Meneekö mahdollisesti kortti

Anonyymi

Ajoin epähuomiossa 60 nopeusrajoitusalueella n. 90. Jostain syystä en siinä kohden huomannut 60 merkkiä vaan luulin että mennään edelleen 80 alueella.
Harmittaa!!
Jos tuosta tulee esim. 3 vähennystä ja saman verran jos mittari hieman valehtelee niin silloin jäisi n. 24 ylinopeutta
Saankohan pitää korttini?
Aiemmin on ollut pari rikesakkoa. Viimeisin hieman alle vuosi sitten..silloin meni juuri ja juuri yli kilometrillä että sain rikesakon. Siitä edellisestä kerrasta on pidempi aika.
Kokemuksia? Ja asiallisia vastauksia kiitos.
Enkä ole nuori kuski..kortti ollut kauan.

9

124

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      ..aloittaja jatkaa..
      Kamera siis räpsähti.

    • Anonyymi

      Ensimmäinen porras mistä kortti lähtee yhdestä ylinopeudesta on vakava piittaamattomuus. Silloin ylinopeutta on 40-50 km/h.
      Kun ylinopeutta on yli 20 km/h niin tulee kutsu poliisiasemalle noutamaan sakko. Se on päiväsakkoja, eli sakon suuruus riippuu sakotettavan tuloista.
      Kortti lähtee myös, kun rikkeitä on neljä kahden vuoden, tai kolme kalenterivuoden kuluessa.

      • Anonyymi

        Kiitos asiallisesta vastauksesta!


    • Anonyymi

      Ei kannata hakea sakkoa kun se vanhenee 2 vuodessa.

      • Anonyymi

        Jos kutsua ei noudateta vaihtoehdot ovat nämä. Seuraa nouto, sakko tuodaan kotiin, tai työpaikalle, tai etsintäkuulutus.


    • Anonyymi

      Jotkut valittaa, että automaattisia nopeusvalvontakameroita laitetaan tarkoituksella paikkoihin, jotta niillä voitaisiin rahastaa. Esim. nopeusrajoituksen vaihtuminen 80 km/h --> 60 km/h.

      Nopeusrajoituksen alentaminen on kuitenkin sijoitettu usein hieman ennen risteysaluetta, jossa itse vähennän tilannenopeutta muutenkin. Silloin ei tule mitään ongelmaa nopeusrajoituksen alentumisesta.

      Ihmettelen ihmisten ajotaitoa! Ajatteko pakosti aina vain korkeinta sallittua nopeutta välittämättä liikenneolosuhteista?

      • Anonyymi

        "Nopeusrajoituksen alentaminen on kuitenkin sijoitettu usein hieman ennen risteysaluetta, jossa itse vähennän tilannenopeutta muutenkin"

        Yleensä näissä tilanteissa a) se nopeusrajoituksen alennus ja kamera on aivan turkasesti ennen sitä risteystä ja/tai b) se risteys ei vaatisi sitä naurettavaa 60 km/h köröttelyä. Mutta kameroita on paljon muuallakin kuin selvästi tarpeellisissa hidastuskohdissa
        Itse asiassa suurin osa on suorilla risteyksettömillä tieosuuksilla.

        "Ajatteko pakosti aina vain korkeinta sallittua nopeutta välittämättä liikenneolosuhteista?"
        Ei, vaan nimenomaan hyvä kuljettaja ajaa oikeaa TILANNEnopeutta. Joskus se on reilusti alle suurimman sallitun, monesti on aivan turvallista ajaa sen ylikin. Tätä ei kuitenkaan automaattinen nopeusvalvonta huomioi lainkaan. Se antaa vetää lumituiskussa ja sumussakin sitä suurinta sallittua vaikka se olisi olosuhteisiin nähden aivan (itse)murhavauhti, mutta ei hyväksy aurinkoisella ja kuivalla kesäkelillä täysin turvallista ylitystä. Ergo, se ei palvele liikenneturvallisuutta eikä huomioi olosuhteita, vaan nimenomaan jättää sen kuljettajan tehtäväksi palvellessaan rahastustarkoitustaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Nopeusrajoituksen alentaminen on kuitenkin sijoitettu usein hieman ennen risteysaluetta, jossa itse vähennän tilannenopeutta muutenkin"

        Yleensä näissä tilanteissa a) se nopeusrajoituksen alennus ja kamera on aivan turkasesti ennen sitä risteystä ja/tai b) se risteys ei vaatisi sitä naurettavaa 60 km/h köröttelyä. Mutta kameroita on paljon muuallakin kuin selvästi tarpeellisissa hidastuskohdissa
        Itse asiassa suurin osa on suorilla risteyksettömillä tieosuuksilla.

