Joka nuoren toivekengät.
Vanhakin jo nuortuu.
Tykkäsittekös kopistella?
Nyt niitä saa suomalaisena valmistuksena, myrskylästä. Upea mallisto.
Muistattekos hollannikkaat?
25
297
Vastaukset
- Anonyymi
No kyllä vaan muistan ne puukengät, jotka kolisivat .
Taitaa olla aika raskaat nykyään minun jaloilleni.
Jotenkin muistan, että ne ostettiin ainakin lapsille, joilla oli lättäjalka.- Anonyymi
Hyvä Hyvä, varmaan niiden käytöstä tuli muitakin vaurioita jalkaan, nilkan venähdys, polven kopsandus jne
- Anonyymi
Net saatanasta.
Vaarallisia, hengenvaarallisia. Kyllähän niitä nuorena tuli käytettyä, ihme että ei sattunut mitään. Jokunen vuosi sitten ostin kopistelijat tupakkakengiksi, näppärät ja nopeat. Oli juu, mutta kun kerran sain kompuroitua nilkkani ja itseni niillä nurin, hävitin net välittömästi. Aikanaan oli tietoiskuja, että ei suositella autoiluun, ihan ymmärrettävää.
Jonkinlaisina sisäkenkinä toiminevat, muuhun niitten käyttäminen pitäisi yksiselitteiseti kieltää.
Mun mielestä croksit on muovista tehtyjä hollannikkaita, ihmeen suosittuja, koska muun pahan lisäksi vielä rumia.
=DW=- Anonyymi
Croksit ja niiden halpaversiot todella kamalan näköisiä jalkineita. Euroakaan en moisista maksaisi, löytyy kauniimpiakin helposti puettavia jalkineita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Croksit ja niiden halpaversiot todella kamalan näköisiä jalkineita. Euroakaan en moisista maksaisi, löytyy kauniimpiakin helposti puettavia jalkineita.
Crocsit ovat enironomaisia super jalkineita terassitepasteluun, sauna ja suihku käynteihin, nurmikko dallailuihin, rannalle, uima-altaalle jne.
Nopsat nokkauttaa jalkoteriin. Sukkien kanssa tai ilman.
Olenpa niillä taksutellut ihmisten ilmoillakin, ihan kylillä ja kaupungeissa.
Sopii myös erilaisiin jalkaongelmiin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Crocsit ovat enironomaisia super jalkineita terassitepasteluun, sauna ja suihku käynteihin, nurmikko dallailuihin, rannalle, uima-altaalle jne.
Nopsat nokkauttaa jalkoteriin. Sukkien kanssa tai ilman.
Olenpa niillä taksutellut ihmisten ilmoillakin, ihan kylillä ja kaupungeissa.
Sopii myös erilaisiin jalkaongelmiin.Ensteks aateskelin, että voi hurjimus miten äklön näköisiä nuo crocsit ovat. "Minen ainakaan tommosia käytä". Tolleen aattelin.
Voi minua aatteluissani. Erehdyksiä kaikki tekee, että sen puoleen en ole nolo.
Minulla on yläkertacroksit (parvekekäyttöön) ja alakertacroksit (terassikäyttöön) ja sitten vielä pojan luona on varauloskäynticroksit.
Crocsit, jos ovat hieman isohkot jalan kokoon nähden, niin ne kivasti imasee villasukkajalan sisukseensa. Villasukkajalkojen omistajan ei tartte ku vaan tökätä ne crocseihin ja se on siinä sitten. Voi alkaa tepastelemaan ulos.
Crocsit eivät ole liukkaita. Ne ovat niin iisisti, että melkein voisin sanoa niiden olevan mamiksia.
Croksien kera en lähde ihmisten ilmoille. Eivät ole minun tyyliäni :)
Mutta kotioloissa olen suorastaan lumoutunut crocsien sopiivuudesta.
Hyvät kapistukset kotioloissa.
En ala valittamaan.
Heikunkeikku
- Anonyymi
Mulla on sellaiset hollannikkaiden malliset Brickenstonet. Kumi pohja, sen päällä muotoiltu puu ja päällinen huopaa. Töihin aikanaan hommasin, eivät hikoilua, eikä jalat palelleet. Villasukatkin mahtuivat.
- Anonyymi
Minullakin on ollut. Secunda Brickenstonet. Jotenkin ne venähtivät muodottomiksi, möykkyisiksi.
Helppo venäyttää nilkat.
Tosi kivat kerrostalossa, missä asunnoissa on parketit.
Beng - Anonyymi
Pidin niitä työkenkinä kuten kaikki muutkin Scanian kokoonpanossa 60-luvulla.
Juostessa ne olivat inhottavat. Työpaikkani oli kokoonpanon loppupäässä ja ruokala oli tehdasalueen ulkopuolella. Ensin oli juostava kokoonpanohallin läpi ja sitten viiletettävä muutama sata metriä portille josta ruokalaan oli satakunta metriä.
Ruokatunnin pituus oli 36min joten kiirettä piti kun vielä oli jonotettava ne paistetut silakat ja muusi. Annos maksoi 5 kruunua joten liikkuvan veripalvelun 8:n viikon välein maksamalla 25 kruunulla sai viikon silakat tai yhden 0,7l pullon absolut renad viinaa. Joo kyllä muistan holskut. Vieläkin ehkä käyttäisin roskapostia viedessä.
- Anonyymi
Muistatko siili sellaiset pilipali kengät ?
Ne oli sellaiset puupohjaiset ja jalkaterän päällä oli vissiin joku nahkaremmi, missä oli sellainen solki.
En voisi enää niillä kävellä. Anonyymi kirjoitti:
Ne oli sellaiset puupohjaiset ja jalkaterän päällä oli vissiin joku nahkaremmi, missä oli sellainen solki.
En voisi enää niillä kävellä.Joo. Muistan nähneeni mutta itselläni niitä ei ollut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En voisi enää niillä kävellä.Täältä sivusta kerron, että niitä sanottiin pilipaleiksi.
Joku laulukin menee "pilipalikengät" oli entisellä heilallani. Anonyymi kirjoitti:
Täältä sivusta kerron, että niitä sanottiin pilipaleiksi.
Joku laulukin menee "pilipalikengät" oli entisellä heilallani.Minä muistan palipalit.
- Anonyymi
Meni pari kesällä, parhaina kolmet. Tuli aina jalkapöytä kipeäksi kesän alussa.
- Anonyymi
Mitä mitä, eikö te enää käytä hollannikkaita. Tietenkin on käytössä just ne 80-luvulla ostetut. En kovin paljon käytä, mutta esim. kylppärissä kun läträän silkkipyykin käsin, ovat mainiot, ettei jalat kastu. Kyllä uloskin menen. Missä kengissä tänä päivänä on niin loistava pohjamuotoilu, ihan täydellinen. Eikä ole lättäjalat. Minähän olen aina sanonut että kun vanhan korvaa uudella niin pieleen menee. Kaikki pohja-muotoillut työkengät jäävät toiseksi.
On myös nuo hollannikkaiden malliset Brickenstonet, tuolta ylhäältä kopioin, en tiennyt nimeä. Ne ovat vähän matalammat kuin hollannikkaat. - Anonyymi
Onhan noita tullut käytettyä aikanaan paljonkin. Kerrostalossa ei niillä voi sisällä kulkea, mutta saattaisin sellaiset hankkia pikaiseen ulkonäkäyntiin, esim. roskapussin vientiin.
- Anonyymi
Kyllä muistan ....tyttärelle ne olivat hyvin rakkaat kengät...noin nelivuotiaana hankitut punaiset hollannikkaat ....ostin hänelle myös punaisen muotilaukun...hän oli niin naisellinen pikkutyttö ...pitkine vaalein enkelinkiharoineen...
mimmimum-..mi - Anonyymi
Niillä peesattiin mopon perässä.
Muistan toki ne kopisevat,
valkoisesta reijitetystä nahasta oli se päällisosa tehty.
Kulumiset ja potkimiset näkyi valkoisessa pinnassa
ja joskus se ikävästi halkeilikin.
Nilkkansa niillä usein nyrjäytteli, jos vähänkin lipsahti.- Anonyymi
Muistan. Minulla oli mustat hollannikkaat ja kyllä mukavasti niillä kopistelin.
Nuorempana minulla oli Palipalit. Muistaako kukaan. Puupohja mun palipaleissa oli vaalean siniset ja remmi päällä valkoinen. Olin kovin nuori palipaliaikoihin. Olisinko ollut 4 v.
Hyvin muotoillut hollannikkaat ovat mainiot kopsottimet.
Heikunkeikku- Anonyymi
Oli pilipalikengät (niin meillä sanottiin). Valkoinen nahkaremmi ja ettei vain olisi ollut koivupohja, sen värinen. Myös niiden pohjat oli muotoiltu, eivätkä hikoilleet.
- Anonyymi
Hollannikkaita jonkun kerran kokeilin mutta ei jalat tykänneet kun olisi pitänyt sukkia käyttää, ilman sukkia hankautui jalkapöydän päältä rakoille....
Kesälempparit oli pitkään puupohjaiset korolliset sandaalit kunnes sitten koiranpennut pisti pilalle....
vanhanaakka - Anonyymi
No, joo muistetaanhan ne. Eivät ne niin cooleja olleet, että kannattaisi hehkutella. Kai ne tuki jalkaholveja ja olivat oivia työjalkineita. Eivät kuitenkaan vaimentaneet niveliin kohdistuvia iskuja. Köyhän ajan terveyskenkiä ilmeisesti?
- Anonyymi
Kylläpä muistan. Tuli jossakin vaiheessa myös kuviollisia, päällysosassa esim. värikkäitä kukkia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e3178153Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne996389Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1743683- 722569
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee402470- 452313
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san222186- 1032026
Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1962024- 481595