Mökistä äkkiä eroon

Anonyymi

Onko huutokauppa nopein keino? Hinnat syöksyy karmeaa kyytiä ja olisi hyvä että saisi edes jotain jäämään käteen.

17

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tätä aloitusta on jo odotettukin!

    • Anonyymi

      Alueilla jossa esim.kaivostoimintaa suunnitellaan on tarjontaa mutta se kysyntä sitten puuttuu.

      Vesistöt pilaantuu, ym.haitat.

      Nuoret ei ole kiinnostuneet kesämökeistä millään lailla.

      Maaseutu vaan hiljenee ja hiljenee.

      Ekologista elämäntapaa harjoittaville tämä on tietysti positiivista.

      • Anonyymi

        Lue enemmän ja luule vähemmän:
        Kaikkein innokkaimpia mökkeilijöitä on nuoret... onkos tällaista ollut koskaan aiemmin?
        "Eniten mökkeilivät 10–24-vuotiaat"
        "Tärkeimpänä mökkeilyä pitivät 20–24-vuotiaat"

        https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000006173854.html


    • Anonyymi

      Tuolla periaatteella kaupat syntyy kyllä nopeasti. Itse en myisi, jos siitä ei jää mitään käteen.

    • Anonyymi

      80 eur/vrk mökin vuokraus 14 vuorokaudeksi tekee 1120 eur/ vuosi. Kymmenessä vuodessa siis 11200 eur. Ei huoltotöitä, ei vakuutusmaksuja.
      Voi tietysti olla että joka vuosi sataa sen 2 vk minkä olet varannut...

      • Anonyymi

        Paitsi, että vuokramökillä et voi tehdä mitään...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paitsi, että vuokramökillä et voi tehdä mitään...

        Näkökulmia on siis monenlaisia. Itse asun 50-luvun omakotitalossa, jossa todellakin on saanut tehdä jotain viimeiset 18 vuotta. Eli mökkielämältä oletan, että siellä ei ole uusi työleiri vastassa eikä kukaan tulossa kylään. Että siivoaa vain omat jälkensä lopuksi.
        Joku toinen voi haluta puuhamaan eikä siinä mitään.


      • Anonyymi

        Entäs sen oman mökin kulut? Remontointi sisällä ja ulkona. Kiinteistövero, tiemaksu, jätemaksu, nuohous jne. Ei ole vuokramökki kallis vaihtoehto lyhyeen lomailuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paitsi, että vuokramökillä et voi tehdä mitään...

        Varmasti voit tehdä, jos aivan välttämättä haluat. Ota vain puheeksi omistajan kanssa kyllä tekemistä löytyy. Itsekin raivasin aikoinaan yhteen mökkiin näköalat kaatamalla pusikot pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmasti voit tehdä, jos aivan välttämättä haluat. Ota vain puheeksi omistajan kanssa kyllä tekemistä löytyy. Itsekin raivasin aikoinaan yhteen mökkiin näköalat kaatamalla pusikot pois.

        Saitko vuokranalennusta? Harvempi taitaa ottaa vesuria käteen vuokramökillä, vaikka omalla mökillä tykkäisi heiluakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saitko vuokranalennusta? Harvempi taitaa ottaa vesuria käteen vuokramökillä, vaikka omalla mökillä tykkäisi heiluakin.

        Miksi etsiä uutta ongelmaa, kun vanha ratkeaa? Mökillähän on kiva puuhastella.


    • Anonyymi

      Tyhjennä ja siivoa hyvin se mökki ennen myyntiä! Kukaan ei halua jonkun suvun muistoesineitä ja-huonekaluja (= jätekuorma). Tai joustin tms patjoja, joiden läikkien alkuperää sitten saa ihmetellä.
      Jätä saunapuut,lapio, soutuvene ja onki.

      Itse olen etsimässä mökkiä ja skippaan heti kaikki, missä suvun kaatopaikkakuorma tulee kaupantekijäisinä. Samoin kaikki missä on nurmikko.

    • Anonyymi

      Missä mökki sijaitsee? Tontti?

    • Anonyymi

      Kangasniemi, Puula, 5500 neliötä tontti

      • Anonyymi

        No mitäs tuossa tuskailet? Eihän sillä suunnalla ole kuin n. 50 mökkiä myynnissä. On siinä naurussa pitelemistä:)


    • Anonyymi

      Älkää hyvät ihmiset olko ihan pöljiä enään ja hankkiko riesoja ristiksi.Siinä on kulkaa kaukana maalla rintamamies talossakin elämän työ myydä nykyään,10000e voi olla hieman liikaa oli vaikka kunnallinen tekniikka. Ja ne 100000 euron ylittävät mökit on myymätöntä tavaraa.

      • Anonyymi

        140000€ saatiin v. 2005 perintömökistä jossain Hämeen eteläosassa n. 4x5 km kokoisen järven rannalta, hieman yli 100 km Helsingistä. Sähköt oli, n. 100 m2 tilaa yhdessä kerroksessa, lisäksi sauna rantasauna, autotalli ja pieni varasto samassa. Tontti n. 2000 m2. Taitaa EU olla kirosana ja Suomen työllisyystilanne huono ja valtionvelkakin iso.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miehen lapsettomuus keski-ikäisten deittailussa

      Tällä palstalla esitetään usein ajatus, jonka mukaan lapsia saanut nainen olisi parisuhdemarkkinoilla huonommassa asemas
      Sinkut
      273
      2288
    2. Kunpa voisin halata sinua

      ja sanoa sinulle miten onnellinen olen siitä, että olet elämässäni. Mutta et ole halausetäisyydellä... etkä elämässäni.
      Ikävä
      44
      1103
    3. Mikä oli se hetki

      kun tajusit rakastuneesi?
      Ikävä
      76
      1041
    4. Muut yrittää seata meidän välejä

      Nainen, oot varmaan sen myös huomannut. Ihan irl oon sen huomannut jo hyvän aikaa. Eihän anneta sen häiritä.
      Ikävä
      100
      1033
    5. Miksi Suomi ärsyttää Venäjää?

      Jatkuvasti? Hyvin suomen herrat tietää, että tuo DCA-sopimus on paha ärsyke Venäjälle. eihän Venäjä ole hyökännyt Suomen
      Maailman menoa
      274
      862
    6. Kun unohdat tämän

      Sivuston, unohdat myös meidät nopeammin. Kokeile. Naiselle.
      Ikävä
      79
      815
    7. Jotenkin tätä asiaa pitää nyt käsitellä

      Vaikka sitten anomuumisti. Olen lähestulkoon rakastunut vanhempaan mieheen mutta tämä ei nyt oikein suju niin kuin pitäi
      Ikävä
      72
      789
    8. Älä turhaan nainen ikävöi minua

      Olen sellainen jäntevä pantteri ja sinä jo melkein rollaattorikamaa. Ei onnistu mikään.
      Ikävä
      64
      690
    9. Meillä olisi kaunis kesä

      Yhden viestin päässä. Haluaisin tutustua. Vaikka oltaisiin vaan ystäviä. Eikä mitään vaan vähättelyä. Ajattelen et olet
      Ikävä
      17
      670
    10. Kuinka paljon voi olla rakastunut..

      ....ja välittää ihmisestä jota ei edes tunnen kunnolla? Eikö silloin ole kysymys jostain suuremmasta? Mitä on yhteenkuul
      Ikävä
      64
      669
    Aihe