Focuksen kulutus

Anonyymi

Olen kiinnostunut Ford Focus Active Wagon 1,0 mallista. Onko kokemuksia todellisesta kulutuksesta? Kaupunkiajo ja maantieajo?

24

66

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Automaatilla maantiellä 5 alkavia lukemia, kaupungissa 8 alkavat lukemat. Siinä saa käyttää ihan ilmastointia normaalisti ja start-stop voi olla pois käytöstä. Manuaalilla sellainen litra (kaupungissa 1.5) pois automaatin lukemista, mutta automaatti on mukavuudessa kyllä sen arvoinenkin, että useimpia ei haittaa lisäkulutus.

      • Anonyymi

        Miten auto voi nykyaikana viedä kaupungissa yli 8 l?
        Mun 2.5 hybrid menee helposti alle viiden, ja potkua on ihan eri tavalla kuin pikkuturbossa.
        Niin, Olen ajanut Focuksella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten auto voi nykyaikana viedä kaupungissa yli 8 l?
        Mun 2.5 hybrid menee helposti alle viiden, ja potkua on ihan eri tavalla kuin pikkuturbossa.
        Niin, Olen ajanut Focuksella.

        Miten nykyaikana auto voi kulkea ajossa suoralla tiellä suoraan ilman jatkuvaa ohjaamista? Terveisin tojohönö


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten nykyaikana auto voi kulkea ajossa suoralla tiellä suoraan ilman jatkuvaa ohjaamista? Terveisin tojohönö

        Juuri näin hybrit kulkee suoraan ja vakaasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin hybrit kulkee suoraan ja vakaasti.

        Muut paitsi toyota. Koskee myös muita käyttövoimia


    • Anonyymi

      Onneton mopon moottori perheautossa..

      • Anonyymi

        Riittää mainiosti Suomen oloihin ja rajoituksiin. Olisi mielenkiintoista tietää sinun autovalintasi. Almera 1.6 bensa vaiko ihan primera 2.0 tykki ilman turboa? Tojoista puhumattakaan...tervetuloa nykyaikaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riittää mainiosti Suomen oloihin ja rajoituksiin. Olisi mielenkiintoista tietää sinun autovalintasi. Almera 1.6 bensa vaiko ihan primera 2.0 tykki ilman turboa? Tojoista puhumattakaan...tervetuloa nykyaikaan

        Mitatut lukemat 293/443 joten pidä vaan 1.6 Datsunisi itse..


      • Anonyymi

        Ooh. Ei kuule mikään 300hv riitä mihinkään jos jotain elämyksiä hakee


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ooh. Ei kuule mikään 300hv riitä mihinkään jos jotain elämyksiä hakee

        No kylläpä se varmaan n.100hv autoon verrattuna on aika eri peli ajella.. Elämykset kannattaa hakea ihan muualta kuin auton ratista.


    • Anonyymi

      saako kysyä, että miksi olet kiinnostunut noista kulutuslukemista

    • Anonyymi

      Tarvitsetko 30/35 mm lisää maavaraa? Itse pidän Titaniumin varusteista ja ulkonäöstä (sivusta ja takaa). Facelift parantaa varmaan etumaskin ulkonäköä.

      • Anonyymi

        tuulilasin ja ovien ulkonäkö on oleellista focuksessa, se määrittelee jälleen myynnin arvon


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tuulilasin ja ovien ulkonäkö on oleellista focuksessa, se määrittelee jälleen myynnin arvon

        ??? Niin varmaan mikäli valitsee auton sillä perusteella, erää mitä siitä saa 5 vuoden päästä. Itse haluan, että auto on omissa silmissäni hyvännäköinen, koska näen auton 5 vuotta melkein joka päivä! Olisin halunnut Titanium ST-line nokalla...


      • Anonyymi

        Vignale noista hienoin. ST-line lopulta vähän hävettävä jos ei ole oikeasti tehokas auto. 182 ei sitä ole


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vignale noista hienoin. ST-line lopulta vähän hävettävä jos ei ole oikeasti tehokas auto. 182 ei sitä ole

        Vignalesta saa vaan 1,5 182 hv M6 laatikolla. Itse otin 2,0 TDCi M6 laatikolla => Titanium. Valitettavasti. En halua A8 laatikkoa.


    • Anonyymi

      Minustakin Vignale on hienoin katsoa.

    • Anonyymi

      Osta manuaalilla ja halogeenivaloilla. Jätä ottamatta myös kaikki muut lisävarusteet. Toki uudessa Focuksessa on niitä jo vakiona pitkä lista. Ihmettele sitten 5 vuoden päästä kun ei mene kaupaksi sitten millään ja hauku merkki huonoksi, kun ei kelpaa käytettynä kenellekään...;). On nimittäin ihan viimeisten vuosien hiacen umpiot jos halogeeneilla otat

    • Anonyymi

      Minä olen sen verran vanhakantainen että en hyväksy automaattia. Lisävarusteina minulla on HUD, handsfree takaluukku, teknologia pack, design pack, parking pack, family pack suksiluukun takia, B&O radio, lämmitettävä ohjauspyörä, akkulaturi 10A koska autossa on Webasto vakiona, metalliväri ja tummennetut lasit. En mieti jälleenmyynti arvoa. Lisäarvon itselleni saan siitä, että otin myös 220 euroa maksavan lisätakuun 5 v/150.000 km.

      • Anonyymi

        Rahamiesten hommaa, viiden vuoden ajan 1000 euroa / kk autoiluun.
        No, jos tarpeeseen tulee niin silloinhan se on mentävä virran mukana.

        Juu, en itse ole varsinaisesti köyhä mutta taloustietoinen ja laitan rahani kohteisiin joissa saan niille paremman vastineen kuin uudessa autossa.


    • Anonyymi

      Itse olen kuullut että maailmalla noita yks litrasia ecoboosteja on jonkun verran hajonnut ennen aikojaan.

      • Anonyymi

        Kaikki moottorit menee rikki jos ylittää huoltovälit väärillä öljyillä tai ei seuraa nesteiden tasoja. Ongelmia ei pitäisi olla jos käyttää oikeita öljyjä eikä ylitä vaihtoväliä, sekä käyttää jäähdytinnesteletkun takaisinkutsussa. Kaikki ei näin toimi, vaikka tuntuu itsestään selvältä asialta. Ja uudet ecoboostit ketjulla, eli ei enää sitä jakohihnasta irtoavaa mujua...


    • Anonyymi

      Muutaman kk:n on ollut 2019 Focus STW Autom. - On mukava auto ajaa.

      • Anonyymi

        Millä moottorilla?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      161
      2746
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2006
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2001
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1806
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      68
      1557
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1212
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1201
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe