käy heti röllikällä.


    • Anonyymi

      Ruostuvin ja meluisin se on kuitenkin fakta, vaikka Toyotan omapoika kaikkensa tekee peittääkseen sen.

      • Anonyymi

        Ei tarvitse mitään peittää. Aloituksen totuus ja maailman lehtien totuudet todistavat, että Toyota kulkee voittajan tietä.


      • Anonyymi

        Entä ne muut jossa Toyota on tilastoistu listan pohjille ja todettu ruostuvaksi? Niitä nimittäin löytyy paljon. kuten olet huomannut ja siksi olet joutunut ahertamaan.


    • Anonyymi

      Toyotan alustassa ei käytetä mitään vikaantuvia metalliheloja vaan elastisia kumipuslia jotka ovat luotettavia ja lisäksi tutun ajonautinnon takaavia.

      • Anonyymi

        Johan vitsin murjaisit.


    • Anonyymi

      Miksei Suomessa järjestetä Toyotan helmojen hitsausmestari- kisoja. Taitajia riittää ympäri maan eikä kokemusta puutu.

    • Anonyymi

      Kemijärvellä ajetaankin Suomen ruosteisimmilla autoilla.

    • Anonyymi

      Kerron aloittajalle ja muille Suomi24-"Teroille" salaisuuden: KAIKKI AUTOT RUOSTUVAT - TOYOTAKIN!

      • Anonyymi

        Kuskin vanhetessa näkökyky sopivasti huononee.


    • Anonyymi

      Sanokaas mikä onni se on ajaa vanhoilla Toyotoilla?

      • Anonyymi

        Minäpä kerron vanhan Avensiksen omistajana.
        Minun oli pakko ajaa työsuhdeautona Skoda Oktavia, kun konsernilla oli liisarisopimus niin sitä piti noudattaa.
        Sitten kun vaihdoin työpaikkaa tuli oman auton etsiminen ajankohtaiseksi.
        Se miksi Skoda oli jo valmiiksi pois ehdokkaiden listalta oli äärimmäisen huonot kokemukset niistä liisareista joita olin joutunut ajamaan. Vaikka en maksanut tietenkään yhdestäkään remontista mitään, niin se jatkuva epävarmuus siitä milloin matka keskeytyy johonkin vikaan ja sen aiheuttama ylimääräinen vaiva kaikkine hinaus ja sijausautokuvoineen oli jotain josta halusin eroon.
        Toinen todella paha ongelma oli kaikissa noissa kelvottomuus talviautona. Skoda oli jumalattoman kylmä ja ede pitkillä matkoilla ei ohjaamoon saanut lämpötilaa jonka olisi mukavaan matkustamiseen tarvinnut. Sitten toinen ongelma oli auton huono ergonomia, varsinkin pitkillä matkoilla oli pakko pitää taukoja, vaikka niihin ei olisi ollut aikataulullisesti varaa. Myös raju melu oli jatkuva vaiva. Autoa vaivaa kovan rengasmelun lisäksi outo kumina jonka on todella häiritsevä.
        No sitten kun kävin läpi noita mahdollisia uusia autoja autokseni ostin väliaikaiseksi autoksi vanhan Avensiksen. Kuinka ollakkaan tuo vanha Avensis oli melkein kaikessa parempi kuin nuo uudet Skodat ja mikä parasta ei maksa sitten yhtään mitään. Auto toimii aina ja on erittäin lämmin myös talvella. Myö melutaso on aivan eri luokassa kuin meluavassa Skodassa. Ainoa huoli on tällä hetkellä se, mikä on seuraava auto tuon jälkeen joka täyttää autoilun tarpeeni yhtä hyvin kuin tuo ikivanha 1998 mallin Avensis. Ruostettakaan siinä ei vielä ole ja katsastuksiin ei tarvitse laittaa yhtään mitään.
        Jos tiedät paremman auton joka täyttää nuo tarpeeni samalla ylläpitokululla ja ominaisuuksilla niin kerro ihmeessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäpä kerron vanhan Avensiksen omistajana.
        Minun oli pakko ajaa työsuhdeautona Skoda Oktavia, kun konsernilla oli liisarisopimus niin sitä piti noudattaa.
        Sitten kun vaihdoin työpaikkaa tuli oman auton etsiminen ajankohtaiseksi.
        Se miksi Skoda oli jo valmiiksi pois ehdokkaiden listalta oli äärimmäisen huonot kokemukset niistä liisareista joita olin joutunut ajamaan. Vaikka en maksanut tietenkään yhdestäkään remontista mitään, niin se jatkuva epävarmuus siitä milloin matka keskeytyy johonkin vikaan ja sen aiheuttama ylimääräinen vaiva kaikkine hinaus ja sijausautokuvoineen oli jotain josta halusin eroon.
        Toinen todella paha ongelma oli kaikissa noissa kelvottomuus talviautona. Skoda oli jumalattoman kylmä ja ede pitkillä matkoilla ei ohjaamoon saanut lämpötilaa jonka olisi mukavaan matkustamiseen tarvinnut. Sitten toinen ongelma oli auton huono ergonomia, varsinkin pitkillä matkoilla oli pakko pitää taukoja, vaikka niihin ei olisi ollut aikataulullisesti varaa. Myös raju melu oli jatkuva vaiva. Autoa vaivaa kovan rengasmelun lisäksi outo kumina jonka on todella häiritsevä.
        No sitten kun kävin läpi noita mahdollisia uusia autoja autokseni ostin väliaikaiseksi autoksi vanhan Avensiksen. Kuinka ollakkaan tuo vanha Avensis oli melkein kaikessa parempi kuin nuo uudet Skodat ja mikä parasta ei maksa sitten yhtään mitään. Auto toimii aina ja on erittäin lämmin myös talvella. Myö melutaso on aivan eri luokassa kuin meluavassa Skodassa. Ainoa huoli on tällä hetkellä se, mikä on seuraava auto tuon jälkeen joka täyttää autoilun tarpeeni yhtä hyvin kuin tuo ikivanha 1998 mallin Avensis. Ruostettakaan siinä ei vielä ole ja katsastuksiin ei tarvitse laittaa yhtään mitään.
        Jos tiedät paremman auton joka täyttää nuo tarpeeni samalla ylläpitokululla ja ominaisuuksilla niin kerro ihmeessä.

