Kertokaahan joku kokemuksia/mielipiteitä kyseisen kirjailijan kirjoista. Itse en ole lukenut vielä ainuttakaan, mutta olen aikeissa. Mistä kannattaisi aloittaa?
Kiitos!
Clive Cussler
9
2878
Vastaukset
- Nipsu
Vaikka jokaisessa kirjassa onkin erillinen juoni, niin Dirk Pittin elämä jatkuu kirja kirjalta, eli sikäli kannattaa lukea ne aikajärjestyksessä vanhimmasta aloittaen.
Itse tykkään lukea Dirk Pittin seikkailuja kovasti, vaikka keski-ikäinen nainen olenkin. Ne ovat mielestäni ihan seikkailujuttujen kärkipäätä. Juonet ovat kyllä aika uskomattomia ja fantastisia, mutta varmaan juuri siksi niistä tykkäänkin, irtiotto reaalimaailmasta...
Olen kade, että sinulla on vielä ne kaikki edessä!- Lady
tunnustaudun Dirk Pitt faniksi.
Cusslerilta löytyy myös jonkinlainen oma elämä kerta kirja, kannattaa lukea.
Tulee paljon selvennystä kirjojen sisältöön.
Eikä ole tylsä, itse ainakin naureskelin lukiessa.
Syvyyksien metsästäjät on kirjan nimi.
Hyviä luku hetkiä!! - Leeni
Minun on jo usein pitänyt aloittaa lukemaan Cusslerin kirjoja, mutta jotenkin on aina jäänyt lukematta. Käteen tarttuu jonkun ennestään tutun kirjailijan kirjoja.
Mutta ihanaa, että jollain muulla on sama pulma ja hienoa, että kehuit kirjoja. Nyt vaan kirjastoon...
Vielä kun kerrot aikajärjestykesen, eli mikä on eka kirja mistä aloittaa? - Nipsu
Leeni kirjoitti:
Minun on jo usein pitänyt aloittaa lukemaan Cusslerin kirjoja, mutta jotenkin on aina jäänyt lukematta. Käteen tarttuu jonkun ennestään tutun kirjailijan kirjoja.
Mutta ihanaa, että jollain muulla on sama pulma ja hienoa, että kehuit kirjoja. Nyt vaan kirjastoon...
Vielä kun kerrot aikajärjestykesen, eli mikä on eka kirja mistä aloittaa?Englanninkielisillä kotisivuilla on kaikki kirjat ilmestymisjärjestyksessä, englantilaiset nimet näkyvät myös suomenkielisissä kirjoissa: http://www.numa.net/clive_cussler.html
Itse olen ainakin viimeksi lukenut tuon Valhalla nousee, eli se lienee viimeksi suomennettu, siinäkin saattaa olla lueteltu Cusslerin kirjoja aikajärjestyksessä jossain suojakannen liepeessä. Ei kun tutkimaan asiaa!
- meehow
on uusin suomennettu Dirk Pitt seikkailu.
Kansipaperissa luettelo Cusslerin kirjoista menee näin:
Nostakaa Titanic!
Jäinen hauta
Vixen 03
Konnankoukku
Aavejuna
Syvyyksien saalistajat
Aavelaiva
Kyklooppi
Alexandrian aarre
Lohikäärme
Sahara
Inkojen kulta
Kadonneen saaren timantit
Hyökyaalto
Andrea Dorian salaisuus
Syvyyksien metsästäjät
Atlantis
Valhalla nousee
Hurrikaanin silmässä
Uskoisin listan olevan kutakuinkin oikeassa järjestyksessä Pittin elämän kannalta. Tosin ainakin Andrea Doriassahan päähenkilö on toinen, seikka johon itse hieman petyin mutta viihdyttävä kirja se silti oli.
Suosittelen lämpimästi, kannattaa kokeilla :)- Leeni
Kiitos listasta. Enpä tiennyt, että kirjoja on jo noin paljon. Tunnistin nimestä niistä vain 4.
Nyt sitten lukemaan...
- MASA
Ihan huippuja kaikki DIrk Pitt päähenkilönä Jes
Kannattaa lukea
ITSE OLEN LUKENUT KOKO TUOTANNON JA ON PAKKO LUKEA KIRJAT AHMIMALLA SUOSITTELEN - ffffffv
Heh-heh, laskette toivottavasti leikkiä.
Huono, huonompi, huonoin, Clivecussler. - sampo
Luin kesälomalla mökillä Takaa-ajo nimisen pökäleen. Päähenkilö oli Bell ja jonkun etsivätoimiston kirjoilla, mutta niin rikas että hoiteli kulunsakin omasta pussista. Tehtävänä on ottaa kiinni pankkirosvo, joka on itsekin Pankkiiri ja saanut Pankkipyöveli nimen julmuutensa takia. Pankkiiri nimittäin tappaa kaikki ryöstöjensä todistajat. Tilille on kertynyt toistakymmentä ryöstöä ja viisikymmentä uhria.
Olen minä lukenut huonoja kotimaisiakin kirjoja, mutta osataan sitä muuallakin sen verran tökerö, lapsellinen on niin juoni kuin kuvatut henkilöt. Alussa huippuälykkääksi kuvattu Pankkiiri alkaa käyttäytymään kuin suurin idiootti ja... antaa olla.
Lukekaa asenteella miten ei kirjaa kirjoiteta. Kirjantuskassa minäkin mökillä luin loppuun. Puolivälissä alkoi naurattaa ja loppusuoralla hörötin ääneen, että voihan sitä kirjaa näinkin lukea. Asenteella vieläkö tökerömmäksi menee vai joko oli huippu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik83276MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681838Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5401549Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin751156Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja60966Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s32940Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt208861- 170813
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59796Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3758