Dopperi

Juha

Haluaisin tietää että pärjääkö dopperi ulkona öitä lämmitetyssä kopissa?

20

3693

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • skyrider00

      kyllä se siellä yhden yön ainaki pärjää jos sinne ei tuule. eihän luppakorvaiset ole ulkokoiriksi tarkoitettu koska lupat päästävät niin hyvin lämmön ulos ja kylmän sisään. pystykorvaiset on hyviä ulkokoiria... pärjää se ainakin sen yhden yön...

      • korva

        Tuskin se kylmänkestäminen on korvista kiinni :))
        Eiköhän se turkki(pohjavilla)ole se mikä ratkaisee..


      • nyt ensin

        vielä vaikka 10v, ennenkuin alat neuvojas täälä kertomaan, sillä ei millonkaan 12-vuoias ole ollut kuin lapsi vain ja kokemuspohja ja tietotaito vielä varsin hakuusessa! T. issu


    • JÄRKI KÄTEEN NYT!

      Ensinnäkin. Dobberia EI ole tarkoitettu ulkokoiraksi, vaan se on sisäkoira. Sillä ei ole alusvillaa eikä se pärjää kopissa. Se ei myöskään viihdy siellä, koska ei ole tarkoitettu ulkokoiraksi. TOISEKSI osta lelukoira jos meinaat pitää sitä vain narun jatkeena - dobermanni ei kuulu pihalle yksin! Alusvillan puuttumisen vuoksi se tarvitsee viimassa, sateessa ja kovemmalla pakkasella takin päälleen jotta tarkenee.

      Ja toisekseen dobermanni ei ole, eikä kuulu ollakaan joka ihmisen koira. Rescuessa on ihan liikaa näitä vuoden parin ikäisiä koiria jotka on kouluttamattomia ongelmatapauksia kiitos sen, että ihmisillä ei ole sen vertaa järkeä päässä, että mietittäisiin sitä koiran ottoa vähän pidemmälle, eikä otettaisi dobberia pelkäksi munan jatkeeksi tai muuten harkitsemattomasti. Tai yleensäkään mitään koiraa.

      Ota järki käteen ja mieti miksi haluat koiran, oletko valmis sitoutumaan sen hoitamiseen, ruokkimiseen ja muihin kustannuksiin jopa 10-vuodeksi. Kun olet varma tästä, niin sitten voit alkaa miettiä mikä rotu olisi sinulle sopiva. Ensimmäisenä kriteerinä ei ikinä pitäisi olla ulkonäkö tai pelottava maine - vaan se, millaisiin tarpeisiin koiran haluat. Jos vahtia tarvitset, niin hanki varashälyttimet.

      Dobermanni on energinen, aikaa, tekemistä ja virikkeitä vaativa rotu, jota ei todellakaan ole luotu sohvapotuksi, eikä se heti syntymästään ole mikään valmis narun jatke pelottimeksi pihalle. Eikä sen ole tarkoitus sellainen ollakaan. Dobermanni on mitä ihanin koko perheen koira, OIKEISSA KÄSISSÄ, peruskoulutettuna ja tarpeeksi virikkeitä saavana.

      Vaikka sitten päätyisitkin johonkin toiseen rotuun, niin toivottavasti sekin saa jotain virikkeitä ja tekemistä, vaikka asustaisikin ulkona. Eli liikuntaa ja ihmisten seuraa.

      Pointtini on kuitenkin se, että nyt jäitä hattuun ja järki käteen. Jos dobermanni muuten rotuna kiinnostaa niin ei muuta kuin surffailemaan www.sdy.fi sekä dobermannfoorumille http://www.kriegerhof-dobermanns.com/phpBB2/index.php kyselemään ja katselemaan. Mutta sen verran voin säästää puhelinkulujasi, että yksikään Suomalainen rehellinen kasvattaja ei sinulle dobberia pihakoiraksi myy.

      -s.o ja kaksi dobberia, jotka eivät todellakaan asu pihalla.

      p.s: pahoittelen mahd. kirjoitusvirheitä joita todellakin saattoi tulla, alkoi sappi sitä verta kiehua!

      • Juri

        minullaki kiehu sappi minulla olla kaxi toopermanni. asu sisällä kotona!


      • Juha

        vastauksista! En aio ottaa dopperia ulkokoiraksi halusin vaan tietää että pärjääkö ulkona. kahden 5v sakemannin omistajana tiedän jotain myös koiran koulutuksesta mutta sitä en ettei dopperi pärjää ulkona.


      • isäntä
        Juha kirjoitti:

        vastauksista! En aio ottaa dopperia ulkokoiraksi halusin vaan tietää että pärjääkö ulkona. kahden 5v sakemannin omistajana tiedän jotain myös koiran koulutuksesta mutta sitä en ettei dopperi pärjää ulkona.

        Kyllä se pihalla pärjää jos sille annetaan kasvaa se talvi turkki..

        Meillä on ollut monta dopperia ja kaikki ovat olleet ulkokoiria.Eivät edes viihtyneet sisällä!
        Tuota en ymmärrä että miksei joku koira pärjää ulkona,tottakai ne pärjää jos on kunnon koppi ja ovat alusta alkaen pihalla niin että ne voivat kasvattaa sen talviturkin.

        Ja meidän koirat vaikka ovat olleet ulkokoiria eivät ole olleet narunjatkeena!!
        Nämä meidän koirat ovat olleet erilaisissa kättötarkotukssissa. Metsästyskaverina ja erilaisissa pelastuskoulutus hommissa ollaan oltu!

        oikea ravinto ja kunnon koppi niin minä sanon ihan kokemuksesta että pärjäävät ja vielä jopa tykkäävät olla ulkona!!


      • huh hu..
        isäntä kirjoitti:

        Kyllä se pihalla pärjää jos sille annetaan kasvaa se talvi turkki..

        Meillä on ollut monta dopperia ja kaikki ovat olleet ulkokoiria.Eivät edes viihtyneet sisällä!
        Tuota en ymmärrä että miksei joku koira pärjää ulkona,tottakai ne pärjää jos on kunnon koppi ja ovat alusta alkaen pihalla niin että ne voivat kasvattaa sen talviturkin.

        Ja meidän koirat vaikka ovat olleet ulkokoiria eivät ole olleet narunjatkeena!!
        Nämä meidän koirat ovat olleet erilaisissa kättötarkotukssissa. Metsästyskaverina ja erilaisissa pelastuskoulutus hommissa ollaan oltu!

        oikea ravinto ja kunnon koppi niin minä sanon ihan kokemuksesta että pärjäävät ja vielä jopa tykkäävät olla ulkona!!

        Ei kasvata "talviturkkia" eikä pärjää pihalla! Dobberilla ei ole alusvillaa joka lämmittäisi ja tätä asiaa ei saa muutettua vaikka kuinka pitäisi ulkona (tuloksena olisi vain jäätynyt koira..).

        Isäntä taitaa nyt sekoittaa johonkin muuhun rotuun koska toope ei myöskään ole metsästyskoira.. Eli jos haluaa pihalla myös talvella viihtyvää saati sitten riistaveristä koiraa ei dobberi todellakaan ole oikea rotu!

        Tietoa myös sivuilla www.sdy.fi


      • isäntä
        huh hu.. kirjoitti:

        Ei kasvata "talviturkkia" eikä pärjää pihalla! Dobberilla ei ole alusvillaa joka lämmittäisi ja tätä asiaa ei saa muutettua vaikka kuinka pitäisi ulkona (tuloksena olisi vain jäätynyt koira..).

        Isäntä taitaa nyt sekoittaa johonkin muuhun rotuun koska toope ei myöskään ole metsästyskoira.. Eli jos haluaa pihalla myös talvella viihtyvää saati sitten riistaveristä koiraa ei dobberi todellakaan ole oikea rotu!

        Tietoa myös sivuilla www.sdy.fi

        kyllä vaan nämä mun elukat on dobermanneja ja kovasti noutavat sorsaa järvestä!Jäätyneitä koiria minulla ei ole ollut vaikka kuinka pihalla ovat!
        Ei vaikka kuinka sanotte että dopperit eivät saa olla pihalla ja vaikka kuinka sanotte että ei kasvata pohjavillaa niin ei se muuta sitä tosiasiaa että minulla on tälläkin hetkellä 4dopperia pihalla ja ollut koko talven ja vanhin on 10 ja se on ollut koko elämänsä!
        Niin ja ei kai minua "metsästäjäksi2 voi sanoa niinkuin ei koirianikaan,annoin varmaan väärää tietoa kun me emme metsästä muuta kuin sorsia.


      • muoriska
        isäntä kirjoitti:

        kyllä vaan nämä mun elukat on dobermanneja ja kovasti noutavat sorsaa järvestä!Jäätyneitä koiria minulla ei ole ollut vaikka kuinka pihalla ovat!
        Ei vaikka kuinka sanotte että dopperit eivät saa olla pihalla ja vaikka kuinka sanotte että ei kasvata pohjavillaa niin ei se muuta sitä tosiasiaa että minulla on tälläkin hetkellä 4dopperia pihalla ja ollut koko talven ja vanhin on 10 ja se on ollut koko elämänsä!
        Niin ja ei kai minua "metsästäjäksi2 voi sanoa niinkuin ei koirianikaan,annoin varmaan väärää tietoa kun me emme metsästä muuta kuin sorsia.

        Isäntä on todellakin erehtynyt rodun nimestä. Muussa tapauksessa...

        Kyllähän minäkin olen ulkoillut dobermannieni kanssa jopa 20 asteen pakkasessa, mutta silloin ne ovat olleet "töissä" eli vetävät suksia ja eukkoa niiden päällä.

        Pelkkä käveleminen tai -vielä pahempaa- seisoskeleminen ulkona talvella Suomessa, ei todellakaan ole dobberille sopiva olotila. Itse ainakin pitäisin itseäni eläinrääkkäykseen syyllisenä, jos koirien pitäisi olla ulkona. Siitäkin huolimatta, vaikka niillä olisi lämmitetty koppi.

        Dobermann ei tosiaankaan sovi kasvamaan ja elämään eristettynä perheestään edes lämpimissä maissa. Sillä konstilla (eristämällä häkkiin) saa kyllä aivan varmasti hankaluuksia ja käytöshäiriöisen koiran. Tosin en kyllä saata hyväksyä tarhausta muidenkaan koirien osalta. Niinsanottujen ulkokoirienkin pitäisi saada elää jatkuvassa kontaktissa laumaansa. Rangaistushan se on, häkkiin sulkeminen.


      • isäntä
        muoriska kirjoitti:

        Isäntä on todellakin erehtynyt rodun nimestä. Muussa tapauksessa...

        Kyllähän minäkin olen ulkoillut dobermannieni kanssa jopa 20 asteen pakkasessa, mutta silloin ne ovat olleet "töissä" eli vetävät suksia ja eukkoa niiden päällä.

        Pelkkä käveleminen tai -vielä pahempaa- seisoskeleminen ulkona talvella Suomessa, ei todellakaan ole dobberille sopiva olotila. Itse ainakin pitäisin itseäni eläinrääkkäykseen syyllisenä, jos koirien pitäisi olla ulkona. Siitäkin huolimatta, vaikka niillä olisi lämmitetty koppi.

        Dobermann ei tosiaankaan sovi kasvamaan ja elämään eristettynä perheestään edes lämpimissä maissa. Sillä konstilla (eristämällä häkkiin) saa kyllä aivan varmasti hankaluuksia ja käytöshäiriöisen koiran. Tosin en kyllä saata hyväksyä tarhausta muidenkaan koirien osalta. Niinsanottujen ulkokoirienkin pitäisi saada elää jatkuvassa kontaktissa laumaansa. Rangaistushan se on, häkkiin sulkeminen.

        Meillä koirat ovat irti pihalla,ei häkkejä,ei naruja.
        Koirilla on omat kopit jotka on yhdistetty toisiinsa. Enkä ole erehtynyt rodusta.

        Kyllähän nuita olen joskus 25 asteen pakkasessa yrittänyt sisälle ottaa mutta ei sielä ne leikkivät taikka nukkuvat kopeissaan. Yleensä päivällä ne ovat (lue heidän vapaa päivänä) ne leikkivät taikka "saalistavat". Yöllä sitten todennäköisesti nukkuvat,tai mistä minä sen tiedän mitä tekevät. Pihamaalta ne eivät lähe,kun piha on niin iso ja mitään ei ole 10km lähistöllä.

        Mutta sanokaa te mitä tykkäätte,meillä on näin ja hyvin ollaan eletty,eläinlääkärikin on todennut koirat terveiksi,ja hänkin hyvin tietää että koirat ovat ulkokoiria.


      • minni
        isäntä kirjoitti:

        Meillä koirat ovat irti pihalla,ei häkkejä,ei naruja.
        Koirilla on omat kopit jotka on yhdistetty toisiinsa. Enkä ole erehtynyt rodusta.

        Kyllähän nuita olen joskus 25 asteen pakkasessa yrittänyt sisälle ottaa mutta ei sielä ne leikkivät taikka nukkuvat kopeissaan. Yleensä päivällä ne ovat (lue heidän vapaa päivänä) ne leikkivät taikka "saalistavat". Yöllä sitten todennäköisesti nukkuvat,tai mistä minä sen tiedän mitä tekevät. Pihamaalta ne eivät lähe,kun piha on niin iso ja mitään ei ole 10km lähistöllä.

        Mutta sanokaa te mitä tykkäätte,meillä on näin ja hyvin ollaan eletty,eläinlääkärikin on todennut koirat terveiksi,ja hänkin hyvin tietää että koirat ovat ulkokoiria.

        Mikä ihmeen isäntä täällä kirjoittelee dobermannista ulkokoirana??? Toivottavasti olet erehtynyt rodusta, sillä jos et, VOI HIRVITYS!!

        Minulla on kaksi dobermannia, jotka rakastavat ulkoilua, jopa 35 asteen pakkasessa, tosin silloin LÄMMINVUORISET takit päällä, kommandopipo suojaamassa arkoja luppakorvia ja villasukat jalassa. Lenkiksi riittää tuolloin 15 minuuttia korttelin ympäri.

        Minulle ei tulisi pieneen mieleenkään laittaa dobberia ulos - olipa sitten lämmitettyä koppia tai. Idioottimaista!!!!!

        Dobermanni ei ole METSÄSTYSKOIRA, SILLÄ EI OLE SENKALTAISTA SAALISTUSVIETTIÄ, se on VAHTI- JA SUOJELUKOIRA sekä NYKYISIN MYÖS SEURAKOIRA.

        Dobermanni on kova palelemaan, siltä puuttuu alusvilla, ja se on lyhytkarvainen koira. Siis se ei todellakaan KASVATA KARVAA TAI ALUSVILLAA kylmän varalle, vaan se palelee.

        Lisäksi dobberi on perhekoira, sen ei todellakaan kuulu olla pihan perällä aitauksessa tai tarhassa, vaan perheen touhuissa mukana olipa sitten harrastuskoira (toko, suojelu)kuten urokseni tai vain "sohvaperuna" (näyttelyt, Agility)kuten narttuni.

        Jos dobberilla kaikkien käyttöominaisuuksien ja viettiensä lisäksi olisi vielä kylmänkestävyyttä enemmän (lue: pitkä karva ja tuuhea turkki), olisi täysin selvä juttu, mikä koirarotu johtaisi armeijan, rajavartioston ja poliisin työkoiratilastoa...

        Niskakarvani todella nousivat pystyyn ja sappi alkoi kiehua luettuani juttusi. Voi koiraparkojasi. Hanki malamuutti tai husky, jos haluat pitää koiriasi aina ulkona.

        JÄRKYTTÄVÄÄ!!!


      • melkein kokonaan
        minni kirjoitti:

        Mikä ihmeen isäntä täällä kirjoittelee dobermannista ulkokoirana??? Toivottavasti olet erehtynyt rodusta, sillä jos et, VOI HIRVITYS!!

        Minulla on kaksi dobermannia, jotka rakastavat ulkoilua, jopa 35 asteen pakkasessa, tosin silloin LÄMMINVUORISET takit päällä, kommandopipo suojaamassa arkoja luppakorvia ja villasukat jalassa. Lenkiksi riittää tuolloin 15 minuuttia korttelin ympäri.

        Minulle ei tulisi pieneen mieleenkään laittaa dobberia ulos - olipa sitten lämmitettyä koppia tai. Idioottimaista!!!!!

        Dobermanni ei ole METSÄSTYSKOIRA, SILLÄ EI OLE SENKALTAISTA SAALISTUSVIETTIÄ, se on VAHTI- JA SUOJELUKOIRA sekä NYKYISIN MYÖS SEURAKOIRA.

        Dobermanni on kova palelemaan, siltä puuttuu alusvilla, ja se on lyhytkarvainen koira. Siis se ei todellakaan KASVATA KARVAA TAI ALUSVILLAA kylmän varalle, vaan se palelee.

        Lisäksi dobberi on perhekoira, sen ei todellakaan kuulu olla pihan perällä aitauksessa tai tarhassa, vaan perheen touhuissa mukana olipa sitten harrastuskoira (toko, suojelu)kuten urokseni tai vain "sohvaperuna" (näyttelyt, Agility)kuten narttuni.

        Jos dobberilla kaikkien käyttöominaisuuksien ja viettiensä lisäksi olisi vielä kylmänkestävyyttä enemmän (lue: pitkä karva ja tuuhea turkki), olisi täysin selvä juttu, mikä koirarotu johtaisi armeijan, rajavartioston ja poliisin työkoiratilastoa...

        Niskakarvani todella nousivat pystyyn ja sappi alkoi kiehua luettuani juttusi. Voi koiraparkojasi. Hanki malamuutti tai husky, jos haluat pitää koiriasi aina ulkona.

        JÄRKYTTÄVÄÄ!!!

        ..."Jos dobberilla kaikkien käyttöominaisuuksien ja viettiensä lisäksi olisi vielä kylmänkestävyyttä enemmän (lue: pitkä karva ja tuuhea turkki), olisi täysin selvä juttu, mikä koirarotu johtaisi armeijan, rajavartioston ja poliisin työkoiratilastoa..."

        Tästä saanen olla erimieltä... :)) Muuten ihan asiakirjotus.


      • isäntä
        minni kirjoitti:

        Mikä ihmeen isäntä täällä kirjoittelee dobermannista ulkokoirana??? Toivottavasti olet erehtynyt rodusta, sillä jos et, VOI HIRVITYS!!

        Minulla on kaksi dobermannia, jotka rakastavat ulkoilua, jopa 35 asteen pakkasessa, tosin silloin LÄMMINVUORISET takit päällä, kommandopipo suojaamassa arkoja luppakorvia ja villasukat jalassa. Lenkiksi riittää tuolloin 15 minuuttia korttelin ympäri.

        Minulle ei tulisi pieneen mieleenkään laittaa dobberia ulos - olipa sitten lämmitettyä koppia tai. Idioottimaista!!!!!

        Dobermanni ei ole METSÄSTYSKOIRA, SILLÄ EI OLE SENKALTAISTA SAALISTUSVIETTIÄ, se on VAHTI- JA SUOJELUKOIRA sekä NYKYISIN MYÖS SEURAKOIRA.

        Dobermanni on kova palelemaan, siltä puuttuu alusvilla, ja se on lyhytkarvainen koira. Siis se ei todellakaan KASVATA KARVAA TAI ALUSVILLAA kylmän varalle, vaan se palelee.

        Lisäksi dobberi on perhekoira, sen ei todellakaan kuulu olla pihan perällä aitauksessa tai tarhassa, vaan perheen touhuissa mukana olipa sitten harrastuskoira (toko, suojelu)kuten urokseni tai vain "sohvaperuna" (näyttelyt, Agility)kuten narttuni.

        Jos dobberilla kaikkien käyttöominaisuuksien ja viettiensä lisäksi olisi vielä kylmänkestävyyttä enemmän (lue: pitkä karva ja tuuhea turkki), olisi täysin selvä juttu, mikä koirarotu johtaisi armeijan, rajavartioston ja poliisin työkoiratilastoa...

        Niskakarvani todella nousivat pystyyn ja sappi alkoi kiehua luettuani juttusi. Voi koiraparkojasi. Hanki malamuutti tai husky, jos haluat pitää koiriasi aina ulkona.

        JÄRKYTTÄVÄÄ!!!

