Syyskuun kelit?

Anonyymi

Ehkä turha toivoa asiallisia vastauksia, mutta yritetään.
Syyskuun alussa olisi lomaa ja mahdollisuus matkustaa Thaimaaseen.
Taitaa olla silloin sadekausi pahimmillaan?
Ajatuksena suunnata Cha amiin.
Kaipaisin vähän vinkkejä sateiden määristä niiltä jotka ovat oleskelleet tai asuneet Thaimaan keskiosissa pitemmän aikaa.

10

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yritänpä vastata, itse oleskelen tavallisesti thaikussa syys-lokakuussa ja tammi -huhtikuussa eli n. 5 kuukautta vuodesta, alue Rayong. koskaan ei ole sateista haittaa, tuona syys -lokakuun aikana esiintyy ukkosia melko useasti mutta he menevät yleesä ohi nopeasti ja ajoittuvat usein yöaikaan. päiväsade on kuuroluonteista ja lämpöä riittää aina joten tervemenoa ja nauti lomastasi.

      • Anonyymi

        Kiitos.
        Myös tuo Rayongin alue on vielä näkemättä. Missä kunnossa siellä on rannat? Joku iso teollisuuslaitos näyttää olevan aika lähellä. Mitähän myrkkyä laskevat mereen. Ei taida tuo ympäristönsuojelu olla ihan ykkösjuttu siellä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos.
        Myös tuo Rayongin alue on vielä näkemättä. Missä kunnossa siellä on rannat? Joku iso teollisuuslaitos näyttää olevan aika lähellä. Mitähän myrkkyä laskevat mereen. Ei taida tuo ympäristönsuojelu olla ihan ykkösjuttu siellä.

        Rayong on teollisuuskaupunki, öljyn ja kaasunjalostusta. mm PTT ja IRPC, ja nämä yhtiöt "sponsoroivat" kaupunkia melkoisesti. itse teollisuus sijoittuu pääasiassa tuonne sattahipin ja rayongin väliin , map ta phut ja ban chang : iin. Rannat ovat aikalailla upeat, jossain artikkelissa oli että tuo mae rumphung on thaimaan pisin yhtenäinen hiekkaranta, yli 10 km pitkä. siivouspartiot käyvät yleensä päivittäin nuo rannat läpi, meri tuo roskaa mitä laivoista on heitelty yli laidan.. noita rantoja riittää useita aina mae phimiin asti joten varmaan se mieluinen löytyy. itse tulee käytyä päivittäin tuossa mae rumphung rannalla , se on muutaman minuutin mopomatkan päässä kämpiltä. mukavia ruokapaikkoja ja joskus paikallista iltaelämää, Bangkokin väki viettää usein viikonloppulomaa näillä rannoilla.


      • Anonyymi
        asiantravel kirjoitti:

        Rayong on teollisuuskaupunki, öljyn ja kaasunjalostusta. mm PTT ja IRPC, ja nämä yhtiöt "sponsoroivat" kaupunkia melkoisesti. itse teollisuus sijoittuu pääasiassa tuonne sattahipin ja rayongin väliin , map ta phut ja ban chang : iin. Rannat ovat aikalailla upeat, jossain artikkelissa oli että tuo mae rumphung on thaimaan pisin yhtenäinen hiekkaranta, yli 10 km pitkä. siivouspartiot käyvät yleensä päivittäin nuo rannat läpi, meri tuo roskaa mitä laivoista on heitelty yli laidan.. noita rantoja riittää useita aina mae phimiin asti joten varmaan se mieluinen löytyy. itse tulee käytyä päivittäin tuossa mae rumphung rannalla , se on muutaman minuutin mopomatkan päässä kämpiltä. mukavia ruokapaikkoja ja joskus paikallista iltaelämää, Bangkokin väki viettää usein viikonloppulomaa näillä rannoilla.

        Kiitos tästäkin


      • Anonyymi
        asiantravel kirjoitti:

        Rayong on teollisuuskaupunki, öljyn ja kaasunjalostusta. mm PTT ja IRPC, ja nämä yhtiöt "sponsoroivat" kaupunkia melkoisesti. itse teollisuus sijoittuu pääasiassa tuonne sattahipin ja rayongin väliin , map ta phut ja ban chang : iin. Rannat ovat aikalailla upeat, jossain artikkelissa oli että tuo mae rumphung on thaimaan pisin yhtenäinen hiekkaranta, yli 10 km pitkä. siivouspartiot käyvät yleensä päivittäin nuo rannat läpi, meri tuo roskaa mitä laivoista on heitelty yli laidan.. noita rantoja riittää useita aina mae phimiin asti joten varmaan se mieluinen löytyy. itse tulee käytyä päivittäin tuossa mae rumphung rannalla , se on muutaman minuutin mopomatkan päässä kämpiltä. mukavia ruokapaikkoja ja joskus paikallista iltaelämää, Bangkokin väki viettää usein viikonloppulomaa näillä rannoilla.

        Vietettiin joulunpyhät 2018 Bandara on Sea: ssa .- Pieni punkalovi vuokrattu, ihan jees mesta hieno ranta ja aamiainen, jouluaattona oli seisova joulupöytä :) Suosittelen.-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vietettiin joulunpyhät 2018 Bandara on Sea: ssa .- Pieni punkalovi vuokrattu, ihan jees mesta hieno ranta ja aamiainen, jouluaattona oli seisova joulupöytä :) Suosittelen.-

        Itse olen kahdesti majoittunut tuon Bandara on sea:n naapuri hotellissa, eli Novotel Rim Pae resortissa. Ranta kuuluu kyllä parhaimmiston joukkoon mitä olen Thaimaassa matkatessaninähnyt, aluetta voi hyvin suositella henkilöille jotka hakevat nimenomaan ”rantalomaa ja rauhallisuutta”, mitään isompia aktiviteetteja ei lähialueilla oikein ole.


    • Anonyymi

      Klo 16-17 hujakoilla sataa 45 minuuttia,
      iltasade klo 20-21 aikoihin.
      Yölläkin satelee.
      Pilvistä enimmäkseen ja kuumempi kuin Suomessa.
      Jos lyö läskiksi voi sataa puoli päivää.
      Monsuunikin voi osua kohille jolloin sataa reilummin.

      • Anonyymi

        eikö ole yhtenäistä sadetta.?


      • tuo trooppinen ukkosmyrsky on ihan kokemisen arvoinen asia., on aivan uskomatonta kunka pienessä ajassa voi sataa vettä niin paljon. pisarat ovat todella suuria. muutamassa sekunnissa vaatteet kastuvat kyllä ihan totaalisen märiksi.


      • Anonyymi
        asiantravel kirjoitti:

        tuo trooppinen ukkosmyrsky on ihan kokemisen arvoinen asia., on aivan uskomatonta kunka pienessä ajassa voi sataa vettä niin paljon. pisarat ovat todella suuria. muutamassa sekunnissa vaatteet kastuvat kyllä ihan totaalisen märiksi.

        Ehkä aika vastaavan olen kokenut Bangkokissa toukokuussa 2017. Vettä tuli sen verran että kadulla sitä oli vähän polven alapuolelle.
        Myöhemmin illalla viemärit oli vetäneet kadut lähes kuiviksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      58
      5841
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3697
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      229
      1968
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      1789
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1236
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1199
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      289
      967
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      52
      962
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      889
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      858
    Aihe