Onko kaikki sitten hyvin vai ei jatkossa?

Anonyymi

Moi! Olen koenut läpi vakvan masennukse,än, ja ahdistuksen. lääkkeitä en ole syönyt, mutta silti olen tässä. Olen 14v ja haluan purkaa oman oloni tänne. Tai sen olon, mikä mulla oki vielä pari kuukautta sitten. Se ei ollut kiva, vaan helpostuksen tunne. Tunsin helpostusta, että kesäloma alkoi ja sain tietää että vaihtaisin pääkoulun puolelle. Se anto mulle toivoa, että mun ei pitäs nähdä ja olla tekemisissä samassa luokassa rli tilassa enäö kauheasti. Onneksi hän on viellä ensi vuoden vaan koulussa, ja toivottavasti sen jälkeen menee kuuseen. Olen katkera siitä, että kaikkien hänen tekojensa jälkeen hän sai stipendin. Eihän se multa ole pois, mutta en ymmärrä kiksi kiusaajia lahjotaan ja kiusattuja ei. Se kuvastaa sitä, että mä en ole mitään mutta kiusaaja on. Opettajat, rehtori ja kuraattori eivät tahtoneet uskoa tähän, että tää tyypoi kiusaa mua. Vaikka se ei ollut väkivaltaisaa, löhetellyt tekstareita niin voin sanoa että senkin vuoden ajan mitä koin sanallista kiusaamista satutti mua pahasti. Olin sitä enne saanut monia vuosia kestää sanallista kiusaamista, lyömistä pari kertaa. Tää jatkoi edelleen sillä sanllisella kiusaamisella, ja jauhoi p*skaa selän takana. Ainoa ketä puolusti, kuunteli mua ja välitti musta oli mun vanhempi. Mun vanhempi melkeen kului samaan pisteeseen iun mä, puolustaessaan mua. Saadakseen mulle rauha, että saisin jatkaa opiskeluani rauhassa. Olin monen muun syyn takia myöskin sairastunut vakavaan masennukseen. Mm. Toisen vanhemman kuolema, lemmikin menettäminen, sukulaisten erinomaiset touhut.
Ketään muu ei siis ollut mun vierellä, kuin se oma vanhempi. Koulussa ihmiset vähättelivät asiaa, vaikka tää kiusaaja ei ainoastaan mua kiusannut. Hän näki vaivaa siitä yhdelle toiselle tyypille, jonka kanssa vietin monet välkät. Hän valitteli, että kuinka hän ei saanut meidännkanssa olla ja miksi olemme niin usein yhdessä. Oli kertonut yhdelle luokkalaiselle pojalle viilteöystäni, ja poika yhtenä välkkänä huusi mulle kysyen, hei fleksaaks sä. Mä menin vessaan itkemään, koska en pystynyt kestämään niin suurta häpeää. Muöle naureskeltiin ja vilkuiltiin sen jälkeen. Joka. Ikinen. Päivä. Ja mä sentään sain hyviä numeroita kokeista ja todistuksiin. Muutama koe mulla meni tuon takia aika huonosti, ja opettaja rivien välistä antoi ymmärtää, että en muka sitten viitsinyt yrittää edes niiden eteen ja kuinka mun pitäs parempia numeroita saada. Siinä kohtaa melkein jo huusin, että yritin edes mutta aina edes paras ihminen ei voi saada ja jaksa kaikkea. Olinhan sentään aina saanut numeroita 7.-9. Pari niistä kokeista oli 5. Ja 6. He eivät käsittäneet sitä, mitä tuo kaikki aiheutti mulle. Mä en jaksanut. Mä en halunnu mennä kouluun. Joka ikinen pöivä mä mietin, että mulle tapahtuu jos meen sinne. Se oli kuin itkis ja n***isi. Onneksi rehtori on vaihtumassa, ope ja luokka pääkoulun puolella joiss aolen suuromman osan aikaa niin tarvitse i**oottien kanssa olla niin paljoa tekemissiä. Yritettiin tehdä rikosilmoitusta, mutta ei voinut koska ei ollut lyömistä tms väkivaltaa, tai tekstiviestejä. No ainahan sitä tuputetaan, että kuinka kiusaaminen on rikos. No ei näköjään ole, kun se sanallinen yms muu kiusaaminen sallitaan. Jos joku poliisi lukee tätä tms joku joka vois selittää tän, nii miks tälläne on sopivaa kut ei tekstarit ja lyöminenä. Ok väkivalta satuttaa, mutta se kuhmu paranee mut ne sanat jää sun muistiin moniksi vuosiksi eivätkä välttämättä koskaan hävoä sun mielestä. Miksi tää siis on sallittua? Tälöäkin hetkellä itken, koska tää saa mut herkäks. Oon aina ollu herkkä, mutta mukava ja tehnyt parhaani kaiken eteen. Joskus teidänkin pitää sallia, että mäkään en jaksa kaikkea. Olin suunnitlelut monia vuosia itsemurhaa, ja kuinka tapan sillo ja sillo, ja tähä ja tähä aikaa... jopa kerran vedin jonkin verran särkylääkkeit sen toivossa, että nukkuessani en enää heräis siitä. Aamulla oli paha olo, mut ei tarvinnu onneks mennä lääkärii. Selitin vaan, et joo et kyl tää tästä... mä jo olin tehny sit viel kirjeen, ja olin laittanu pöydälle! Mä en jaksanu! Siis kuinka paljon mun täytyy viel kestää, ennenku oon heittäny lusikan nurkkaan?!
Mä en edes harkinnu hakevani apua, ku tää on nii mielekäs v*tun käpykylä.... apua....



Ps. Sori sit noist kirjoitusvirheistä...
Siis mä en vaan jaksaa... mä haluan vaan kuolla, ku tää riittää. Siis mitä v*ttua mun täytyy tehä että saan hyvän lääkärin, ja miks mun täytyy vaihtaa koulua? Eiks sen pitäs olla kiusaaja joka vaihtaa koulua? Taas neki keksi tekosyyn, et pääsee musta vaan eroon... mä en jaksa... v*ttu, mullakin on oikeuksia.

3

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei,

      Hyvä, että kirjoitit tilanteestasi tänne! On olemassa auttavia palvleuita, joihin voit olla yhteydessä matalalla kynnyksellä ja anonyymisti, jopa kotoa käsin. Niistä voit saada tukea ja neuvoja.

      - Sekasin-chat nuorille, https://sekasin247.fi/.

      Sekasin-chat on auki vuoden jokaisena päivänä, maanantaista perjantaihin klo 9-24 sekä lauantaisin ja sunnuntaisin 15-24. Chatissa päivystävät mielenterveyden ammattilaiset sekä koulutetut vapaaehtoiset.

      - Tukinet.net - Tukipisteesi netissä, https://beta.tukinet.net/.

      Tukinetistä saa itselleen tukihenkilön, jonka kanssa voi keskustella kahden kesken mistä tahansa hankalasta elämäntilanteesta tai mielessä olevasta huolesta. Tukinetissä on myös monenlaisia keskusteluryhmiä ja chattejä, joista voi saada vertaistukea sekä ammattilaisten neuvoja. Tukinet on avoinna 24/7.

      - Jos soittaminen tuntuu omimmalta vaihtoehdolta, niin valtakunnallinen kriisipuhelin päivystää numerossa 09 252 5010 arkisin klo 09.00-07.00 sekä viikonloppuisin ja arkipyhinä klo 15.00-07.00.

      Voimia tilanteeseesi!

      Ystävällisin terveisin
      SOS-kriisikeskus/Kata

      • Anonyymi

        Sekasin chatia on pitkät jonot, ja aina joko en jaksa odottaa sinne tai sitten aika loppuu kesken eikä se 45 min edes riitä. Oon enneki pari kertaa ollu, enkä haluis jatkuvasti käydä...
        Eiks tukinettii joudu, jos haluu keskusteluis keskustella nii tekee kåyttäjän? En haluais mielellää. Enkä oikee pysty soitaa... oon nii hiljane ja sillee...
        Ollaa vuos sit mietitty jotai psyykkaa, mut se on maksulline vissii eikä tälläsal normi köyhällä perheel oo varaa. Muutenkaa tääl mis asun nii tiukkaa tekee saada jo siinäki, et sais joskus ruoka-lapun kauppaa vaikkei sossus, tai seurakunnast jatkuvasti juosta ellei ole ihan pakko. Siltikää aina ei saada... emmä tiiä mitä mä teen. Ei oma vanhempikaa tiiä mitä mun kans sit tekis. Viime vuon sanp, et ei tiiä mitä mun kans tekee...


    • Hei taas,

      Tukinettiin pitää tosiaan rekisteröityä, jotta voi saada oman tukihenkilön tai osallistua ryhmiin.

      Rekisteröityessä ei tarvitse ilmoittaa mitään henkilötietoja, riittää että keksii itselleen anonyymin nimimerkin, käyttäjätunnuksen ja salasanan.

      Tsemppiä avun hakemiseen ja saamiseen!

      Lämpimin terveisin
      SOS-kriisikeskus/Kata

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5670
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3597
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      210
      1732
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1712
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      92
      1176
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      29
      1135
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      927
    8. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      72
      849
    9. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      846
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      838
    Aihe