Clive Cussler

Dirk

Kertokaahan joku kokemuksia/mielipiteitä kyseisen kirjailijan kirjoista. Itse en ole lukenut vielä ainuttakaan, mutta olen aikeissa. Mistä kannattaisi aloittaa?

Kiitos!

9

2690

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nipsu

      Vaikka jokaisessa kirjassa onkin erillinen juoni, niin Dirk Pittin elämä jatkuu kirja kirjalta, eli sikäli kannattaa lukea ne aikajärjestyksessä vanhimmasta aloittaen.

      Itse tykkään lukea Dirk Pittin seikkailuja kovasti, vaikka keski-ikäinen nainen olenkin. Ne ovat mielestäni ihan seikkailujuttujen kärkipäätä. Juonet ovat kyllä aika uskomattomia ja fantastisia, mutta varmaan juuri siksi niistä tykkäänkin, irtiotto reaalimaailmasta...

      Olen kade, että sinulla on vielä ne kaikki edessä!

      • Lady

        tunnustaudun Dirk Pitt faniksi.
        Cusslerilta löytyy myös jonkinlainen oma elämä kerta kirja, kannattaa lukea.
        Tulee paljon selvennystä kirjojen sisältöön.
        Eikä ole tylsä, itse ainakin naureskelin lukiessa.
        Syvyyksien metsästäjät on kirjan nimi.

        Hyviä luku hetkiä!!


      • Leeni

        Minun on jo usein pitänyt aloittaa lukemaan Cusslerin kirjoja, mutta jotenkin on aina jäänyt lukematta. Käteen tarttuu jonkun ennestään tutun kirjailijan kirjoja.
        Mutta ihanaa, että jollain muulla on sama pulma ja hienoa, että kehuit kirjoja. Nyt vaan kirjastoon...
        Vielä kun kerrot aikajärjestykesen, eli mikä on eka kirja mistä aloittaa?


      • Nipsu
        Leeni kirjoitti:

        Minun on jo usein pitänyt aloittaa lukemaan Cusslerin kirjoja, mutta jotenkin on aina jäänyt lukematta. Käteen tarttuu jonkun ennestään tutun kirjailijan kirjoja.
        Mutta ihanaa, että jollain muulla on sama pulma ja hienoa, että kehuit kirjoja. Nyt vaan kirjastoon...
        Vielä kun kerrot aikajärjestykesen, eli mikä on eka kirja mistä aloittaa?

        Englanninkielisillä kotisivuilla on kaikki kirjat ilmestymisjärjestyksessä, englantilaiset nimet näkyvät myös suomenkielisissä kirjoissa: http://www.numa.net/clive_cussler.html

        Itse olen ainakin viimeksi lukenut tuon Valhalla nousee, eli se lienee viimeksi suomennettu, siinäkin saattaa olla lueteltu Cusslerin kirjoja aikajärjestyksessä jossain suojakannen liepeessä. Ei kun tutkimaan asiaa!


    • meehow

      on uusin suomennettu Dirk Pitt seikkailu.
      Kansipaperissa luettelo Cusslerin kirjoista menee näin:
      Nostakaa Titanic!
      Jäinen hauta
      Vixen 03
      Konnankoukku
      Aavejuna
      Syvyyksien saalistajat
      Aavelaiva
      Kyklooppi
      Alexandrian aarre
      Lohikäärme
      Sahara
      Inkojen kulta
      Kadonneen saaren timantit
      Hyökyaalto
      Andrea Dorian salaisuus
      Syvyyksien metsästäjät
      Atlantis
      Valhalla nousee
      Hurrikaanin silmässä
      Uskoisin listan olevan kutakuinkin oikeassa järjestyksessä Pittin elämän kannalta. Tosin ainakin Andrea Doriassahan päähenkilö on toinen, seikka johon itse hieman petyin mutta viihdyttävä kirja se silti oli.
      Suosittelen lämpimästi, kannattaa kokeilla :)

      • Leeni

        Kiitos listasta. Enpä tiennyt, että kirjoja on jo noin paljon. Tunnistin nimestä niistä vain 4.
        Nyt sitten lukemaan...


    • MASA

      Ihan huippuja kaikki DIrk Pitt päähenkilönä Jes
      Kannattaa lukea
      ITSE OLEN LUKENUT KOKO TUOTANNON JA ON PAKKO LUKEA KIRJAT AHMIMALLA SUOSITTELEN

    • ffffffv

      Heh-heh, laskette toivottavasti leikkiä.

      Huono, huonompi, huonoin, Clivecussler.

    • sampo

      Luin kesälomalla mökillä Takaa-ajo nimisen pökäleen. Päähenkilö oli Bell ja jonkun etsivätoimiston kirjoilla, mutta niin rikas että hoiteli kulunsakin omasta pussista. Tehtävänä on ottaa kiinni pankkirosvo, joka on itsekin Pankkiiri ja saanut Pankkipyöveli nimen julmuutensa takia. Pankkiiri nimittäin tappaa kaikki ryöstöjensä todistajat. Tilille on kertynyt toistakymmentä ryöstöä ja viisikymmentä uhria.

      Olen minä lukenut huonoja kotimaisiakin kirjoja, mutta osataan sitä muuallakin sen verran tökerö, lapsellinen on niin juoni kuin kuvatut henkilöt. Alussa huippuälykkääksi kuvattu Pankkiiri alkaa käyttäytymään kuin suurin idiootti ja... antaa olla.

      Lukekaa asenteella miten ei kirjaa kirjoiteta. Kirjantuskassa minäkin mökillä luin loppuun. Puolivälissä alkoi naurattaa ja loppusuoralla hörötin ääneen, että voihan sitä kirjaa näinkin lukea. Asenteella vieläkö tökerömmäksi menee vai joko oli huippu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4449
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2219
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1744
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1478
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      25
      1411
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1288
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe