Kannattaako tollaseen Nikoniin ostaa 512 Mb:n muistia ollenkaan, vai pitäskö ostaa samantien meganen?
Nikon D70 muistikortti
31
7532
Vastaukset
- nikotiini
itse kuvaan paljon ja mulle on riittänyt 512
osta kuitenkin ultra 2, nopeuden takia.
ultra 3:sta sitä uusinta ei kannata ostaa, koska kameran väylä ei tue sen nopeutta, ilmeisesti vielä ei ole sitä tulkevia kameroita.
cf1 on taas hidas- Rpo
Ultra II ei kannata ostaa D70 käyttöön. Ei ole mitään hyötyä nopeudessa. Asia varmistettu maahantuojalta.
- nikonisti
Rpo kirjoitti:
Ultra II ei kannata ostaa D70 käyttöön. Ei ole mitään hyötyä nopeudessa. Asia varmistettu maahantuojalta.
tarkistapa tietos, arvon spede!
lue edellinen viestini siinä kerrotaan kortista.
d70 tukee 1:stä ja 2:sta, mutta ei 3:sta, kuten ei muutkaan kamerat, koska niissä ei ole tarpeeksi leveää väylää. - Rpo
nikonisti kirjoitti:
d70 tukee 1:stä ja 2:sta, mutta ei 3:sta, kuten ei muutkaan kamerat, koska niissä ei ole tarpeeksi leveää väylää.Kysymys ei ilmeisesti koskenut LUKEEKO Nikon D70
myös Ultra2- korttia, vaan siitä että kyseisestä kortista ei ole kamerassa mitään nopeushyötyä. Uskoisin Nikonin huoltoa enempi kuin sinua paskahousu!! - Rpo
nikonisti kirjoitti:
d70 tukee 1:stä ja 2:sta, mutta ei 3:sta, kuten ei muutkaan kamerat, koska niissä ei ole tarpeeksi leveää väylää.kertoo myös älykkyysosamääräsi.Ainut leveä väylä näyttäisi olevan päässäsi:-))
- Alex
nikonisti kirjoitti:
d70 tukee 1:stä ja 2:sta, mutta ei 3:sta, kuten ei muutkaan kamerat, koska niissä ei ole tarpeeksi leveää väylää.Moi !
Toki vaikka Extreme III:a ei mikään markkinoilla oleva kamera käytä täysillä, on ehkä kannattavaa ajatella sitä sijoituksena tulevaisuuteen, riittää vielä 5 vuoden päästäkin myytävien runkojen nopeuteen.
Ja, mikäli käytät ulkoista kortinlukijaa siirtäessäsi kuvat kortilta tietokoneelle niin USB2/FireWire lukijat voivat hyödyntää isompia nopeuksia kuin kamera.
Minä näen kyllä riittävästi perusteita ostaa Extreme III vaikka oma kamerani onkin D100.
Niin, mielestäni alle gigasta ei enään kannata ostaa, ainakaan mikäli kuvaa RAW-pakkauksella. Minulla 2 Gigaselle sopii 206 kuvaa.
-- - -----------
Alex kirjoitti:
Moi !
Toki vaikka Extreme III:a ei mikään markkinoilla oleva kamera käytä täysillä, on ehkä kannattavaa ajatella sitä sijoituksena tulevaisuuteen, riittää vielä 5 vuoden päästäkin myytävien runkojen nopeuteen.
Ja, mikäli käytät ulkoista kortinlukijaa siirtäessäsi kuvat kortilta tietokoneelle niin USB2/FireWire lukijat voivat hyödyntää isompia nopeuksia kuin kamera.
Minä näen kyllä riittävästi perusteita ostaa Extreme III vaikka oma kamerani onkin D100.
Niin, mielestäni alle gigasta ei enään kannata ostaa, ainakaan mikäli kuvaa RAW-pakkauksella. Minulla 2 Gigaselle sopii 206 kuvaa.
--*Toki vaikka Extreme III:a ei mikään markkinoilla oleva kamera käytä täysillä, on ehkä kannattavaa ajatella sitä sijoituksena tulevaisuuteen, riittää vielä 5 vuoden päästäkin myytävien runkojen nopeuteen.*
Itseasiassa ei kannata sijoittaa tulevaisuuteen ajatellen muistiasioissa, katsoppas huviksesi vaikkapa mbnetin hintaseurannasta paljonkos vuodessa on laskenut esim gigasten muistin hinta. Joten ajatteleppas kuinka halvalla sen saisi viidenvuoden kuluttua. - rpo
----------- kirjoitti:
*Toki vaikka Extreme III:a ei mikään markkinoilla oleva kamera käytä täysillä, on ehkä kannattavaa ajatella sitä sijoituksena tulevaisuuteen, riittää vielä 5 vuoden päästäkin myytävien runkojen nopeuteen.*
Itseasiassa ei kannata sijoittaa tulevaisuuteen ajatellen muistiasioissa, katsoppas huviksesi vaikkapa mbnetin hintaseurannasta paljonkos vuodessa on laskenut esim gigasten muistin hinta. Joten ajatteleppas kuinka halvalla sen saisi viidenvuoden kuluttua.Olen samaa mieltä. Tulevaisuus on tulevaisuutta, mikrosekunteihin on turha sijoittaa.
- nikonisicon
Alex kirjoitti:
Moi !
--Meinaatko, että vaihdan runkoa viiden vuoden päästä?
- Alex
nikonisicon kirjoitti:
Meinaatko, että vaihdan runkoa viiden vuoden päästä?
Moi !
No, ajatellan ensinnäkin että hintaero on tällä hetkellä gigasella kortilla aika pieni. (esimerkiksi TopShot: 14 Euroa, Extreme III vs Ultra I. Kahden gigan korteilla ero 23 Euroa.
Nopeassa ulkoisessa kortinlukijassa saat hyödyn heti. Riippumatta siitä mitä kameraa nyt käytät.
Lisäksi, jos harrastat valokuvausta aktiivisesti niin veikkaisin että viiden vuoden kuluttua sinulla on toinen(kin) runko. ainakin minulle on näin käynyt viimeiset 35 vuotta. En usko olevani poikkeus.
Extreme III on lisäksi paremmin suojattu. tälläkin voi olla joskus merkitystä.
Jokainen päättää itse mihin rahansa käyttää. Joku ostaa hitaerolla kaksi muutaman oluen ja on tyytyväinen. Joku ostaa paremman muistikortin ja on myöskin tyytyväinen, vaikkeivat ne kuvat siitä sen paremmiksi muutukkaan.
--
- -----------
*Kannattaako tollaseen Nikoniin ostaa 512 Mb:n muistia ollenkaan, vai pitäskö ostaa samantien giganen(korjasin virheen)?*
Riippuu paljonko kuvaat, sekä pystytkö tyhjentämään kortin useasti. Nykyhinnoilla giganen kortti kannattaa ostaa halvimmillaan 59€ ja puol giganen 35€ toki kortit eivät ole huippunopeita.
512Mt tarkoittaa 512 megatavua, siis puol giganen
1Gt tarkoittaa gigatavua, siis giganen ei meganen- nikonisicon
Gigastahan mä tietysti tarkotin, mites mun sormet noin rupes hyppiin näppiksellä! ;)
Kiitos vaan vastauksista, ite mietin, että kai toi puolikas riittää. - -----------
nikonisicon kirjoitti:
Gigastahan mä tietysti tarkotin, mites mun sormet noin rupes hyppiin näppiksellä! ;)
Kiitos vaan vastauksista, ite mietin, että kai toi puolikas riittää.Ja jos ei riitä, niin osta vähänajankuluttua toinen puolikas lisää. Tämä on turvallisempakin vaihtoehto, kuin kaikki kuvat yhdellä isolla kortilla.
- Rpo
nikonisicon kirjoitti:
Kiitos vaan vastauksista, ite mietin, että kai toi puolikas riittää.Todellakin, jos olet korttia hankkimassa, oli se nyt minkä kokoinen tahansa, ei rahaa kannata tuhlata Ultra II korttiin, jos lisää kortin lukunopeutta haluaa. D70 omistajana varmistin asian Nikonin maahantuojalta. Heidän kantansa oli, että Ultra II on vaan rahan tuhlausta.Tosin tällä palstalla joku näyttäisi tietävän asian paremmin, mutta jätän sen omaan arvoonsa.
- -----------
Rpo kirjoitti:
Todellakin, jos olet korttia hankkimassa, oli se nyt minkä kokoinen tahansa, ei rahaa kannata tuhlata Ultra II korttiin, jos lisää kortin lukunopeutta haluaa. D70 omistajana varmistin asian Nikonin maahantuojalta. Heidän kantansa oli, että Ultra II on vaan rahan tuhlausta.Tosin tällä palstalla joku näyttäisi tietävän asian paremmin, mutta jätän sen omaan arvoonsa.
Eihän mitään huippunopeaa korttia kannata ostaa, ellei tarvitse nopeaa kuvien siirtoa koneelle ja koneelta kortille lukian avulla.
Näissä halvemman puoleisissa kameroissa kortin käyttö on niin hidasta, että vaatimattomammatkin kortitkin ylittää kameran kirjoitusnopeuden.
Kannattaa tutustua
http://www.robgalbraith.com/bins/multi_page.asp?cid=6007-6816 - nikonisicon
----------- kirjoitti:
Eihän mitään huippunopeaa korttia kannata ostaa, ellei tarvitse nopeaa kuvien siirtoa koneelle ja koneelta kortille lukian avulla.
Näissä halvemman puoleisissa kameroissa kortin käyttö on niin hidasta, että vaatimattomammatkin kortitkin ylittää kameran kirjoitusnopeuden.
Kannattaa tutustua
http://www.robgalbraith.com/bins/multi_page.asp?cid=6007-6816Olinkin jostain lukenut, että tuolla kortin nopeudella ei olisi merkitystä. Taitaa tosiaan olla hyvä ratkaisu tuo kaks 512 Mb:n korttia.
- Rpo
----------- kirjoitti:
Kannattaa tutustua
http://www.robgalbraith.com/bins/multi_page.asp?cid=6007-6816Se nopeus, millä kamera siirtää dataa kameralta kortille , on kokonaan eri asia kuin datan siirto kortilta tietokoneelle.Mitä ovat nämä "halvemman puoleiset" kamerat??
- -----------
Rpo kirjoitti:
Se nopeus, millä kamera siirtää dataa kameralta kortille , on kokonaan eri asia kuin datan siirto kortilta tietokoneelle.Mitä ovat nämä "halvemman puoleiset" kamerat??
Halvemman puoleiset kamerat ovat järkkäreissä juuri nämä nikon 70D, Canon 300D jne.... siis halvimmat järkkärit. Yleisesti ottaen mitä kalliimpiin kameroihin mennään niin sen nopeempaa on kortille kirjoitus, jolloin kortin nopeudella/merkillä rupeaa olemaan jonkinmoista merkitystä. Katsoppas tuolta aikasemmasta linkistä siellä asia käy hyvin ilmi esim Canon 1Ds Mark II kanssa.
Halvimpia järkkäreitä käytettäessä näitten super/hyper korttien nopeusetu saavutetaan vain nopean kortinlukijan kanssa. Joillekkin se on merkittävä asia, toisille taas ei. - D70__121
----------- kirjoitti:
Kannattaa tutustua
http://www.robgalbraith.com/bins/multi_page.asp?cid=6007-6816Tuossa viittaamassasi testissä käy juurikin ilmi että Ultra II on D70:ssä yli neljä kertaa nopeampaa kuin hitaimmat testin kortin ja omat kokemukseni tukevat hyvinkin tuota. Varmasti huomaat hitaan ja nopean kortin eron kuvatessa sarjalla tai vain ihan nopealla tempolla yksittäiskuvia. Ultra III ei kannata osta koska siitä D70 ei saa hyötyä, mutta Ultra II:sta D70 vielä hyötyy. Jos nyt ihan pilkulleen tuota testiä lukee niin Ultra III on vielä Ultra II:sta nopeampaa D70:ssä mutta ero on pieni.
Toinen juttu on sitten kannattaako ostaa juuri Ultra II:sta, joka on Nikonin hyväksymää, vai vaikka Kingstonin Elite Prota, joka on lähes yhtä nopeaa kuin Ultra II mutta huomattavasti halvempaa. - Rpo
D70__121 kirjoitti:
Tuossa viittaamassasi testissä käy juurikin ilmi että Ultra II on D70:ssä yli neljä kertaa nopeampaa kuin hitaimmat testin kortin ja omat kokemukseni tukevat hyvinkin tuota. Varmasti huomaat hitaan ja nopean kortin eron kuvatessa sarjalla tai vain ihan nopealla tempolla yksittäiskuvia. Ultra III ei kannata osta koska siitä D70 ei saa hyötyä, mutta Ultra II:sta D70 vielä hyötyy. Jos nyt ihan pilkulleen tuota testiä lukee niin Ultra III on vielä Ultra II:sta nopeampaa D70:ssä mutta ero on pieni.
Toinen juttu on sitten kannattaako ostaa juuri Ultra II:sta, joka on Nikonin hyväksymää, vai vaikka Kingstonin Elite Prota, joka on lähes yhtä nopeaa kuin Ultra II mutta huomattavasti halvempaa.On se ihme, että joku räkänokka tietää paremmin asiat kuin itse kameranvalmistaja! No voihan ostaa vaikka Ladan ja kuvitella sitä Porcheksi, mikäs siinä.
- nikonisicon
Rpo kirjoitti:
On se ihme, että joku räkänokka tietää paremmin asiat kuin itse kameranvalmistaja! No voihan ostaa vaikka Ladan ja kuvitella sitä Porcheksi, mikäs siinä.
Sehän voiskin olla mielenkiintoista että ostais kaks 512 korttia, hitaan ja nopeen. siinähän se varmaan tulis selville. Olisin kuitenkin kallistumassa Rpo:n kannalle. Tuskin siitä nopeasta ainakaan paljoa iloa on.
- -----------
D70__121 kirjoitti:
Tuossa viittaamassasi testissä käy juurikin ilmi että Ultra II on D70:ssä yli neljä kertaa nopeampaa kuin hitaimmat testin kortin ja omat kokemukseni tukevat hyvinkin tuota. Varmasti huomaat hitaan ja nopean kortin eron kuvatessa sarjalla tai vain ihan nopealla tempolla yksittäiskuvia. Ultra III ei kannata osta koska siitä D70 ei saa hyötyä, mutta Ultra II:sta D70 vielä hyötyy. Jos nyt ihan pilkulleen tuota testiä lukee niin Ultra III on vielä Ultra II:sta nopeampaa D70:ssä mutta ero on pieni.
Toinen juttu on sitten kannattaako ostaa juuri Ultra II:sta, joka on Nikonin hyväksymää, vai vaikka Kingstonin Elite Prota, joka on lähes yhtä nopeaa kuin Ultra II mutta huomattavasti halvempaa.Niin 4 nopeempaa kuin testin hitain kortti, mutta kameran käytössä et eroa huomaa onko kortti nopea vai superhyper nopea. Tietenkin tuon testin hitaimman ja nopeimman kortin välillä eron huomaa, tosin ton testin hitaimpia kortteja löytää lähinnä alennus laatikosta jos sieltäkään.
Sekä monella nimettömällä/vähemmän tunnetulla valmistajalla on halpoja nopeita kortteja, joita tuolla testissä ei ollut, jotka pystyvät nopeutensa puolesta samoihin lukemiin kuin Sandiskin Ultra II, mutta hinnaltaan ovatkin paljon halvempia.
Jos nopeasta kortista tehdään uusi superhyper nopea kortti, niin se on melkein aina vanhemmissakin kameroissa aivastuksen verran nopeampi, koska tekniikka kehittyy, mutta ei sitä eroa huomaa, esim 4.552MB/sec 4.561MB/sec välillä. Vasta lukijaa käytettäessä saadaan todellinen hyöty noista superhyperkorteista, kuten olen jo sanonutkin.
Tarkoittanet varmaan nikonin suosittelemaa, nikonen 70D käy yhtä hyvin muunkin merkkiset kortit, ja jos varmanpäälle haluaa pelata, niin ostaa tunnetun merkkisen kortin, hyvän käsityksen korttien toimivuudesta saa lukemalla erinäisiä foorumeita. - D70__121
----------- kirjoitti:
Niin 4 nopeempaa kuin testin hitain kortti, mutta kameran käytössä et eroa huomaa onko kortti nopea vai superhyper nopea. Tietenkin tuon testin hitaimman ja nopeimman kortin välillä eron huomaa, tosin ton testin hitaimpia kortteja löytää lähinnä alennus laatikosta jos sieltäkään.
Sekä monella nimettömällä/vähemmän tunnetulla valmistajalla on halpoja nopeita kortteja, joita tuolla testissä ei ollut, jotka pystyvät nopeutensa puolesta samoihin lukemiin kuin Sandiskin Ultra II, mutta hinnaltaan ovatkin paljon halvempia.
Jos nopeasta kortista tehdään uusi superhyper nopea kortti, niin se on melkein aina vanhemmissakin kameroissa aivastuksen verran nopeampi, koska tekniikka kehittyy, mutta ei sitä eroa huomaa, esim 4.552MB/sec 4.561MB/sec välillä. Vasta lukijaa käytettäessä saadaan todellinen hyöty noista superhyperkorteista, kuten olen jo sanonutkin.
Tarkoittanet varmaan nikonin suosittelemaa, nikonen 70D käy yhtä hyvin muunkin merkkiset kortit, ja jos varmanpäälle haluaa pelata, niin ostaa tunnetun merkkisen kortin, hyvän käsityksen korttien toimivuudesta saa lukemalla erinäisiä foorumeita.Onkos teistä, jotka sanoo ettei Ultran II ja perus kortin välistä eroa huomaa D70:llä, kuvannut yleensäkkään D70:llä saatika kokeillut niissä eri kortteja? Itselläni nyt ei ole kuin kaksi 256Mb korttia joista toinen on perus Sandisk ja toinen Ultra II. Ekaa kertaa kun käytin tuota peruskorttia koirien jouksukuvien ottoon pelolla niin luulin että kamera hajos kun se ei ottanut kuvia samalla tahdilla kuin Ultra II:lla. Pidän tuon testi tuloksia hyvinkin todenperäisenä että se perus kortti on n. neljä kertaa hitaanpi kuin Ultra II eli käytännössä sen jälkeen kun puskuri on täysi niin peruskortilla kamera ottaa kuvia neljä kertaa hitaammin kuin Ultra II:lla tai kun on ottanut puskurin täyteen menee neljä kertaa pidempään että voi ottaa uuden sarjan... ainakin minä huomaan eron omassa käytössäni.
Jos tosiaan lukee keskustelupalstoja niin D70:lle suositellaan joko Lexaria tai sitten Ultra II:sta. Jo aiemmin mainitsemani Kingoston Elite Pro on aika halpa ja mutta kuitenkin nopea. Tuosta on jossain kuulunut jotain satunnaisia yhteensopivuus ongelmia mutta niitä on ollut ihan muutama... todennäköisesti käyttäjien kädetystä. IMHO Kingston Elite Pro D70:een.
Mitä itse olen tässä jo useamman vuoden seurannut tätä tekniikan kehitystä niin tälläkin saralla kehitys menee niin lujaa eteenpäin että mitkään myyjät eikä maahantuoja pysy vauhdissa mukana eivätkä he tiedä kaikkien kombinaatioiden toimivuutta... sopivalla suodattamilla ja riittävän monesta lähteestää tarkasteltuna tullaan siihen että totuus on keskustelupalstoilla... no ei välttämättä tällä ;) Tuon Nikon maahantuoja pitäisi kyllä tietää että Ultra II hyödyttää D70:ä... ehkäpä he sekoittivat sen Ultra III:n, josta varmaan nykyään enemmän kyselläänkin heiltä. - Ultra
D70__121 kirjoitti:
Onkos teistä, jotka sanoo ettei Ultran II ja perus kortin välistä eroa huomaa D70:llä, kuvannut yleensäkkään D70:llä saatika kokeillut niissä eri kortteja? Itselläni nyt ei ole kuin kaksi 256Mb korttia joista toinen on perus Sandisk ja toinen Ultra II. Ekaa kertaa kun käytin tuota peruskorttia koirien jouksukuvien ottoon pelolla niin luulin että kamera hajos kun se ei ottanut kuvia samalla tahdilla kuin Ultra II:lla. Pidän tuon testi tuloksia hyvinkin todenperäisenä että se perus kortti on n. neljä kertaa hitaanpi kuin Ultra II eli käytännössä sen jälkeen kun puskuri on täysi niin peruskortilla kamera ottaa kuvia neljä kertaa hitaammin kuin Ultra II:lla tai kun on ottanut puskurin täyteen menee neljä kertaa pidempään että voi ottaa uuden sarjan... ainakin minä huomaan eron omassa käytössäni.
Jos tosiaan lukee keskustelupalstoja niin D70:lle suositellaan joko Lexaria tai sitten Ultra II:sta. Jo aiemmin mainitsemani Kingoston Elite Pro on aika halpa ja mutta kuitenkin nopea. Tuosta on jossain kuulunut jotain satunnaisia yhteensopivuus ongelmia mutta niitä on ollut ihan muutama... todennäköisesti käyttäjien kädetystä. IMHO Kingston Elite Pro D70:een.
Mitä itse olen tässä jo useamman vuoden seurannut tätä tekniikan kehitystä niin tälläkin saralla kehitys menee niin lujaa eteenpäin että mitkään myyjät eikä maahantuoja pysy vauhdissa mukana eivätkä he tiedä kaikkien kombinaatioiden toimivuutta... sopivalla suodattamilla ja riittävän monesta lähteestää tarkasteltuna tullaan siihen että totuus on keskustelupalstoilla... no ei välttämättä tällä ;) Tuon Nikon maahantuoja pitäisi kyllä tietää että Ultra II hyödyttää D70:ä... ehkäpä he sekoittivat sen Ultra III:n, josta varmaan nykyään enemmän kyselläänkin heiltä.Onpas aika paksua. "Minä kun olen tässä kehitystä seuraillut",kun maahantuojat eivät pysy mukana:-)))
Muistikorttien erot eivät todellakaan ole tuollaisia, mitä annat ymmärtää..
Ota puhelin käteen ja soita Nikonin huoltoon. Kerro sen jälkeen noita vitsejäsi täällä - ihmettelijä
Ultra kirjoitti:
Onpas aika paksua. "Minä kun olen tässä kehitystä seuraillut",kun maahantuojat eivät pysy mukana:-)))
Ota puhelin käteen ja soita Nikonin huoltoon. Kerro sen jälkeen noita vitsejäsi täälläNe huoltoreiskatko ovat muistikorttiasiantuntijoita? Epäilenpä tuota suuresti.
- Ultra
ihmettelijä kirjoitti:
Ne huoltoreiskatko ovat muistikorttiasiantuntijoita? Epäilenpä tuota suuresti.
Varmaan parempia,kuin yksikään tälle palstalle kirjoittanut poronpurija.Jos omistatte puhelimen, soittakaa Nikonille. Löytyy sieltä muitakin kuin huoltoreiskoja. Tosin tuskinpa tehtaallakaan asiasta mitään tietävät, mutta voivathan he kysyä sitä
vaikkapa tämän palstan"asiantuntijoilta" Voisivat saada myös hyviä neuvoja kameranvalmistukseen. - D70__121
Ultra kirjoitti:
Onpas aika paksua. "Minä kun olen tässä kehitystä seuraillut",kun maahantuojat eivät pysy mukana:-)))
Ota puhelin käteen ja soita Nikonin huoltoon. Kerro sen jälkeen noita vitsejäsi täällä"Muistikorttien erot eivät todellakaan ole tuollaisia, mitä annat ymmärtää..
Ota puhelin käteen ja soita Nikonin huoltoon. Kerro sen jälkeen noita vitsejäsi täällä"
Jos olis alan messut jossain lähistöllä niin voisimpa mennä juttelee messutyttöjen kanssa... sais varmaan ihan yhtä hyviä vastauksia ;)
Ei vaan vakavasti... lueppa vielä:
http://www.robgalbraith.com/bins/multi_page.asp?cid=600 7-6816
Onko kolmannen kappaleen teksti puppua?
Ja varsinkin kun Nikonin support sanoo seuraavaa:
"Nikon does not perform Compact Flash speed testing as there are not industry accepted testing standards. We do test for card compatibility and publish a list of approved cards in each camera's User's Guide and make updates on this Technical Information Knowledge Database.
Please contact the various manufacturers of Compact Flash memory cards for information in how they rate their cards in terms of speed and to decide if a faster card will be of benefit to you."
Eli Nikon ei testaa korttien nopeuksia kameroissa.
Ei vaan vakavasti ottaen ei luusi kenenkään miettivän enään 20 euron säästöä siinä vaiheessa kun on sijoittanut jo yli tonnin kameralaitteisiin ja tietää että tuolla säästöllä huonontaa kalliin kameran ominaisuuksia. - nikonisicon
D70__121 kirjoitti:
"Muistikorttien erot eivät todellakaan ole tuollaisia, mitä annat ymmärtää..
Ota puhelin käteen ja soita Nikonin huoltoon. Kerro sen jälkeen noita vitsejäsi täällä"
Jos olis alan messut jossain lähistöllä niin voisimpa mennä juttelee messutyttöjen kanssa... sais varmaan ihan yhtä hyviä vastauksia ;)
Ei vaan vakavasti... lueppa vielä:
http://www.robgalbraith.com/bins/multi_page.asp?cid=600 7-6816
Onko kolmannen kappaleen teksti puppua?
Ja varsinkin kun Nikonin support sanoo seuraavaa:
"Nikon does not perform Compact Flash speed testing as there are not industry accepted testing standards. We do test for card compatibility and publish a list of approved cards in each camera's User's Guide and make updates on this Technical Information Knowledge Database.
Please contact the various manufacturers of Compact Flash memory cards for information in how they rate their cards in terms of speed and to decide if a faster card will be of benefit to you."
Eli Nikon ei testaa korttien nopeuksia kameroissa.
Ei vaan vakavasti ottaen ei luusi kenenkään miettivän enään 20 euron säästöä siinä vaiheessa kun on sijoittanut jo yli tonnin kameralaitteisiin ja tietää että tuolla säästöllä huonontaa kalliin kameran ominaisuuksia.No mä päädyin nyt tällaseen ratkaisuun:
Ostin kaks korttia
-Kingston 512 Mb tavallinen
-Kingston Elite Pro 512 Mb nopea
Kunhan tuun tutuks ton kameran kanssa ja pääsen vertailemaan kortteja ihan itse, kerron sitten täälläkin, onko korteissa eroa ja jos on , niin mitä. Katsotaan. - nikonisicon
nikonisicon kirjoitti:
No mä päädyin nyt tällaseen ratkaisuun:
Ostin kaks korttia
-Kingston 512 Mb tavallinen
-Kingston Elite Pro 512 Mb nopea
Kunhan tuun tutuks ton kameran kanssa ja pääsen vertailemaan kortteja ihan itse, kerron sitten täälläkin, onko korteissa eroa ja jos on , niin mitä. Katsotaan.Ostin noi kortit eri kaupoista niin nopee oli vitosen halvempi kun hidas. Höh!
- pixx
nikonisicon kirjoitti:
Ostin noi kortit eri kaupoista niin nopee oli vitosen halvempi kun hidas. Höh!
Hyvä!
Kerro sitten, jos viitsit, mitä teet niillä 0,0000001 sekunnin erolla:-)) Hyvää jatkoa,Nikon on loistava kamera!! - ihan itte
pixx kirjoitti:
Hyvä!
Kerro sitten, jos viitsit, mitä teet niillä 0,0000001 sekunnin erolla:-)) Hyvää jatkoa,Nikon on loistava kamera!!no, D70 huomaa että onko nopea ( yli 5mt/sec) vai ihan peruskortti ensimmäisellä sarjakuvauksella.
puskurin täytyttyä se halvin halpiskortti pudottaa kuvausnopeuden noin 3 --> 1 kuva sec ja taas näillä nopeilla korteilla se putoaa 3--> 2,5 kuvaan sec.
onneksi tänä D70 sentään tekee kirjoitusta taustatyönä ettei käy canoneita.(300D,10D)
niissä kirjoitusnopeus kennolta kortille on noin 1 mt sec japuskurin täytyttyä se halvaannuttaakoko kameran niin pitkäksi aikaa kunnes puskuri on tyhjä = pahimmoilleen joku parikymmentä sekuntia (arvio) minkä aiknana ei sitten oteta yhtään kuvaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k232642- 652586
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1062310- 341599
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2391553- 321537
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt371462- 281260
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201216- 951181