Eli kun Panasonic kehottaa käyttämään vain omia DVD-levyjään yhteensopivuuden vuoksi, niin millaisia kokemuksia teillä on muista merkeistä?
Laite on Panasonic DMR-E65, tallentaa mm. DVD-Ram ja DVD-R.
Käykö periaatteessa mikä DVD-levy vaan, kunhan on tallennuskapasiteetiltaan Panasonicia vastaava, ja mitähän hinta/laatusuhteeltaan hyviä DVD-RAM /DVD-R vaihtoehtoja olette hyvällä menestyksellä käyttäneet?
Panasonic-yhteensopivia DVD-levyjä ?
9
1366
Vastaukset
- Suosittelee
Melkein aina valmistajat suosittelevat omia tuotteitaan vastaaviin laitteisiin. Digitaalisessa tai analogisessa tallennuksessa ovat kelvanneet kautta aikain eri valmistajien levyt ja nauhat eri laitteisiin. Laadussa toki voi olla eroja. Teknisissä testeissä eroja syntyy, mutta tavalliselle käyttäjälle ne ovat pieniä. Esim. Panasonic DMR-E53 polttelee vaikka Sonyn miinus ärrää , TDK ym ym.
- hölmö
Kun sopivia levyjä on DVD r, niin käykö yhtä hyvin DVD rw levy. Onko niillä mitään eroa noin laitteen kanssa käytettäessä.
Onko kyseinen panasonic muuten hyvä. Olen itse ajatellut jotain vastaavaa. - Laite
hölmö kirjoitti:
Kun sopivia levyjä on DVD r, niin käykö yhtä hyvin DVD rw levy. Onko niillä mitään eroa noin laitteen kanssa käytettäessä.
Onko kyseinen panasonic muuten hyvä. Olen itse ajatellut jotain vastaavaa.Tallentavien DVD-soittimien levymaailma on aika sekava. Panasonicin DMR-E65 tallentaa DVD-R levylle ns. kertatallennuksen ja -RAM -levylle jatkuvaa tallennusta/poistoa. Kyseinen Panasonic ei tallenna -RW -veylle koska sillä on -RAM.
Japanissa on taas julkaistu uusi Panasonic-sarja, jotka myös tallentavat -RW levyille, mutta vain videotilaan. - Hyviä nämä Panasonicit ovat olleet, joista olen kuullut ja ehkä tulee itsekin hankittua. - Tapsha
Laite kirjoitti:
Tallentavien DVD-soittimien levymaailma on aika sekava. Panasonicin DMR-E65 tallentaa DVD-R levylle ns. kertatallennuksen ja -RAM -levylle jatkuvaa tallennusta/poistoa. Kyseinen Panasonic ei tallenna -RW -veylle koska sillä on -RAM.
Japanissa on taas julkaistu uusi Panasonic-sarja, jotka myös tallentavat -RW levyille, mutta vain videotilaan. - Hyviä nämä Panasonicit ovat olleet, joista olen kuullut ja ehkä tulee itsekin hankittua....miinuksena vain se, että Panasonicin DVD-RAM levyt ovat aika kalliita. (Eikä taida saada edes Saksan nettikaupoista)
- Millaisia kokemuksia muiden kuin Panasonicin DVD-RAM levyjen käytöstä ? Toimiiko yhtä hyvin ?
- DVD-R levyt kai toimivat , oli merkki mikä hyvänsä...(?) - Jonakob
Tapsha kirjoitti:
...miinuksena vain se, että Panasonicin DVD-RAM levyt ovat aika kalliita. (Eikä taida saada edes Saksan nettikaupoista)
- Millaisia kokemuksia muiden kuin Panasonicin DVD-RAM levyjen käytöstä ? Toimiiko yhtä hyvin ?
- DVD-R levyt kai toimivat , oli merkki mikä hyvänsä...(?)Dvd-RAM on ehdottomasti paras formaatti televisio-ohjelmien tallentamiseen. Editointimahdollisuudet yhtenevät kovalevyn kanssa.
Vinkkinä: Osan Dvd-ram koteloista saa avattua helposti ja aihioita saa Saksan edullisilta markkinoilta 2.5 €/kpl.
