Ovatko Uskovat onnellisia?

Anonyymi

Tämmöinen asia on pyörinyt mielessä ja ajattelin kysyä että oletteko te uskovat aina onnellisia ja tasapainoisia? Tuli mieleen kun useammalla on aina iloinen hymy kasvoilla. Ainakin niillä ketä tunnen tai tiedän että ovat uskossa.

7

60

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eipä ole tullut tähän kysymykseen vastausten tulvaa. Omasta puolestani voin sanoa että olen siitä onnellinen että olen armahdettu syntinen. Saan jättää kaikki huoleni taivaalliselle Isälle eikä niitä tarvitse itse kantaa sekin on suuri ilon aihe. Siunausta kaikille.

    • Anonyymi

      En itse kuvailisi tätä mielenlaatua onnellisuutena, jos siis onnellisuus ajatellaan olevan jatkuvaa tyytyväisyyttä ja iloa. Se on pikemminkin sitä, että millään toivottomuudella ja pahalla ei ole juurikaan valtaa enää. Tunnen yhtälailla pahaaoloa mitä ennenkuin aloin uskoa Jeesukseen, mutta itselle tulee Jumalalta ymmärrys tätä kaikkea kohtaan ja lohdutus. Jumala opettaa kestämään kaiken. Ja kun huomaa saaneensa Jumalalta voimaa ja anteeksiannon, se tekee väistämättä iloiseksi oli tilanne mikä hyvänsä.

      • Anonyymi

        Tämä oli aika hyvä kuvaus uskovan mielestä. Kiitos.
        Minulla on loputon kaipaus löytää puoliso, ja tunnen itseni yksinäiseksi. Tavanomaisia arkisia haasteita ja koettelemuksia riittää myös.
        Silti usko Jumalaan jollain tapaa katkaisee sen terävimmän kärjen kaikista näistä ei-mukavista-asioista. Huomaan hyräileväni tuttua laulua, hymyilen yksin ollessani(kin) ja pienistä jutuista saan iloa harmauteen.
        Tämä ei ole omaa suoritustani. En pinnistele karistaakseni ikäviä ajatuksia. Ne vain jäävät taka-alalle ilman sen kummempia ponnisteluja. Meinasin kirjoittaa myös, 'ilman rukoiluja', mikä on totta: Jumala on aina puolellasi, kun olet Häntä lähtenyt seuraamaan. Mutta kyllä Jumalan puoleen on hyvä suuntautua aina, meni elämässä hyvin tai 'huonosti'. Hän kääntää tiesi ylös. Hän kääntää kohtalosi. Usko ja luota!


    • Anonyymi

      Yksinäisyyttä, ahdistusta ym. vaikeita tunteita koetaan uskovanakin, mutta Jeesus auttaa kestämään ne ja joskus jopa poistaa kokonaan nämä vaikeat tunteet. Joskus kun en ole keksinyt mitään tekemistä, koen, että Herra laittaa ehdotuksen ajatuksiini. Tai jos en viitsi jotain, hän saattaa innoittaa. Eli Jumalan apu on ihan konkreettista ja arkipäiväistäkin. Siksi kai perusvire uskovalla on onnellisuus missä tilanteissa vain, koska Herra nostaa alhoista ja pimeistä laaksoista ylös, jos sellaiseen vajoaa. Ennemmin tai myöhemmin. Joskus tällainen pimeän laakson vaihe elämässä on jopa Jumalan kasvatuskoulua ja voi kestää jonkun aikaa. Mutta sekin loppuu ajallaan.

    • Anonyymi

      Mu on ain kiinnostan et kui se hyödyttää uskoa johonkin jota ei ole koskaan nähnyt ja minkä olemassa olosta ei kenelläkään ole mitään varmaa tietoa auttaa jos ei usko itseensä

      • Anonyymi

        uskovaiset ei välttämättä sen onnellisempia, enempikin tiedän uskovia, joilla ollut näin ulkopuolisten silmin "raskasta elämässä", kuten onnettomuuksia, sairauksia, yksinäisyyttä, jne.
        itsekin ns. "uskossa", vaan uskoni on henkilökohtainen, enkä arvostele ihmisiä sen mukaan "miten he uskovat", vaan tutustun enempikin ihmisiin, persoonan mukaan, tms. siis huomioin käytöstavat, sosiaalisuus, mielenkiinnon kohteet (muutkin kuin usko), tms.

        kävisin joskus vaikka terassillakin, vaikka en humaltumassa, niin pari drinkkiä, "ihan sama", jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        uskovaiset ei välttämättä sen onnellisempia, enempikin tiedän uskovia, joilla ollut näin ulkopuolisten silmin "raskasta elämässä", kuten onnettomuuksia, sairauksia, yksinäisyyttä, jne.
        itsekin ns. "uskossa", vaan uskoni on henkilökohtainen, enkä arvostele ihmisiä sen mukaan "miten he uskovat", vaan tutustun enempikin ihmisiin, persoonan mukaan, tms. siis huomioin käytöstavat, sosiaalisuus, mielenkiinnon kohteet (muutkin kuin usko), tms.

        kävisin joskus vaikka terassillakin, vaikka en humaltumassa, niin pari drinkkiä, "ihan sama", jne.

        Uskovaisella on ilo, joka ei ole ihmisestä lähtöisin. Tässä lisää. https://www.youtube.com/watch?v=j4oE9JaxmPk


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      445
      4778
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1702
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      93
      1438
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1339
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1296
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1171
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1065
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      980
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      865
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      839
    Aihe