Yllätin tyttäreni harrastamassa seksiä!

Huolestunut isä.

No juuh...ajattelin tänne nyt kirjoittaa viime perjantaina tapahtuneen ikävän välikohtauksen.

Elikkäs tulin perjantaina iltapäivällä kotiin töistä ja yllätyin negatiivisesti. Yllätin 16-vuotiaan tyttäreni harrastamassa seksiä jonkun pojan-jolpin kanssa meidän sängyssämme! En tiedä, mitä tapahtui mutta hermot menivät ja heitin jätkän aika äkäisesti ja ehkä hieman liian kovakouraisesti ulos talosta.

Kysyisin nyt muilta tuon ikäisen teinin vanhemmilta, miten suhtautuisitte, jos yllättäisitte hänet näin? Entä mitä olette tehneet, mikäli tämä on jo tapahtunut?

Tyttäreni huuti minulla aikansa ja lukkiutui sitten huoneeseensa. Ei ole minulle vielläkään oikein mitään puhunut. Vaimoni on sukuloimassa, eikä tiedä tästä viellä...

Ystävällisiä ja asiallisia neuvoja/kokemuksia/kommentteja otetaan vastaan.

Kiitos, jos jaksoitte lukea...

74

22660

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eikkä

      miksi tyttö ei ollut omassa huoneessa omassa sängyssään, miksi ne aina menee isin ja äitin sänkyyn, ihmettelen minä. Minä ainakin rähjäisin mun sänkyyn menemisestä.
      Luonto tikanpojan puuhun vie, siitä ei päästä. Pittää vaan huolehtia ehkäisystä, ettei meisträ vielä pappoja ja mammoja tuu.

      • Hansu

        >miksi tyttö ei ollut omassa huoneessa omassa sängyssään, miksi ne aina menee isin ja äitin sänkyyn, ihmettelen minä.

        Tietenkin siksi, että isän ja äidin käytössä on parisänky, mutta teineillä yleensä kapea 80cm. Tottakai leveässä sängyssä on helpompi harrastella ja sitten jälkeenpäin jäädä vieretysten toisen kainaloon köllöttämään ja hellittelemään.


      • iiro-tyttö

        Menee vanhempien sänkyyn varmaa jos itsellään on liian pieni. Tavallinen ja vanhemmilla parisänky. On varmasti mukavampi kun on tilaa.


      • Vastaaja3
        Hansu kirjoitti:

        >miksi tyttö ei ollut omassa huoneessa omassa sängyssään, miksi ne aina menee isin ja äitin sänkyyn, ihmettelen minä.

        Tietenkin siksi, että isän ja äidin käytössä on parisänky, mutta teineillä yleensä kapea 80cm. Tottakai leveässä sängyssä on helpompi harrastella ja sitten jälkeenpäin jäädä vieretysten toisen kainaloon köllöttämään ja hellittelemään.

        Juurikin näin ;D


    • vaanOikein

      Itse olisn toiminut tilanteessasi aivan samalla tavalla.

      En minäkään katselisi tuollaista talossani, VARSINKAAN omassa sängyssäni.
      JA muuten, sehän oli vasta 16v. Vai jo 16 ??
      Sano sille, että oottaa vielä pari vuotta, niin saa itse päättää asioistaan.

      Kenen talo, se määrää.

      • äiti

        Minkäikäinen se poika oli? Oliko hänkin alaikäinen? Jos ei, niin siitä pitäisi myös keskustella pojan kanssa, mitä tapahtuu kun sekaantuu alaikäiseen.
        Minä ottaisin vakavaan keskusteluun tytön. Kertoisin sukupuoliasioista ja kuinka ne kuuluvat vasta aikuisena asiaan.
        Minä tiedän,että jotkut jopa ostavat ehkäisyjä tuon ikäiselle, mutta mielestäni se ei kuulu asiaan vielä 16-vuotiaana.


      • on raja.
        äiti kirjoitti:

        Minkäikäinen se poika oli? Oliko hänkin alaikäinen? Jos ei, niin siitä pitäisi myös keskustella pojan kanssa, mitä tapahtuu kun sekaantuu alaikäiseen.
        Minä ottaisin vakavaan keskusteluun tytön. Kertoisin sukupuoliasioista ja kuinka ne kuuluvat vasta aikuisena asiaan.
        Minä tiedän,että jotkut jopa ostavat ehkäisyjä tuon ikäiselle, mutta mielestäni se ei kuulu asiaan vielä 16-vuotiaana.

        Kumpikaan ei siis menetellyt juridisesti väärin (näillä lähtötiedoilla pääteltynä).


      • joo
        äiti kirjoitti:

        Minkäikäinen se poika oli? Oliko hänkin alaikäinen? Jos ei, niin siitä pitäisi myös keskustella pojan kanssa, mitä tapahtuu kun sekaantuu alaikäiseen.
        Minä ottaisin vakavaan keskusteluun tytön. Kertoisin sukupuoliasioista ja kuinka ne kuuluvat vasta aikuisena asiaan.
        Minä tiedän,että jotkut jopa ostavat ehkäisyjä tuon ikäiselle, mutta mielestäni se ei kuulu asiaan vielä 16-vuotiaana.

        ai olet huolestunu, kun joku ostaa ehkäisyjä 16-vuotiaalle?! Niin parempihan se on, että ei huolehdita ollenkaa, jos seksiä harrastetaan ja taas yksi teiniraskaus lisää! Nii voihan sille tehdä sitten abortin. VOI HELVETTI.

        Missä on kasvatus?! Jos on valmis seksiin, pitää olla valmis saamaan lapsi. Mikään ehkäisy ei ole 100%. Ja jos on kerran pakko mennä sänkyyn, eikö se nyt olisi parempi hoitaa se ehkäisykin??


      • äippä
        äiti kirjoitti:

        Minkäikäinen se poika oli? Oliko hänkin alaikäinen? Jos ei, niin siitä pitäisi myös keskustella pojan kanssa, mitä tapahtuu kun sekaantuu alaikäiseen.
        Minä ottaisin vakavaan keskusteluun tytön. Kertoisin sukupuoliasioista ja kuinka ne kuuluvat vasta aikuisena asiaan.
        Minä tiedän,että jotkut jopa ostavat ehkäisyjä tuon ikäiselle, mutta mielestäni se ei kuulu asiaan vielä 16-vuotiaana.

        enne aikaan oli ensimmäisen mukula jo tulossa tuon ikäisenä.Ainahan se on mennyt niin että tuon ikäiset aloittelevat sukupuolielämää, nykyään sentään on ehkäisyn mahdollisuus! Voin sanoa ettei kovin moni teini odota siihen 18 vuoteen saakka! hyvähän se on jos kotona puhutaan avoimesti sukupuoliasioista ja vielä parempi jos omat vanhemmat antaa kondomit! silloin ainakin tietää mitä on menneillään! kuitenkin jotain on menneillään, niin olisiko parempi jos salailisivat? avoimesti vaan kotona puheeksi!


      • Anonyymi
        äiti kirjoitti:

        Minkäikäinen se poika oli? Oliko hänkin alaikäinen? Jos ei, niin siitä pitäisi myös keskustella pojan kanssa, mitä tapahtuu kun sekaantuu alaikäiseen.
        Minä ottaisin vakavaan keskusteluun tytön. Kertoisin sukupuoliasioista ja kuinka ne kuuluvat vasta aikuisena asiaan.
        Minä tiedän,että jotkut jopa ostavat ehkäisyjä tuon ikäiselle, mutta mielestäni se ei kuulu asiaan vielä 16-vuotiaana.

        Aikuisena asiaan????
        Kuule maailma on muuttunut sinun ajoistakin joten ei ole montakaan 16 vuotiasta joilla ei ole seksielämää nykyisin .
        Pää asia että huolehtivat ehkäisuåystä sillä seksiä tulevat harrastamaan halusi vanhemmat sitä tai ei .
        Tytöt saavat nykyisin menkat aikaisemmin mitä ennenvanhaan ja kehittyvät aikaisemmin joten ei se mikään ihme ole että seksiä harrastavat .
        Katsele hieman mitä nuoret kirjoittaa palstoillaan niin saat sen kuvan niistä mitä niiden elämä on .


      • Anonyymi
        joo kirjoitti:

        ai olet huolestunu, kun joku ostaa ehkäisyjä 16-vuotiaalle?! Niin parempihan se on, että ei huolehdita ollenkaa, jos seksiä harrastetaan ja taas yksi teiniraskaus lisää! Nii voihan sille tehdä sitten abortin. VOI HELVETTI.

        Missä on kasvatus?! Jos on valmis seksiin, pitää olla valmis saamaan lapsi. Mikään ehkäisy ei ole 100%. Ja jos on kerran pakko mennä sänkyyn, eikö se nyt olisi parempi hoitaa se ehkäisykin??

        Tottakai ostetaan ehkäisy pillerit jos näkee että tyttö on kehittynyt aikaisin , ei se ole mitenkään vääärin . Kun ne kumminkin harrastaa seksiä tuossa iässä


      • Anonyymi
        joo kirjoitti:

        ai olet huolestunu, kun joku ostaa ehkäisyjä 16-vuotiaalle?! Niin parempihan se on, että ei huolehdita ollenkaa, jos seksiä harrastetaan ja taas yksi teiniraskaus lisää! Nii voihan sille tehdä sitten abortin. VOI HELVETTI.

        Missä on kasvatus?! Jos on valmis seksiin, pitää olla valmis saamaan lapsi. Mikään ehkäisy ei ole 100%. Ja jos on kerran pakko mennä sänkyyn, eikö se nyt olisi parempi hoitaa se ehkäisykin??

        Ei tarvii olla valmis lapsiin. Myös jälkiehkäisy ja abortti on olemassa.


    • Marikki

      16-vuotiaat ovat kiinnostuneita seksistä, ei voi mitään. Ole onnellinen siitä, että lapsesi on kehittynyt normaalisti.
      Mutta... seksin harrastaminen vanhempien sängyssä ei ole oikein. Tee se keskustelussanne tytölle selväksi. Ota vaimo mukaan keskusteluun, jotta saat naisnäkökulmaa ja tyttö vähän ehkä tukea äidiltään, sinähän olet jo menettänyt malttisi.
      Keskustelkaa asiasta eli seksielämästä, alkää niinkään enää puuttoko jo tapahtuneeseen. Kertokaa ehkäisystä (josta hän luultavasti tietää ennestään yhtä paljon kuin tekin), puhukaa seksistä nimenomaan nautintona, ei toisen miellyttämisen haluna. Kertokaa, että mitä vanhemmaksi tulee, sitä paremmin seksistä osaa nauttia, siksi ette haluaisi hänen vielä aloittavan touhuilua. Mutta koska pahin on jo tapahtunut, hyväksykää tilanne. Älkää rangaisko tyttöä siitä, että hän on utelias ja käyttäytyy kuin ikäisensä.
      Osta vaikka tytölle kondomeita, että hän pystyisi luottamaan sinuun ja hakemaan tukea myöhemmin, kun luultavasti sydänsuruja tulee olemaan joskus.
      Hyvää jatkoa.

      • Hyväpointti

        Hyvin sanottu :)


    • Huolestunut isä.

      Ajattelinpa nyt sitten kirjoittaa päivitystä...

      Elikkäs tänään sain edes jonkinlaisen kontaktin tyttäreeni. Vaimokin palaa parin päivän päästä kotiin, voi olla silloin parempi pitää yhteinen perhepalaveri. Joku täällä kyseli sen pojan ikää, en ole aivan varma mutta kuulemma 16-17...

      Onhan siitä seksistä ollut puhetta ja enemmän vaimoni siitä on tytärtäni valaissut mutta näin kuitenkin kävi...

      Sain kuitenkin selville, että ehkäisy oli ollut mukana. Luojan kiitos. Vannotin tyttäreni siitä... uskon, että totta puhui...

      Tämän asian näkee miehen näkökulmasta luonnollisesti hiukan erilailla mutta kuitenkinhan sitä haluaa lastaan suojella mahdollisemman pitkään. Ymmärrän toki tyttäreni aikuistuvan mutta en ajatellut tämän päivän viellä tulevan ja en aikanaan kuvitellut sen tapahtuvat sängyssämme. Toivottavasti sitä poikaa ei kuitenkaan täällä näy, tiedä miten viellä hermot palaa...

      Ja kiitos kaikille vastanneille...

      • Xyz

        ehkä sait jo riittävästi kommentteja, asiallisiakin...tässä nyt kuitenkin vielä muutamia jälkiajatuksia..
        Jokaisella perheellä on oma ominainen tapa keskustella seksiin liittyvistä asioista. Osalla ne ovat osana jokapäiväistä kommunikaatiota jo silloin kun lapset ovat aikuistumassa, osalla taas niistä puhutaan yhteisesti vain vihjaillen, ja privat äidin ja tyttären ja isän ja pojan välillä ehkä sitten sisältävät vähän yksityiskohtaisempaa tarinaa.
        Tiedät itse parhaiten, millainen henki teidän perheessänne on ollut. Sen muuttaminen yht'äkkiä on usein vaikeaa. Toisaalta joku tällainen tapaus voi toimia liikkeelle sysääjänä sellaisillekin keskusteluille, joita olisi ollut käytävä jo paljon aikaisemmin...
        Sanoisin sinulle, että tuo julki tyttärellesi se, että sinä vaoimosi kanssa rakastatte häntä niin paljon, että siksi sinä pillastuit, koska hän teki väärin. Se mitä hän teki, ei tehnyt hänestä yhtään huonompaa, se paikka ja aika (huom) vaan oli väärin valittu. Te ette omassa kodissanne voi hyväksyä sellaista, piste. Ja en yhtään pidä huonona ajatuksena sitä, että valoitat hänelle vähän isän ajatuksia miehiseltä kannalta.
        Jos juttu luistaa hyvin, ja tunnet, että sinulla on hyvä kontakti tyttäreesi, en myöskään pidä huonona ajatuksena sitä, että kutsutte sen pojan joskus sunnuntailounaalle. Se ei ole hänelle helppoa hyväksyä kutsua, mutta sittenpähän näette, minkälaisen vastuun poika on valmis kantamaan - edellyttäen että tyttäresi vielä pitää yllä suhdetta kyseiseen poikaan.


      • Huolestunut isä.
        Xyz kirjoitti:

        ehkä sait jo riittävästi kommentteja, asiallisiakin...tässä nyt kuitenkin vielä muutamia jälkiajatuksia..
        Jokaisella perheellä on oma ominainen tapa keskustella seksiin liittyvistä asioista. Osalla ne ovat osana jokapäiväistä kommunikaatiota jo silloin kun lapset ovat aikuistumassa, osalla taas niistä puhutaan yhteisesti vain vihjaillen, ja privat äidin ja tyttären ja isän ja pojan välillä ehkä sitten sisältävät vähän yksityiskohtaisempaa tarinaa.
        Tiedät itse parhaiten, millainen henki teidän perheessänne on ollut. Sen muuttaminen yht'äkkiä on usein vaikeaa. Toisaalta joku tällainen tapaus voi toimia liikkeelle sysääjänä sellaisillekin keskusteluille, joita olisi ollut käytävä jo paljon aikaisemmin...
        Sanoisin sinulle, että tuo julki tyttärellesi se, että sinä vaoimosi kanssa rakastatte häntä niin paljon, että siksi sinä pillastuit, koska hän teki väärin. Se mitä hän teki, ei tehnyt hänestä yhtään huonompaa, se paikka ja aika (huom) vaan oli väärin valittu. Te ette omassa kodissanne voi hyväksyä sellaista, piste. Ja en yhtään pidä huonona ajatuksena sitä, että valoitat hänelle vähän isän ajatuksia miehiseltä kannalta.
        Jos juttu luistaa hyvin, ja tunnet, että sinulla on hyvä kontakti tyttäreesi, en myöskään pidä huonona ajatuksena sitä, että kutsutte sen pojan joskus sunnuntailounaalle. Se ei ole hänelle helppoa hyväksyä kutsua, mutta sittenpähän näette, minkälaisen vastuun poika on valmis kantamaan - edellyttäen että tyttäresi vielä pitää yllä suhdetta kyseiseen poikaan.

        Hm...

        Vai että pyytää poika viellä kylään? No jaa-a...pitää nyt kuitenkin odottaa, kunnes vaimo tulee kotiin ja sitten asiasta keskustella kolmistaan. Katsotaan sitten, mitä tytärkin nyt ajattelee koko tästä hommasta...


      • Anonyymi

        Jäänyt mietityttämään, oliko ehkäisy muuten kunnossa, vai paniko se kolli tyttöäsi kakkoseen?


      • Anonyymi
        Xyz kirjoitti:

        ehkä sait jo riittävästi kommentteja, asiallisiakin...tässä nyt kuitenkin vielä muutamia jälkiajatuksia..
        Jokaisella perheellä on oma ominainen tapa keskustella seksiin liittyvistä asioista. Osalla ne ovat osana jokapäiväistä kommunikaatiota jo silloin kun lapset ovat aikuistumassa, osalla taas niistä puhutaan yhteisesti vain vihjaillen, ja privat äidin ja tyttären ja isän ja pojan välillä ehkä sitten sisältävät vähän yksityiskohtaisempaa tarinaa.
        Tiedät itse parhaiten, millainen henki teidän perheessänne on ollut. Sen muuttaminen yht'äkkiä on usein vaikeaa. Toisaalta joku tällainen tapaus voi toimia liikkeelle sysääjänä sellaisillekin keskusteluille, joita olisi ollut käytävä jo paljon aikaisemmin...
        Sanoisin sinulle, että tuo julki tyttärellesi se, että sinä vaoimosi kanssa rakastatte häntä niin paljon, että siksi sinä pillastuit, koska hän teki väärin. Se mitä hän teki, ei tehnyt hänestä yhtään huonompaa, se paikka ja aika (huom) vaan oli väärin valittu. Te ette omassa kodissanne voi hyväksyä sellaista, piste. Ja en yhtään pidä huonona ajatuksena sitä, että valoitat hänelle vähän isän ajatuksia miehiseltä kannalta.
        Jos juttu luistaa hyvin, ja tunnet, että sinulla on hyvä kontakti tyttäreesi, en myöskään pidä huonona ajatuksena sitä, että kutsutte sen pojan joskus sunnuntailounaalle. Se ei ole hänelle helppoa hyväksyä kutsua, mutta sittenpähän näette, minkälaisen vastuun poika on valmis kantamaan - edellyttäen että tyttäresi vielä pitää yllä suhdetta kyseiseen poikaan.

        Muistan kun olin 14 vuotias ja minulla oli kaverina poika joka oli vuotta nuorempi , siis vaan kavereita , mutta äitini sanoi miehelleen keittiössä että ne tekee ” sitä” joten siitä jäi ikuinen trauma minulle ettei äitini tuntenut minua paremmin Ja vaikka hän on ollut jo kauan kuolleena niin vieläkin suututtaa asia. Sillä meistä mukuloista ei ollut kumpikaan niin kehittynyt että olisimme edes ajatelleet sitä asiaa. Joten ei ne äidit aina tunne lapsiaan , sekin antaa traumoja , kun luullaan asioita mitä ei edes ole tapahtunut .
        Joten niin pieni asia jätti ikuisen ikävän muiston sydämeeni , kun ei äiti tuntenut omaa lastaan


    • ole onnellinen

      on tietenkin ikävää että tämä tapahtui sinun sängyssäsi, siitä minäkään en pitäisi. mutta olisit onnellinen että tytär on jo 16, sillä nykyään 12 vuotiaat jotka harrastavat jo seksiä eivät ole niin harvinaisia, tai ainakaan 13 vuotiaat.

    • Babe

      Menetiti kyllä aivan turhaan malttisi. Ok, ymmärrän, että sinua ärsytti se, että nuoret olivat sängyssänne. Tuo 16 v. on kuitenkin aivan normaali ikä harrastaa seksiä.

      • äiti*2

        Normaali ikä harrastaa seksiä?!! Nykyaikana ihmiset hyppäävät sängystä toiseen vaihtavat paria kuin paitaa. Selittäisin tyttärellesi että seksi kuuluu vasta sitten kun on ensin toisiin tutustuttu kunnolla ja ollaan valmiina menemään suhteessa eteenpäin... ´Sitten se vasta tuntuu oikealta.


      • vastailija olen
        äiti*2 kirjoitti:

        Normaali ikä harrastaa seksiä?!! Nykyaikana ihmiset hyppäävät sängystä toiseen vaihtavat paria kuin paitaa. Selittäisin tyttärellesi että seksi kuuluu vasta sitten kun on ensin toisiin tutustuttu kunnolla ja ollaan valmiina menemään suhteessa eteenpäin... ´Sitten se vasta tuntuu oikealta.

        Menikö minulta jotain ohi, vai mainittiinko alkuperäisessä tekstissä että kyseessä oli paneskelu tuntemattomien välillä? Voihan se olla, että he olivat tutustuneet, ihastuneet, rakastuneet ja se tuntui oikealta.

        Itse tapasin mieheni 14-vuotiaana, ja saman ikäisenä päädyin hänen kanssaan lakanoiden väliin. Tästä on nyt monta, monta vuotta, eikä ole tarvinnut katua.


      • WOOOOOTT
        äiti*2 kirjoitti:

        Normaali ikä harrastaa seksiä?!! Nykyaikana ihmiset hyppäävät sängystä toiseen vaihtavat paria kuin paitaa. Selittäisin tyttärellesi että seksi kuuluu vasta sitten kun on ensin toisiin tutustuttu kunnolla ja ollaan valmiina menemään suhteessa eteenpäin... ´Sitten se vasta tuntuu oikealta.

        Entä jos tyttö on seurustellut pojan kanssa esim. 2 vuotta? Eikö silloin tunneta vielä tarpeeksi hyvin????


      • Anonyymi
        äiti*2 kirjoitti:

        Normaali ikä harrastaa seksiä?!! Nykyaikana ihmiset hyppäävät sängystä toiseen vaihtavat paria kuin paitaa. Selittäisin tyttärellesi että seksi kuuluu vasta sitten kun on ensin toisiin tutustuttu kunnolla ja ollaan valmiina menemään suhteessa eteenpäin... ´Sitten se vasta tuntuu oikealta.

        Yritäppä itse aitä keinoa valistaessasi tytärtäsi .
        Nykymaailma on toisenlaista Halusit sinä sitä tai et


    • Hansu

      Herääppä iskä todellisuuteen. Tyttäresi on kasvamassa naiseksi ja naisen elämään kuuluu luonnollisena osana seksi. Ainoat asiat, josta kannattaa olla huolissaan on se, että tyttäresi käyttää kondomia. Ja se, että tyttö ymmärtää ettei ihan jokaisen kanssa kannata säkyyn pyörähtää, vaan mielummin pitkäaikaisen poikaystävän kun satunnaisen tutun kanssa.

      Itse harrastin seksiä ensimmäisen kerran 13-vuotiaana. Poikaystäviä ei kuitenkaan ole elämässäni ollut monia (n.6). Menin 25-vuotiaana naimisiin ja sain ensimmäisen lapseni 26-vuotiaana. Elän onnellisena, koulutettuna turvallisessa parisuhteessa ja nuoruuden seksikokeiluista ei ole ollut mitään haittaa (maineeni ei mennyt, enkä kärsinyt muutenkaan).

      • Teinitypy

        Onhan tuo aika hirveää varmasti löytää oma tytär omasta sängystään jonkun pojan kanssa, jota et edes tunne.. Ei ole kuitenkaan mikään ihme, että 16 vuotias tyttö harrastaa jo seksiä, se kuuluu jo monen paljon nuoremmankin elämään nykyään, sille ei voi mitään..


      • viiden.äiti
        Teinitypy kirjoitti:

        Onhan tuo aika hirveää varmasti löytää oma tytär omasta sängystään jonkun pojan kanssa, jota et edes tunne.. Ei ole kuitenkaan mikään ihme, että 16 vuotias tyttö harrastaa jo seksiä, se kuuluu jo monen paljon nuoremmankin elämään nykyään, sille ei voi mitään..

        Täällä 36-vuotias nainen muistelee omaa nuoruuttaan. 16-vuotiaana meni neitsyys, ja samassa iässä tapasin tulevan aviomieheni, kolmen lapseni isän.

        Ymmärrän kyllä vanhemman järkytyksen paikan päälle sattuessaan. Siihen luonto ei varmasti kouluta...

        Mites on alkuperäinen, minkäikäisenä itse aloit seksielämän? Monasti tämä kysymys auttaa ymmärtämään nuoria :)


      • isi
        viiden.äiti kirjoitti:

        Täällä 36-vuotias nainen muistelee omaa nuoruuttaan. 16-vuotiaana meni neitsyys, ja samassa iässä tapasin tulevan aviomieheni, kolmen lapseni isän.

        Ymmärrän kyllä vanhemman järkytyksen paikan päälle sattuessaan. Siihen luonto ei varmasti kouluta...

        Mites on alkuperäinen, minkäikäisenä itse aloit seksielämän? Monasti tämä kysymys auttaa ymmärtämään nuoria :)

        Mitä väliä sillä on, milloin itse aloitti? 16-tytär on joka tapauksessa aivan liian nuori. Yhdyn kuitenkin siihen kirjoittajaan, joka pyysi sinua kutsumaan pojan kylään. Et voi enää mitenkään estää heitä harjoittamasta seksiä, pitämällä vihaa pojan kanssa huononnat vain välejä omaan tyttäreesi. Vielä kommenttina kaikille vastannneille äideille, näin isän näkökulmasta on valtava ero, yllättääkö sieltä sängystä oman tyttärensä vai oman poikansa. Jos kyseessä olisi ollut poika, niin ovi kiinnni vaan ja olisi vielä voinut kaljan tarjota myöhemmin.


      • Hansu
        isi kirjoitti:

        Mitä väliä sillä on, milloin itse aloitti? 16-tytär on joka tapauksessa aivan liian nuori. Yhdyn kuitenkin siihen kirjoittajaan, joka pyysi sinua kutsumaan pojan kylään. Et voi enää mitenkään estää heitä harjoittamasta seksiä, pitämällä vihaa pojan kanssa huononnat vain välejä omaan tyttäreesi. Vielä kommenttina kaikille vastannneille äideille, näin isän näkökulmasta on valtava ero, yllättääkö sieltä sängystä oman tyttärensä vai oman poikansa. Jos kyseessä olisi ollut poika, niin ovi kiinnni vaan ja olisi vielä voinut kaljan tarjota myöhemmin.

        Miksi näin? Perustele selkeästi, miksi pojan yllättäminen seksiä harrastamasta ei herättäisi sinussa reaktiota ja miksi tytön herättää? Perustele mielipiteesi.


      • astaroth
        isi kirjoitti:

        Mitä väliä sillä on, milloin itse aloitti? 16-tytär on joka tapauksessa aivan liian nuori. Yhdyn kuitenkin siihen kirjoittajaan, joka pyysi sinua kutsumaan pojan kylään. Et voi enää mitenkään estää heitä harjoittamasta seksiä, pitämällä vihaa pojan kanssa huononnat vain välejä omaan tyttäreesi. Vielä kommenttina kaikille vastannneille äideille, näin isän näkökulmasta on valtava ero, yllättääkö sieltä sängystä oman tyttärensä vai oman poikansa. Jos kyseessä olisi ollut poika, niin ovi kiinnni vaan ja olisi vielä voinut kaljan tarjota myöhemmin.

        anna miun kaikki kestää...

        :DDDDD

        sainpahan kunnon naurut tuostakin...
        xD


      • isi
        Hansu kirjoitti:

        Miksi näin? Perustele selkeästi, miksi pojan yllättäminen seksiä harrastamasta ei herättäisi sinussa reaktiota ja miksi tytön herättää? Perustele mielipiteesi.

        Pojan tapauksessa tulisi varmaan omat muistot mieleen, kuinka kova juttu se eka kerta oli. Voisi olla vilpittömästi iloinen pojan puolesta. Tyttären kanssa taas joku toinen miespuolinen olisi päässyt tyttären maailmassa sinne, minne minulla ei ole ikinä asiaa. Minulta isänä olisi viety jotain pois. Ei tämä asia ole niinkään mielipide- kuin tunneasia.


      • Anonyymi

        Estoisilla ihmisillä on estoinen maailman katsomus, jossa ainoastaan hönen oma mielipiteensä on se oikea —- aina
        Normaali tyttö ja myöskin se poika joka heitettiin ulos ihan kun olis tehnyt maailman synnin


      • Anonyymi
        isi kirjoitti:

        Mitä väliä sillä on, milloin itse aloitti? 16-tytär on joka tapauksessa aivan liian nuori. Yhdyn kuitenkin siihen kirjoittajaan, joka pyysi sinua kutsumaan pojan kylään. Et voi enää mitenkään estää heitä harjoittamasta seksiä, pitämällä vihaa pojan kanssa huononnat vain välejä omaan tyttäreesi. Vielä kommenttina kaikille vastannneille äideille, näin isän näkökulmasta on valtava ero, yllättääkö sieltä sängystä oman tyttärensä vai oman poikansa. Jos kyseessä olisi ollut poika, niin ovi kiinnni vaan ja olisi vielä voinut kaljan tarjota myöhemmin.

        Ihan niin ei ole ainoastaan poika halunnut seksiä vaan myös tyttö joten heidän asiansa kunhan ehkäisy on kunnossa


    • mamma

      en voisi ite kuvitellakaan,että oma tyttöni 15.v.harrastaisi seksiä ja vielä kotona.loppuis kun kanan lento sen pojan kanssa seurustelu.teit ihan oikein kun heitit sen juipin ulos.seksi on sen verran arka ja myös hieno asia,ettei siihen kannata syöksyä suinpäin ja sen asian olen opettanu omalle tytöllekin ja on sen tajunnu.

      • muija 16w

        hahahahahahahaa!! sen kun näkis et se sun tyttös sun takii pidättäytyis seksistä! mistäs tiiät mitä koulun vessas? puistos? lenkil? ihan mis vaa tapahtuu... seksii voi harrastaa muuallaki ku kotona! herää jo...


      • Anonyymi

        Älä ole niin varma että hän on sen tajunnut . Itse myöskin opetin omaa 16 vuotiastani että sitten kun on vanhempi ja on vakituinen poikaystävä ja olin kovasti mielestäni viisas äiti, vaan kun tyttö aikuisena paljasti että hän oli ollut jo 14 vuotiaana niissä hommissa silloisen poikaystävän kanssa niin meinas mennä kahvi väärään kurkkuun . Niin että minäkin olin ihan varma että tyttö oli ymmärtänyt asian , mutta en älynnyt että heilläkin on tunteet , jotka minä missasin naiviudessani


      • Anonyymi
        muija 16w kirjoitti:

        hahahahahahahaa!! sen kun näkis et se sun tyttös sun takii pidättäytyis seksistä! mistäs tiiät mitä koulun vessas? puistos? lenkil? ihan mis vaa tapahtuu... seksii voi harrastaa muuallaki ku kotona! herää jo...

        Kyllä kotoa saadulla kasvatuksella on iso merkitys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä ole niin varma että hän on sen tajunnut . Itse myöskin opetin omaa 16 vuotiastani että sitten kun on vanhempi ja on vakituinen poikaystävä ja olin kovasti mielestäni viisas äiti, vaan kun tyttö aikuisena paljasti että hän oli ollut jo 14 vuotiaana niissä hommissa silloisen poikaystävän kanssa niin meinas mennä kahvi väärään kurkkuun . Niin että minäkin olin ihan varma että tyttö oli ymmärtänyt asian , mutta en älynnyt että heilläkin on tunteet , jotka minä missasin naiviudessani

        Olit pari vuotta myöhässä.


    • Kotiäiti...

      Osoitit välittäväsi tyttärestäsi kun puutuit sekstailuun teidän vanhempien sängyssä. On ihan normaalia että tyttö pillahtaa itkuun, hänethän on keskeytetty lemmiskelystä, ja hän jäi siitä vielä kiinni omalle isälleen! Kuka tahansa nolostuisi tällaisesta.

      Minustakin olisi hyvä ehdotus että kutsuisit "juipin" teille kylään. Samalla voisit tutustua häneen jolloin hiukan tiedät missä mennään tyttäresi kaveripiirissä. Anna tyttärellesi suoraa ja rehellistä palautetta, jos poikaystävä vähänkin osoittaa mielestäsi merkkejä, että hän kohtelee tytärtäsi huonosti - ole tarkkana tässä asiassa. Nimittäin tyttäresi, niinkuin jokainen nainen, tarvitsee meihen joka kunnioittaa ja arvostaa häntä naisena. Sama on parisuhteessa toki suotava miehellekin. Tarkoitan kuitenkin sitä, että näin opetat tulevalle naiselle, että hänen ei tarvitse sietää mitä tahansa tai suostua mihin tahansa himokkaan teinipojan pyyntöihin. Keskustelun ja diplomaattisesti aseteltujen sanojen avulla säilytät yhteyden lapseesi, hän tarvitsee sinua vaikka alkaakin olla nuori nainen.

      Toivottavasti ei kuulostanut paasaukselta...

    • neiti

      Ehkä tyttäresi on seurustella pojan kanssa jo pidemmän aikaa ilman, että sinä tietäisit asiasta? Olihan sinulla itselläsikin halut tuon ikäisenä. Tuon ikäisenä tuli itsellänikin välillä harrastettua seksiä äitini sängyssä, koska äitini sänky oli leveämpi. Miksi ei saisi harrastaa seksiä, jos on ehkäisy kunnossa yms?
      Olisitko sillon nakannut pojan ulos, jos he olisivat harrastaneet seksiä tyttäresi huoneessa?
      Anteeksi, jos tulee samoja juttuja, mutten jaksanu lukea koko triidiä.

    • itseni tyttärenäsi.

      Jos olisin tyttäresi niin olisi kyllä maailman noloin ja hävettävin tilanne, jos äiti/isä yllättää moisista puuhista. (Aikuisenakin nolottaisi, eikö totta...?)

      Eli siinäkin on rangaistusta. Ja kunhan äiti saa tietää niin se on lisärangaistusta.

      Sanoisin, että tuossa tilanteesa ja tuossa iässä ollessa eniten "seksi-intoa" lamaannuttava tieto olisi, että vanhemmat pitäisivät puhuttelun mehiläisistä ja kukista, seksitaudeista ja lykkäisivät kondomipaketin käteen sanoen, että tuolta näitä sitten löytyy jos tarvitset...

      Eli pilleri-asiat, kondomiasiat kuntoon. Ja valistusta, valistusta! Ja se "sulho" piinaaville perhepäivällisille... Kohdelkaa kuin olisivat naimisiin menossa.

      Monta kertaa kun luvattomasta tehdäänkin "luvallista" niin ei olekaan niin kivaa...

    • 2n äiti

      tyttäresi olisikin tehnyt saman esim. sen pojan kotona ja humalassa? Oletan että tyttäresi oli ihan selvinpäin ja siten siis tiesi sentään mitä oli tekemässä. Jos tyttäresi ei olisi sitä kotonaan tehnyt niin jossain muualla, tuskin olisit pystynyt estämään. Olin kans 16 kun ekan kerran sekstailin. Oltiin meillä kotona ja nyt 9 vuotta myöhemmin sama mies on ja kuten nimimerkkikin sanoo niin 2 lastakin..

    • -lapsi-

      No hitto soikoon yhä nuorempi harrastaa seksiä joten on ihan hyvä että jo 14v hankittaisiin kunnon ehkäisy!

    • no jaahas...

      Mutisisin nopeat "sorit" ja kääntyisin ovelta pois. Jäisin olohuoneeseen odottamaan äkäisenä kunhan nuoret saavat vaatteet päälleen. Aika teräsmies saisi poika olla jos tuossa tilanteessa vielä jatkaisi hommia...

      Noh, keskustelisin tyttäreni kanssa asiasta vakavasti. Sinun sänkysi on tyttären seksiharrastuksille väärä paikka, mutta 16-vuotias seksipuuhissa ei ole mikään kovin suuri ihme. Sitä voit tuskin estää, mutta voit hyvin pilata välinne puuttumalla asiaan liian jyrkästi.

      Kasvata, valista, neuvo ja ohjaa. Unohda saman tien nämä "Minun talossanihan et -- tai lennät ulos!" koska muuten huomaat pian, ettei sinulla ole tytärtä.

    • Huolestunut isä!

      Minun pitää nyt ilmoittaa, että koko juttu oli keksitty. Tämä oli psykologinen tutkimus, jolla selvitettiin erilaisten ihmisten erilaisia suhtautumisia asiaan. Kiitos vaan kaikille ja hyvää kevättä! ;)

      • JASOasd

        Keksitty ?! taidat vaan nyt hävetä et edes julkaisit koko homman. Vai tämä oli muka psykologinen tutkimus ? Sehän on minun tekosyy !


      • Anonyymi

        Vai keksitty? Älä luule että kukaan uskoo sitä, kyllästyit vaan kun ihmiset otti kantaa siihen


    • juu

      Eli se kiinnostaa kaikein enoiten mitä kieltää!!
      Multa ei oo kileetty tupakkaa/alkoholii,, niin se ei kiikkaa (tuskin kiikkais vaikka ei olis kielletty!)

    • Adekvaatti

      Tässä on asiantuntijan lausunto. 16-vuotias on jo ainakin minun mielestäni valmis harrastamaan seksiä. Sinun tapauksessani olisin vain sanonut rauhallisesti, että nyt jolppi lähet ulos.

    • Murmeli:{}

      Vähäks repesin tos kohin mis luki et "Tää juttu oli keksitty" XDXDXD

    • Ei helevetti

      Tässä tais käydä niin, että joko tytär, tai vaimo löysi tämän topicin, ja vaati jotakin tommosta "sykolookista tutkimusta"

    • mk

      Miksi isinä 16v tyttären seksin keskeytit kun on siihen lain mukaan riittävän vanha ja olisit hiljaa poistunut paikalta antanut hänen hoitaa hommat loppuun eikä keskeyttää herkkää hetkeä. Mitä itse siinä iässä teit naisten kanssa niin mietippä sitä. Se on ihan normaali ikä ruveta harrastamaan seksiä vastakkaisen sukupuolen kanssa ja taidat olla aika tiukkapipoinen isä kun et ymmärrä. Muista kertoa tyttärellesi myös ehkäisyvälineistä ettei tule vahinkoa.

      • Anonyymi

        No nythän se jo sanoo että on keksinyt koko jutun Pelkää vissiin että vaimo suuttuu kun se on pantu nettiin . Joten psykologinen tutkimus olisi ollut että kysytään ” mitä tekisitte tilanteessa kun ....... jne


    • k

      Miksei harrastanut lukitussa huoneessa

      • Vastaaja2

        Eikö kukaan ole itse mukamas joskus ollut nuori? (No olihan tuolla ainakin yksi samoin ajatellut vastaaja jossain toki..) Eikö ketään muista ettei sitä aina alku huuman vallitessa ehdi ajatella aikaa ja paikkaa? :D Ja isää voisin suositella viemään tyttärensä uutta sänkyä ostamaan niin ei tarvitsisi toisten lainailla.. :D Ei 16 vuotias enää mikään pikku tyttö ole ja nykyään nuoret ihan tietoisia ehkäisystä ja muista. Huumoria peliin. :D


    • Asiantuntija.

      Hei!


      Olen nyt kummankin puolella. Jos tyttö haluaa seksiä se on vähän hankala kieltää enään 16 vuotiaalta olisit siitä onnellinen että hän ekankerran aloitti 16 vuotiaana. Ja mistäs tiedät oliko tämä ensimmäinen kerta? Sitäkin kannataisi kysyä. Ymmärrän tyttöäsi se on varmasti hyvin noloa kun isi/ äiti löytää tuollaisista puuhista,ajattele jos tyttösi löytää sinut ja vaimosi tuollaisista puuhista mitä sanoisit? Mutta ymmärrän myös sinua että ei todellakaan ole kiva löytää tyttöäsi ja vierasta poikaa sängystäsi kun et edes tunne häntä! Mutta kyllä liikaa raivostuisit olisit edes huomannut että eteisessä on vieraan miehen kengät tai huudellut tyttöäsi etkä suin päin mennyt makuuhuoneeseen.Jos se oli eka kerta saattaa jäädä traumoja kun ei edes saanut kaikkia halujaan pois! Kyllä poika kannatta kutsua kylään niin tiedät että jos hän tulee sinun kohtelusi jälkeen se on kyllä välittävä ja voit samalla katso miten se suhtautuu vielä sinuun. Ja juuri tuollatavalla mk.

      • Sinä vaivan tekijä

        Voi vittu kanssasi et taida tietääkkään kuinka paljon jotkut näki vaivaa yrittääksesi auttaa sinua ja nyt se olikin vaan! Paskat sä kyllä oot sellanen etten yhtää ihmettele vaikka tyttös vihais sua!!


      • Anonyymi
        Sinä vaivan tekijä kirjoitti:

        Voi vittu kanssasi et taida tietääkkään kuinka paljon jotkut näki vaivaa yrittääksesi auttaa sinua ja nyt se olikin vaan! Paskat sä kyllä oot sellanen etten yhtää ihmettele vaikka tyttös vihais sua!!

        Kyllähän se on tapahtunut , sai Batman liikaa neuvoja ja kyllästyi koko ketjuun


    • julianen

      Voi herranjestas.. etkö muka itse ollu 16 vuotiaana sängyssä?

    • 13weeepoika

      Nomaalia. Mäkin panen isäni kanssa joskus. :)

    • 2:ÄITI

      Mitä,saataanaa?

      Lapset saa harrastaa seksiä koska haluaa eikä vanhemmat puutu siihen millään tavalla 1poika ja 1tyttö mulla on ja kummatkin on jo harrastaneet.Poika:11v nyt ja tyttö:9vuotta........Mutta sitä en sietäis että poikani panisi isää,mikä petos vaimolle varsinkin vielä oma poikaa isäää! MIETTIKÄÄ!

      • morojens1

        ja sä oot joku tälläne 13v jonne :D?


      • Anonyymi

        Tuskin


    • ...

      Nykyään seksiin oleva ikäraja on 16, joten nuori saa harrastaa silloin seksiä, kun on täyttänyt 16.


      joo... kyllähän se vähän mietityttää että miksi pitää mennä vanhempien makkariin puuhailemaan.. tottakai siel on se leveempi sänkuý ja silllai....

      itse en ehkä ihan kaveria ulos olisi heittänyt.. muttaa... ainakin jonkulaisen saarnan kyllä olisin pitänyt.. toivottavasti saat sovittua tyttäresi kanssa..

      • Seksiineiooikärajaa

        Seksiin ei oo mitään ikärajaa idiootti.


    • jäbä555

      kuules ukko miks et hommaa sil 120cm leveet sänkyy?! ne on hyvii. itellä 130cm ja tä on joku 80's ja toimii viälki!

    • seksi-vauva

      joskus n. 6-7v leikin siskon kanssa jotain ihme leikkiä missä mä olin nainen ja sisko oli mun poikaystävä ja sit olin tullu raskaaks ja leikisti synnytin sellasen nuken ja se tuntu tosi hyvälle nii olin sillee "ei se lapsi tuu vielä.... se syntyh aika hitaasti"

    • kakkaaxvaan

      kanin kerran kuumaa pumaa isin ja äidin (yök) sängys. tais siis melkien; lattialle se paasaaminen meni^^

    • no VITTU ei kiinnosta ite panen äitei ja siskoi SAATANA aina

    • Anonyymi

      Jäitkö katselemaan? Alkoiko seistä? Nuori ihana vartalo...

    • Anonyymi

      itse olen harrastanut 15 vuotiaan kanssa.

    • Anonyymi

      Kyllähän nuoret nykyisin harrastavat seksiä aikaisemmin mitä entinen sukupolvi teki, onhan še monelle aikuiselle kova pala huomata että oma pikkutyttö on tullut melkein aikuiseksi ja omaa aikuisten tavat .
      Minä olisin kysynyt tytöltä miksi valitsee. Vanhempiensa makuuhuoneen , sillä se on tarkoitettu vaan vanhemmille . Sitten että ajaa pois pojan , niin ymmärtää että tyttö on suutuksissaan , niin olis jokainen nuori ensinnäkin että yllättää teosta toiseksi että ajetaan se poika julmasti pihalle.
      Et voi estää heidän seksiään , menevät vaan muualle sitä harrastamaan .
      Siten on aina hyvä muistaa millainen oli itse nuorena. Ei varmaan kukaan ollut oikein terävä silloin ajatuksiltaan . Joten keskustele tyttäresi kanssa asiallisesti seksi on osa elämää pää asia että hoitaa ehkäisyn

    • Anonyymi

      Olin kaupungilla illalla istuin puiston vieressä penkillä, katsoin tyttöni näköinen naine puhui aikuiselle miehelle ja lähtivät kävelin sievästi perässä, kääntyivät ennen alikulkua oikealle, menin sievästi kävellen, tyttöni imi isoa kalua kuin tekijä kesti aika pitkään kunnes mies otti päästä ja laski suuhun, näin kuinka sylkäsi ison määrän maahan. mies lähti ja kännyin takaisin. Menin samaan penkkiin tyttäreni käveli aika läheltäkin oli jonkin verran takana kun kuulin miehen sanovan annatko kolmella sadalla tyttäreni nauroi oleko sellainen mies sanoin en tiedä ota tai jätä, kuulin kun työö sanoi mennään ja samaan paikkaan tyttö nojasi alikulun seinään mie työnteli sisään kuiski olet tiukka nytti että tyttöni nauttiin oli haarat levällään ja antoi mies vetäyty katsoi kauhussaan pyyhki pillua oli antanut paljaalla.

      Menin kotiin tyär tuli vähän jälkeen, asutaan kahdestaan tyttö tuli suihkun jälkeen viereen makuuhuoneeseen katsomaan televisiota. Sanoin näin sinut kaupungilla, kysyi missä sanoin puistossa oli pitkään hiljaa sanoi kun ei ole rahaa otin viereen sanoin ethän enää halasi pitkään sanoin katsotaan sitä rahapuolta tarkemmin.
      Lähti vessaan huusin tuo viinitonkka ja lasit, juotiin monta lasia Mira oli ihan vieressä sanoi mulla halutti ja sain rahaa, hyväilin humalass lantiota sanoin olet kyllä kuin porno tähti, nauroi isääää et saa sanoa noin koskin rintoihin nämä saa hulluksi miehen nauroi satanen saat koskea hieroin pyöreitä rintoja nännit tuntui koikeasti. isääää et kai tosisaan imin nännejä Mira kilahteli olenko sinun huora mitä imin lisää sanoi oikeasti hei koskin pilluun kuiskasin haluat pillu puristaa ja olet märkä Miranousi päälle ja otti sisään nai voimalla kuiski pikku tyttö saa sedältä laskeutui että saan imeä kuiski iskä haluan oikeasti olet iso halkean painelin lantiosta Mira kijui oikeasti ja vapisi kuiski ihanaa halkean apuaa ja tuli laukesin sisään Mira keinui kaiken sisään huokasi ja rojahti viereen tuli kainaloon kuiskas oli ihanaa iskä sait minut antamaan hulluna nauroi satasen velkaa olet sinä.
      Mira muuttui käy koulua ja laittaa ruokaa ollaan kuin pariskunta. Huomaan vaatetuksesta kun haluaa pientä kisailua joskus juoksee pakoon panen väkisin nauttii kun on mattoa vasten ja tulen takaa tai otan seinää vasten.On tapaillut ikäisijään, tuli kerran itkuisena viereen sanoi on pojat lapsellisia puristelee ja naureskelee jos haluttaa paskat niistä. riisui ja imi kalua sanoi isä sinä osaat rakasteltiin pitkään.
      Toista vuotta meni melkein että oltiin vain kahdestaan silloin tällöin. Nyt seurustelee kivan pojan kanssa. Joskus soittaa tulen siivoamaan..

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1913
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1486
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1421
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      17
      1408
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      16
      1398
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1375
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1347
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1290
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1220
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1207
    Aihe