vaihdevuosien ahdistus - millaisia oireita?

Anonyymi

Millaisia oireita teillä on ja miten hoidatte niitä? itselläni ahdistus lisääntyy iltaa kohden, huolestun eri asioista ja nukkumaan mennessä tulee oireita kuten pulssi nousee, olo on levoton ja rauhoittumiseen kuluu aikaa...estrogeenihoito ei auta

9

215

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Minulla on kuumotusta, ei hikoilua ja pahinta se on, jos juon kahvia tai lasin viiniä, käyn saunassa tai jännitän jotain. Iltaisin on minullakin tuota pulssin nousua ja levottomuutta. Herään aamuyöllä neljän aikoihin, enkä pääse enää uneen. Rytmihäiriöitä myös ja alakuloa ja toivottumuutta. Kuukautisten aikaan olen ärtynyt ja hikoilen öisin.

      Iltalevottomuutta helpottaa kävelylenkki luonnossa, se myös viilentää. Lenkin jälkeen käyn viileässä suihkussa, se parantaa myös mielialaa. Olen alkanut käyttämään magnesiumia ja B-vitamiinia, se on auttanut rytmihäiriöihin. Jooga tuntuu rentouttavan. Melatoniini ei auttanut uneen, mutta valeriaanatee ja laventeliöljy auttavat aika hyvin, pääsen paremmin uneen, enkä herää joka yö ja jos heräänkin, pääsen uudelleen uneen. Ystävän neuvosta aloin käydä vyöhyketerapiassa, se rentouttaa ja on kyllä selvästi parantanut mielialaa, olo on jotenkin tasaisempi, sellainen kuin se oli ennen vaihtareita. Vatsan toimintaa tuntuu vyöhyketerapia myös parantavan ja hoidon jälkeisenä yönä nukun aina 8-9 tuntia putkeen.

      Tämmöisiä oireita ja apuja täällä. Ajattelin kokeilla myös homeopatiaa, sitäkin niin moni suosittelee. Koitan muutenkin elää terveellisesti: liikun, vältän kahvia ja alkoholia, en tupakoi, en käytä juurikaan sokeria, syön paljon kasviksia, suosin luomua, en syö paljon viljaa ja perunaa, enkä syö mitään eineksiä ja pikaruokia, en käytä margariineja ja kevyttuotteita, enkä ihan helposti käytä lääkkeitäkään, vain tosi tarpeeseen ja se ei onneksi ole usein.

    • Anonyymi

      Ahdistukseen voi löytyä apu luontaistuotekaupasta. Kauranversouute, rescue remedy- tipat, kärsimyskukkauute mm. auttavat tasaamaan mielialaa.
      Minulla toimii yhdistelmä kauranv. & rr-tipat.
      Melissa dreams (jos muistan nimen oikein) sisältää sitruunamelissaa, l- teaniinia, b- vitamiineja ja magnesiumia; auttaa uneen.
      L-teaniini yksinäänkin auttaa tasaamaan mieltä.

    • Anonyymi

      Hyvin kun sain syödä hormooni lääkettä söin sitä useampia vuosia! Mut nyt lääkäri kielsi olen sen ikäinen et ei enää lääkitystä!!!!. Olo on sit hermostunu ja hikoilu varsinkin yöllä mieliala vaihtelee!!!. Olen kysynyt lääkettä mut ei !!!. Olen kokeillu luontais juttuja mut ei apua! Tiedän tuttavan joka on 80v. Ja sanoi ei tule toimeen ilman lääkitystä!!! Et nyrkkipöytään lääkäreille!!. Lääkärit ei usko et vaihdev. Kestää näinpitkään!!! Minä olen 68v. Eikä hiki lopu!! On välillä tosi kurjaa!!!. Mut naisten elämää ! Toivon kaikille kuitenkin jaksamista ja myötätuntoa❤!

    • Anonyymi

      Hormonilääkitys vain siirtää vaihdevuodet myöhemmäksi. Voi vain valita, kestääkö ne mielummin viisi- vai seitsemänkymppisenä. Läpi tuo vaihe on vaan käytävä kuten murrosikäkin. Eipä saa murkutkaan oireisiinsa hormoneja.

      • Anonyymi

        Ei pidä paikkaansa. Ei siirrä vaihdevuosia minnekään.


    • Anonyymi

      Ei siirrä lääkitys mitään🙄! Murkkuikä hiukan erijuttu!!!. 🤔!

    • Anonyymi

      !!!! 🙄. !!! 🤔. !! Ei ehkä siirrä, mutta oireet palaavat herkästi ja kaikki alkaa ikäänkuin alusta.🤔 Voi hyvinkin olla samankaltaisuutta, murkkuiässä hormonimyrsky alkaa ja vv:ssa loppuu. 🤔
      Naisen elämää!!!!! 😣😜😭!!!

      • Anonyymi

        Kyse on siitä, että vaihdevuodet ovat eri pituiset eri ihmisillä. Joillakin ne kestävät muutaman vuoden, toisilla oireilua on vielä 7-kymppisenäkin. Kyse on yksilöllisistä eroista, ei siitä, että vaihdevuosia voitaisiin siirtää lääkityksellä myöhemmäksi tms.


    • Anonyymi

      Muistan lukeneena Kilpi-lehdestä lääkärin haastattelun koskien kilpirauhaslääkitystä estrogeenihoidon aikana. Hän sanoi vaihdevuosien kestosta että ne voivat vaihdella muutamasta kuukaudesta jopa 45 vuoteen. Järkyttävää!
      Kuka kestää järjissään vuosikymmenten oireilua?
      Kirjoitin aiemman viestin luontaistuotteista. Ne auttaa mullakin vaan ahdistukseen, eivät fyysisiin oireisiin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1495
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1301
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1282
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      30
      1227
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1204
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1106
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1087
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1076
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1074
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1052
    Aihe