Minkä rotuinen kiasa?

Anonyymi

En ole tosiaan paljoakaan vielä perehtynyt kissarotuihin, muttta ehkä joskus tulevaisuudessa kisu ois hankinassa. Halusinkin kysyä, että minkärotuinen kissa on yleensä semmonen, joka tykkää olla sylissä ja tykkää rapsutuksista? Vai riippuuko vain yksilöstä eikä rodulla niinkään väliä?

46

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tajusin vasta virheen otsikossa :DDD Kissa* siis :)

    • Anonyymi

      Ragdoll on aivan ihana rotu. Tosi omistajaansa kiintyväinen myös ja pitää hellittelystä ja omat ragdollini tykkäävät osallistua lähes kaikkeen puuhaan. Kuten ihan joka kissalla niin sylissä viihtyvyys on melko yksilöllistä. Toinen omistani rakastaa sylissä oloa, toinen taas enemminkin tykkää kölliä vieressä silitettävänä.

      • Anonyymi

        Okei, kiitos!! :) Mietinkin vähän tota ragdollia kun luin siitä netistä :D Jossain kylläkin luki, että se tarvitsisi seuralaisen, toisen kissan siis. Onko tämä sitten ”pakollinen”?

        Mietinkin vähän, että kissalla saattaa olla tosi yksilöllistä tykkääkö olla sylissä jne. Tärkein mulle kuitenkin on, että ois kuitenkin suht. seurallinen, ettei pelkästään omissa oloissaan mököttäis :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Okei, kiitos!! :) Mietinkin vähän tota ragdollia kun luin siitä netistä :D Jossain kylläkin luki, että se tarvitsisi seuralaisen, toisen kissan siis. Onko tämä sitten ”pakollinen”?

        Mietinkin vähän, että kissalla saattaa olla tosi yksilöllistä tykkääkö olla sylissä jne. Tärkein mulle kuitenkin on, että ois kuitenkin suht. seurallinen, ettei pelkästään omissa oloissaan mököttäis :D

        En oikein osaa sanoa, mulla on aina ollut kaksi kissaa. Ekan ragdollin tullessa oli sille kaverina vanha ja topakka maatiainen ja kun se nukkui pois niin hyvin lyhyen ajan jälkeen hankin toisen ragdollin kaveriksi kun näytti kaipaavan kaveriaan ja kasvattajalla oli kotia vailla pentu. Olettaisin kuitenkin että kaveri ei ole pakollinen kunhan vain kissa saa seuraa ihmisestä tarpeeksi paljon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En oikein osaa sanoa, mulla on aina ollut kaksi kissaa. Ekan ragdollin tullessa oli sille kaverina vanha ja topakka maatiainen ja kun se nukkui pois niin hyvin lyhyen ajan jälkeen hankin toisen ragdollin kaveriksi kun näytti kaipaavan kaveriaan ja kasvattajalla oli kotia vailla pentu. Olettaisin kuitenkin että kaveri ei ole pakollinen kunhan vain kissa saa seuraa ihmisestä tarpeeksi paljon.

        Mä oon tosiaan oikea aloittaja! Älä tosta ekasta välitä, joku mukahauska tyyppi taas :)

        Mutta joo, kyllä pystyisin sille pitää aika hyvin seuraa. Toki, jos alkaa näyttää, että haluu seuraa niin tietenkin ajattelen kissan parasta ja sit mahdollisesti hankkisin toisen kissan :) Tää hankinta ei oo viel kuitenkaan iha ajankohtasta, haluun harkita tätä tarkasti ja miettiä. Kiitos sulle avusta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä oon tosiaan oikea aloittaja! Älä tosta ekasta välitä, joku mukahauska tyyppi taas :)

        Mutta joo, kyllä pystyisin sille pitää aika hyvin seuraa. Toki, jos alkaa näyttää, että haluu seuraa niin tietenkin ajattelen kissan parasta ja sit mahdollisesti hankkisin toisen kissan :) Tää hankinta ei oo viel kuitenkaan iha ajankohtasta, haluun harkita tätä tarkasti ja miettiä. Kiitos sulle avusta!

        Kiva että oli jotain apua, ja onnea kissanhankintaan päädyitpä sitten mihin tahansa rotuun sitten kun se tulee ajankohtaiseksi :).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiva että oli jotain apua, ja onnea kissanhankintaan päädyitpä sitten mihin tahansa rotuun sitten kun se tulee ajankohtaiseksi :).

        Kiitos :)


    • Anonyymi

      Charolais on ihanan rauhallinen.

      • Anonyymi

        Heko heko. Onpa hauskaa. Kissaa etsittiin eikä nautaa.


      • Anonyymi

        Haluaisin ihan asiallisia vastauksia ja oikeasti apua :) Mutta eihän tietenkään täällä netissä voi ketään estellä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haluaisin ihan asiallisia vastauksia ja oikeasti apua :) Mutta eihän tietenkään täällä netissä voi ketään estellä...

        Huom. tarkoitin siis tuota ekaa kommentoijaa joka mainitsi ton jonkun naudan :D En teitä kahta muuta.


    • Anonyymi

      Brittiläinen lyhytkarva (tai pitkä-, jos on innostunut turkinhoidosta) - ei ehkä sylikissa, mutta varsinainen nallekarhu, joka on aina siellä missä oma rakas ihminen. Varsinaisia kehruukoneita, joiden tyypillinen asento on maata selällään tassut kattoa kohden ja odottaa ihmispalvelijaa rapsuttamaan. Rauhallisena kissana tulee toimeen yksinäänkin, mutta jos olet poissa pitkiä päiviä, eikä kotona ole ketään, ottaisin heti 2 kissaa. Pätee kaikkiin rotuihin. Käy tutustumassa Britteihin netissä! Et kadu.

      • Anonyymi

        Kiitos! Ajattelinkin sitten miettiä, että miten pitkiä päiviä joutuu olee yksin niin sen perusteella tiiän otanko yhen vai kaks :)


    • Anonyymi

      Jos kissa viihtyy sylissä ja tykkää rapsutuksista, on kyseessä sosiaalinen rotu, joita pitää olla vähintään kaksi. Sellaista rotua ei olekaan, joka hakeutuu mielellään ihmisen läheisyyteen, muttei pidä myös toisista kissoista. Yksilöitä kyllä, muttei rotua.

      Niinpä on vähän paha mennä päättämään, ettei ota kuin yhden kissan. Tiettyjen sosiaalisten rotujen kasvattajat eivät edes myy kissoja lähtökohtaisesti ainoiksi kissoiksi, ja hyvä niin. Ei ole oikein kissaa kohtaan hankkia mahdollisimman sosiaalista rotua ja sitten pitää sitä sinun läheisyysaikataulusi armoilla. Lähes poikkeuksetta ihmisten lähellä erittäin hyvin viihtyvät kissat nukkuvat yhdessä kasassa muiden kissojen kanssa, leikkivät yhdessä ja jopa hakeutuvat syömään yhdessä. Tämän etuoikeuden viet kissaparalta, jos vain yhden otat.

      • Anonyymi

        Mietin asiaa vielä koska kissan hankinta ei ole vielä ajankohtaista. Eli kyllä saatan ostaakkin kaksi kissaa, älä huoli. En todellakaan tämän vuoden puolella edes kissaa hommaa, joten mietin nyt vasta sitä rotua eniten ja sitten mietin tarvitseeko kaverin yms. Kyllä tietenkin ajattelen kissan parasta ja otan toisen kissankin, jos tajuan että kissa todella tarvitsee kaverin ja jos joudun olemaan välillä pitkiäkin aikoja yksin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mietin asiaa vielä koska kissan hankinta ei ole vielä ajankohtaista. Eli kyllä saatan ostaakkin kaksi kissaa, älä huoli. En todellakaan tämän vuoden puolella edes kissaa hommaa, joten mietin nyt vasta sitä rotua eniten ja sitten mietin tarvitseeko kaverin yms. Kyllä tietenkin ajattelen kissan parasta ja otan toisen kissankin, jos tajuan että kissa todella tarvitsee kaverin ja jos joudun olemaan välillä pitkiäkin aikoja yksin.

        Mistä sinä varsinkin ensikertalaisena huomaat kissasta, että se tarvitsee kaverin? Eivät ne sellaista tule sinulle kertomaan. Kaiken lisäksi ongelma on siinä, että kissat kuten mitkä hyvänsä muutkin olennot ehdollistuvat yksinoloon, jolloin niiden kanssa voi olla hankalaa yhdistää toista kissaa myöhemmin, vaikka ne alunalkaen olisivat luonnostaan olleet kaveria vailla. Niinpä tietyn tyyppisille roduille on kaveri otettava heti alunalkaen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä sinä varsinkin ensikertalaisena huomaat kissasta, että se tarvitsee kaverin? Eivät ne sellaista tule sinulle kertomaan. Kaiken lisäksi ongelma on siinä, että kissat kuten mitkä hyvänsä muutkin olennot ehdollistuvat yksinoloon, jolloin niiden kanssa voi olla hankalaa yhdistää toista kissaa myöhemmin, vaikka ne alunalkaen olisivat luonnostaan olleet kaveria vailla. Niinpä tietyn tyyppisille roduille on kaveri otettava heti alunalkaen.

        No kuule kun ajattelin kysyä ihan vaikka kasvattajalta asiasta tarkemmin ja myös katselen myynnissä olevia aikuisia kissoja, en välttämättä edes ota pentua. Myöskään rotukissa ei ole minulle pakollinen, mutta ajattelin tässä kyselläkkin erilaisia kissarotuja silti. Esimerkiksi joistakin kissoista luovutaan siksi, että kissat eivät tule toimeen keskenään ja haluavat olla kodin ainokainen. Olen nähnyt tämmöisiä ilmoituksia monia. Totta kai selvitän esimerkiksi kasvattajalta/myyjältä onko kissa semmoinen joka kaipaa kissakaverin ennen kuin ostan yhtäkään.


    • Anonyymi

      Tottakai, olet niin viisas.

    • Anonyymi

      Aloittajalle. No kuule, miksi kyselet, kun et aio hankkia kissaa? Onko elämäsi jotenkin tyhjää?

      • Anonyymi

        Sanoin, että aion hankkia kissan tulevaisuudessa, mutta sen _ostaminen_ ei ole juuri nyt ajankohtaista. Haluan perehtyä kunnolla rotuihin/kissaan muutenkin, harkita asiaa, miettiä rahatilannetta ja miettiä mitä asioita kissan omistaminen ”vaikeuttaa”. Siksi kysynkin asioita jo nyt, ettei tule kiire kun kissaa olisin ostamassa. Tietääkseni eläimen hankkimista kannattaa aina harkita kunnolla :)


    • Anonyymi

      Kuulehan nyt. Ennenkuin harkitset eläimen hankkimista, muuta ja paranna asennettasi niitä kohtaan. Mainitsit tietyn rodun olevan ruma. Ei kuulosta hyvältä. Muovaa asennettasi, kehitä empatiaa. Tämä voi viedä aikaa, mutta varmasti hyväksi sekä sinulle itselle, että kissalle jonka joskus kenties hankit.

      • Anonyymi

        En nyt tiedä oletko tosissasi vai et? Se oli joku trolli, joka halusi saada minusta huonon kuvan. Kommentoinkin myöhemmin siihen, että en tosiaan ollut minä joka niin sanoi. Minusta mikään kissarotu EI ole ruma.

        Ei varmaan kannata enää täällä suomi24 apua kysyä ennen ku oon tehny tänne käyttäjän, heh.


    • Anonyymi

      Käyttäjätunnuksen luominen ei asiaa ratkaise. Asenteessasi korjaamisen varaa. Keskity siihen.

      • Anonyymi

        Ahaa. Eli jos EN ole sanonut mitään kissaa rumaksi ja yritän todistaa sitä minun pitäisi muuttaa käytöstäni? Joku toinen on minuna väittänyt jotain semmosta ja se on sitten ok. Selvä.


    • Anonyymi

      Hienoa että vihdoinkin tunnustat tosiasiat. Asenteidenmuutos alkaa näkymään sinussa jo.

      • Anonyymi

        NIinpä niin.


    • Anonyymi

      Olen tehnyt päätöksen. Otankin koiran, en suinkaan kisulia.

      • Anonyymi

        Ja taas joku tulee esittämään muka minua. Jes. En ole muuttanut mieltäni, edelleen haluaisin tulevaisuudessa itselleni kissan :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja taas joku tulee esittämään muka minua. Jes. En ole muuttanut mieltäni, edelleen haluaisin tulevaisuudessa itselleni kissan :)

        Ap sinun kannattaa vaan näemmä tehdä nimimerkki =/ sitä vakavasti olen itsekin alkanut harkitsemaan. Parissa aiheessa jotka olen aloittanut oli myös noita trollipeikkoja jotka esiintyivät minuna. Nimimerkki korjaa sen ongelman.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ap sinun kannattaa vaan näemmä tehdä nimimerkki =/ sitä vakavasti olen itsekin alkanut harkitsemaan. Parissa aiheessa jotka olen aloittanut oli myös noita trollipeikkoja jotka esiintyivät minuna. Nimimerkki korjaa sen ongelman.

        Kiitos huonosta vinkistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ap sinun kannattaa vaan näemmä tehdä nimimerkki =/ sitä vakavasti olen itsekin alkanut harkitsemaan. Parissa aiheessa jotka olen aloittanut oli myös noita trollipeikkoja jotka esiintyivät minuna. Nimimerkki korjaa sen ongelman.

        Niin. Kyllähän se kannattais. Rasittaa tämmöset joilla ei oo muuta elämää kun trollailla netissä....


    • Anonyymi

      Ettei vaan olis sama pöljä joka esittää aloittajaa, joka sitten kiistelee ryhmässä 😂
      No mä aina pidän hyvänä, että hyvissä ajoin kysellään asioita.

    • Anonyymi

      Olet sinä melkoinen tuuliviiri. Päivällä olet hankkimassa koiraa, aamuyöllä sensijaan kissaa. Päätä nyt hyvä ihminen, mitä haluat.

      • Anonyymi

        Et ole tainnut lukea koko keskustelua (tai sitten olet vain itse tuo trolli) :)


    • No niin. Nyt kukaan ei voi tulla tänne trollailemaan tai esittämään minua :) Tosi lapsellista ja tyhmää toimintaa, koska olen edelleen sitä mieltä että aion kissan hankkia, enkä koiraa mitä joku tuossa nyt kerkesi jo selittää muka minuna. Suurimmaksi osaksi tämä keskustelu kääntyikin pelkästään tähän trollailuun eikä mitenkään aiheeseen mitä alunperin olin kysynyt. Toivottavasti ihmiset viisastuvat, vaikka ollaankin anonyyminä.

    • Anonyymi

      On yö ja olet kissaihminen. Tulee päivä ja olet koiraihminen. Näinhän se menee nimimerkistä huolimatta. Ota sinustakin sitten selvää.

      • Olen kissaihminen. Tykkään myös koirista, mutta minulle sopii paremmin kissa. En ole missään vaiheessa väittänyt haluavani sittenkin koiraa, vaan joku joka esitti minua.

        En tiedä kuinka vaikea se on sinun tajuta, mutta en jaksaisi väitellä enää asiasta.


      • Anonyymi
        catcattie kirjoitti:

        Olen kissaihminen. Tykkään myös koirista, mutta minulle sopii paremmin kissa. En ole missään vaiheessa väittänyt haluavani sittenkin koiraa, vaan joku joka esitti minua.

        En tiedä kuinka vaikea se on sinun tajuta, mutta en jaksaisi väitellä enää asiasta.

        En ymmärrä miten aikuiset ihmiset saa hupia siitä että trollaavat ja esiintyvät muina. Pelottaa ajatellakin millaisia he ovat netin ulkopuolella ja toivottavasti heillä ei lapsia ole eikä lemmikkejä.
        Kannattaa vaan varmaan hylätä tämä ketju, ei ne trollipeikot näemmä lopeta niillä kun ei elämää ole. Netistä löytyy parempiakin foorumeita joissa on pakko rekata joten trollauskin on paljon vähempää kuin täällä niin niistä saa paremmin neuvoja.
        Minun osaltani tämä jää tähän, sinulle catcattie toivotan mukavaa jatkoa kesään ja sitten joskus kun kissan/kissat hankit niin mukavaa elämää niiden kanssa :).
        Niin ja olen siis se joka ehdotti ragdolleja silloin aiemmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ymmärrä miten aikuiset ihmiset saa hupia siitä että trollaavat ja esiintyvät muina. Pelottaa ajatellakin millaisia he ovat netin ulkopuolella ja toivottavasti heillä ei lapsia ole eikä lemmikkejä.
        Kannattaa vaan varmaan hylätä tämä ketju, ei ne trollipeikot näemmä lopeta niillä kun ei elämää ole. Netistä löytyy parempiakin foorumeita joissa on pakko rekata joten trollauskin on paljon vähempää kuin täällä niin niistä saa paremmin neuvoja.
        Minun osaltani tämä jää tähän, sinulle catcattie toivotan mukavaa jatkoa kesään ja sitten joskus kun kissan/kissat hankit niin mukavaa elämää niiden kanssa :).
        Niin ja olen siis se joka ehdotti ragdolleja silloin aiemmin.

        Älä selitä.


    • Anonyymi

      Sinähän tässä väittelet. Yöllä pidät kissoista, päivällä mietit koiran hankintaa. Kenties parempi kun et hanki kumpaakaan, lemmikillä tulee ikävät oltavat vaihtuvan ajatusmaailmasi kanssa.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      577
      3846
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2729
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2124
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1947
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1845
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1790
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1739
    Aihe