KEESHOND:hinta!

HubbaBubba

Olen kysellyt eri kasvattajilta keeshondin pentujen hintoja..kaikki jotn 800e!! Onko missään kennelissä alle 500e:a maksavaa Keeshondin pentua??!

26

8076

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Wanda

      Kyllä vain, keeshondin hinnat pyörivät siinä 700-800€. Jos et ole valmis maksamaan koirastasi täyttä hintaa, niin oletko miettinyt, että kuinka valmis olet maksamaan yllättävät kulut, esim. sairastumisen? Koiran pito ei ole muutenkaan halpaa. Se pitää rokottaa ja ruokkia, se tarvitsee luita, leluja (no leluiksi kelpaa melkein mikä vain) turkinhoitovälineitä yms. Myös kunnolliseen ruokavalioon kannattaa kiinnittää huomiota, nimittäin turkin vuoksi. Keeshondin turkki on paksu ja tuuhea, ja tämän takia hotspotin vaara on suuri. Ihon ja turkin kunnossapitoon tarvitaan mm. kunnon ruokaa (eli ei pelkkää halpismarkettiruokaa) jne jne

      Mietihhän vielä kerran koiran hankkimista ellet ole valmis maksamaan siitä kunnon hintaa.

      Suomessa ei kovinkaan montaa kasvattajaa ole, ja heistä tuskin kukaan myy pentuaan alihintaan. Satunnaisia pentueita saattaa joskus löytyä, ehkä niistä tärppää...

      • HubbaBubba

        No kun en mä sitä koiraa ite maksa.
        Ja on mulla ollu ennenkin koiria että enköhän mä tiedä kuinka niitä ruokitaan yms. ja tottahan rahaa on....ei siitä oo kiinni....mun isä vaa ei oo valmis maksamaan noin PALJON koirasta..!


      • Wanda
        HubbaBubba kirjoitti:

        No kun en mä sitä koiraa ite maksa.
        Ja on mulla ollu ennenkin koiria että enköhän mä tiedä kuinka niitä ruokitaan yms. ja tottahan rahaa on....ei siitä oo kiinni....mun isä vaa ei oo valmis maksamaan noin PALJON koirasta..!

        No olettako miettineet osamaksua? Kyllähän se koira edelleen maksaa yhtä apljon, mutta kuukausierissä sitten summa tuntuu pienemmältä.

        Ja hyvästä koirasta kannattaa maksaa. :)


      • pävö

        mulla oli kessu eli vanhaksi syöyin vain hiukan nappuloita muuten sai samaa kuin me muutkin eli koti ruokaa söi marjat puskista sai olla vapaana omakotitalon pihas yksin ei viihtynyt ulkona oli tosi seurallinen ja turkki oli hyvin tuuhea rakasti pitkiä lenkkejä oli terve en käyttänyt kovin usein lääkäril rokotukset hoidin


      • Anonyymi
        Wanda kirjoitti:

        No olettako miettineet osamaksua? Kyllähän se koira edelleen maksaa yhtä apljon, mutta kuukausierissä sitten summa tuntuu pienemmältä.

        Ja hyvästä koirasta kannattaa maksaa. :)

        Meidän mittelspitz maksoi 1600€ ja mä tahtoisin vielä keeshondinkin mutta mun mitteli on vielä pentu ja se on meinaan hyvä koira oppiva, kuunteleva, luotettava, leikkisä ja uskollinen.

        Joten toi on aika pieni summa kun miettii että mitteli on kuitenkin pienempi.


    • mäyrispäyris

      Monet koirat maksavat nykypäivänä 600-1000€ hujakoilla.

      Meidän koira maksoi joskus hieman alle 600€ ja on ollut todella terve, ei ole tarvinnut kuin rokotuksilla käydä.
      Hinta ei aina vastaa minkälaisen koiran saa, tuttuni osti vuosia sitten koiran joka maksoi 800€ ja oli tunnetulta kasvattajalta. Tämä koiran joutuivat lopettamaan 2v pahan sairauden takia.

      Koirista ja muistakaan eläimistä ei koskaan tiedä, vaikka olisi miten hyvä suku ym.

      • uhuhuhuhuh

        Niin ihmisillä kuin eläimilläkin sairauksilla on jokin alkulähde.


    • Kasvattaja

      800e maksava koira on suhteellisen halpa, että empäs suosittelisi asiasta nurisemaan. Tuskimpa saat minkäänlaista rotukoiraa alle 500€.

      Jos kunnollista hintaa koirasta ei ole valmis maksamaan, jätä suosiolla eläimen osto väliin.

