Heijssan krabbar.
Tänne Chiang Maihin kantautui tieto internetkirjeenä minulle joka alla, että Pattayan Suomalainen, joka elämänsä on ollut hyvä työnantaja rakennusalalla, on päätynyt minulle valokuvin opastamaan millaista rakentaminen ja eläminen on täällä Thaimaassa.
Näin hän kirjoitti:
"Luvat on vetämässä rakentamiseen ja vakuutukset.
Raivattavaa ei paljoa ole.
Aakeeta ja laakeeta.
Paalut tehdään valamalla.
Kaivuutöitä ei oikein uskalla aloittaa ennen lupia.
Kaksi rakentajaperhettä muuttaa asumaan telttoihin ja saavat käyttää huoltorakennuksen keittiötä, vesiä ja sähköjä luonnollisesti.
Laitan byggalta kuvaa sitten kun etenee niin senseikin näkee millaista on rakentaminen ja eläminen Thaimaassa".
Vastaan hänelle ystävällisesti näin myös internetkirjeellä.
Hyvä rakentaja, minä valmistuin rakennusmestariksi yli 40 vuotta sitten ja sen jälkeen olen työelämäni ajan, sekä sen jälkeenkin ja edelleenkin ollut työnjohtaja-asemassa, jonka johdosta annan elämänkokemukseeni perustuen ystävällisenä neuvona, että työntekijöiden hyvinvointi ja tyytyväisyys työolosuhteisiin palautuu monin kertaisena hyötynä työnantajalle mm. työtehona jolla on taloudellinen vaikutus.
Leirintäalueolosuhteiden tarjoaminen työntekijöille alittaa riman jopa täällä Thaimaassa.
Mitä tulee rakentamiseen täällä Thaimaassa minun ollessa tavalla tai toisella asianosainen, niin kerron että on jonkin verran kokemusta, mutta ainahan lisäinfo on paikallaan luvatusti valokuvin.
Valokuvin osoitus minulle millaista on eläminen täällä Thaimaassa on tietysti mielenkiintoinen näkökanta ja mielelläni katselen kyseisiä valokuvia, koska ainahan sitä voi jotain uutta oppia.
Toivotan rakentajalle antoisaa rakennuskokemusta tiedolla että Thaimaa ei ole Strömsöö, mutta kyllähän tämä rakentaja sen tietää, koska ei ole maailmassa aihetta jota hän ei tietäisi.
Myös toivotan vilpittömin ja lämpöisin mielin erityistä Thaimaafiilistä rakentajan aktiiviselle erityisavustajalle näillä sanoin.
Rakentamista ja elämää Thaimaassa.
86
940
Vastaukset
- Anonyymi
Ootko ostiksen pubissa tänään hiekkiksessä jos tapellaan? Vai saitko pysyvän porttikiellon?
- Anonyymi
Miten voit olla chiang maissa, sun piti mennä sinne jahdilla syyskuussa..
- Anonyymi
Jäännösjuntille kielitaidottomana ei auennut aloituksen kahden ensimmäisen sanan rapukompa.
Rapumies on arka lähestymään naisia.
Hän pelkää torjuntaa ja jättää mieluummin kysymättä naista ulos kuin epäonnistuu.
- Anonyymi
Helposti unohtuu missä kulloinkin majailee...
- Anonyymi
No mutta heips rakentava kultsipuppeli, mitäs sanoisit jos kuksasta saisit kuvasen Chiang Main tämän päivän sanomalehden päällä, tulisiko vastineeksi tinderhuoraa suomessa juhannuksena ja jouluna?
- Anonyymi
Siis tindertussunen on ja pysyy Thaimaassa, ok, selvä juttu, loppuun taputeltu.
Kiitos Neidin erityisasiantunitja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis tindertussunen on ja pysyy Thaimaassa, ok, selvä juttu, loppuun taputeltu.
Kiitos Neidin erityisasiantunitja.No voi sentään toivottavasti erityisasiantuntija taasen ei pahoittanut mieltään kun bablagagaa poistui, mutta nääsonhan hän siihen tottunut, joten nyt voinee siirtyä T Mode - moodiin.
Jotakin ehkä tietäisin rakentamisesta Thaimaassa, koska rakennutan tällä hetkellä vaimoni omistamaan taloon laajennusta. Pakko tunnustaa, että rakennusmiehet on Burmalaisia halpatyöläisiä. Suunitelmat teetätin paikallisella rakennusinsinöörillä.
- Anonyymi
Koska tiedät niin vastaisitko mikä voisi olla vielä ammattitaidottomampaa rakentamista kuin turvautua Burmalaiseen halpatyövoima ammattitaitoon, että tämä Mikrorakentaja Namistakin voisi vielä alittaa rimaa, jos se on mahdollista?
Onko esimerkiksi rakennusalan koulutus aivan turhanpäivistä, koska Namissa on jopa rakennuslalan teltoissa majoittuvia ammattiperheitä? En tosiaan tiedä Burmalaisten ja Thaimaalaisten rakennusalan koulutusta. Minulla sellainen tuntu, että he osaavat tämän kivistä ja tiileistä rakentamisen hieman paremmin, kuin suomessa rakentavat virolaiset halpatyöntekijät.
Jos rahasi antavat myöten niin käypä katsomassa Sukothain ja Ayutthayan kaupunkeja. Jostain ihmeellisestä syystä noin tuhat vuotta vanha uskonnolliset rakennukset ovat vieläkin pystyssä. Sukothaissa on myös Ankor Wat pienemmässä mittakaavassa rakennettuna.
Suomessa tämä rakennusalan koulutus on mennyt huimasti eteenpäin, koska nykyisin insinöörit ja rakennusmestarit osaavat suunnitella ja rakentaa hometaloja. Thaimaalaiset ovat tässäkin suhteessa suomalaisia tuhat vuotta jäljessä, koska en ole tavannut Thaimaassa hometaloja.
ps. tämä oli ensimäinen ja viimeinen vastaus anonyymille. Ressukka ei tiedä nimeään.thaimaanystävä kirjoitti:
En tosiaan tiedä Burmalaisten ja Thaimaalaisten rakennusalan koulutusta. Minulla sellainen tuntu, että he osaavat tämän kivistä ja tiileistä rakentamisen hieman paremmin, kuin suomessa rakentavat virolaiset halpatyöntekijät.
Jos rahasi antavat myöten niin käypä katsomassa Sukothain ja Ayutthayan kaupunkeja. Jostain ihmeellisestä syystä noin tuhat vuotta vanha uskonnolliset rakennukset ovat vieläkin pystyssä. Sukothaissa on myös Ankor Wat pienemmässä mittakaavassa rakennettuna.
Suomessa tämä rakennusalan koulutus on mennyt huimasti eteenpäin, koska nykyisin insinöörit ja rakennusmestarit osaavat suunnitella ja rakentaa hometaloja. Thaimaalaiset ovat tässäkin suhteessa suomalaisia tuhat vuotta jäljessä, koska en ole tavannut Thaimaassa hometaloja.
ps. tämä oli ensimäinen ja viimeinen vastaus anonyymille. Ressukka ei tiedä nimeään.Minulle voinet vastata ?
Sinä koet tietäväsi rakentamisesta perusteella, että rakennutat lisäsiipeä.
Voisitko ajatella että minäkin tiedän 40 vuoden rakennusmestarikokemuksella jotain.
Olen kanssasi samaa mieltä suomen tasosta ja virolaisille jos olisin voinut, olisin määrännyt kokonaisvaltaisen työntekokiellon.
Totta on myös että täällä Thaimaassa on sellaisia rakennuksia tälläkin hetkellä rakenteilla ja rakennettu, johon suomessa ei kyetä, mutta varmuudella tiedoksesi että niitä ei rakenneta ilman ammattitaitoa vaikkakin aputyövoimaa on vaikka Burmalaiset, eli pohjasakka johon olet hinnan takia narahtanut.Minä kerroin tietäväni ainoastaan oman talon lisäsiiven rakentamisesta Thaimaassa. Tosin oeln Suomessa rakentanut kaksi taloa, joten hitusen on tietoa ja kokemusta suomalaisista ja virolaisista rakennusmiehistä.
Olen hieman eri mieltä kun väität Burmalaisten olevan pohjasakkaa. Tämä palkkaamani Burmalainen on rakentanut noin kaksikymmentä loma-asuntoa tässä kaupungissa ja kukaan ei ole vielä moittinut häntä huonosta ammattitaidosta. Burmalaisella on muuten Thaimaalaiset aputyövoimana.
Kerran paloi päreet virolaiseen kun pyysin häntä laittamaan kirveeseen varren kiinni. Eikös tämä "kirvesmies" saanut laitettua varren väärin puolin kiinni.
Varren pään mutka oli ylöspäin.
Teetättämistäni piirustuksista ymmärsin ainoastaan mitat, kuvat, raudoituksien tiedot, ym. Tekstistä en ymmärtänyt mitään.
Piirustukset tämä insinööri teki Cad-ohjelmalla.
Rakentamisesta sen verran, että linjapukit tehtiin bambusta. Kehikko laajennusosan ympärille, josta Burmalainen vei linjalangat.
Kaikki tarvittavat paalut hän tilasi paikallisesta rautakaupasta. Pystytys tapahtui nosturiautolla. Jostan syystä paalujen mitoitus osui kohdalleen kun ne pystytettiin hänen tekemien perustusten päälle ja valettiin paikoilleen.
Tällä hetkellä vaimollani on päivittäinen videoyhteys Burmalaiseen jolloin pysymme kärryillä työn etenemisestä. Tietenkin meillä on myös oma valvoja paikan päällä.
Thaimaalaisesta rakennusalan koulutuksesta en tiedä höikäsen pöläystä.
Sen tidän, että Thaimaassa on kymmeniä käsityöläisammatteja joita ulkomaalaiset eivät saa tehdä.thaimaanystävä kirjoitti:
Minä kerroin tietäväni ainoastaan oman talon lisäsiiven rakentamisesta Thaimaassa. Tosin oeln Suomessa rakentanut kaksi taloa, joten hitusen on tietoa ja kokemusta suomalaisista ja virolaisista rakennusmiehistä.
Olen hieman eri mieltä kun väität Burmalaisten olevan pohjasakkaa. Tämä palkkaamani Burmalainen on rakentanut noin kaksikymmentä loma-asuntoa tässä kaupungissa ja kukaan ei ole vielä moittinut häntä huonosta ammattitaidosta. Burmalaisella on muuten Thaimaalaiset aputyövoimana.
Kerran paloi päreet virolaiseen kun pyysin häntä laittamaan kirveeseen varren kiinni. Eikös tämä "kirvesmies" saanut laitettua varren väärin puolin kiinni.
Teetättämistäni piirustuksista ymmärsin ainoastaan mitat, kuvat, raudoituksien tiedot, ym. Tekstistä en ymmärtänyt mitään.
Rakentamisesta sen verran, että linjapukit tehtiin bambusta. Kehikko laajennusosan ympärille, josta Burmalainen vei linjalangat.
Kaikki tarvittavat paalut hän tilasi paikallisesta rautakaupasta. Pystytys tapahtui nosturiautolla. Jostan syystä paalujen mitoitus osui kohdalleen kun ne pystytettiin hänen tekemien perustusten päälle ja valettiin paikoilleen.
Tällä hetkellä vaimollani on päivittäinen videoyhteys Burmalaiseen jolloin pysymme kärryillä työn etenemisestä. Tietenkin meillä on myös oma valvoja paikan päällä.
Sen tidän, että Thaimaassa on kymmeniä käsityöläisammatteja joita ulkomaalaiset eivät saa tehdä.Onnea projektillesi.
- Anonyymi
thaimaanystävä kirjoitti:
Minä kerroin tietäväni ainoastaan oman talon lisäsiiven rakentamisesta Thaimaassa. Tosin oeln Suomessa rakentanut kaksi taloa, joten hitusen on tietoa ja kokemusta suomalaisista ja virolaisista rakennusmiehistä.
Sen tidän, että Thaimaassa on kymmeniä käsityöläisammatteja joita ulkomaalaiset eivät saa tehdä.Thaikkufrendi hei.
10.7.2018. kerroit Asuminen thaimaassa jutussas inssin tehneen piirustukset ja kävit rakennusvalvonnassa ja taisit saada luvat heti koska 25.7. palkkasit Burmiksen.
No 28.6.2019. Pienessä matkakertomuksessas kerroit valutöistä.
Kysynkin missä vaiheessa tiilien toistensa päälle asettaminen tällä hetkellä etenee eli koska luvassa tupaantuliaiset ja mitä olet tähän mennessä Burmikselle maksellut. - Anonyymi
SenssuChiangMai kirjoitti:
Minulle voinet vastata ?
Sinä koet tietäväsi rakentamisesta perusteella, että rakennutat lisäsiipeä.
Voisitko ajatella että minäkin tiedän 40 vuoden rakennusmestarikokemuksella jotain.
Olen kanssasi samaa mieltä suomen tasosta ja virolaisille jos olisin voinut, olisin määrännyt kokonaisvaltaisen työntekokiellon.
Totta on myös että täällä Thaimaassa on sellaisia rakennuksia tälläkin hetkellä rakenteilla ja rakennettu, johon suomessa ei kyetä, mutta varmuudella tiedoksesi että niitä ei rakenneta ilman ammattitaitoa vaikkakin aputyövoimaa on vaikka Burmalaiset, eli pohjasakka johon olet hinnan takia narahtanut.olet saanut alennuksen.. pari kuukautta sitten olit teknikko...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
olet saanut alennuksen.. pari kuukautta sitten olit teknikko...
Teknillisen koulun talonrakennuslinjalta valmistui teknikoita ja opiston puolelta insinöörejä.
Teknikkojen ammattinimike mikäli tuota ammattia harjoittivat olivat rakennusmestareita.
Mikä ongelmasi ??
Koulutus ja ammatti ei ole sama asia.
Mikä olikaan tuotantolinjan vaseliininippojen rasvarin koulutus ja ammatti tai Neidin joka yliopistoaikoinaan katutappeli ?
- Anonyymi
Olen rakennuttanut yhden talon tänne, eikä se ollut helppoa, asiantuntijoita on paljon tietäjiä vähän, miksi jotain pitäisi valaa, paaluja saa ostaa lähes ilmaiseksi thai watsadu löytyy cha amista ja useasta muusta kaupungista on paras "rautakauppa" mitä thaimaasta löytyy, hinnat on huomattavasti halvempia kuin homeprossa, samoin työkalut thai watsadussa on laadukaampia, mutta toin mitä tarvitsin suomesta... Homepro:ssa rakennustiili maksoi 18 paateroa, thai watsadussa 5,60 paateroa.
By NumBall- Anonyymi
Nyt kun veljekset Thaimaan ystävä, työpäällikkö 44 ja pääasiantuntija Neiti 2010 löisivät viisaat päänsä yhteen niin voisivat kohentaa myös suomen rakennusalan ammattitaitoa helposti, jopa simppelisti.
Rakennusinssi suunnittelemaan ja nämä Burmalaiset ja Thaimaalaiset suomeen syrjäyttämään Virolaiset, työnjohtajanaan 44.
Voisivat majoittua vaikka siellä pohjanmaan joitokodissa, jota 2010 hallinnoipi.
Hauskaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt kun veljekset Thaimaan ystävä, työpäällikkö 44 ja pääasiantuntija Neiti 2010 löisivät viisaat päänsä yhteen niin voisivat kohentaa myös suomen rakennusalan ammattitaitoa helposti, jopa simppelisti.
Rakennusinssi suunnittelemaan ja nämä Burmalaiset ja Thaimaalaiset suomeen syrjäyttämään Virolaiset, työnjohtajanaan 44.
Voisivat majoittua vaikka siellä pohjanmaan joitokodissa, jota 2010 hallinnoipi.
Hauskaa.Muuten tuossa 2010 jutussa on muutenkin hieman omalaatuinen käsitys, maalla mitään lupia tarvita, kun maa on "omaa" , eihän thaimaa nyt mikään lupien luvattu maaole, jokainen saa bykata vaikka mimmosen talon omalle tontille, joskin en ole 100% varma, koska tämä talo rakennettiin "village" alueelle, ja oliko tontille myönnetty joskus aikaisemmin rakennuslupa, tai sitten yhteislupa koko alueelle. Talotkin poikkeaa paljon toisistaan, joten tuskin täällä mitään lupia tarvitaan...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muuten tuossa 2010 jutussa on muutenkin hieman omalaatuinen käsitys, maalla mitään lupia tarvita, kun maa on "omaa" , eihän thaimaa nyt mikään lupien luvattu maaole, jokainen saa bykata vaikka mimmosen talon omalle tontille, joskin en ole 100% varma, koska tämä talo rakennettiin "village" alueelle, ja oliko tontille myönnetty joskus aikaisemmin rakennuslupa, tai sitten yhteislupa koko alueelle. Talotkin poikkeaa paljon toisistaan, joten tuskin täällä mitään lupia tarvitaan...
Vitsin murjasit ja paljastit samalla ettet tiedä Thaimaassa rakentamisesta mitään, vaikka olet mukamas rakennuttanut itsellesi talon jossa ilmoitit mittojen perusteella olevan yli 800 neliömetriä huoneistoalaa. Tuollainen pelle ei rakenna eikä rakennuta edes leikkimökkiä.
Tottakai Thaimaassa pitää olla rakennuslupa. Ilman lupaa jos alat byggaa ja vaikka naapuri tai kateellinen kaveri valittaa, niin siihen loppui se leikki. Et rakenna enää. Siinä kohtaa viranomaiset haistaa rahan ja myy sinulle kalliilla sen luvan. Jos et maksa, et rakenna.
Vastuuvakuutus pitää olla myös. Olet totaaliliemessä jos rakennusmies putoaa ja loukkaantuu tai kuolee. Maksat hänen koko perheensä loppuelämän. Vastuuvakutusta et saa jos ei ole rakennuslupaa ja se vakuutus ei kata luvatonta kohdetta. Anonyymi kirjoitti:
Vitsin murjasit ja paljastit samalla ettet tiedä Thaimaassa rakentamisesta mitään, vaikka olet mukamas rakennuttanut itsellesi talon jossa ilmoitit mittojen perusteella olevan yli 800 neliömetriä huoneistoalaa. Tuollainen pelle ei rakenna eikä rakennuta edes leikkimökkiä.
Tottakai Thaimaassa pitää olla rakennuslupa. Ilman lupaa jos alat byggaa ja vaikka naapuri tai kateellinen kaveri valittaa, niin siihen loppui se leikki. Et rakenna enää. Siinä kohtaa viranomaiset haistaa rahan ja myy sinulle kalliilla sen luvan. Jos et maksa, et rakenna.
Vastuuvakuutus pitää olla myös. Olet totaaliliemessä jos rakennusmies putoaa ja loukkaantuu tai kuolee. Maksat hänen koko perheensä loppuelämän. Vastuuvakutusta et saa jos ei ole rakennuslupaa ja se vakuutus ei kata luvatonta kohdetta.Olet oikeassa, kyllä luvat ja vakuutukset on ehdottomia edellytyksiä.
Voisit kyllä Byggari kuitenkin esiintyä itsenäsi ja tiedoksi, että sinä varmasti tiedät "leikkimökkisi" jälkeen paljon enemmän kuin nyt.
Onnea sinulle rakennusalan kaikki tietävä Neiti ja tämä odottelee niitä kuvia, miten täällä Thaimaassa asutaan, varmaan rakkaasi myös odottavat kuviasi apina.- Anonyymi
Olet oikeassa, kyllä luvat ja vakuutukset on ehdottomia edellytyksiä.
Voisit kyllä Byggari kuitenkin esiintyä itsenäsi ja tiedoksi, että sinä varmasti tiedät "leikkimökkisi" jälkeen paljon enemmän kuin nyt.
Onnea sinulle rakennusalan kaikki tietävä Neiti ja tämä odottelee niitä kuvia, miten täällä Thaimaassa asutaan, varmaan rakkaasi myös odottavat kuviasi apina.Joo voi olla en ole luvista enkä vakuutuksista perilla, voi olla että ne on hoidettu tämä alueen puolesta tän alueen on rakentanut sansili niminen firma, tässä on yli 30m taloa, kaikki vähän erinäköisiä, kaikki rakennettu enemmän tai vähemmän peräkkäin, talossa on 4 k hieman yli 200m2... jokainen itse päättää mitä halusi, en minä itse mitään taloa osaa rakentaa, menee raskaasti osaamisalueen ulkopuolelle, eikä ole tarviskaan.
Anonyymi kirjoitti:
Joo voi olla en ole luvista enkä vakuutuksista perilla, voi olla että ne on hoidettu tämä alueen puolesta tän alueen on rakentanut sansili niminen firma, tässä on yli 30m taloa, kaikki vähän erinäköisiä, kaikki rakennettu enemmän tai vähemmän peräkkäin, talossa on 4 k hieman yli 200m2... jokainen itse päättää mitä halusi, en minä itse mitään taloa osaa rakentaa, menee raskaasti osaamisalueen ulkopuolelle, eikä ole tarviskaan.
Jep meinasinkin Neidille vastata aiheesta, mutta hän taas tapansa mukaan luikki, eikä ole balleroista puhua siitä, että haaverakentelee nimenomaan niin riman alta kuin saattaa, vaikka on suomen halutuin rakennus-ex-pertti.
Sanoithan selkeästi, että et ole 100 %:n varma, mutta Dillellähän on valikoiva huomiokyky.
Juttu on kuten suomessakin, jos firma rakentaa, niin firma vastaa vakuutuksista ja omista työntekijöistään, mutta jos nöösi palkkaa halpatyövoimaa, niin vastuu on kuten työnantajalla kaikkinensa vakuutuksista ym. lähtien.
Vain hullu täällä Thaimaassa palkkaa itselleen Burmalaisen työntekijän ja henkilö joka alkaa säästämään jo majoittaen minkä maalaisen tahansa telttaan, on lähtenyt jo starttiviivoilla järjettömään säästökampanjaan jonka lopputulos varmuudella on pelkkää sutta.
Hauskaa että ovat niin ammattitaitoista niin ammattitaitoista ja nyt tämä Neiti aloitti tämän.....
Voi hyvänen aika ja varmaankin pian tuotantolaitoksen heppu joka pitää työnantajaansa hyvänä koska saa namuja syödä ilmaiseksi väittää, että telttarakennusammattilaiset eivät tarvitse hyvää työnantajaa.
En lainkaan ihmettele, että meillä työntekijät on tyytyväisiä ja Pattayalla maailman turistiparatiisissa suomibaareista työntekijät jopa karkaa.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vastuuvakuutus pitää olla myös. Olet totaaliliemessä jos rakennusmies putoaa ja loukkaantuu tai kuolee. Maksat hänen koko perheensä loppuelämän. Vastuuvakutusta et saa jos ei ole rakennuslupaa ja se vakuutus ei kata luvatonta kohdetta.Ja resuperse opettele kakara lukemaan, en kirjoittanut että olen rakentanut, vaan rakennuttanut yhden talon tänne, omani..
Ja olen tähän taloon varsin tyytyväinen, toki olen vertaillut hintoja eri kaupoissa rakennustarvikkeiden osalta, ja ne vaihtelevat suuresti..
Ja resu en ole edes Suomessa rakentanut, saati pöljä vieraassa maassa, josta minulla ei ole mitään tietoa, minun osaamisalueet on aivan muualla. - Anonyymi
Jep meinasinkin Neidille vastata aiheesta, mutta hän taas tapansa mukaan luikki, eikä ole balleroista puhua siitä, että haaverakentelee nimenomaan niin riman alta kuin saattaa, vaikka on suomen halutuin rakennus-ex-pertti.
Sanoithan selkeästi, että et ole 100 %:n varma, mutta Dillellähän on valikoiva huomiokyky.
Juttu on kuten suomessakin, jos firma rakentaa, niin firma vastaa vakuutuksista ja omista työntekijöistään, mutta jos nöösi palkkaa halpatyövoimaa, niin vastuu on kuten työnantajalla kaikkinensa vakuutuksista ym. lähtien.
Vain hullu täällä Thaimaassa palkkaa itselleen Burmalaisen työntekijän ja henkilö joka alkaa säästämään jo majoittaen minkä maalaisen tahansa telttaan, on lähtenyt jo starttiviivoilla järjettömään säästökampanjaan jonka lopputulos varmuudella on pelkkää sutta.
Hauskaa että ovat niin ammattitaitoista niin ammattitaitoista ja nyt tämä Neiti aloitti tämän.....
Voi hyvänen aika ja varmaankin pian tuotantolaitoksen heppu joka pitää työnantajaansa hyvänä koska saa namuja syödä ilmaiseksi väittää, että telttarakennusammattilaiset eivät tarvitse hyvää työnantajaa.
En lainkaan ihmettele, että meillä työntekijät on tyytyväisiä ja Pattayalla maailman turistiparatiisissa suomibaareista työntekijät jopa karkaa.Joo mulla ei tosiaankaan ole käsitystä mitään rakentamista, sain kun valmistuin inssiksi faijalta rakentajankäsikirjan, monta sataa sivua, oli ostanut sen jostain divarista, 1930 luvulta mulla on vieläkin se jossain, ihmettelin aina kun oli puhetta että talot homehtuu ja sisäilmaongelmia, tuon kirjan mukaan tehtynä ei noita varmasti olisi...
Tuo Sansiri on varsin suuri rakentaja, se rakentaa nytkin täällä useita mm. kondoja samanaikaisesti tällä hua hai hinissä, erittäin luotettava... SenssuChiangMai
"Vain hullu täällä Thaimaassa palkkaa itselleen Burmalaisen työntekijän ja henkilö joka alkaa säästämään jo majoittaen minkä maalaisen tahansa telttaan, on lähtenyt jo starttiviivoilla järjettömään säästökampanjaan jonka lopputulos varmuudella on pelkkää sutta."
Saanen olla kanssasi hieman eri mieltä Burmalaisesta.
Tällä Burmalaisella on oma talo lähellä meitä ja hänen vaimonsa pitää pientä ruokapaikkaa heidän talossaan.
Burmalaisen kanssa tehtiin myöskin urakkasopimus, joten vastuuasiat ovat myös kunnossa.
Olen pahoillani, jos sinulla on huono käsitys Burmalaisista. Minulla on taas pelkkiä positiivisi kokemuksia, samoin toisilla hänen rakentamissaan taloissa asuvilla ihmisillä.- Anonyymi
SenssuChiangMai
"Vain hullu täällä Thaimaassa palkkaa itselleen Burmalaisen työntekijän ja henkilö joka alkaa säästämään jo majoittaen minkä maalaisen tahansa telttaan, on lähtenyt jo starttiviivoilla järjettömään säästökampanjaan jonka lopputulos varmuudella on pelkkää sutta."
Tällä Burmalaisella on oma talo lähellä meitä ja hänen vaimonsa pitää pientä ruokapaikkaa heidän talossaan.
Burmalaisen kanssa tehtiin myöskin urakkasopimus, joten vastuuasiat ovat myös kunnossa.
Olen pahoillani, jos sinulla on huono käsitys Burmalaisista. Minulla on taas pelkkiä positiivisi kokemuksia, samoin toisilla hänen rakentamissaan taloissa asuvilla ihmisillä.Koska tämä sinun valtaisa lisärakennusprojektisi valmis koska palkkasit Burmalaisen 25.7.2018. Huom. vuosiluku.
- Anonyymi
SenssuChiangMai
Olen pahoillani, jos sinulla on huono käsitys Burmalaisista. Minulla on taas pelkkiä positiivisi kokemuksia, samoin toisilla hänen rakentamissaan taloissa asuvilla ihmisillä.Juttus muuttui Thaimaan ystävä.
"Pakko tunnustaa, että rakennusmiehet on Burmalaisia halpatyöläisiä" onkin nyt paikallinen arvostettu rakentaja.
Kovin on rakkailla tarttuvainen tuo juttujen muuttuminen käden käänteessä ja jopa samassa keskustelussa. - Anonyymi
SenssuChiangMai
Olen pahoillani, jos sinulla on huono käsitys Burmalaisista. Minulla on taas pelkkiä positiivisi kokemuksia, samoin toisilla hänen rakentamissaan taloissa asuvilla ihmisillä.Hiukanhan nuo 2010 jutut muutenkin kalskahtaa korvaan tai tässä tapauksessa silmään, jossainhan se kertoi että rakentavat talkoilla, talon ja katon, luulisi että rakennusalanammattilainen osaa rakentaa Suomessa mutta ei Thaimaassa, minä en ainakaan ota sellaista riskiä että itse rakentaisin edes Suomessa mulla ei ole siihen mitään edellytyksiä... Minusta on ihan hyvä että rakentaa talon tulevalle lapselleen mutta kaiketi tyttörukka ei ole vielä tiedoinen millainen tämä hänen prinssinssa loppu peleissä on, poju on kanssa palstalle aijannut usean vosun kuvan, eikä tuolla yhdessä ololla ole järkeä pykätä kakaraa...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hiukanhan nuo 2010 jutut muutenkin kalskahtaa korvaan tai tässä tapauksessa silmään, jossainhan se kertoi että rakentavat talkoilla, talon ja katon, luulisi että rakennusalanammattilainen osaa rakentaa Suomessa mutta ei Thaimaassa, minä en ainakaan ota sellaista riskiä että itse rakentaisin edes Suomessa mulla ei ole siihen mitään edellytyksiä... Minusta on ihan hyvä että rakentaa talon tulevalle lapselleen mutta kaiketi tyttörukka ei ole vielä tiedoinen millainen tämä hänen prinssinssa loppu peleissä on, poju on kanssa palstalle aijannut usean vosun kuvan, eikä tuolla yhdessä ololla ole järkeä pykätä kakaraa...
Tämä 2010 elää illuusio internetelämää lukuisin nimimerkein ja loput anona, katsoppa seuraavaa:
Kaksi rakentajaperhettä muuttaa asumaan telttoihin ja saavat käyttää huoltorakennuksen keittiötä, vesiä ja sähköjä luonnollisesti.
=
Pakko tunnustaa, että rakennusmiehet on Burmalaisia halpatyöläisiä.
=
En tosiaan tiedä Burmalaisten ja Thaimaalaisten rakennusalan koulutusta. Minulla sellainen tuntu, että he osaavat tämän kivistä ja tiileistä rakentamisen hieman paremmin, kuin suomessa rakentavat virolaiset halpatyöntekijät.
=
Tämä palkkaamani Burmalainen on rakentanut noin kaksikymmentä loma-asuntoa tässä kaupungissa ja kukaan ei ole vielä moittinut häntä huonosta ammattitaidosta.
=
Burmalaisella on muuten Thaimaalaiset aputyövoimana.
=
Tällä hetkellä vaimollani on päivittäinen videoyhteys Burmalaiseen jolloin pysymme kärryillä työn etenemisestä.
Tietenkin meillä on myös oma valvoja paikan päällä.
=
10.7.2018. insinööri teki piirustukset ja kävin rakennusvalvonnassa.
=
25.7.2018 Palkkasin Burmalaista halpatyövoimaa.
=
28.6.2019. Aloitimme valutyöt.
=
=
Että tämmönen rakennusprojekti tällä kertaa, ensin on Burmalaista halpatyövoimaa, sitten onkin paikallinen arvostettu ja jopa omassa talossaan paikkakunnalla asuva, jonka työntekijät ovatkin Thaimaalaisia.
Minä sanon taasen että jepjep ja saas nähdä koska hän avautuu senssuttelemaan Neitinä kertoen, että telttamajoitus vain piristää hänen ammatti-ihmistensä työtehoa ja jopa ammattitaitoa kun perheenä ovat ammattitaitoisia, sekä että minä en tiedä mistään mitään.
Hauskaa. thaimaanystävä
25.7.2018 16:00
Palkkaisin taloni laajennuksen rakentajaksi Burmalaisen siirtotyöläisen ja itse lähdin lomalle Cambodiaan. Tänään kävin katsastamassa Angkor Watin ja muutamia muita temppeleitä.
Täällä on muuten käypä valuutta dollarit.
Anonyymi=resupetteri, joka ei tiedä nimeään
1.8.2019 15:08
SenssuChiangMai
Olen pahoillani, jos sinulla on huono käsitys Burmalaisista. Minulla on taas pelkkiä positiivisi kokemuksia, samoin toisilla hänen rakentamissaan taloissa asuvilla ihmisillä.
Näytä lisää
Koska tämä sinun valtaisa lisärakennusprojektisi valmis koska palkkasit Burmalaisen 25.7.2018. Huom. vuosiluku.
Kommentoi
Uusi
Anonyymi=Niuvanniemen hoidokki
1.8.2019 15:14
SenssuChiangMai
Olen pahoillani, jos sinulla on huono käsitys Burmalaisista. Minulla on taas pelkkiä positiivisi kokemuksia, samoin toisilla hänen rakentamissaan taloissa asuvilla ihmisillä.
Näytä lisää
Juttus muuttui Thaimaan ystävä.
"Pakko tunnustaa, että rakennusmiehet on Burmalaisia halpatyöläisiä" onkin nyt paikallinen arvostettu rakentaja.
Kovin on rakkailla tarttuvainen tuo juttujen muuttuminen käden käänteessä ja jopa samassa keskustelussa.
Jutut eivät ole muuttuneet missään vaiheessa. Sopiessani Burmalaisen kanssa rakentamisesta seuraava vuonna, emme tehneet vielä mitään urakkasopimusta. Valmista tulee syyskuun 2019 loppuun mennessä.- Anonyymi
Paikkakunnalla vakituisesti asuva arvostettu parikymmentä loma-asuntoa rakentanut rakentaja Burmalainen jolla työntekijöinä Thaimaalaiset, ei ole Burmalaisia halpatyöläisiä, eikä myöskään työporukka teidän työläisiä, vaan tämän Burmalaisen, olet siis tehnyt urakkasopimuksen hänen yhtiönsä kanssa.
Höpöhöpö ja hoplop. - Anonyymi
thaimaanystävä
25.7.2018 16:00
Palkkaisin taloni laajennuksen rakentajaksi Burmalaisen siirtotyöläisen ja itse lähdin lomalle Cambodiaan. Tänään kävin katsastamassa Angkor Watin ja muutamia muita temppeleitä.
Täällä on muuten käypä valuutta dollarit.
Anonyymi=resupetteri, joka ei tiedä nimeään
1.8.2019 15:08
SenssuChiangMai
Näytä lisää
Koska tämä sinun valtaisa lisärakennusprojektisi valmis koska palkkasit Burmalaisen 25.7.2018. Huom. vuosiluku.
Kommentoi
Uusi
Anonyymi=Niuvanniemen hoidokki
1.8.2019 15:14
SenssuChiangMai
Näytä lisää
Juttus muuttui Thaimaan ystävä.
Kovin on rakkailla tarttuvainen tuo juttujen muuttuminen käden käänteessä ja jopa samassa keskustelussa.
Jutut eivät ole muuttuneet missään vaiheessa. Sopiessani Burmalaisen kanssa rakentamisesta seuraava vuonna, emme tehneet vielä mitään urakkasopimusta. Valmista tulee syyskuun 2019 loppuun mennessä.28.6. valutöiden aloitus ja valmista syyskuun loppuun mennessä.
3 kuukauden projekti, hienoa.
Miksi et ajoittanut rakentamista ajalle kun olit paikalla URPÅ ???
No mitä maksaa Halpatyövoimas 3 kk ??? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo voi olla en ole luvista enkä vakuutuksista perilla, voi olla että ne on hoidettu tämä alueen puolesta tän alueen on rakentanut sansili niminen firma, tässä on yli 30m taloa, kaikki vähän erinäköisiä, kaikki rakennettu enemmän tai vähemmän peräkkäin, talossa on 4 k hieman yli 200m2... jokainen itse päättää mitä halusi, en minä itse mitään taloa osaa rakentaa, menee raskaasti osaamisalueen ulkopuolelle, eikä ole tarviskaan.
olisiko kuitenkin sansiri..
- Anonyymi
sama firma
- Anonyymi
En osallistu noihin sensein yhdistelemiin analyyseihin.
Rakentaminen ei ole rakettitiedettä. Oivalsin sen 24 vuotiaana kun eka talomme rakennettiin. Tein itse siinä käytännössä kaiken muun itse paitsi tiiliverhouksen. Tiilikatto ja betonivalu tehtiin talkoilla.
Puhuminen "hometaloista" on lähinnä tietämättömien viljelemää propagandaa. Suomessa kovat olot ja vaatimukset. Kosteusongelmia on kaikkialla maailmassa. Kaikkialla ne ei saa niin suurta huomiota kuin Suomessa.
Talo oli porrastettu loivalle rinnetontille. Sorvasin jopa sisäkaiteiden koristeelliset puolat itse ja höyläsin kaiteet. Olen lapsesta saakka viehtynyt lasiin, peileihin ja salaluukkuihin. Pieniä jippoja oli talo täynnä.
Toisessa talossamme oli käyttöullakolla elokuvahuone, jossa kaiuttimet ja videotykki oli piilotettu rakenteisiin. Vain linssi näkyi seinään koteloidusta tykistä. Screeni toimi kaukosäätimellä ja kun sen nosti ylös niin takaa paljastui valaistu baarikaappi.
Pienet lapselliset jutut kiehtoo edelleen. Siksi halusin että tässä tulevassa jakuzzista voi katsella tv:tä, elokuvia ja tähtitaivasta valinnan mukaan. Halusin myös lisää näköalaa ja paaluista tulee niin korkeat että talon alle mahtuu vaikka mitä. Samalla tavalla kuin vaimon talossa.
Rakennusväki on samaa porukkaa, kyläläisten muualla asuvia sukulaisia thaimaalaisia, jotka ovat tehneet vaimon talon. Jälki on kouluasteikolla hyvää ja mittatarkkaa. Tämä projekti on kultivoitunut tässä ajan mittaan ja en aio itse tehdä kovinkaan paljoa. Voin koota keittiön ja saunan sisätyöt teen mielelläni. Kaivuutyöt on lempihommaani.
Kunnioitan paikallisten ammattitaitoa ja yksityisyyttä enkä aio kytätä koko ajan vieressä ja jaella ohjeita vaan tehdään sovitut tarkastukset työvaiheittain ja korjataan jos tarvii. Maassa maan tavalla.
Olen luvannut että jokainen saa kunnon bonuksen jos pysytään aikataulussa ja budjetissa ja katson myös sen että he sen saa. Ojennan sen suoraan jokaisen lapaan.
T 2010- Anonyymi
Outoa että rakennustoimintaa elämänsä harjoittaneella ainaiset ainoat esimerkkinsä kaksi ok taloansa.
Dille, jos et ota kantaa mun vastineisiin, niin älä sitten kirjoituksissa viittaa muhun.
Valokuvia odottaa Senssus ja höpöt taas bablalles,
- Anonyymi
kaikki swedut on hinttejä...
- Anonyymi
Trollimme Neiti 2010-nazi-44-laiffi-Helläkoukku-anonyymi-jne into trollata ponnistanee tarpeesta yrittää olla kerrankin jotain.
Lähes täydellinen ilmaisukyvyttömyys ja maneerinen samojen latteuksien toistaminen viittaa heikkolahjaisuuteen ja sitä kautta vähäosaisuuteen.
Pyrkimys on olla palstojen pikkurikollinen, trolli, kerrankin ”jotain”.
Mitätönkin pyrkii.
Neidin kummallisuus on siinä, että hän väittelee kuvitteellisten itse luomiensa opponenttiensä kanssa.
Hän esiintyy numbana ja senseinä kaikissa heidän kuvitelluissaan olomuodoissaan kun nämä itse ei kirjoita ja vastaa sitten näiden nimissä kirjoittamiinsa viesteihin.
Siten hän kerrankin on varma, että toimii tasolla, jossa pärjää -siis itsensä ”tasolla”, jolla nousee melkein minirikolliseksi, trolliksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Trollimme Neiti 2010-nazi-44-laiffi-Helläkoukku-anonyymi-jne into trollata ponnistanee tarpeesta yrittää olla kerrankin jotain.
Lähes täydellinen ilmaisukyvyttömyys ja maneerinen samojen latteuksien toistaminen viittaa heikkolahjaisuuteen ja sitä kautta vähäosaisuuteen.
Pyrkimys on olla palstojen pikkurikollinen, trolli, kerrankin ”jotain”.
Mitätönkin pyrkii.
Neidin kummallisuus on siinä, että hän väittelee kuvitteellisten itse luomiensa opponenttiensä kanssa.
Hän esiintyy numbana ja senseinä kaikissa heidän kuvitelluissaan olomuodoissaan kun nämä itse ei kirjoita ja vastaa sitten näiden nimissä kirjoittamiinsa viesteihin.
Siten hän kerrankin on varma, että toimii tasolla, jossa pärjää -siis itsensä ”tasolla”, jolla nousee melkein minirikolliseksi, trolliksi.Tasomies vauhdissa Hiekkaharjun viileässä aamussa viljelemässä salaliittoteorioitaan kuinka kukaan ei ole Thaimaassa kun hänkään ei ole.
elämää Thaimaassa.
Aamulla tulee herättyä kukonlaulun aikaan, koska kukot alkavat kiekumisensa noin kello viisi. Vähän jälkeen kuuden kyläpäällikon päivän "edistola" kuuluu kaiuttimista ympäri kylää. Munkit lähtevät kierrokselleen noin kello seitsemän. Vaimo menee usein antamaan heille ruokalahjoitusta ja munkki lukee rukouksensa aina näille lahjoittajille.
Itse lähden usein Mekong joen rantaan kävelylle aamuisin kun joelta tulee vilvoittavaa tuulta ja lämpötila on vähän yli 20 astetta.
Thai yhteisö huolehtii hyvin toisistansa ja hyvin usein naiset istuvat lattialla ja syövät keskustelevat(juoruavat) keskenään.
Kerran eräs mies tuli kysymään, että saisiko hän leikata ruohot meidän maalta, koska tarvitsisi vesipuhvelille ruokaa. Tietenkin vaimo lupasi ja siinä he vaihtoivat Wai kiitoksia/tervhdyksiä.
Vuosi sitten eräs naapurin rouva kuoli. Kyläläiset järjestivät jonkun muistojuhlan tämän vainajan muistoksi. Kadulle pystytettiin katokset, päydät ja tuolit. Hieman syrjemmälle pystytettiin keittiö, jossa monta kokkia laittoi ruokaa koko väelle. Vaimokin vei ruokatarvikkeita paikalle ja antoi myös rahaa yhteisölle.
Muistojuhlat kestivät neljä päivää ja minäkin osallistuin juhlintaan. Muutamilla Thaimaalaisilla tuntui olevat kunnia asiana saada farangi humalaan. Pari kertaa vaimo talutti minut kotiin, koska tuli otettua para kaljaa liikaa.
Juhlien jälkeen tämä vainaja vietiin saattueessa jonnekin. Kolme munkkia käveli saattueen edessä.
Ainakin näin pienessä kaupungissa Buddhalaisuus tulee erittäin voimakkkaasti esiin ja hallitsee ihmisten jokapäiväistä elämää.
ps. aamulla oli taas videoyhteys rakennukselle. Laatoitustyöt olivat hyvässä vaiheessa. Vaimo halusi Thaimaalaisen keittiön ja sen rakentaminen oli myös hyvässä vaiheessa.
Tämä "halpatyö" Burmalainen on erittäin taitava kaveri näissä rakennustöissä. Videokuvan perusteella työn jälki hyvää.
Näin eletään ja rakennetaan Thaimaan pienessä kaupugissa. Pattayan ja muiden turistikohteiden elämisestä ja rakentamisesta en tiedä mitään, koska olen ollut ainoastaan hotelleissa.- Anonyymi
Erittäin hieno ja mielenkiintoinen kirjoitus.
Kiitos.
No huh huh!
Pojat jaksoivat sitten kinastella rakennustöistä niin paljon etten kaikkea jaksanut lukea.
On selvää että kaikissa rakennustöissä kohtaa päivittäin joitain ongelmia jotka vain on ratkaistava parhaimmalla sillä hetkellä tuntuvalla tavalla.
Itse en ole rakentaja mutta korjannut rakennusvirheitä vuosikymmeniä.
Töitä on riittänyt ja rahaa tilille paukkunut.- Anonyymi
2010 on eri mieltä suomen rakennustaidosta jonka hän oivalsi jo 24 vuotiaana tehden kaiken itse paitsi valut ja kattotiilet talkoilla.
Selventäisitkö koulutuksesi ja hieman mitä olet korjannut, että selviäsi kuinka vakavasti sinut täytyisi ottaa rakennusasioissa.
kiitos. - Anonyymi
nazi kirjoitti:
Lisäys vielä.
Lukaisin hra thaimaanystävän elämänmyönteisen kirjoituksen.
Kiitoksia siitä!Selvä......ok......siis pelkkiä sanoja pääasiana, että rahaa tilille paukkunut.
Heh heh..., odotat siis vastausta minuutissa.....
Kysyit 14.35 ja vastasin 14.49.
Voinen mainita että joskus kuluu päiviä etten lue ensimmäistäkään kirjoitusta Suomi24:stä saatika tänne kirjoittaisin.- Anonyymi
nazi kirjoitti:
Heh heh..., odotat siis vastausta minuutissa.....
Kysyit 14.35 ja vastasin 14.49.
Voinen mainita että joskus kuluu päiviä etten lue ensimmäistäkään kirjoitusta Suomi24:stä saatika tänne kirjoittaisin.asiahan on vaan niin että senssu ei pysty muuhun kun päivystämään palstaa..
siksi ei ymmärrä että joillain ihmisillä on oikea elämä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
asiahan on vaan niin että senssu ei pysty muuhun kun päivystämään palstaa..
siksi ei ymmärrä että joillain ihmisillä on oikea elämä.Tämä saattaa hyvinkin pitää paikkansa.
Hra Anonyymi kyseli koulutuksestani ja työni osa- alueista.
En nyt kaikkea viitsi mainita koska haluan säilyttää anonyymiyteni (:-)).
Olin rakennusalan yrittäjä ja toimitusjohtaja omistaen 100 % firmasta.
Karmeimpana esimerkkinä on mieleeni jäänyt kun saimme toimeksiannon juuri "valmistuneen" rivitaloyhtiön kaikkien pesuhuoneiden purku- ja uudelleenrakennustyöt. Syynä olivat puutteellisesti tehdyt vedeneristeet.
Näiden töiden alihankkijana oli toiminut virolainen yritys joka oli käyttänyt töissä mitä lie bulgarialaisia työmiehiä.
Rakennustöiden silloista valvojaa ei enää koskaan paikalla nähty.
Nimi jääköön mainitsematta.
Asunnoista oli myyty jo 19 ja muutto lykkääntyi 6:lla viikolla.- Anonyymi
Ai että koulutuksen kertominen vaarantaa anosi, ok.
2010 on mieltä että vesieristeen puutteellisuus ja siitä aiheutuvat homevauriot on huuhaapuhetta, no miksi sellaisia korjataan?
Suomessahan on jopa luvanvaraista vesieristeiden asennus edellyttäen koulutuksen, millä ihmeen perusteella tämä 2010 noita kommenttejaan lataa?
Oletko 2010:n isä, äiti, vai perseennuolija kun et asiaan kantaa ota? Rakennusvirheet kuuluvat vääjäämättä alaan ja toki kaikki niitä pyrkivät minimoimaan. Tuskin kukaan väittää etteikö niitä silti tulisi.
Erilaiset vesivahingot julkisivukorjausten ohella olivat päätoimialaamme.
Palveluksessani oli vain suomalaisia rakennusmiehiä joista osalla oli vedeneristys- sertifikaatit. Hankin sen jopa itselleni jotta osaisin töitäni valvoa.
Suomalaiset työmieheni olivat aikoinaan jopa kilpailuvaltti.
Useat uudet toimeksiantajani jopa kysyivät ettei kai työmaalle tule ulkomaalaisia?hmm, sangen asiallista keskustelua Pattayan palstalla Rakentamista ja elämää Thaimaassa.
- Anonyymi
hmm, sangen asiallista keskustelua Pattayan palstalla Rakentamista ja elämää Thaimaassa.
Niin, Neidillä 2010 on tänään nazipäivä.
Niin.
Kaikki muut kirjoittajat pysyvät asialinjoilla paitsi sensu joka pyrkii ainoastaan ivaamaan muita kirjoittajia.
Se lienee elämänsä tarkoitus.- Anonyymi
Lue muutama omasi ja palaa sitten astialle.
- Anonyymi
Tein minä pillin pajupuusta, toki vain pajupuusta. Hei soriasti koriasti pillini soi, toki vain pajupuusta.
https://aijaa.com/Pkiz3y
Lerbanderi ihmetteli joskus että mitä käyttöä on "lildoilla". Kun Lerbanderi kasvaa isoksi ja tutustuu naisiin, niin he voivat kertoa.
T 2010- Anonyymi
Ja pitäisi vielä uskoa sinun olevan Pattayalla asuva liikemies.
Uskoo ken tahtoo. - Anonyymi
Heh!
Hyvä kuva ;)
Ja nyt täytynee taas laittaa sekkari käyntiin...
Kauanko kestää ennen kuin Amalia... tai siis Senssu soittaa T Modelle?
Tik tik tik tong tong TONG!
Lildot (dildot) mainittu.
Kehotan tutustumaan fistingiin. Niille joilla sana on vieras niin tässä Wikipedian alkeisopetusta harrastuksen pariin:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Fisting
Miesten välisissä hellyydenhetkissä tähän harvemmin törmää.- Anonyymi
G-piste on hieman vaikeampi löytää mieheltä? Takavuosina lääketiede ei tunnustanut sen olemassaoloa laisinkaan, mutta monet naiset ja me kokeneet miehet tiedämme mistä on kyse. Siitä tietää milloin nainen saa V -orgasmin, kun G alkaa puristamaan mennen tullen. Oli yksi daami tässä hoidossa, joka osasi "lypsää" tavarallaan. Se oli menoa siinä kohtaan joka kerta..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
G-piste on hieman vaikeampi löytää mieheltä? Takavuosina lääketiede ei tunnustanut sen olemassaoloa laisinkaan, mutta monet naiset ja me kokeneet miehet tiedämme mistä on kyse. Siitä tietää milloin nainen saa V -orgasmin, kun G alkaa puristamaan mennen tullen. Oli yksi daami tässä hoidossa, joka osasi "lypsää" tavarallaan. Se oli menoa siinä kohtaan joka kerta..
Hehhee "me kokeneet".
Olet siis tavannut yhden ainoan joka on osannut käyttää lantionpohjan lihaksiaan.
Vittumikäidiootti.
Tiedätkö poju miksi on olemassa kuulat ja mm. toiset "kuntoilee" kotonaan kävellen joku pallo tms. polvien välissä.
Paljon on sinulla kokenut vielä opittavaa sanankäyttösi lisäksi apina.
"Daami hoidossa".............jepjep ja joo. - Anonyymi
Hauskaa, daami oli hoidossa, mutta kun daami lypsi niin se oli menoa joka kerta.
Kumpi hoiti ja ketä hoiti ? - Anonyymi
Otahanuriinpoju
26.9.2015 18:31
Taidat olla peloissani, zapi ei ole kirjoittanut mitään pitkään aikaan, onkohan vanha mies pelästynyt, voin vakuuttaa minä en pelästy, asun Hiekka Harjussa, Olen tänään illalla ostarin pubissa, sopii tulla sinne isottelemaan, yksin ei kannata.
Kun ette ymmärrä järkeä, sanotaan sitten näin, jos tämä zap kirjoittaa tänne että hänellä on sattunut jotain, etsin teidät käsiini ja kuten Tony aikanaan sanoi jumala armahtaa, minä en. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hehhee "me kokeneet".
Olet siis tavannut yhden ainoan joka on osannut käyttää lantionpohjan lihaksiaan.
Vittumikäidiootti.
Tiedätkö poju miksi on olemassa kuulat ja mm. toiset "kuntoilee" kotonaan kävellen joku pallo tms. polvien välissä.
Paljon on sinulla kokenut vielä opittavaa sanankäyttösi lisäksi apina.
"Daami hoidossa".............jepjep ja joo.Asiahan ei tietenkään minulle kuulu mutta...
Minä nuorena nöösinä kun panin, niin kyllähän ne panoni oravia saivat. En asiaa tätä sen kummemmin pohtimaan jäänyt. Panopuppelinit kai minua suosittelivat toisilleen ja jopa kai äideilleenkin. Minä vain panin kuin kuningas kani.
Sitten oli parikin ns. seesteistä kautta. Panin toki kuin kani.
Matkan varrella opin tuntemaan sen, miten mukavaa on paneskella sellaisia puppeleita, jotka urheilleet olivat ja näin lantionpohjanlihahsensa kunnossa olivat. Karate ja jne ;)
Jännää oli, kuinka eräs puppelini, kansainvälinen filmitähti, kertoi minulle, ettei vielä kertaakaan ollut saanut oravaa miehen kanssa ennen minua. Näin vaikka joillakin kokeiluillaan oli "penis" ollut isompi kuin minulla. Vielä jännempää oli sitten se, kuinka minä olin menettää pippelini hänen rakastajansa toimesta! Hölmöilin. Myönnän. Huh. Joku aforismi. Mennä nyt panemaan lepakon lepakkoa salaa ollakseen liito-orava. Heh!
Pattayan panokokemukseni ovat kohdaltani lukumääräisesti ja muutoinkin niin vähämääräisiä, että minun on ihan turhaa, ihan turhaa, suosittaa tai syyttää asiantuntijaksi.
Mistäs me muuten juteltiinkaan?
- Anonyymi
Miehen G-piste löytyy eturauhasen tuntumasta ja on siten samassa kohden kuin naisillakin.
Sen viitseliäs saa selville erilaisilla anusvibraattoreilla.- Anonyymi
anusvibraattorit on senssun juttuja.
- Anonyymi
Noniin siis Pattayan viitseliäs rakas pistelee peppuunsa erilaisia anusvibraattoreita.
Apua.....onhan nää Dillejä.
Lataa lisää kiitos.
Vittumikäidiootti. - Anonyymi
Myönnän ihan reippaasti että oma libido on laskenut iän myötä. Nuorempana oli testosteronia ja paljon. Ei tarvii enää joka päivä paritella.
Kun tutustuin jälkimmäiseen ex- vaimoon niin naitiin ekoilla treffeillä 11 kertaa illan, yön ja aamun aikana hotellissa. Hän ei kyennyt kahteen päivään istumaan sen jälkeen sanojensa mukaan.
Ensimmäinen ex- vaimo muuttui seksihirmuksi aina vauvakuumeen aikaan. Se oli aivan hullua. "Äiti leikkaa täällä vessassa iskän tukkaa, ei saa nyt tulla tänne"
Hän oli yleensä todella vihainen jos tulin ennen häntä, paitsi vauvakuumeen aikaan se oli se ja sama. Siispä oli opeteltava tyydyttämään hänet ensin.
Tyttärellämme on italialainen nimi tekopaikan mukaan. Naitiin seitsemän päivää yhtä soittoa Garda- järven rantahotellissa ja siinä se sitten napsahti maaliin.
Upea, kaunis ja fiksu tyttö, kympin oppilas ja perinyt meidän suvun voiman ja nopeuden hyvässä ja pahassa. Hän on tunnettu stara omassa lajissaan Suomessa. Oli täällä pari viikkoa kylässä juurikin.
Paikallinen puuseppä Buriramissa on veistellyt kaikenlaista. Olen hieman valistanut häntä noissa sähkökitara- hankkeissa ettei se ihan toimi niin että veistetään sen näköinen, vaan siihen kaulaosaan pitää saada säätö myös eikä siihen riitä pelkkä ulkonäkö.
T 2010 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Myönnän ihan reippaasti että oma libido on laskenut iän myötä. Nuorempana oli testosteronia ja paljon. Ei tarvii enää joka päivä paritella.
Kun tutustuin jälkimmäiseen ex- vaimoon niin naitiin ekoilla treffeillä 11 kertaa illan, yön ja aamun aikana hotellissa. Hän ei kyennyt kahteen päivään istumaan sen jälkeen sanojensa mukaan.
Ensimmäinen ex- vaimo muuttui seksihirmuksi aina vauvakuumeen aikaan. Se oli aivan hullua. "Äiti leikkaa täällä vessassa iskän tukkaa, ei saa nyt tulla tänne"
Hän oli yleensä todella vihainen jos tulin ennen häntä, paitsi vauvakuumeen aikaan se oli se ja sama. Siispä oli opeteltava tyydyttämään hänet ensin.
Tyttärellämme on italialainen nimi tekopaikan mukaan. Naitiin seitsemän päivää yhtä soittoa Garda- järven rantahotellissa ja siinä se sitten napsahti maaliin.
Upea, kaunis ja fiksu tyttö, kympin oppilas ja perinyt meidän suvun voiman ja nopeuden hyvässä ja pahassa. Hän on tunnettu stara omassa lajissaan Suomessa. Oli täällä pari viikkoa kylässä juurikin.
Paikallinen puuseppä Buriramissa on veistellyt kaikenlaista. Olen hieman valistanut häntä noissa sähkökitara- hankkeissa ettei se ihan toimi niin että veistetään sen näköinen, vaan siihen kaulaosaan pitää saada säätö myös eikä siihen riitä pelkkä ulkonäkö.
T 2010Voimasuku, faija delas viinaan, broidi sburgu ja systeri lumppu, itse voimahenkilön ollen paniikkihäiriöinen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voimasuku, faija delas viinaan, broidi sburgu ja systeri lumppu, itse voimahenkilön ollen paniikkihäiriöinen.
Ai niin, onhan voimahenkilö aijannut valokuvia voimakkaista hauiksistaan ja sormista nyrkkeineen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai niin, onhan voimahenkilö aijannut valokuvia voimakkaista hauiksistaan ja sormista nyrkkeineen.
onko sinun koko elämä ainoastaan täällä palstalla.?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
onko sinun koko elämä ainoastaan täällä palstalla.?
Anteeksi, olen ymmärtänyt tämän palstan olevan kommunikointifoorumi, jos ei niin selventäisitkö.
Onko siis niin että kun kommentoi 15 vuotta palstalle kirjoittaneen kirjoituksia, niin se on koko elämä?
Voisitko vastata mikä saa sinut kommentoimaan?
Kun klikkaa nazia, niin huomaa hänen kirjoittelevan aamusta iltaan luolen tunnin välein, oletko ajatellut hänen palstaelämäänsä kommentoida? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Anteeksi, olen ymmärtänyt tämän palstan olevan kommunikointifoorumi, jos ei niin selventäisitkö.
Onko siis niin että kun kommentoi 15 vuotta palstalle kirjoittaneen kirjoituksia, niin se on koko elämä?
Voisitko vastata mikä saa sinut kommentoimaan?
Kun klikkaa nazia, niin huomaa hänen kirjoittelevan aamusta iltaan luolen tunnin välein, oletko ajatellut hänen palstaelämäänsä kommentoida?sun lähettelemiä viestejä kun katselee, niin jokaisessa on kellonaika..alkaen aamu aikaisesta iltamyöhään. yhtäjaksoisesti.
olet todellinen surkimus, hanki elämä... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
sun lähettelemiä viestejä kun katselee, niin jokaisessa on kellonaika..alkaen aamu aikaisesta iltamyöhään. yhtäjaksoisesti.
olet todellinen surkimus, hanki elämä...En ole kuitenkaan kuten sinä uusnatsi ja päiväkirjanpitäjä koska joku kirjoittaa, mutta sullahan on siinä elämänsisältöä voimasukulainen.
- Anonyymi
et olekaan, etkä pysty olemaan kuten minä.. en ole uusnatsi enkä päiväkirjanpitäjä. olen satunnainen palstanlukija, työssäkäyvä normaali ihminen varustettuna normaalilla elämällä.
- Anonyymi
Tällä palstalla ei vaikuta edes satunnaisesti yksikään normaali-ihminen, me kaikki ollaan hieman ja toiset enemmän epänormaaleja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tällä palstalla ei vaikuta edes satunnaisesti yksikään normaali-ihminen, me kaikki ollaan hieman ja toiset enemmän epänormaaleja.
juuri näin.. jos sinä olet mieleltäsi epänormaali, ei se tarkoita sitä että kaikki muut ovat epänormaaleja. aivan sama kuin kaikki muut pääsevät matkustamaan thaimaahan, mutta sinä vain uskollisesti päivystät palstaa 20 tuntia vuorokaudessa. talkkipurkki ja pukamavoide vieressä.,,
näin se elämä menee..
minä jatkan nyt työntekoa, hauskaa päivystystä.
- Anonyymi
Tässä ketjussä tämä saaripöllö rakennuttaa tänne thaimaahan OMAA TALOAAN, omien kommenttiensa mukaan.
- Anonyymi
Vuokralla asuu, halvimmassa murjussa.
- Anonyymi
Rakennusmestari on rakennusmestari.
- Anonyymi
Kun vertaa esimerkiksi BKKn pilvenpiirtäjien rakennuskantaa Triplaan tai Kalasatamaan, asia alkaa oieasti avautua. Suomalainen rakennusosaaminen keskittyi ennen saunojen ja maakuoppien tekoon, nyt se on kadonnut totaalisesti.
Siuomessa jopa perusasiat tehdään väärin.- Anonyymi
NIIN, kuten näette, ei täällä osata enää edes kirjoittaa
- Anonyymi
krabba on taskurapu eli se kertoo aloittajan osaamisen rakennuksilla
- Anonyymi
Joka paikassa, vaikka olet viikon vierailulla, kiinteistön peruskunto on AINA syytä tarkistaa, niin USAssa kuin Neuvostoliitossakin
Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1167507- 525628
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa663150Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän72653Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101618Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2021482Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell931129Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai3271097Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?2501091Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä30956