Saksalaiset ovat jääneet teknisessä kehityksessä pahasti jälkeen. Ihmiset haluavat ostaa ympäristöystävällisiä autoja. Teknisen kehitämisen sijaan Saksassa on keskitytty kehittämään päästöhuijausohjelmistoja. Saksalaisten autojen käyrät osoittavat koko maailman osalta suoraan alaspäin:
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/saksan-tyottomyys-on-kaantymassa-kasvuun-autokonsernit-ovat-vaikeuksissa-kysynta-hiipuu/c4eae0ae-3567-458a-86ca-bb1fa7bedf6e
Saksalaisten pelkällä polttomottorilla varustettujen vanhanaikaisten autojen myynti vajoaa
110
83
Vastaukset
- Anonyymi
Tuo on mielestäsi suomalaisille hyvä uutinen vai? Suomen talous on hyvin riippuvainen Saksasta. Millä ne tilatut Corollat maksetaan, kun talous on lähtenyt jo laskuun ja työpaikat lähtevät kohta taas rytinällä alta?
- Anonyymi
Ainoastaam K Auton talous on riippuvainen VW uskovaisten lojaalisuudesta.
- Anonyymi
Tojon hybridit ovat 100% bensalla käyviä kikottimia. Toyotalla on ainoastaan yksi ladattava automalli koko maailmassa ja VW on jo esitellyt toisen sukupolven sähköautot.
Tämän vuoksi Toyotan lasku on rajussa laskussa. Esim USAssa laskua on jo nyt noin 80.000 ja VW kasvattaa etumatkaansa maailman ykkösenä.
https://largest.org/technology/automakers/- Anonyymi
Ei kasvata. Tätä vuonnakaan se ei tule olemaan maailman ykkönen. USA:ssakin markkina osuus on vain 2,8 % kun Toyotan markkinaosuus sensijaan on 14 %.
https://tyre-asia.com/wp-content/uploads/2016/07/USA-auto-brand-market-share-pie-chart-February-2016.jpg
Toyotan markkinaosuus sen sijaan näyttää nousseen alkuvuonna kaikissa maanosissa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kasvata. Tätä vuonnakaan se ei tule olemaan maailman ykkönen. USA:ssakin markkina osuus on vain 2,8 % kun Toyotan markkinaosuus sensijaan on 14 %.
https://tyre-asia.com/wp-content/uploads/2016/07/USA-auto-brand-market-share-pie-chart-February-2016.jpg
Toyotan markkinaosuus sen sijaan näyttää nousseen alkuvuonna kaikissa maanosissa.Onko pelkkä helmikuu sinulle koko alkuvuosi. Toyotan myynti on puolessa vuodessa laskenut 3,7%. Esim Teslan kasvoi 91,1%.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kasvata. Tätä vuonnakaan se ei tule olemaan maailman ykkönen. USA:ssakin markkina osuus on vain 2,8 % kun Toyotan markkinaosuus sensijaan on 14 %.
https://tyre-asia.com/wp-content/uploads/2016/07/USA-auto-brand-market-share-pie-chart-February-2016.jpg
Toyotan markkinaosuus sen sijaan näyttää nousseen alkuvuonna kaikissa maanosissa.VW on ollut ykkönen jo vuodesta 2017 saakka ja voittokulku jatkuu.
Tojo on ottanut kunnon syöksylaskun päämarkkina-alueellaan usassa.
Myynti pudonnut paljon markkinoita enemmän. Pudotus on nyt noin 80.000 autoa verratuna vuoden takaiseen.
Jenkit tykkävät sähköstä, sen näkee Teslan kasvusta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
VW on ollut ykkönen jo vuodesta 2017 saakka ja voittokulku jatkuu.
Tojo on ottanut kunnon syöksylaskun päämarkkina-alueellaan usassa.
Myynti pudonnut paljon markkinoita enemmän. Pudotus on nyt noin 80.000 autoa verratuna vuoden takaiseen.
Jenkit tykkävät sähköstä, sen näkee Teslan kasvusta.Ladattava Prius näkyy olevan siellä toiseksi myydyin sähköauto Tesla 3;n jälkeen.
- Anonyymi
Juuri viime viikolla uutisoitiin kuinka VW:n tulos on noussut 30% vaikka autotoja on myyty vähemmän.
Toyota on vain sellainen surkea tuhnaus ettei se kiinnosta kuin Suomessa ja kehitysmaissa.- Anonyymi
Volkswagen tehtailee nykyään enää vääriä lehdistötiedotteita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Volkswagen tehtailee nykyään enää vääriä lehdistötiedotteita.
Ottiko sieluun kun VW pärjääkin??
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Volkswagen tehtailee nykyään enää vääriä lehdistötiedotteita.
Et taida ymmärtää hevon v****ua pörssisäännöksistä kun väität tuollaista. Kannattaa pysyä siellä ojankaivuuhommissa, jos sulla edes duunia on.
Anonyymi kirjoitti:
Et taida ymmärtää hevon v****ua pörssisäännöksistä kun väität tuollaista. Kannattaa pysyä siellä ojankaivuuhommissa, jos sulla edes duunia on.
Kyllä minä nämä hommat tiedän kun olen Kajaanin kauppakoulun merkantti ja ankara virtuaali-pörssihai.
- Anonyymi
Niin, tuossa artikkelissa puhuttiin yleisestä markkonoitten hiipumista ja tietenkin silloin myös autokauppa hiljenee. Toyotaa myydään myös vähemmän kuin talouden noustessa. Trumpin uhkaillut ym. vaikuttavat myös eri alojen odotuksiin ja ne varautuvat myös.
- Anonyymi
Automaailma (poislukien jälkeenjäänyt tojo) on siirtymässä sähköiseen aikakauteen ja osana sitä on vanhojen työpaikkojen häviäminen ja uusien työpaikkojen syntyminen.
Vähän niinkuin reilut satavuotta oli saatanasti hevosenhoitajia, mutta vähän automekaanikkoja. Nyt toisinpäin.
VW on pitkällä tässä muutoksessa koska se on tehnyt sähköautoja jo pitkään ja esitellyt jo toisen sukupolven sähköautot. Tojolta puuttuu se ensimmäinenkin sukupolvi.
Uudet työpaikat Eurooppaan syntyvät esimerkiksi VW:n jättiläis-akkutehtaalle joka rakennetaan Saksaan.
https://electrek.co/2019/05/14/volkswagen-build-new-battery-cell-factory-electric-car/- Anonyymi
Toyotan hybridien myynti vuoden ensimmäisellä puoliskolla Euroopassa nousi 18 % edellisvuoteen verrattuna. Toyotien myynti nousi 3,2 % kun autojen myynti muutoin laski. Kuusi kymmenenstä osti hybridin.
