Meneekö mahdollisesti kortti

Anonyymi

Ajoin epähuomiossa 60 nopeusrajoitusalueella n. 90. Jostain syystä en siinä kohden huomannut 60 merkkiä vaan luulin että mennään edelleen 80 alueella.
Harmittaa!!
Jos tuosta tulee esim. 3 vähennystä ja saman verran jos mittari hieman valehtelee niin silloin jäisi n. 24 ylinopeutta
Saankohan pitää korttini?
Aiemmin on ollut pari rikesakkoa. Viimeisin hieman alle vuosi sitten..silloin meni juuri ja juuri yli kilometrillä että sain rikesakon. Siitä edellisestä kerrasta on pidempi aika.
Kokemuksia? Ja asiallisia vastauksia kiitos.
Enkä ole nuori kuski..kortti ollut kauan.

9

81

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      ..aloittaja jatkaa..
      Kamera siis räpsähti.

    • Anonyymi

      Ensimmäinen porras mistä kortti lähtee yhdestä ylinopeudesta on vakava piittaamattomuus. Silloin ylinopeutta on 40-50 km/h.
      Kun ylinopeutta on yli 20 km/h niin tulee kutsu poliisiasemalle noutamaan sakko. Se on päiväsakkoja, eli sakon suuruus riippuu sakotettavan tuloista.
      Kortti lähtee myös, kun rikkeitä on neljä kahden vuoden, tai kolme kalenterivuoden kuluessa.

      • Anonyymi

        Kiitos asiallisesta vastauksesta!


    • Anonyymi

      Ei kannata hakea sakkoa kun se vanhenee 2 vuodessa.

      • Anonyymi

        Jos kutsua ei noudateta vaihtoehdot ovat nämä. Seuraa nouto, sakko tuodaan kotiin, tai työpaikalle, tai etsintäkuulutus.


    • Anonyymi

      Jotkut valittaa, että automaattisia nopeusvalvontakameroita laitetaan tarkoituksella paikkoihin, jotta niillä voitaisiin rahastaa. Esim. nopeusrajoituksen vaihtuminen 80 km/h --> 60 km/h.

      Nopeusrajoituksen alentaminen on kuitenkin sijoitettu usein hieman ennen risteysaluetta, jossa itse vähennän tilannenopeutta muutenkin. Silloin ei tule mitään ongelmaa nopeusrajoituksen alentumisesta.

      Ihmettelen ihmisten ajotaitoa! Ajatteko pakosti aina vain korkeinta sallittua nopeutta välittämättä liikenneolosuhteista?

      • Anonyymi

        "Nopeusrajoituksen alentaminen on kuitenkin sijoitettu usein hieman ennen risteysaluetta, jossa itse vähennän tilannenopeutta muutenkin"

        Yleensä näissä tilanteissa a) se nopeusrajoituksen alennus ja kamera on aivan turkasesti ennen sitä risteystä ja/tai b) se risteys ei vaatisi sitä naurettavaa 60 km/h köröttelyä. Mutta kameroita on paljon muuallakin kuin selvästi tarpeellisissa hidastuskohdissa
        Itse asiassa suurin osa on suorilla risteyksettömillä tieosuuksilla.

        "Ajatteko pakosti aina vain korkeinta sallittua nopeutta välittämättä liikenneolosuhteista?"
        Ei, vaan nimenomaan hyvä kuljettaja ajaa oikeaa TILANNEnopeutta. Joskus se on reilusti alle suurimman sallitun, monesti on aivan turvallista ajaa sen ylikin. Tätä ei kuitenkaan automaattinen nopeusvalvonta huomioi lainkaan. Se antaa vetää lumituiskussa ja sumussakin sitä suurinta sallittua vaikka se olisi olosuhteisiin nähden aivan (itse)murhavauhti, mutta ei hyväksy aurinkoisella ja kuivalla kesäkelillä täysin turvallista ylitystä. Ergo, se ei palvele liikenneturvallisuutta eikä huomioi olosuhteita, vaan nimenomaan jättää sen kuljettajan tehtäväksi palvellessaan rahastustarkoitustaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Nopeusrajoituksen alentaminen on kuitenkin sijoitettu usein hieman ennen risteysaluetta, jossa itse vähennän tilannenopeutta muutenkin"

        Yleensä näissä tilanteissa a) se nopeusrajoituksen alennus ja kamera on aivan turkasesti ennen sitä risteystä ja/tai b) se risteys ei vaatisi sitä naurettavaa 60 km/h köröttelyä. Mutta kameroita on paljon muuallakin kuin selvästi tarpeellisissa hidastuskohdissa
        Itse asiassa suurin osa on suorilla risteyksettömillä tieosuuksilla.

