ELÄMMEKÖ VILLISSÄ LÄNNESSÄ?

Pääuutiset alkavat ampumistapauksilla. Eilen ulkomaalaiset - tänään poliisi.
PITÄÄKÖ OLLA HUOLISSAAN? Pelkäättekö poliisia, tai rikollisia?

38

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

kaukana villistä lännestä ollaan, mitä noista.

• Netin kautta tulee huumeita ja lamauttimia, joita poliisien voimat eivät riitä täysin valvomaan.

• Anonyymi

Ja samaan aikaa uutisoitiin, että oliko henki-vai ampumarikokset vähenee. Paskan marjat. Saattaa näin ollakin mutta tekotavat raaistuu. Taas oli myös lasta kidutettu vuosia. Voi v***u eikö löydy mitään mahtia, joka sais tätä hullutta kuriin.
      Presidentin pitäis olla kansan johtaja mutta ei te mitään. Juristikin pitäis olla.

Olen edelleen jyrkkä kuolemantuomion kannattaja. Suomi ei ole sivistysmaa.

• Anonyymi

Kyllä poliisilla on varmaan tarkat ohjeet...milloin saa/voi ampua... Päivällä luin että kaksi laukausta poliisi ampui ...jalkoihin....no ...ne olivat sitten kai tappavia...
      Jokupäivä sitten itse ihmettelin ampuma-aseiden jatkuvaa käyttöä....erilaisissa yhteenotoissa... mukana ase tai puukko...
      mimmimum-..mi

• Anonyymi

Elämme puolivallattomassa Saulin lännessä.
      Kujeitahan nuo ampumisetkin on, ei niitä kannata ottaa vakavasti.
      Meillä on isompiakin murheita.

• Anonyymi

Elämme Sisiliassa, emme Villissä lännessä.

• Olkoon "huumehörhölä" , mutta nopea aineiden saatavuus houkuttaa käyttäjiä. Vanhainkodeissa mummojen lääkkeet. Apteekkimurrot jne.

• Kun on tämä "avoin"yhteiskunta, jossapitää jokaisen varallisuus olla kaikkien nähtävillä, niin rikollisia kannattaa ainakin varoa, jolla varallisuutta enemmälti on.
      Huumehörhöt voi huumeentuskassaan tehdä pahja pienistäkin summista.
      Telkkari näyttää toimintaohjeita rikollisille iltakaudet.

• Anonyymi

Mun mielestä ylimpään luokkaan tavallisten rosvojen toimet ei kohdistu vaan normi tallaajiin. Ei tarvitse olla mikään kroisos, että joutuu rikoksen uhriksi ja kroisokset eivät yleensä joudu. Tuo opetustv huomio oli hyvä ja luulenpa, että netistäkin ja digitoiminnallisuuksista löytyy lisäapuja. Mikä markkinapaikka liekään tor- verkko.

• Anonyymi

Kujeitahan nuo ampumisetkin on, ei niitä kannata ottaa vakavasti.
      Meillä on isompiakin murheita.
      "Voi helevetti tuosta tyhmemmäksi ei vastaus voi enää mennä. Tai sitten kirjoittaja
      on päässyt avohoitoon liian aikaisin"

Otan esimerkin Formula1 maailmasta: kun Mikä häkkinen alkoi menestyä, jokin osa porukasta ilmeisesti kuvitteli olevansa samanlaisia ja jne. Muistan kuin Mika häkkinen ilmestyi TV ruutuun ja sanoi. "olen kuullut, että siellä ajetaan miten sattuu. Jättäkää se kuoleman kanssa leikkiminen meille ja ajakaa ihmisiksi"

Minä niin haluaisin, että Sauli ilmestyisi julkisuuteen ja antaisi käskyn miten tässä yhteiskunnassa pitää käyttäytyä. Ja ne pahimmat jotka ei tätäi noudata tuomittakakoon esim kuolemaan.

• Suomessa ei kuolemantuomioita rauhan aikaan. Ulkomaiset murhaajat eivät välttämättä osaa edes suomen kieltä. Huumeiset eivät ymmärrä aina tekojaan. Laittomia aseita salakuljetetaan. Rikollisten ennakkotorjunta vaikea.

• Anonyymi

Helle pehmentää aivot. Joku päätyy lasarettiin nesteytykseen. Joku toinen saa jonkin vimman ratkaista asioita aseella, mikä on kuolleena syntynyt ajatus.

Beng

• Anonyymi

Kodistani oudosti katosi kotoa poissaollessani vaikka mitä -ovien lukotkin oli murrettu - joten aika kallis oviremonttikin tuli tarpeeseen - kateisssa kaikki henkkohtaiset paperit -pankkitositteet mukaan luettuina - vanhat koulu- ja työtodistukset - kiinteistöjen maistraatissa vahvistetut lainhuudatuspaperit ynnä muuta. Ex mies vainosi kymmenien vuosien aikana - väkivaltaisuuksineen ynnä muutkin juopponarkkisukulaiset - joilta aikuisen ihmisen vastuullinen käytös syvästi hukassa - mielenterveysongelmista kärsivä vanhus olin itsekin -monien raakalaismaisten hyökkäysten kohteena ollut vanha perushoitaja.

• Anonyymi

Lääkärin mulle määräämät sairaiden hoitoon tarkoitetut lääkkeetkin oudosti katosi kaapista -joten alueen huumeporukat kaiketi asialla pitkäaikaisen piinan järjestämisessä tämänkin alueen vanhuksille -kaikessa monimuotoisuudessaan.

• Anonyymi

- ja nettipiiinaaja lähettelee viestejään kaikille lösssötissisislieelllisille emakoille ja lehmille -- joille ihmisarvoa ja -oikeusksia koskaan ole sallittu - kaikkine huoritteluteemoinen - ikäviä sukulaismiehiä kaikenkaikkiaaan......

• Anonyymi

Aloitus turhaa provosointia, meillä ollaan ihan lintukodossa moniin muihin maihin verrattuna, joissa ei tuollaisia yksittäisiä tapauksia edes viitsitä uutisoida. Meillä vaan tehdään kaikesta kamalan suuria uutisia, jotka sitten aiheuttavat herkkäuskoisissa turhaa paniikkia.

• Olet oikeassa ja pyydän anteeksi. Olemme lintukodissa. Kuin korppikotkat konsanaan.

• Anonyymi

Huumetyyppien maailmassa mutkasta haetaan kuviteltua suojaa, vaikka se voi koitua oman hengen menoksi.
      Jotain siihen viittaavaa Käpylän ammuskelussa.

• Anonyymi

Kannabis kiinnostaa kovasti Suomalaisia,Tallinnan kaupassa 90% on suomalaisia asiakkaita.Aikovat perustaa kaupan Helsinkiin.

• Anonyymi

Kyllä noiden huumeiden tulo mukaan kuvioihin lisää rikollisuutta ja usein saa lukea kun autoilija on puhalletuttu päihtyneenä ajosta ....mittari on näyttänyt nollaa ...mutta huumepikatesti plussaa....Lauantainakin nuori nainen aamupäivällä kiinni huumeista ratissa ....autosta löytyi amfetamiinia....marihuaanaa...
      tähänkö ollaan menossa.
      mimmimum-..mi

• Joistakin huumeista seuraa äkkipikaisia harkitsemattomia tekoja - vaarallisiakin itselle ja muille.

• Anonyymi

Silloin,kun minä olin lapsi, niin viisikko osasi ratkaista kaikki rikokset. Ei taida onnistua enää aikuiseksi kasvaneilta viisikoilta.

Raakuutta, väkivaltaa on aina ollut, mutta vasta nykyään tieto siitä on kaikkien edessä luettavana. Olihan Itä-Hämeessäkin aikoinaan, olisko ollut 1800 vuosisadan loppupuolella, sarjamurhaaja, joka tappoi surutta tusinan verran ihmisiä, osa lähiomaisia. Siitä oli joskus juttu Tiede-lehdessä. Lapsiin ja naisiin kohdistuneita rikoksia ei ennen ihan kauheesti ihmetelty, kun eivät olleet kovinkaan paljon arvokkaanpia olentoja, kuin hyvä vahti- tai metsästyskoira, jos senkään arvoisia. Nyt ymmäretään heidänkin arvonsa, siis naisten ja lasten, eikä heitä saa noin vaan käyttää hyväkseen tai pahoinpidellä. Ollaan siis menty eteenpäin, kun väärinkäytöksistä nousee meteli niinkuin kuuluukin.

• Anonyymi

Perhe-ja sukujen väkivalta heikompia ihmisii kohtaan on pitkään ollut syvästi vaiettu ja piilossa kytevä aihealueatta suomalaisyhteiskunnassa - ja aina ihannoidaan naisia hakkaavia roistoja ja ryöstäjiä - raiskaajiakin -myös vammaisiin etupäässä kohdistetaan vain syvää halveksuntaa - esim räyhäävän huutamisen avulla - oliipa ihminen sitten kuuro tai sokea - tai muuten aisteiltaan vajaa kuntoisiksi hakattuja - ymmärykseltään vajaita. Samanlailaista kohtelua saa osakseen usein myös ammattti-ihmisiltä - joiden pitäisi olla oman ammattialueensa asiantuntijoita.

• Huonomman "nokkiminen" on periytynyt kymmenien vuosituhanten takaa.

• Anonyymi

Kannatan aseilla välienselvittelyä sillä toisen kuolema on ratkaisu ja halvempi yhteiskunnalle elikkä meille maksajille . Aseet esille kuten ihannoimassamme jenkkilässä .

• Anonyymi

Tai sitten on piirejä -joissa naisille ja lapsillekin on jumalan saaatanan ja ties minkä hengen nimissä luotu huoran ynnä holtittoman lorton maine - sääimättömästi yleensä vain rahastetaan menetetyn kunniallisuuden siivittämänä aikaonnettomia kärsiviä ihmisiä jollain rahat tai henki -periaatteella --eikä elämäkään koskaan ole kurjuutta ja loputonta työtäkään kummempaa... ilman yhtään mitään palkkaakaaan koskaan.

• Anonyymi

On minutkin ryöstetty monta kertaa elämäni aikana ja monituisia kertoja joutunut hankkimaan uudet kortit kadonneitten tilalle -ihmisinä inhottavia ovat myös nettihuijarit - heistäkin kokemuksia kertynyt. Ynnä pitkäaikaista piinaa kärsimyksen ohella.

• Anonyymi

Kodissani vierailleet varkaat veivät myös puhelimeni - invaihmiset eivät saa olla ilmeisesti mihinkään ulkomaailmaan yhteyksissä?

• Anonyymi

Sain aikoinaan ilmoituksen että olin voittanut jossain kilpailussa palkinnon jonka nimi oli Elisan suuri viihdepaketti - koneelle ladattava tiedosto. ilmeisesti joku muu kaappasi koko jutun , kenties sama porukka joka vei näkovammaisen avuksi suunnitellun videolaitteen piuhat ynnä muutakin elekroniikkaa kodistani. Kuinkahan syntinen lie ollut ladattava paketti -vai oliko koko juttu pelkkää petkutusta alusta loppuun saakka? puhelimestani viestien lähettäminen ei onnistu edelleekään joten huonoa palvelua operaattorilta kun vikaa ei saatu koskaan korjattua -kysyn?

• Minulle tuli Thaimaasta kirje, jossa sukulaisen väitettiin testamentanneen minulle miljoona omaisuutensa. Olisi pitänyt lähettää 6000 e asioiden hoitokuluihin. Toimitin kirjeen poliisille.

• Anonyymi

Ohhoh...tänään minulle tuli kaksi soittoa Samoalta....mitähän asiaa niillä on minulle....olisiko perintö ...kenties.
        Vai oikein oikeata postia sait ?
        mimmimum-..mi

• Anonyymi kirjoitti:

Ohhoh...tänään minulle tuli kaksi soittoa Samoalta....mitähän asiaa niillä on minulle....olisiko perintö ...kenties.
        Vai oikein oikeata postia sait ?
        mimmimum-..mi

Rikollisetkin voivat tarkistaa, oletko kotona. Jos et vastaa, tulevat murtoraudan avulla "vieraisille".

• Anonyymi

Niin...onhan sekin yksi näkökulma tosiaan....mutta nuo ulkomailta tulevat puhelut tuovat mieleen vain huijaukset ....rahaa....rahaa...
        Kyllä ihmetyttää naiset jotka esim. lankeaa mieheen joka pyytää lähettämään rahaa....eri tarkoituksia varten....
        mimmimum-..mi

• Anonyymi kirjoitti:

Niin...onhan sekin yksi näkökulma tosiaan....mutta nuo ulkomailta tulevat puhelut tuovat mieleen vain huijaukset ....rahaa....rahaa...
        Kyllä ihmetyttää naiset jotka esim. lankeaa mieheen joka pyytää lähettämään rahaa....eri tarkoituksia varten....
        mimmimum-..mi

Eletään kuin viimeistä päivää - heinäkuuta. Poliisit ja varkaat alkavat toimia lomien loputtua ja minullekin riittää sanomista.

• Anonyymi

No voi hyvät hyssykät ....nythän tämä Heinäkuukin loppuu...en ole yhtään mieltänyt asiaa....että huomenna on jo ....elokuu ...Miksi tämä kesä aina menee niin nopeasti..
      mimmimum-..mi

• Anonyymi

Sori ...Arvo kun poikkesin aiheesta ....mutta kun tänään katselin kalenteria ja tajusin ...että elokuu jo alkaa... 8päivä jo alkaa meidän pikkuisella esikoulu ja muutkin koulut jo alkavat ....Kyllä noilla ipanoilla voisi olla pikkaisen pidempi tuo loma-aika .... vai kuinka..
        mimmimum-..mi

• Anonyymi kirjoitti:

Sori ...Arvo kun poikkesin aiheesta ....mutta kun tänään katselin kalenteria ja tajusin ...että elokuu jo alkaa... 8päivä jo alkaa meidän pikkuisella esikoulu ja muutkin koulut jo alkavat ....Kyllä noilla ipanoilla voisi olla pikkaisen pidempi tuo loma-aika .... vai kuinka..
        mimmimum-..mi

Meillä eläkeläisillä ei lomaa ole lainkaan. Luojakin taitaa olla vastaan, kun sadettakaan ei ole aikoihin saatu. Kasvimaa vaatii vettä ja sitä toimitetaan letkulla ja ämpärillä. On ihanaa olla työssä.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      51
      2264
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      25
      1068
    3. Aavistatko että moni tietää

Vai ollaanko hyvin vedätetty pokerinaamalla. No kun vähiten odotat niin yllätämme sinut
      Ikävä
      82
      982
    4. Yritin saada

Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.
      Ikävä
      11
      914
    5. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      54
      883
    6. Onko vielä

mahdollista nähdä?
      Rakkaus ja rakastaminen
      68
      873
    7. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      126
      853
    8. Kronikat..

Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu
      Imatra
      10
      783
    9. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      22
      763
    10. Täällä istun ja mietin

Miten paljon haluaisin katsoa sinua juuri niin kuin haluaisin katsoa sinua. Rakastavin silmin. Näkisit vihdoin senkin pu
      Ikävä
      49
      759
    Aihe