Mikä on keskustelu?

Anonyymi

Se ei se hyväksi kehuttu keskustelu nimeltä Kahvipirtti, jossa kuvaillaan säätä ja maisemaa ja keskustellaan tehdyistä töistä. Yksi hakkaa halkoja, toinen pesee räsymattoja kolmas ?..

50

135

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei keskustelu ole sitäkään että joku/jotkut yrittävät pakkomielteisesti yhä uudestaan ja uudestaan naamioida pakolaisvihan "tavalliselta" näyttäväksi aiheeksi
      tai kirjoittavat suoraankin vihamielisiä kirjoituksia pakolaisia kohtaan.

Ehdottomasti mieluummin lukee arkipäivän touhuista.
      Ne eivät aiheuta pahaa mieltä tai ahdistusta eikä epämiellyttäviä tunteita.
      kuten rasistiset kirjoitukset, jotka pyrkii ohittamaan kokonaan,
      mutta aina ne "lyö naamalle",
      koska pakkomielteisen on ilmeisesti sellainen kirjoitus kirjoitettava joka päivä
      saadakseen tyydytyksen ja jonkun sairaan nautinnon vihastaan.

• Anonyymi

Kannattaa kaivaa kuoppa ja työntää päänsä sinne
        ei ahdistu

mutta jos nostaa ulos ja huomaa, että ympäristö on täysin slummiutunut
        niin siitä ei siinä vaiheessa pääse irti, matutus on palautumaton

hallituksesta pääsee ja eduskunnasta ja presidentistä ja paikkakunnalta ...
        mutta matutus on palautumaton ja kasvava vaara

• Anonyymi

Kahvipirtti on parasta mitä keskustelupalstalla on. Taas tämä yksi ja sama kirjoittaja yrittää mollata ja mustamaalata Pirttiä. Ihme tyyppi, kun ei ymmärrä ettei täällä tehdä niinkuin hän haluaa, vaan kirjoitetaan siten kuin 70 ihmiset haluavat.

• Anonyymi

Kahvipirttihän on jo pelkän vakiintuneen nimensä vuoksi erottautunut muusta 70 palstasta. Onko siellä omat säännötkin?

Vaikuttaa paremminkin jonkinsortin lahkolta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kahvipirttihän on jo pelkän vakiintuneen nimensä vuoksi erottautunut muusta 70 palstasta. Onko siellä omat säännötkin?

Vaikuttaa paremminkin jonkinsortin lahkolta.

Eräs kirjoittaja on viime aikoina yrittänyt tehdä sääntöjä pirttiin huonolla menestyksellä.

• Anonyymi

Eräs kirjoittaja aloittaa mamuviha kirjoittelun lähes joka päivä
      ja kun hänen rasistisia kirjoituksiaan yrittää toppuutella
      seuraavaksi hän kirjoittaa:
      Vihaat suomalaisia.

Kirjoittajan on oppinut tunnistamaan.
      Juttu menee samaa rataa joka kerran.
      Sama kirjoittaja yrittää mustamaalata kahvipirttiä,
      Pertikkiä ja muitakin kirjoittajia.
      Hänen tyylinsä tuntee,
      kirjoittaa hän nimimerkillä tai ilman.

• Anonyymi

Kuka hän on?

On aika saada tietää tämän kirjoittajan nimimerkki.

korppis

• Anonyymi

Eikös keskustelu ole sitä, että syntyy vuorovaikutustilanne ja mielipiteet jostakin asiasta puolesta ja vastaan eri näkökulmista ja lopuksi syntyy yhteinen kompromissi "jostakin". No kahvipirtti on mukava juttutuokio, jota olen nyt muutaman kerran lueskellut, kiva erilainen pakinatupa monelle.

• Kahvipirtin voisimme kyllä jättää rauhaan. Jos Skillanin vetämä formaatti jossa käydään kertomassa kuulumisia, ei nyt ehkä täytäkään klassisen "keskustelun" kaikkia ehtoja ja siitä ehkä puuttuu debatti ja kyseenalaistamiset, dialogit ja sen sellaiset, mutta se on suosittu ja paljon käytetty puoliblogi. Ehdottaisin että antaisimme sen jengin (pistäydyn siellä silloin tällöin itsekin) ei täytä aloittajan ennakko-odotuksia ja vaatimuksia keskustelusta, niin eikö voitaisi ajatella että keskustelukin voi olla monimuotoista ja antoisaa eri tavalla eri ihmisille.
      Minä peukutan kahvipirtittiä ja sen asiakaspiiriä, emäntää ja formaattia tarpeellisena ja jopa kantavana osana tätä 70-plussien keskustelupalstaa.
      Jos ei halua lukea jengien arkipäivästä ja kuulumisista niin helppo homma hyppää vain yli ja keskittyy aggressiivisimpiin keskusteluketjuihin.

• Tuo nyt jäi jotenkin ajatukseltaan keskeneräiseksi:
        " Ehdottaisin että antaisimme sen jengin (pistäydyn siellä silloin tällöin itsekin) ei täytä aloittajan ennakko-odotuksia ja vaatimuksia keskustelusta, niin eikö voitaisi ajatella että keskustelukin voi olla monimuotoista ja antoisaa eri tavalla eri ihmisille."
        tarkoittaa sitä että vaikka pirtti ei ehkä vastaa ennakko-odotuksiamme ja vaatimuksiamme siitä mitä nettikeskustelujen tulisi sisältää, niin eikö voitaisi ajatella että keskustelukin voi olla monimuotoista ja antoisaa eri tavalla eri ihmisille.

• Paloma.se01 kirjoitti:

Tuo nyt jäi jotenkin ajatukseltaan keskeneräiseksi:
        " Ehdottaisin että antaisimme sen jengin (pistäydyn siellä silloin tällöin itsekin) ei täytä aloittajan ennakko-odotuksia ja vaatimuksia keskustelusta, niin eikö voitaisi ajatella että keskustelukin voi olla monimuotoista ja antoisaa eri tavalla eri ihmisille."
        tarkoittaa sitä että vaikka pirtti ei ehkä vastaa ennakko-odotuksiamme ja vaatimuksiamme siitä mitä nettikeskustelujen tulisi sisältää, niin eikö voitaisi ajatella että keskustelukin voi olla monimuotoista ja antoisaa eri tavalla eri ihmisille.

Jatkan vielä hiukan tuosta.
        Palstojen tasohan on ollut todella epätasainen ja vaihtelee koko ajan ja se perustuu ylläpidon ohjeistukseen antaa kaikkien kukkien jne. eli antaa vapaan ilmaisun mahdollisuus myös niille joille se itsensä ja ajatuksiensa ilmaiseminen ei ole aina niin helppoa. Mukaan tulee silloin välttämättä kaikenlaista mitä ei itse välttämättä haluaisi palstan sisältävän, mutta on meidän asiamme samoin kuin mustikkareissun jälkeen perkaamme marjat ja puhaltelemme lehdet, roskat, pikku kirput pois ja poimimme ra'at mustikat ja pilaantuneet marjat pois ennen hillokattilaan laittamista niin saman valitsemisprosessin saamme tehdä näiden nettikeskustelujen suhteen.

• Anonyymi

Toivoton kysymys, ei selviä koskaan, mutta kysellä aina voi;)

• Anonyymi

Ajattelen niin, että kahvipirttiläiset saavat ihan rauhassa keskustella ja kirjoittaa mitä haluavat. Heillä on keskenään mukavaa ja sopuisaa.
      Jos se ei jonkun tasoa tyydytä niin sinnehän ei ole pakko mennä.
      Voi antaa kahvipirtin kirjoittajien kirjoitella ihan rauhassa keskenään.
      Jos ei kahvipirtistä itse tykkää, miksi mennä pilaamaan tunnelmaa sinne ?
      Voi pysyä poissa.
      Sama pätee kaikkiin aiheisiin, joista ei pidä tai ei kiinnosta.

• Anonyymi

Ei täällä ole ollenkaan enää mahdollista keskustella.
      Päättömät rasistiset kirjoittelut ovat pilanneet ilmapiirin,
      jossa asialliset kirjoittajat eivät enää viihdy.

• Anonyymi

Minä en puutu pirttiläisten keskusteluihin.
      Minua ei liikuta mitä siellä puhutaan, minusta ei siell kukaan puhu, kun en ole tuttu naamasta, en nimestä, en tyylistä, eikä tuntemattomia voi tässäkään ketjussa alkaa kuohitsemaan, muusta puhumattakaan.

Keskustella voisi tässäkin ketjussa, mutta kun se tikapuu tyyli on poistettu, jokainen vastaaj/vastaus taitaa roikkua perässä irrallisena, ei vasytauksena mihinkään, vaan mielipiteenä niistä noista ja vaikka naapurin puu aidasta.

Minua vaivaa laiskuus. Ei mikääm laiskamato, eikä laiskajaakko, vaan kertakaikkinen kipuilu kaikkien liikkumisten kanssa. Kun ei ole terve, ei jaksa raahautua edes koneelle vi..uilemaan vieraille, saati nätisti puhumaan. Keskustellaanko siitä kuka laiskottelee eniten?
      Tai, eihän täällä ole laiskoja, eikä saamattomia.
      Taian olla ainut.

• Tämä oli hyvä.

Sain massiivisen hyökkäyksen kahvipirtissä älykännykkää emännälle ehdottaessani.

Emäntäkin haukkui minut kun oli lukenut rivien välistä. Pisti minun piikkiin vaikka teksti oli toiselta kommentoijalta.

Älykänny on hyvä?, nytkään en raahaudu kuin alakertaan välipalalle.

• Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

Tämä oli hyvä.

Sain massiivisen hyökkäyksen kahvipirtissä älykännykkää emännälle ehdottaessani.

Emäntäkin haukkui minut kun oli lukenut rivien välistä. Pisti minun piikkiin vaikka teksti oli toiselta kommentoijalta.

Opettele lukemaan, ennenkuin jauhat pashaa. Kahvipirtin emäntä ei haukkunut sinua, eikä hän mitään sinun piikkiisi pannut. Sinä se olit, joka kehoitit häntä hankkimaan älykännyn.

• Anonyymi

Tämä oli hyvä.

Kestääkö peukaloiden nahka kännyllä räpläämisen sinulla?

• Anonyymi kirjoitti:

Kestääkö peukaloiden nahka kännyllä räpläämisen sinulla?

Kirjoitan oikean käden lekkermannilla ; )

• Anonyymi

Kirjoitan oikean käden lekkermannilla ; )

Hahaaa, luulin sinun osaavan käyttää kännykkää, kun siitä aina niin hehkutat.

• Anonyymi kirjoitti:

Hahaaa, luulin sinun osaavan käyttää kännykkää, kun siitä aina niin hehkutat.

Miten sinä kirjoitat makuuasennossa?

• Anonyymi kirjoitti:

Opettele lukemaan, ennenkuin jauhat pashaa. Kahvipirtin emäntä ei haukkunut sinua, eikä hän mitään sinun piikkiisi pannut. Sinä se olit, joka kehoitit häntä hankkimaan älykännyn.

Emäntä luki rivien välistä minun vihjanneen hänen ylipainostaa, hän loukkaantui.

Keskustelin anomyymin kanssa seuraavasti.

Anonyymi kirjoitti.

"Ei ole hyväksi roikkua koko ajan jollain virtuaalisovelluksella tai kuikuilla keskustelupalstoille. . Ei se oikeaa elämää korvaa . Ihmisillä on paljon ryhti ja selkävikoja, jalat huonossa kunnossa kun jopa makoillaan ja istutaan kumarassa kännyjen ja läppärien kanssa. Tietynlainen niskakyhmy on yleistynyt kännyriippuvaisilla".

Johon vastasin.

"Niskakyhmy tulee ylikiloisille. Käyn hierojalla kolmen kuukauden välein kolme kertaa peräkkäin jo vetreentyy niskat."

• Anonyymi

Miten sinä kirjoitat makuuasennossa?

En nyt nukkuessani kännykkää räplää, mutta ei se asennosta ole kiinni, kun peukaloita heiluttaa.😂

• Anonyymi

Emäntä luki rivien välistä minun vihjanneen hänen ylipainostaa, hän loukkaantui.

Keskustelin anomyymin kanssa seuraavasti.

Anonyymi kirjoitti.

"Ei ole hyväksi roikkua koko ajan jollain virtuaalisovelluksella tai kuikuilla keskustelupalstoille. . Ei se oikeaa elämää korvaa . Ihmisillä on paljon ryhti ja selkävikoja, jalat huonossa kunnossa kun jopa makoillaan ja istutaan kumarassa kännyjen ja läppärien kanssa. Tietynlainen niskakyhmy on yleistynyt kännyriippuvaisilla".

Johon vastasin.

"Niskakyhmy tulee ylikiloisille. Käyn hierojalla kolmen kuukauden välein kolme kertaa peräkkäin jo vetreentyy niskat."

Skillan ei HAUKKUNUT sinua. Etkö todellakaan osaa lukea?

• Anonyymi kirjoitti:

En nyt nukkuessani kännykkää räplää, mutta ei se asennosta ole kiinni, kun peukaloita heiluttaa.😂

Minä makaan selällään ylisillä ja naputtelen sillä lekkermannilla samalla vasen käsi pitää kännykkää. Peukalot eivät heilu tai heiluu jos heilutan 😜

• Anonyymi kirjoitti:

Skillan ei HAUKKUNUT sinua. Etkö todellakaan osaa lukea?

Tiedänhän toki, että olet tempperamenttinen ja kun päreet palaa alat huutamaan.

Sovitaan niin, että kehui.

"Nyt vielä lopuksi pitkälle selittelylle, olen tosi iloinen, että sinulla kaikki on hyvin, osaat kaikkea ja tiedät kaiken, mutta kaikilla ei sama intohimo ole asioiden kohdalla.
        Hyvää jatkoa, terveyttä ja rehellistä kirjottelua, tosin mielellään palattaisiin pirtin tavan omaiseen elämään."

No, pidän paussia, jotta pirtissä elo rauhottuu.

• Anonyymi

Tiedänhän toki, että olet tempperamenttinen ja kun päreet palaa alat huutamaan.

Sovitaan niin, että kehui.

"Nyt vielä lopuksi pitkälle selittelylle, olen tosi iloinen, että sinulla kaikki on hyvin, osaat kaikkea ja tiedät kaiken, mutta kaikilla ei sama intohimo ole asioiden kohdalla.
        Hyvää jatkoa, terveyttä ja rehellistä kirjottelua, tosin mielellään palattaisiin pirtin tavan omaiseen elämään."

No, pidän paussia, jotta pirtissä elo rauhottuu.

Pyyhihän pölyt kristallipallostasi. Luulet taas tietäväsi vaan et tiedä.

• Anonyymi
      • Anonyymi

Se on vaan niin halpahintaista julistaa suvakkiuttaan palstoilla ja sädekehää päänsä päällä kiillottaa. Tilastotietojen sivuuttaminen eräiden etnisten ryhmien kohdalla ei ketään auta. Mitä olet tehnyt käytännössä, mitä olet uhrannut näiden vähemmistöjen eteen ? Etkä vain vienyt lapsenlapsia katsomaan kurjuutta Columbian slummeihin.

• Anonyymi

Arvioin niin että Paloman taantumus johtuu etääntymisestä luterialisiin maihin ei tunne Saksaa ja sen kulttuuria alunperinkään ja on unohtanut Suomea sopivasti ja

Ruotsi on jo jonkin verran muslimivaltio

Eli keskittyminen katolisiin ja muslimeihin ja sellaisiin on aiheuttanut realitteettien hämärtymisen mutta ongelma on se, että jos maahanmuuton vastustus herpaantuu sitten ei enää koskaan ole paluuta - tiedämme sen historiasta ja näemme sen nykyisyydessä. Eläkeindeksi voidaan muuttaa hallitus kaataa kunnanvaltuusto vaihtaa ... mutta matutuja ei täältä pois saada ja ne alkavat vaatia etuja omille pakanaopeilleen jotka eivät ole onnistuneet niiden omassa maassa

• Anonyymi kirjoitti:

Se on vaan niin halpahintaista julistaa suvakkiuttaan palstoilla ja sädekehää päänsä päällä kiillottaa. Tilastotietojen sivuuttaminen eräiden etnisten ryhmien kohdalla ei ketään auta. Mitä olet tehnyt käytännössä, mitä olet uhrannut näiden vähemmistöjen eteen ? Etkä vain vienyt lapsenlapsia katsomaan kurjuutta Columbian slummeihin.

Minun kutsumukseni elämässä on ollut valistaa muita. Lähinnä lapsia, mutta myös aikuisopetuksessa olen toiminut. Eikö se ole jo aika paljon?
        En ole todellakaan tehnyt mitään "vähemmistöjen" hyväksi koska se ei ole kuulunut työnkuvaani eikä elämänkuvaani. En ole koskaan ollut suoranaisesti vähemmistöjen (romanien, suomalaisten, maahanmuuttajien, muslimien jne. ) kanssa tekemisissä muuten kuin opettajana ja ohjaajana. Minä itse olen ollut "vähemmistö" melkein koko elämäni ajan ja sopeutunut ja sulautunut valtavirtaan mutkattomasti.
        Sekö on aiheuttanut "taantumusta" ?

• Anonyymi

Purra tuo syksyllä väriä ja sykettä eduskuntakeskusteluun, ja antaa koko rahan edestä viherikköjen taivasteluun matu asioissa sekä luonnon monimuotoisuuden uhkista, metsiä hakattaessa.

• Anonyymi

Hyi, miten ilkeetä ihmiset vanhana.

• Anonyymi

Niin, tämä nettikeskustelu on erilaista kuin henkilöryhmän, joka on samanaikaisesti samassa paikassa - siis kasvotusten. Silloin, jokainen saa HETI vastauksen, jos jollekin jotakin ehdottaa tai haluaa jotakin tietoa.

Nettikeskustelussa taas ollaan tekstein yhteydessä toisen teksteihin silloin, kun kukin sattuu olemaan netissä. Siinä välissä on sitten monenlaista vääntäjää ja huomauttajaa. Pitäs kai saada jotenkin sovituksi, että tietty keskusteluryhmä on samanaikaisesti netissä.

• Anonyymi

Kahdeksan kympiset voisi vaihtaa omaan laariinsa
      toistelemaan samoja juttuja mitä aina aina aina.
      Voisi tänne ilmestyä jottain uuttakin
      nyt ei paljo kiinnosta edes kurkata.

Palsta masentaa. vaikka piristää pitäisi.

• Anonyymi

No näin - ja 90 ja 100 vuotiaille omat palstat. Perustuslaillisen yhdenvertaisuuden vuoksi, koska ko.ikäisiäkin yhteiskunnassamme on. Määrällä ei ole merkitystä.

• Anonyymi

"Kahdeksan kympiset voisi vaihtaa omaan laariinsa
        toistelemaan samoja juttuja mitä aina aina aina.
        Voisi tänne ilmestyä jottain uuttakin
        nyt ei paljo kiinnosta edes kurkata.

Palsta masentaa. vaikka piristää pitäisi."

Matukeskustelun ylläpitäjät kulkevat perässä kuin hyeenat, uhittelevat ja pissivät polulle omaa pahaa hajuansa. Ei siinä auta ikää lisätä palstaosioihin, joka paikassa liikkuvia rakkeja ei voi hätyytellä kun ylläpito suosii persujen kiihkomielisiä kannanottoja.

Keskusteluista ei ole tietoakaan, on vain sanomisia ja paremipa sanomisia, vaikka parhaat ovat yleensä niitä keskusteluita joihin vastaavatkin vain rauhanrakentajat.

Runojen ystävät eivät riitele.
        Ottakaa oppia.

Pirtin emäntäähän ei saa mainita missään, elää kai sädekehän kanssa ja on tystin unohtanut omat heikot hetkensä! Antakaa hänelle rauha!

• Anonyymi

Voi hyvät hyväksymät! Ei ole pitkäkään aika, kun syytit SkillaNin tuovan Kahvipirtistä keskusteluja muihin ketjuihin. Nyt Sinä itse teet niin. Pitääkö sun aina retostella keskusteluja muissa ketjuissa? Jopa eri palstojen välillä lietsot riitaa.
      Anna nyt jo olla.

• Anonyymi

Tuo oli Korppikselle.

• Anonyymi

Korppis toi todellakin Kahvipirttiin epäsopua, jota ei kyllä kaivattaisi. Aiavan aluksi hän alkoi itse sisustaa Pirttiä. Sitten oli ohjeita meidän ihanalle Skillanille, miten hänen tulisi toimia kone ongelmien vuoksi?

Viimeiseksi hän taas ohjasi lukemaan jotain toista palstaa, kerjäten näin itselleen sympatiaa, mutta sitten hän alkoi tulkita sieltä kristallipallostaan, kuka häntä taas stalkkaa. Joskus oli isoäiti, jota me useimmat olemme, mutta sitten tulikin Leski, tuolta 60 -palstalta!

Ainakin minä toivoisin, että hän pitäisi pidemmänkin tauon Kahvipirtistä, koska olihan tuolla joku epäselvä kirjoitus, että hän jättää nyt sen vähäksi aikaa rauhaan. Jättäisi mokoma lopullisesti.

Mitenkään en pahana pitäisi, että Skillan rohkenisi tuossa syksyn mittaan siirtämään Kahvipirtin tuonne 80 palstalle, koska me vakkarit kyllä löydämme helposti sinnekkin. Jäisipähän yksi Korppis ainakin kelkasta, jota en todellakaan kaipaa riidanhaastajaksi ja ohjeiden antajaksi.

Jotenkin tuli mieleeni se joku ralli, oliko "itäjunan pikajunan ryöstö", jossa "muuan vanhapiika huuteli, että me tehdään, niinkuin herrat määräilee", mutta ei me tehdä, kuinka Korppis määräilee.,

• Anonyymi

Pikajuna Meksikon...

• Anonyymi kirjoitti:

Korppis toi todellakin Kahvipirttiin epäsopua, jota ei kyllä kaivattaisi. Aiavan aluksi hän alkoi itse sisustaa Pirttiä. Sitten oli ohjeita meidän ihanalle Skillanille, miten hänen tulisi toimia kone ongelmien vuoksi?

Viimeiseksi hän taas ohjasi lukemaan jotain toista palstaa, kerjäten näin itselleen sympatiaa, mutta sitten hän alkoi tulkita sieltä kristallipallostaan, kuka häntä taas stalkkaa. Joskus oli isoäiti, jota me useimmat olemme, mutta sitten tulikin Leski, tuolta 60 -palstalta!

Ainakin minä toivoisin, että hän pitäisi pidemmänkin tauon Kahvipirtistä, koska olihan tuolla joku epäselvä kirjoitus, että hän jättää nyt sen vähäksi aikaa rauhaan. Jättäisi mokoma lopullisesti.

Mitenkään en pahana pitäisi, että Skillan rohkenisi tuossa syksyn mittaan siirtämään Kahvipirtin tuonne 80 palstalle, koska me vakkarit kyllä löydämme helposti sinnekkin. Jäisipähän yksi Korppis ainakin kelkasta, jota en todellakaan kaipaa riidanhaastajaksi ja ohjeiden antajaksi.

Jotenkin tuli mieleeni se joku ralli, oliko "itäjunan pikajunan ryöstö", jossa "muuan vanhapiika huuteli, että me tehdään, niinkuin herrat määräilee", mutta ei me tehdä, kuinka Korppis määräilee.,

Tosi hyvä ehdotus kannatan. Siirtykää kasikymppisiin. En takuulla tule, saatte ihan rauhassa miettiä kuka on kaapannut kenenkin koneen 🤪 Muistakaa jättää myös minut rauhaan niin jopa on kaikilla lysti olla.

Ilta laskeutuu korpeen, sateet ovat menneet menojaan, aurinko laskee läntiseen horisonttiin. Kaislikossa joku soutelee, liekö kalassa. Istun porrasterassilla. Söin valkosipulissa pannulla pyöräytettyjä jättikatkarapuja, että oli ihania.

Koettakas puhua skillaan yli, minähän en sitä taitoa omaa vaikka jotain osaankin. Tai mistäpä minä tietäisin onko hän edes antanut teille lupaa kirjoittaa hänen nimissään.

Älä pelkää en enää kirjoita kahvipirttiin olen saanut tarpeeksi siitä puljusta, luottamus on mennyt.

Josko nyt lopettaisit.

• Anonyymi

Tosi hyvä ehdotus kannatan. Siirtykää kasikymppisiin. En takuulla tule, saatte ihan rauhassa miettiä kuka on kaapannut kenenkin koneen 🤪 Muistakaa jättää myös minut rauhaan niin jopa on kaikilla lysti olla.

Ilta laskeutuu korpeen, sateet ovat menneet menojaan, aurinko laskee läntiseen horisonttiin. Kaislikossa joku soutelee, liekö kalassa. Istun porrasterassilla. Söin valkosipulissa pannulla pyöräytettyjä jättikatkarapuja, että oli ihania.

Koettakas puhua skillaan yli, minähän en sitä taitoa omaa vaikka jotain osaankin. Tai mistäpä minä tietäisin onko hän edes antanut teille lupaa kirjoittaa hänen nimissään.

Älä pelkää en enää kirjoita kahvipirttiin olen saanut tarpeeksi siitä puljusta, luottamus on mennyt.

Josko nyt lopettaisit.

Miksi teitittelet ? Siinä puhuu vain yksi omissa nimissään tai paremminkin nimettömänä . Miksi kahvipirtin pitäisi jonnekkin siirtyä, vaikka sinähän et sinne enää mene ? Eikös siellä ole monta juuri 60:stä tullutta sinun lisäksi, annatko heillekkin kenkää 70:stä ? Oletko itse aina käynyt vain ikäryhmäsi palstalla , kun sitä muilta vaadit ? Sujuvasti näyttää käyvän sukkulointi eri palstoilla ja ketjuissa tekemässä kyseenalaisia johtopäätöksiäsi. Oliskohan se kuuluisa kristallipallo homeessa ?

• Anonyymi kirjoitti:

Miksi teitittelet ? Siinä puhuu vain yksi omissa nimissään tai paremminkin nimettömänä . Miksi kahvipirtin pitäisi jonnekkin siirtyä, vaikka sinähän et sinne enää mene ? Eikös siellä ole monta juuri 60:stä tullutta sinun lisäksi, annatko heillekkin kenkää 70:stä ? Oletko itse aina käynyt vain ikäryhmäsi palstalla , kun sitä muilta vaadit ? Sujuvasti näyttää käyvän sukkulointi eri palstoilla ja ketjuissa tekemässä kyseenalaisia johtopäätöksiäsi. Oliskohan se kuuluisa kristallipallo homeessa ?

Krstallipallon hokeminen kertoo sinun jääneen ajasta jälkeen. Minä googlaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pitäisi olla 80 täyttänyt ennen kuin on moraalisesti oikein perustaa pirttinsä 80 palstalle, toisaalta taas, jos on jo 80 täyttänyt on moraalisesti väärin pitää pirttiä 70 palstalla.

Näin sen asian näen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pitäisi olla 80 täyttänyt ennen kuin on moraalisesti oikein perustaa pirttinsä 80 palstalle, toisaalta taas, jos on jo 80 täyttänyt on moraalisesti väärin pitää pirttiä 70 palstalla.

Näin sen asian näen.

Minusta on moraalisesti väärin pitää pirttiä ollenkaan, koska se erottautuu vallitsevasta käytännöstä kuin omaksi lahkokseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minusta on moraalisesti väärin pitää pirttiä ollenkaan, koska se erottautuu vallitsevasta käytännöstä kuin omaksi lahkokseen.

Niinpä tietenkin ja mukaan lyöttätyy usein myös fanaatikkoja.

• Anonyymi

Korpi--- mitä rasistisessa Suomessa on hyvää muuta kuin Venäjän nuoleminen joka aina jatkuu.??

• Anonyymi

Kuka nuolee Venäjää. Se aika meni jo.
        Oletko jäänyt muistissasi vuosien taa ?
        Suomi on yhä rasistisempi.
        Tyhmät on oikein ylpeitä rasistisuudestaan.
        Persut, uusnatsit ja fasistit Suomessa.

• Anonyymi

Mikä nyt aktiivinen ketju on mielestäsi keskustelua?

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      153
      2607
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      197
      1880
    3. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      70
      1657
    4. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1628
    5. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1341
    6. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      72
      1008
    7. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      80
      998
    8. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      95
      989
    9. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      190
      914
    10. Milloin viimeksi

Tunsit perhosia vatsassa? 🦋🦋
      Ikävä
      67
      901
    Aihe