oon siis menos 2020 keväällä riparille ja eli oon siis tosiaa 13/05. ja mua ahistaa, stressaa ja pelottaa mennä sinne. ku oon nii hiton epäsosiaaline pska ku olla ja voi ja oon kotona iha 247 paitsi et meen kouluu yms. mut niiku mun sukulaiset ja vanhemmat on vaa sillee et ”sä meen sinne riparille” ja ku puhuttii siit vähä aikaa sit ja olin sillee et vois mennä city riparille ni mu kummi vaa katto mua sillee et ei kannata. mut oikeesti en halu mennä normi riparileiril ku mul ei oo muutenkaa oikeestaa yhtää kaverii ni tuun olee yksi. ja ku en oikee tykkää tutustuu kehenkää ja mul voi olla joku masennus tai jotai emt mut masentaa kokoaja ni mul tulee olee tosi tylsää. jote help... ja tosiaa siis mu vanhemmat ja sukulaiset vaa painostaa kokoaja et niih.
rippikoulu pelottaa
Anonyymi
18891
1Äänestä
Muut lukivat myös
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- Kyllä mulla oli tunteita sua kohtaan,mutta voit syyttää ainoastaan itseäsi, että en tehnyt mitään asian eteen. Se on ihan turhaa sinun miettiä, että miksi.
- Millaisen suhteenOlisit halunnut kaivattusi kanssa
- Tikusta asiaaMistä ihmeestä minä keksin sulle edes jotensakin järkevää asiaa parn lauseen verran... anna joku idea että kehtaan lähestyä. -töistä tuttu mies
- Moikka!!!!!!!!!Miten sun päivä on mennyt? Mä olen miettinyt sua paljon❤️
- Suomi24:n uudistuksia 2026Tervehdys ja hyvää syksyä keskustelijat! 🍂 Suomi24:ää on uudistettu vaiheittain viime kuukausien aikana. Sivuston ulkoasua on selkeytetty ja yhdenmukaistettu. Samalla on tehty kaivattuja korjauksia erityisesti rekister…
- Nico Lingman on nousemassa suomalaisjulkkisten kaartiinNico Lingman, 34, on podcastaaja, somevaikuttaja ja entinen Puolustusvoimien upseeri. Lingman on astunut isojen suomalaisten julkkisten joukkoon, sillä hän on mukana uudella Tanssii Tähtien Kanssa -kaudella. Sekä tänään…
- Muutoksen tuuletKoetko, että sinun olisi pitänyt/pitäisi muuttaa itseäsi/elämäntyyliäsi jotenkin, "kelvataksesi" kaivatullesi? Koetko itse, että haluaisit olla "parempi" ihminen kaivattuasi varten? Oletko mahdollisesti muuttunut/muutta…
- Mies, sulla on paljon ihailijoitaTuntuu, että täälläkin iso liuta sinua kaipaamassa.
- Anonyymipalstan ongelmaJoskus tämä palsta on kyllä melkoinen ihmiskoe. Yksi ihminen yrittää saada yhteyttä yhteen tiettyyn henkilöön ja antaa tunnisteitakin, mutta hetken päästä ketjussa on jo puoli Suomea vastaamassa kuin viesti olisi tarkoi…
- Halisin ja pusisinSinut puhki mies. Kaikki tiedostamattomat surut, vihat ja katkeruudet halisin pois. 🫂
- Do diih.. palsta saanut roimasti uudistuksia .. mielipiteitä..?Eilen näin väläyksen tästä uudesta ulkoasusta ja nyt kummastelenkin toimintaa. Jotakin hyvää ja jotakin huonoa. Pistäkää tähän huomioita uudistuksesta. Sen huomasin että aloituksen otsikon kirjainmäärä on kasvanut huoma…
- vilkaisin kuhmolaisen etusivuaKuhmoon on saatu taas katu päällystetyksi,mutta sitä ei saa ajaa? onko senkin kadunvarressa joku isopalkkainen joka saa oman rauhoitetun kadun,laittakaa ihmeessä ne puomit kumpaankin päähän niin katu kestää kauan,oisiha…
- Vasemmistoliiton kannatus kertoo kuinka osa naisista on tyhmiäeli heikkoälyisiä. Vasliittohan on nykyään naisten puolue, suurin osa kannattajista on naisia. Vuoden 2023 eduskuntavaalien tuloksena naisten osuus oli kaikista puolueista suhteellisesti korkein juuri Vasemmistoliitolla…
- Hyvää yötä MIkävä on vaikkei kai saisi olla😔❤️ -joku-
- Onki meilläMies kaikki hyvin?
- Kaipaisin sinua lähelleni nyt niin paljonEnemmän kuin koskaan. 😞
- Ymmärrä jo seettä oon kiva :) m-n
- Otatko yhteyttäKaivattuusi tänä vuonna?
- Persut nousi kakkospaikalle ohi kokoomuksen - SDP alle 23%Näin tosiaan näyttää, että persujen kannatus nousee hitaasti kohti vaaleja. Se on toki ollut heille tavallista aiemminkin.
- Nainen tiedätkö miksi estin sinutKyse ei ole inhosta tai mistään sellaisesta
Vastaukset 18
Vanhimmat
Vastaukseni on klisee, mutta älä pelkää, riparilla ryhmäytetään hyvin, joten löydät kyllä riparikaverin, tai voit jopa löytää uuden ystävän.
Nyt onkin jo korkea aika alkaa saada kokemuksia sosiaalisissa tilanteissa toimimisesta, epämukavuuden sietämisestä ja uusien asioiden kokeilemisesta.
Ihminen, joka on kotona 24/7, eikä pysty toimimaan muiden ihmisten kanssa, on todella suuressa vaarassa syrjäytyä. Sitä kannattaa välttää, koska se ei ole kovin hohdokasta elämää.
Miksi valitsit kirkon aivopesuleirin? HÖLMÖÄ
Jos haluat leireillä, valitse mielummin protu tai joku muu, mutta ei missään nimessä riparia.
Itteäki pelotti ja ahdisti ripari mutta kaikki meni kuitenkin iha mukavasti! Sain paljon uusia kavereita vaikka en tuntenu ketään. Ja voin sanoo et oon epäsosiaalinen 😁. Meet vaa rohkeesti omana ittenäsi ja yritä luoda kontaktia (eli et kato lattiaa koko ajan yms xd) kyl se menee hyvin!!
Mene rohkealla mielellä. Saat kavereita varmasti.
Ehdotan ettet mene ripariin. Pelkkä riesa, mistä et hyödy mitään.
8h/pv opiskelet jesse satuja ja rukouksia. HEH HEH HEH
riparii ei oo pakko käyä ellet ite haluu. ite tällee isosena voin sanoo et jos sul ei oo kaverei siel leiril nii kyllä isoset tulee sunkaa ettet oo yksi. ja jos et haluu perus riparii käyä nii päivä ripari on kans hyvä vaihtoehto
Eikä sitä mikään pakko ole käydä, jos sinne ei halua. Eli lopeta lässyttäminen.
Mitäs helvettiä itse lässytät? @YouDontKnowMe sanoi juuri viestinsä alussa "... ei oo pakko käydä ellet haluu.".
Nimimerkkki @YouDontKnowMe voisi opetella kirjoittamaan tekstinsä sellaiseen muotoon, että siitä saa selvää. Nyt koko teksti on kuin jonkun lukihäiriöisen tuotosta.
Suurin osa riparilaisista uskistuu. Järkyttävää
Jaaha, papukaija on taas äänessä. Etkö oo vuosien mittaan oppinut mitään muuta sanomaan?
Aina vaan löytyy kyseliöitä. Raamatun satuja on tuputettu jo 2000 vuotta ja se on todellakin pelkkää satua. Todeksi se ei muutu koskaan.
Ripari oli aivan hirveä paikka. Oikea painajainen elämässäni.
Jäi ikuinen trauma. Romutti elämän halut ja herätti itsemurha ajatukset.
Vielä yli 20v jälkeen, koen painajaisia riparilta ja käyn 3kk välein tapaamassa psykiatriani.
Älkää menkö. On niitä muitakin vaihtoehtoja leireillä.
Ite kävin tänä kesänä riparin ja ennen sitä olin sillee et en jaksais lähtee. Sori niille jotka oli Lapin vaelluksel. :). Mut siis sit ku päästiin sinne nii se aika meni ihan saakelin nopeasti. Siit jäi paljo kivoja ja sekopäisiä muistoja. Myös yllättävän paljon kavereita vaikka en hirveän sosiaalinen olekkaan. Kyllähän siinä oppi sitä sun tätä uskostakin mutta mielestäni tärkein asia riparissa on se, että pääsee tutustumaan saman ikäisiin uusiin ihmisiin. On yllättävän mukavaa viettää se noin viikko samanikäisten kanssa. Jäin kaipaamaan sitä.
8h paskanjauhantaa joka päivä. Elä mene
En jaksaisi kuunnella jeesus satuja päivästä toiseen.
Onko se leirin arvoista? On niitä muitakin leirejä.
Riparin käyneitä pidetään nykyään, vähän hölmöinä.