        Minulla on dobermanneja,ja koirat ovat pihalla. AINA! Ne eivät halua edes sisälle. Vaikka kylminä öinä niitä olen joskus yrittänyt ottaa. Koirani eivät ole jossain talonnurkassa,eiävtkä ole jossain häkin perällä. Vaan irti pihallani.
        Koirani ovat minun metsästys kumppaneita.
        Minua ei kiinnosta miten teidä koirat on,tai mitä rotu määrrittelyssä lukee. Minulla on näin ja puhdasrotuisia rekisteröityjä dobermanneja.PISTE.

        Kyllä se phjavilla vaan kasvaa,ei koirat tarvitse pitkää turkkia taretakseen pihalla. vaan talvikarva! En kuule edes jaksa laskea kuinka monta vuotta meillä on näin ollut,mutta sanon että MONTA!
        Tämä kone oli paras keksintö minun kohdallani,näin saan kertoa teille miten meillä. Eikä sitä tarvi ollenkaan ihmetellä ja voivotella. Kyllä jos nuo sisälle haluaa tulla niin saavat tulla.


      • voipihan olla
        isäntä kirjoitti:

        Minulla on dobermanneja,ja koirat ovat pihalla. AINA! Ne eivät halua edes sisälle. Vaikka kylminä öinä niitä olen joskus yrittänyt ottaa. Koirani eivät ole jossain talonnurkassa,eiävtkä ole jossain häkin perällä. Vaan irti pihallani.
        Koirani ovat minun metsästys kumppaneita.
        Minua ei kiinnosta miten teidä koirat on,tai mitä rotu määrrittelyssä lukee. Minulla on näin ja puhdasrotuisia rekisteröityjä dobermanneja.PISTE.

        Kyllä se phjavilla vaan kasvaa,ei koirat tarvitse pitkää turkkia taretakseen pihalla. vaan talvikarva! En kuule edes jaksa laskea kuinka monta vuotta meillä on näin ollut,mutta sanon että MONTA!
        Tämä kone oli paras keksintö minun kohdallani,näin saan kertoa teille miten meillä. Eikä sitä tarvi ollenkaan ihmetellä ja voivotella. Kyllä jos nuo sisälle haluaa tulla niin saavat tulla.

        No voihan toki ollakin, että kaksi koiraa viihtyvät keskenään ulkona vapaana. Kaupunki alueella tai taajamassa en antaisi koirien päättää, että millonka se vieras ihminen tai koira on liian lähellä reviiriä. Täällä niitä tilanteita riittää. Mutta korvessa...

        Meidän dobermanni ei kyllä yksin viihdy pihalla. Hätäset kuset ja kakat tekee ja sen jälkeen haukahtaa oven takana. Jos yrittää sanoa, että pysy nyt siellä ulkona, niin kohta huutaa kuin syötävä.

        Ei siis yksin pihahäkkiin tämmöstä koiraa. On muuten hellyyden kipeydessä ihan huippurotu. Kokemusta tämäkin.
        Olisipa jännä nähdä ja kokeilla, että mimmonen turkki sillä isännän koiralla on. Meillä kun on aika ohuenlainen eli nahkakin näkyy paikoin läpi.

        Kyllähän tuo toope lintujen perään halajaa myöskin.
        Tiedän kyllä muun rotuisia koiria, jotka eivät sisälle halua. Pystykorvia. Mutta dobberi, jännä juttu.


      • lukihäiriö
        voipihan olla kirjoitti:

        No voihan toki ollakin, että kaksi koiraa viihtyvät keskenään ulkona vapaana. Kaupunki alueella tai taajamassa en antaisi koirien päättää, että millonka se vieras ihminen tai koira on liian lähellä reviiriä. Täällä niitä tilanteita riittää. Mutta korvessa...

        Meidän dobermanni ei kyllä yksin viihdy pihalla. Hätäset kuset ja kakat tekee ja sen jälkeen haukahtaa oven takana. Jos yrittää sanoa, että pysy nyt siellä ulkona, niin kohta huutaa kuin syötävä.

        Ei siis yksin pihahäkkiin tämmöstä koiraa. On muuten hellyyden kipeydessä ihan huippurotu. Kokemusta tämäkin.
        Olisipa jännä nähdä ja kokeilla, että mimmonen turkki sillä isännän koiralla on. Meillä kun on aika ohuenlainen eli nahkakin näkyy paikoin läpi.

        Kyllähän tuo toope lintujen perään halajaa myöskin.
        Tiedän kyllä muun rotuisia koiria, jotka eivät sisälle halua. Pystykorvia. Mutta dobberi, jännä juttu.

        siis 4 dobberia. vau


      • Oldie
        isäntä kirjoitti:

        Minulla on dobermanneja,ja koirat ovat pihalla. AINA! Ne eivät halua edes sisälle. Vaikka kylminä öinä niitä olen joskus yrittänyt ottaa. Koirani eivät ole jossain talonnurkassa,eiävtkä ole jossain häkin perällä. Vaan irti pihallani.
        Koirani ovat minun metsästys kumppaneita.
        Minua ei kiinnosta miten teidä koirat on,tai mitä rotu määrrittelyssä lukee. Minulla on näin ja puhdasrotuisia rekisteröityjä dobermanneja.PISTE.

        Kyllä se phjavilla vaan kasvaa,ei koirat tarvitse pitkää turkkia taretakseen pihalla. vaan talvikarva! En kuule edes jaksa laskea kuinka monta vuotta meillä on näin ollut,mutta sanon että MONTA!
        Tämä kone oli paras keksintö minun kohdallani,näin saan kertoa teille miten meillä. Eikä sitä tarvi ollenkaan ihmetellä ja voivotella. Kyllä jos nuo sisälle haluaa tulla niin saavat tulla.

        Sulla on ilmeinen väärä rotuvalinta. Dobit ei ole mitään mettästyskoiria, eikä Suomen talvessa ulkoasukkeja. Käsittämätöntä, että otetaan kotiin rotu, joka on kaukana siitä, mitä itse haluaa. No, onhan se "hienoa" olla rottiksen tai dobin omistaja, mutta ilmeisesti joku "jatke"... Sulle en suosittelisi minkään sortin eläintä, vaan terapiaa...


    • Lihhu

      Miksi sen dobberin pitäis olla öitä yksin ulkohäkissä? En tiedä mihin tarkoitukseen dobberia olet ottamassa, mutta mun tuntemani dobberit viihtyvät ihmisten parissa.

    • buuu

      Miksi teillä ihmiset on niin jäykkiä mielipiteitä.vaikka oisi kuinka rotumerkin alla,se ei edelleenkään tarkoita,että joka yksilö olisi sitä samaa massaa.Jos jonkun dopperi metsästää sorsia niin mitä se muille kuuluu tai jos koira on ulkona ja tyytyväinen oloonsa niin sekään ei ole muiden asia.Jos omasi ei metsästä ja ei halua olla ulkona niin ei sille niin tule tehdäkkään. Minua ihmetyttää vain se,että jokainen koiranomistaja luulee tietävänsä kaiken niin paljon paremmin kuin muut. Ei ole vain yhtä ja oikeaa!!! Ihan sama lasten kasvatuksessa..............ei yhtä oikeaa.Pitäkää omista asioistanne huolta ja olkaa vähemmän murehtimatta muiden asioista,on teillä varmasti omiakin asioita murehdittavana.Enkä edes omista dopperia vaan rotikan.

      • mary-an.

        Oikein dopperin kasvattajat tosiaan.. :D jos haluatte koiran mitä voi pukea niin hankkikaa joku chihu tai joku muu pikku koira. Ei varmastikkaan entisaikaankaan kun koirat eivät vielä olleet seurakoiriksi tarkoitettuja tai ylipäätänsä lemmikeiksi nii eivät varmasti kutoneet itselleen villasukkia tai tunkeneet kommandopipoja päähän! :D en ole KOSKAAN pitänyt dopperillani takkia sun muuta päällä..ihan hyvin on tarjennut käydä pakkasella pihalla! Ja jos kova pakkanen niin takapihalla tekemässä asiansa! Niin ja hyvin kuulkaa pärjää kopissa myöhälle syksyyn asti..sisälle toki otetaan yöksi! Mutta älk nyt jumalauta olko noin typeriä! :D koira on koira PISTE.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1671
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1351
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1305
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1299
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1297
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      6
      1277
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1254
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1230
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1180
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1163
    Aihe