Mä oon menossa Lukioo, joka ei oo samassa paikkakunnassa missä oon nyt joten joudun muuttamaan pois ja vuokraamaan talon. Käytiin sitten Kelassa ja kysyttiin tukea eikä saatu MITÄÄN tukea. Tiedän kyllä, että vanhempani saa maksettua eikä tule rahaongelmia koska molemmat ovat töissä ja palkkakin on keskiarvoa isompi. Käy silti sääliksi vanhempiani, että joutuvat maksamaan vuokrani, ruokani, kirjat ja laskut aivan yksin. Ymmärrän sen, että maahanmuuttajia tarvitsevat tukea mutta kuinka paljon sitä tukea oikein annetaan kun lukioon menevälle ja sen jälkeen veroja maksavalle ei pystytä antamaan tukea? Mietin niitä perheitä, joitten vanhemmat eivät ole varakkaita. Kaatuuko niiten lasten unelmat sen takia, että valtio ei pysty tukea lukioon menemistä (Meinaan nyt niitä lukioita, jotka eivät ole samalla paikkakunnalla ja erikoistuvat johonkin)
Ei tullut tukea
4
89
Vastaukset
- Anonyymi
Trolli tai pojasta polvi huononee:
Älä kysy mitä yhteiskunta voi tehdä sinun eteesi, vaan mitä sinä voit tehdä maasi eteen. - Anonyymi
Sinä olet hyväosainen, vanhempasi voivat maksaa sinulle lukion käynnin kaukana kotoa. Hienoa, että ymmärrät, että hyvin moni ei voi valita lukiota, mistä haluaa.
Valtio kuitenkin maksaa koko lukion, lukio on kaikille maksuton. Kokonaan, ruokailukin koulussa. Eläminen sen sijaan on maksettava itse. Vanhempien kuuluu elättää lapsensa.
On perheesi oma vapaa valinta, että käyt lukion toisella paikkakunnalla. Vastuu valinnan kustannuksista kuuluu vanhemmillesi. - Anonyymi
Suosittelen peruskoulun äidinkielen tunneille menemistä.
- Anonyymi
Hyvä suositus!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1024487Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/743821243- 1861052
Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1091032Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna85921Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.47901- 64891
- 64856
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk11852Onko se niin
Että meillä molemmilla on niin isot egot ettei voi alentua myöntämään kuin tykkää toisesta64826