Kannattaa lukea ajatuksella ettei käy huonosti, mutta hyvä että asiasta puhutaan, https://thethaiger.com/news/national/road-incidents-still-the-biggest-killer-in-thailand
Luin jossain vaiheessa russakkalasta kertovan kirjan, ja sen kehityksestä, kirjassa oli hyvin kuvattu nousu vuosien liikenneongelmat, kun oligargin blondi oli karauttanut mersunsa viiden metrin korkeaa puuhun, ja russakala vaihtelee paikkaa maailmaan vaarallisempana paikkana liikenteen suhteen Thaimaan kanssa,
Kannattaa huomioida, liikenne on todella vaarallista...
15
<50
Vastaukset
Thaimaa on vuosia ollut liikenteessä kuolleiden ihmisten määrässä (suhteutettuna maan väkilukuun) TOP 5 maiden joukossa, 30-35kuollutta/100 000hlö, kun venäjän sijoitus samoilla listoilla on vaihdellut tuolla 60-70 paikkeilla, kuolleita ollen 17-20hlö/100 000hlö.
Eli Venäjä ei puheista huolimatta ole lähelläkään titteliä "maailman vaarallisin liikenne".- Anonyymi
Joo voi olla, tuossa russakkala kirjassa oli hyvin kuvattu jossa toimittaja ajoi autolla moskovassa, russakoiden ja thaikkujen ajotyylissä on paljon yhteistä, ja aluksi ihan kauhuissaan mutta kuin vain ajoi tottui liikenteeseen, eikä enää stressannut jollei henki ollut lähdössä...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo voi olla, tuossa russakkala kirjassa oli hyvin kuvattu jossa toimittaja ajoi autolla moskovassa, russakoiden ja thaikkujen ajotyylissä on paljon yhteistä, ja aluksi ihan kauhuissaan mutta kuin vain ajoi tottui liikenteeseen, eikä enää stressannut jollei henki ollut lähdössä...
Väsymys, huumeet, kokemattomuus ja ajokortti bingosta. Olen esimerkiksi nähnyt Prachin Burissa kuinka kaupungin halki menevällä tiellä muut ajoi 40kmh ja olivat pysähtyneet liikennevaloihin keskellä aurinkoista päivää.
Sieltä tuli koulubussi sitten takaa 80kmh ja jyräsi kaikki niissä valoissa. Autot lenteli kuin videopelissä ja jäivät katolleen ja kyljelleen hujan hajan.
Yksi moottoripyöräpoliisi menetti toisen jalkansa. Muilta vakavilta vahingoilta vältyttiin siinä tapauksessa.
Pattayan keskustassa vauhdit on niin alhaisia ja valvottuja että vain motolla kaahaamalla tai auton alle juoksemalla saa itsensä hengiltä. Autolla se on vaikeampaa.
Toinen juttu on sitten kun lähdetään Sukhumvitin risteyksiin. Siellä saa olla todella tarkkana ja niiden U-käännösten ja kääntyjien kanssa.
Toivon että Thaimaa uudistaisi ajokortin hankinnan ja järjestäisi uhkailukampanjan kaahaamisesta ja väsyneenä ajamisesta. Huumeissa ajamisesta tuomiot on jo kohdillaan.
T 2010 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Väsymys, huumeet, kokemattomuus ja ajokortti bingosta. Olen esimerkiksi nähnyt Prachin Burissa kuinka kaupungin halki menevällä tiellä muut ajoi 40kmh ja olivat pysähtyneet liikennevaloihin keskellä aurinkoista päivää.
Sieltä tuli koulubussi sitten takaa 80kmh ja jyräsi kaikki niissä valoissa. Autot lenteli kuin videopelissä ja jäivät katolleen ja kyljelleen hujan hajan.
Yksi moottoripyöräpoliisi menetti toisen jalkansa. Muilta vakavilta vahingoilta vältyttiin siinä tapauksessa.
Pattayan keskustassa vauhdit on niin alhaisia ja valvottuja että vain motolla kaahaamalla tai auton alle juoksemalla saa itsensä hengiltä. Autolla se on vaikeampaa.
Toinen juttu on sitten kun lähdetään Sukhumvitin risteyksiin. Siellä saa olla todella tarkkana ja niiden U-käännösten ja kääntyjien kanssa.
Toivon että Thaimaa uudistaisi ajokortin hankinnan ja järjestäisi uhkailukampanjan kaahaamisesta ja väsyneenä ajamisesta. Huumeissa ajamisesta tuomiot on jo kohdillaan.
T 2010Kokemattomuus ja taas juttu muuttuu palvelemaan tämän päivän mielipidettä komattomalta motoristilta, jolla rakas kyydissä ajaessaan Espanjaan vahingossa hoksaamaan miten moottoripyörää ohjataan.
Mitä mieltä tuosta rotujen sekoittumisesta? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Väsymys, huumeet, kokemattomuus ja ajokortti bingosta. Olen esimerkiksi nähnyt Prachin Burissa kuinka kaupungin halki menevällä tiellä muut ajoi 40kmh ja olivat pysähtyneet liikennevaloihin keskellä aurinkoista päivää.
Sieltä tuli koulubussi sitten takaa 80kmh ja jyräsi kaikki niissä valoissa. Autot lenteli kuin videopelissä ja jäivät katolleen ja kyljelleen hujan hajan.
Yksi moottoripyöräpoliisi menetti toisen jalkansa. Muilta vakavilta vahingoilta vältyttiin siinä tapauksessa.
Pattayan keskustassa vauhdit on niin alhaisia ja valvottuja että vain motolla kaahaamalla tai auton alle juoksemalla saa itsensä hengiltä. Autolla se on vaikeampaa.
Toinen juttu on sitten kun lähdetään Sukhumvitin risteyksiin. Siellä saa olla todella tarkkana ja niiden U-käännösten ja kääntyjien kanssa.
Toivon että Thaimaa uudistaisi ajokortin hankinnan ja järjestäisi uhkailukampanjan kaahaamisesta ja väsyneenä ajamisesta. Huumeissa ajamisesta tuomiot on jo kohdillaan.
T 2010Neitikö taasen unohtaa kaikki Pattyan kuolonkolarit moottoripyörillä keskustassa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Neitikö taasen unohtaa kaikki Pattyan kuolonkolarit moottoripyörillä keskustassa?
2010 kirjoitti
"vain motolla kaahaamalla tai auton alle juoksemalla saa itsensä hengiltä"
Lue uudelleen päänaukoja. - Anonyymi
No autokouluja on alkanut ilmestymään jopa asiallisia, hua hinissä on kaksi hyvää, en tiedä pattayasta, olen nähnyt vuosien varrella useita pahoja kolareita, missä ihmisiä on lennelyt kuin jojoja pitkin metsiä, ongelma on kakarat jotka ajavat kilpaa, toinen iso ongelma on lava-autojen lavalla kyyditettävät, tie minkä lähellä asun on erittäin vaarallinen, jopa vaarallisempi kuin phetkasem road, niin mulla ja vaimolla on suomi ajokortit sekä kumpikin on ottanut muutaman tunnin autokoulussa monta vuotta sitten, muistu mieleen hauska juttu, kun hain thaiajokortit saraburista sain ne helposti yhdellä käynnillä, vaimolla oli huonompi säkä, saraburissa puuttui aina joku paperi, eikä siitä tullut mitään, hua hinissä oli tilanne oli valoisampi paitsi että liikennetoimiston virkailijan mukaan Trafin todistuksessa pitää olla etusivulla valokuva no minä skannasin sen todistuksen liitin siihen valokuvan, ja naps se meni läpi suoraan.
Tämä välillä ärsyttää täällä kun tarvitset jotain viranomaisilta, et koskaan tiedä tulosta, etukäteen... tulee mieleen yksi speden sketsi jossa spede oli hakemassa jotain lupaa itselleen, sama fiilis täällä, lisäksi vielä riippuu virkailijan mielialasta, kuunasennosta ja jostain käsittämättömästä asiasta josta en tiedä..
Vaimo sai poliisilta parkkisakot muutama viikko sitten, ottivat kortin kaniin, sakko oli 500 paateroa, ja piti maksaa poliisiasemalle, muija kinusi ettei ole rahaa että hän maksaa 150 ja se riitti hyvin, sitten se otti 150 lompakosta, ja poliisi näki että siellä on enemmän rahaa, alkoi hirveä nauru....
Minä olen ajanut kerran pari päin punaisia, sakko on ollut tuo sama 500 kerran maksoin poliisiasemalle sen toisen kerran maksoin 200 käteisellä... hyvin toimi samoin vaan tuolle sällille että mulla ei oo aikaa mennä tuonne laitokselle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No autokouluja on alkanut ilmestymään jopa asiallisia, hua hinissä on kaksi hyvää, en tiedä pattayasta, olen nähnyt vuosien varrella useita pahoja kolareita, missä ihmisiä on lennelyt kuin jojoja pitkin metsiä, ongelma on kakarat jotka ajavat kilpaa, toinen iso ongelma on lava-autojen lavalla kyyditettävät, tie minkä lähellä asun on erittäin vaarallinen, jopa vaarallisempi kuin phetkasem road, niin mulla ja vaimolla on suomi ajokortit sekä kumpikin on ottanut muutaman tunnin autokoulussa monta vuotta sitten, muistu mieleen hauska juttu, kun hain thaiajokortit saraburista sain ne helposti yhdellä käynnillä, vaimolla oli huonompi säkä, saraburissa puuttui aina joku paperi, eikä siitä tullut mitään, hua hinissä oli tilanne oli valoisampi paitsi että liikennetoimiston virkailijan mukaan Trafin todistuksessa pitää olla etusivulla valokuva no minä skannasin sen todistuksen liitin siihen valokuvan, ja naps se meni läpi suoraan.
Tämä välillä ärsyttää täällä kun tarvitset jotain viranomaisilta, et koskaan tiedä tulosta, etukäteen... tulee mieleen yksi speden sketsi jossa spede oli hakemassa jotain lupaa itselleen, sama fiilis täällä, lisäksi vielä riippuu virkailijan mielialasta, kuunasennosta ja jostain käsittämättömästä asiasta josta en tiedä..
Vaimo sai poliisilta parkkisakot muutama viikko sitten, ottivat kortin kaniin, sakko oli 500 paateroa, ja piti maksaa poliisiasemalle, muija kinusi ettei ole rahaa että hän maksaa 150 ja se riitti hyvin, sitten se otti 150 lompakosta, ja poliisi näki että siellä on enemmän rahaa, alkoi hirveä nauru....
Minä olen ajanut kerran pari päin punaisia, sakko on ollut tuo sama 500 kerran maksoin poliisiasemalle sen toisen kerran maksoin 200 käteisellä... hyvin toimi samoin vaan tuolle sällille että mulla ei oo aikaa mennä tuonne laitokselle.Nii muuten ne u käännökset voi olla hyvinkin hankalia, kun samassa paikassa voi kääntyä kumpaankin suuntaan... yleensä on joku iso peli toisella puolella tietä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
2010 kirjoitti
"vain motolla kaahaamalla tai auton alle juoksemalla saa itsensä hengiltä"
Lue uudelleen päänaukoja.Peppunen vai sihteerikköhellä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Peppunen vai sihteerikköhellä?
Ystävällisesti tunnustan, että en tiedä ja onko tällaisella tiedolla nyt niin ratkaisevan suurta merkitystäkään... pohdiskelin hetken.
Niin ja jos tämä tieto kysyjää tyydyttää, edes vähän, niin tunnustan ja vannon, kautta kiven ja kannon, että en minä ainakaan.
Henkilökohtaisen kokemukseni pohjalta väitän, että 2010:n väittämä ei ehkä täysin pidä paikkaansa. Tunnen... tai siis tunsin... tai siis tarkemmin... Yhtenä iltana useamman herran ja thai Ladyjen seurassa iltaa Pattayalla istuimme. Enkä sittemmin erästä aiemmin tapaamattomampaani herraa enää ikinä tavannutkaan. Oli päivän tai parin päästä mopoinensa, aivan siis kaahamatta ollut asiallisesti ryhmittyneenä paikoillaan risteyksessä. Patibussi tai Minivani oli ajanut päälle. En nyt varmasi muista kumpi, mutta liekö tälläkään tiedolla niin väliä? Henki lähti kaverilta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ystävällisesti tunnustan, että en tiedä ja onko tällaisella tiedolla nyt niin ratkaisevan suurta merkitystäkään... pohdiskelin hetken.
Niin ja jos tämä tieto kysyjää tyydyttää, edes vähän, niin tunnustan ja vannon, kautta kiven ja kannon, että en minä ainakaan.
Henkilökohtaisen kokemukseni pohjalta väitän, että 2010:n väittämä ei ehkä täysin pidä paikkaansa. Tunnen... tai siis tunsin... tai siis tarkemmin... Yhtenä iltana useamman herran ja thai Ladyjen seurassa iltaa Pattayalla istuimme. Enkä sittemmin erästä aiemmin tapaamattomampaani herraa enää ikinä tavannutkaan. Oli päivän tai parin päästä mopoinensa, aivan siis kaahamatta ollut asiallisesti ryhmittyneenä paikoillaan risteyksessä. Patibussi tai Minivani oli ajanut päälle. En nyt varmasi muista kumpi, mutta liekö tälläkään tiedolla niin väliä? Henki lähti kaverilta.Kaikkea voi sattua. Asikkalassa jäi omakotitalonsa olohuoneen sohvalla istunut mies auton alle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No autokouluja on alkanut ilmestymään jopa asiallisia, hua hinissä on kaksi hyvää, en tiedä pattayasta, olen nähnyt vuosien varrella useita pahoja kolareita, missä ihmisiä on lennelyt kuin jojoja pitkin metsiä, ongelma on kakarat jotka ajavat kilpaa, toinen iso ongelma on lava-autojen lavalla kyyditettävät, tie minkä lähellä asun on erittäin vaarallinen, jopa vaarallisempi kuin phetkasem road, niin mulla ja vaimolla on suomi ajokortit sekä kumpikin on ottanut muutaman tunnin autokoulussa monta vuotta sitten, muistu mieleen hauska juttu, kun hain thaiajokortit saraburista sain ne helposti yhdellä käynnillä, vaimolla oli huonompi säkä, saraburissa puuttui aina joku paperi, eikä siitä tullut mitään, hua hinissä oli tilanne oli valoisampi paitsi että liikennetoimiston virkailijan mukaan Trafin todistuksessa pitää olla etusivulla valokuva no minä skannasin sen todistuksen liitin siihen valokuvan, ja naps se meni läpi suoraan.
Tämä välillä ärsyttää täällä kun tarvitset jotain viranomaisilta, et koskaan tiedä tulosta, etukäteen... tulee mieleen yksi speden sketsi jossa spede oli hakemassa jotain lupaa itselleen, sama fiilis täällä, lisäksi vielä riippuu virkailijan mielialasta, kuunasennosta ja jostain käsittämättömästä asiasta josta en tiedä..
Vaimo sai poliisilta parkkisakot muutama viikko sitten, ottivat kortin kaniin, sakko oli 500 paateroa, ja piti maksaa poliisiasemalle, muija kinusi ettei ole rahaa että hän maksaa 150 ja se riitti hyvin, sitten se otti 150 lompakosta, ja poliisi näki että siellä on enemmän rahaa, alkoi hirveä nauru....
Minä olen ajanut kerran pari päin punaisia, sakko on ollut tuo sama 500 kerran maksoin poliisiasemalle sen toisen kerran maksoin 200 käteisellä... hyvin toimi samoin vaan tuolle sällille että mulla ei oo aikaa mennä tuonne laitokselle.Doctor NumBall, I presume?
Pyyteetön kiitos hienosta viestistäsi.
Aivan vastaavia kokemuksia tullut vastaani Thaimaassa, vaikkakaan ei Hua Hinin suunnalla. Myös muissa lupa jne. asioissa ja byrokratian koukeroissa, kuin vain liikenteeseen liittyvissä.
Toisaalta tietämättä kuinka tarkkaan olet Suomen uutisia seuraillut, niin pakko on tässä yhteydessä mainita yksittäisiä esimerkkejä esiin nostamatta, että kyllähän täälläkin osataan!
Thaimaassa minulle on mopoilla ajellen kertynyt useita kilometrejä. Myös autoilla ajellen muutamia. Vain kaksi kertaa olen mopoillessani tiedostanut läheltä piti tilanteen. Chiang Maissa vilkasliikenteisestä risteyksestä liikkeelle lähtiessä jouduin hetimiten edellä ajavani auton törttöillessä jarruttamaan niin äkkiä, että mopo kaatui. Moposta ei mennyt rikki kuin toinen peili ja pitkistä housuistani rikkoontui polven kohta. Selvisin vain pienellä nirhautumalla polveen, kiitos pitkien housujen. Paljon pahemminkin olisi voinut sattua! Toisella kertaa ajelin Chiang Raissa keskustan alueella. Kiinnitin jo aiemmin huomiota kolmepäällä Honda Wavella tai vastaavalla ajelevien koulupukuihin pukeutuneiden thaimaalaisten nuorien miehien liikenteeseen tarkkaamattomuuteen. Risteyksessä paikallaan olessaan heillä oli paljon asiaa toisilleen kuskin ollen lähes kokonaan kääntyneenä kyydissään olevien suunttaan. Ja jo heti kohta liikkeellä ollessamme tunsin voimakkaan sivusuunalta tulleen tuuppauksen. Peilistä katsomani ns. pysäytyskuvan muistan vieläkin. Kuinka näiden kolmen kypärättömän thaimaalaisen nuoren miehen hiukset olivat pystyssä heidän sinkoutuessaan moponsa ns. sarvien yli ennen lähikostetusta asvalttiin. Onneksi kyydissäni olleella thaimaalaisella naisella oli pitkät housut jalassaan. Housunsa vain vähän kontaktia ottaneen nokkapyörän osumasta suttaantuivat.
Tiedä sitten olenko pessimisti vai optimisti? Siis kun ajattelen toisaalta niin, että lukuisista kertyneistä kilometreistä huolimatta olen selvinnyt vain läheltä piti tilanteista... ja kun toisaalta ajattelen, että kun kilometrejä vielä kertyy, niin isompi tälli vielä osuu minunkin kohdalle? Kokeneena Thaimaan mopoilija uskallan kuitenkin tunnustaa sen, että kovin usein mopolla Thaimaassa liikenteeseen lähtiessä häivähtää ajatuksissani tunnetila, jota peloksikin voi kutsua. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Doctor NumBall, I presume?
Pyyteetön kiitos hienosta viestistäsi.
Aivan vastaavia kokemuksia tullut vastaani Thaimaassa, vaikkakaan ei Hua Hinin suunnalla. Myös muissa lupa jne. asioissa ja byrokratian koukeroissa, kuin vain liikenteeseen liittyvissä.
Toisaalta tietämättä kuinka tarkkaan olet Suomen uutisia seuraillut, niin pakko on tässä yhteydessä mainita yksittäisiä esimerkkejä esiin nostamatta, että kyllähän täälläkin osataan!
Thaimaassa minulle on mopoilla ajellen kertynyt useita kilometrejä. Myös autoilla ajellen muutamia. Vain kaksi kertaa olen mopoillessani tiedostanut läheltä piti tilanteen. Chiang Maissa vilkasliikenteisestä risteyksestä liikkeelle lähtiessä jouduin hetimiten edellä ajavani auton törttöillessä jarruttamaan niin äkkiä, että mopo kaatui. Moposta ei mennyt rikki kuin toinen peili ja pitkistä housuistani rikkoontui polven kohta. Selvisin vain pienellä nirhautumalla polveen, kiitos pitkien housujen. Paljon pahemminkin olisi voinut sattua! Toisella kertaa ajelin Chiang Raissa keskustan alueella. Kiinnitin jo aiemmin huomiota kolmepäällä Honda Wavella tai vastaavalla ajelevien koulupukuihin pukeutuneiden thaimaalaisten nuorien miehien liikenteeseen tarkkaamattomuuteen. Risteyksessä paikallaan olessaan heillä oli paljon asiaa toisilleen kuskin ollen lähes kokonaan kääntyneenä kyydissään olevien suunttaan. Ja jo heti kohta liikkeellä ollessamme tunsin voimakkaan sivusuunalta tulleen tuuppauksen. Peilistä katsomani ns. pysäytyskuvan muistan vieläkin. Kuinka näiden kolmen kypärättömän thaimaalaisen nuoren miehen hiukset olivat pystyssä heidän sinkoutuessaan moponsa ns. sarvien yli ennen lähikostetusta asvalttiin. Onneksi kyydissäni olleella thaimaalaisella naisella oli pitkät housut jalassaan. Housunsa vain vähän kontaktia ottaneen nokkapyörän osumasta suttaantuivat.
Tiedä sitten olenko pessimisti vai optimisti? Siis kun ajattelen toisaalta niin, että lukuisista kertyneistä kilometreistä huolimatta olen selvinnyt vain läheltä piti tilanteista... ja kun toisaalta ajattelen, että kun kilometrejä vielä kertyy, niin isompi tälli vielä osuu minunkin kohdalle? Kokeneena Thaimaan mopoilija uskallan kuitenkin tunnustaa sen, että kovin usein mopolla Thaimaassa liikenteeseen lähtiessä häivähtää ajatuksissani tunnetila, jota peloksikin voi kutsua.Hyvä tarina ja lämmin kiitos nokkapyörästä joka aikaansai hymyn.
T Senssu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Doctor NumBall, I presume?
Pyyteetön kiitos hienosta viestistäsi.
Aivan vastaavia kokemuksia tullut vastaani Thaimaassa, vaikkakaan ei Hua Hinin suunnalla. Myös muissa lupa jne. asioissa ja byrokratian koukeroissa, kuin vain liikenteeseen liittyvissä.
Toisaalta tietämättä kuinka tarkkaan olet Suomen uutisia seuraillut, niin pakko on tässä yhteydessä mainita yksittäisiä esimerkkejä esiin nostamatta, että kyllähän täälläkin osataan!
Thaimaassa minulle on mopoilla ajellen kertynyt useita kilometrejä. Myös autoilla ajellen muutamia. Vain kaksi kertaa olen mopoillessani tiedostanut läheltä piti tilanteen. Chiang Maissa vilkasliikenteisestä risteyksestä liikkeelle lähtiessä jouduin hetimiten edellä ajavani auton törttöillessä jarruttamaan niin äkkiä, että mopo kaatui. Moposta ei mennyt rikki kuin toinen peili ja pitkistä housuistani rikkoontui polven kohta. Selvisin vain pienellä nirhautumalla polveen, kiitos pitkien housujen. Paljon pahemminkin olisi voinut sattua! Toisella kertaa ajelin Chiang Raissa keskustan alueella. Kiinnitin jo aiemmin huomiota kolmepäällä Honda Wavella tai vastaavalla ajelevien koulupukuihin pukeutuneiden thaimaalaisten nuorien miehien liikenteeseen tarkkaamattomuuteen. Risteyksessä paikallaan olessaan heillä oli paljon asiaa toisilleen kuskin ollen lähes kokonaan kääntyneenä kyydissään olevien suunttaan. Ja jo heti kohta liikkeellä ollessamme tunsin voimakkaan sivusuunalta tulleen tuuppauksen. Peilistä katsomani ns. pysäytyskuvan muistan vieläkin. Kuinka näiden kolmen kypärättömän thaimaalaisen nuoren miehen hiukset olivat pystyssä heidän sinkoutuessaan moponsa ns. sarvien yli ennen lähikostetusta asvalttiin. Onneksi kyydissäni olleella thaimaalaisella naisella oli pitkät housut jalassaan. Housunsa vain vähän kontaktia ottaneen nokkapyörän osumasta suttaantuivat.
Tiedä sitten olenko pessimisti vai optimisti? Siis kun ajattelen toisaalta niin, että lukuisista kertyneistä kilometreistä huolimatta olen selvinnyt vain läheltä piti tilanteista... ja kun toisaalta ajattelen, että kun kilometrejä vielä kertyy, niin isompi tälli vielä osuu minunkin kohdalle? Kokeneena Thaimaan mopoilija uskallan kuitenkin tunnustaa sen, että kovin usein mopolla Thaimaassa liikenteeseen lähtiessä häivähtää ajatuksissani tunnetila, jota peloksikin voi kutsua.Suokaa anteeksi ehkä turhankin pitkä tarinointini.
Palautui kuitenkin mieleeni monta muutakin ns. läheltä piti tilannetta ja kuinka mitä vain voi mopoilijalleThaimaassa sattua, vaikka kuinka itse huolellinen ja varovainen yrittää olla.
Lampang taisi olla yksi "kylä" kun meinasin moponi kyydissä olleen thaimaalaisen naisen kanssa päätyä yhteiseen hautaan tai ainakin sairaalaan. Aamusta ei ketään muita kaduilla liikenteessä tainnut olla edes kävellen, kuin me, ja joku thaimaalainen yksinäinen ehkä humaltuneessa tilassa olluthenkilöautoilija. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suokaa anteeksi ehkä turhankin pitkä tarinointini.
Palautui kuitenkin mieleeni monta muutakin ns. läheltä piti tilannetta ja kuinka mitä vain voi mopoilijalleThaimaassa sattua, vaikka kuinka itse huolellinen ja varovainen yrittää olla.
Lampang taisi olla yksi "kylä" kun meinasin moponi kyydissä olleen thaimaalaisen naisen kanssa päätyä yhteiseen hautaan tai ainakin sairaalaan. Aamusta ei ketään muita kaduilla liikenteessä tainnut olla edes kävellen, kuin me, ja joku thaimaalainen yksinäinen ehkä humaltuneessa tilassa olluthenkilöautoilija.On minulle sattunut kymmeniä läheltä piti tilanteita, ja muutama pienehkö haverikin, mikä on aika vähän kun liikun aika paljon, kerran kaaduin phetkasem roadilla, u-turnin jälkeen noin 100m ajoi valkoinen mese suoraan eteen, kaaduin kuten on tapana jos ei osaa mopolla ajaa, tuohon aikaa minulla oli honda wave 125i, sain muutaman nirhamin yksi polveen ja yksi kyynärpäähän.
Toinen tapahtui Saraburin Robinsonin parkkipaikalta lähtiessä, parkkipaikan pintamateraali oli sellaista liukasta, ja siihen oli vielä päässyt vettä päälle, tämän ajoin tuolla samalla honda wavella kun sen sieltä saraburista aikanaan ostin, kaaduin ei tullut mitään jälkiä.
Läheltä piti tilanteita on useita, pahin on kun ruuhkassa joku vetää katsomatta autonoven auki, minun nykyisessä mopossa on abs joka estää eturenkaan lukkoon menon, ainoat kokemukset on abs:stä on kaksi kertaa kun tuollainen haveri oli lähellä.
Autolla en ole pahemmin törttöillyt, kerran peruutin betoniporsasta päin parkkipaikalla, eihän takana ole sellaista.. mutta oli...
Ostin heti autoon peilikameran, jossa on takana rekisterilaatan vieressä kamera, aina kun peruutan se kamera kytkeytyy päälle, lisäksi se nauhoittaa kummaltakin puolelta,
Onko kukaan koskaan törmännyt missään päin maailmaan noihin u-turn tyyppiseen käännöspaikkoihin, olen paljon ajellut ympäri eurooppaa ja amerikkaa siellä ei tämmöttistä ole tullut vastaan.. aasiassa en ole ajanut muutakuin Singaboressa ja täällä Thaimaassa.
Viimeinen onnettomuus minkä näin olin pysäköinyt autoni valoihin phetkasem roadilla, vanha mummo lähtee ylittämään katua vihreällä, kun minun oikealta puolelta vetää nuorehko nainen autolla suoraan mummon päälle, mutta onneksi ambulanssia ei tarvittu, eikä nopeudet olleet kovin nopeita..
Ai niin tälläinen tulee vielä mieleen, ajan aina ajokaistan vasempaan reunaan, kun liikun mopolla, niin pitkälle kun pääsee, jotkut jäävät roikkumaan ajokaistalle viime vuonna blueportin edessä yksi iso katumaasturi veti kovalla vauhdilla päin punasia, juuri siltä kaistalta millä ajoin muutama sekuntti sitten... onneksi poliisi oli lähellä, tuosta paikasta 250m on poliisin valvonta piste, joten kuski saatiin kiinni...
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskallanko vielä kaivata sinua?
Siitä on niin kauan aikaa. Harmi, kun kaikki meni niin kuin meni. Elämässä oli aika raskasta silloin, ja näen sen sinun4310153T:ltä J-miehelle
Se kaunein jäi välillämme kokematta Sen olisin halunnut kokea. Miten olisit pitänyt mua hyvänä. Sen yhden kerran. Se oli332511Missä meetwursti on keksitty?
Tapasin hiljattain erikoisen rouvan Prisman leikkelehyllyjen välissä pälyilemässä. Kun tulin kohdalle, rouva alkoi raivo291928- 1361703
Miksi kirjoittelet sinkut-palstalla?
Olet sinkku? Kaipaat jutteluseuraa? Täällä on kivoja keskusteluja? Tapaat mielenkiintoisia ihmisiä? Joku muu syy?1971229Miten se pihvi pitää oikeaoppisesti paistaa?
Törmäsin erikoiseen episodiin eräässä ABC-ravintolassa. Pysähdyin kahvikupilliselle ja kohta ravintolan toisesta nurkast121205- 711137
- 92982
- 50931
- 82914