husku vai tilhi

motormanni

Sahan osto olis edessä kun ostin ok-talom jossa on takka.Sukulaisilla ompi sen verta mettiä että niistä sais tuon 15m klapipuita/vuosi sahailtua.Ostaakko huskvarna vai stihl,taitavat olla kuiteski vakavimmat vaihtoehdot tämmöselle sunnuntaisahurille.Budjetti on 300e,liekkö sillä saa minkälaista sahaa

28

15314

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aake K

Halvemmalla saat partner 411,461.511-mallit.Huskin tarjousmalli 340 on hyvä.

• sahhaa

kattelisin huskia tilhit leviää aika vähäisellä käytöllä rekuleet jää käteen

• Sahaaja
        sahhaa kirjoitti:

kattelisin huskia tilhit leviää aika vähäisellä käytöllä rekuleet jää käteen

Ei stihl hajoa, jos käyttää osaa. Olen sahannut nyt MS 260: sellä yli 3000 kiintoa, eikä ole tarvinnut, kuin tulppia ja terälaitteita ostaa. Nyt taitaa olla muuten vasta kolmas laippa vaihdettu. Yksi hajos pirummoisessa pakkasessa. Jos jää "rekuleet" käteen, on miehessä vika, tai huono tuuri. Huskulla on komea nimi ja kallis hinta. Siinä kaikki, ei muuta erikoista.

• jkl
        Sahaaja kirjoitti:

Ei stihl hajoa, jos käyttää osaa. Olen sahannut nyt MS 260: sellä yli 3000 kiintoa, eikä ole tarvinnut, kuin tulppia ja terälaitteita ostaa. Nyt taitaa olla muuten vasta kolmas laippa vaihdettu. Yksi hajos pirummoisessa pakkasessa. Jos jää "rekuleet" käteen, on miehessä vika, tai huono tuuri. Huskulla on komea nimi ja kallis hinta. Siinä kaikki, ei muuta erikoista.

Einhell honkkkarista pitkällä laikalla 130e kahden vuoden takuulla. Kone 38cc

• sahhaa
        Sahaaja kirjoitti:

kyseinen malli onkin parasta mitä siellä on kyllä silläkin menee pidän vain parempana huskia
        koska -vetolaite ei nakkaa ketjua millään-moottori värinättömämpi ja rauhallisempi-vie puolet vähemmän bensaa-talvella oikeat varusteet-olen muuten sahannut 33 asteen pakkasessa huskilla hyvin meni kun kaasutinta lämmitti välistä.-komemmat värit kato vielä

• "Tiili"
        Sahaaja kirjoitti:

Vain kesällä.Talvella ilmanputsari puhdistettava monta kertaa päivässä,huski kerran viikossa.

• on!!!

sachs dolmar tai makita samalla tekniikalla ja kone kestää!

• Peltsi

Molemmat on hyviä sahoja ja mun mielestä husse on paras. Mutta älä vaan erehdy noihin hongkongin sahoihin.

• 024-026

Just velimies osti Husku 55 ja hinta oli jotain 330€ paikkeilla, Stihl vissiin kalliimpia...
      Itselläni ollut samantapaisessa käytössä johon sahaa haet Stihl 024, 10 vuotta eikä mitään vikaa oo ollu.

• Kestää

Olen kokeillut kaikkia tunnetuimpia merkkejä ja
        metsurimallin Echo on ollut vähävikaisin tehoa on 2,4 kw taitaa vaan Japanilainen tekniikka maksaa jo maltaita

• Sahuri

...kun täällä Porvoossa sama saha maksaa 450€? Voisin hakea sahan kauempaakin, jos tuohon 330€:een Husqvarna 55:n saisi:-)

• Sahuri
        Sahuri kirjoitti:

...kun täällä Porvoossa sama saha maksaa 450€? Voisin hakea sahan kauempaakin, jos tuohon 330€:een Husqvarna 55:n saisi:-)

Virtain Moottorisahasta

Sahuri kirjoitti:

Tuurin kyläkaupassa samoihin aikoihin parikymppiä kalliimpi...

• ...

Sama 024 on kaverilla ja myös tota luokkaa vanha ja on kironnut sen alimpaan helvettiin ei käyttäs sitä ees verkonpainona koska saastuttaa järviä!!!
        Syy siihen on että se vehje ei käynnisty millään vaikka tekis mitä.On temppuillu uudesta asti.
        osti 340 hussen ja kyllä puuhommat taas maittaa ja ite ostin kans 340 ja oon ollu tyytyväinen siihen...

• Tykhe

Kaipaat,niin osta Stihlin Ms 260.Sahannu sen edeltäjillä 026 ja olleet kestäviä.Huskejakin ollu,mut laatu vaihdellu.Jopa samas mallissakin voi olla kestävyyden,vikojen suhteen suuria eroja.Nykynen harmin aihe ollu 357.Eka kpl oli erittäin hyvä,mut tämä toinen..Molemmissa sahoissa hyviä ja huonoja puolia,mut stihlin hinta/laatu enem kohdallaan.

• sahaamista

halvemmissa sahoissa on laakerit muoviin valettu
      kesä kuumalla ne rikkoontuu kovassa työssa.
      koivurankaa kun huudattaa niin tulee sahasta valmis äkkiä.

• 024-026

Muuten: sahabensan kun sekoittaa, seossuhde on hyvä olla se minkä saha vaatii!! eikä mitään 'hyvän'miehen lisiä, liian öljynkäyttö
      tekee esim.laakereihin sellaisen mustan tökötin josta ei sit laakeritkaan tykkää.

• sahaamista

käytän huskun valmisbensaa ainoastaan ei kärytä ei haise

• metsän tahdon mennä nyt
        sahaamista kirjoitti:

käytän huskun valmisbensaa ainoastaan ei kärytä ei haise

taidat olla kaupunkilaisen metsuri ei tuolla valmis bensalla saha muut kun kaupunkilais pellet.

laskes kuule huviksen paljonko toi suun vihren litkun hinta on litroissa.

kyllä se on niin että jos ei osaa laskea sekoitus suhdetta öljylle niin on parempi jättä tuo sahaus ammati miesten hommaks.

• 2% seos

polttaa rahaa miten haluu, minun kuitenkin on sekoitus tehtävä itse! Muuten kyllä tulee niin kalliiksi et HUH HUH!
      Jos vuodessa sahaa pari litraa ei silloin...
      Mut jos sahaa vaikka 30-50L, laskekaa siitä mitä valmis bensa maksaa!!!!!!!!!!!!

• sahaamista

saha bensan etuna valmiissa tavarassa on green bensa, joka ei käryä niin kuin itse laitettu mixaus. ei tarvi sekoitella ja värkätä, viime vuonna meni 70 litraa valmis bensaa enkä vaihda. on meinaa suurissa määrissä terveellisenpää sahata, eri se on jos yhen mökin puut sahailee, silloin voi laitella 2% tankkiin. säästäkää jos haluatte saha bensastakin. jokainen valitsee bensansa itse.

• metsätilallinen
        sahaamista kirjoitti:

saha bensan etuna valmiissa tavarassa on green bensa, joka ei käryä niin kuin itse laitettu mixaus. ei tarvi sekoitella ja värkätä, viime vuonna meni 70 litraa valmis bensaa enkä vaihda. on meinaa suurissa määrissä terveellisenpää sahata, eri se on jos yhen mökin puut sahailee, silloin voi laitella 2% tankkiin. säästäkää jos haluatte saha bensastakin. jokainen valitsee bensansa itse.

Halvemmallakin konstilla saa käryt vähenemään sahatessa, kuin käyttämällä noita valmisbensoja, jotka tietenkin ovat erittäin hyviä, mutta kalliita.

Eli kannattaa hankkia kunnon 2t-öljyä. Kaiken maailman halvat mineraalit jätetään sinne kaupan hyllylle ja ostetaan kunnon öljyä, joka ei savuta. Sitten hankitaan kunnollinen mitta-astia, jonka avulla tehdään tasan 2% seos, eikä siis katsella purkin kyljessä olevia viivoja ja sahata sitten 5% seoksella. Lopuksi vielä katsotaan, että sahan säädöt on kohdallaan.

Näillä eväillä sahaat savuttomasti ja vielä suhteellisen edullisesti.

• korjaaja_

>Jos vuodessa sahaa pari litraa ei silloin...

Juurikin näin. Pienkonebensiini säilyy paljon kauemmin kuin tavallinen 95 tai 98. 95 säilyy muutaman kuukauden ja 98 vähän pidempään. Pienkonebensa säilyy "kaudesta toiseen".

Kannattaa ajatella sellasta jos ostaa 5 litraa kerralla tavallista 98 ja siitä tarvii sitten 1 litran. Sitten kun seuraavan kerran tarvitsee, niin bensa on mennyt vanhaksi. 4 litraa menee hukkaan. Mutta jos olisit ostanut valmista pienkonebensaa, niin ei olisi mennyt hukkaan mitään.

• Electron
        metsätilallinen kirjoitti:

Halvemmallakin konstilla saa käryt vähenemään sahatessa, kuin käyttämällä noita valmisbensoja, jotka tietenkin ovat erittäin hyviä, mutta kalliita.

Eli kannattaa hankkia kunnon 2t-öljyä. Kaiken maailman halvat mineraalit jätetään sinne kaupan hyllylle ja ostetaan kunnon öljyä, joka ei savuta. Sitten hankitaan kunnollinen mitta-astia, jonka avulla tehdään tasan 2% seos, eikä siis katsella purkin kyljessä olevia viivoja ja sahata sitten 5% seoksella. Lopuksi vielä katsotaan, että sahan säädöt on kohdallaan.

Näillä eväillä sahaat savuttomasti ja vielä suhteellisen edullisesti.

käryttömin on sähkösaha!!!Jos ostaa kunnollisen ja tunnetun merkin kestääkin vielä siinä talkoossa ihan hyvin.
        Toki metsässä ei voi sellaista käyttää, mainitsen tuonkin nyt heti, kun joku huomauttaisi kuitenkin:))

• sama kumpi

noin vähät sahaukset menee kummallakin.
      Kunhan ostat hieman kalliimman mallin. Kaikista halvimmat ovat kertakäyttösahoja, valitse vain Ruotsissa tai Saksassa tehty kone. Italialaiset ja Jenkit on huonoja.

• MOK

... kannattaa hankkia ruotsalainen tai saksalainen tunnettua merkkiä oleva saha.

Niissä on sellainen hyvä puoli, että huolto ja varaosien saanti pelaa vielä muutamankin vuoden päästä (ja sehän on vähän sahaavalle mielestäni tärkeä asia). Noiden harvinaisempien merkkien kanssa voi käydä niin, että kun saha lakkaa jonkun pienen vian takia toimimasta, joutuu sen laittamaan kaatopaikkakuormaan.

• 024-026

Virtain moottorisaha juuri ilmoitteli lehdessä siitä Husku 55, et ois taas niitä edullisia...

• ...ja ens viikolla yks on niistä mun.Olikohan
        hyvä ostos? 20v oon echoa kiduttanut

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      119
      1622
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1468
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      35
      859
    4. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      829
    5. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      756
    6. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      35
      740
    7. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      708
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      700
    9. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      42
      689
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      653
    Aihe