- Anonyymi
Toyota on noissa akkuaioissa paljon edellä saksalaisia. Lisäksi akut tulevat olemaan Toyotan patentoimia uudenlaisa kiinteän elekrolyytin akkuja.
https://www.tivi.fi/uutiset/nyt-haetaan-akkulapimurtoja-isoilla-panoksilla-jattilaiset-perustavat-yhteisen-akkutehtaan/691aa90e-4473-31da-9c96-64f35e98870f
https://tekniikanmaailma.fi/toyota-teki-yllattavan-sahkoautosiirron-kiinassa-ryhtyi-kilpailijansa-bydn-kumppaniksi/
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/toyotalta-tulossa-sahkoautoilun-mullistava-akku-vallankumouksellinen/ceaef79f-cba5-3926-8083-bfd14894b797
https://autotoday.fi/subarun-ensi-vuonna-julkistettavassa-sahkoautossa-on-uusi-akkuteknologia/ - Anonyymi
Toyota on myös sähköautojen kehityksen kärjessä. Onhan se tehnyt kaikki ympäristöystävälliset uudet innovaatiot. Hybridit, ladattavat hybridti ja vety autot.
Nyt se tuo ensi kesäkuussa markkinoille aivan uudenlaisen ja uudenlaisilla akuilla varustetun sähköauton. Toyota haluaa, että se voisi esitellä julkisuudelle kiinteän elektrolyytin akkuteknologiaa ensi kesänä järjestettävien olympialaisten yhteydessä.
https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/vauhtia-tayssahkoon-toyota-kiristaa-aikataulua-ja-kehitystyota/
- Anonyymi
K Autoa odottaa tutkinta systemaattisesta törkeästä petoksesta, katotaan sitten kuinka leuhkoja ovat kun häkki heiluu.
- Anonyymi
Aijaijai nyt meni loppukesä piloille
- Anonyymi
Onko tutkintavankeutta tiedossa ja kauanko pitävät häkissä yhtämittaa?
- Anonyymi
Tojonlupauksia jostain tulevasta tekniikasta. Tulee ehkä joskus kuluttajille, jos koskaan.
Mainosmateriaalia on helppo julkaista, mutta kuluttatuotteiden julkaiseminen on vähän eri juttu.
VWllä on asiasta jo monen vuoden näyttö, tojolla pelkkiä lupauksia.
Tällä hetkellä VW muuntaa kahta suurta tehdastaan ID.3n valmistamiseen ja mega-akkutehtaan rakennus alkaa. Vähän eri luokan valmiusaste kuin tojon powerpoint-esitykset.
Tojolla on lupauksia, VWllä on tekoja.- Anonyymi
Ja VW lupaukset pitää, hahahaa
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15782505/volkswagen-autonominen-auto
Tuonkin piti olla tuotannossa jo ens vuonna, vaan nyt ei ole tietoa saavatko ikinä tuotantoon. VW on kusessa kun sillä ei ole enää alihankkijoita joilta varastaa teknologiaa, kaikki kerttelee minkä kerkeää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja VW lupaukset pitää, hahahaa
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15782505/volkswagen-autonominen-auto
Tuonkin piti olla tuotannossa jo ens vuonna, vaan nyt ei ole tietoa saavatko ikinä tuotantoon. VW on kusessa kun sillä ei ole enää alihankkijoita joilta varastaa teknologiaa, kaikki kerttelee minkä kerkeää."Ja VW lupaukset pitää, hahahaa"
Kyse ei ole siitä mitä on luvattu vaan siitä mitä on tehty. VW on tehnyt sähköautoja jo vuosia, se on esitellyt ID.3:n ja tuotantolinjojen muutostyöt ovat menossa.
Tojolla ei teko-listalta löydy yhtään mitään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Ja VW lupaukset pitää, hahahaa"
Kyse ei ole siitä mitä on luvattu vaan siitä mitä on tehty. VW on tehnyt sähköautoja jo vuosia, se on esitellyt ID.3:n ja tuotantolinjojen muutostyöt ovat menossa.
Tojolla ei teko-listalta löydy yhtään mitään.Olet oikeassa, Toyota ei ole myynyt miljoonia huijaus dieseleitä kuten VW.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet oikeassa, Toyota ei ole myynyt miljoonia huijaus dieseleitä kuten VW.
Hyvä väistöyritys, NOT.
Mijoonaan kertaan käytetty.
Sähköautoissa volsu vie tojoa satanolla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Ja VW lupaukset pitää, hahahaa"
Kyse ei ole siitä mitä on luvattu vaan siitä mitä on tehty. VW on tehnyt sähköautoja jo vuosia, se on esitellyt ID.3:n ja tuotantolinjojen muutostyöt ovat menossa.
Tojolla ei teko-listalta löydy yhtään mitään.Mistäs sinä tiedät millaiset linjat tojolla on ja mitäs ne valmistaa.
Ja jos yhtää tiedät niin tojolla toki ollut sähköautoja jo monta vuotta tuotannossa.ei ole tuotu eurooppaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistäs sinä tiedät millaiset linjat tojolla on ja mitäs ne valmistaa.
Ja jos yhtää tiedät niin tojolla toki ollut sähköautoja jo monta vuotta tuotannossa.ei ole tuotu eurooppaan.Jos Toyota valmistaisi sähköautoja niin se ei julkaisisi tiedotetta jossa kerrotaan että se aikoo esitellä ensimmäiset sähköautot muutaman vuoden päästä.
https://electrek.co/2019/06/07/toyota-electric-car-images-accelerate-plan/
Vai onko liian vaikea päättelytehtävä terolle? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos Toyota valmistaisi sähköautoja niin se ei julkaisisi tiedotetta jossa kerrotaan että se aikoo esitellä ensimmäiset sähköautot muutaman vuoden päästä.
https://electrek.co/2019/06/07/toyota-electric-car-images-accelerate-plan/
Vai onko liian vaikea päättelytehtävä terolle?Huoh..
Kyllä esittelee sähköautot jotka tulee myyntiin ympäri maailman.
Mutta japanissa on myynnissä ollut pikkuisia kaupunkisähköautoja vuosia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huoh..
Kyllä esittelee sähköautot jotka tulee myyntiin ympäri maailman.
Mutta japanissa on myynnissä ollut pikkuisia kaupunkisähköautoja vuosia.Kerropa mikä on niiden mallinimi. Tojon sivuilla on kyllä esitelty tällaisten pikkukopperoiden konsepteja, mutta tuotantoon saakka niistä ei ole mennyt mikään.
Korjaa jos olen väärässä. Se on helppoa, kerrot vain tuotantomallin nimen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerropa mikä on niiden mallinimi. Tojon sivuilla on kyllä esitelty tällaisten pikkukopperoiden konsepteja, mutta tuotantoon saakka niistä ei ole mennyt mikään.
Korjaa jos olen väärässä. Se on helppoa, kerrot vain tuotantomallin nimen.Ei ole löytynyt nimiä sähkötojotille joita Japaniassa myydään. Eipä ollut kovin suuri yllätys.
Jatkakaa etsimistä.
- Anonyymi
"Onhan se tehnyt kaikki ympäristöystävälliset uudet innovaatiot. Hybridit, ladattavat hybridti ja vety autot."
Taas tämä sama valhe. Etkö parempaan kykene?
Honda teki Clarity fcx:ää jo 10 vuotta ennen Miraita. Chevy Volt oli vuoden edellä ladattavaa pruiskista.
Miten voit olla noin mielikuvitukseton ettet keksi uusia valheita kun nämä vanhat on todistettu valheiksi jo 100 kertaa?- Anonyymi
Onko VW maailman innovatiivisin valmistaja, 1.4 TSI ja roikkuvat ovet sekä ruoste, 85 miljardia kun annatte kehitykseen niin VW takaa että johtajat ostaa kalleimmat talot, autot ja huvijahdit itselleen. Kun VW johtajat kärähtää ne palkitaan sadoilla miljoonilla asiakkailta ja saksan valtiolta kupatuilla euroilla.
Toyotalla johtaja laitettaisi tekemään harakiri moisesta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko VW maailman innovatiivisin valmistaja, 1.4 TSI ja roikkuvat ovet sekä ruoste, 85 miljardia kun annatte kehitykseen niin VW takaa että johtajat ostaa kalleimmat talot, autot ja huvijahdit itselleen. Kun VW johtajat kärähtää ne palkitaan sadoilla miljoonilla asiakkailta ja saksan valtiolta kupatuilla euroilla.
Toyotalla johtaja laitettaisi tekemään harakiri moisesta.Et näköjään sittenkään halua puhua autoilun kehityksestä. Taisi tulla sen verran lunta tupaan kun alettiin puhumaan mitä sähköautot oikeasti ovat ja miten tojo ei ole saanut mitään aikaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et näköjään sittenkään halua puhua autoilun kehityksestä. Taisi tulla sen verran lunta tupaan kun alettiin puhumaan mitä sähköautot oikeasti ovat ja miten tojo ei ole saanut mitään aikaan.
Edellä kerrottiin sinulle aivan riittävästi siitä missä Toyoita menee. Sekö ei mene perille mitä Toyotan on saanut aikaan. Toyota toi myös markkinolle ensimmäisenä nykymuotoisen sähköauton vuonna 1997 eli 11 vuotta ennen Teslaa. Ensimmäinen Tesla ajettiin ulos tehtaasta vuonna 2008. Kehitys on ollut huimaa ja Volkswagen on käyttänyt etsikkoaikansa päästöhuijausohjelmistojen kehittelyyn. Kun ensi kesänä Toyota rämäyttää oikein kunnolla niin sulla on housut nilkoissa.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Toyota_RAV4_EV - Anonyymi
"Honda teki Clarity fcx:ää jo 10 vuotta ennen Miraita. Chevy Volt oli vuoden edellä ladattavaa pruiskista. "
Harjoitelmia on maailma täynnä. Toyota tekee autoja jotka toimivat kovassa arkikäytössäkin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Honda teki Clarity fcx:ää jo 10 vuotta ennen Miraita. Chevy Volt oli vuoden edellä ladattavaa pruiskista. "
Harjoitelmia on maailma täynnä. Toyota tekee autoja jotka toimivat kovassa arkikäytössäkin.Turha valehdella ja väännellä. Tojo ei ole ollut ensimmäinen kummassakaan. Näyttää ottavan koville kun pitää alkaa keksimään näitä rinnakkaistodellisuuksia.
Ei ole kaverilla selkärankaa lainkaan. Anonyymi kirjoitti:
"Honda teki Clarity fcx:ää jo 10 vuotta ennen Miraita. Chevy Volt oli vuoden edellä ladattavaa pruiskista. "
Harjoitelmia on maailma täynnä. Toyota tekee autoja jotka toimivat kovassa arkikäytössäkin.Harjoitelmiahan ne Volkkarin hybridit olivat, se on myönnettävä. Harmittaa kun WLTP tuli ja autot joutuivat huijauksen takia myyntikieltoon.
- Anonyymi
VW säköautolla pääsee 50 km, Keskon latauspisteissä hidas 12 tunnin lataus, siinä se reissu meneekin volkkaria ladatessa. Perheet saa uuden harrastuksen. Hei me lähdetään lataamaan volkkarin akkua, jos meistä ei ihan heti kuulu niin ällää turhaan huolestuko, olemme jossain lataamassa akkua.
Voidaan siis todeta, että Volkswagen kuskit todella lataa akkujaan kun ovat lomalla.- Anonyymi
Onko tää tulevaisuus? Ei kiitos, ostan Toyotan.
- Anonyymi
Sähköauto ladataan kotona yönyli ja ajetaan viisi kertaa halvemmalla kuin höpöhybridillä. Tojo on itsekin myöntänyt että se on lopettanut höpöhybridien kehittämisen ja keskittyy täysillä sähköautoihin.
https://www.reuters.com/article/us-toyota-electric/toyota-speeds-up-electric-vehicle-schedule-as-demand-heats-up-idUSKCN1T806X
Miksi Toyota panostaisi kaiken sähkiksiin jos ne ovat huono ratkaisu?
- Anonyymi
Ensivuoden heinäkuussa jokainen suomalainen tuntee nämä yritykset.
Panasonic, Toshiba, Toyota ja BYD.
Jos haluat, opiskele niistä jo nyt. Euroopan autoteollisuus jää silloin seisomaan housut nilkoissa.- Anonyymi
Ensi vuoden heinäkuussa Tojo on taas yhden vuoden enemmän jäljessä. VW on tehnyt jo vuosi-kaksi sitten noin 50 miljardin sopimukset akuista Samsungin ja Panasonicin kanssa. Tojo on niin jäljessä.
https://electrek.co/2018/05/04/vw-doubles-electric-vehicle-battery-contracts-billion/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ensi vuoden heinäkuussa Tojo on taas yhden vuoden enemmän jäljessä. VW on tehnyt jo vuosi-kaksi sitten noin 50 miljardin sopimukset akuista Samsungin ja Panasonicin kanssa. Tojo on niin jäljessä.
https://electrek.co/2018/05/04/vw-doubles-electric-vehicle-battery-contracts-billion/Nää oli niitä laittomia akkuja jotka tyhmä VW johto sokeana osti, liikaa raskasmetalleja. Oli jo aikakin että VW saa maistaa miltä tuntuu kun kusetetaan oikein huolella. 50 miljardia maksoi ongelmajätteestä 😁
Ootko yhtään perillä mistään vai estääkö uskontosi totuuden? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nää oli niitä laittomia akkuja jotka tyhmä VW johto sokeana osti, liikaa raskasmetalleja. Oli jo aikakin että VW saa maistaa miltä tuntuu kun kusetetaan oikein huolella. 50 miljardia maksoi ongelmajätteestä 😁
Ootko yhtään perillä mistään vai estääkö uskontosi totuuden?Ei noita akkuja ole edes vielä toimitettukaan pösilö. ID.3 tuotanto alkaa vasta loppuvuodesta. Toimitettavat akut tulevat olemaan laillisia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei noita akkuja ole edes vielä toimitettukaan pösilö. ID.3 tuotanto alkaa vasta loppuvuodesta. Toimitettavat akut tulevat olemaan laillisia.
Hahaa, VW vaan naamioi ne kielletyt akut ja myy ne teille tyhmille. Luuletko tosiaan, että niillä on varaa niellä 50 miljardin tappio? Ei ole. Toi uus malli kehitettiin uutta suurta huijausta varten.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hahaa, VW vaan naamioi ne kielletyt akut ja myy ne teille tyhmille. Luuletko tosiaan, että niillä on varaa niellä 50 miljardin tappio? Ei ole. Toi uus malli kehitettiin uutta suurta huijausta varten.
Ihan samaa teki viallisten 1.4 TSI moottoreiden ja DSG vaihteistojen kanssa, myi paskat meille tyhmille, vieläki hävettää että näin fiksukin meni halpaan kun oli niin houkutteleva ostos 😁 Mitään muuta ikinä katunu näin paljon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hahaa, VW vaan naamioi ne kielletyt akut ja myy ne teille tyhmille. Luuletko tosiaan, että niillä on varaa niellä 50 miljardin tappio? Ei ole. Toi uus malli kehitettiin uutta suurta huijausta varten.
"Hahaa, VW vaan naamioi ne kielletyt akut ja myy ne teille tyhmille. Luuletko tosiaan, että niillä on varaa niellä 50 miljardin tappio?"
Tämän pojan päätä paljoa järki pakota.
Ensinnäkin ei laittomalla akulle varustetulle autolle saa tyyppihyväksyntää.
Toisekseen, mistä tuo 50 miljardin tappio nyt tulisi?
Sää olet aivan sekaisin taas. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Hahaa, VW vaan naamioi ne kielletyt akut ja myy ne teille tyhmille. Luuletko tosiaan, että niillä on varaa niellä 50 miljardin tappio?"
Tämän pojan päätä paljoa järki pakota.
Ensinnäkin ei laittomalla akulle varustetulle autolle saa tyyppihyväksyntää.
Toisekseen, mistä tuo 50 miljardin tappio nyt tulisi?
Sää olet aivan sekaisin taas.Ne osti jo laittomia akkuja jotka pitää saada kaupaksi tai muuten tulee iso miinus. Kuinka tyhmä olet? Mä etin sulle sen linkin.
- Anonyymi
Noin ne naamioidaan kätevästi.
- Anonyymi
Ja se Samsung kauppa on aikaa sitten peruttu
https://www.electrive.com/2019/05/27/volkswagens-battery-supply-may-be-in-trouble/ - Anonyymi
Eikä oo mitään pitkäikäsiä noi VW sähköautot, akku kestää koko takuuajan 2 vuotta, samoin auto :)
https://www.greencarreports.com/news/1122910_volkswagen-says-ev-batteries-to-last-the-life-of-the-car - Anonyymi
Ja 124 000 laitonta akkua piti vaihtaa, onko ollu takaisinkutuja suomessa? Tai missään?
https://phys.org/news/2018-07-volkswagen-recall-electric-cars.html - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ensi vuoden heinäkuussa Tojo on taas yhden vuoden enemmän jäljessä. VW on tehnyt jo vuosi-kaksi sitten noin 50 miljardin sopimukset akuista Samsungin ja Panasonicin kanssa. Tojo on niin jäljessä.
https://electrek.co/2018/05/04/vw-doubles-electric-vehicle-battery-contracts-billion/Samsung
Jotta huijaus onnistuisi täydellisesti, niin VW tekee ite
Volkswagen will produce its own car batteries and mobile EV chargers
https://www.engadget.com/2019/01/25/volkswagen-produce-car-batteries/?guccounter=1&guce_referrer=aHR0cHM6Ly93d3cuZ29vZ2xlLmZpL3VybD9zYT10JnJjdD1qJnE9JmVzcmM9cyZzb3VyY2U9d2ViJmNkPTEmdmVkPTJhaFVLRXdpN3c3MkYyLXZqQWhXa3RJc0tIU1J1REdBUUZqQUFlZ1FJQUJBQiZ1cmw9aHR0cHMlM0ElMkYlMkZ3d3cuZW5nYWRnZXQuY29tJTJGMjAxOSUyRjAxJTJGMjUlMkZ2b2xrc3dhZ2VuLXByb2R1Y2UtY2FyLWJhdHRlcmllcyUyRiZ1c2c9QU92VmF3MnBaU2RwTlpYMmdpUXBsbzJDcUxraA&guce_referrer_sig=AQAAAC1h2Jb2O81bj7bS4mYPaeLjJeEEnsl3qMIZbyaQrFy9uY71RhuNrgQt3AIvwwLm3hcFINx4UYCJgWf6nxqDCX6hsF7g54viOlKLW6I6i57v3Osm0mg7ANyF91hlbUsZ28PT5A1Z6vy249_sgSjiyHK8hP8lkG1LeyOZ4itg94-G
- Anonyymi
Mikä mahtaa olla VWn hybridiakkujen takuu?
Toistaiseksi se on ollut 2v kuten koko auton kun Toitottimen hybriakkutakuu on 10v/350tkm.
Aika varmaa on että Tojotin myöntää myös ladattavan hybridin akulle 10v takuun.- Anonyymi
Ja Toyota tulkitsee 45% kapasiteetin riittävän, eikä sitä parempaa vaihdeta takuuseen. Miksi Toyota rajoittaa auton takuun 100km:iin??
VW:n sähköautojen ja ladattavien hybridien akkutakuu on 8 vuotta/160 tkm. - Anonyymi
Elinikäinen takuu eli just just 2 vuotta
https://www.greencarreports.com/news/1122910_volkswagen-says-ev-batteries-to-last-the-life-of-the-car - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Elinikäinen takuu eli just just 2 vuotta
https://www.greencarreports.com/news/1122910_volkswagen-says-ev-batteries-to-last-the-life-of-the-car2 vuotta tai 20 tkm.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja Toyota tulkitsee 45% kapasiteetin riittävän, eikä sitä parempaa vaihdeta takuuseen. Miksi Toyota rajoittaa auton takuun 100km:iin??
VW:n sähköautojen ja ladattavien hybridien akkutakuu on 8 vuotta/160 tkm.Miksi valehtelet 45 % kapasiteetista.
- Anonyymi
Tojohönöllä paniikki päällä kun hybridihuijaukse pää on näkyvissä ja Toyotan johtokin on sen vahvistanut. Samaan aikaan VW porskuttaa maailman ykösenä ja johtaa sähköautojen kehitystä useita vuosia.
VW:llä on pullat hyvin uunissa.
https://largest.org/technology/automakers/- Anonyymi
Entäs ne törkeet petokset, varo vaan ettet tukehdu siihen pullaan...
- Anonyymi
Wolfsburgin pojilla on vahvat leuat ja Merkelin vankkumat tuki takanaan. Tämä pulla on kohta pureskeltu ja seuraavasta leivotaan vielä isompi.
ID.3 :sta on helppo ennustaa jättimenestystä ja game-changeria. - Anonyymi
Loppuu laulelot saksalaisista menneisyyteen jääneistä autoista jo loppuvuonna kun ensirekisteröintitilasatot kuukausittain ovat järkyttävän kylmäävää luettavaa Toyotan suosion noustessa pilviin. Lisäksi ensi kesänä Tokiossa lävähtää oikein kunnolla.
- Anonyymi
😁 on se hauskaa tuo VW ahdinko...ja syvenee päivä päivältä. Myynnit suomessa loppuu kokonaan vuodem loppuun mennessä, suomen presidentti kieltää myynnit.
- Anonyymi
Japanialaiset insinöörit kelaavat näitä videoita useaan kertaan.
https://www.youtube.com/watch?v=4AqHpoexQ8U&t=21s - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Japanialaiset insinöörit kelaavat näitä videoita useaan kertaan.
https://www.youtube.com/watch?v=4AqHpoexQ8U&t=21sBrexitin epävarmuudella, Kiinan kysynnällä ja Drampin kauppasodalla ei ole mitään tekemistä saksalaisten autojen kysynnän laskun kanssa. Kyseessä on vanhanaikaisten autojen myynnin lasku hybridien ja sähköautojen myynnin lisääntyessä maailmalla. Tutkikaa. Se on lopputulos.
Terveisin vähän parempi analyytikko. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Brexitin epävarmuudella, Kiinan kysynnällä ja Drampin kauppasodalla ei ole mitään tekemistä saksalaisten autojen kysynnän laskun kanssa. Kyseessä on vanhanaikaisten autojen myynnin lasku hybridien ja sähköautojen myynnin lisääntyessä maailmalla. Tutkikaa. Se on lopputulos.
Terveisin vähän parempi analyytikko.Niin, sinä se arempi mestari olet ollut aina ja osannut tulkita paremmin asiat kuin esim. Taloussanomien toimittajat talousasuoissa ja näet palavien autojen kuvatkin aina Skodina oikeasta merkistä välittämättä. Olet niin hienoa ja älykäs Tero.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Brexitin epävarmuudella, Kiinan kysynnällä ja Drampin kauppasodalla ei ole mitään tekemistä saksalaisten autojen kysynnän laskun kanssa. Kyseessä on vanhanaikaisten autojen myynnin lasku hybridien ja sähköautojen myynnin lisääntyessä maailmalla. Tutkikaa. Se on lopputulos.
Terveisin vähän parempi analyytikko.Minä tutkin. Tässä on lopputulos.
VW on jo kolmatta vuotta putkeen maailman suurin autonvalmistaja.
https://largest.org/technology/automakers/
Tojon on suurin häviäjä isoista kuuden prosentin dyykkauksella sen päämarkkina-alueella USA:ssa.
http://www.goodcarbadcar.net/u-s-auto-manufacturer-sales-figures/
En ota kantaa miksi näin on, mutta nämä ovat faktat.
- Anonyymi
"Nyt mennään pitäkäähän kiinni" kirjoitti yksi noista asiantuntijoista:
https://twitter.com/sapakarinen/status/1156133604587704320 - Anonyymi
Hauskoja nuo Toyotan halpishybridit, ihan naurettavia autoiksi. Muut sentään laittavat mukaan pakettiin suorituskykyä ja mukavuutta. Toyota meluaa ja ruostuu.
Bensa-auto on vielä kymmeniä vuosia ainoita oikeita autoja joissa saa tehot ja ominaisuudet järkevään hintaa.- Anonyymi
Onhan ne halpishybridejä. Niissä ei ole paljon veroa pienten päästöjen vuoksi. Siksi ovat todella halpoja.
- Anonyymi
Volkkari ja Audi laitto dieseleihin tehoja, tuli konsernille melko kalliiksi, mitä jotain 100 miljardia suli eli koko konsernin varat, nyt konserni kitkuttelee lainarahalla.
- Anonyymi
Se miksi Japanilaiset ovat olleet aina kärjessä vähäpäästöisissä autoissa johtuu siitä, että Saksassa ei ole juuri oikeita suurkaupunkeja, jossa saaste on todella suuri ongelma. Pitää muistaa se, että Japani on suurempi pinta-alaltaan kuin Saksa, mutta siellä on myös asukkaita 50 miljoonaa enemmän kuin Saksassa. Lisäksi Japanin suurin kaupunki on väkiluvultaan suurempi kuin viisi Saksan suurinta yhteensä.
Heillä on todella tarve kehitttää vähäpäästöisiä autoja toisin kun Saksalla, joka saastuttaa liikenteellään tällä hetkellä enemmän maapalloa kuin Japani, vaikka on väkiluvultaan huomattavasti pienempi.- Anonyymi
Vai että kärjessä. Pelkkää tyhjää höpötystä vastoin faktoja. VW on tehnyt vuosikausia nollapäästöisiä sähköautoja, pienipäästöisiä kaasuautoja ja lataushybridejä. Nyt markkinoille tulee toisen sukupolven sähköautot.
Missä on Tojon näytöt? Tarjonta on melkein kokonaan 100% bensalla kulkevia höpöhybridejä, poikkeuksena yksi kuppainen lataushybridi.
Terot elävät mielikuvitusmaailmassa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vai että kärjessä. Pelkkää tyhjää höpötystä vastoin faktoja. VW on tehnyt vuosikausia nollapäästöisiä sähköautoja, pienipäästöisiä kaasuautoja ja lataushybridejä. Nyt markkinoille tulee toisen sukupolven sähköautot.
