Perustoimeentulotuki ja työnhaku info?

Anonyymi

Jos hakee perustoimeentulotukea, onko myös silloin pakko hakea työvoimatoimiston kautta työpaikkoja? eikö sitä huomioida jos hakee omatoimisesti työpaikkoja joihin aidosti haluaa hakea? ilmeisesti vain t-ttoimiston kautta haetut merkkaa. Ihmetyttää silti tämä systeemi, en ole saanut työttömyyskorvausta ja perustoimeentulotukea vähennetään silti eikä meinattu muutenkan maksaa.

18

63

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ihminen on mitä on, jopa paikallaan. Luottamusta ei anneta arvalle, siihen elämän hinta on liian arvokas. Mutta hei, näillä mennään, älkää katkeroituko. Elämisestä.

    • Anonyymi

      Tottakai voi hakea töitä omatoimisesti ja niin kuuluukin. Työkkärissä vain kuuluu olla kirjoilla jos haluaa täydet toimeentulotuet.

      Mikäs ihmeen logiikka tuossa on että työkkärissä olo estäisi muun kuin työkkärin tarjoamien töiden haun. Sen verran sekavaa ajattelua että lääkärissäkin voisi harkita käydä.

    • Anonyymi

      Perustuslaissa puhutaan ylevästi, että oikeus riittävään sosiaaliturvaan.
      Käytännössä on kiusantekosysteemi tämä propagandapuheissa mainostettu "hyvinvointivaltio". Se kiusantekosysteemi on tuhottava ja lopetettava. Sen hienoissa kulisseissa virkarikolliset kiusaavat ihmisiä.

      • Anonyymi

        Samaa mieltä! Koko sosiaaliturva on lakkautetteva! Kiittämättömyys on maailman palkka.


      • Anonyymi

        Samaa mieltä! Työttömyysturva ja toimeentulotuet lakkautettava, eipähän enää kukaan kiusaa. Saapi olla rauhassa!


      • Anonyymi

        Siellä luottotiedoton taas sekoilee.


    • Anonyymi

      Miksi Kelan sivulla ei lue selkeästi tietoa että "rekisteröidyttävä ja oltava tt-toimiston asiakas" jos se on rajana sille että voi edes hakea perustoimeentulotukea, kerta muuten ei voi hakea. Säännöt tulisi olla selkeästi näkyvissä.

    • Anonyymi

      Tämä on selkeästi Kelan sivuilla: "Jos jäät työttömäksi tai opintosi päättyvät eikä sinulla ole työpaikkaa, ilmoittaudu heti työttömäksi työnhakijaksi TE-palveluiden ohjeiden mukaan. Sen jälkeen voit hakea työttömyysturvaa joko työttömyyskassasta tai Kelasta." Lisäksi sivuilla kerrotaan, että toimeentulotuki on VIIMESIJAINEN tuki.

    • Anonyymi

      Ekaksi kuuluu hakea työttömyys korvausta ja lisäksi toimeentulotukea jos katsovat että olet oikeutettu myös siihen.
      On typerää vinkua jostain työttömyys korvauksesta kun ei sillä todellakaan kuuhun mennä.
      Vinkukaa ennemmin niistä rahoista jotka annetaan kehitysapuina ulkomaille.
      Tai näistä muista rahoista jotka menevät näille joista pidetään parempaa huolta kuin omista.
      Tai vaikka siitä että jenkeistä alettais tuomaan lihaa Suomeen..

      • Anonyymi

        Niitä vínkujia kun riittää, vielä jos joudut tuohon toimeentulotuelle etpä sä päätä mistään enää itse yhtään mitään. Sit voi kyllä sanoa että hui hai.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niitä vínkujia kun riittää, vielä jos joudut tuohon toimeentulotuelle etpä sä päätä mistään enää itse yhtään mitään. Sit voi kyllä sanoa että hui hai.

        Mistä näitä luku- ja kirjoitustaidottomia vinkujia on maahamme tullut? Kantasuomalaisia he eivät voi olla, koska koululaitoksemme huolehtii perusasioitten opettamisesta. Jos on joutunut toimeentulotuelle, on verrattavissa matuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä näitä luku- ja kirjoitustaidottomia vinkujia on maahamme tullut? Kantasuomalaisia he eivät voi olla, koska koululaitoksemme huolehtii perusasioitten opettamisesta. Jos on joutunut toimeentulotuelle, on verrattavissa matuun.

        Koululaitoksestamme tai sulla olla vanhat ja liian ruusuiset tiedot?
        Toimeentulotuki on viimesijainen tuki. Viranomaisten tulisi hoitaa virkansa ja ottaa aktiivinen ote ja tekemisen meininki, jotta kansalainen pääsee pikapikaa pois tältä viimesijaiselta tuelta.
        No?
        Kysyä sopii.
        Ovatko maamme viranomaiset tehtäviensä tasalla?


    • Anonyymi

      Ammattiliittojen tulisi myös kääriä hihansa ja alkaa opettaa vaikka, mitä tarkoittaa toistaiseksi voimassa oleva työsopimus ja määräaikainen työsopimus?

      • Anonyymi

        Koitappas vaikka googlata noi sanat.


      • Anonyymi

        Minä osaan googlata ja tiedän näiden merkityksen.
        Tuolla työhallinnon systeemeissä on jopa 20 vuotta työttömänä olleita, jotka eivät tiedä, eivätkä osaa googlata.
        Silloin on meidän systeemissä pahasti vikaa, vikaa, vikaa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä osaan googlata ja tiedän näiden merkityksen.
        Tuolla työhallinnon systeemeissä on jopa 20 vuotta työttömänä olleita, jotka eivät tiedä, eivätkä osaa googlata.
        Silloin on meidän systeemissä pahasti vikaa, vikaa, vikaa...

        Tommoset tapaukset kurssille välittömästi opettelemaan tietokoneen ja Googlen käyttämistä. Kun oppii, voi vaikka kirjastossa, kioskeissa ym. käydä ilmaiseksi käyttämässä nettiä.


      • Anonyymi

        Kyllä ne niitä kursseja käy, mutta kukaan ei testaa ja kertaa, että he oppivat ja pystyvät ylläpitämään taitojaan.
        Yhteiskunta syrjäyttää heidät välinpitämättömästi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ne niitä kursseja käy, mutta kukaan ei testaa ja kertaa, että he oppivat ja pystyvät ylläpitämään taitojaan.
        Yhteiskunta syrjäyttää heidät välinpitämättömästi.

        Eikö tuossa nyt pitäisi aikuisella ihmisellä olla jokin omakin järki päässä, että yrittäis jotenki ylläpitää oppimiaan taitoja. Kyllä on maailman kirjat sekaisin kun joka asiassa pitää holhota, voi vaikka työkkäri s vinkata, että tarvii lisäkoulutusta tietokoneen käyttöön, ja sitten hakeutua kurssille uudelleen että taidot säilyy. Saahan siitä vielä 9 euron kulukorvaukset. Kyllä kyseessä on paremminkin haluttomuus yrittää edes itseään hieman sivistää ja kehittää jos kädestä pitäen täytyy raavaat ja aikuiset ihmiset jonnekin kannustaa..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2636
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      73
      1431
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1421
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      23
      1179
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1154
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1153
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1146
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1131
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1083
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      9
      1063
    Aihe