geenit ja yli 40

Anonyymi

Oon kuullut sanottavan, että yli 40-vuotiaana näkee usein, millaiset geenit on todellisuudessa saanut.
Nuorempana omia geenejä pystyy vielä huijaamaan: on paljon helpompi olla hoikka/hoikahko jne., kaikki ovat vielä melko rypyttömiä jne.

Millaisia muutoksia olet huomannut itsessäsi 40:n jälkeen, jotka mielestäsi selittyvät geeneilläsi?
Itse lihoin ja lisäksi näyttää siltä, että saan kiharat hiukset, joita siis ennen ei ollut . (kumpikaan ei yllätä, kun katsoo isääni ja hänen äitiään).

N48

5

131

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

40 eikä vielä 50 jälkeenkään tuntunut eikä näyttänyt miltään erilaiselta tai erikoiselta. Tosin puolivälin paalun kohdalla muutin ruokailutottumuksia aika rajulla tavalla; kakut, keksit, pullat, karkit ... ylipäätään kaikki makea jäi, jotta sai / voi syödä kunnollista, oikeaa ruokaa massun täyteen.

Oletan, että ruokailutottumusten muuttaminen oli hyvä sekä terveydelle että ulkonäkö- / -muotoaiheille. Mutta nyt kun jo 60:kin on ylitetty muutamalla vuodella, alkaa muutoksia olla. Jos tulen isääni, pysyn siloposkisena aina, jos äitiini, muutun ryppyiseksi, rutikuivaksi rusinaksi. - Nm. Heh !

• Sori, mutta ei ole sellaista geeniä, joka lihottaisi jonkun ikävuoden jälkeen. Älä petä itseäsi.

Luultavasti lihomisesi aiheutuu vähenneestä aktiivisuudestasi ja vähenneestä lihasmassasta, ellei ruokavalio ole muuttunut.

• Anonyymi

Sellaista geeniä ei ole, mutta se hemmetin hormonitoiminta tekee monelle tepposet, jos ei osaa pitää varaansa ja huolehtia siitä, ettei mätä moskaa menemään elimistöönsä, esim. aineenvaihduntaansa sotkemaan.

Liikunta on tärkeä juttu, mutta ei auta mitään, jos ei samalla tarkistele ruokailutapojaan ja -tottumuksiaan. 40 on hyvä aloittaa, koska 50 kohdalla työ / homma on moninkertainen, jos siihen saakka on vain kerryttänyt kilojaan. - Nm. Ns. ikälisät

• Anonyymi

Geenit, mielettömän pieni solu, jossa on kaikki perimä!
      Jos on sairauksia, ne siirtyvät seuraavaan polveen.
      Myös hyvät ominaisuudet, äly, terveys, ihonväri, pituus.

• Anonyymi

Geeni on aika vaikuttava juttu, mutta ei noin tärkeä. Kaikenlaiset muutkin asiat elämässä vaikuttavat asioihin, geeniä on vain pilun helppoa syyttää, niin ei tarvitse ruveta miettimään, mistä muusta mikäkin johtuu ja juontuu. Ja varsinkin mitä aiheille voisi tehdä. - Nm. Niitä voi narrata

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persut ja Tall poppy -syndrooma

Persut ovat uhranneet käytännössä koko elämänsä lannistaakseen tai sabotoidakseen yksilöitä, jotka erottuvat joukosta ky
      Maailman menoa
      68
      5224
    2. Orpo: Seuraavalla hallituksella ei ole yhtään enempää rahaa

Valtiovarainministeriön virka-arvion mukaan julkisen talouden sopeutuksen tarve on noin kymmenen miljardia euroa ensi va
      Maailman menoa
      264
      4323
    3. Suomen kieli hiipuu vähitellen Vantaalla

nykytahdilla jo joka kolmas vantaalainen on vieraskielinen 2030-luvun alussa. Maahanmuutto, suomalaisten alhainen synty
      Maailman menoa
      101
      3950
    4. Kun puolustusvoimat on huolissaan nuorison huonosta kunnosta

ajatellen varusmiespalvelusta(kun moni joutuu keskeyttään), niin johan tuli joku yliopiston vasemmistonainen selittään,
      Maailman menoa
      182
      2332
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      33
      1643
    6. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      65
      1381
    7. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      17
      1019
    8. Tiesitkö? Kohutun L/over sarjan Juha eli Jani Volanen on tämän julkkisnaisen ex-mies!

Jani Volanen näyttelee L/over - ikuisesti minun psykologisessa trillerissä Juhaa. Mutta tiesitkö, että hän on tämän julk
      Tv-sarjat
      6
      1009
    9. Ajattelen sinua

Ajattelen sinua joka päivä, joka hetki… Kaikkea, mitä minun olisi pitänyt sanoa sinulle, enkä osannut sanoa, kaikkea nii
      Ikävä
      38
      963
    10. Millainen mulle

Sitten sopisi?
      Ikävä
      94
      899
    Aihe