Ihmetten niitä , jotka ostava kuivausrummun saunallisessa asunnossa.
Esim kuivausrumpu maksaa min 600e.
Kun laittaa narut lauteiden päälle ja saunan päälle saa pyykin kuivattua ilmaiseksi ja samalla vielä saunottua.
No järkie ei tietysti kaikilta voi vaatia.
kuivausrumpu turha!!!
35
7421
Vastaukset
- miisa
samahan se on kuivaako ne pyykit lauteiden yläpuolella vai rummussa.... HALOO!!!!!!!!!!!
Oletkos koskaan rumpua käyttänyt? Minä olen...- korjaaja
Kondensoivan kuivaajan käyttö muuttaa kosteuden vedeksi, eikä vesihöyryksi. Pienentää varmasti kiinteistön kosteuskuormitusta. Ei kai se saunakaan aina päällä ole ? Kaikilla ei sitä paitsi ole saunaa.
- Sekä sauna...
... että kuivausrumpu hoitavat kuivailemisen meillä ja näitä avittavat vielä suihkuhuoneen kuivausnarut ja parvekekuivaustellinki.
Urheilevassa lapsellisessa perheessä pyykkiä tulee niin paljon, että pelkkä sauna ei riitä. Toisekseen liinavaatteita on aikas ikävä ripustella lauteiden ylle kuivumaan tai täytyy olla tooosi korkea sauna.
Jokainen taaplailkoon tyylillään...Minäpä en halua hukkua hikiseen haisevaan pyykkiin! - 020202 0100100
Kuka hullu hankkii pesukoneen suihkullisessa asunnossa. Vaatteethan voi pestä samalla kun käy suihkussa. Pesukonehan maksaa jokseenkin 600 euroa, suihkussa vaatteet saa pestyä ilmaiseksi.
- 9098098908
Pesukone maksaa 300-600e sillä hinnalla vie vuoden ajan pyykit jo pesulaan jos sattuu asumaan vieressä, kuten minä.
- Saunaasiant
Saunassa ei saa kuivata pyykkiä, suurin tulipalon syy ensinnäkin on pyykit saunassa ja sauna lahoaa ajan mittaan, kun siellä jatkuvasti kosteaa pyykkiä lirutellaan, saunan pitäisi nimittäin kunnolla kuivua saunomisen jälkeen ja pyykkit levittävät rakenteisiin kosteutta ja ne TULIPALOT, Älkää hullut viekö saunaan pyykkiä!
- 9809809890
Saunaasiant kirjoitti:
Saunassa ei saa kuivata pyykkiä, suurin tulipalon syy ensinnäkin on pyykit saunassa ja sauna lahoaa ajan mittaan, kun siellä jatkuvasti kosteaa pyykkiä lirutellaan, saunan pitäisi nimittäin kunnolla kuivua saunomisen jälkeen ja pyykkit levittävät rakenteisiin kosteutta ja ne TULIPALOT, Älkää hullut viekö saunaan pyykkiä!
Kuten sanoin, toistan tämän vielä, niin lukutaidottomatkin sen huomaavat.
Kuka on käskenyt viedä pyykkiä tulikuumaan saunaan.
Omassa saunassani on säädettävä ilmanvaihto, jolloin sen vai laittaa täysille silloin kuin pyykki on kuivumassa.
- MUISTA!
"No järkie ei tietysti kaikilta voi vaatia". Sinä sen sanoit.
Montakohan saunaa on näin poltettu ja montakohan kotia on näin saatu tuhottua. Sauna on pyykinkuivauksessa se viimeinen paikka missä sitä pitäisi tehdä. Ei edes silloin kun sauna ei ole päällä.
Ja siksi toiseksi, lauteille kiipeäminen pyykinripustukseen ei ole erkonomista työskentelyä ja siinä kasvaa myös tapaturma riski. Pyykin kuivaus rajoittaa saunan käyttöä saunomiseen. Miksi tehdä sauna, jos sitä ei voi käyttää saunomiseen kuin rajallisesti.
Pyykit ja narut ovat saunassa rumat.
Meillä ei ole saunan ja suihkun yhteydessä edes pesukonetta. Pesutorni sijaitsee kodinhoitotilassa. Ja sen lisäksi siellä on oskarinoksat muuhun kuivaamiseen. Näissäkin oksissa kuivaan useinmiten jo rummutettua kosteata pyykkiä esim. kosteana mankeloituja lakanoita.
Pyykkitelineet lattioilla on tiellä ja rumia. Ripustaminen vie myös aikaa.
Kuivausrumpu vie paitsi vettä pois vaatteista niin myös tekstiilipölyä joka muuten leijailisi kodissamme. Vaatteisiin ei myöskään tarvita huuhteluainetta. Mikä parasta säästää aikaa pyykkäriltä.
Perheessä vanhempien lisäksi urheilevat nuoret (jalkapallo ja ratsastus).
En antaisi rumpuani pois.
Ps. Kysy palo- ja pelastuslaitokselta tukea ideallesi. - artturi
Ei se nyt ihan turha ole vaikka on sauna. En tosin ole saunaan ripustanut. Yöllä takan vieressä kuivuu paremmin. Vimo on innokas silittäjä ja joskus käyttää rumpua joka tekee valmiiksi kaappiin laitettavaksi. 16v. kokemuksella.
- rummuton
Herrojen kotkotuksia koko kuivausrummut. Voi niitä pyykkejä kuivata saunassa vaikka ei sauna olekkaan päällä ja hyvää voimistelua niiden kuivumaan ripustelussa saa. Ja kohtahan pyykit kuivuu ulkona.
- 90890890809
rummuton kirjoitti:
Herrojen kotkotuksia koko kuivausrummut. Voi niitä pyykkejä kuivata saunassa vaikka ei sauna olekkaan päällä ja hyvää voimistelua niiden kuivumaan ripustelussa saa. Ja kohtahan pyykit kuivuu ulkona.
Taisi osua arkaan paikkaan, jengi ostellut kalliita kuivausrumpuja ja nyt vasta tajusi , että saunassa ei maksa kuivaus mitään.
Ja todellakin järkeä saa käyttää. Kuka on käskenyt laittaa tulikuumaan saunaan pyykit kuivumaan???
Asiat pitää osata taktikoida niin , että samalla kun saunomiset on loppu, niin pyykinpesukone päälle ja tunnin - kahden päästä saunaan kuivumumaan.
Tai tosiaan kun totesit ei se sauna tarvitse olla edes kuuma, kylmässäkin saunassa kuivuu hyvin.
Saunapalot johtuvat juuri siksi kun ollaan niin avuttomia, ettei tajuta odottaa saunan jäähtymistäm, enne pyykkien sinne ripustamista.
No järkeä ei tosiaan riitä kaikille, se tässä taas nähtiin. - Xan
90890890809 kirjoitti:
Taisi osua arkaan paikkaan, jengi ostellut kalliita kuivausrumpuja ja nyt vasta tajusi , että saunassa ei maksa kuivaus mitään.
Ja todellakin järkeä saa käyttää. Kuka on käskenyt laittaa tulikuumaan saunaan pyykit kuivumaan???
Asiat pitää osata taktikoida niin , että samalla kun saunomiset on loppu, niin pyykinpesukone päälle ja tunnin - kahden päästä saunaan kuivumumaan.
Tai tosiaan kun totesit ei se sauna tarvitse olla edes kuuma, kylmässäkin saunassa kuivuu hyvin.
Saunapalot johtuvat juuri siksi kun ollaan niin avuttomia, ettei tajuta odottaa saunan jäähtymistäm, enne pyykkien sinne ripustamista.
No järkeä ei tosiaan riitä kaikille, se tässä taas nähtiin...vois keittää kiukaalla samoilla lämmöillä.
Ps. On jotkut joskus synnyttänytkin saunoissa :) - miten haluu.
90890890809 kirjoitti:
No järkeä ei tosiaan riitä kaikille, se tässä taas nähtiin.Minä haluan ainakin, että mun kodissani ei "rätit" roiku kuivumassa ei saunassa eikä takan edessä, eikä muuallakaan.
Rumpukuivaajaa vastaan ovat miehet, ne jotka pääsääntöisesti eivät itse pyykkiä pese ja eivät osaa arvostaa riitävästi vaimon työpanosta. Tietysti rahakin ratkaisee asiassa.
Muistan kun talouteeni ostettiin vuonna 1981 astianpesukone, kuinka jengi marmatti turhasta ostoksesta. Tänä päivänä on takuulla suuremmassa osassa talouksia astianpesukone, jopa yhdenhengen talouksissa. Näkyy olevan marmattajillakin, jopa kesämökillä astianpesukone.
Että, näin ne asiat muuttuu. - omaan arvoonsa vain
miten haluu. kirjoitti:
Minä haluan ainakin, että mun kodissani ei "rätit" roiku kuivumassa ei saunassa eikä takan edessä, eikä muuallakaan.
Rumpukuivaajaa vastaan ovat miehet, ne jotka pääsääntöisesti eivät itse pyykkiä pese ja eivät osaa arvostaa riitävästi vaimon työpanosta. Tietysti rahakin ratkaisee asiassa.
Muistan kun talouteeni ostettiin vuonna 1981 astianpesukone, kuinka jengi marmatti turhasta ostoksesta. Tänä päivänä on takuulla suuremmassa osassa talouksia astianpesukone, jopa yhdenhengen talouksissa. Näkyy olevan marmattajillakin, jopa kesämökillä astianpesukone.
Että, näin ne asiat muuttuu.Koko koti&rakentaminen keskusteluryhmästö on melkoinen provoilijoiden paratiisi. Eihän kukaan täyspäinen voi olla sitä mieltä, että saunassa pyykkien kuivaaminen voisi olla parempi vaihtoehto kuin kuivausrumpu.
Alkuperäisen viestin lähettäjän motiivina on ollut seurata, kuinka moni reagoi viestiin - tavalla tai toisella.
Meillä muuten on kuivausrumpu - olen mies - en juurikaan pese pyykkiä - kuivausrumpu on aivan loistava väline. - 98098098908
omaan arvoonsa vain kirjoitti:
Koko koti&rakentaminen keskusteluryhmästö on melkoinen provoilijoiden paratiisi. Eihän kukaan täyspäinen voi olla sitä mieltä, että saunassa pyykkien kuivaaminen voisi olla parempi vaihtoehto kuin kuivausrumpu.
Alkuperäisen viestin lähettäjän motiivina on ollut seurata, kuinka moni reagoi viestiin - tavalla tai toisella.
Meillä muuten on kuivausrumpu - olen mies - en juurikaan pese pyykkiä - kuivausrumpu on aivan loistava väline.Taitaa kuivausrumpukauppiaat olla hätää kärsimässä.
Minun saunassa voi hyvin kaivata pyykkiä.
Ilmanvaihto on säädettävä, eli kun pyuykki kuivuu naruilla, säädän tuloilman ja poistoilman täysille.
Jos tälläistä ei muilla ole, niin ostakaa kuivausrumpu ja maksakaa sen käytöstä.
Itse ainakin säöästän rutkasti rahaa näin yksinkertaisessa asiassa. - kuivausrumpu
98098098908 kirjoitti:
Taitaa kuivausrumpukauppiaat olla hätää kärsimässä.
Minun saunassa voi hyvin kaivata pyykkiä.
Ilmanvaihto on säädettävä, eli kun pyuykki kuivuu naruilla, säädän tuloilman ja poistoilman täysille.
Jos tälläistä ei muilla ole, niin ostakaa kuivausrumpu ja maksakaa sen käytöstä.
Itse ainakin säöästän rutkasti rahaa näin yksinkertaisessa asiassa.nelihenkisellä perheellämme pyykkiä tulee ja tulee.. ja usein pyykkäyspäivä ajoittuukin vkl:ksi ja kyllä siinä on usein kaikki ovenpäällisetkin kuivuvaa pyykkiä täynnä.Saunaan nyt en viitsisi naruja ruveta asentelemaan vaan hankin kuivausrummun ehkä jo tällä viikolla!!Mutta jos joku haluaa kuivailla pyykit mukavasti ja huomaamattomasti saunassaan niin mikä ettei.
- 09+090+90+
kuivausrumpu kirjoitti:
nelihenkisellä perheellämme pyykkiä tulee ja tulee.. ja usein pyykkäyspäivä ajoittuukin vkl:ksi ja kyllä siinä on usein kaikki ovenpäällisetkin kuivuvaa pyykkiä täynnä.Saunaan nyt en viitsisi naruja ruveta asentelemaan vaan hankin kuivausrummun ehkä jo tällä viikolla!!Mutta jos joku haluaa kuivailla pyykit mukavasti ja huomaamattomasti saunassaan niin mikä ettei.
Näyttää keskimäärin maksavan kuivausrummun käyttö kk.
Eli 120e vuodessa. Voiko olla noin paljon. - tarkoitit.
09+090+90+ kirjoitti:
Näyttää keskimäärin maksavan kuivausrummun käyttö kk.
Eli 120e vuodessa. Voiko olla noin paljon.Ei kuivausrummussa ole kk-maksua tai olisko jos ostaa osamaksulla.
- 0+90+90+90+9
tarkoitit. kirjoitti:
Ei kuivausrummussa ole kk-maksua tai olisko jos ostaa osamaksulla.
Saman asian voi tehdä ilmaiseksikin, jos vaan järkeä riittää päässä.
- tahvo
tarkoitit. kirjoitti:
Ei kuivausrummussa ole kk-maksua tai olisko jos ostaa osamaksulla.
käsipelillä kuten separaattoria tahi tahkoa? Sähkökin säästyisi!
- +090+9+00+
tahvo kirjoitti:
käsipelillä kuten separaattoria tahi tahkoa? Sähkökin säästyisi!
Minulla Sauna jossa pyykki kuivuu ilmaiseksi.
Tymät maksaa ja minä teen rehaa. - paljon maksaa
+090+9+00+ kirjoitti:
Minulla Sauna jossa pyykki kuivuu ilmaiseksi.
Tymät maksaa ja minä teen rehaa.Voisitko ystävällisesti ilmoittaa, kuinka paljon pyykin kuivatus kotonasi maksaisi.
Meillä on normaali nelihenkinen perhe ja pyykkiä syntyy normaali määrä.
Voisin tuoda pyykit kuivattavaksi kerran viikossa saunaasi. Olisin kiinnostunut myös pesupalveluista. Voisitko ystävällisesti pukea osan vaatteistamme päällesi käydessäsi suihkussa.
Missä päin Suomea kotisi on? Oletko ajatellut laajentaa business-ideaasi esimerkiksi franchising-periaatteella? - touho
90890890809 kirjoitti:
No järkeä ei tosiaan riitä kaikille, se tässä taas nähtiin.Kuivausrummussa? Vie vähemmän tilaa ja on halvempikin.
- Putki rane
Pilatkaa vaan saunanne pyykinkuivatuksella, olen paljon remppoja tehnyt ja mustunut sauna kertoo kosteudesta, sauna ei ole oikea pyykinkuivatustila.
- +8098908908
Pyykki lingotaan tehokkaalla koneella ja saunan ilmanvaihto sääädetään kuivauksen ajaksi täysille.
Mitään mustumista ei ole, sauna on kuin pakasta vedetty uusi edelleen. - joo joo.
+8098908908 kirjoitti:
Pyykki lingotaan tehokkaalla koneella ja saunan ilmanvaihto sääädetään kuivauksen ajaksi täysille.
Mitään mustumista ei ole, sauna on kuin pakasta vedetty uusi edelleen.Asumassani rivitalo as.oy:ssä korjattiin 10 v.aikana kahden asunnon sauna a´ 17000 € (tummui vähän muutakin kuin pelkästään sauna).Halpaa ja hupaa tuo pyykin kuivattaminen saunassa. Onnistuu näiltä minen ajakkaan kolaria ihmisiltä, joten ei minun tarvitse pitää turvavyötä kiinni.
- olettamus.
+8098908908 kirjoitti:
Mitään mustumista ei ole, sauna on kuin pakasta vedetty uusi edelleen.Ei taida olla yhtään naista tässä ketjussa puhumassa kuivausrumpua vastaan ja kehumassa kuinka kätevää ja edullista on pyykkiä kuivattaa saunassa.
- 90809809890
joo joo. kirjoitti:
Asumassani rivitalo as.oy:ssä korjattiin 10 v.aikana kahden asunnon sauna a´ 17000 € (tummui vähän muutakin kuin pelkästään sauna).Halpaa ja hupaa tuo pyykin kuivattaminen saunassa. Onnistuu näiltä minen ajakkaan kolaria ihmisiltä, joten ei minun tarvitse pitää turvavyötä kiinni.
Millä todistat, että mustui pyykin kuivauksesta?
Jos saunan ilmanvaihto on surkea, niin varmasti tulee ongelmia.
Itsellä on nykyaikainen sauna, jossa ilmanvaihtoa saa tulo ja poistopuolelta tehostettua, mutta ei taida kaikilla vielä olla näin kehittynyttä systeemiä. - tahvo
olettamus. kirjoitti:
Ei taida olla yhtään naista tässä ketjussa puhumassa kuivausrumpua vastaan ja kehumassa kuinka kätevää ja edullista on pyykkiä kuivattaa saunassa.
Pesukoneeni linkousnopeus matala 370 r/min.
Koneellinen pyykkiä kuivuu muutamassa tunnissa pesuhuoneen lattialla seisovassa telineessä näin pakkaskelillä saunan oven ollessa auki.
Kerrostalomme katolla sijaitseva huippuimuri pitää huolen ilmanvaihdosta!
VR:n ilmajarrumies Taneli_o - kuivatuksesta.
90809809890 kirjoitti:
Millä todistat, että mustui pyykin kuivauksesta?
Jos saunan ilmanvaihto on surkea, niin varmasti tulee ongelmia.
Itsellä on nykyaikainen sauna, jossa ilmanvaihtoa saa tulo ja poistopuolelta tehostettua, mutta ei taida kaikilla vielä olla näin kehittynyttä systeemiä.Et tainnut nyt ymmärtää , onneksi pelastuslaitos ymmärsi. Muuten ko. pyykinkuivatukset olisivat tulleet vieläkin kalliimmiksi ja ehkä käyneet oman ja naapurien hengen päälle.
- 098098908
kuivatuksesta. kirjoitti:
Et tainnut nyt ymmärtää , onneksi pelastuslaitos ymmärsi. Muuten ko. pyykinkuivatukset olisivat tulleet vieläkin kalliimmiksi ja ehkä käyneet oman ja naapurien hengen päälle.
Joo eihän uusavuttoman kannata pyykkiä saunassa kuivata.
Jos omaa järkeä ei ole ja kaikki pitää neuvoa kädestä pitäen voi siinä sitten käydä näin.
En voi muuta kuin nauraa. - Meit on monex.
098098908 kirjoitti:
Joo eihän uusavuttoman kannata pyykkiä saunassa kuivata.
Jos omaa järkeä ei ole ja kaikki pitää neuvoa kädestä pitäen voi siinä sitten käydä näin.
En voi muuta kuin nauraa.Joku skrivas tän sulle,098098908!
"Onnistuu näiltä minen ajakkaan kolaria ihmisiltä, joten ei minun tarvitse pitää turvavyötä kiinni.
Hyvin sanottu! En voi muuta kuin nauraa.
- Pulsaattori
Mennnäämpä tällä nykyaikaisella aikakoneella ajassa taaksepäin 1940 luvullle, tästä alkaen kun oli kunnon pulsaattorikoneet, Mainio tai Hoover, näihin sai hakea veden kaivosta.
Narua puun ympärille veivaamalla sinkkiämpärillä kantaen ja kaataen veden koneeseen, uusissa luxsusmalleissa oli jopa veivattava kuivain, ylellisyyttä oli Mainio linko, joka linkosi 3 kg 1-3 minuutissa silityskuivaksi.
Panee kyllä miettimään nythän eletään nykyaikaa 2000 lukua, kuka enään halukkaasti talvella pakkasessa ja pyryssä esim.juoksisi ulkovessaan
Katso tarkemmin täältä:
(Laajenna normaalikokoon oikeasta alanurkasta) !
http://www.pori.fi/smu/kuvat/pesukon4.jpg- nostalgia
Kyllähän noita on vieläkin myynnissä, joskus näkee iloituksia sanomalehtien rivi-ilmoituksissa. esim. mökkikoneeksi sanovat sen olevan passeli. FIM:eissä hinta n. 1500 mk.
- Liisalotta
Ruotsissa asuessani oli ainakin sillä alueella enempi sääntö kuin poikkeus, että huushollissa oli kuivauskaappi (10 v sitten). Sinne laitettiin pesukoneesta pyykit kuivumaan, ja suhtellisen nopeasti pyykit siellä kuivuikin. Ja mikä parasta: olivat katseilta piilossa kaapissa, ja vaatteet sai kuivatettua henkareissaan, joten eivät olleet niin ryppyisiä kuin kuivausrummusta otettaessa. Nykyisessä asunnossani on kuivausrumpu, mutta uuteen taloomme tulee kuivauskaappi. Niin ja saunassa on meilläkin paljon vaatteita kuivateltu, ilman muuta ongelmaa kuin ovat saunottaessa tiellä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 15311031
- 545278
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html452483- 312169
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131741Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,421604Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta311280Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v351216Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s6956Daniel Nummelan linjapuhe 2025
Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo98952