        "Ajatteko pakosti aina vain korkeinta sallittua nopeutta välittämättä liikenneolosuhteista?"
        Ei, vaan nimenomaan hyvä kuljettaja ajaa oikeaa TILANNEnopeutta. Joskus se on reilusti alle suurimman sallitun, monesti on aivan turvallista ajaa sen ylikin. Tätä ei kuitenkaan automaattinen nopeusvalvonta huomioi lainkaan. Se antaa vetää lumituiskussa ja sumussakin sitä suurinta sallittua vaikka se olisi olosuhteisiin nähden aivan (itse)murhavauhti, mutta ei hyväksy aurinkoisella ja kuivalla kesäkelillä täysin turvallista ylitystä. Ergo, se ei palvele liikenneturvallisuutta eikä huomioi olosuhteita, vaan nimenomaan jättää sen kuljettajan tehtäväksi palvellessaan rahastustarkoitustaan.

        Kiitän hyvistä huomioista, mitä tulee automaattiseen liikennevalvontaan. Todellakin kameratolpat ovat sijoitettu aivan risteyksien läheisyyteen, eikä silloinhan tarvitse körötellä liian pitkään alennetulla nopeudella!! Risteys vaatii aina riittävän alhaisen tilannenopeuden.

        En tiedä, missä ajelet, mutta tällaiset alennuspaikat ovat pääsääntöisesti risteyksien läheisyydessä. Muutakin nopeusvalvontaa tarvitaan ja tolppia on tietenkin myös suoralla tiellä.

        "hyvä kuljettaja ajaa oikeaa TILANNEnopeutta. Joskus se on reilusti alle suurimman sallitun, monesti on aivan turvallista ajaa sen ylikin."

        Näin teen minäkin ja siksi juuri nykyinen kameravalvonta on hyvä asia, kun voin ajaa reippaasti ylinopeutta silloin, kun se on liikenneolosuhteet huomioiden aiheellista.

        Siinä olet oikeassa, että lumituisku yms tilanteita nykyinen kameravalvonta ei huomioonota. Liikennevalvontaa pitäisikin kehittää muuttuvien nopeusrajoitusten suuntaan, jolloin myös kameravalvonta ottaisi elektronisesti muuttuneet nopeusrajoitukset huomioon.


    • Anonyymi

      Toivottavasti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jaaha, sitä on vasemmistoryhmä käynyt häiriköimässä Purran kodin vieressä

      On näköjään iso lakana levitetty puiden väliin, jossa lukee mm. "Haista vi*** Riikka Purra". Tunkekaa leikkaukset pers..
      Maailman menoa
      162
      6087
    2. Päivi Räsänen vs. Abbas Bahmanpour

      (Bahmanpour on imaami Helsingissä) Syyttäjä siis jahtaa edelleen Räsästä tämän H-puheista, joissa hän on ilmeisesti vaa
      Maailman menoa
      57
      4645
    3. Demokratian uhka: Perussuomalaiset ja polarisoiva "me ja muut" -ajattelu

      Laurence Rees varoittaa, kuinka demokratian heikkeneminen ja autoritaaristen liikkeiden nousu voidaan liittää "me ja muu
      Maailman menoa
      44
      4400
    4. Mistä kummasta voi johtua se, että vasemmistolaiset usein häpeää itseään

      voiko se johtua esim. köyhyydestä? Ja tästä on siis ihan suomalainen tutkimus olemassa. "Suomalainen tutkimus osoittaa
      Maailman menoa
      64
      4249
    5. Palkansaajan oikeus nauttia työuransa hedelmistä

      Työeläkejärjestelmä on verrattavissa pyramidihuijaukseen, jossa alemmat tasot, eli nykyiset palkansaajat, toimivat maksa
      Maailman menoa
      68
      2652
    6. En koskaan tule sinulle tätä kertomaan

      Kun kirjoitin sinulle viimeisintä viestiä, huomasin kyynelten valuvan poskiani pitkin.
      Ikävä
      61
      2162
    7. Saatoin tehdä elämäni isoimman virheen

      Otsikko kertoo kaiken. Miksei kaikki voi olla yksinkertaisempaa?
      Ikävä
      133
      1642
    8. odotatko vielä viestiä minulta...

      Mies...? En tiedä mitä sanoa 😔 auta vähän naista ja tule enemmän vastaan
      Ikävä
      126
      1479
    9. Joroinen räjähdys

      Ja siellä räjähti sähköpakettiauto,joka teki suuret tuhot.
      Hybridi- ja sähköautot
      48
      1421
    10. Kova ikävä parittelukumppania täällä korvessa

      Mutta muuten kyllä on rauhallista.
      Ikävä
      34
      1308
    Aihe