    • pävö

      mulla on käynyt hyvä säkä koirien kans ne on ollu terveitä mut mitä kalliimpi koira sitä ei tosiaan voi jättää yksin kaupan eteen se voidaan varastaa varkaat ovat hinta tietoisia tai koira voi lähteä karkuun se voi sairastua joten parasta on ottaa halpa sekarotuinen ja yleensä pitempi ikäisempi kuin puhdas rotuiset vaikka esim eurasier on monen rodun yhdistelmä mutta sanotaan silti puhdasrotuiseksi jos haluat vain tosi hyvän kaverin tai harrastus kaverin niin sekarotuinen käy hyvin ja on terveempi ei koiran todellakaan tarvitse olla rotukoira jos tiedät emän ja uroksen tiedät minkä kokoinen koirasta tulee ja erotat sen muista koirista helpommin

    • ...........

      Pieni hinnannousu huomattavissa. Aloitusviesti lähetetty 2005 ja koirat olivat huomattavasti nykyistä halvempia. Omasta kessustani nyt vuonna 2011 on pulitettu 1000 euroa ja sitä on se nykyinen hintataso. Ties missä lukemissa sitä taas 5 vuoden kuluttua liikutaan.

      • hinta

        Tänään kessu maksaa 1200 euroa!


    • """!!!"""

      Ei kaikki maksa noin paljon..

      Tottahan se on että jos ostajat on valmiita maksamaan ylihintaa niin toki kasvattajat repivät eurot kaikki pois. Tiedän myös että kessusta maksetaan 1300-1500e joka on jo sikamainen hinta

      Itse pidän ehdottomana 1000e kattona

    • Oma kessuni maksoi 800€ v. 2009 ja syykin tähän alennettuun hintaan oli: koira oli vuoden vanha uros, jolla lievä rakennevirhe. Muuten hinta olisi ollut 1000€ ja tämän halvemmalla tuskin kessua enää saa.

      Keeshond on vielä sen verran harvinainen rotu ja pentueita syntyy harvoin verrattuna moneen muuhun rotuun, joten hinnat eivät laske, mutta eivät välttämättä nousekaan mihinkään aivan älyttömyyksiin (esim. pomeranian-rotuista koiraa ei enää saa alle 1500€, useimmat yli 2000€, koska paljon kysyntää mutta vähän tarjontaa). Mielestäni 1000€ ei kuitenkaan ole rekisteröidystä rotukoirasta iso summa.

    • Kessu Lover 1

      Joissakin paikoissa pentu maksaa siinä 800€-1200€ tai siitä puolesta välistä n. 600€. Ja pitää olla rahaa myös jos koiralle tulee lonkkavika tai joku muu, eläinlääkäri kulut...

      • Meillä on nyt 3kk ikäinen kessu pentu jota oli harkittu 3vuotta ja miehen jäätyä eläkkeelle niin tämä ihana pentu oli viimeinkin totta, koska emme halunneet ottaa pentua ennenkuin toinen pystyy olemaan kotona.Tämä rotu kaipaa paljon seuraa.Niin maksoin pennusta 1300e hintoja en koskaan vertaillut vaan halusin nähdä et pentu tulee hyvästä kodista ja minulla kävi tuuri kun menimme syntymän jälkeen katsomaan pentuja niin ihana koti ja rakastava ilmapiiri huokui siitä kodista et siellä todella pidetään koirista huolta en miettinyt kahta kertaa ja niinpä sit varasimme pennun ja alkoi odotus,tuntu viikot kuukausilta niin hitaasti aika meni.Tää pieni kaveri on nyt jo tuonut paljon iloa meidän elämään ja haluamme antaa sille hyvän kodin et tuntee olonsa turvalliseksi.Niinkuin sanonta kuluu ei rahalla rakkautta saa mut tässä tapauksessa rahalla sai rakkautta.Tottahan se on ettei koiran pito ole mitenkään halpaa mutta on se sen arvosta antaahan se meille niin paljon iloa ja rakkautta.


    • EnnamariaNasu

      Oletteko koskaan ajatelleet mitä kovaa työtä kasvattajat Suomessa tekevät pitääkseen rodun terveenä ja monimuotoisena? Sillä kun ei enää kasvateta, että soitetaan naapurin Pirjolle, että nyt tullaan hyppäämään selkään, vaan nykyään haetaan ulkomailta koiria joka jo pelkästään yhden tuontikoiran kohdalla kuluineen on 3000-6000 euroa, siihen päälle kaikki muu, jota sitten riittääkin. Vaikka tämä on mukava harrastus, niin pitää yrittää päästä edes lähes omilleen, sillä pelkästään pyhältä hengellä ei voi vastuuntuntoinen kasvattajakaan elää. Mietitään pelkästään näyttelymaksuja, jotka ovat nykyään n.35-40€/koira ja kasvattaja ilmoittaa vähintään joka toinen viikonloppu sen neljäkin koiraa, niin huh. Tähän lomaan reissut, ruoka, rokotukšet yms. yms.

      Eli jollet ole valmis maksamaan laadusta, niin jätä koira hankkimatta tai hanki se joltain peräkylän super siittäjättäreltä/siittäjältä, jolta saat ehkä ruinattua sairaan koiran itsellesi alta tonnilla.

      • ennamariaNasu

        Oho," lomaan" tarkoitti "samaan" siis tekstissä.


    • Laatu Kessu-kaveri

      Me maksettiin omasta 8,5kk vanhasta Kessu- pennusta viime kesänä 1000e. On hintansa arvoinen :) !!

      Kasvattajat oli valmiiksi laittaneet mikrosirun ( kuten tänä päivänä kuuluukin) ja koiran paperit kuntoon allekirjoitusta varten. Sen lisäksi Royal Canin repussa 7kg pussi penturuokaa, harja, talutushihna, pieni metallinen ruokakuppi, puruluu ja purulelu ja heidän itsetekemä pentu ohjekirjanen määräaikanen jäsenyys Keeshond Ry:een.

      Aivan mahtavat kasvattajat!! Panostavat koiriin tosissaan!!! Aivan ihana!! Koira osasi meille tullessaan tehdä tarpeensa paperille, oppi kerrostalossa sisäsiistiksi 5kk vanhana. Kynsien leikkuu sujuu kuin vettä vaan, harjaus ei tuota mitään ongelmia!!! Siis nämä kasvattajat panostavat pohjatyöhön kunnolla uusia omistajia varten!!! Aivan mahtava!!! Ollaan mietitty, että parin vuoden päästä vois tälle karvapöksylle kaveri ja otetaan varmasti samasdta paikasta!!

      Kiitos Helenalle ja Tapanille Kennel Cinereukseen Hirvilahteen!!! :D

    • Sindy

      Meillä Myös Cinereuksesta kessu ja suosittelen myös heitä kasvattajina lämpimästi. Koirat ovat heillä rakastettuja perheenjäseniä. Pentu maksoi meillä 5 vuotta sitten jo 1000€ eli ei ole hinnassa suurta muutosta näköjän tapahtunut ainakaan heillä.

      • äidille kaveri

        Meillekin tulossa samasta paikasta kaksi Kessua.
        Aivan ihana perhe jossa rakkaus koiriin on aivan koskettavaa.
        Kävimme katsomassa pentuja pari viikkoa sitten, odottaminen tuntuu niiiiiin pitkältä.
        Mutta lauantaina 12.1.2013 haemme Enzion ja Ceekin kotiin.


      • tupuna7

        Heippa!

        Omistan 14.5v. kessun ja jo silloin 1998 pentu maksoi 4000,00 mummon markkaa joten ei nuo hinnat kamalasti ole nousseet, ja halvoille pennuille harvemmin löytyy papereita koska saattavat olla välijuoksusta astutettuja. Toivottavasti kessujen kasvattajat eivät syyllisty tähän. Kessut ovat ihania suhtkoht terveitä pörröpöksyjä


    • Kallista lystiä

      Mun kessu maksoi 1100€.

    • Tiinakoivistoinen

      Hähähähä, teille vaan ku mun Kessusen sai 590 eurolla. Ihan terve ja nyt jo 4 v vain pikku värivirhe

      • Tjaah, eh?

        No hähhähhää vaan ittellesi kun ne jotka ovat maksaneet normin ja saaneet koiran ilman vikoja saavat pentuja omilla nartuillaan tai käyvät niitä astumassa urostensa kanssa ja tienaavat koiransa hinnan ensimmäisestä pennusta jo takaisin. Itsehän sinä tässä tappiolle jäät. Olet varmaan silponutkin koirasi mahoksi?

        Jos lasket, niin huomaat että 4 vuotiaalla olisit voinut tehdä jo ainakin kahdet pennut, yhdessä pentueessa 5-6 vaavia joka yhteensä 10-12 ja kerrot tämän vaikka 1000:lla, niin huomaat että olisit jo ansainnut koirallasi itsellesi henkilöauton.

        Kannattiko siis tinkiä, häh?


      • Yllättynyt
        Tjaah, eh? kirjoitti:

        No hähhähhää vaan ittellesi kun ne jotka ovat maksaneet normin ja saaneet koiran ilman vikoja saavat pentuja omilla nartuillaan tai käyvät niitä astumassa urostensa kanssa ja tienaavat koiransa hinnan ensimmäisestä pennusta jo takaisin. Itsehän sinä tässä tappiolle jäät. Olet varmaan silponutkin koirasi mahoksi?

        Jos lasket, niin huomaat että 4 vuotiaalla olisit voinut tehdä jo ainakin kahdet pennut, yhdessä pentueessa 5-6 vaavia joka yhteensä 10-12 ja kerrot tämän vaikka 1000:lla, niin huomaat että olisit jo ansainnut koirallasi itsellesi henkilöauton.

        Kannattiko siis tinkiä, häh?

        Ahaa, eli koira on teille rahan lähde....


    • Hannalan

      Meillä on kyllä 2v keeshond se maksoi 800€ ja on ihan terve. :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 173
      5109
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4613
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      2946
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1947
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1737
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1720
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1716
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1623
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1561
    Aihe