Moikka! Oon 13v poika ja ajattelin nyt avautua. Eli siis menetin ainoat 2 kaveria, koska sain kuulla että aikovat kokeilla tupakkaa. Siitä sitten tyhmänä sanoin että kerron heidän vanhemmillaan, joka olisi ollut huonosti tehty. Ei ne kai sitten testannutkaan tupakkaa, mutta sitten ne ei enään halunnut olla mun kavereita. Mietin että mitä voisin tehdä? Arvostan jos joku vastaisi. :)
Menetin kaverit.
8
<50
Vastaukset
Aina voi koettaa etsiä uusia kavereita, mutta eihän se ihan käden käänteessä käy.
Voisit koettaa tehdä näiden kahden kanssa sovinnon. Kerro, että aikeesi kertoa tupakkakokeiluista oli hätiköity ja se johtui vaan siitä, että olit huolissasi heidän terveydestään.
Joskus on vaikeaa tehdä se, mikä on oikein. Kavereiden käräyttäminen tupakoinnista on periaatteessa ihan oikein, mutta se rikkoo myös kavereiden välisen luottamuksen. Sitä ei monesti katsota hyvällä.
Jos saat sovinnon tehtyä, niin keskity enemmän siihen, että pidät itsesi poissa vaikeuksista. Jos käverit aikoo hölmöillä, niin poistu vaan paikalta, mutta ei sinun tarvitse alkaa heidän tekemisiään vanhemmille kertomaan, jos ei nyt ihan hengenvaarallisista jutuista ole kyse.
Joskus pitää ajatella itseään. Sinulle on parasta, että sinulla on kavereita. Se, jos ne kaverit hölmöilee, on heidän ongelmansa. Toki järkeä voi kavereille koettaa puhua, mutta jos se ei auta, niin sekin on heidän ongelmansa.Olen sanonut heille monta kertaa anteeksi ja selittänyt, miksi oisin bustannut heidät. Jotenkin tuntuu että niitä ei enään vaan kiinnosta olla mun kavereita.
Kurkkumato kirjoitti:
Olen sanonut heille monta kertaa anteeksi ja selittänyt, miksi oisin bustannut heidät. Jotenkin tuntuu että niitä ei enään vaan kiinnosta olla mun kavereita.
No jos heitä ei kiinnosta, niin valitettavasti sille ei oikein mitään voi. Ketään kun ei voi pakottaa olla toisen kaveri.
Sinun iässäsi kaveriporukoissa tapahtuu muutoksia ihan siksikin, että ihmisiä alkaa kiinnostaa erilaiset asiat ja myös se, että toiset haluaa olla niitä päihteitä kokeilevia wannabe-koviksia ja toisia sellainen pelleily ei kiinnosta yhtään. Olen kokenut sen itsekin, kun aikoinaan yksi ekaluokasta asti samassa kaveriporukassa ollut vaan feidautui yläasteen aikana täysin eri porukoihin. Häntä kiinnosti nuo päihteet ja muu kovistelu, meitä muita taas ei.
Anna tilanteelle vähän aikaa ja katso, että mihin se kehittyy, koska voihan se olla, että he ovat vielä vaan vihaisia sinulle.
Jos tilanne ei muutu, niin on aika koettaa etsiä niitä uusia kavereita. Sellaisia voi löytää esim. erilaisista harrastusporukoista tai sitten täältä netistä. Jos tunnet olosi yksinäiseksi, niin kerro tilanteesta jollekin aikuiselle, johon luotat, jotta saat jotain tukea. Älä jää enempää yksin, kun on pakko.
Tärkeintä kuitenkin on, että pysyt omana itsenäsi. Muutaman vuoden päästä yläasteen aikaisilla kavereilla - tai niiden puutteella - ei ole mitään merkitystä. Ysiluokan jälkeen piirit muuttuvat todennäköisesti joka tapauksessa.Oldie kirjoitti:
No jos heitä ei kiinnosta, niin valitettavasti sille ei oikein mitään voi. Ketään kun ei voi pakottaa olla toisen kaveri.
Sinun iässäsi kaveriporukoissa tapahtuu muutoksia ihan siksikin, että ihmisiä alkaa kiinnostaa erilaiset asiat ja myös se, että toiset haluaa olla niitä päihteitä kokeilevia wannabe-koviksia ja toisia sellainen pelleily ei kiinnosta yhtään. Olen kokenut sen itsekin, kun aikoinaan yksi ekaluokasta asti samassa kaveriporukassa ollut vaan feidautui yläasteen aikana täysin eri porukoihin. Häntä kiinnosti nuo päihteet ja muu kovistelu, meitä muita taas ei.
Anna tilanteelle vähän aikaa ja katso, että mihin se kehittyy, koska voihan se olla, että he ovat vielä vaan vihaisia sinulle.
Jos tilanne ei muutu, niin on aika koettaa etsiä niitä uusia kavereita. Sellaisia voi löytää esim. erilaisista harrastusporukoista tai sitten täältä netistä. Jos tunnet olosi yksinäiseksi, niin kerro tilanteesta jollekin aikuiselle, johon luotat, jotta saat jotain tukea. Älä jää enempää yksin, kun on pakko.
Tärkeintä kuitenkin on, että pysyt omana itsenäsi. Muutaman vuoden päästä yläasteen aikaisilla kavereilla - tai niiden puutteella - ei ole mitään merkitystä. Ysiluokan jälkeen piirit muuttuvat todennäköisesti joka tapauksessa.Kiitos vastauksesta. :)
Kurkkumato kirjoitti:
Kiitos vastauksesta. :)
Ole hyvä!
Asioilla on tapana selvitä. Niin käy varmasti sinunkin tapauksessa. Tsemppiä! :)
Vasikan kohtalo
- Anonyymi
Joo se on kul perseestä kun ei ollu kavereita koska mopo villitys on aika helevetin sekava ja sitte en ite ainakaa ymmärtäny enää niitä mut sain uusia
Ei ole mitenkään väärin kokeilla tupakkaa ja huomata millaista paskaa se on.
Pääasia on, ettei tule tavaksi.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos rakastamani,
tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan323148- 1582158
- 1371713
Seiska: Ensitreffit Anna nosti katsojien karvat pystyyn - Touhuaa tätä auton ratissa: "Älytöntä..."
Annan käytös herättää vahvoja tunteita. Huh, huh, näyttää kyllä aikamoisen vaaralliselta touhulta auton ratissa… Lue l81277Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.361052Venäjältä tullut jo 2 noottia. Kolmatta ei tule, silloin jo hyökätään
Suomi on saanut itänaapurilta muutaman päivän sisään jo kaksi tiukkasanaista noottia. Venäjä ilmoittaa paheksuvansa sit261996Hämeenlinna määrättiin maksamaan sakot - maahanmuuttaja lapsi oli kuullut koulussa maininnan Jeesus
Hämeenlinna joutuu maksamaan 1 500 euroa korvauksia koska lapsi oli kuullut koulussa laulun jossa oli mainittu Jeesus. Y192872Ranta-Kosulassa riitaisaa!!
Siellä Kosulassa on ny isot jytinät käynnissä. Kaksi peräkamaripoikaa kaivaavat haudatun sotakirveen esille. Kumpiko on54855- 77851
- 97811