        "Ajatteko pakosti aina vain korkeinta sallittua nopeutta välittämättä liikenneolosuhteista?"
        Ei, vaan nimenomaan hyvä kuljettaja ajaa oikeaa TILANNEnopeutta. Joskus se on reilusti alle suurimman sallitun, monesti on aivan turvallista ajaa sen ylikin. Tätä ei kuitenkaan automaattinen nopeusvalvonta huomioi lainkaan. Se antaa vetää lumituiskussa ja sumussakin sitä suurinta sallittua vaikka se olisi olosuhteisiin nähden aivan (itse)murhavauhti, mutta ei hyväksy aurinkoisella ja kuivalla kesäkelillä täysin turvallista ylitystä. Ergo, se ei palvele liikenneturvallisuutta eikä huomioi olosuhteita, vaan nimenomaan jättää sen kuljettajan tehtäväksi palvellessaan rahastustarkoitustaan.

        Kiitän hyvistä huomioista, mitä tulee automaattiseen liikennevalvontaan. Todellakin kameratolpat ovat sijoitettu aivan risteyksien läheisyyteen, eikä silloinhan tarvitse körötellä liian pitkään alennetulla nopeudella!! Risteys vaatii aina riittävän alhaisen tilannenopeuden.

        En tiedä, missä ajelet, mutta tällaiset alennuspaikat ovat pääsääntöisesti risteyksien läheisyydessä. Muutakin nopeusvalvontaa tarvitaan ja tolppia on tietenkin myös suoralla tiellä.

        "hyvä kuljettaja ajaa oikeaa TILANNEnopeutta. Joskus se on reilusti alle suurimman sallitun, monesti on aivan turvallista ajaa sen ylikin."

        Näin teen minäkin ja siksi juuri nykyinen kameravalvonta on hyvä asia, kun voin ajaa reippaasti ylinopeutta silloin, kun se on liikenneolosuhteet huomioiden aiheellista.

        Siinä olet oikeassa, että lumituisku yms tilanteita nykyinen kameravalvonta ei huomioonota. Liikennevalvontaa pitäisikin kehittää muuttuvien nopeusrajoitusten suuntaan, jolloin myös kameravalvonta ottaisi elektronisesti muuttuneet nopeusrajoitukset huomioon.


    • Anonyymi

      Toivottavasti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tiedättekö naiset, että miehelle kannattaa antaa vasta...

      Kun hän on jo kiintynyt teihin. Naisilla erittyy oksitosiinia sek.sin yhteydessä, mikä saa meidät rakastumaan heihin mel
      Ikävä
      226
      1603
    2. Mitä muuttaisit

      Kaivatussasi?
      Ikävä
      99
      1478
    3. Pyydän yhteydenottoja kiusatuilta

      Hei, pyydän, että laitat mulle sähköpostia, jos sua on kiusattu palstalla tai jopa tuolla oikeassa elämässä jollakin tav
      Ikävä
      173
      1251
    4. Queen of Fucking Everything jakaa mielipiteitä - Mitä tykkäät sarjasta, kolahtiko?

      Tiina Lymin käsikirjoittama ja ohjaama tv-sarja on varmasti yksi tämän vuoden puhutuimmista. Mitä tykkäät mustaa huumori
      Tv-sarjat
      38
      1214
    5. Kulkeeko rumuus ja tyhmyys?

      Käsi kädessä?Enkä tarkoita nyt pelkästään ulkoista..jos ihminen ei osaa kuin väännellä naamaansa ja irvistellä sekä saks
      Pyhäjärvi
      13
      1067
    6. Kaipaan mies sun katsetta

      Ootko hylännyt mut?
      Ikävä
      51
      964
    7. Elon Musk jakoi ja julkaisi erittäin järkyttävän raiskausrikostilaston Suomesta.

      https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010944944.html?fbclid=IwY2xjawHowCJleHRuA2FlbQIxMAABHW3j9H5mtzuitMIUEdaZ-5hPybOXgZVj_
      Maailman menoa
      188
      916
    8. Kristinuskon arvot käyttöön

      Maailma on niin sekaisin että kristinuskon arvot on otettava köyttöön. Tämän myöntää jo uskottomatkin. Änkyräateisti Ric
      Luterilaisuus
      284
      892
    9. Millainen nainen kaipaa minua ?

      Millainen nainen kaipaa minua ? Kerro nainen sinä se.
      Ikävä
      48
      827
    10. Zoon hallitus hajoamassa !

      H pj on lähtemässä karkuun.
      Ähtäri
      25
      818
    Aihe