Meneekö mahdollisesti kortti

Anonyymi

Ajoin epähuomiossa 60 nopeusrajoitusalueella n. 90. Jostain syystä en siinä kohden huomannut 60 merkkiä vaan luulin että mennään edelleen 80 alueella.
Harmittaa!!
Jos tuosta tulee esim. 3 vähennystä ja saman verran jos mittari hieman valehtelee niin silloin jäisi n. 24 ylinopeutta
Saankohan pitää korttini?
Aiemmin on ollut pari rikesakkoa. Viimeisin hieman alle vuosi sitten..silloin meni juuri ja juuri yli kilometrillä että sain rikesakon. Siitä edellisestä kerrasta on pidempi aika.
Kokemuksia? Ja asiallisia vastauksia kiitos.
Enkä ole nuori kuski..kortti ollut kauan.

9

113

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      ..aloittaja jatkaa..
      Kamera siis räpsähti.

    • Anonyymi

      Ensimmäinen porras mistä kortti lähtee yhdestä ylinopeudesta on vakava piittaamattomuus. Silloin ylinopeutta on 40-50 km/h.
      Kun ylinopeutta on yli 20 km/h niin tulee kutsu poliisiasemalle noutamaan sakko. Se on päiväsakkoja, eli sakon suuruus riippuu sakotettavan tuloista.
      Kortti lähtee myös, kun rikkeitä on neljä kahden vuoden, tai kolme kalenterivuoden kuluessa.

      • Anonyymi

        Kiitos asiallisesta vastauksesta!


    • Anonyymi

      Ei kannata hakea sakkoa kun se vanhenee 2 vuodessa.

      • Anonyymi

        Jos kutsua ei noudateta vaihtoehdot ovat nämä. Seuraa nouto, sakko tuodaan kotiin, tai työpaikalle, tai etsintäkuulutus.


    • Anonyymi

      Jotkut valittaa, että automaattisia nopeusvalvontakameroita laitetaan tarkoituksella paikkoihin, jotta niillä voitaisiin rahastaa. Esim. nopeusrajoituksen vaihtuminen 80 km/h --> 60 km/h.

      Nopeusrajoituksen alentaminen on kuitenkin sijoitettu usein hieman ennen risteysaluetta, jossa itse vähennän tilannenopeutta muutenkin. Silloin ei tule mitään ongelmaa nopeusrajoituksen alentumisesta.

      Ihmettelen ihmisten ajotaitoa! Ajatteko pakosti aina vain korkeinta sallittua nopeutta välittämättä liikenneolosuhteista?

      • Anonyymi

        "Nopeusrajoituksen alentaminen on kuitenkin sijoitettu usein hieman ennen risteysaluetta, jossa itse vähennän tilannenopeutta muutenkin"

        Yleensä näissä tilanteissa a) se nopeusrajoituksen alennus ja kamera on aivan turkasesti ennen sitä risteystä ja/tai b) se risteys ei vaatisi sitä naurettavaa 60 km/h köröttelyä. Mutta kameroita on paljon muuallakin kuin selvästi tarpeellisissa hidastuskohdissa
        Itse asiassa suurin osa on suorilla risteyksettömillä tieosuuksilla.

        "Ajatteko pakosti aina vain korkeinta sallittua nopeutta välittämättä liikenneolosuhteista?"
        Ei, vaan nimenomaan hyvä kuljettaja ajaa oikeaa TILANNEnopeutta. Joskus se on reilusti alle suurimman sallitun, monesti on aivan turvallista ajaa sen ylikin. Tätä ei kuitenkaan automaattinen nopeusvalvonta huomioi lainkaan. Se antaa vetää lumituiskussa ja sumussakin sitä suurinta sallittua vaikka se olisi olosuhteisiin nähden aivan (itse)murhavauhti, mutta ei hyväksy aurinkoisella ja kuivalla kesäkelillä täysin turvallista ylitystä. Ergo, se ei palvele liikenneturvallisuutta eikä huomioi olosuhteita, vaan nimenomaan jättää sen kuljettajan tehtäväksi palvellessaan rahastustarkoitustaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Nopeusrajoituksen alentaminen on kuitenkin sijoitettu usein hieman ennen risteysaluetta, jossa itse vähennän tilannenopeutta muutenkin"

        Yleensä näissä tilanteissa a) se nopeusrajoituksen alennus ja kamera on aivan turkasesti ennen sitä risteystä ja/tai b) se risteys ei vaatisi sitä naurettavaa 60 km/h köröttelyä. Mutta kameroita on paljon muuallakin kuin selvästi tarpeellisissa hidastuskohdissa
        Itse asiassa suurin osa on suorilla risteyksettömillä tieosuuksilla.

        "Ajatteko pakosti aina vain korkeinta sallittua nopeutta välittämättä liikenneolosuhteista?"
        Ei, vaan nimenomaan hyvä kuljettaja ajaa oikeaa TILANNEnopeutta. Joskus se on reilusti alle suurimman sallitun, monesti on aivan turvallista ajaa sen ylikin. Tätä ei kuitenkaan automaattinen nopeusvalvonta huomioi lainkaan. Se antaa vetää lumituiskussa ja sumussakin sitä suurinta sallittua vaikka se olisi olosuhteisiin nähden aivan (itse)murhavauhti, mutta ei hyväksy aurinkoisella ja kuivalla kesäkelillä täysin turvallista ylitystä. Ergo, se ei palvele liikenneturvallisuutta eikä huomioi olosuhteita, vaan nimenomaan jättää sen kuljettajan tehtäväksi palvellessaan rahastustarkoitustaan.

        Kiitän hyvistä huomioista, mitä tulee automaattiseen liikennevalvontaan. Todellakin kameratolpat ovat sijoitettu aivan risteyksien läheisyyteen, eikä silloinhan tarvitse körötellä liian pitkään alennetulla nopeudella!! Risteys vaatii aina riittävän alhaisen tilannenopeuden.

        En tiedä, missä ajelet, mutta tällaiset alennuspaikat ovat pääsääntöisesti risteyksien läheisyydessä. Muutakin nopeusvalvontaa tarvitaan ja tolppia on tietenkin myös suoralla tiellä.

        "hyvä kuljettaja ajaa oikeaa TILANNEnopeutta. Joskus se on reilusti alle suurimman sallitun, monesti on aivan turvallista ajaa sen ylikin."

        Näin teen minäkin ja siksi juuri nykyinen kameravalvonta on hyvä asia, kun voin ajaa reippaasti ylinopeutta silloin, kun se on liikenneolosuhteet huomioiden aiheellista.

        Siinä olet oikeassa, että lumituisku yms tilanteita nykyinen kameravalvonta ei huomioonota. Liikennevalvontaa pitäisikin kehittää muuttuvien nopeusrajoitusten suuntaan, jolloin myös kameravalvonta ottaisi elektronisesti muuttuneet nopeusrajoitukset huomioon.


    • Anonyymi

      Toivottavasti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

      Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      318
      6884
    2. Kysymys muille miehille

      Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss
      Ikävä
      69
      3986
    3. Sinä eräs, pyydän......

      AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      208
      3115
    4. Kohta katson sun kuvaasi

      ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa
      Ikävä
      24
      2837
    5. Nimikirjaimet

      Kuka kaipaa ketä 🥰
      Ikävä
      74
      1932
    6. VOI TÄTÄ ILON

      JA ONNEN PÄIVÄÄ 😂
      Tuusniemi
      146
      1702
    7. Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan

      Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a
      Maailman menoa
      210
      1692
    8. Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?

      Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?
      Ikävä
      120
      1528
    9. Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi

      jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?
      Ikävä
      163
      1521
    10. Mies, ajattelemmekohan toisiamme juuri nyt?

      Olet mielessäni, vanhempi mies
      Ikävä
      89
      1418
    Aihe