Loppuelämän kirjekaveria?

Anonyymi

Hei!

Löytäisinköhän tätä kautta meiliystävän, joka olisi samassa tilanteessa kuin minä. Olen päättänyt lakata elämästä. Omatoimiseen lähtemiseen maailmasta liittyy paljon suunnittelemista ja järjestelemistä, mielelläni jakaisin niihin liittyviä ajatuksia ja tuntemuksia. Onkohan tällaista vertaistukea mahdollista löytää?

14

50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hei, en ole samassa elämäntilanteessa kuin sinä, mutta haluan vastata. Ensinnäkin sinulla täytyy olla paljon vastoinkäymisiä, jos olet päätynyt tuollaiseen ratkaisuun. Olet päätynyt lakata elämästä. Todella surullista kuulla. Toivon sinulle kaikkea hyvää, pientä iloa sydämeesi, että elämä sittenkin olisi elämisen arvoista.

    • Anonyymi

      En minäkään ole samassa elämäntilanteessa, mutta kaksikin tuttavaani on päätynyt samaan ratkaisuun jota mietit. He vain hyppäsivät siihen, ilman mitään sen kummempaa järjestelyä yms. Mietinkin oletko sittenkän valmis? Ehkä tällä kirjekaveripyynnöllä ja asian pitkittämisellä asioitten järjestelyä varten ostatkin aikaa? Et ole ollenkaan niin varma ratkaisustasi? Elämä houkuttaa kuitenkin enemmän?

    • Anonyymi

      Aloittaja, kysy vielä Jumalalta, onko ratkaisusi oikea.
      Ota Häneen yhteys mitä pikimmin!
      Minut Jumala pelasti kuolemasta. Tuosta vain, ykskaks, hän nosti ylös, pois hornan syövereistä.
      Pari viikkoa elin kuin pumpulipilvillä. Kaikki paha oli pyyhkiytynyt mielestä.
      Jumala on 'Hän, joka auttaa', et tarvitse vertaistukea kuoleman suunnitteluun!
      Rakkautta elämääsi! <3

      • Anonyymi

        Miten Jumalaan otetaan yhteys? Kiinostaisi tietää kun en usko Jumalaan.


      • Anonyymi

        Mikä on olemassaolosi mahdollistanut? Miten sinä olet juuri sinä? Pelkän evoluution näkökulmasta miljardit erilaiset persoonallisuudet ovat tarpeettoman laaja käsite. Ihmissuvun jatkumista ei palvele se, että jokainen on yksilö. Mutta jokaisen ihmisen ainutlaatuisuutta se palvelee. Sinulla on paljon mahdollisuuksia tehdä hyvää. Se, että koet alakuloa tarkoittaa, että välität. Sinua tarvitaan. Sinulla olisi ollut mahdollisuuksia olla vaikka mistä muista kahdesta solusta alkunsa saanut ihminen. Ja kuitenkin juuri tietyllä hetkellä juuri tietyt kaksi sukusolua mahdollistivat juuri sinun syntymisesi. Ikinä ei tule olemaan toista samanlaista.

        Aika, materia ja paikka. Mikä niistä oli ensin? Jos aika, mitä se koski? Jos materia, missä ja milloin se oli? Jos paikka, milloin se oli ja mitä siellä oli? Näiden kaikkien kolmen synnyttäjä on näistä riippumaton. Se, millainen kyseessä oleva voima on, on uskon asia. Mutta jos sanoo, ettei tätä voimaa ole lainkaan olemassa, on voitava esittää haastava teoria siitä, mikä tähän kaikkeen vaikuttaa. Jokin on ikuista. Jos materia on ollut aina, se tulee aina olemaankin. Se voi vaihtaa olomuotoa ja paikkaa, mutta tuskin kokonaan kadota.


      • Anonyymi

        Aika kiintoisa kommentti mutta ei vielä kerro miten löytää Jumala. Eihän Jumalaa ole olemassa oikeasti, se vain ihmisen päässä oleva ajatus mutta miten sen sieltä löytää jos ei usko Jumalaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten Jumalaan otetaan yhteys? Kiinostaisi tietää kun en usko Jumalaan.

        Rukouksella. Kerro rukouksessa Jumalalle tarpeesi ja että haluat antaa elämäsi hänen johdatukseen. Jumala on Rakkaus ja hän tahtoo aina ihmiselle parasta. Rukous ei ole yksipuolista vain ihmisen puolelta tulevaa. Tosirukoilijoille Jumala myös vastaa. Hän on armollinen ja anteeksiantavainen, laupias Herra.
        Epäusko estää ihmisiä uskomasta. Jumala ymmärtää ihmisen avun huudon ja tarpeet täydellisesti ja vain hän voi auttaa ihmistä kokonaisvaltaisesti.

        Matt. 7: 7. Anokaa niin teille annetaan; etsikää niin te löydätte; kolkuttakaa niin teille avataan.
        Joh. 15: 7. Jos te minussa pysytte ja minun sanani pysyvät teissä, mitä ikänä te tahdotte, niin anokaa ja te saatte.
        Ps. 50: 15. Avuksesi huuda minua hädässäsi, niin minä tahdon auttaa sinua ja sinun pitää kunnioittaman minua.


      • Anonyymi

        Satu mikä satu, kukaan ei koskaan ole nähnyt tuota pelleä, jota kutsutaan Jumalaksi. Minun omat silmäni pitäisi nähdä tuo pelle, jotta voisin uskoa johonkin tuollaiseen. Horisette omianne, ottakaa pari ylimääräistä pilleriä joka ainoa, joka kuvittelee tuon pellen olevan millään tavalla olemassa.


    • Anonyymi

      Oletko käynyt kuussa? Oletan ettet. Entä jos se mitä näemme on mielikuvitusta ja todellisuus on näkymättömissä. Jumalan ollessa olemassa se ei riipu uskosta. Mikäli Jumalaa ei olisi silloinhan ei tekisi eroa uskooko olemassaoloon vai ei. Totuus on todennäköisesti paljon monimutkaisempi kuin ymmärrämme.

    • Anonyymi

      Tuo pitää kyllä paikkansa, että suunnittelua tämä vaatii.

      50m. Rullan pursiköyttä ostin jo 2vk. Sitten ja solmun oon alapäähän saanut tehtyä!

      Toi parvekkeenkaiteen reuna tarvii varmistaa, ettei se petä!

      Mikäli se pettää mua voi sattua.

    • Anonyymi

      Niin kauan kuin on elämää on toivoa. Asiat voivat muuttua paremmaksi. Itse olen kerta toisensa jälkeen suhteista jätetty. Ei ole omaa perhettä vaikka yritin kumppania löytää jo noin 11 vuotta sitten. On petetty. Ei ole säästöjä. Osa on huijattu. Haukkumanimiä on keksitty monia. On kuitenkin paljon hyvää haluavia ihmisiä. On paljon kauniita asioita. Paljon syitä jatkaa. Sinullekin on tarvetta.

    • Vastaukseni on näköjään poistettu "sääntöjen" vastaisena??? Toivottavasti tämä ns. kommenttini sopii sääntöihin ja alkuperäinen kirjoittaja saa S:postiosoitteeni, jos haluaa kirjoitella? S:posti: [email protected]

    • Anonyymi

      Minusta sellaisen voisi saada,
      on noita samoja asioita tullut pyöriteltyä, moneenkin kertaan.
      Vaan olisikohan kaksi päätä viisaampia, kuin yksi....
      Missäpäin asut, aloittaja?

      • Anonyymi

        Kuinka aloittajalla menee tällä hetkellä?


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      987
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      890
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      734
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe