Turvaavan ulosmittauksen palautuminen

Anonyymi

Olen nyt saanut kaikki ulosottoni vihdoin maksettua. Vuonna 2014 sain kirjeen, että taloomme on tehty turvaava ulosmittaus.

Puolisoni on edelleen ulosotossa, hän sai myös 2014 kirjeen, että taloomme on tehty turvaava ulosmittaus.

Nyt, kun minä olen osuuteni maksanut, onko ”minun puolikas” talosta poistunut tuosta turvaavasta ulosmittauksesta? Pitäisikö siitä tulla jokin kirje?

9

143

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jos puolisollasi on edelleen uo-velkaa, pysyy tuo turvaava ulosmittaus.

      • Anonyymi

        Senhän saa ihan kuka vain selville, käy vain netissä esimerkiksi asiakastieto.fi sivustolla ostamassa muutamalla eurolla kiinteistön lainhuutotodistuksen ja rasitustodistuksen. Sitten jos löytyy väärä merkintä, niin yhteys ulosottovirastoon.

        P.S. kaikki kiinteistöön liittyvät tiedot ovat julkisia, ellei omistajalla ole oikeuden määräämää turvakieltoa, joten naapurikin voi huvikseen selvitellä omistajien ulosottoja ja mahdołlisen velan enimmäismäärää lainarahalla ostetussa kiinteistössä!


      • Anonyymi

        Puolisolla pysyy totta kai, kun hänellä vielä on ulosottovelkaa. Mutta entä minulla, kun kaikki on maksettu? Mietin vain, että voiko uo pitää koko taloa ulosmitattuna, vaikka minun velkani on maksettu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puolisolla pysyy totta kai, kun hänellä vielä on ulosottovelkaa. Mutta entä minulla, kun kaikki on maksettu? Mietin vain, että voiko uo pitää koko taloa ulosmitattuna, vaikka minun velkani on maksettu?

        Kyllä, koko talo pysyy ulosmitattuna. Se voidaan ulosmitata, vaikka vain toisella omistajalla on uo-velkaa ja toinen on velaton. Kiinteistön ulosmittaus ei ole henkilökohtainen, vaan kiinteistökohtainen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, koko talo pysyy ulosmitattuna. Se voidaan ulosmitata, vaikka vain toisella omistajalla on uo-velkaa ja toinen on velaton. Kiinteistön ulosmittaus ei ole henkilökohtainen, vaan kiinteistökohtainen.

        Höpönlöpön, pakkomyyntiin ei voida laittaa kuin velallisen osuus kiinteistöstä, muut omistajat eivät asiaan kuulu. Tietenkin sillä ei ulosotossa olevalla on sitten hieman tukalat paikat, uudella velallisen tilalle tulleella yhteisomistajalla kun on samat oikeudet kuin alkuperäisellä yhteisomistajallakin. Siksi asuinkiinteistöt myydäänkin yleensä kokonaisina, esimerkiksi velallisen aviovaimo kun ei välttämättä halua ventovierasta asumaan hänen kanssaan.


      • Anonyymi
        Välittäjä_LKV kirjoitti:

        Höpönlöpön, pakkomyyntiin ei voida laittaa kuin velallisen osuus kiinteistöstä, muut omistajat eivät asiaan kuulu. Tietenkin sillä ei ulosotossa olevalla on sitten hieman tukalat paikat, uudella velallisen tilalle tulleella yhteisomistajalla kun on samat oikeudet kuin alkuperäisellä yhteisomistajallakin. Siksi asuinkiinteistöt myydäänkin yleensä kokonaisina, esimerkiksi velallisen aviovaimo kun ei välttämättä halua ventovierasta asumaan hänen kanssaan.

        Nyt ei ollut kyse pakkomyynnistä, vaan turvaavasta ulosmittauksesta.

        Ja kyllä, asunto tai kiinteistö voidaan pakkomyydä, vaikka vain toisella omistajalla on uo-velkaa. Koko kiinteistö myydään ja velaton saa osansa. Kannattaa ottaa asiasta selvää, jos välittäjänä haluaa esiintyä.


    • Anonyymi

      Ap tässä moi,

      Olin yhteydessä ulosottomieheen ja selvitin asian, tässä siis faktaa teille:

      -Ulosottomies muutti uo tietojeni toimenpiteisiin ”Omaisuuden ulosmittaus: Muu omaisuuden ulosmittaus” tilan ”Voimassa” tilaan ”Lopullinen”. Varmistin häneltä vielä erikseen tuon termin ”Lopullinen” tarkoitusta ja se merkitsee sitä, että turvaava ulosmittaus on kohdaltani poistettu.

      -Ulosottomies teki ilmoituksen myös kiinteistöjärjestemään.

      Eli kotimme turvaava ulosotto on minun osaltani nyt pois. Miehelläni se tietysti vielä pysyy, kunnes on velkansa maksanut. Mutta puolet talosta on minun ja siinä minun puolikkaassa ei enää ole turvaavaa ulosmittausta.

      • Anonyymi

        niiih, mut silti talo voi mennä vasaran alle ja sulle tulee sitten oma puolikas rahana.


      • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      13442
    2. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      184
      1784
    3. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1124
    4. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1123
    5. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      64
      1046
    6. Persut petti duunarit

      Kyllä persujen kuuluu nyt mennä häpeämään kun äänestivät lakkolakien puolesta. Vielä muka kehutaan olevan työväenpuolue,
      Perussuomalaiset
      194
      956
    7. Persuille kovaa kyytiä YLEn kannatusmittaus

      https://yle.fi/a/74-20085866 Näin se menee persueliitti. Pettäjän tie on karu, persujen äänestäjät ovat nyt reagoineet
      Maailman menoa
      182
      920
    8. Lindtman runnonut demarit huimaan nousukiitoon!

      Palkansaajat – siis Suomen käynnissä pitävä kansanosa – ei näemmä arvosta EK/SY-sätkyakka Purran saksipelleilyä. Niin
      Maailman menoa
      271
      886
    9. Mitä ajattelen sinusta

      Että olit erilainen kuin muut ja jollakin kummalla tavalla samanlainen kanssani, vaikka ei tunnetukaan. Sinun kanssa tu
      Ikävä
      35
      833
    10. Itkisikö onnesta

      Jos panisin sua kunnolla?
      Ikävä
      86
      707
    Aihe