Ovatko Uskovat onnellisia?

Anonyymi

Tämmöinen asia on pyörinyt mielessä ja ajattelin kysyä että oletteko te uskovat aina onnellisia ja tasapainoisia? Tuli mieleen kun useammalla on aina iloinen hymy kasvoilla. Ainakin niillä ketä tunnen tai tiedän että ovat uskossa.

3

<50

Vastaukset

• Eipä ole tullut tähän kysymykseen vastausten tulvaa. Omasta puolestani voin sanoa että olen siitä onnellinen että olen armahdettu syntinen. Saan jättää kaikki huoleni taivaalliselle Isälle eikä niitä tarvitse itse kantaa sekin on suuri ilon aihe. Siunausta kaikille.

• En itse kuvailisi tätä mielenlaatua onnellisuutena, jos siis onnellisuus ajatellaan olevan jatkuvaa tyytyväisyyttä ja iloa. Se on pikemminkin sitä, että millään toivottomuudella ja pahalla ei ole juurikaan valtaa enää. Tunnen yhtälailla pahaaoloa mitä ennenkuin aloin uskoa Jeesukseen, mutta itselle tulee Jumalalta ymmärrys tätä kaikkea kohtaan ja lohdutus. Jumala opettaa kestämään kaiken. Ja kun huomaa saaneensa Jumalalta voimaa ja anteeksiannon, se tekee väistämättä iloiseksi oli tilanne mikä hyvänsä.

• Tämä oli aika hyvä kuvaus uskovan mielestä. Kiitos.
      Minulla on loputon kaipaus löytää puoliso, ja tunnen itseni yksinäiseksi. Tavanomaisia arkisia haasteita ja koettelemuksia riittää myös.
      Silti usko Jumalaan jollain tapaa katkaisee sen terävimmän kärjen kaikista näistä ei-mukavista-asioista. Huomaan hyräileväni tuttua laulua, hymyilen yksin ollessani(kin) ja pienistä jutuista saan iloa harmauteen.
      Tämä ei ole omaa suoritustani. En pinnistele karistaakseni ikäviä ajatuksia. Ne vain jäävät taka-alalle ilman sen kummempia ponnisteluja. Meinasin kirjoittaa myös, 'ilman rukoiluja', mikä on totta: Jumala on aina puolellasi, kun olet Häntä lähtenyt seuraamaan. Mutta kyllä Jumalan puoleen on hyvä suuntautua aina, meni elämässä hyvin tai 'huonosti'. Hän kääntää tiesi ylös. Hän kääntää kohtalosi. Usko ja luota!

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.