rippikoulu pelottaa

Anonyymi

oon siis menos 2020 keväällä riparille ja eli oon siis tosiaa 13/05. ja mua ahistaa, stressaa ja pelottaa mennä sinne. ku oon nii hiton epäsosiaaline pska ku olla ja voi ja oon kotona iha 247 paitsi et meen kouluu yms. mut niiku mun sukulaiset ja vanhemmat on vaa sillee et ”sä meen sinne riparille” ja ku puhuttii siit vähä aikaa sit ja olin sillee et vois mennä city riparille ni mu kummi vaa katto mua sillee et ei kannata. mut oikeesti en halu mennä normi riparileiril ku mul ei oo muutenkaa oikeestaa yhtää kaverii ni tuun olee yksi. ja ku en oikee tykkää tutustuu kehenkää ja mul voi olla joku masennus tai jotai emt mut masentaa kokoaja ni mul tulee olee tosi tylsää. jote help... ja tosiaa siis mu vanhemmat ja sukulaiset vaa painostaa kokoaja et niih.

18

266

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vastaukseni on klisee, mutta älä pelkää, riparilla ryhmäytetään hyvin, joten löydät kyllä riparikaverin, tai voit jopa löytää uuden ystävän.

    • Nyt onkin jo korkea aika alkaa saada kokemuksia sosiaalisissa tilanteissa toimimisesta, epämukavuuden sietämisestä ja uusien asioiden kokeilemisesta.

      Ihminen, joka on kotona 24/7, eikä pysty toimimaan muiden ihmisten kanssa, on todella suuressa vaarassa syrjäytyä. Sitä kannattaa välttää, koska se ei ole kovin hohdokasta elämää.

    • Anonyymi

      Miksi valitsit kirkon aivopesuleirin? HÖLMÖÄ

    • Anonyymi

      Jos haluat leireillä, valitse mielummin protu tai joku muu, mutta ei missään nimessä riparia.

    • Anonyymi

      Itteäki pelotti ja ahdisti ripari mutta kaikki meni kuitenkin iha mukavasti! Sain paljon uusia kavereita vaikka en tuntenu ketään. Ja voin sanoo et oon epäsosiaalinen 😁. Meet vaa rohkeesti omana ittenäsi ja yritä luoda kontaktia (eli et kato lattiaa koko ajan yms xd) kyl se menee hyvin!!

    • Anonyymi

      Mene rohkealla mielellä. Saat kavereita varmasti.

    • Anonyymi

      Ehdotan ettet mene ripariin. Pelkkä riesa, mistä et hyödy mitään.

      8h/pv opiskelet jesse satuja ja rukouksia. HEH HEH HEH

    • riparii ei oo pakko käyä ellet ite haluu. ite tällee isosena voin sanoo et jos sul ei oo kaverei siel leiril nii kyllä isoset tulee sunkaa ettet oo yksi. ja jos et haluu perus riparii käyä nii päivä ripari on kans hyvä vaihtoehto

      • Anonyymi

        Eikä sitä mikään pakko ole käydä, jos sinne ei halua. Eli lopeta lässyttäminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä sitä mikään pakko ole käydä, jos sinne ei halua. Eli lopeta lässyttäminen.

        Mitäs helvettiä itse lässytät? @YouDontKnowMe sanoi juuri viestinsä alussa "... ei oo pakko käydä ellet haluu.".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitäs helvettiä itse lässytät? @YouDontKnowMe sanoi juuri viestinsä alussa "... ei oo pakko käydä ellet haluu.".

        Nimimerkkki @YouDontKnowMe voisi opetella kirjoittamaan tekstinsä sellaiseen muotoon, että siitä saa selvää. Nyt koko teksti on kuin jonkun lukihäiriöisen tuotosta.


    • Anonyymi

      Suurin osa riparilaisista uskistuu. Järkyttävää

      • Anonyymi

        Jaaha, papukaija on taas äänessä. Etkö oo vuosien mittaan oppinut mitään muuta sanomaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaaha, papukaija on taas äänessä. Etkö oo vuosien mittaan oppinut mitään muuta sanomaan?

        Aina vaan löytyy kyseliöitä. Raamatun satuja on tuputettu jo 2000 vuotta ja se on todellakin pelkkää satua. Todeksi se ei muutu koskaan.


    • Anonyymi

      Ripari oli aivan hirveä paikka. Oikea painajainen elämässäni.
      Jäi ikuinen trauma. Romutti elämän halut ja herätti itsemurha ajatukset.
      Vielä yli 20v jälkeen, koen painajaisia riparilta ja käyn 3kk välein tapaamassa psykiatriani.

      Älkää menkö. On niitä muitakin vaihtoehtoja leireillä.

    • Ite kävin tänä kesänä riparin ja ennen sitä olin sillee et en jaksais lähtee. Sori niille jotka oli Lapin vaelluksel. :). Mut siis sit ku päästiin sinne nii se aika meni ihan saakelin nopeasti. Siit jäi paljo kivoja ja sekopäisiä muistoja. Myös yllättävän paljon kavereita vaikka en hirveän sosiaalinen olekkaan. Kyllähän siinä oppi sitä sun tätä uskostakin mutta mielestäni tärkein asia riparissa on se, että pääsee tutustumaan saman ikäisiin uusiin ihmisiin. On yllättävän mukavaa viettää se noin viikko samanikäisten kanssa. Jäin kaipaamaan sitä.

    • Anonyymi

      8h paskanjauhantaa joka päivä. Elä mene

      • Anonyymi

        En jaksaisi kuunnella jeesus satuja päivästä toiseen.
        Onko se leirin arvoista? On niitä muitakin leirejä.

        Riparin käyneitä pidetään nykyään, vähän hölmöinä.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2763
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      74
      1480
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      42
      1446
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      33
      1223
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1164
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1163
    7. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1161
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      45
      1161
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1099
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1080
    Aihe