vaihdevuosien ahdistus - millaisia oireita?

Anonyymi

Millaisia oireita teillä on ja miten hoidatte niitä? itselläni ahdistus lisääntyy iltaa kohden, huolestun eri asioista ja nukkumaan mennessä tulee oireita kuten pulssi nousee, olo on levoton ja rauhoittumiseen kuluu aikaa...estrogeenihoito ei auta

9

405

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Minulla on kuumotusta, ei hikoilua ja pahinta se on, jos juon kahvia tai lasin viiniä, käyn saunassa tai jännitän jotain. Iltaisin on minullakin tuota pulssin nousua ja levottomuutta. Herään aamuyöllä neljän aikoihin, enkä pääse enää uneen. Rytmihäiriöitä myös ja alakuloa ja toivottumuutta. Kuukautisten aikaan olen ärtynyt ja hikoilen öisin.

Iltalevottomuutta helpottaa kävelylenkki luonnossa, se myös viilentää. Lenkin jälkeen käyn viileässä suihkussa, se parantaa myös mielialaa. Olen alkanut käyttämään magnesiumia ja B-vitamiinia, se on auttanut rytmihäiriöihin. Jooga tuntuu rentouttavan. Melatoniini ei auttanut uneen, mutta valeriaanatee ja laventeliöljy auttavat aika hyvin, pääsen paremmin uneen, enkä herää joka yö ja jos heräänkin, pääsen uudelleen uneen. Ystävän neuvosta aloin käydä vyöhyketerapiassa, se rentouttaa ja on kyllä selvästi parantanut mielialaa, olo on jotenkin tasaisempi, sellainen kuin se oli ennen vaihtareita. Vatsan toimintaa tuntuu vyöhyketerapia myös parantavan ja hoidon jälkeisenä yönä nukun aina 8-9 tuntia putkeen.

Tämmöisiä oireita ja apuja täällä. Ajattelin kokeilla myös homeopatiaa, sitäkin niin moni suosittelee. Koitan muutenkin elää terveellisesti: liikun, vältän kahvia ja alkoholia, en tupakoi, en käytä juurikaan sokeria, syön paljon kasviksia, suosin luomua, en syö paljon viljaa ja perunaa, enkä syö mitään eineksiä ja pikaruokia, en käytä margariineja ja kevyttuotteita, enkä ihan helposti käytä lääkkeitäkään, vain tosi tarpeeseen ja se ei onneksi ole usein.

• Anonyymi

Ahdistukseen voi löytyä apu luontaistuotekaupasta. Kauranversouute, rescue remedy- tipat, kärsimyskukkauute mm. auttavat tasaamaan mielialaa.
      Minulla toimii yhdistelmä kauranv. & rr-tipat.
      Melissa dreams (jos muistan nimen oikein) sisältää sitruunamelissaa, l- teaniinia, b- vitamiineja ja magnesiumia; auttaa uneen.
      L-teaniini yksinäänkin auttaa tasaamaan mieltä.

• Anonyymi

Hyvin kun sain syödä hormooni lääkettä söin sitä useampia vuosia! Mut nyt lääkäri kielsi olen sen ikäinen et ei enää lääkitystä!!!!. Olo on sit hermostunu ja hikoilu varsinkin yöllä mieliala vaihtelee!!!. Olen kysynyt lääkettä mut ei !!!. Olen kokeillu luontais juttuja mut ei apua! Tiedän tuttavan joka on 80v. Ja sanoi ei tule toimeen ilman lääkitystä!!! Et nyrkkipöytään lääkäreille!!. Lääkärit ei usko et vaihdev. Kestää näinpitkään!!! Minä olen 68v. Eikä hiki lopu!! On välillä tosi kurjaa!!!. Mut naisten elämää ! Toivon kaikille kuitenkin jaksamista ja myötätuntoa❤!

• Anonyymi

Hormonilääkitys vain siirtää vaihdevuodet myöhemmäksi. Voi vain valita, kestääkö ne mielummin viisi- vai seitsemänkymppisenä. Läpi tuo vaihe on vaan käytävä kuten murrosikäkin. Eipä saa murkutkaan oireisiinsa hormoneja.

• Anonyymi

Ei pidä paikkaansa. Ei siirrä vaihdevuosia minnekään.

• Anonyymi

Ei siirrä lääkitys mitään🙄! Murkkuikä hiukan erijuttu!!!. 🤔!

• Anonyymi

!!!! 🙄. !!! 🤔. !! Ei ehkä siirrä, mutta oireet palaavat herkästi ja kaikki alkaa ikäänkuin alusta.🤔 Voi hyvinkin olla samankaltaisuutta, murkkuiässä hormonimyrsky alkaa ja vv:ssa loppuu. 🤔
      Naisen elämää!!!!! 😣😜😭!!!

• Anonyymi

Kyse on siitä, että vaihdevuodet ovat eri pituiset eri ihmisillä. Joillakin ne kestävät muutaman vuoden, toisilla oireilua on vielä 7-kymppisenäkin. Kyse on yksilöllisistä eroista, ei siitä, että vaihdevuosia voitaisiin siirtää lääkityksellä myöhemmäksi tms.

• Anonyymi

Muistan lukeneena Kilpi-lehdestä lääkärin haastattelun koskien kilpirauhaslääkitystä estrogeenihoidon aikana. Hän sanoi vaihdevuosien kestosta että ne voivat vaihdella muutamasta kuukaudesta jopa 45 vuoteen. Järkyttävää!
      Kuka kestää järjissään vuosikymmenten oireilua?
      Kirjoitin aiemman viestin luontaistuotteista. Ne auttaa mullakin vaan ahdistukseen, eivät fyysisiin oireisiin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      84
      4531
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3115
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      136
      3109
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      403
      2192
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      220
      1308
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      11
      1213
    7. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      76
      1197
    8. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      65
      1082
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      30
      1074
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      111
      983
    Aihe