Hei
osaako joku neuvoa kodinkoneista tietämätöntä. Vuokra-asunnossa valmiina olleen melko vanhan pyykinpesukoneen nukkasihdin takana on lilluu siis aivan viemäriltä haisevaa vettä jossa seassa nukkaa. Välillä myös pyykki haisee.
Nukkasihti on puhdas mutta sen avatessa ulos ei tule vettä; sen takana on vain pieni pudotus sinne missä likavesi seisoo.
Olen koittanut tökkiä pulloharjalla mutta ei juuri auttanut, hieman likavettä vain tuli ulos rassatessa. Mikä vikana, joku tukos?
Edelliset, uudemmat pesukoneet olleet ihan erilaisia.
Pyykkikoneessa nukkasihdin takana likavettä
2
393
Vastaukset
- Anonyymi
Pese kone tyhjänä kuumimmalla mahdollisella pesulla. Sekaan sitruunahappoa, jota saa apteekista.
Voi olla että poistovesiletkun tyhjennys auttaa eli ota poistoletku irti ja laske kone tyhjäksi. - Anonyymi
Sitruunahapon lisäksi isompien markettien talousosastoilla ja rautakaupoissa myydään myös nimenomaista ”Pesukoneen puhdistusainetta”. Sitä on liuosmuodossa ja tabletteina.
Liuosta kaadetaan pesuainelokeroon. Jos käytetään puhdistustablettia, sellainen laitetaan suoraan rumpuun.
Sitten laitetaan pesuohjelma päälle ilman pyykkiä, esim. 60 tai jopa 90 astetta. Eli pestään pelkkä pesukone tyhjänä.
Tämä puhdistaa pesukoneen vanhoista pesuainejäämistä, nukasta ja pesulietteestä sekä poistaa hajut koneesta. Toimenpide kannattaa tehdä 2-3 kertaa vuodessa.
Kumitiivisteet kannattaa putsata silikonipuikolla. Niitä saa rautakaupoista ja huoltoasemilta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2024158
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah1423745Orpo: Velkajarrua vastustavaa puoluetta vaikea ajatella hallitukseen
No Minja Koskelan kommunistipuolue jäi ulos tuosta. Kaikki eduskuntapuolueet vasemmistoliittoa lukuun ottamatta sopivat703087Hienoa! Eduskunta luopui käteisen käytöstä
Nyt tuo sama muutos pitää saada myös muuhun yhteiskuntaan. Käteistähän ei tarvitse tänä päivänä enää kuin rikolliset.431549Orpo loukkaantui fasismiin viittaavasta sanavalinnasta
Mutta miksi loukkaantui? Orpohan on tehnyt yhteistyötä fasistien kanssa jo vuonna 2019, siis jo neljä vuotta ennen loukk271331Sulla on avaimet ja keinot
Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi211291Ikävä sinua mies
Vuosia kuluu, mutta tunteet ei ole hävinnyt. Tasoittuneet toki, kun ei olla nähty. Järki palannut päähän kuitenkin. Se i191268Mikä tämä henkilö mahtaa touhuta Parkanossa
Kamalaa https://www.ylasatakunta.fi/teksti/pirkanmaan-karajaoikeus-vangitsi-koiran-tappamisesta-epaillyn-6.68.127794.b58321267Kiinnostaa - ei kiinnosta - kiinnostaapas
Selittäkää hämmentyneelle miksi miehiä ei ikinä kiinnosta silloin, kun sitä olisi itsekin kiinnostunut? Sitten kun siirt1151098Martina haluaa Marbellaan
Martinan tekisi mieli ottaa lennot Marbellaan, jossa näkisisi kauniita ja hyväntuulisia ihmisiä. No sitten pitää matkust2151033