Hukkaanmenon esto-ohjelma

Anonyymi

Olen kuullut että puhelimeen voi asentaa kartta-ohjelman, joka näyttää, minne metsässä kulkee ja sen avulla voi tulla samaa reittiä takaisin autolle. Lähtiessä auton sijainti pitää paikantaa. Mikä tällainen ohjelma on? Hommasin nyt vasta älypuhelimen, joten se mahdollistaa asentamisen.

12

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Minulla oli jo vuosia takaperin GPS-kello joka periaatteessa toimi samoin.

    • Anonyymi

      Muistaakseni jossain Nokia Lumiassa oli auton sijainnin tunnistaminen vakiona. Puhelin ilmeisesti hiffasi milloin lopetettiin autoilu ja merkitsi paikan ylös. Nykyajan puhelimissa ei taida olla tuollaista automatiikkaa.

      • Anonyymi

        Vastaava ominaisuus löytyy vakiona myös joistain nykyajan puhelimista., mutta kyseinen toiminto pitää yleensä ottaa erikseen käyttöön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vastaava ominaisuus löytyy vakiona myös joistain nykyajan puhelimista., mutta kyseinen toiminto pitää yleensä ottaa erikseen käyttöön.

        Millainen puhelin aloittajalla on?


    • Anonyymi

      kokeilin hakea Guide me back hakusanoilla.
      Jotain löytyi

    • Anonyymi

      Puhelimissa on karttaohjelma, jok näyttää missä olet.

    • Anonyymi

      Jossain kirjassa pudoteltiin helmiä tai jotain reitille.

      Joku on voinut lähteä metsätieltä syvemmälle metsään jossain keskellä ei mitään (marjaan tai sieneen).
      Silloin pitää jo lähtiessä pitää katsoa kartasta missä lähtöpiste (auto) on. Muuten ei riitä tietää missä on, jos ei tiedä minne pitäisi mennä.

      Lisäksi joskus voi reitilläkin olla merkitystä.

      • Anonyymi

        Se oli Hannu ja Kerttu-satu, ne olivat leivänmurusia, jotka linnut söivät, eivätkä H ja K osanneet enää kotiin takaisin ja joutuivat ilkeän noidan piparkakkutalolle.
        Olen aloittaja, en oikein päässyt tolkkuun. Guide me back on biisi.
        Kyllä puhelimen kartta näyttää missä olen, jos laitan paikannuksen päälle. Mutta se ei näytä minne pitää lähteä että pääsisin autolle takaisin. Eli miten voisi auton paikantaa ja sitten kävellä reittiä metsästä autolle takaisin.


      • Anonyymi

        Vaik' olikin kartta ja kompassi niin erämaahan eksyin kerran ......


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se oli Hannu ja Kerttu-satu, ne olivat leivänmurusia, jotka linnut söivät, eivätkä H ja K osanneet enää kotiin takaisin ja joutuivat ilkeän noidan piparkakkutalolle.
        Olen aloittaja, en oikein päässyt tolkkuun. Guide me back on biisi.
        Kyllä puhelimen kartta näyttää missä olen, jos laitan paikannuksen päälle. Mutta se ei näytä minne pitää lähteä että pääsisin autolle takaisin. Eli miten voisi auton paikantaa ja sitten kävellä reittiä metsästä autolle takaisin.

        Asenna puhelimeesi OTL eli OneTouchLocation. Se tallentaa kulkemasi reitin kartalle ja näet sen selaimellasi. Jos eksyt, niin palaat kartalle piirtynyttä viivaa takaisin sivistyksen pariin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asenna puhelimeesi OTL eli OneTouchLocation. Se tallentaa kulkemasi reitin kartalle ja näet sen selaimellasi. Jos eksyt, niin palaat kartalle piirtynyttä viivaa takaisin sivistyksen pariin.

        Kiitos. Perehdyin. Puhelimessani on kyllä Andoid-käyttöjärjestelmä, joten voisin ladata uusimman version. Kuitenkin ymmärsin että se on tarkoitettu lähinnä siihen, että lähettäisin ystäville tiedon missä olen.
        Eli onko tämä se ohjelma jolla äidin vaklaavat teiniensä menoja? En oikein päässyt käsitykseen että se paikantaisi auton metsätien kupeessa. Eikö siellä autossa pitäisi olla ihminen, jolla olisi myös puhelin, jossa sama ohjelma.
        Ymmärsin myös että on tällä hetkellä ainakin ilmainen, toki maksaisinkin kohtuullisesti, jos sillä osaisin metsässä liikkua. Mutta onkohan jatkossa maksullinen? En taida uskaltaa yksin ladata vaikka näin kyllä googlessa linkin, mistä lähtisin. Pitänee löytää joku insinööri tuttavapiiristä. Oletko itse käyttänyt OTL-ohjelmaa?


      • Anonyymi

        Olettaen että se auto ei itsekseen vaihda paikkaa, niin kyllä se sieltä kulkemasi reitin ja nettisivulle reitistä tallentuvan viivan päästä löytyy myös takaisin tullessa.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2773
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2350
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2130
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1894
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1747
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1746
    7. 121
      1712
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1706
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      130
      1491
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe