Voiko osa-aikatyöläinen pitää vuosilomaa ja saada soviteltua ansiosidonnaista päivärahaa?
Työnantaja toivoo, että tekisin vuosilomalla kertyneet tunnit loman jälkeen täysipäiväisenä.
Osa-aikatyö ja vuosiloma?
14
56
Vastaukset
- Anonyymi
Kysy sieltä joka maksaa.
- Anonyymi
En uskalla kysyä ensin sieltä. Kysyn ensin täältä. Täälläkin luulen tietoa olevan.
- Anonyymi
Vuosilomaa kertyy, kuten vakituisillakin, mutta rajana on 14 työpäivää kuukaudessa tai muistaakseni tuntimäärän raja on 35tuntia)kk sen alle kertymää ei tule. Kertyneen vuosiloman voit pitää lomana tai työsuhteen päätyttyä ottaa rahana, joten kertyneitä lomia ei voi teettää sinulla. Ansiosidonnainen riippuu ensinnäkin oletko jonkin kassan jäsen, jonne maksetaan jäsenmaksu riittävän kauan ja työssäoloehto pitää täyttyä. Pääset toki viikon karenssin jälkeen työttömyyskorvauksen piiriin. Muista pyytää työnantajalta todistus työsuhteesi päättymisestä ja päivämäärästä.
- Anonyymi
Työsuhteeni on vakituinen.
Teen noin 18 tuntia viikossa töitä, josta saan palkan ja lisäksi sovitellun ansiopäivärahan.
Työnantaja tarjoaa loman jälkeen rästiin jääneitä töitä tehtäväkseni kokoaikaisena. Näin menetellen työnantaja välttyisi lomasijaisen ottamiselta, haastatteluilta ja perehdyttämiseltä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Teen noin 18 tuntia viikossa töitä, josta saan palkan ja lisäksi sovitellun ansiopäivärahan.
Työnantaja tarjoaa loman jälkeen rästiin jääneitä töitä tehtäväkseni kokoaikaisena. Näin menetellen työnantaja välttyisi lomasijaisen ottamiselta, haastatteluilta ja perehdyttämiseltä.Eli käytännössä siis on kyse siitä, että työnantaja kokoaikaistaa sinut loman jälkeen joksikin ajaksi.
Jos kokoaikainen työ (yli 80% työaika) jatkuu enemmän kuin 2 viikkoa, ei siltä ajalta voi saada soviteltua päivärahaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Työnantaja tarjoaa loman jälkeen rästiin jääneitä töitä tehtäväkseni kokoaikaisena. Näin menetellen työnantaja välttyisi lomasijaisen ottamiselta, haastatteluilta ja perehdyttämiseltä.Sanot aloituksessa olevasi osa-aikainen ja myöhemmin vakituinen. Eihän Te-keskuksella ole mitään tekemistä, jos työpaikkasi vakinaistetaan. Haet tietysti työttömyyspäiviltä korvauksen, kunhan ilmoitat rehellisesti (en epäile) lomapäiväsi ja töiden jatkumisen. Ilmoita myösTe.lle sähköllä, kun on uusi työsopimus. Tuo muiden perehdyttely jne. ei liity hakemuksiisi. Otat kai yhteyttä liittoosi tai mikä kassa nyt onkaan. S.postina kun saat niin siitä selviää.
- Anonyymi
Minulla on toistaiseksi voimassa olevan työsopimus eli vakituisen työsopimus. Ollut jo kaksi vuotta.
Kyllä olen osa-aikainen. Teen noin neljästä viiteen tuntia päivässä. Joka viikko on vähintään kaksi vapaapäivää. Työtunteja kuukaudessa on noin 70.
- Anonyymi
Voi saada ansiosidonnaista lomallakin. Olen itsekin osa-aikaisessa työsuhteessa, ja lomaa kertyi pidettäväksi kolme viikkoa. Tulot soviteltiin samalla tavalla kuin olisin ollut töissä loma-ajan (itse kirjoitin työttömyysajan ilmoitukseen lomapäivien kohdalle "loma").
Tosin paljon ei jäänyt saatavaa, sillä kesäloma-ajan palkan lisäksi sovittelussa otettiin huomioon myös kesälomaraha.
Mitä tarkoitat "vuosilomalla kertyneiden tuntien" tekemisellä? Ei kai vuosilomalla kerry mitään "tunteja" tehtäväksi, silloin ollaan palkallisella lomalla...- Anonyymi
Tarkoitan ''vuosilomalla kertyneiden tuntien'' tekemisellä sitä, että kun minä en ole töitä tekemässä niin töitä on kuitenkin kokoajan noin 18 tunnin ajan per viikko.
Työnantaja haluaisi, että tekisin loman jälkeen töitä kokoaikaisesti eli noin 40 tuntia viikossa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkoitan ''vuosilomalla kertyneiden tuntien'' tekemisellä sitä, että kun minä en ole töitä tekemässä niin töitä on kuitenkin kokoajan noin 18 tunnin ajan per viikko.
Työnantaja haluaisi, että tekisin loman jälkeen töitä kokoaikaisesti eli noin 40 tuntia viikossa.Jos kokoaikainen työ kestää yli 2 viikkoa, ei sen ajalta voi saada soviteltua päivärahaa.
- Anonyymi
Haluaisin pitää kesälomani ja sen jälkeen jatkaa normaalisti osa-aikatyötäni.
Voiko liitosta tai työkkäristä tulla jotain kyselyjä loman suhteen?- Anonyymi
Ei voi, vuosiloma on lakisääteinen, ja sitä kertyy myös osa-aikatyöstä.
- Anonyymi
? mikä on se ongelma. Siis olet osa-aikaduunari, ja pidät sovitusti lomasi. Tämän jälkeen työnantaja tarjoaa sinulle lisätyönä täysaikaisiin tunteihin asti jnk ajan, mikä on eri asia että teettäisi sinun oman lomasi=teettäisi lomaasi vastaavan määrän ilmaistöinä, koska on joutunut maksamaan lomastasi sinulle.
Lomaa kertyy, joko 14 pv/kk säännön tai 35 h/kk säännön mukaan, ihan riippuen oletko miten tehnyt, jos alle 35 h/kk, noin yleisesti- niin se on voi voi, lomakorvausta saat.
Mikä on lähes sama juttu kuin lomapalkka, jos sitä ansaitset, lue vl-laki.
Eikös se nyt ole hyvä että on töitä välillä? Tunnithan lisääntyvät kun on kesä, ja lomat itse kelläkin välillä, vähäksi aikaa, mutta toisten tuurauksia ei voi teettää, jne lisätöitä ilmaiseksi! - Anonyymi
Vaikuttaa siltä , että työnantaja pyrkii vedättämään. Ei tuossa käy selville edes missä kassassa hän on. Ehkä korkeintaan firmojen omassa ytk.ssa.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni821269Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2021057Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä611010Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais12969Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä103943Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ143921Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi68846Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍119771- 77695
Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t121694