Noidankehä

Teen aloituksen päivän polttavimmasta mieliä kuohuttavimmasta uutisesta. Enon-tekosista.

Tänne ohjeita isovanhemmille kuinka toimia, tähän voi myös pistää pahanmielen vuodatukset ja toisten mielipiteiden vesitykset.

Jätetään muut ketjut rauhaan.

150

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      sinä voisit jättää 60 ja 70 palstat rauhaan tuolla jatkuvalla päsmäröinnillä. muista aina että olet vain köyhä kainuulaiseukko

      • Köyhyys on suhteellista. Ihminen voi olla omaisuudella ja rahalla mitattuna köyhä. Köyhyys on riippuvainen myös paikkakuntaan missä asuu. Rikkauteen pätee samat asiat. Rikas voi tuntea köyhän rikkaaksi jos köyhällä on jotain mitä ei rikkaalla ole. Mielen rikkaus ja köyhyys on myös mielenkiintoinen pari, mutta siitä myöhemmin jahka päästään aloituksen asiaan.


      • Otan kommenttisi kohtiliaisuutena. Olkoon tyhmyyteni toteaminen hyvä alku sinun ymmärtää, että tyhmän kanssa ei kannata ruveta keskustelemaan.


      • Anonyymi

        Tapio Rautavaara - Rikas ja köyhä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tapio Rautavaara - Rikas ja köyhä.

        Hyvä biisi !!


    • Anonyymi

      Minuakin tympii nämä lehtiotsikot ja vielä se, että tuodaan yli 50 vuotta vanhoja juttuja lehtiin, mutta silti en katso oikeudeksi, että täällä yksittäiset kirjoittajat yrittävät rajoittaa, mitä ketjuissa saa kirjoittaa.

      Minusta Kahvipirttiä on kiva lukea, mutta en todellakaan pitänyt sinun komentistasi siellä, joka kuului näin: "Sulkekaa pirtin ovi kulkeissanne. Ei pääse vieraslajit sisään ilmaa pilaamaan", mutta HUOM. minä en pitänyt siitä, mutta en voi, enkä halua rajoittaa sinun kirjoituksiasi.

      "p-pauke"

      • Anonyymi

        VIHREÄT JA VAS täyttävät maan "enoilla". minä en tykkää. Tykkäätkö sinä ??


    • Anonyymi

      Onko ihan välttämätöntä tuoda tänne kaikkia aiheita,
      alkaa jauhaa jonkun sairaan tekemisiä ?
      Ei ole.
      Minusta epämiellyttävissä asioissa rypeminen on vastenmielistä
      ja jotenkin sairasta sekin että niissä oikein haluaa ihankuin hekumoida.

    • Anonyymi

      Jätä itse muut rauhaan ja anna kirjoitella mistä ja mihin haluaa ! Ylläpito ratkaisee mitkä aiheet sopii, et sinä !!!! Miksi piti oikein uusi ketju aloittaa aiheesta, joka sinua muka inhottaa. Kaikkia kyllä inhottaa kakkajuttusi, niitä kuitenkin suollat jatkuvasti. Kuin myös mitä soijarehua naamaasi änget, sekin inhottaa. Ja missä kaikissa pöydissä syötsyötsyöt.

      • Anonyymi

        Oi että, mutta sinäpäs vasta fiksu kirjoittaja olet. Tekstisi on selvästi hyväntahtoisen ihmisen kirjoittama. Sellaisen joka on ymmärtänyt että tänne saavat kaikki kirjoitella mitä haluaa.

        Niin, tuota tarkemmin ajatellen ethän sinä mikään fiksu ole vaan pirunmoinen räkyttäjähän sinä olet.


      • Anonyymi

        Minkähän vuoksi ei saisi tuoda esille näitä törkeyksiä,lapsiin kohdistuvia raiskauksia?
        Sen lapsen elämä on pilattu loppuelämäksi!
        Minunulla oli aikoinaan tyokaveri,jota oma isänsä oli käyttänyt hyväkseen.
        Ajatelkaa ihmiset,oma isä ?
        Hän ei toipunut siitä koskaan ja lopputulos oli hän itse valitsi elämänsä päätymisen!
        Hyvä Korppis,kun tuot nämä kipeät keskustelunaiheet saitille!
        Minulle on aivan sama,kuinka persut etenee politiikansaralla,sitähän tämä keskustelupalsta pursuu jatkuvasti!
        Ei minua hetkauta politiikka,mutta elämää koskettavat väärinkäytökset kyllä.
        Joka yhdenkään näistä pinemmistä ja sillei,myllynkivi on kyllä !iian helppo rangaistus tälläiselle kahjolle!
        Eikö näitä sairaita aikoinaan kuohittu?


      • Anonyymi

        Miksi matut koko ajan raiskaavat ja ahdistelevat. "eno".


    • Anonyymi

      Kävin siellä lukemassa. Makriina siellä kirjoitti asiasta maltilliseen sävyyn kuten aina. Skillan myös oman huolensa hyvin perusteltuna. Mikä sinä olet heitä arvostelemaan, kun he kirjoittavat vakavasta asiasta erittäin asiallisesti ? Tai ketään muutakaan joka uskaltaa puhua jostain muusta kuin mökin laiturista ja mökin huussin tyhjennyksestä ja päivän mätöistään . Pitääkö palstan mielestäsi palvella sinun hupiasi, olla vain sinun puuhastelujesi esittelypaikka ?
      Vaikka itselläsi ei ole lapsenlapsia , voit sentään koettaa välittä lapsista ylipäätään. Kaikkien vastuulla on suojella lapsia, oli omia tai toisten. Ongelma on niin vakava, että sen maton alle lakaisu on suorastaan rikollista. isovanhemmat ei ole se tärkein tekijä lasten elämässä, mutta apuna voi olla tässäkin asiassa. Huumeet on mukana tässäkin tapauksessa. Luulisi että Hollannista aina vaahtoavana tietäisit nämä vaarat.

      • Makriinan kirjoitus oli minustakin asiallinen, aiheellinen ja ajankohtainen,

        En oikein ymmärrä tuota ajattelua, että empatian tunteminen olisi jotenkin arvelluttavaa, että sitä tunteva ja ilmaiseva levittäisi ympärilleen pahaa mieltä.

        Minusta on aika normaalia, että ihminen tuntee empatiaa kohdatessaan heikompaan kohdistuvaa riistoa ja hyväksikäyttöä. Ja asian käsittely, miten sen sitten tekeekin, on mielestäni merkki siitä, ettei ole kovettanut sydäntään vaan vaan suostuu satutettavaksi ja tahtoo itse pysyä valppaana ympäristönsä suhteen, ellei sitten muuta.
        Jos mieltä kuohuttavaa asiaa tahtoo käsitellä täällä, eikö se osoita luottamusta muita kirjoittajia kohtaan, kun uskoo, että heidän kanssaan voi jakaa myös sellaista, mikä ei ole hyvää ja kaunista, mutta elämään sisältyvää silti ?

        "Kun ei asialle mitään voi" on se yleisin asenne, mikä tuntuu oikeuttavan välinpitämättömyyteen, mutta nyt näyttää jo siltä, että normaaleina pidetyt tunnereaktiotkin tahdotaan torjua, ettei vain pahoitettaisi omaa mieltä...


    • Anonyymi

      Melkein yhtä ällöttävää ja kuohuttavaa on 7-kymppinen nainen, joka ottaa miehekseen itseään 14 vuotta vanhemman melkein 8-kymppisen ulkomaalaisen äijän.

      • Anonyymi

        Korjaus:

        melkein 9-kymppisen miehen


      • Anonyymi

        Muistakaa, korppiksella on vain kaksi poikaa ja ei lapsenlapsia( siis tyttöjäkään), ainakaan viellä.

        Kukapa sen tietää, mitä hänenkin pojat on aikoinaan touhunneet tyttöjen kanssa ja minkä ikäisinä? Tuolla "Lapin" seudulla tuntuu olevan aika väljää touhua tuo intiimi homma, joten ilmankos täältä etelästäkin lähdetään "hiihtelemään" sinne tuntureille joka talvi.


      • Anonyymi

        Voi kamalaa, ihan hirveetä. Minullakin on tuttava, joka 30 vuotiaana meni vihille 45 vuotiaan miehen kanssa ja ovat yhä yhdessä. (ovat nyt 69 ja 84 vuotiaat)

        Voinko minä pitää heidät vielä tuttavapiirissäni, jos s tuollainen ikäero on ällöttävää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muistakaa, korppiksella on vain kaksi poikaa ja ei lapsenlapsia( siis tyttöjäkään), ainakaan viellä.

        Kukapa sen tietää, mitä hänenkin pojat on aikoinaan touhunneet tyttöjen kanssa ja minkä ikäisinä? Tuolla "Lapin" seudulla tuntuu olevan aika väljää touhua tuo intiimi homma, joten ilmankos täältä etelästäkin lähdetään "hiihtelemään" sinne tuntureille joka talvi.

        En ymmärrä tällaista kirjoittelua, mikä teitä vaivaa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        En ymmärrä tällaista kirjoittelua, mikä teitä vaivaa?

        Tämä on tämä yksi ja sama, hänen koneeltaan henkilööni kohdistuvat kommentit läpi ketjun. Pettää itseään uskoen itsensä moneksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Muistakaa, korppiksella on vain kaksi poikaa ja ei lapsenlapsia( siis tyttöjäkään), ainakaan viellä.

        Kukapa sen tietää, mitä hänenkin pojat on aikoinaan touhunneet tyttöjen kanssa ja minkä ikäisinä? Tuolla "Lapin" seudulla tuntuu olevan aika väljää touhua tuo intiimi homma, joten ilmankos täältä etelästäkin lähdetään "hiihtelemään" sinne tuntureille joka talvi.

        Asiassa pysyminen on suositeltavaa. Emme ole syytteessä täällä. emme me, emmekä sukumme.


    • Hyvin on aloitus ymmärretty ja päästy purkamaan tunnevyyhtien solmuja. Korppis sitä ja korppis tätä...no, joo

      Demeter luit pari kommenttia kahvipirtin ketjusta ja teit niistä yhteenvedon empatiasta, mutta jätit asiattomat kommentit lukematta.

      • Mielestäni vastasin sinun käsitykseesi empatiasta, mikä on erilainen kuin omani.


      • demeter1 kirjoitti:

        Mielestäni vastasin sinun käsitykseesi empatiasta, mikä on erilainen kuin omani.

        Sinä et tiedä kantaani empatiaan kuten en minä sinun, ei näet ole lukenut kommenteistasi kuin yleisen tason lauseita. En henklökohtaisia empatiatekojasi.


      • Anonyymi

        Mitään tunnevyyhtejä täällä ole muilla kuin itselläsi. Vain yksinkertaisesti vastenmielisyyttä . onneksi et kävele missään vastaan. Kantasi empatiaan ja sympatiaan tuolla kerrotkin, sanot niitä hömpäksi. Itse tämän taas aloitit , pidä hyvänäsi ! Sinun persoona ei tosiaan kiinnosta ketään, siinähän vaan sitä toivot ja teet kaikkesi tehdäksesi itsesi tykö . Sinuun sopii parhaiten kehotus : HANKI ELÄMÄ !


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitään tunnevyyhtejä täällä ole muilla kuin itselläsi. Vain yksinkertaisesti vastenmielisyyttä . onneksi et kävele missään vastaan. Kantasi empatiaan ja sympatiaan tuolla kerrotkin, sanot niitä hömpäksi. Itse tämän taas aloitit , pidä hyvänäsi ! Sinun persoona ei tosiaan kiinnosta ketään, siinähän vaan sitä toivot ja teet kaikkesi tehdäksesi itsesi tykö . Sinuun sopii parhaiten kehotus : HANKI ELÄMÄ !

        Olenhan toki ymmärtänyt, että en kiinnosta ketään ja elämäkin pitäisi hankkia. No, älä huoli jospa joskus oppisin elämään, toivon kuitenkin, että en rääväsuuksi oppisi.


    • Anonyymi

      Sairaitten ihmisten tekemisten vatvominen on seiskapäivälehden tasoista
      kauhistelua. Ei ole paljon sympatian ja empatian kanssa tekemistä vaan
      Ihmisen haluaa vatvoa "sensaatioita" ja kauhistella ikäänkuin se asiaa auttaisi tai parantaisi asiaa millään lailla.
      Eikö mitään muuta "keskustelunaihetta" enää löydy ?
      Ostakaa Alibi-lehti. jos se vielä ilmestyy, siinähän oli kuvottavia tarinoita tyyliin:
      "Pistin mummoni sirkkelin läpi".
      Tämä aloitus on samaa tasoa.

      • Tämän aloituksen tarkoitus oli sama kuin kommenttisi pääosiltaan.

        Olen tasan samaa mieltä kanssasi empatia ja sympatia hömpästä.

        Minua ei tippaakaan kiinnosta Enon tekoset, yritin vain johdattaa keskustelun pois kahvipirtistä.


    • Anonyymi

      Aloittaja taitaa olla niitä joka etsimällä etsivät "mieltä kuohuttavia" aiheita
      ja eikun aloitus välittömästi tänne että saa alkaa yhdessä kauhistella
      muitten "mielen kuohuttamien" kanssa.

      • Vielä kerran....Minua ei tippaakaan kiinnosta Enon tekoset, yritin vain johdattaa keskustelun pois kahvipirtistä.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Vielä kerran....Minua ei tippaakaan kiinnosta Enon tekoset, yritin vain johdattaa keskustelun pois kahvipirtistä.

        Skillan emännöi loistavasti kahvipirttiä, joten anna sinä olla moiset yritykset.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Skillan emännöi loistavasti kahvipirttiä, joten anna sinä olla moiset yritykset.

        Yritin käyttää empatiakykyni Skillaanin ketjua kohtaan ; ) En onnistunut. Noidankehä pyörii ja on empatiaa vahvempi. Emännäksi en ikään kahvipirttiin pyri. Empatiakykyni ei ole siltä osin tarpeeksi kehittynyt. Kirjoittelen mielelläni sinne, mutta vieraslajeilla on tanat jatkuvasti pystyssä.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Vielä kerran....Minua ei tippaakaan kiinnosta Enon tekoset, yritin vain johdattaa keskustelun pois kahvipirtistä.

        Hah haa haa... Sinun tarkoituksesi oli nimenomaan päästä tallaamaan niitä kirjoittajia joilla on kykyä tuntea empatiaa. He tuntevat myös huolta siitä mikä on muuttunut vai onko.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hah haa haa... Sinun tarkoituksesi oli nimenomaan päästä tallaamaan niitä kirjoittajia joilla on kykyä tuntea empatiaa. He tuntevat myös huolta siitä mikä on muuttunut vai onko.

        Hyvin subjektiivinen kokemus tavastasi ymmärtää kirjoituksiani.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Hyvin subjektiivinen kokemus tavastasi ymmärtää kirjoituksiani.

        "Hyvin subjektiivinen kokemus tavastasi ymmärtää kirjoituksiani."

        Miksiköhän aika monella on tuollainen subjektiivinen kokemus?


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Vielä kerran....Minua ei tippaakaan kiinnosta Enon tekoset, yritin vain johdattaa keskustelun pois kahvipirtistä.

        Et sitten mitään muuta aihetta siihen tarkoitukseen keksinyt millään ???


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Hyvin subjektiivinen kokemus tavastasi ymmärtää kirjoituksiani."

        Miksiköhän aika monella on tuollainen subjektiivinen kokemus?

        Vaikea sanoa anomyymi kun voi olla yksi henkilö.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Vaikea sanoa anomyymi kun voi olla yksi henkilö.

        "Vaikea sanoa anomyymi kun voi olla yksi henkilö."

        Ainahan sinua on vainonut yksi, tai korkeintain kaksi, jotka stalkaavat sinua. Usein olet heitellyt myös ilmi, kuka se voisi olla ja uskot tunnistavasi kaikki kirjottajat heidän tyylistään. Olet sinä kyllä aika.....no, jääköön sanomatta, koska ethän sitä sinä itse ymmärrä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Vaikea sanoa anomyymi kun voi olla yksi henkilö."

        Ainahan sinua on vainonut yksi, tai korkeintain kaksi, jotka stalkaavat sinua. Usein olet heitellyt myös ilmi, kuka se voisi olla ja uskot tunnistavasi kaikki kirjottajat heidän tyylistään. Olet sinä kyllä aika.....no, jääköön sanomatta, koska ethän sitä sinä itse ymmärrä.

        Toinen niistä "kahdesta" anonyymistä on korppis, joka komppaa itseään myönteisesti ja sitten hän taas "korppis", "korpikirjailija", "korppikotka" -nikillään vastaa itselleen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Toinen niistä "kahdesta" anonyymistä on korppis, joka komppaa itseään myönteisesti ja sitten hän taas "korppis", "korpikirjailija", "korppikotka" -nikillään vastaa itselleen.

        Hauska kommentti, minulle ei nyt satu kovinkaan usein komppausta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Vaikea sanoa anomyymi kun voi olla yksi henkilö."

        Ainahan sinua on vainonut yksi, tai korkeintain kaksi, jotka stalkaavat sinua. Usein olet heitellyt myös ilmi, kuka se voisi olla ja uskot tunnistavasi kaikki kirjottajat heidän tyylistään. Olet sinä kyllä aika.....no, jääköön sanomatta, koska ethän sitä sinä itse ymmärrä.

        Kirjoitustyylistähän sen helposti näkee ettei näitä sairaspäisiä suunrääpijöitä täällä montaa ole. Sinäkin olet hartaasti tähän ketjuun jo paukuttanut monta kommenttia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoitustyylistähän sen helposti näkee ettei näitä sairaspäisiä suunrääpijöitä täällä montaa ole. Sinäkin olet hartaasti tähän ketjuun jo paukuttanut monta kommenttia.

        Mihin tässä ketjussa pyritään? Eivätkö väkivaltaa kohdanneet nuoret olekaan tärkeät?
        Kun huoli turvattomista lapsista lisääntyy, ja pelkona on, että he hairahtuvat yhä useammin houkutuksiin ja suostuvat maistamaan jonkun tuntemattoman tarjoamia viinaksia, niin eikö tämän asian tulisi herättää huolta ja laajoja kirjoituksia?
        Ne törkimykset kyllä osaavat asiansa ja saavuttavat tavoitteensa. Aikuisten asia on varoittamalla varoittaa jälkikasvua, sillä elämä opettaa paljon karkeammalla tavalla kuin rakastava perhe.


    • Anonyymi

      Mohammed El Fatimia kutsutaan lehdissä tuttavallisesti "enoksi"? Minkä ihmeen takia? Yritetäänkö antaa kuvaa, että kyseessä oli suomalainen tekijä?

      • Anonyymi

        Lapset joita käytti hyväkseen oli opettanut kutsumaan häntä enoksi. Niin hän sai luotua lapseen tuttavallisen ja luottamuksellisen suhteen.


    • Anonyymi

      Minusta tuo Kahvipirtti on kyllä jollakin tapaa pyhyyteen verrattavissa. Sillähän tarkoitetaan paikkaa, joka on jollakin tapaa muusta 70 palstasta erottautunut, ja joka kulkee vuodesta toiseen samalla nimellä.

      Sellainen vaikutelma on syntynyt.

      • Anonyymi

        Näinhän se onkin, siis rauhaan ja rakkauteen ja sovinnolliseen keskusteluun, kuten kuulukin kahvipirtissä olla.

        Kukapa se tulisikaan vaikka kotioloissa vieras kutsuilla kahvitellessa alkaa haastamaan jotain riitaa, pois se meistä.

        Ainahan voi kahvitellessa herätä myös keskustelu päivän poltavista uutisista, , joista voi sukeutua pieni keskustelu, mutta kaikki me tajuamme, että ei meistä enää ole maailman parantajiksi, koska aikanamme olemme tehneet jo voitavamme omalta osaltame.

        Kinastelkaa te toiset muualla, muta jättäkää Kahvipirtti rauhaan, ilman ulkopuolisia ohjeistuksia, milloin pirtin ovi on suljettava?


      • Juuri sellaisena toivoisin sen jatkuvan. Tosiasiahan on, että suurin osa siellä kirjoittajista ovat yli kahdeksankymppisiä. Meitä alun 70-kymppisiä jokunen, eli kyllä se loppuu aikanaan. Toivoisin hiukka kunnioitusta pirtin kirjoittajille, sillä tässäkin ketjussa joku halveksii ja ällöää yli 80-vuotiaita.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Juuri sellaisena toivoisin sen jatkuvan. Tosiasiahan on, että suurin osa siellä kirjoittajista ovat yli kahdeksankymppisiä. Meitä alun 70-kymppisiä jokunen, eli kyllä se loppuu aikanaan. Toivoisin hiukka kunnioitusta pirtin kirjoittajille, sillä tässäkin ketjussa joku halveksii ja ällöää yli 80-vuotiaita.

        Pirtissä on aina kirjoittanut hyvinkin laaja ikäskaala. Iästä ei ole tehty siellä numeroa eikä kynnyskysymystä. Oliko tässäkään ketjussa kysymys kahvipirtin 80-kymppisten kunnioituksesta , ei varmasti ! Sitä ei varmasti kukaan kyseenalaista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pirtissä on aina kirjoittanut hyvinkin laaja ikäskaala. Iästä ei ole tehty siellä numeroa eikä kynnyskysymystä. Oliko tässäkään ketjussa kysymys kahvipirtin 80-kymppisten kunnioituksesta , ei varmasti ! Sitä ei varmasti kukaan kyseenalaista.

        Ikäihmiseen kohdistuva kommentti oli ikärasistinen kommentti yli kahdeksankymppisistä. On turhaa sievistellä jonkun sanomisia. Ne voi jokainen lukea tuolta ylempää.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Ikäihmiseen kohdistuva kommentti oli ikärasistinen kommentti yli kahdeksankymppisistä. On turhaa sievistellä jonkun sanomisia. Ne voi jokainen lukea tuolta ylempää.

        Kukahan oli ajamassa yli 70 pois 60 palstalta, silloin, kun itse oli vielä alle 70v


    • Anonyymi

      Yleisesti tuntemattoman sanoin "ken jokaisen nurjan sanan aina takaisin haluaa maksaa, harvoin rauhan päiviä nähdä saa ja riidellä saa minkä jaksaa.

    • Anonyymi

      Lähtikö korppis litomaan Kahvipirtistä vauhdilla, jättäen pirtin oven apposen auki?

      • En minä minnekään ole lähtenyt tulen kirjoittamaan jatkossakin kahvipirttiin, ovi on auki.


    • Tässä töitten ohessa shattaillessa olen onnistunut tehtävässäni. Sen voi jokainen nähdä jos ymmärtää, mitä tarkoitan.

      Soijapunajuuripihvit olivat menestys. Tinjamin ja basilikan pehmyt hyväilevä maku sopi hyvin punajuurten ja muiden aineiden kanssa.

      Joku kirjoitti kerran, että ruuan pitää maistua ruualle. Minulle jäi epäselväksi mitä hän tarkoitti, mutta mielestäni ruoan saa maistumaan parhaiten suuhun sopivaksi oikeilla mausteilla.

      Napsautin saunan päälle, nyt sukellan löylyjen lämpöön.

    • Anonyymi

      Tässä kirjoittelussa mäiskitään oikein kunnolla!
      En pidä siitä, että jotain aletaan painostamaan noin .
      Korppis on aivan hyvä tyyppi, annetaan rauhaa hänellekin ja eletään "ihmisiksi"!

      • Anonyymi

        Kunhan itse lopettaa perversseistä "uutisoinnin".


      • Anonyymi

        Niin, eikö tuo perverssiuutisointi ole tämän päivän mediassa? Kai siitä täällä puhua saa?

        Mikä tätä painostusporukkaa yhdistää?


      • Kiitos ystävällisistä sanoistasi. Ei ole montaa positiivista kommentointia tullut vaikka yritin tehdä päivän empatioteon ; )

        Perverssi uutisointi.

        Saunoin ja kuvitella ihan alasti. Esikoinen lähetti kuvan japanilaisesta kylpylästä siellä oli ollut kyltit kylvyissä ja saunoissa. Kylpyihin ja saunoihin alasti.


    • Anonyymi

      Olisi ollut kiva lepikossa kurkkimassa, kun korppis nousee lammesta kuin Afrodite konsanaan.

      • Anonyymi

        Säästä meidät yksityiskohdilta pervo.


      • Anonyymi

        Älä tule kalkkis silmille hyppii.
        Tuoreet ilmaisut on hyviä.
        Ei ilmaisut tartte olla Vanhasta Testamentista,
        niinkuin useimmilla.
        Koska teistä tuli henkisesti niin vanhoja ja huumorittomia ?
        Miksi pitää henkisesti mummoutua jo aikaisin ?
        Sehän on haudan kaivamista itselleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä tule kalkkis silmille hyppii.
        Tuoreet ilmaisut on hyviä.
        Ei ilmaisut tartte olla Vanhasta Testamentista,
        niinkuin useimmilla.
        Koska teistä tuli henkisesti niin vanhoja ja huumorittomia ?
        Miksi pitää henkisesti mummoutua jo aikaisin ?
        Sehän on haudan kaivamista itselleen.

        Kuka on kalkkis?


    • Anonyymi

      Ei nämä sugar-daddy toimetkaan ihan päivänvaloa kestä. Mielestäni surullista mikäli nainen suostuu rahalla ostettavaksi ja reilusti vanhemman hyväksikäytettäväksi.

      Eikös sinulla korppis ole siitäkin kokemusta?

      • Oletko sitä mieltä, että jos 58-vuotias rakastuu 71-vuotiaaseen on kysymys hyväksikäytöstä?

        Miten sinulle kävi?


    • Huomenta@ joko olisi aika siirtyä Enon tekosiin. Nythän aloituksen muut osiot on käyty läpi.

      Tämän päivän perhe-elämä ei ole sitä mitä se oli meidän nuoruudessamme tai aikoina kun elimme ruuhkavuosia. Tämän päivän lapset kasvavat yhteiskunnassa missä yksilö korostuu. Itsenäinen nainen, työelämässä menestyvä, me-too ja vapaus. Miehen rooli on myös hämärtynyt. Työpaikoilla, kotona, harrastuksissa mies jää usein sivusta seuraajaksi.
      Äiti ja isä opiskelua, työtä, lasten hoitoa, materiaalin keruuta.
      Lapsen rooli on muuttunut he aikaistuvat ennen aikojaan. Eikä sitä aikuistumista estä äidin valinnat pukea pieni tyttö naiseksi.

      Itse kahden pojan äitinä olen ehkä päässyt helpommalla kuin tyttöjen äidit. Niin ja uskon olevani plus 70-palstalla ainuita nuorten miesten äitejä. Lapseni ovat kahdeksakytluvun lapsia, jolloin uudet tuulet jo puhalsivat perhekeskeisyysajattelussa. Teknologia teki tuloaan, mutta kännykät eivät vielä olleet lasten leluja.

      Niin tytöt kuin pojat jos he eivät saa kotoa riittävästi huomiota tai hellyyttä, haekevat sitä muualta. Tätä tilausta käytti Eno hyväkseen.

      En puolusta pahuutta en hyväksy lapsiin kohdistuvaa seksuaalista väkivaltaa tai huumeiden ja alkoholin tarjoamista alaikäisille, mutta jokaisen on syytä tajuta miksi tälläistä tapahtuu. Ei rakastettu lapsi mene suinpäin ansaan.

      Empatiani ei saavuta tapahtumia samalla tavalla kuin isovanhempia, koska minulla ei vielä ole lapsenlapsia. Siksi kirjoitan realismia heittäytymättä tunnekuohujen valtaan.

      • Anonyymi

        varmaan mies jää sivusta katsojaksi, jos ottaa itseään 14 vuotta vanhemman miehen


      • Anonyymi

        . Sen uskon ettei tunnekuohuja ole, kun pidät empatiaakin hömppänä. Siis tunteeton kylmä ja kova. Sellaista realismia. Pidä luonteesi hyvänäsi vaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        varmaan mies jää sivusta katsojaksi, jos ottaa itseään 14 vuotta vanhemman miehen

        Olen samaa mieltä 😅😅


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        . Sen uskon ettei tunnekuohuja ole, kun pidät empatiaakin hömppänä. Siis tunteeton kylmä ja kova. Sellaista realismia. Pidä luonteesi hyvänäsi vaan.

        Voi, voi. Eihän toisen luonnetta voi ottaa omakseen.
        Turhaan lupaat että saa pitää, kun pitää luonteensa vaikka et siitä tykkääkkään.

        Kunnioitan enemmän Korppista kuin näitä suunsoittajia!


    • Anonyymi

      Olet siis saanut lapsesi mummoikäisenä ? Olen 70 ja lapseni ( 2 poikaa ja 1 tyttö) ovat 48 ja 46 ja 44 ja vanhimmalla lapsella on jo 1 lapsenlapsi. Lastenlapsia meillä on nyt 7. Meillä ja kaltaisillamme on nimenomaan realismia ja normaalin sukupolvijakauman antoisa elämä . Ja ennenkaikkea onnellisuus elämän jatkumisesta . Saa seurata vielä isomummona ja isovaarina jälkeläisiä. Perheet on perustettu sopivan nuorena, perhe antaa potkua valmistua nopeasti korkeakoulusta ja säästää asunto. Suomessa on hyvä päivähoitosysteemi, meidän perheyhteisössä naisetkin ovat korkeakoulutettuja ja äitiyden ohessa töissä. Opiskelunkin voi yhdistää äitiyteen.

      • Kertomasi perusteella kuulut konservatiiveihin, jota perherakenteen muuttuminen ei ole koskettanut.

        Kommenttini ei koskenut sinun kaltaisia harmoonisessa ympäristössä asuvia vaan suurkaupunkien yksinäisyyttä tuntevia lapsosia, jotka altistuvat hyväksikäytölle. Kirjoitin myös, että rakkastettu lapsi ei mene suinpäin ansaan.

        Laskelmieni mukaan olette lisääntyneet alaikäisinä. Vanhin poikasi on isoukki 48-vuotiaana.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Kertomasi perusteella kuulut konservatiiveihin, jota perherakenteen muuttuminen ei ole koskettanut.

        Kommenttini ei koskenut sinun kaltaisia harmoonisessa ympäristössä asuvia vaan suurkaupunkien yksinäisyyttä tuntevia lapsosia, jotka altistuvat hyväksikäytölle. Kirjoitin myös, että rakkastettu lapsi ei mene suinpäin ansaan.

        Laskelmieni mukaan olette lisääntyneet alaikäisinä. Vanhin poikasi on isoukki 48-vuotiaana.

        Luit väärin .


      • Anonyymi kirjoitti:

        Luit väärin .

        Siis, ettekö kuulukaan konservatiivisesti eläviin?


      • Anonyymi

        Anonyymi
        31.7.2019 9:51
        UUSI
        Olet siis saanut lapsesi mummoikäisenä ? Olen 70 ja lapseni ( 2 poikaa ja 1 tyttö) ovat 48 ja 46 ja 44 ja vanhimmalla lapsella on jo 1 lapsenlapsi. ->>>>

        Voi kuinka täällä näitä LAPSIA JA LAPSETTOMUUKSIA JAKSETAAN JAUHAA.
        Omat lapseni ovat isovanhempia, koska heidän lapsilla on lapsia ja lastenlasten lapsetkin vanhimmat jo parikymppisiä.

        En ole yhtään parempi ihminen kuin he joilla ei ole yhtään lasta!
        Lasten hankkiminen on joko oma valinta, tai siihen on muita syitä ja ainakin minä varon ketään lapsetonta pariskuntaa syyttämästä lapsettomuudesta.
        Tietääkä sellaisia syytteitä suustaan päästävä kuinka kipeä asia lapsettomuus voi ihmiselle olla?

        Täällähän kaikki näkyy olevan sallittua kun syytteet kohdistuvat rekisteröityihin kirjoittajiin.

        Anonyymit pyytää ylläpidolta poistoja kun kapula osuu omaan nilkkaan.

        Melkoisen koiramaisia haukkuja saa palstalta lukea, onneksi eivät ylety puremaan ketään.


    • Empatiasta.

      Yhdysvaltalaisen tutkimuksen mukaan suomalaiset olivat 63 maan vertailussa yksi epäempaattisimmista kansoista. Suomi sai vertailussa kuudenneksi kehnoimmat empatiapisteet. Maailman vähiten empaattisimmat maat ennen Suomea olivat Liettua, Venezuela, Viro, Puola ja Bulgaria.

      En asetu tilastoja vastaan, olen suomalainen.

      • Laitas linkki tuohon tutkimukseen.
        En ole kyllä hämmästynyt, vaikka suomalaisena olisin hieman huolestunut.




      • Paloma.se01 kirjoitti:

        https://www.iltalehti.fi/uutiset/a/2016101722474066

        Tästä hieman lisää asiasta.

        "suomalaiset kuitenkin kärsivät empatiakuilusta kun koetaan, että ihminen on omien valintojensa seurauksena onnettomassa tilanteessa.
        – Tämä koskee esimerkiksi asunnottomia, maahanmuuttajia ja alkoholisteja. Sen sijaan vanhuksiin, lapsiin, sairaisiin tai vammautuneisiin suhtaudutaan hyvinkin myönteisesti, "
        https://www.iltalehti.fi/uutiset/a/2016101722477286

        Uskon myös että pointti on tuossa: suomalainen ei ole empaattinen jos katsoo että syy on ihmisen omassa käyttäytymisessä. Olemme ohjeistava, holhoava ja syyllistävä kansa.


    • Anonyymi

      Kyllä korppis kirjoitti täyttä asiaa, että vanhempien huomioiva rakastettu lapsi ei mene ansaan. Lisäisin vielä, että lapselle laitetaan rajat kasvatuksessa, myös ohjataan kasvatuksessa.
      Näitä villin ja vapaan kasvatuksen hedelmiä saamme lukea lehdistä opettajien väsymisenä sekä poliisin tiedotteista.
      Jonninmuotoista kuria kaipaan koko yhteiskuntaan.

    • "Amor y control" on menneiltä vuosilta soitettu salsakipale, Ruben Bladesin tuotantoa.Minä uskon molempiin tai siis juuri tuohon yhtälöön lastenkasvatuksessa. Siis rakkautta ja kontrollia. Kontrolli saa mielellään olla kauko-ohjattuakin, antaen lapselle tilaa ja vapautta kasvaa itsenäiseksi ja omilla aivoillaan ajattelevaksi yksilöksi, mutta kontrolli on vanhemman. Aina.
      Rakkaus on itsestäänselvyys, muuten ei kasva tunne-elämältään ehjää ja tasapainoista nuorta, joka ei etsi namusetiä eikä ole viinalla tai tupakalla houkuteltavissa aikuistenmiesten kämpille. Aika joka käytetään yhdessäoloon ja yhteisiin harrastuksiin (esim. matkustaminen yhdessä, urheilu, pelit, ulkoilu, jne jne jne) on kolmas osio siinä yhtälössä.
      Vanhemmuus on vastuuta kantavaa, aikaa vievää, vakavasti otettavaa mutta samalla tärkeä osa elämäämme.

      • Anonyymi

        Kuka sinut on tilannut luennoimaan tänne itsestäänselvyyksiä ? Olemme jo kasvattaneetlapsemme ja heillä on omansa kasvatettavanaan. Rakkaudella ja rajoilla, se on ennenkin pätenyt.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuka sinut on tilannut luennoimaan tänne itsestäänselvyyksiä ? Olemme jo kasvattaneetlapsemme ja heillä on omansa kasvatettavanaan. Rakkaudella ja rajoilla, se on ennenkin pätenyt.

        Nämä "itsestäänselvyydet" tarvii aina aika ajoin tulla "luennoimaan", ei nyt ehkä meidän ikäpolvellemme, mutta lastemme ja heidän lastensa ikäpolville koska ne ovat hämärtyneet tänä toisaalta yksilöllisyyttä toisaalta median hallitsemaa massakulttuuria korostamaa ajan henkeä ja nuorisokulttuuria kohden.
        Koska vanhemmat eivät enää uskalla olla vanhempia eikä asettaa rajoja, sanoa ei ja määrätä aikoja lapsilleen niin he jättävät lapset kaveripiirin, median, somen ja muotivirtausten ohjattavaksi. Ei ole mitään surullisempaa näkyä kuin se minkä koin kun tulin Suomeen 17 ulkomaavuoden jälkeen: pikkutyttöjä ja poikia, alle viisitoista, humalassa hortoilemassa toreilla ja turuilla; laivajunassa törmäilemässä ympärikännissä seiniin. Että nämä "itsenäistyneet" pikkutytöt sitten menevät halpaan ja helppoon ulkomaalaismiesten mukaan ei hämmästytä. Surullista mutta näin minä sen näen.


      • Anonyymi

        Ruotsista ovat monet opit ja virtaukset tulleet, niin kasvatukseen, kotiin ja kouluun.
        Ruotsin kouluissa oppilaat hilluvat mielensä mukaan, kun kuria ei ole, etteivät lapsukaiset traumatisoituisi.
        Hyvää vauhtia menossa meilläkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka sinut on tilannut luennoimaan tänne itsestäänselvyyksiä ? Olemme jo kasvattaneetlapsemme ja heillä on omansa kasvatettavanaan. Rakkaudella ja rajoilla, se on ennenkin pätenyt.

        Voi luoja!
        Että joku jaksaa olla kaiken aikaa kuin katajapensas. Piikkiset oksat ja mustat marjat, muuta ei ole annettavaa.
        Kuinka joku jaksaakin olla aina NOIN HUONOLLA TUULELLA.

        Hymyile joskus vaikka omalle peilikuvallesi, sekin voisi auttaa.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Nämä "itsestäänselvyydet" tarvii aina aika ajoin tulla "luennoimaan", ei nyt ehkä meidän ikäpolvellemme, mutta lastemme ja heidän lastensa ikäpolville koska ne ovat hämärtyneet tänä toisaalta yksilöllisyyttä toisaalta median hallitsemaa massakulttuuria korostamaa ajan henkeä ja nuorisokulttuuria kohden.
        Koska vanhemmat eivät enää uskalla olla vanhempia eikä asettaa rajoja, sanoa ei ja määrätä aikoja lapsilleen niin he jättävät lapset kaveripiirin, median, somen ja muotivirtausten ohjattavaksi. Ei ole mitään surullisempaa näkyä kuin se minkä koin kun tulin Suomeen 17 ulkomaavuoden jälkeen: pikkutyttöjä ja poikia, alle viisitoista, humalassa hortoilemassa toreilla ja turuilla; laivajunassa törmäilemässä ympärikännissä seiniin. Että nämä "itsenäistyneet" pikkutytöt sitten menevät halpaan ja helppoon ulkomaalaismiesten mukaan ei hämmästytä. Surullista mutta näin minä sen näen.

        Oletko todellakin noin naivi vai tämä iänikuinen suomalaisten pilkkaamisesiko sai aikaan moisen kirjoituksen.

        Minä tiedän maailmasta paljon surullisempiakin asioita, kuin tuo mistä sinä kirjoitit.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Nämä "itsestäänselvyydet" tarvii aina aika ajoin tulla "luennoimaan", ei nyt ehkä meidän ikäpolvellemme, mutta lastemme ja heidän lastensa ikäpolville koska ne ovat hämärtyneet tänä toisaalta yksilöllisyyttä toisaalta median hallitsemaa massakulttuuria korostamaa ajan henkeä ja nuorisokulttuuria kohden.
        Koska vanhemmat eivät enää uskalla olla vanhempia eikä asettaa rajoja, sanoa ei ja määrätä aikoja lapsilleen niin he jättävät lapset kaveripiirin, median, somen ja muotivirtausten ohjattavaksi. Ei ole mitään surullisempaa näkyä kuin se minkä koin kun tulin Suomeen 17 ulkomaavuoden jälkeen: pikkutyttöjä ja poikia, alle viisitoista, humalassa hortoilemassa toreilla ja turuilla; laivajunassa törmäilemässä ympärikännissä seiniin. Että nämä "itsenäistyneet" pikkutytöt sitten menevät halpaan ja helppoon ulkomaalaismiesten mukaan ei hämmästytä. Surullista mutta näin minä sen näen.

        Entä se sinun ihana Kolumbia ? Huumehelvetti jossa voi menettää vaikka mumuaisensa ja samalla henkensä.


    • Enolla on jo niin paljon puolustajia ja ymmärtäjiä, ettei uutta ketjua enää kannata kasvattaa,

      • Oletkohan nyt ymmärtänyt väärin?

        Sait itse kehoituksen aloittaa Enosta ketjun kahvipirtin ulkopuolella. Et aloittanut vaan kerroit pitäväsi paussia kahvipirtiin kirjoittamisessa.

        Uutta ketjua ei tarvita, se on tässä ja sen tein johtaakseni keskustelun ulos pirtistä.

        Kirjoitin tuonne ylemmäksi

        En puolusta pahuutta en hyväksy lapsiin kohdistuvaa seksuaalista väkivaltaa tai huumeiden ja alkoholin tarjoamista alaikäisille, mutta jokaisen on syytä tajuta miksi tälläistä tapahtuu. Ei rakastettu lapsi mene suinpäin ansaan.


      • Tämä ei itseasiassa ole minun oivallus. Jos olisit katsonut eiliset Ylen puoli yhdeksän ilta-uutiset, ymmärtäisit, että kommentoin tapausta analysoineen psykologin kertomaa.


      • Korppikotka kirjoitti:

        Tämä ei itseasiassa ole minun oivallus. Jos olisit katsonut eiliset Ylen puoli yhdeksän ilta-uutiset, ymmärtäisit, että kommentoin tapausta analysoineen psykologin kertomaa.

        Aha, tästä lähti kommentti kun kävin välipalalla.


      • Anonyymi

        Samoin, jo kaksi lähtenyt. Polttaako jonkun hyppösissä? Ei ummarra.


      • Anonyymi

        Sitä minäkin ihmettelen. Syyllistetään vanhemmat rakkaudettomuudestaa ja lapset ja nuoret siitä, että ovat langenneet pedofiilin houkutuksiin.
        Ei, ei vaan syyllistetä pedofiiliä itseään, Enoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä minäkin ihmettelen. Syyllistetään vanhemmat rakkaudettomuudestaa ja lapset ja nuoret siitä, että ovat langenneet pedofiilin houkutuksiin.
        Ei, ei vaan syyllistetä pedofiiliä itseään, Enoa.

        Ainakin nuo kaksi joilla on tai on ollut mamupuoliso.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sitä minäkin ihmettelen. Syyllistetään vanhemmat rakkaudettomuudestaa ja lapset ja nuoret siitä, että ovat langenneet pedofiilin houkutuksiin.
        Ei, ei vaan syyllistetä pedofiiliä itseään, Enoa.

        Se on ajan henki sellainen, että lapsista pyritään kasvattamaan ennakkoluulottomia ja suvaitsevaisia kaikenlaisia "enojakin" kohtaan.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Se on ajan henki sellainen, että lapsista pyritään kasvattamaan ennakkoluulottomia ja suvaitsevaisia kaikenlaisia "enojakin" kohtaan.

        "Ajan henki" on sellainen, että palstan kirjoittajat viis veisaavat siitä, että suomalaiset tyttölapset ovat niin heikosti varjellut, että joutuvat tuollaisten käsiin. Se ei kiinnosta.
        Rikollisten etninen tausta vain on kiinnostava. Siitä kyllä juttua piisaa.


    • Hyvää iltapäivää Kahvipirttiin. Hieman tulenarkoja aiheita sivutaan nyt palstalla, on noitavainoa ja Peztseä kun lukaisin.
      Enpä taida ottaa kantaa noin tunteita herättäviin aiheesiin. Viileä sää sai ottamaan sukkakorini esille, ja käymään läpi villasukka varastoani. Niinpä oli parsittavaakin, jotka selvittelin. Villapolvisukkiin ompelin nahkapohjalliset, ne kun ovat kuviolliset ja hauskat joskus vetää jalkaansa pakkasella.

      Kätilö tyttärentyttö viettää toista lomapäiväänsä saaristossa ja palelee, saunan aikoi lämmittää lämpimikseen, no eiköhän taas normalisoidu säätkin.
      Iltapäiväkahvit join kanssanne rapean voilla sivellyn croisantit kera,
      kiitos seurastanne!

      • Anonyymi

        Ei Pirtin ovi edes narahtanut, sini-sirkku kun sisällä piipahti....

        Oletko sinä' pahastikin eksynyt ja osaatko edes kotiisi?


      • Anonyymi

        Joutuiko tyttärentyttäresi lomalla työkeikalle.


      • Anonyymi

        Huumoria, huumoria, sanoi urologi pojanpoikani kun pirtissä pieraisi


    • Anonyymi

      Kuka poistaa heti kommentin, jos tästä ranskaa puhuvasta monsierista sanoo sanottavansa?
      Onko hän valtiovallan erityissuojeluksessa ?

      • Älä välitä, minunkin kommentti poistettiin Petze-ketjusta. ; ))) liekö ollut sääntöjen vastainen kun kehuin itseäni.


    • Anonyymi

      "Kun media kutsuu lapsia raiskaavaa, 64-vuotiasta saalistajahirviötä

    • Anonyymi

      Mohamed Al Fatimia "laajasalolaismieheksi" ja "Enoksi"

    • Anonyymi

      oku muukin on tässä maassa pielessä kuin se, että mies pääsee nauttimaan säälittävän lyhyttä tuomiotaan suomalaiseen vankilaan"

      • Anonyymi

        purrankirjoituksesta psedustajan


    • Anonyymi

      Poliisi pyytää lisää tietoa Mohamed "Eno" El Fatimin uhreista

    • Anonyymi

      "Eno" El Fatimi on vangittu ep. lukuisista törkeistä raiskauksista ja törkeistä lapsen seks. hyväksikäytöistä

    • Anonyymi

      kieltääkö sharia pedo filian
      keitä se koskee, koskeeko sharia mohamedia
      tai enoa

    • Anonyymi

      En olisi uskonut, että näille pedofiileille on puolustajansa harmaahapsien joukossa. Sanattomaksi melkein vetää. Jollain fiiraa.

      • No, jos noin olet päättänyt päässäsi, että pedofiileillä on puolustajansa täällä harmaahapsien joukossa niin ei kai ajatuksiasi voi nurinpäinkään väkisin vääntää.


      • Anonyymi

        Kerro sitten, mistä johtuu näitten rikoksiin syyllistyneitten mamujen puolustelu, joita aina puolustellaan malliin niiku suomalaisetkin jne.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        No, jos noin olet päättänyt päässäsi, että pedofiileillä on puolustajansa täällä harmaahapsien joukossa niin ei kai ajatuksiasi voi nurinpäinkään väkisin vääntää.

        Itse kirjoitit että vika on raiskattujen lasten vanhemmissa, koska eivät rakasta tarpeeksi lapsiaan. Se viestisi löytyy vielä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerro sitten, mistä johtuu näitten rikoksiin syyllistyneitten mamujen puolustelu, joita aina puolustellaan malliin niiku suomalaisetkin jne.

        Miksi vain ulkolaisten tekoset kiihdyttävät mieliä ??
        Toiselta palstalta poimittua...
        ''Ei löydy 2018 tilastoja mutta 2017 Suomessa alaikäinen joutui seksuaalisen hyväksikäytön uhriksi 752 kertaa. Ulkolaisen tekemiä 133 kertaa, turakaisen 619 kertaa.''


    • Anonyymi

      Vanhat puolueet vuotavat vihreisiin ja perussuomalaisiin, jotka ovat ainoa vastavoima liberaalille ryväkselle, jossa vihreillä on suvereeni aloite ja yliote. Kaikki muut puolueet ajavat vihreiden juttuja: haittamaahanmuuttoa, islamisaatiota, kansallisvaltion alasajoa, radikaalia feminismiä, sensuuria ja mielipidevainoa sekä muuta turmiota

      • Olenjan toki kauhukuvia mielessäni pyöritellyt niin persujen kuin vihreidenkin osalta.

        Ääripäät ja ääriajatukset. Pysyn keskustalaisena ja toivon, että tasapaino saataisiin Suomi paattiin.

        Nyt tarvittaisiin Kekkosta ruoriin.


      • Anonyymi

        Keskustalaisethan vaikuttavat puliveivareilta.


      • Anonyymi

        Niinpä, olin kerran eräässä toritapahtumassa. Puhujana oli mm Mauri Pekkarinen. Siellä hän peräkärryn lavalta julisti, että jos ette oikein tunne poliittista kenttää, niin äänestäkää keskustaa - se on siinä keskellä.

        Sellaista politiikkaa. Opportunismia, suhdanteiden mukaan ollaan milloin oikealla, milloin vasemmalla.
        Kyllä on maalaisliiton ajoilta politiikka muuttunut - on citykepua ja maalaiskepua.


    • Anonyymi

      Parin kuukauden aikana on uutisoitu suomalaismiesten leikeistä pikkutyttöjen kanssa. Ei ollut lynkkausryhmä liikkeellä......

    • Anonyymi

      "Enon" rikossarja synnyttää suomalaisissa vahvaa lynkkaysmielialaa. Mieshän on elänyt toistakymmentä vuotta suomessa. Hänet tunnistetaan julkisuuteen laitetun kuvan perusteella.
      Massamurhaaja Anders Breivik, naapurimaastamme tarvitsi tiukat turvatoimet myös oikeuskäsittelyä varten. Häntä ei voida kotimaastaan Norjasta poistaa. Voidaankohan "eno"?
      Kysyy taviseno?Myös kummieno?

    • Anonyymi

      tästä tuli uusi sanonta
      entinen yhä käyttökelpoinen on

      koneinsinööri

      nykyisin

      marokon eno

    • Anonyymi

      On apinalla aihe!

    • Anonyymi

      AIKAISEMMIN SANOTTIIN ja vieläkin KONEINSINÖÖRI
      nyt on käytössä myös ilmaus
      marokon eno

      Mikä on koneinsinööri
      https://keskustelu.suomi24.fi/t/11584085/somalissa-on-paljon-koneinsinooreja

      Kun sossutäti Syrjäläisen valheet oli paljastettu hän uhkasi rikosilmoituksella
      jota ei kuulunut


      https://www.halla-aho.com/scripta/hirvea_tyovoimapula.html
      Tämä on se "lieksalainen ikiliikkuja", josta kirjoitin jo aiemmin. Joutilaana notkuvien somalien avulla Lieksa pumppaa valtiolta (esim. Kelan kautta) rahaa, joka päätyy lieksalaisiin kauppoihin tai kaupungin vuokrataloyhtiön taseeseen. Se, mikä aktiivisesti unohdetaan ja jätetään mainitsematta, on että nämä rahat loppujen lopuksi tulevat (myös) lieksalaisilta veronmaksajilta.

    • Anonyymi

      Kun näitä lapsiin ja alaikäisiin kohdistuneita seksirikoksia pompsahtelee jatkuvasti julkisuuteen, tulee mieleen että nehän ovat vaan ikäänkuin jäävuoren huippu. Satoja tapauksia jää tietoontulematta.
      Sitten vielä syntyperäisten suomalaisten tekemät, lapsiin kohdistuneet rikokset.

      Jehovantodistajiin kuuluva isoisä teki filunkia lastenlastensa kanssa. Lapsi valitti asiasta j-todistajien neuvostolle. He tutkivat asian: Isoisä on lukenut raamatun niin hyvin, että lapsen täytyy valehdella, perusteltiin.

      • Anonyymi

        Minusta olisi hyvä ettei käytettäisi pehmentäviä sanoja kuten esim. tuo "filunkia", vaan todellista tilannetta kuvaavia. En tunne tapausta, niin en voi antaa esimerkkiä.
        Nuo pehmentävät sanat jollain lailla hyväksyvät, ainakin vähättelevät tapahtumaa.
        En tarkoita ainoastaan tuota "filunki" -kirjoitusta vaan ihan mediassakin. Tuli hyvänä esimerkkinä.
        Nyt tuo "eno", olkoonkin, että hyväksikäytetyt lapset sitä käyttivät, on juuri sellainen pehmeä sana. Sattaa sitä käytettäessä hämärtää hirmuteot joita teki.


      • Anonyymi

        Ehkä on parempi olla sanomatta, koska ei ole oikeuslaitoksen tuomioita.
        On pian itse syytettyjen penkillä.


    • Anonyymi

      koska suomalaiset tekevät rikoksia on
      syytä tuoda maturikollisia maahan
      esim. sellaisia
      jotka jo kotimaassaan ovat olleet sotilaita tms. ja raiskanneet kokonaisia kyliä

      lisäksi huoltosuhde paranee kun tuodaan nuoria matumiehiä rikoksia tekemään toimettomina

      työllisyys lisääntyy kun rikoksia pitää selvittää ja tarvitaan lisää sossutätejä paapontaorganisaatioa vankilahenkilökuntaa hullujenhuoneita jne. maturikollisille

      kaikki voittavat, matut, työllistyvät, huolosuhde laskentaa tekevät

      eikä maksa paljon
      vain konkka tulee

    • Anonyymi

      koska matuissa on paljon koneinsinöörejä ja marokonenoja jne.
      jotka eivät pysty tekemään töitä mutta ovat hyviä olemaan,

      voitaisiin lisätä näiden kotoutusta jotta he tuntisivat olonsa kotoisiksi
      ja kun he näin saavat palvelua lisää

      suomalaiset palvelijat työllistyvät joten kaikki voittavat

      tosin Suomi menee konkkaan mutta matulle ei tästä ole niin suurta haittaa koska hän voi mennä muualle kotoutumaan ja poistamaan syrjäytymistään

      pääasia että homma hoituu eteenpäin

      https://www.suomenuutiset.fi/perussuomalaiset-budjettikeskustelussa-turvapaikanhakijoiden-vastaanottoon-kotouttamiseen-husattiin-14-miljardia-euroa-vuosina-2017-2019/

    • Anonyymi
    • Tämä ketju osoittaa, kuinka tunnottomia suomalaiset ovat omien lapsiensa suhteen. Ei minkäänlaisia tunteenpurkauksia uhrien vuoksi, ei myötätunnon sanaa. Ei huolta siitä, miten nämä lapset selviytyvät, miten heidän traumansa hoidetaan, ainoa asia mikä kiinnostaa, on hyväksikäyttäjän kansalaisuus.
      Lehdestä luin, että on yritetty ottaa uhreihin yhteyttä ja jatkaa haaskalla oloa myös sillä tavoin.
      Kylmä suomalainen yhteiskunta viis veisaa puolustuskyvyttömistä lapsista.

      • Anonyymi

        nyt kuule haista Makrrina


      • Anonyymi kirjoitti:

        nyt kuule haista Makrrina

        Haluatko, että vastaan samalla mitalla? Nyt huomasin, että ollaan sitä mieltä, että myötätunto ja empatia pitää kohdistaa enoihin ja namusetiin.
        Toivottavasti nämä kirjoittajat eivät ole äitejä eivätkä isoäitejä.


    • Jatkan vielä, kun teksti karkasi.
      Korpikirjailija avasi ketjun, jossa voisi vaihtaa mielipiteitä yhteiskuntaamme kuohuttavasta turvattomuudesta.
      Luin juuri jostakin tutkimuksesta jonka mukaan Suomi on kuudenneksi epäempaattisin maa.
      Uskon hyvinkin.

      • Anonyymi

        Mistä empaattisista maista nämä Oulun lapsiraiskarit tulivat ja mistä tämä eno ? Miten ne viihtyy näin epäempaattisessa maassa ? Kuitenkin niille annetaan täys ylöspito, pelkällä empatialla eivät suostu elämään. raiskaavatko lapsia siksi, kun aikuiset naiset ei niille anna,kehtaavatkin olla niin epäempaattisia vainottuja miesparkoja kohtaan !


      • Mskriina@

        Mielestäni ei ole meidän ulkopuolidten enää.r


      • Anonyymi

        Aivan, olisi kafkamaista keskustella mitä voisimme tehdä turvattomuudelle,
        kun ei saisi sanoa että marokkolaisia pedofiileja ei pidä antaan harjoittaa puuhiaan 10 vuotta Helsingissä
        ja pimittää tutkimuksia kun on vaalit että vasta vaalien jälkeen

        Luimme koulussa saksanlukijoina Kafkaa enemmän kuin lääkäri määrää. Kaikki pitivät Kafkaa kummallisena ja epänormaalina. Sitten

        Aikuisena kaikki näkivät että Kafrka osui asian ytimeen ihmissuhteita kuvatessaan


      • korppis kirjoitti:

        Mskriina@

        Mielestäni ei ole meidän ulkopuolidten enää.r

        nyt on häikkää linjoissa. Lähti omia aikojaan viestini. Siis ei ole meidän ulkopuolisten enää syytä hämmentää soppaa.

        Ei silti Korven sanomissa oli artikleli itkijänaisista. Auttaa kuulemma ahdistukseen kun lukee ikäviä asioita ja virittäytyy itkemään. Itkee aikansa se kuulemma auttaa itkijää, mutta tuskin näitä rikoksen uhreja. Ammattilaiset hoitavat terapiatyöt, eikä he itke, eivät samaistu uhreihin vaan auttavat tietyillä opituilla metodeillaan.


      • Anonyymi

        Oletko ihan varma että kuudenneksi ?
        Ettei 26:s ?


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        nyt on häikkää linjoissa. Lähti omia aikojaan viestini. Siis ei ole meidän ulkopuolisten enää syytä hämmentää soppaa.

        Ei silti Korven sanomissa oli artikleli itkijänaisista. Auttaa kuulemma ahdistukseen kun lukee ikäviä asioita ja virittäytyy itkemään. Itkee aikansa se kuulemma auttaa itkijää, mutta tuskin näitä rikoksen uhreja. Ammattilaiset hoitavat terapiatyöt, eikä he itke, eivät samaistu uhreihin vaan auttavat tietyillä opituilla metodeillaan.

        Ikävien uutisten vatvominen ja niissä rypeminen ei edistä mitää asiaa.
        Kun paha on mielessä koko ajan se lisää ahdistusta.

        Mukavien asioitten ajatteleminen saa "hyvät hormonit" hyrräämään
        ja koko elimistö voi paremmin.

        Ei se silti tarkoita, että ihminen sulkisi silmät tosiasioilta
        vaikkei pahoja uutisia ajattelisikaan koko ajan.


    • Anonyymi

      emme tietenkään ole ulkopuolisia koska tämä ei tähän lopu vaan ongelmat vasta kasaantuvat ja lähellä on jo esimerkkejä kuten Malmö ja Tukholman lähiöt joissa ei ruotsalaista tapaa

      "ketju osoittaa, kuinka tunnottomia suomalaiset ovat omien lapsiensa suhteen"

      tämähän ei ole ollenkaan näin

      vaan feikkimedia pimittää kaiken tiedon eli marokkolaisen massaraiskauksia tehneen pedofiilin joka kuulemma on helsinkiläismies feikkimedian mukaan

    • Anonyymi

      tämä peittely on feikkimedialle tärkeintä pelleilyä kansan sumuttamiseksi siihen se keskittyy ja koska näin on

      ja kun se peittelee, feikkimedia ei voi kertoa lapsista ei heidän vuosikautisista hoidoistaan eikä keskustella asiasta koska rivien välistä paljastuisi kaikenlaista millään ei voi pimittää silloin

      ei voi haastatella vanhempia ei voi...

      koska joku voisi pamauttaa että lähtee matua vastaan mielenosoitukseen tai muuta josta selviää marokkolainen eno

    • Anonyymi

      harhauttajien juhlaa miten kieroilla ja "opettaa kansaa", oulussa ei ollut raiskauksia vaan seksuaalivyyhti, turussa ei jihadia vaan turun puukotus ....

      silloin on vaikea käydä selvittämässä asiaa kun peittely on pääasia

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Vai parlamentaarisen demokratian maa on Englanti ?
        Ei vaikuta siltä viimeiseen kolmeen vuoteen.
        Päinvastoin.


      • Anonyymi

        liikkaa hesari liian vähän Englannin tuntemusta

        Päinvastoin, nimen omaan demokratia vaikuttaa, ei uusintavaaleja eli jankutusta,
        koska kansa on pitkän Cameronin kauden jälkeen sanonut sanansa riideltyään vuosia,

        kun BoJo astui virkaan ja meni kuningattaren luo ja koko matka Whitehallista The Mallia pitkin kuvattiin
        helikopterista suorana, niin kas vain Bukkimin palatsin edessä oli mielenosoittajia
        vaikka se on kielletty, niin kukaan ei niitä pois ajanut eikä ollut poliisia pamputtamassa kuin Suomessa
        ja Moskovassa (kyllä ne kiinni jäi ja pantiin sakot) https://www.independent.co.uk/news/uk/politics/boris-johnson-protest-greenpeace-motorcade-mall-buckingham-palace-a9018971.html


    • Anonyymi

      7-kymppiset voisivat miettiä asetelmaa myös siltä kannalta, miksi Suomeen EI TULE oikeita poliittisia pakolaisia, siis sellaisia kehitysmaan hallinnon vastustajia, jotka ovat maataan tuhoavaan hallintoa vastaan ja haluavat demokraattisen muutoksen ovat oppineita ja ehkä varakkaita jotka taistelevat hallintoa vastaan mutta ovat joutuneet maanpakoon depressiivisen hallinnon takia, kielitaitoisia poliitikkoja jotka ovat oikeasti poliittisia pakolaisia
      tällaisia ei tule Suomeen

      Sen sijaan tulee taviksia jotka pyytävät turvapaikkaa ja usein ovat henkilöitä jotka kyseisen kehitysmaan hallitseva eliittiluokka haluaakin heittää ulos ettei niitä tarvite paapoa heidän rahoillaan vaan kehitysmaan kehitysapu menee kivasti eliitin taskuun eli heillä ei ole mitään sitä vastaan että tämä omaa kieltääkin osaamattomia kouluttamattomia ei-polittisesti pihalla olevia hakee turvapaikka Suomeen oleilemaan

      Voitte sitäkin joutessanne miettiä miksi on näin

      Ainoa jonkinlainen poikkeus oli chileläiset joissa oli oikeasti myös poliittisia pakolaisia https://www.youtube.com/watch?v=Krk3lgpuC7w

    Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      361
      4274
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1799
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1546
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      64
      1539
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1370
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1341
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      52
      1329
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      205
      1325
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1215
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1208
    Aihe