Missä on Tojon näytöt? Tarjonta on melkein kokonaan 100% bensalla kulkevia höpöhybridejä, poikkeuksena yksi kuppainen lataushybridi.
Terot elävät mielikuvitusmaailmassa.Ai sen eGolfin jossa riittää niitä takaisinkutsuja, on nimittäin niin keskonen auto että voidaanko edes autosta puhua sanama päivänä, mitä?
- Anonyymi
Toki eGolf on väistyvää ja vanhaa teknologiaa, mutta jostain on aloitettava. Tojolta tämä avaus on vielä tekemättä kokonaan.
Ja takaisinkutsuista: Traficomin sivuilta eGolfilla on kirjattu tasan yksi takaisinkutsu.
Esim Auriksella niitä on 11 ja Corollalla 21. Mitäs keskosia nämä ovat?
https://www.traficom.fi/fi/liikenne/tieliikenne/takaisinkutsut - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai sen eGolfin jossa riittää niitä takaisinkutsuja, on nimittäin niin keskonen auto että voidaanko edes autosta puhua sanama päivänä, mitä?
Kerrataanpa faktat vähäpäästöisten autojen valmistuksesta ettei lipsahdeta sivuraiteille.
VWn ENSIMMÄISEN sähkö-sukupolven eGolf on korvautumassa TOISEN sukpolven ID.3:lla. Malli julkaistaan tänä vuonna.
Toyotan ENSIMMÄISEN sukupolven sähköautosta ei ole mitään muuta kuin lupauksia.
Jos katsoo faktoja valmistajien mallistosta eikä sepustuksia väkiluvuista eikä muista höpöhöpöjutuista niin on aika selvää kumpi on efellä. Ja paljon. Anonyymi kirjoitti:
Vai että kärjessä. Pelkkää tyhjää höpötystä vastoin faktoja. VW on tehnyt vuosikausia nollapäästöisiä sähköautoja, pienipäästöisiä kaasuautoja ja lataushybridejä. Nyt markkinoille tulee toisen sukupolven sähköautot.
Missä on Tojon näytöt? Tarjonta on melkein kokonaan 100% bensalla kulkevia höpöhybridejä, poikkeuksena yksi kuppainen lataushybridi.
Terot elävät mielikuvitusmaailmassa.Eihän nuo Volkkarin sähköautot oikeasti ole kuin sähköautoharjoitelmia joilla ei etenkään talvella uskalla lähteä 30 km kauemmas jos meinaa takaisinkin vielä tulla. Kovasti minä kuitenkin yritän valehdella ja vängätä katkeraan loppuun asti.
- Anonyymi
Nyt sotket asioita. Nazit on kyllä tehneet kaasuKAMMIOITA mutta siihen se jääkin. Sähköautoja ei ole pystyneet tekemään kun niillä raukoilla ei ole auton akkuja. Koko euroopassa on autojen akkutuotannosta 1%. Se mitä VW:llä on sähköistä on kiinassa valmistettavat kiinalaiseen tekniikkaan pohjautuvat sähköautot.
VW:n suurin markkina on Kiina ja sielläkin helvetinmoiset vaikeudet kun kiinalaisetkaan ei tykkää tulla huijatuksi.
Lopulta VW:llä on vain hakaristilippu jäänteenä Hitleriltä kun perusti VW:n. - Anonyymi
eGolf - pieniä ongelmia pakkasessa
Vierailevana tähtenä viileä Volkswagen e-Golf
https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/vuosi-sahkolla-vierailevana-tahtena-viilea-volkswagen-e-golf/
Tätä on VW ylivoima
Vähän tulee vilu
Mielenkiintoisin ero kaksikon välillä liittyy matkustamon mukavuuteen. Jos viime viikolla totesimme Hyundain lämpiävän nopeasti ja pysyvän miellyttävän lämpöisenä kovallakin kelillä, alkaa Volkswagenin ohjaksissa oikeasti kaipaamaan lämmitettävää ohjauspyörää. Ei ajaessa uhkaa vilu tulla, mutta pyydettyyn 22 asteeseen lämpötila ei nouse. Puhallus on varsin heikkoa, eikä lämpötila nouse merkittävästi, vaikka ilmastoinnin hallinnan ottaisi automatiikalta omiin käsiin. Erikoista, kun huomioi vielä e-Golfin Ioniqia suuremman energiankulutuksen.
Loppumatka Kuninkaantien ABC:lle sujuu yksinkertaisesti hansikkaat kädessä ja pipo päässä. E-Golfilla tarkenee, mutta polttomoottoriautoon tottuneelle kyse on erikoisesta mukavuuskysymyksestä – etenkin kun Hyundai todistaa sähköauton voivan lämmetä erittäin miellyttäväksi ja taittaa yhtä pitkän matkan
Haikeat jäähyväiset
https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/vuosi-sahkolla-haikeat-jaahyvaiset/- Anonyymi
"Alkaa olla – osin haikeidenkin – jäähyväisten aika. Olisihan tuolla ajanut pidempäänkin."
Ei vaikuta kovin pettyneeltä kaverilta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Alkaa olla – osin haikeidenkin – jäähyväisten aika. Olisihan tuolla ajanut pidempäänkin."
Ei vaikuta kovin pettyneeltä kaverilta.Haikeus tuli kun luopui Huyandaista, opettele lukemaan kössi!!! Volkkariin jäätyi, VW ei suostunut edes latamaa pakkasella, tietty jos viihtyy pakaetimessa niin ilman muuta eGolf alle :)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Haikeus tuli kun luopui Huyandaista, opettele lukemaan kössi!!! Volkkariin jäätyi, VW ei suostunut edes latamaa pakkasella, tietty jos viihtyy pakaetimessa niin ilman muuta eGolf alle :)
Tässä on puhuttu sähköautoista yleensä, ei eGolfista.
eGolf on monta vuotta vanha malli ja poistumassa ID.3:n tieltä. Jos haluaa puhua VW:n sähköautoista vuonna 2019 niin silloin pitää puhua ID.3:sta. Mallista on jo julkaistu koeajoja ja virallinen julkistus on parin kuukauden päässä Frankfurtissa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä on puhuttu sähköautoista yleensä, ei eGolfista.
eGolf on monta vuotta vanha malli ja poistumassa ID.3:n tieltä. Jos haluaa puhua VW:n sähköautoista vuonna 2019 niin silloin pitää puhua ID.3:sta. Mallista on jo julkaistu koeajoja ja virallinen julkistus on parin kuukauden päässä Frankfurtissa.Mutta eihän tuota ID.3:sta ole edes olemassa vielä, ei edes toimivaa protoa, autonomisesta autosta oli sentään kauko-ohjattava proto eli se sentään toimi jotenkin...
Onhan toi VW uusi tehty niin mummoille että kenen luulet tollasen ostavan? Mummot ostaa volkkareita nykypäivinä, GTI oli ehkä joskus jotain mutta sekin täyttä paskaa kun moottori ja vaihteistoremppaa tiedossa pienillä kilometreilla. VW ei hyväksi muutu kehumalla. Pilasi maineensa totaalisesti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta eihän tuota ID.3:sta ole edes olemassa vielä, ei edes toimivaa protoa, autonomisesta autosta oli sentään kauko-ohjattava proto eli se sentään toimi jotenkin...
Onhan toi VW uusi tehty niin mummoille että kenen luulet tollasen ostavan? Mummot ostaa volkkareita nykypäivinä, GTI oli ehkä joskus jotain mutta sekin täyttä paskaa kun moottori ja vaihteistoremppaa tiedossa pienillä kilometreilla. VW ei hyväksi muutu kehumalla. Pilasi maineensa totaalisesti.Mikä idea heitellä noitä ilmiselviä valheita?
Tässä video tuotantoversion koeajosta.
https://youtu.be/4AqHpoexQ8U
Mut oikeesti. Mikä juttu tuollainen jatkuva HUONO valehtelimen on? Miksi valehdella jos tietää 100% varmasti jäävänsä kiinni? Haluat kai huomiota ja vastapostauksia
Tässä yksi sääli-vastaus ja joku ei ole vielä sitä katsonut niin kannattaa tsekata. Ehkä vuosikymmenen tärkein autouutuus. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä idea heitellä noitä ilmiselviä valheita?
Tässä video tuotantoversion koeajosta.
https://youtu.be/4AqHpoexQ8U
Mut oikeesti. Mikä juttu tuollainen jatkuva HUONO valehtelimen on? Miksi valehdella jos tietää 100% varmasti jäävänsä kiinni? Haluat kai huomiota ja vastapostauksia
Tässä yksi sääli-vastaus ja joku ei ole vielä sitä katsonut niin kannattaa tsekata. Ehkä vuosikymmenen tärkein autouutuus.Missä tuota ID3 myydään..käyn koeajaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä tuota ID3 myydään..käyn koeajaa.
Ei ole vielä koeajossa tavallisille pulliaisille, mutta lehdistölle kyllä.
Se iso vale oli se ettei muka olisi olemassa edes prototyyppiä. Tuollaiset jutut ovat käsittämättömän typeriä ellei ole pelkästään kerjäämässä postauksia.
- Anonyymi
Nyt tuli Volkkarille kova tehtävä, suorastaan paha rasti:
Suomessa on rekisteröity yhteensä 3400 sähköautoa. Kauppakeskus Jumbon parkkialueelle mahtuu 4600 autoa. Eli kaikki suomen sähköautot mahtuisi yhden ainoan kauppakeskuksen parkkiin ja tilaa jäisi vielä 1200:lle autolle.
Siinä sulle vähän suhdelukuja, lue lisää oheisesta linkistä. Kia:lta löytyy ihan asiallinen sähköauto jolla voi ajaa myös pakkasessa pidempää matkaa, kesäkelillä 455 km, pakkasilla 300 km. Ainoa ongelma näissä on tietenkin hinta, samalla rahalla saa 2 uutta huippuvarusteltua Toyota Corollaa. Hintaa sähkölle siis tulee melkoisesti, tuokin lähes 50 tuhatta euroa. Kellään taviksilla ole tuommoisiin varaa.
https://www.is.fi/autot/art-2000006195140.html- Anonyymi
Kuinka monen vuoden bensat saa 25 tonnilla? Siis kun sähköauto maksaa 50 tuhatta ja bensauto 25 tuhatta, niin bensarahaa jää 25 tuhatta euroa eikä se sähkökään ihan ilmaista ole, varsinkaan tulevaisuudessa kun siirtohinnat nousee.
- Anonyymi
Onko tässä mukana myös kaikki postin ja muiden firmojen sähköautot? Montako sähköautoa yksityisille on sitten myyty?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuinka monen vuoden bensat saa 25 tonnilla? Siis kun sähköauto maksaa 50 tuhatta ja bensauto 25 tuhatta, niin bensarahaa jää 25 tuhatta euroa eikä se sähkökään ihan ilmaista ole, varsinkaan tulevaisuudessa kun siirtohinnat nousee.
Joo joo mut muista ilmasto, sinä yksin voit pelastaa koko planeetan, ostamalla sikakalliin sähköauton saat sädekehän pääsi päälle.
- Anonyymi
"Nyt tuli Volkkarille kova tehtävä, suorastaan paha rasti:
Suomessa on rekisteröity yhteensä 3400 sähköautoa. Kauppakeskus Jumbon parkkialueelle mahtuu 4600 autoa. Eli kaikki suomen sähköautot mahtuisi yhden ainoan kauppakeskuksen parkkiin ja tilaa jäisi vielä 1200:lle autolle."
Juuri tämän vuoksi VW:n ID.3 / MEB-conceptia kutsutaan game changeriksi.
Ps. Kannattaa katsoa tämä video vaikka ei diggaisi sen enempää volsusta kuin sähkiksistäkään. On erinomainen esimerkki ammattitaidolla tehdystä autoarvostelusta. Kaverilla on faktat ja autoymmärrys kohdillaan. Kaikki tehdään saksalaisella täsmällisyydellä ja perinpohjaisesti. Katsoo mielikseen ja siitä on helppo oppia sähköautoilun perusasiat.
https://youtu.be/4AqHpoexQ8U - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Nyt tuli Volkkarille kova tehtävä, suorastaan paha rasti:
Suomessa on rekisteröity yhteensä 3400 sähköautoa. Kauppakeskus Jumbon parkkialueelle mahtuu 4600 autoa. Eli kaikki suomen sähköautot mahtuisi yhden ainoan kauppakeskuksen parkkiin ja tilaa jäisi vielä 1200:lle autolle."
Juuri tämän vuoksi VW:n ID.3 / MEB-conceptia kutsutaan game changeriksi.
Ps. Kannattaa katsoa tämä video vaikka ei diggaisi sen enempää volsusta kuin sähkiksistäkään. On erinomainen esimerkki ammattitaidolla tehdystä autoarvostelusta. Kaverilla on faktat ja autoymmärrys kohdillaan. Kaikki tehdään saksalaisella täsmällisyydellä ja perinpohjaisesti. Katsoo mielikseen ja siitä on helppo oppia sähköautoilun perusasiat.
https://youtu.be/4AqHpoexQ8UAutoarvostelu voi olla ammattitaidolla tehty mutta mitä itse autoon tulee niin pikkuisen uskallan olla skeptinen..
Nää volkkarit kyllä on yritetty tehdä saksalaisella täsmällisyydellä mutta kaikki tietää mitä ne todellisuudessa on ja miten esim ihmisiä huijataan että saadaan näyttämään asiat hyviltä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Autoarvostelu voi olla ammattitaidolla tehty mutta mitä itse autoon tulee niin pikkuisen uskallan olla skeptinen..
Nää volkkarit kyllä on yritetty tehdä saksalaisella täsmällisyydellä mutta kaikki tietää mitä ne todellisuudessa on ja miten esim ihmisiä huijataan että saadaan näyttämään asiat hyviltä.Tuon auton sydän on MEB-kosepti. Ei tuollaista teknistä perustaa voi saada "näyttämään hyvältä". Plussat ja miinukset on konkreettisia ja helposti kirjattavissa. Plussapuolella on ehdottomasti uudet mahdollisuudet tilankäyttöön ja tekniikkapuolella alusta asti sähköiseksi suunniteltu perusrakenne ja voimalinja.
Polttisauton voimalinjassa on noin 2.500 liikkuvaa osaa. ID.3:ssa luku on jotain 20-30. Annoin vähän varaovaisen arvion, Teslassa on 19. Ei tarvitse olla Einstein kun ymmärtää mitä se tarkoittaa luotettavuuden, huoltotarpeen ja kestävyyden kannalta.
Tojo puolestaan on tilanteessa jossa VW oli jo vuosia sitten tehdessään eGolfin. Tojon eka e-auto tulee olemaan sähköinen versio C-HR:stä. Eli ängetään sähkömoottori ja akkuja polttikseksi suunniteltuun koppaan. MEB-autot pyyhkivät lattiaa tuollaisilla virityksillä mennentullen ja palatessa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuon auton sydän on MEB-kosepti. Ei tuollaista teknistä perustaa voi saada "näyttämään hyvältä". Plussat ja miinukset on konkreettisia ja helposti kirjattavissa. Plussapuolella on ehdottomasti uudet mahdollisuudet tilankäyttöön ja tekniikkapuolella alusta asti sähköiseksi suunniteltu perusrakenne ja voimalinja.
Polttisauton voimalinjassa on noin 2.500 liikkuvaa osaa. ID.3:ssa luku on jotain 20-30. Annoin vähän varaovaisen arvion, Teslassa on 19. Ei tarvitse olla Einstein kun ymmärtää mitä se tarkoittaa luotettavuuden, huoltotarpeen ja kestävyyden kannalta.
Tojo puolestaan on tilanteessa jossa VW oli jo vuosia sitten tehdessään eGolfin. Tojon eka e-auto tulee olemaan sähköinen versio C-HR:stä. Eli ängetään sähkömoottori ja akkuja polttikseksi suunniteltuun koppaan. MEB-autot pyyhkivät lattiaa tuollaisilla virityksillä mennentullen ja palatessa.Siinähän hybridi CH-R mallissa on sähkömoottori ja akkuja.
Kuis se on vaikiaa... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinähän hybridi CH-R mallissa on sähkömoottori ja akkuja.
Kuis se on vaikiaa...En epäile yhtään etteikö siitä saa sähköautoa tehtyä. Tojon insinöörien ongelma on se että he joutuvat täysin epäreiluun asemaan. Kilpailijoilla on platformit jotka ovat kehitetty nimenomaan sähköiselle voimalinjalle ja akustolle.
e-C-HR:llä ei ole mitään mahdollisuuksia pärjätä, siitä tulee samanlainen kompromissi kuin eGolf oli. Alusta asti sähköautoiksi suunnitellut vetävät pidemmän korren joka suhteessa. En puhu nyt pelkästään VW:n MEB-pohjaisista vaan kaikista muistakin nykyaikaisista sähköautoista.
Toyota pääsee sähköpeliin mukaan vasta sitten kun sillä on alusta asti sähköautoksi suunniteltu platform.
- Anonyymi
Tee vertailu, onko eGolf vai ID.3 Proto latauksessa
https://insideevs.com/photo/4216438/volkswagen-id3-charging/
Kyllä tuossa on kyse eGolfista, eGolfin maine niin surkea, että VW keksi sille vaan uuden raflaavan nimen ja nyt jotkut jopa kilvan maksavat varausrahaa jotta pääsevät kokemaan laadun ihan itse.
Verratkaa vaikka kuvia, ensin Golf 8
https://www.motor1.com/news/313633/vw-golf-8-gti-2020/
ID.3
https://www.electrive.com/wp-content/uploads/2019/07/volkswagen-id3-concept-meb-2019.png
Eli nyt tulee samaa auto uudelleen muotoiltuna.- Anonyymi
Tiedätkö mikä MEB on?
Että voi joku olla tyhmä. - Anonyymi
Tyypillinen klikkihuoraus-postaus. Kirjoita niin typerä valhe kuin osaat.
Sun hoksottimilla et nähtävästi saa muuten vastauksia. - Anonyymi
Se on siksi sotkettu tuollaisilla värillisillä kuvioilla kun liian isoperseisen naisen housut, jotta tosuus peityisi. Koko ID3 kun ei ole olemassakaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tiedätkö mikä MEB on?
Että voi joku olla tyhmä.Se on uuden eGolfin alusta
- Anonyymi
Tojotan haukkujatuhnut tuskin ajaneen millään hybridi- tai sähköautolla ja tietävät muka asioista
- Anonyymi
Pian tulee lisää kovaa faktaa saksalaisten autojen tulevaisuuden kurjasta jamasta.
- Anonyymi
Vanhanaikaisia nokea pöllyttäviä polttomottoreita. Hyh!
- Anonyymi
Ja maailmassa myydään eniten polttiksia ja myydään vielä pitkään.
Toyotahörhön henkilökohtainen missio on lähinnä naurettavaa.- Anonyymi
Oliko sinulla TojoHönö taas tänään se kuukauden tärkein päiväsi, Kelan asumistuki ja perustoimeentulotuki kilahtivat tilillesi?
- Anonyymi
Hyvin ennustettu tuossa aloituksessa yli kaksi vuotta sitten.
Ketjusta on poistettu 20 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä812820Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2961635Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2461537- 871371
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel4011349Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3961273Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa
Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat381027Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik21009Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun329864Miksi Purra-graffiti ei nyt olekkaan naisvihaa?
"Pohtikaapa reaktiota, jos vastaava graffiti olisi tehty Sanna Marinista", kysyy Tere Sammallahti. Helsingin Suvilahden254832