Ei tullut tukea

Anonyymi

Mä oon menossa Lukioo, joka ei oo samassa paikkakunnassa missä oon nyt joten joudun muuttamaan pois ja vuokraamaan talon. Käytiin sitten Kelassa ja kysyttiin tukea eikä saatu MITÄÄN tukea. Tiedän kyllä, että vanhempani saa maksettua eikä tule rahaongelmia koska molemmat ovat töissä ja palkkakin on keskiarvoa isompi. Käy silti sääliksi vanhempiani, että joutuvat maksamaan vuokrani, ruokani, kirjat ja laskut aivan yksin. Ymmärrän sen, että maahanmuuttajia tarvitsevat tukea mutta kuinka paljon sitä tukea oikein annetaan kun lukioon menevälle ja sen jälkeen veroja maksavalle ei pystytä antamaan tukea? Mietin niitä perheitä, joitten vanhemmat eivät ole varakkaita. Kaatuuko niiten lasten unelmat sen takia, että valtio ei pysty tukea lukioon menemistä (Meinaan nyt niitä lukioita, jotka eivät ole samalla paikkakunnalla ja erikoistuvat johonkin)

4

112

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Trolli tai pojasta polvi huononee:
      Älä kysy mitä yhteiskunta voi tehdä sinun eteesi, vaan mitä sinä voit tehdä maasi eteen.

• Anonyymi

Sinä olet hyväosainen, vanhempasi voivat maksaa sinulle lukion käynnin kaukana kotoa. Hienoa, että ymmärrät, että hyvin moni ei voi valita lukiota, mistä haluaa.

Valtio kuitenkin maksaa koko lukion, lukio on kaikille maksuton. Kokonaan, ruokailukin koulussa. Eläminen sen sijaan on maksettava itse. Vanhempien kuuluu elättää lapsensa.

On perheesi oma vapaa valinta, että käyt lukion toisella paikkakunnalla. Vastuu valinnan kustannuksista kuuluu vanhemmillesi.

• Anonyymi

Suosittelen peruskoulun äidinkielen tunneille menemistä.

• Anonyymi

Hyvä suositus!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ny se loppuu ( Kuhmo)

Yhtiö on myyty. Notta yyteet meleko äkkiä, notta. Pelastautukoon ken voi. Notta se on tuulista pian.
      Kuhmo
      49
      1248
    2. Parikymppinen hakkasi nelikymppisen kriittiseen tilaan

Ja ihminen jäi junan alle lautiosaaressa...paljon on taas sattunut ja tapahtunut. Ketähän nämä uhrit mahtaa olla 🤔 htt
      Kemi
      13
      985
    3. Harmi että välimme

Menivät niin solmuun.
      Ikävä
      93
      957
    4. Hei sinä rakas mies.

Milloinkaan kohdataan? Toivottavasti pian....❤️
      Ikävä
      37
      658
    5. Ajatuksia

Mitä ajatuksia hän herättää tänään?
      Ikävä
      75
      653
    6. Katse

Miltä se tuntuu, kun hän katsoo sinua?
      Ikävä
      26
      441
    7. Nainen, miten suhtautuisit

Jos mies ehdottaisi tapaamista? Entä siihen, jos mies kertoisi tapaamisessa tunteistaan ja haluaisi seurustella?
      Ikävä
      53
      430
    8. Mille kirjaimelle

toivotat hyvää yötä , kuka on mielessäsi kun menet nukkumaan?
      Ikävä
      23
      417
    9. Voitko kirjoittaa mulle tänne mies?

Jos täällä käyt? Ihan kaverimielessä, jos ei muuten? Haluaisin jutella sinun kanssa. Mulla on edelleen jotenkin niin h
      Ikävä
      30
      413
    10. Kaivattusi tärkein ulkoinen tuntomerkki

Onko jokin muu kuin yleinen kuten kaunis, laiha. hyväkroppainen jne.
      Ikävä
      15
      409
    Aihe