        Ei pienipalkkaisille mitään työsuhdeautoja anneta eikä niillä olisi siihen varaakaan.


    • Anonyymi

      Toyota tunnetaan ja tiedetään kaikkialla hyväksi ja luotettavaski autoksi. Sitä on mahdotonta valheellisilla teksteillä kaataa.

      • Kaikkeni kuitenkin yritän, uskokaa pois.


      • Anonyymi

        Surkea se on ollut aina, mutta 10-15 vuotta sitten aika luotettava ja se riittää suomalaiselle edelleen, vaikka se on nykyään täys kupla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Surkea se on ollut aina, mutta 10-15 vuotta sitten aika luotettava ja se riittää suomalaiselle edelleen, vaikka se on nykyään täys kupla.

        Heinäkuussa rekisteröitiin 1654 Toyotaa eli puolet enemmän kuin toisena olevaa. Kertoo jotain Toyotan laadusta ja luotetttavuudesta.


    • Anonyymi

      Perusjuntti ei oikein tiedä autoista mitään ja Toyotan menneitten aikojen maine vähävikaisena myy edelleen, vaikka sille ei ole mitään katetta ollut enää 2010 luvulla ja ruostuminen on samaan aikaan ns. levähtänyt käsiin, sillä Toyota on lopettanut ruosteenestokäsittelyt kokonaan säästöjensä vuoksi.

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Kaikki autot ruostuvat mikäli niitä ei hoideta.

      • Anonyymi

        ...paitsi Toyota.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Toyotalla ajavat ovat sellainen omituinen lahko joka peittelee ongelmia jälleenmyyntihinnan pelossa ja peittävät samalla pettymystään surkeaan valintaansa.
      https://www.finikor.fi/palvelut/muut-palvelut/kuvagalleria/autoja/toyota-yaris-2013
      https://www.finikor.fi/palvelut/muut-palvelut/kuvagalleria/autoja/toyota-hilux-2016
      https://www.finikor.fi/palvelut/muut-palvelut/kuvagalleria/autoja/toyota-auris-2016
      Tuossa alkuun faktaa.
      Suomalainen on tietämätön autonostaja ja luottaa ihmisten puheisiin ja ne puheet on yhtä tietämättömien juttuja.

      • Anonyymi

        Rusteenestoliikken mainosko on faktaa. Uskomatonta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rusteenestoliikken mainosko on faktaa. Uskomatonta!

        Kyllä kuva kertoo totuuden, tyhmänkin silmä näkee ettei sieltä löydy minkäänlaista suojausta ja ruosteen erottaa ehjästä pinnasta.
        Olet jo melko epätoivoinen.


    • Anonyymi

      Toyota on Suomen yleisin auto.
      Rekisterissä nyt yli 355000 Toyotaa.
      Tästä yli 150000 Corollaa.

      • Anonyymi

        Tieto on heinäkuulta 2017. Tällä hetkellä enemmän.


      • Anonyymi

        Tuo lukema on heinäkuulta 2017. Nyt elokuussa 2019 liikenteessä olevien lukema lukema oli 361.000 Toyotaa.


