Onko palstalla ketään joka olisi rakentanut kahta kastellitaloa itselleen.
Meinaan että yleensä ensimmäisen kierroksen jälkeen sitä voi matkan varrella viisastua ja seuraavalla kerralla sitten tehdään asiat vähän helpommin ja fiksummin.
Itse en isosta ja näkyvästä markkinoinnista huolimatta kastellia tilaa. Enkä puustellia. Piste.
kastellitalo
36
6347
Vastaukset
- Kastelli-ihmisiä
Ja he saavat kyllä halvauksen tuollaisesta kirjoittelusta. Jos joku uskaltaa epäillä Kastellin ihanuutta ja nerokasta halpaa rakennustapaa ;D
- en vaihtaisi
Ekassa asutaan, eikä vaihdeta paitsi toiseen Kastelliin.
Syitä...
- Kastellilta löytyi toimiva pohjaratkaisu
- edustaja oli asiallinen ja hoiti hommansa
- rakentamispäätös tehtiin nopeasti joten Kastellin toimituspaketti löi pitkän tavaran exceltaulukkolaskelmat ja kilpailuttamisen 10-0. Aikaa kului rakentamisideasta valmiisiin lupakuviin ja ostosopimukseen ja rakennuslupaan alle 2 kk.
- Aikataulut pitivät 100 %sti. Tavara oli sovittua, kertaakaan ei tarvinnut olla yhteydessä edustajaan/talotehtaaseen.
- pystytysporukka oli erinomainen, terveiset Kuortaneelle!
- Kaikki muut työt mies teki iltaisin ja viikonloppuisin, pystytys oli 30/03, sisäänmuutto 16/04.
- rakentaminen maksaa ja ainoa tapa säästää on tehdä itse, tumpeloilta se ei onnistu. Mainio-sivuston rakentamiskustannuslaskurilla laskettuna säästö oli yli 70 000 euroa (avaimet käteen, oman työn osuus 0% - toteutuneet kustannukset)
Jokainen tehköön oman valintansa, mutta on järjen köyhyyttä mollata jotain, josta ei ole omakohtaisia kokemuksia. Itseäni on aina ihmetyttänyt suurelementit, jotka tehdään tehtaassa vaaka-asennossa, samaten se, onnistuuko perustusten teko niin 100 %:sti, että palat loksahtavat paikalleen ilman sovittelua. Kastelli kun on käytännössä paikalla rakennettu.
Ei kai kukaan ison ja näkyvän markkinoinnin vuoksi Kastellia valitse, vai onko joku niin avuton että lankeaa kauniisiin kuviin..?- Intomieli
Tee-se-itse-huimia-säästöjä-laadulla.
- Ensimmäinen
Intomieli kirjoitti:
Tee-se-itse-huimia-säästöjä-laadulla.
Innokas viisastelija. Näitä tyyppejä varten pitää vasaran käytöstäkin järjestää kahden päivän käyttökoulutus...
- Intomieli
Ensimmäinen kirjoitti:
Innokas viisastelija. Näitä tyyppejä varten pitää vasaran käytöstäkin järjestää kahden päivän käyttökoulutus...
Kastelli jutut kun menevät kaikki aina samalla tavalla. Rakennetaan mielettömän hyvä ja hieno talo todella nopeasti ja halvalla. Mikä siis on käytöksessä vikana, kun sen osaa kertoa etukäteen - etkö pidä ennustajista ?
- olla
Intomieli kirjoitti:
Kastelli jutut kun menevät kaikki aina samalla tavalla. Rakennetaan mielettömän hyvä ja hieno talo todella nopeasti ja halvalla. Mikä siis on käytöksessä vikana, kun sen osaa kertoa etukäteen - etkö pidä ennustajista ?
että kastellin rakentaa tosiaan halvalla kun sitä kerran kaikki jankuttaa ???
- Kastellia en v.
Intomieli kirjoitti:
En pidä ihmisten luokittelusta enkä ylimielisestä asenteesta Kastellirakentajia kohtaan. Tällä palstalla irvaillaan, jos valitsee Kastellin eikä pitkää tavaraa. Unohdetaan, että kuluttaa se taulukkojen laatiminen ja kilpailuttaminenkin, ainakin hermoja ja aikaa. Edelleen irvaillaan siitä, jos joku ihan oikeasti osaakin itse rakentaa. Mieheni on rakentanut työkseen yli 20 vuotta, omalla rakennuksella vietetty aika on käytetty tehokkaasti, ei ole tarvinnut miettiä eikä purkaa. Kaikilla rakentajilla ei ole perintöä tiedossa eikä rivitalokolmiota myytävänä, jotkut joutuvat jopa itse maksamaan velkansa. Oman työn osuus on ainoa asia, jossa omakotitalorakentaja säästää. Käypä itse mainio.net -sivustolla testaamassa laskureita, ehkä lopetat viisastelun ja ymmärrät järjen äänen...
Ehkä mekin rakennamme seuraavan Kastellimme ilman velanottoa nykyisen talon myyntivoitolla. Entäpä sinä? - Intomieli
olla kirjoitti:
että kastellin rakentaa tosiaan halvalla kun sitä kerran kaikki jankuttaa ???
Kyllä Kastellin kuten kaikki talot joita saa mahdollisimman vähän jalostettuna, pystyy tekemään edullisestikin, sellaiset joilla on sitä osaamista. Mutta keskustelut, täällä ja edustajan kanssa tuntuvat pyörivän juuri tuossa omalla työllä saatavissa säästöissä. Kuitenkaan sitä osaamista ei tule sen paketin mukana, vaikka mainos kertoo että teet vain ne helpot ja nopeat sisätyöt itse. Niinkö se tosiaan menee, ei helvetissä. Sitten kirjoittelee "vaimo" jonka mies on alalla ja on rakentanut talon "halvalla", siinä yksi syy lisää miksi epäluottamus "ammattilaisia" kohtaan on aika kovaa pientalorakentajien keskuudessa. Nuo "ammattilaiset" joiden vaimot hehkuttavat täällä hienoja, halpoja Kastelleja - tarkoittaa vain sitä että se aika ja tarvikkeet ovat laskutettu niiltä kusetetuilta ja pettyneiltä "helpon ja halvan" Kastellin hankkineilta joilla ei sitten ollutkaan sitä "jokapojantaitoa" tehdä sitä taloaan.
- Intomieli
Kastellia en v. kirjoitti:
En pidä ihmisten luokittelusta enkä ylimielisestä asenteesta Kastellirakentajia kohtaan. Tällä palstalla irvaillaan, jos valitsee Kastellin eikä pitkää tavaraa. Unohdetaan, että kuluttaa se taulukkojen laatiminen ja kilpailuttaminenkin, ainakin hermoja ja aikaa. Edelleen irvaillaan siitä, jos joku ihan oikeasti osaakin itse rakentaa. Mieheni on rakentanut työkseen yli 20 vuotta, omalla rakennuksella vietetty aika on käytetty tehokkaasti, ei ole tarvinnut miettiä eikä purkaa. Kaikilla rakentajilla ei ole perintöä tiedossa eikä rivitalokolmiota myytävänä, jotkut joutuvat jopa itse maksamaan velkansa. Oman työn osuus on ainoa asia, jossa omakotitalorakentaja säästää. Käypä itse mainio.net -sivustolla testaamassa laskureita, ehkä lopetat viisastelun ja ymmärrät järjen äänen...
Ehkä mekin rakennamme seuraavan Kastellimme ilman velanottoa nykyisen talon myyntivoitolla. Entäpä sinä? - Pasi
Intomieli kirjoitti:
Kerrotaan nyt sitten toisenlainen Kastelli juttu.
Talosta tuli mieleinen ja mukava koti. Talon ulkonäöstä saa jokainen muodostaa oman mielipiteensä.
Aikaa ensimmäisen puun kaatamisesta muuttoon kului 20 kuukautta eli ei kovin nopeaa.
Taloprojektin rakennuspäiväkirjassa on yli 800 kuvaa kuvateksteineen eikä sieltä löydy mistään sanaa halpa. Rakentaminen kun ei ole halpaa. Ei varsinkaan tämmöisten perusduunareiden tuloilla.
Meille ainakin ainoa mahdollisuus päästä omakotitaloon asumaan oli käyttää hyödykseen kaikki kädentaitonsa ja tehdä mahdollisimman paljon talosta itse. Suuresta oman työn määrästä huolimatta kunnolla tehty omakotitalo maksaa paljon rahaa eikä tarvitse piiiitkään aikaan miettiä miksi aamulla herää ja lähtee päivätöihin.
- Pasi / http://www.kalliojarvi.net/talo - "vaimo"
Intomieli kirjoitti:
Kyllä Kastellin kuten kaikki talot joita saa mahdollisimman vähän jalostettuna, pystyy tekemään edullisestikin, sellaiset joilla on sitä osaamista. Mutta keskustelut, täällä ja edustajan kanssa tuntuvat pyörivän juuri tuossa omalla työllä saatavissa säästöissä. Kuitenkaan sitä osaamista ei tule sen paketin mukana, vaikka mainos kertoo että teet vain ne helpot ja nopeat sisätyöt itse. Niinkö se tosiaan menee, ei helvetissä. Sitten kirjoittelee "vaimo" jonka mies on alalla ja on rakentanut talon "halvalla", siinä yksi syy lisää miksi epäluottamus "ammattilaisia" kohtaan on aika kovaa pientalorakentajien keskuudessa. Nuo "ammattilaiset" joiden vaimot hehkuttavat täällä hienoja, halpoja Kastelleja - tarkoittaa vain sitä että se aika ja tarvikkeet ovat laskutettu niiltä kusetetuilta ja pettyneiltä "helpon ja halvan" Kastellin hankkineilta joilla ei sitten ollutkaan sitä "jokapojantaitoa" tehdä sitä taloaan.
"aika ja tarvikkeet ovat laskutettu niiltä kusetetuilta ja pettyneiltä "helpon ja halvan" Kastellin hankkineilta joilla ei sitten ollutkaan sitä "jokapojantaitoa" tehdä sitä taloaan."
Kyllä me Kastellirakentajien vaimotkin maksamme ihan itse talolaskujamme. Kusetettu asiakas on juuri sellainen, joka ei ota itse asioista selvää, vaan sortuu luulemaan itsestään liikoja ja ihastuu kauniisiin kuviin.
Kastelli ei kuseta, vain oma mielikuvitus. - ristiriidan tekstissäsi
Nimittäin kirjoitat että on järjen köyhyyttä mollata jotain mistä ei ole kokemusta ja samaan hengen vetoon kirjoitat että minä olen aina ihmetellyt noita suurelementtejä..ja sopiiko se sokkelikaan sitten paikoilleen kunnolla...Ehkäpä olet rakentanut joskus elementtitalon mutta et sitä kyllä mainitse vaan tulee sellanen mustatuntuu-olo josta juuri olit ihmisiä moitiskellut.
Eiköhän se ole selvä asia että mikä passaa toiselle ei käy toiselle eikä se tarkoita että kumpikaan olisi huono. Me arvostamme vain hyvin eri asioita. - en mollaa
ristiriidan tekstissäsi kirjoitti:
Nimittäin kirjoitat että on järjen köyhyyttä mollata jotain mistä ei ole kokemusta ja samaan hengen vetoon kirjoitat että minä olen aina ihmetellyt noita suurelementtejä..ja sopiiko se sokkelikaan sitten paikoilleen kunnolla...Ehkäpä olet rakentanut joskus elementtitalon mutta et sitä kyllä mainitse vaan tulee sellanen mustatuntuu-olo josta juuri olit ihmisiä moitiskellut.
Eiköhän se ole selvä asia että mikä passaa toiselle ei käy toiselle eikä se tarkoita että kumpikaan olisi huono. Me arvostamme vain hyvin eri asioita.Valaise minua, oi sinä viisaampi Guru....
Minä en ihan oikeasti tiedä, miten menetellään, jos sokkelissa on 5 sentin mittavirhe ja siihen sovitellaan elementit.. tai jääkö villojen väliin rakoja, kun ne sovitellaan paikalleen vaaka-asennossa ja nostetaan myöhemmin pystyyn... Lämpövuotoja, kylmäsiltoja???
Elementtitalot ovat hyvä valinta, pystytys sujuu nopeasti ja muuttamaan pääsee muutamassa kuukaudessa. Kokemuksia minulla niistä ei ole ja uskon, että niissä asuu yhtä onnellisia ihmisiä kuin Kastelleissa. - että olisitkaan
Pasi kirjoitti:
Kerrotaan nyt sitten toisenlainen Kastelli juttu.
Talosta tuli mieleinen ja mukava koti. Talon ulkonäöstä saa jokainen muodostaa oman mielipiteensä.
Aikaa ensimmäisen puun kaatamisesta muuttoon kului 20 kuukautta eli ei kovin nopeaa.
Taloprojektin rakennuspäiväkirjassa on yli 800 kuvaa kuvateksteineen eikä sieltä löydy mistään sanaa halpa. Rakentaminen kun ei ole halpaa. Ei varsinkaan tämmöisten perusduunareiden tuloilla.
Meille ainakin ainoa mahdollisuus päästä omakotitaloon asumaan oli käyttää hyödykseen kaikki kädentaitonsa ja tehdä mahdollisimman paljon talosta itse. Suuresta oman työn määrästä huolimatta kunnolla tehty omakotitalo maksaa paljon rahaa eikä tarvitse piiiitkään aikaan miettiä miksi aamulla herää ja lähtee päivätöihin.
- Pasi / http://www.kalliojarvi.net/taloväittänyt että se tulee halvaksi, mutta siinähän onkin juuri se oleellinen ero, sinä tosiaan taatusti teet sitä taloa ja tiedät miten homma etenee ja maksaa. Mutta joka ketjuun kun ilmestyy noita Kastelli-fanien kirjoituksia, vaikka ketju olisi valmistaloista. Kuinka halvaksi tuli kun teimme Kastellin itse jne ..... ja näin meillä-juttuja, valitse Kastelli, Kastelli ainut järkevä tapa ...... Vaikka alunperin ketju olisi alkanut lauseella EN AIO ENKÄ OSAA TEHDÄ MITÄÄN ITSE - haluan valmistalon. Tämä on se joka siis eniten nyppii näissä Kastelli-ihmisissä (ei tietenkään koske kaikkia, mutta täällä lähes vakioilmiö).
- on tietysti korjattava
en mollaa kirjoitti:
Valaise minua, oi sinä viisaampi Guru....
Minä en ihan oikeasti tiedä, miten menetellään, jos sokkelissa on 5 sentin mittavirhe ja siihen sovitellaan elementit.. tai jääkö villojen väliin rakoja, kun ne sovitellaan paikalleen vaaka-asennossa ja nostetaan myöhemmin pystyyn... Lämpövuotoja, kylmäsiltoja???
Elementtitalot ovat hyvä valinta, pystytys sujuu nopeasti ja muuttamaan pääsee muutamassa kuukaudessa. Kokemuksia minulla niistä ei ole ja uskon, että niissä asuu yhtä onnellisia ihmisiä kuin Kastelleissa.ennen elementtien pystytystä. Hankaloittaa kyllä Pre-cutissa ja pitkässäkin jatkohommia jos joka paikasssa heittää vähän sinne ja tänne. Ei siitä kovin hyvää vaikutelmaa eikä lopputulosta synny, jos ei mitään suunnitelmia noudateta.
- ammattilaismieheltään
"vaimo" kirjoitti:
"aika ja tarvikkeet ovat laskutettu niiltä kusetetuilta ja pettyneiltä "helpon ja halvan" Kastellin hankkineilta joilla ei sitten ollutkaan sitä "jokapojantaitoa" tehdä sitä taloaan."
Kyllä me Kastellirakentajien vaimotkin maksamme ihan itse talolaskujamme. Kusetettu asiakas on juuri sellainen, joka ei ota itse asioista selvää, vaan sortuu luulemaan itsestään liikoja ja ihastuu kauniisiin kuviin.
Kastelli ei kuseta, vain oma mielikuvitus.onko syytä lähteä tätä aihetta ruotimaan netissä. Jokainen talossaan "ammattilaista" käyttänyt on saanut ainakin muutaman kerran ihmetellä niitä epämääräisiä laskuja, aikoja ja tarvikekuluja. Joten eiköhän tämä ollut nyt tältä osin tässä ;D
- Viestissä
että olisitkaan kirjoitti:
väittänyt että se tulee halvaksi, mutta siinähän onkin juuri se oleellinen ero, sinä tosiaan taatusti teet sitä taloa ja tiedät miten homma etenee ja maksaa. Mutta joka ketjuun kun ilmestyy noita Kastelli-fanien kirjoituksia, vaikka ketju olisi valmistaloista. Kuinka halvaksi tuli kun teimme Kastellin itse jne ..... ja näin meillä-juttuja, valitse Kastelli, Kastelli ainut järkevä tapa ...... Vaikka alunperin ketju olisi alkanut lauseella EN AIO ENKÄ OSAA TEHDÄ MITÄÄN ITSE - haluan valmistalon. Tämä on se joka siis eniten nyppii näissä Kastelli-ihmisissä (ei tietenkään koske kaikkia, mutta täällä lähes vakioilmiö).
Alunperin kysytty Kastelli-talon rakentamisesta jne.
Ja eikös "joku intomieli" innoissaan kerkisi haukkumaan Kastellia kovalla tohinalla.
Tämä jos mikä alkaa nyppimään eli jos sinulla ei ole mitään asiaa niin älä vaivaudu kirjoittamaan mitään, kiitos! - laukomaan ;D
Viestissä kirjoitti:
Alunperin kysytty Kastelli-talon rakentamisesta jne.
Ja eikös "joku intomieli" innoissaan kerkisi haukkumaan Kastellia kovalla tohinalla.
Tämä jos mikä alkaa nyppimään eli jos sinulla ei ole mitään asiaa niin älä vaivaudu kirjoittamaan mitään, kiitos!;D ;D ;D Kuten myös sinulle, jos ei ole mitään järkevää sanottavaa, älä vaivaudu kirjoittamaan mitään. Kiitos !
- ????
"Jokainen tehköön oman valintansa, mutta on järjen köyhyyttä mollata jotain, josta ei ole omakohtaisia kokemuksia. Itseäni on aina ihmetyttänyt suurelementit, jotka tehdään tehtaassa vaaka-asennossa, samaten se, onnistuuko perustusten teko niin 100 %:sti, että palat loksahtavat paikalleen ilman sovittelua. Kastelli kun on käytännössä paikalla rakennettu."
Oletko siis itse rakentanut myös suurelementti talon kun voit täällä hämmästellä miten se onnistuu??? Sinulla siis löytyy tuota mainostamaasi omakohtaista kokemusta?! - "vaimo"
ammattilaismieheltään kirjoitti:
onko syytä lähteä tätä aihetta ruotimaan netissä. Jokainen talossaan "ammattilaista" käyttänyt on saanut ainakin muutaman kerran ihmetellä niitä epämääräisiä laskuja, aikoja ja tarvikekuluja. Joten eiköhän tämä ollut nyt tältä osin tässä ;D
Niinpä, onneksi mieheni työskentelee vähän toisenlaisissa rakennusprojekteissa kuin katkerien omakotitalorakentajien "budjettipaukkuu-hermotmenee" sähellyksissä. Johonkinhan se pettymys omaan osaamiseensa on purettava... Toivottavasti olet saanut helpotusta pahaan oloosi, voi voi
- Vaimo myös
"vaimo" kirjoitti:
Niinpä, onneksi mieheni työskentelee vähän toisenlaisissa rakennusprojekteissa kuin katkerien omakotitalorakentajien "budjettipaukkuu-hermotmenee" sähellyksissä. Johonkinhan se pettymys omaan osaamiseensa on purettava... Toivottavasti olet saanut helpotusta pahaan oloosi, voi voi
Onkohan sinulla "vaimo" nyt kaikki asiat ihan kunnossa?
Se on tosi mukava, että teillä on kastelli ja olet siihen tyytyväinen.
Myös se on kiva, että miehesi on kätevä ja rakensi sen melkein ilmaiseksi.
Nyt en vain oikein ymmärrä, että miksi sinä täällä vaahtoat asiasta? Olisiko aika hankkia vaikka omia harrastuksia tai jotain eikä elää elämäänsä kätevän miehensä kautta.
Vai onko se kastellirakentajien harrastus, että kirjoitellaan netissä ja heittäydytään fanaattiseksi heti jos joku on erimieltä?
Minulla ei ole mitään Kastellia vastaan, mutta en missään nimessä alkaisi rakentamaan kastellia, kun se näyttää aiheuttavan tuollaisen natsismiin verrattavan kiihkeyden.
Rauhoituppa nyt vähän vaimo, vedä syvään henkeä ja anna sen miehes hoitaa nämä rakennuskeskustelut ja keskity sinä vaikka puutarhan hoitoon.
Hyvää kevättä! - pasi
Intomieli kirjoitti:
En tiedä miten päin sinä pitelet vasaraa, oletko koskaan käyttänyt sellaista? Netistä löytyy kuvaus kyseisestä työkalusta. Sen käyttö ei ole vaikeaa, kayttöön saa jopa opastusta, esim vastaavalta mestarilta.
Pointti on se ettei talon rakentaminen ole vaikeaa, kun sen tekee ohjeiden mukaan ja oikeilla työkaluilla. Osaamista ei tule paketin mukana, mutta se tulee tekemällä. Sama juttu kun valmistut koulusta, sulla saattaa olla teoriassa hommat hanskassa mutta työelämä opettaa. Sanon se satavarmasti että teen omaa mökkiä huolellisemmin kuin jos olisin siihen palkannut oikean "ammattilaisen". Voin itsekin kutsua itseäni ammattilaiseksi, jos määritelmänä käytetään sitä maksetaanko siitä palkkaa. Olen käynyt niin monessa talonäyttelyssä jossa on ollut "ammattilaiset" rakentamassa, ja niissä on ollut niin törkeitä huolimattomuuksia että ei tulisi kuuloonkaan tehdä sellaisia omaan taloon. Tarkoitan tässä sitä, että teen minäkin virheitä, mutta sen myös korjaan, toisin kuin nämä urakalla väsäävät talonrakentajat. Kukaan ammattilainen ei voi olla niin typerä ettei huomaa omia mokiaan, niitä ei vaan keretä/haluta korjata jolloin toivotaan ettei tuleva asukki katsele muuta kuin hienoa parketin kuviota.
Tein mm. lattiat itse, ja nyt tässä kaiken kansan kuullen voin kertoa ettei yksi huone mennyt oikein putkeen. Se korjataan tasoitteella. Naapurissa oli "ammattilais" lattiamiehet tekemässä lattiaa, sinne meni vaa kolme säkkiä tasoitetta. Samoin seinien levytyksestä voin sanoa, että niillä levyillä on tosiaan asennusjärjestys (niinkuin ohjeissa sanotaan), muutaman virheellisen levyn jälkeen nekin menee jo oikein. Pikkumokia sattuu, ne on korjattavissa. Isoja mokia ei koska teen taloa yhteistyössa palkatun valvojan kanssa (joka on myös ammattilainen).
Ja loppuun joka rakentajan motto: Hiljaa hyvää tulee! - jo kolmannessa polvessa.
pasi kirjoitti:
En tiedä miten päin sinä pitelet vasaraa, oletko koskaan käyttänyt sellaista? Netistä löytyy kuvaus kyseisestä työkalusta. Sen käyttö ei ole vaikeaa, kayttöön saa jopa opastusta, esim vastaavalta mestarilta.
Pointti on se ettei talon rakentaminen ole vaikeaa, kun sen tekee ohjeiden mukaan ja oikeilla työkaluilla. Osaamista ei tule paketin mukana, mutta se tulee tekemällä. Sama juttu kun valmistut koulusta, sulla saattaa olla teoriassa hommat hanskassa mutta työelämä opettaa. Sanon se satavarmasti että teen omaa mökkiä huolellisemmin kuin jos olisin siihen palkannut oikean "ammattilaisen". Voin itsekin kutsua itseäni ammattilaiseksi, jos määritelmänä käytetään sitä maksetaanko siitä palkkaa. Olen käynyt niin monessa talonäyttelyssä jossa on ollut "ammattilaiset" rakentamassa, ja niissä on ollut niin törkeitä huolimattomuuksia että ei tulisi kuuloonkaan tehdä sellaisia omaan taloon. Tarkoitan tässä sitä, että teen minäkin virheitä, mutta sen myös korjaan, toisin kuin nämä urakalla väsäävät talonrakentajat. Kukaan ammattilainen ei voi olla niin typerä ettei huomaa omia mokiaan, niitä ei vaan keretä/haluta korjata jolloin toivotaan ettei tuleva asukki katsele muuta kuin hienoa parketin kuviota.
Tein mm. lattiat itse, ja nyt tässä kaiken kansan kuullen voin kertoa ettei yksi huone mennyt oikein putkeen. Se korjataan tasoitteella. Naapurissa oli "ammattilais" lattiamiehet tekemässä lattiaa, sinne meni vaa kolme säkkiä tasoitetta. Samoin seinien levytyksestä voin sanoa, että niillä levyillä on tosiaan asennusjärjestys (niinkuin ohjeissa sanotaan), muutaman virheellisen levyn jälkeen nekin menee jo oikein. Pikkumokia sattuu, ne on korjattavissa. Isoja mokia ei koska teen taloa yhteistyössa palkatun valvojan kanssa (joka on myös ammattilainen).
Ja loppuun joka rakentajan motto: Hiljaa hyvää tulee!Älä viitsi ihmemies ;D
- ihmettelijä
on tietysti korjattava kirjoitti:
ennen elementtien pystytystä. Hankaloittaa kyllä Pre-cutissa ja pitkässäkin jatkohommia jos joka paikasssa heittää vähän sinne ja tänne. Ei siitä kovin hyvää vaikutelmaa eikä lopputulosta synny, jos ei mitään suunnitelmia noudateta.
Uretaanillako?
Käykö joku talotehtaan edustaja tarkastamassa perustukset ennenkuin rekka ja nosturi ajavat tontille? Virheitähän sattuu...
Eräs Kauppakamarin tavarantarkastaja kertoi lehtihaastattelussa, että elementtitaloissa piilee melkoinen aikapommi. Mikähän se voisi olla? - pasi
jo kolmannessa polvessa. kirjoitti:
Älä viitsi ihmemies ;D
On sattunu kai geenit kohilleen, toisin kuin eräillä...
- Tuuletetut nurkat
ristiriidan tekstissäsi kirjoitti:
Eiköhän se ole selvä asia että mikä passaa toiselle ei käy toiselle eikä se tarkoita että kumpikaan olisi huono. Me arvostamme vain hyvin eri asioita.
- suur- tai tilaelementti
koska kun tämän ensimmäisen kastellin myy niin itse tehdyn säätöillä (100 000 euroa) ja myyntivoitolla (100 000 taas), jotka molemmat realisoituu myydessä, rahoittaa kirkkaasti nopeammankin ratkaisun.
Eli kun rahaa on käytetävissä n. 400 000 euroa ei toista kastellia välttämättä itse tarvitse kasata uuden talon tekemiseksi.- matematiikkaa
velattoman kastellin voisi saada myytyä 300000 eurolla. Mistä se 100000 euroa tuohon päälle tuli ? Kai se on sitä kastellirahaa sitten :)
- tontista
matematiikkaa kirjoitti:
velattoman kastellin voisi saada myytyä 300000 eurolla. Mistä se 100000 euroa tuohon päälle tuli ? Kai se on sitä kastellirahaa sitten :)
pitäähän siitäkin saada rahat pois korkojen kanssa.
- ei kun jatkuu
tontista kirjoitti:
lauta-lasse-ihmemaassa ! Vain verkostomarkkinointi on fanaattisempaa touhua - ja lähes yhtä kannattavaa =)
- tonttikin
tontista kirjoitti:
irtotavarasta ? Äkkiseltään varakasta porukkaa nämä kastellirakentajat. Toiset maksaa talolainaansa 15 tai 20 vuotta. Pitääköhän nuo kaikki laskelmat ihan paikkaansa ?
- Tee-se-itse
tonttikin kirjoitti:
irtotavarasta ? Äkkiseltään varakasta porukkaa nämä kastellirakentajat. Toiset maksaa talolainaansa 15 tai 20 vuotta. Pitääköhän nuo kaikki laskelmat ihan paikkaansa ?
metodilla, niitähän täällä palstailla kirjoitusten mukaan liikkuu. Ihmetyttää vain kun saavat ne niin halvalla ja tekevät helpolla hyvää, sehän olisi todella hyvää businestä. Mutta jostain syystä ei Kastelleja ei Pre-cuttia muutenkaan käytetä edes niissä halvalla ja nopeasti tehtävissä "luksusrivareissa", luulisi että grynderit olisivat noin mielettömän rahasammon hokanneet.
- Rkl Vasara & Naula Ay
Tee-se-itse kirjoitti:
metodilla, niitähän täällä palstailla kirjoitusten mukaan liikkuu. Ihmetyttää vain kun saavat ne niin halvalla ja tekevät helpolla hyvää, sehän olisi todella hyvää businestä. Mutta jostain syystä ei Kastelleja ei Pre-cuttia muutenkaan käytetä edes niissä halvalla ja nopeasti tehtävissä "luksusrivareissa", luulisi että grynderit olisivat noin mielettömän rahasammon hokanneet.
Ne tekee vielä halvemmalla eli pitkästä tavarasta... ja nauravat noita elementtien pystyttäjiä :-)
- skaala
2002 valmistui eka kastelli,nyt keväällä aloitan toisen(isomman)Ei valittamista,hyvin on palvelu pelannut,tavara on ollut hyvää.
- viime kesän rakentaja
1998 rakensimme kastellitalon 103 neliötä, mutta tuli liian pieni (perhe kasvoi) myimme sen ja rakensimme isomman, 213 neliötä.
Tarjouksia otimme myös muista talotoimittajista, mutta päädyimme lopulta kastelliin, sillä edellisestäkään ei ollut mitään valittamista.
Vahingosta viisastuu ja teimme SUUREN kodinhoitohuoneen ja SUUREN kuraeteisen. Samoin halusin huomattavasti suuremman keittiön, mitä edellisessä oli. Ne puuttuvat järjestelmällisesti kaikista talokirjoista joita pari viime vuotta selasimme. Nykyinen talomme valmistui lokakuussa -04.
En sano, että kastelli olisi ollut halvin, sillä oma pohjasuunnitelma nosti jonkin verran hintaa verrattuna valmiisiin ratkaisuihin, mutta siinä oli paljon sellaista mikä siirsi vaakaa kastelliin.
Ihmetyttää tuo kirjoittelu, että kastellitalon rakentamisella rikastuu...kyllä meilläkin jäi edellisen talon myymisestä voittoa, mutta eiköhän tuota olisi jäänyt, vaikka talo olisi ollut jonkun muunkin merkkinen, sillä asuntojen hinnat ovat koko ajan nousseet ja nousevat edelleen. Ja eiköhän niitä joka talopaketissa ole niin hyviä kuin huonojakin ratkaisuja.
Jos rahaa on rajallinen määrä, kaikkea hyvää ei voi saada. Ja jokaisesta asiasta on niin monta mielipidettä kuin on sanojaakin.- mutta
paljon itse tekemällä saa omalle työlleen hyvän korvauksen mahdollisen myynnin yhteydessä jos talo on halutulla kasvualueella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eroa Orpo! Orpo eroa!
Suomen kansa vaatii viimein ottamaan meidät huomioon, eikä vain ulkomaalaisia pääomasijoittajia. Koska täällä Suomessa732622Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!
Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava631702SDP esti Suomen luisumisen kohti 1984 Orwell -yhteiskuntaa
Äärioikeistohallitus olisi halunnut Stasin tapaan mikrofonit jokaisen kansalaisen kotiin, mutta SDP esti tuon siirtymän71670Naiset ei halua kilttejä miehiä
Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,2631555Wille Rydman (ps) osoitti olevansa kommunisti
Hän toistaa Neuvostoliiton virhettä. Haluaa pitää palveula yllä maksoi mitä maksoi, vaikkei ole maksavia asiakkaita. --81528Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat
Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue261236Ainoastaan 10 aloitusta ekasivulla yhdeltä henkilöltä
Kovasti on vaivaa, ei oo muuta tekemistä tällä henkilöllä päivisin ja öisin... Taas märehtimistä ja samaa jankutusta.251088Kiinteistökauppoja
Onko totta ettö haapaveden kaupunki on ostanut vanhan kesoilin kiinteistön? Kuulemma siihen muuttaa autokorjaamo vanhan411032RAAMATULLINEN KASTE ON SAPATTI-LAUANTAI, EI SUNNUNTAI
Aihe, josta ehkä on eniten kiistaa kristillisten seurakuntien piirissä, on kysymys oikeasta raamatullisesta pyhäpäivästä4041012Menettämisestä
Ajatteletko, että olet menettänyt mahdollisuutesi häneen? Osaatko sanoa miksi niin tapahtui?79986