Kuinka moni saa

meillä ei

Kuinka moni saa lain kuulumat ylityökorvaukset eli 2-viikko jakso 80-92 tuntia 50% ja yli 92 tuntia 100%

21

5099

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saan

      edellä mainitsemasi korvaukset. Lisäksi tarvittaessa VAK-lisä sekä osapäiväraha tulee tilille kuin nakutettuna, ajallaan ja oikean kokoisena. Ja kyllä, autonkuljettajana olen.

    • tulee

      Ja tulee ilta ja yölisät

      • kerro

        niin tullaan kaikki sinne töihin


      • kuljetusyrittäjäthän
        kerro kirjoitti:

        niin tullaan kaikki sinne töihin

        maksavat. Nythän on jo yli 2 vuotta ollut yleissitovuus.


      • kait
        kerro kirjoitti:

        niin tullaan kaikki sinne töihin

        kukaan ole niin idiootti,että ajaa alle tessin.


      • Tyytyväinen
        kerro kirjoitti:

        niin tullaan kaikki sinne töihin

        Transpoint ja Schenker Cargo maksavat kaikki lisät niin kuin pitääkin. Maksetaan automaattisesti jopa Vak- ja vapaapäivälisät, joten kyllä on olemassa taloja, joissa kaikki lisät tulee.


      • -tk-

        ajan säiliöautoo,en kovin isossa talossa, enkä mitään adr-kamaa ja saan täydellisen tes-palkan..keskimäärin 900-1000 käteen 2viikossa, enkä nuku autossa, kuin ani harvoin!mutta kyllä kesti löytää paikka jossa saa kunnon palkkaa..irtoperä ja konttiliikenteessä on ns:elämys-intiaaneja,jotka ajaa puoliilman, joten palkat on siellä menneet perseelleen kaikilla!


      • Tulee kaikki
        kerro kirjoitti:

        niin tullaan kaikki sinne töihin

        Haanpää maksaa säiliö tes:in!!!


    • Suhteellista

      Reilusti alle puolet porukasta pystyy uneksimaankaan Tessistä, se on totuus. Schenker Cargon ja Transpointin kuljettajien on turha pullistella Tessi jutuillaan, siellä kun ei riitä töitä meille kaikille. Tuskin sinne kaikki edes haluiskaan töihin. Itse Työskentelen ulkomaanliikenteen parissa ja ajan kilonmetri palkalla(plus päiväraha päälle), niin laitonta kuin se monen mielestä onkin. Lähden töihin joka sunnuntai puolen päivän aikaan ja kotiin palaan lauantaina aamupäivällä. Reitti on joka kerta lähes vakio. Joka toinen perjantai tilille rapsahtaa 1700-1800 euroa. Ajan aina ajoaika lakien mukaan. Pekkaset ja lomarahat on luonnollisestikin itsestään selvyys. En ole koskaan laskenut hankkisinko Tessillä paremmin vai huonommin. Mutta työ on mielekästä, auto on sellainen kuin toivoin, isäntä ei hengitä niskaan ,mitä nyt joskus kuulumisia kyselee. Tulen toimeen suht mukavasti ja säästöönkin jää, silti saa jatkuvasti kuulla "viereisistä pöydistä" narinaa että toikin ajaa varmaan "mailipalkalla" koska ajaa puolikkaalla ulos.

      • taida

        Ei taida perhe olla hirveän innoissan kun et ole koskaan kotona,tai sit olet sinkku,eipä sulle paljon vapaa aikaa jää,mitä sä teet sillä rahalla kun olet aina töissä,mä tienaa vähemmän,mut olen paljon enemmän kotona perheen kanssa,ja sitä aikaa ei voi ostaa minulta pois rahalla..


      • Scania-Vabis
        taida kirjoitti:

        Ei taida perhe olla hirveän innoissan kun et ole koskaan kotona,tai sit olet sinkku,eipä sulle paljon vapaa aikaa jää,mitä sä teet sillä rahalla kun olet aina töissä,mä tienaa vähemmän,mut olen paljon enemmän kotona perheen kanssa,ja sitä aikaa ei voi ostaa minulta pois rahalla..

        ...sinkku olen. Omasta mielestäni työtä ja vapaata on ihan sopivasti, reilu vuorokausi joka viikonloppu. Ajoin ennen cemt-autoa keski-euroopassa siellä asuttiin 3-4 kk kerrallaan autossa. Kotimaan hommissa saa ajaa 16 tuntista päivää samaan palkkaan, eikä kukaan puhu ajoaika lain säädännöstä. 4 vuoden päästä olis tarkoitus rakentaa velaton hirsimökki saimaan rannalle, 6 vuotta jo säästämistä takana... Sit vois vaikka ruveta "päivä töihin"...


      • minäkin useasti pitkään rad...
        taida kirjoitti:

        Ei taida perhe olla hirveän innoissan kun et ole koskaan kotona,tai sit olet sinkku,eipä sulle paljon vapaa aikaa jää,mitä sä teet sillä rahalla kun olet aina töissä,mä tienaa vähemmän,mut olen paljon enemmän kotona perheen kanssa,ja sitä aikaa ei voi ostaa minulta pois rahalla..

        niinpä toiset tykkää äidistä toiset jostain muusta...Minulla on perhe kyllä toi emäntä ymmärtää et mentävä on... toiset vaan on sellaisia et niille ei transpointin hommat sovi joillekin se on vaan tälläinen elämäntapa niinkuin sinulle se kotona makailu...elä sinä yritä sitä meiltä pois viedä...liiton miehet jo siinä parhaansa yrittää... uutisissakin oli et ala-astelaiset tarttee 10tuntia unta..heh meidätkin lasketaan jo melkein siihen kastiin kun pitäis 9 tuntia nukkua?? kuka jaksaa nukkua sen verran reissuhommissa on noi viihdykkeet vähissä tuolla kopissa...mut kotona kyllä (silloin kun on) niin riittää tekemistä... ja kyllä aikuinen mies viikon ilman "sitä" pärjää...


      • normipalkka

        mitä ihmettä??
        mä saan tessillä saman ja oon töissä 8pv ja vapaalla 6pv kahden viikon aikana.. miten teet niin huonolla palkalla töitä ilman vapaata????


      • alaavaihtanut

        Juurihan hän sanoi että elämäntapa, ja auto on mieleinen...


    • mää

      myäs saan kaikki lisät. Ja jopa perus tunti on reilusti yli tessin.

    • Kuorma-autoilijan vaimo

      ...ylityökorvauksia ylitöistä. Normaali palkka vain.

      • mutta..

        Ei ylityökorvauksia. Kyllä näitä erilaisia palkka sovelluksia on melko yleisesti käytössä. Ja aina näissä häviää työntekijä. Ja miten pystyt tällaisena alottelija kuskina vaatimaan kaikki mitä kuuluu jos kaikki muut saman firman kuskitkin tekee ilman ylityökorvauksia. Se pitäis olla yhtenäinen linja,että kukaan ei tee alle TESsin ja sillä siisti.


    • Ainahan ne voi jälkeenpäin hakea oikeuden kautta!

      Moni firma on unohtanut että viikon kuudennelta ja/tai seitsemänneltä TYÖPÄIVÄLTÄ tulee maksaa tuplapalkka

      Eli jos teet töitä ma-la niin lauantai tuplat!

      • TrollaavaApinaOlet

        Sä olet täysin uskomaton nuija, kaivat ketjun vuodelta 2005 ja kommentoit sitä. Yksinäinen ja tylsäon elämäsi. Suuressa typeryydessäsi kaivoit sitten tänään 12 eri kerjua vuodelta 2005 taksipuolelle. Kommentoit niitä älykkäästi SieKuol ja Totuudentrovi nimimerkeillä. kuinka sairas oletkaan. Hanki nyt psykiatrista apua ja äkkiä. Sun ei kuulu olla ilman hoitoa! Pilaat kaikki palstat typeryydelläsi.


      • moneenjunaanonnäköjään

        Sinäänsä olis kiva kuulla vieläkö tuo ulkomaanpelle kilsapalkalla painaa menemään su-la? Voihan sen yhden vapaankin varmaan autossa nukkua ni ei tarvi edes asuntoa, säästöä sekin.
        Ja tosiaan aina voi jälkikäteen hakea saamatta jääneet...


      • TrollaavaApinaOlet kirjoitti:

        Sä olet täysin uskomaton nuija, kaivat ketjun vuodelta 2005 ja kommentoit sitä. Yksinäinen ja tylsäon elämäsi. Suuressa typeryydessäsi kaivoit sitten tänään 12 eri kerjua vuodelta 2005 taksipuolelle. Kommentoit niitä älykkäästi SieKuol ja Totuudentrovi nimimerkeillä. kuinka sairas oletkaan. Hanki nyt psykiatrista apua ja äkkiä. Sun ei kuulu olla ilman hoitoa! Pilaat kaikki palstat typeryydelläsi.

        Mitäs se hiirulainen taas raivoaa? Mikäs sua masentaa nyt? Pieni kateus?

        Noh taksipalstalle en ole ikinä kirjoittanut, aihe ei ole lähellä sydäntäni...

        Joten suksipa sä vittuun, tai oletko juurikin se huutaja joka ei saa vappaapäivätyölisää mutta silti tyylini joka kolmas la töitä?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8356
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2545
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1936
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1674
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe