Meidän kissa oksensi viime torstaina niin rajusti että menetti luultavasti vähäksi aikaa tajuntansa. Sen jälkeen oli tokkuraisen oloinen ja hengittäminen oli vaikeaa.. Veimme kissan heti lääkäriin ja lääkäri totesi, että kissalla on nestettä keuhkoissa. Nyt olen syöttänyt nesteenpoistolääkettä, mutta kissa on edelleen vaisun oloinen eikä syö juuri mitään. Juo jonkin verran kyllä mutta alamme todella jo huolestumaan kun viisi päivää on kulunut, eikä ruoka maistu vieläkään. Eläinlääkäri sanoo vain, että pitää tarjota kissan herkkuruokia, mutta kun ei huoli niitäkään. Kääntää vaan pään poispäin. Onko hyviä neuvoja? Olisin todella kiitollinen!
Huoli kissasta
6
8502
Vastaukset
- kissan ystävä
Myötätuntoni sinulle ja kissallesi. Toivottavsti pian alkaa helpottaa, kissasi suostuu kuitenkin juomaan ja se on jo paljon se. Neuvoja en osaa antaa muuta kuin sen että kunhan kissa vain lepää ja juo niin aika tekee tehtävänsä. Toivottavasti.
Itsekin täällä huolesta soikeana oman misuni sairauden takia odottelen että seuraava päivä toisi jo helpotusta. Ymmärrän huolesi ja toivon kissallesi pikaista paranemista.- Heli
Viime yö oli Essille todella vaikea ja minulle myös. Hänen tilansa huononi huomattavasti aamua kohden. Kun veimme Essin eläinlääkäriin hän ehti kuolla ennen kun eläinlääkäri kerkesi antamaan piikin. Toivottavasti Essillä on nyt hyvä olla..
- kissan ysävä
Heli kirjoitti:
Viime yö oli Essille todella vaikea ja minulle myös. Hänen tilansa huononi huomattavasti aamua kohden. Kun veimme Essin eläinlääkäriin hän ehti kuolla ennen kun eläinlääkäri kerkesi antamaan piikin. Toivottavasti Essillä on nyt hyvä olla..
Syvimmät osanottoni Essin menetyksen vuoksi. Helpottaa kuitenkin tieto siitä että nyt ovat kivut ja paha olo vain historiaa.
Nyt on Essin hyvä olla. Voimia! - emma
Heli kirjoitti:
Meidän Masi lensi taivaaseen 7.9.2004. Eläinlääkäri sanoi, että sydämen vajaatoiminta kehitti keuhkoihin vettä. Punasolut olivat myös vähentyneet. Lääkärillä Masi ei pysynyt enää pystyssä. Piikki oli ainut vaihtoehto ja minä en ollut edes mukana. Sitä tulen aina katumaan.
Masilla ja Essillä on nyt hyvä olla ihan varmasti. Ne juoksee niityllä ja jahtaa perhosia sateenkaarimaassa. Ne hyppii pilvien päällä ja niihin ei koske.
Suru helpottaa vähän ajan kanssa. Itke rauhassa ja vaali teidän muistoja. Otan osaa. - Minä vain
Heli kirjoitti:
Minä kanssa menetin hyvän ystävän keskiviikkona kun melkein 13v rouva piti päästää kärsimyksistä.
Kissa ei ollut varsinaisesti minun mutta oli hyvin kiintynyt minuun ja tuli aina viereeni ja luotti minuun.
En sitä ruokkinut edes kun muut hoitivat sen asian ja hiukan liikaakin, koska diapetes ja maksa-arvojen huima koholla olo koitui reilusti ylipainoisen kissan kohtaloksi.
Sanonkin että älkää hyvät ihmiset ruokkiko kissaanne ylipainoiseksi. Kissalla ei ole hyvä olla ja kun sitten jotain sairautta ilmenee, on se jo hyvin pitkällä.
Kissalla pitää olla vyötärö ja ei roikkuvaa mahaa eikä jalkojen välissä ylimääräistä täytettä. 15% ylipainoa jo rasittaa kissan sisäelimiä huomattavasti.
Oma kissani joskus oksensi karvapalloja mahastaan lattialla olevalta patjalta pää alaspäin ja menetti tajuntansa, onneksi virkosi siitä pian ja säikähti itsekin että mitä tapahtui, suhisten juoksi kauemmas nurkkaan. Sitten silittelin ja rauhoittelin poikaa ja pian käytiin suihkuttamassa karva puhtaaksi.
Nyt on vain haikea olo siitä vanhasta rouvasta. Pitkään oli syönti huonoa ja viikko ruuatta, huomasin voinnin muuttuvan heikommaksi. Lääkärissä käytiin mutta asialle ei enää voinut mitään. Kissa ei kauaa sairasta ja salaa vaivansa hyvin pitkälle.
Sanoisin että kissan ruuatta olo on aina merkki jostain isommasta, kolme päivää on joku eläinlääkäri sanonut että on maksimi minkä kannattaa odottaa syömistä.
Jos juo pelkkää vettä se liuottaa esim kaliumia. Apteekista saatava Nutrisal -jauhe veteen sekoitettuna auttaa pitämään klukoosin ja suolojen tason. Muuten alkaa lihasmassa heikkenemään.
Ripuloivalle kissalle tuo Nutrisal on aika tärkeää, sitä voi kysyä ihan apteekista.
Jos kissa ei juo pariin päivään uhkaa nestetasapaino mennä ja kissan virtsa on myrkyllistä jos on kovin väkevää, siksi ruiskulla kyseistä liuosta kissalle suuhun ellei itse juo. - cle0patra
Heli kirjoitti:
Meidän Typylle kävi samoin. Nestettä keuhkoissa, sydänvian takia jouduttiin lopettamaan. Siitä on jo viis viikkoa. Meilläkin oli se viimeinen yö kamala. Nyt kissoillamme on kuitenkin hyvä olla, enää ei tarvitse kärsiä.
Muistele hyviä hetkiä. Se auttaa vähän. Kyllä suru vähenee ajan myötä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja1552540Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1482377Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot1021072- 64891
- 65829
Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka274717Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a18717Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies85700Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait203680Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap22658