Moikka! Oon 13v poika ja ajattelin nyt avautua. Eli siis menetin ainoat 2 kaveria, koska sain kuulla että aikovat kokeilla tupakkaa. Siitä sitten tyhmänä sanoin että kerron heidän vanhemmillaan, joka olisi ollut huonosti tehty. Ei ne kai sitten testannutkaan tupakkaa, mutta sitten ne ei enään halunnut olla mun kavereita. Mietin että mitä voisin tehdä? Arvostan jos joku vastaisi. :)
Muut lukivat myös
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastainen viesti.
Luetuimmat keskustelut
- Tekisin SINUT ONNELLISEKSI NAINENMutta EHKÄ onni EI OLE mitä HALUAT.
- Mitähän sitä...Tsuumailin vähän muuallekin välillä ja törmäsin ajatuksiin, että miehen tulee suojella naista kaikelta pahalta. Mutta yhtään ei oltu eritelty mitä se kaikki paha on, jolta suojella. Jotenpas kysynkin kyselyikäni kyselyn…
- Hävettävä käytösHävettääkö sinua jokin?
- Kuvittelin että oltiin läheisempiäYstäviä, tavallaan. Mutta ei sitten oltukaan sun näkökulmasta. Pettymys, mutta totun kyllä asiaan vähitellen.
- Myönnä poisLoukkaannuit mulle silloin aikoinaan? Ne viestit, väärinymmärrykset, kaikki. Miehelle
- Omapahan on vikasi jos jää loppuelämän romanssi välistä kun haluat olla itsepäinen jääräJa tuomita, jotain mitä et kykene ymmärtämään, antamatta edes mahdollisuutta, vaikka olen tehnyt parhaani elämäni edistämiseksi ja oikeasti yrittänyt!! Itken tyynyyn... tuskin edes yhtä vuotta ilman itsetuhoisia ajatuks…
- Susilauma KorkatissaKahdeksan suden lauma käynyt repimässä Hankosen Antin lampaat Korkatissa torstain vastaisena yönä. Mahtavaa luonnon Monimuotoisuutta. ViherVasemmisto ja Greenpeace kiittää.
- Kuka murtautu illalla kipparilleJotaki hampuusia kannettu ambulanssiin ja kipparin iso ikkuna palasina..Mitä tapahtunu??
- Onko se sinun mielestäsiminun syyni, että tilanne on se mikä se on? En tiedä. Toisaalta, en pysty uskomaan että millään minun tekemisilläni olisi ollut juurikaan merkitystä.
- Tule sunnuntaina juna-asemalleKello kymmenen aikaan, tavataan siellä. Ainoa ja viimeinen tilaisuus tavata. Jos et tule niin et enää koskaan näe minua. En halua kirjoitella mitään, en halua kuulla selityksiä. Haluan tavata.
- Eiköhän tämä ole jo tässäParivuotta hukkaan heitetty.
- Mitä enää haluat??Tätä on kestänyt liian kauan!
- Perjantai jälleen bläähViikonloppuna sataa, mitä meinaatte tehdä? Pian on syyslomakin, suunnitelmia tähän säähän? Mulla olis pihahommaa vielä, mutta en helvetissä mene sateeseen kastumaan. Kasvoi vähän kyr*äkin otsaan kelin takia. Eikö nyt vo…
- kunnioitan tahtoasiEn tule sinua enää lähestymään.
- Haluan sanoa sulle miesEttä pysytään molemmat pois täältä palstalta. Maltetaan olla pois, koska olosi on silloin parempi. Minä en kirjoittele enää, joten voit unohtaa tämän. Ottaisitko minuun yhteyttä muuta kautta, jos haluat. Olisin onnessan…
- Onko tarkoitus ottaa ihmisten eläkevarat valtion käyttöön?Vai mistä tässä eläkeiän nostossa hamaan tappiin on kyse? Eihän moni sitten saisi käytännössä eläkettä koskaan vaikka eläkemaksuja koko elämänsä olisi maksellutkin.
- Perjantain lukupaketti nyt kirjastossaMuhkea ja hitsausliekkiäkin kuumempi jallulehti nyt luettavissa kirjastossa! Lämpimästi tervetuloa!
- Oot melko .ufo :) ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
- Alette alas tulla sieltäMissä oletkin, täällä hidastuu koko palstan väki ilman sinua. Tarinaa ei narinaa. 🍃😆 https://youtu.be/4W4DIgbBbsk?is=Vdbj3wnuTGMchXVC
- Ei tuu mitäänNyt jo taivaskin itkee tätä tilannetta 💔😢
Vastaukset 8
Vanhimmat
Aina voi koettaa etsiä uusia kavereita, mutta eihän se ihan käden käänteessä käy.
Voisit koettaa tehdä näiden kahden kanssa sovinnon. Kerro, että aikeesi kertoa tupakkakokeiluista oli hätiköity ja se johtui vaan siitä, että olit huolissasi heidän terveydestään.
Joskus on vaikeaa tehdä se, mikä on oikein. Kavereiden käräyttäminen tupakoinnista on periaatteessa ihan oikein, mutta se rikkoo myös kavereiden välisen luottamuksen. Sitä ei monesti katsota hyvällä.
Jos saat sovinnon tehtyä, niin keskity enemmän siihen, että pidät itsesi poissa vaikeuksista. Jos käverit aikoo hölmöillä, niin poistu vaan paikalta, mutta ei sinun tarvitse alkaa heidän tekemisiään vanhemmille kertomaan, jos ei nyt ihan hengenvaarallisista jutuista ole kyse.
Joskus pitää ajatella itseään. Sinulle on parasta, että sinulla on kavereita. Se, jos ne kaverit hölmöilee, on heidän ongelmansa. Toki järkeä voi kavereille koettaa puhua, mutta jos se ei auta, niin sekin on heidän ongelmansa.
Olen sanonut heille monta kertaa anteeksi ja selittänyt, miksi oisin bustannut heidät. Jotenkin tuntuu että niitä ei enään vaan kiinnosta olla mun kavereita.
No jos heitä ei kiinnosta, niin valitettavasti sille ei oikein mitään voi. Ketään kun ei voi pakottaa olla toisen kaveri.
Sinun iässäsi kaveriporukoissa tapahtuu muutoksia ihan siksikin, että ihmisiä alkaa kiinnostaa erilaiset asiat ja myös se, että toiset haluaa olla niitä päihteitä kokeilevia wannabe-koviksia ja toisia sellainen pelleily ei kiinnosta yhtään. Olen kokenut sen itsekin, kun aikoinaan yksi ekaluokasta asti samassa kaveriporukassa ollut vaan feidautui yläasteen aikana täysin eri porukoihin. Häntä kiinnosti nuo päihteet ja muu kovistelu, meitä muita taas ei.
Anna tilanteelle vähän aikaa ja katso, että mihin se kehittyy, koska voihan se olla, että he ovat vielä vaan vihaisia sinulle.
Jos tilanne ei muutu, niin on aika koettaa etsiä niitä uusia kavereita. Sellaisia voi löytää esim. erilaisista harrastusporukoista tai sitten täältä netistä. Jos tunnet olosi yksinäiseksi, niin kerro tilanteesta jollekin aikuiselle, johon luotat, jotta saat jotain tukea. Älä jää enempää yksin, kun on pakko.
Tärkeintä kuitenkin on, että pysyt omana itsenäsi. Muutaman vuoden päästä yläasteen aikaisilla kavereilla - tai niiden puutteella - ei ole mitään merkitystä. Ysiluokan jälkeen piirit muuttuvat todennäköisesti joka tapauksessa.
Kiitos vastauksesta. :)
Ole hyvä!
Asioilla on tapana selvitä. Niin käy varmasti sinunkin tapauksessa. Tsemppiä! :)
Vasikan kohtalo
Joo se on kul perseestä kun ei ollu kavereita koska mopo villitys on aika helevetin sekava ja sitte en ite ainakaa ymmärtäny enää niitä mut sain uusia
Ei ole mitenkään väärin kokeilla tupakkaa ja huomata millaista paskaa se on.
Pääasia on, ettei tule tavaksi.