    • Anonyymi

      Ei Toyota ruostu!! Minulla on nyt Auris hybridi farmari ja olen ajanut merkillä 1972 alkaen. Pesen aina ajon jälkeen koko auton pihassa ja samalla pohjan pesu. Ei tipan tippaa ruostetta. Luotto myyjä kehuu aina autoa kun vaihdan sen uuteen. On kuin uusi! Luotto myyjä tietäisi jos nämä ruostuisi, tietää paljon näistä. Mukava käydä aina rupattelemassa liikkeessä kun luotto myyjä tarjoaa maukkaat kahveet ja tuoretta pullaa.

    • Anonyymi

      Toyotan kunnian puolustaja tekee kovaa ja näyttävää työtä Toyotan ruosteongelman peittelyssä.
      On hän todella paneutunut ja ahkera. Kuin hyvin hän pärjäisikään työelämässä tuolla tyylillä, todella hyvin sanoisin. Mutta kun luonne on sellainen ettei pysty inhimilliseen kanssakäymiseen niin tuo kaikki menee hukkaan Suolen palstoilla häräilyyn.

      • Anonyymi

        Kumma kun kukaan muu kuin sinä, eivät kerro mitään, että Toyota ruostuisi. Lisäksi Toyotia ostetaan joka kuukausi puolet enemmän kuin seuraavaksi tulevaa autoa. Kuinka sellainen auto ruostuisi.

        Siksi kun sitä ostetaan noin paljon väität sen ruostuvan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kumma kun kukaan muu kuin sinä, eivät kerro mitään, että Toyota ruostuisi. Lisäksi Toyotia ostetaan joka kuukausi puolet enemmän kuin seuraavaksi tulevaa autoa. Kuinka sellainen auto ruostuisi.

        Siksi kun sitä ostetaan noin paljon väität sen ruostuvan.

        Autolehdet kertoo Toyota ruostumisesta, mutta jos luet vain Toyotan mainoslehteä niin ethän voi tietää.


    • Anonyymi

      Trollin mielöestä tämä auto ruostuu. Ei oikein täsmää:

      Juuri ilmestyneen tuoreen uutisen mukaan Toyotalla on jälleen kerran paras maine Suomessa ja asiakkaatkin kaikkein uskollisimpia:

      "Vastaajina oli 2 119 aktiivi-ikäistä suomalaista."

      "Suomalaisten näkemykset Toyotan laadusta, tuotteista ja palveluista olivat selvityksessä huippuluokkaa."

      "Nyt Toyotan nosti ykköseksi se, että merkki on alkanut puhutella suomalaisia entistä enemmän myös tunnepuolella."

      "Kantar Automotiven mukaan suomalaiset arvostavat turvallista, luotettavaa ja ympäri vuoden käyttövarmaa autoa. Myös taloudelliset seikat, kuten oletukset hinta-laatusuhteesta ja jälleenmyyntiarvosta, ovat merkittäviä."

      "Toyota on tätä nykyä Suomen eniten ensirekisteröity automerkki. Sillä on myös merkkiuskollisimmat asiakkaat jo neljänä vuotena peräkkäin, kertoo puolestaan Bisnoden tekemä ja Kauppalehden tammikuussa uutisoima selvitys."

      • Anonyymi

        Vw:n kaksi merkkiä myy meillä reilusti enemmän.
        Uusimmassa TM:n vertailussa todettiin jälleen kerran Toyotan ylläpidon kalleus verrokkeikin ja ero oli todella merkittävä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vw:n kaksi merkkiä myy meillä reilusti enemmän.
        Uusimmassa TM:n vertailussa todettiin jälleen kerran Toyotan ylläpidon kalleus verrokkeikin ja ero oli todella merkittävä.

        Eikä todettu.


    • Anonyymi

      Valtavan suosion aikoinaan saavuttanut Avensis tunnettiin siitä että se ei ruostu.

    • Anonyymi

      Nykyisinkin Toyotat ovat erittäin luotettavia ja hyviä ja ruostumattomia autoja.

      • Anonyymi

        No mut hei, toi on muuten ihan totta!


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      91
      2980
    2. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

      Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      299
      1706
    3. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      246
      1587
    4. Minkä merkkisellä

      Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      87
      1401
    5. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

      Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      403
      1400
    6. Nyt kun Pride on ohi 3.0

      Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      403
      1323
    7. Kiitos nainen

      Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      2
      1119
    8. Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa

      Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1067
    9. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

      Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      334
      908
    10. Miksi Purra-graffiti ei nyt olekkaan naisvihaa?

      "Pohtikaapa reaktiota, jos vastaava graffiti olisi tehty Sanna Marinista", kysyy Tere Sammallahti. Helsingin Suvilahden
      Maailman menoa
      258
      875
    Aihe