Netti prepaidilla älypuhelimeen

Anonyymi

Lyhyesti kysymykseni olisivat nämä:
1) Sain käyttööni vanhan Samsung-älypuhelimen. Jos ostan siihen prepaid-sim-kortin ja käytän nettiä vain kotona langattomalla yhteydellä, maksaako se mitään?
2) Käykö kaikki prepaid-liittymät vai täytyykö siinä olla erikseen mainittu, että se on nettiä varten. Siis esim. Telia prepaid / Telia prepaid netti. Onko siis ostettava tuo jälkimmäinen edellä mainittuun kotikäyttöön?

Kiitos!

19

1499

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jos käytät kotona WLAN yhteyttä ja mobiilidata on pois päältä, niin sen ei pitäisi maksaa mitään.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Itse valitsisin Telia prepaid - liittymän ja siihen sitten data paketti jos haluaa käyttää nettiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse valitsisin Telia prepaid - liittymän ja siihen sitten data paketti jos haluaa käyttää nettiä.

        Maksullinen datapaketti ei tule tässä tapauksessa kysymykseen. Nettiä käyttäisin vain kotona. Talossa on taloyhtiön langaton netti. Pääseekö siis "Telia prepaid" -liittymällä langattomalla yhteydellä nettiin? Tämä olisi minun kysymykseni.


      • Anonyymi

        Itse asiassa ei varmaan tarvitse ollenkaan liittymää jos käyttää WLAN yhteyttä kotona. Näin luulisin..? Eli toimii Telia prepaid liittymällä. Sun kannattaa koittaa toimiiko !?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maksullinen datapaketti ei tule tässä tapauksessa kysymykseen. Nettiä käyttäisin vain kotona. Talossa on taloyhtiön langaton netti. Pääseekö siis "Telia prepaid" -liittymällä langattomalla yhteydellä nettiin? Tämä olisi minun kysymykseni.

        Androidin wlan-käyttö ei tarvitse mitään liittymää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse asiassa ei varmaan tarvitse ollenkaan liittymää jos käyttää WLAN yhteyttä kotona. Näin luulisin..? Eli toimii Telia prepaid liittymällä. Sun kannattaa koittaa toimiiko !?

        Kiitos vastauksesta. Käyn ostamassa tuon Telia prepaid -liittymän. Luulen, että netti toimii ilmaiseksi vain tuolla. Telia prepaid netti -liittymällä käyttö on kai automaattisesti maksullista. Katotaan, miten käy ...


      • Anonyymi

        Se WLAN on Samsung puhelimessa Wi-Fi eli sama asia eri nimellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta. Käyn ostamassa tuon Telia prepaid -liittymän. Luulen, että netti toimii ilmaiseksi vain tuolla. Telia prepaid netti -liittymällä käyttö on kai automaattisesti maksullista. Katotaan, miten käy ...

        Telian prepaid-data veloitetaan käytön mukaan, olikohan maksimissaan 1 euro per päivä. DNA:lla taas maksaa aina tuon euron, jos yksikään bitti siirtyy. Elisan vastaavaa en nyt muista, mutta hinnoittelu taisi olla samankaltainen kuin DNA:lla.


    • Anonyymi

      Rajoitukseton 4G
      29.90 €
      Rajaton netti (maks. 100 Mbit/s.) Suomessa, Pohjoismaissa ja Baltiassa ja normipuhelut/viestit (maks. 165 minuuttia/viestiä/vrk ja 5000 minuuttia/viestiä/kk) Suomessa ja EU/ETA-maissa kuukaudeksi.
      Rajoitukseton 3G
      24.90 €
      Rajaton netti (maks. 21 Mbit/s.) Suomessa ja normipuhelut/viestit (maks. 165 minuuttia/viestiä/vrk ja 5000 minuuttia/viestiä/kk) Suomessa ja EU/ETA-maissa kuukaudeksi.
      Saldo
      10 €
      15 €
      20 €
      30 €
      Nettipaketit
      Rajaton netti – kaikissa verkoissa ja laitteilla
      Nettikuukausi 4G
      24.90 €
      Rajaton netti, maks. 200 Mbit/s Suomessa kuukaudeksi.
      Nettikuukausi 4G
      19.90 €
      Rajaton netti, maks. 50 Mbit/s Suomessa kuukaudeksi.
      Nettiviikko 4G
      7.90 €
      Rajaton netti, maks. 200 Mbit/s Suomessa viikoksi.
      Nettikuukausi 2G
      12.90 €
      Rajaton netti, maks. 1 Mbit/s Suomessa kuukaudeksi.
      Nettikvartaali 2G
      25.90 €
      Rajaton netti, maks. 1 Mbit/s Suomessa kolmeksi kuukaudeksi.

    • No eihän pelkästään langattomaan nettiyhteyteen edes tarvi mitään prepaidia tai sim korttia.

    • Anonyymi

      """Talossa on taloyhtiön langaton netti. """"

      Ei tarvita mitään liittymää puhelimeen jos tarkoitus on vain nettiä selata. Mutta jos haluaa puheluja soittaa ja vastaanottaa, täytyy hommata jonkun firman sim kortti puhelimeen, joko prepaid tai tavallinen.

      • Anonyymi

        Oletko varma? Eikö puhelin sano, että puhelimessa ei ole sim-korttia, ja sillä ei voi mennä sitten nettiin? Onko teistä joku oikeasti mennyt puhelimella nettiin ilman sim-korttia? Jos olette, voitteko neuvoa asetukset?Jos klikkaa vain "Intenet"-kuvaketta, ei varmasti onnistu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko varma? Eikö puhelin sano, että puhelimessa ei ole sim-korttia, ja sillä ei voi mennä sitten nettiin? Onko teistä joku oikeasti mennyt puhelimella nettiin ilman sim-korttia? Jos olette, voitteko neuvoa asetukset?Jos klikkaa vain "Intenet"-kuvaketta, ei varmasti onnistu.

        Jos on toimiva wlan-verkko niin ei muuta kuin laittaa kännykän asetuksista wifin päälle ja naputtelee verkon salasanan niin siinähän se.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos on toimiva wlan-verkko niin ei muuta kuin laittaa kännykän asetuksista wifin päälle ja naputtelee verkon salasanan niin siinähän se.

        Juuri näin, ei muuta tarvita ja toimii hyvin !


    • Anonyymi

      Minulla on aiemmin käyttämäni one plus 6 langattoman verkon kautta käytössä kotona. Toimii ihan hyvin.

      Joskus oli yli 10” tabletti ja se tuntui isolta ja painavalta. Siinä oli liikkuva mobiilidata.

      Joskus olen miettinyt että jos olisi rahaa niin hankkisi uudeksi ”tabletiksi” 6,7” iphone 13 pro max puhelimen. Olen nähnyt sen livenä ja verrannut sitä omaan 5,4” iphone 12 miniin ja mielestäni pro max on epäkäytännöllinen puhelimena, mutta hyvän kokoinen taskutabletti.

      Ovh 1300€ 128gt hinta rauhoittaa kummasti koska 8” tuuman padin saa reippaasti alle tonnilla. Muistia saisi kuitenkin olla 512gt mikä tekee 200-300€ lisää.

      Liittyväksi tuohon tablettiin voisi ottaa Telia multi sim liittymän jonka hinta on nyt alle 10€ kk. Muutenkin liittymä maksaa tuon kympin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mukavaa sunnuntai päivää

      Kirsille ja mukaville ihmisille jos täällä enää ovat. 😊☕🌞🍁🧡 Jos eivät ole, niin sitten poistun.
      Ikävä
      342
      1846
    2. Milloin on kaivattusi nimi päivä?

      Otsikossa kysymys. Osumien kautta illaksi viä treffeille 💁💁💁
      Ikävä
      86
      1711
    3. Machokultti vai tasa-arvoa

      Oikein hyvää päivää kaikki Vedatietäjät ja Hare Krishnat! Tarkoitukseni ei ole provosoida vaan monen pettymyksen jälkeen
      Hindulaisuus
      473
      1605
    4. Vanhan Mestarin porttikieltolaiset?

      VM lopettaa ja uutta tulee tilalle. Onnea uudelle yrittäjälle! Tuli vaan tuossa mieleen, että säilyvätkö vanhat porttiki
      Suomussalmi
      38
      1513
    5. Kimmeliin yöksi?

      Sopii minulle, mutta en tiedä sopisiko se sinuun.
      Ikävä
      88
      1405
    6. Sofia Virta sanoi totuuden suoraan....

      ....Suomessa ei tarvita Persuja maamme taloutta hoitanaan. Hyvin sanottu.
      Maailman menoa
      393
      1333
    7. Mitä pidät

      Siitä että suhde alkaa pettämisen kautta
      Ikävä
      168
      1280
    8. Alan kyllästyä ihmisiin

      Hyvää yötä ja loppuiltaa. ☀️🥱🌌💤🌃✨🍁👍👎👐🫶🖖🧟‍♀️🫅🏼❄️💫
      Ikävä
      178
      1269
    9. Millon näit kaivattusi viimeksi? Missä??

      saitko vihdoin kerrottua häälle mitä tunnet? Oliko hetki lämmin vai kylmä.
      Ikävä
      39
      1114
    10. Venäjän ydinaseet??

      Tuntuvat olevan muutamille jonkinlainen lähes seksuaalinen fantasia ja kierouma. Uskonnollinen (?) fetissi. Niillä sit
      Maailman menoa
      252
      1103
    Aihe