Omistan itse dmr-e50 soittimen. Poltan Leffat Ram-levyllä. Poistan mainokset ja muut ylimääräiset . Kaverilta lainaan tavallista panasonicin dvd-soitinta, jotta saan leffat dvd-r muotoon ja mappiin. Hinnaksi muodostuu peräti 0.3 € leffalta. (siis ovat täysin varrattavissa osto dvd laatuu ;)
Kesällä houkutuksena olisi investoida uuteen kovolliseen lafkan vekottimeen. Canonin dvd/cd tulostin on myös vireillä. - Tapsha
Jonakob kirjoitti:
Dvd-RAM on ehdottomasti paras formaatti televisio-ohjelmien tallentamiseen. Editointimahdollisuudet yhtenevät kovalevyn kanssa.
Vinkkinä: Osan Dvd-ram koteloista saa avattua helposti ja aihioita saa Saksan edullisilta markkinoilta 2.5 €/kpl.
Omistan itse dmr-e50 soittimen. Poltan Leffat Ram-levyllä. Poistan mainokset ja muut ylimääräiset . Kaverilta lainaan tavallista panasonicin dvd-soitinta, jotta saan leffat dvd-r muotoon ja mappiin. Hinnaksi muodostuu peräti 0.3 € leffalta. (siis ovat täysin varrattavissa osto dvd laatuu ;)
Kesällä houkutuksena olisi investoida uuteen kovolliseen lafkan vekottimeen. Canonin dvd/cd tulostin on myös vireillä....9,4 Gb Panasonicin kaksipuolisia DVD-RAM levyjä, jotka voi työntää kasetteineen koneeseen. Maksoi 29,95/ 5 kpl. Ostin sitten niitä ja Verbatim DVD-R levyjä myös. http://www.guenstig-brennen.de/
Postikulut 10 €, viikon odottelin ja tänään sain.
Yksi vaihtoehto lisää Nierlen ym joukkoon...
- DVD-R -leirissä
Panasonic suosittelee vain DVD-R -levyjä, koska se on liittoutunut juuri tuohon leiriin. DVD R -levyt toiminee myöskin, kuten muillakin valmistajilla. Ei luulisi olevan varaa tehdä rampautettuja soittimia kilpailijoihin nähden. Kyse on vain soittimen firmwaresta.
Panasonic ei muistaakseni oikeasti valmista itse niitä DVD-levyjä. Jos hyviä haluaa, niin Verbatim on varmatoiminen laitteessa kuin laitteessa. Luultavasti suurin osa halvemmistakin merkeistä toimii ongelmitta.- Laite
Panasonicin tallentavat DVD:t eivät ainakaan käyttöohjeen mukaan tallenna DVD R levylle vaan -R levylle ja -RAM levylle. Jälkimmäisestä voi poistaa ja tallentaa vaikka 100000 kertaa ja kaksipuoliselle 9,4 Gb:n levylle mahtuu max 2 x 8 tuntia EP tai 2x 4 tuntia LP olkoon sitten Verbatimia tms. mikä on ihan hyväksi testattu levymerkki.
Kevätkesällä tulevat uudet Panasonicit tallentavat DVD R:lle ja DVD-RW:lle 8.2.2007 tehtaan antaman tiedotteen mukaan ja vielä tehokkaammin määrässä ja laadussa. - Laite
Laite kirjoitti:
Panasonicin tallentavat DVD:t eivät ainakaan käyttöohjeen mukaan tallenna DVD R levylle vaan -R levylle ja -RAM levylle. Jälkimmäisestä voi poistaa ja tallentaa vaikka 100000 kertaa ja kaksipuoliselle 9,4 Gb:n levylle mahtuu max 2 x 8 tuntia EP tai 2x 4 tuntia LP olkoon sitten Verbatimia tms. mikä on ihan hyväksi testattu levymerkki.
Kevätkesällä tulevat uudet Panasonicit tallentavat DVD R:lle ja DVD-RW:lle 8.2.2007 tehtaan antaman tiedotteen mukaan ja vielä tehokkaammin määrässä ja laadussa.Tiedote pvm. 8.2.2005 tietenkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2063230Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391620Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951472- 921389
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461344Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1581259Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121188Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231019Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89932Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.47829