Oon kuullut sanottavan, että yli 40-vuotiaana näkee usein, millaiset geenit on todellisuudessa saanut.
Nuorempana omia geenejä pystyy vielä huijaamaan: on paljon helpompi olla hoikka/hoikahko jne., kaikki ovat vielä melko rypyttömiä jne.
Millaisia muutoksia olet huomannut itsessäsi 40:n jälkeen, jotka mielestäsi selittyvät geeneilläsi?
Itse lihoin ja lisäksi näyttää siltä, että saan kiharat hiukset, joita siis ennen ei ollut . (kumpikaan ei yllätä, kun katsoo isääni ja hänen äitiään).
N48
geenit ja yli 40
5
164
Vastaukset
- Anonyymi
40 eikä vielä 50 jälkeenkään tuntunut eikä näyttänyt miltään erilaiselta tai erikoiselta. Tosin puolivälin paalun kohdalla muutin ruokailutottumuksia aika rajulla tavalla; kakut, keksit, pullat, karkit ... ylipäätään kaikki makea jäi, jotta sai / voi syödä kunnollista, oikeaa ruokaa massun täyteen.
Oletan, että ruokailutottumusten muuttaminen oli hyvä sekä terveydelle että ulkonäkö- / -muotoaiheille. Mutta nyt kun jo 60:kin on ylitetty muutamalla vuodella, alkaa muutoksia olla. Jos tulen isääni, pysyn siloposkisena aina, jos äitiini, muutun ryppyiseksi, rutikuivaksi rusinaksi. - Nm. Heh ! Sori, mutta ei ole sellaista geeniä, joka lihottaisi jonkun ikävuoden jälkeen. Älä petä itseäsi.
Luultavasti lihomisesi aiheutuu vähenneestä aktiivisuudestasi ja vähenneestä lihasmassasta, ellei ruokavalio ole muuttunut.- Anonyymi
Sellaista geeniä ei ole, mutta se hemmetin hormonitoiminta tekee monelle tepposet, jos ei osaa pitää varaansa ja huolehtia siitä, ettei mätä moskaa menemään elimistöönsä, esim. aineenvaihduntaansa sotkemaan.
Liikunta on tärkeä juttu, mutta ei auta mitään, jos ei samalla tarkistele ruokailutapojaan ja -tottumuksiaan. 40 on hyvä aloittaa, koska 50 kohdalla työ / homma on moninkertainen, jos siihen saakka on vain kerryttänyt kilojaan. - Nm. Ns. ikälisät
- Anonyymi
Geenit, mielettömän pieni solu, jossa on kaikki perimä!
Jos on sairauksia, ne siirtyvät seuraavaan polveen.
Myös hyvät ominaisuudet, äly, terveys, ihonväri, pituus.- Anonyymi
Geeni on aika vaikuttava juttu, mutta ei noin tärkeä. Kaikenlaiset muutkin asiat elämässä vaikuttavat asioihin, geeniä on vain pilun helppoa syyttää, niin ei tarvitse ruveta miettimään, mistä muusta mikäkin johtuu ja juontuu. Ja varsinkin mitä aiheille voisi tehdä. - Nm. Niitä voi narrata
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä681919- 1261381
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1321333- 1401064
- 101927
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten348868Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82754Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67654