Me viisaat essolaiset olemme hyvin ilmastotietoisia. Tänään Esson päiväistunnossame totesimme, että junalla matkustaminen on paljon ekologisempaa toimintaa kuin lentäminen.
Varsinkin pienten lasten kanssa kesälomareissulla kannattaa omalla esimerkillään näyttää lapsille oikeita matkustustapoja. Kun lapset jo pienestä pitäen omaksuvat junamatkailun ihanuuden, niin ilmastonmuutoskin saattaa siitä hidastua.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006181714.html
Juna ilmastoystävällisempi kuin lentokone
11
65
Vastaukset
Meillä taas, 60 ihmisillä riittää, kunhan lapsemme pysyttelevät tajuissaan.
Minun lapseni ovat jo vanhoja, olen itsekin kohta 70 .
Joten antakaamme lapsemme elää.
Olemmehan itsekin saanneet elää.
H.- Anonyymi
Juniakin on näemmä monenlaisia....toiset kulkee eteenpäin ...toiset puuskuttaa paikallaan....puhkien...
mimmimum-..miJos höyryveturi seisoo liian kauan asemalla, niin pannuun saattaa tulla liikaa painetta, jolloin ylipaineventtiilin kautta vaarallinen paine pääsee purkautumaan. Toimiessaan ylipaineventtiili pitää melkoista ääntä, joka saattaa säikäyttää kokemattomia lapsimatkustajia. Tästäkin huolimatta junalla ajaminen on suositeltavampaa kuin lentäminen.
- Anonyymi
Montako lentoa tehdään maailmassa joka päivä? Muistaakseni kerrottiin näin: kun lentokone siirtyy terminaalista kiitoradan päähän on taivaalla jo henkilöauton kuukauden päästöt. Kyllä essolaisten järjenjuoksussa on järkeä
- Anonyymi
Tulkaa lättähatut takaisin.
Huojuva, keinuva kyyti.
Nostalgista.
Beng - Anonyymi
kauankohan kestää matka junalla Amerikkaan? siinä sitä saa hyvät päivärahat kun junalla lähtee työmatkalle Amerikkaan.
- Anonyymi
Menee skypellä, niin ei saa päivärahoja lainkaan.
Eipä Amerikkaan kannata lähteä Yterissä nähdyllä junalla, sillä perille ei välttämättä ollenkaan päästä. Jos junassa halutaan pitää edes jonkinlaista vauhtia, niin takamiehet ovat satavarmasti täysin uupuneita jo matkan puolessa välissä keskellä Atlanttia.
- Anonyymi
Me täällä vanhan Kesoilin baarissa olemme taas miettineet sellaista että on aika jännä että sähkölämmitteiset talot ei koeta ympäristöystävällisiksi mutta heti kun ydinvoimalla tuotetulla sähköllä liikutetaan junia tai ladataan sähköautoja, niin se on mahtava ekoteko.
Essolaiset ajavat öljyllä
Me ekologiset essolaiset lämitämme edelleen talojamme öljyllä, sillä se on sähköverkon toimivuuden kannalta paras vaihtoehto. Huippupakkasillakaan emme aiheuta sähkölaitoksille kalliita kuormitushuippuja, vaan silloinkin tarvitsemme lämmitykseen vain öljypolttimen sähkömoottorin tarvitseman noin 100 W tehon. Vanha Tojotanikin kulkee vielä bensiinillä, joten sitäkään ei tarvitse latailla sähköverkosta.
- Anonyymi
Vielä ei ole tarvinnut lentokoneeseen nousta, eikä taatusti tarvii jatkossakaan kun ei ole mitään hinkua matkustaa paikkaan jonne ei bussilla pääse. Junalla matkustan myös vain pakosta kun ne penkit on erittäin epämukavat mun selälle ja aikoinaan jouduin ihan riittävästi niistä kärsimään.
vanhanaakka
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445239Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243440Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2992830Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui562643- 1702312
- 242119
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1261881Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661845Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881761M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161391