Saksalaisten pelkällä polttomottorilla varustettujen vanhanaikaisten autojen myynti vajoaa

Anonyymi

Saksalaiset ovat jääneet teknisessä kehityksessä pahasti jälkeen. Ihmiset haluavat ostaa ympäristöystävällisiä autoja. Teknisen kehitämisen sijaan Saksassa on keskitytty kehittämään päästöhuijausohjelmistoja. Saksalaisten autojen käyrät osoittavat koko maailman osalta suoraan alaspäin:

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/saksan-tyottomyys-on-kaantymassa-kasvuun-autokonsernit-ovat-vaikeuksissa-kysynta-hiipuu/c4eae0ae-3567-458a-86ca-bb1fa7bedf6e

110

83

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tuo on mielestäsi suomalaisille hyvä uutinen vai? Suomen talous on hyvin riippuvainen Saksasta. Millä ne tilatut Corollat maksetaan, kun talous on lähtenyt jo laskuun ja työpaikat lähtevät kohta taas rytinällä alta?

      • Anonyymi

        Ainoastaam K Auton talous on riippuvainen VW uskovaisten lojaalisuudesta.


    • Anonyymi

      Tojon hybridit ovat 100% bensalla käyviä kikottimia. Toyotalla on ainoastaan yksi ladattava automalli koko maailmassa ja VW on jo esitellyt toisen sukupolven sähköautot.

      Tämän vuoksi Toyotan lasku on rajussa laskussa. Esim USAssa laskua on jo nyt noin 80.000 ja VW kasvattaa etumatkaansa maailman ykkösenä.

      https://largest.org/technology/automakers/

      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kasvata. Tätä vuonnakaan se ei tule olemaan maailman ykkönen. USA:ssakin markkina osuus on vain 2,8 % kun Toyotan markkinaosuus sensijaan on 14 %.

        https://tyre-asia.com/wp-content/uploads/2016/07/USA-auto-brand-market-share-pie-chart-February-2016.jpg

        Toyotan markkinaosuus sen sijaan näyttää nousseen alkuvuonna kaikissa maanosissa.

        VW on ollut ykkönen jo vuodesta 2017 saakka ja voittokulku jatkuu.
        Tojo on ottanut kunnon syöksylaskun päämarkkina-alueellaan usassa.
        Myynti pudonnut paljon markkinoita enemmän. Pudotus on nyt noin 80.000 autoa verratuna vuoden takaiseen.
        Jenkit tykkävät sähköstä, sen näkee Teslan kasvusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VW on ollut ykkönen jo vuodesta 2017 saakka ja voittokulku jatkuu.
        Tojo on ottanut kunnon syöksylaskun päämarkkina-alueellaan usassa.
        Myynti pudonnut paljon markkinoita enemmän. Pudotus on nyt noin 80.000 autoa verratuna vuoden takaiseen.
        Jenkit tykkävät sähköstä, sen näkee Teslan kasvusta.

        Ladattava Prius näkyy olevan siellä toiseksi myydyin sähköauto Tesla 3;n jälkeen.


    • Anonyymi

      Juuri viime viikolla uutisoitiin kuinka VW:n tulos on noussut 30% vaikka autotoja on myyty vähemmän.
      Toyota on vain sellainen surkea tuhnaus ettei se kiinnosta kuin Suomessa ja kehitysmaissa.

      • Anonyymi

        Volkswagen tehtailee nykyään enää vääriä lehdistötiedotteita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Volkswagen tehtailee nykyään enää vääriä lehdistötiedotteita.

        Ottiko sieluun kun VW pärjääkin??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Volkswagen tehtailee nykyään enää vääriä lehdistötiedotteita.

        Et taida ymmärtää hevon v****ua pörssisäännöksistä kun väität tuollaista. Kannattaa pysyä siellä ojankaivuuhommissa, jos sulla edes duunia on.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et taida ymmärtää hevon v****ua pörssisäännöksistä kun väität tuollaista. Kannattaa pysyä siellä ojankaivuuhommissa, jos sulla edes duunia on.

        Kyllä minä nämä hommat tiedän kun olen Kajaanin kauppakoulun merkantti ja ankara virtuaali-pörssihai.


    • Anonyymi

      Niin, tuossa artikkelissa puhuttiin yleisestä markkonoitten hiipumista ja tietenkin silloin myös autokauppa hiljenee. Toyotaa myydään myös vähemmän kuin talouden noustessa. Trumpin uhkaillut ym. vaikuttavat myös eri alojen odotuksiin ja ne varautuvat myös.

    • Anonyymi

      Automaailma (poislukien jälkeenjäänyt tojo) on siirtymässä sähköiseen aikakauteen ja osana sitä on vanhojen työpaikkojen häviäminen ja uusien työpaikkojen syntyminen.
      Vähän niinkuin reilut satavuotta oli saatanasti hevosenhoitajia, mutta vähän automekaanikkoja. Nyt toisinpäin.
      VW on pitkällä tässä muutoksessa koska se on tehnyt sähköautoja jo pitkään ja esitellyt jo toisen sukupolven sähköautot. Tojolta puuttuu se ensimmäinenkin sukupolvi.

      Uudet työpaikat Eurooppaan syntyvät esimerkiksi VW:n jättiläis-akkutehtaalle joka rakennetaan Saksaan.

      https://electrek.co/2019/05/14/volkswagen-build-new-battery-cell-factory-electric-car/

    • Anonyymi

      K Autoa odottaa tutkinta systemaattisesta törkeästä petoksesta, katotaan sitten kuinka leuhkoja ovat kun häkki heiluu.

      • Anonyymi

        Aijaijai nyt meni loppukesä piloille


      • Anonyymi

        Onko tutkintavankeutta tiedossa ja kauanko pitävät häkissä yhtämittaa?


    • Anonyymi

      Tojonlupauksia jostain tulevasta tekniikasta. Tulee ehkä joskus kuluttajille, jos koskaan.
      Mainosmateriaalia on helppo julkaista, mutta kuluttatuotteiden julkaiseminen on vähän eri juttu.
      VWllä on asiasta jo monen vuoden näyttö, tojolla pelkkiä lupauksia.
      Tällä hetkellä VW muuntaa kahta suurta tehdastaan ID.3n valmistamiseen ja mega-akkutehtaan rakennus alkaa. Vähän eri luokan valmiusaste kuin tojon powerpoint-esitykset.
      Tojolla on lupauksia, VWllä on tekoja.

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja VW lupaukset pitää, hahahaa

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15782505/volkswagen-autonominen-auto

        Tuonkin piti olla tuotannossa jo ens vuonna, vaan nyt ei ole tietoa saavatko ikinä tuotantoon. VW on kusessa kun sillä ei ole enää alihankkijoita joilta varastaa teknologiaa, kaikki kerttelee minkä kerkeää.

        "Ja VW lupaukset pitää, hahahaa"
        Kyse ei ole siitä mitä on luvattu vaan siitä mitä on tehty. VW on tehnyt sähköautoja jo vuosia, se on esitellyt ID.3:n ja tuotantolinjojen muutostyöt ovat menossa.
        Tojolla ei teko-listalta löydy yhtään mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ja VW lupaukset pitää, hahahaa"
        Kyse ei ole siitä mitä on luvattu vaan siitä mitä on tehty. VW on tehnyt sähköautoja jo vuosia, se on esitellyt ID.3:n ja tuotantolinjojen muutostyöt ovat menossa.
        Tojolla ei teko-listalta löydy yhtään mitään.

        Olet oikeassa, Toyota ei ole myynyt miljoonia huijaus dieseleitä kuten VW.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet oikeassa, Toyota ei ole myynyt miljoonia huijaus dieseleitä kuten VW.

        Hyvä väistöyritys, NOT.
        Mijoonaan kertaan käytetty.
        Sähköautoissa volsu vie tojoa satanolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ja VW lupaukset pitää, hahahaa"
        Kyse ei ole siitä mitä on luvattu vaan siitä mitä on tehty. VW on tehnyt sähköautoja jo vuosia, se on esitellyt ID.3:n ja tuotantolinjojen muutostyöt ovat menossa.
        Tojolla ei teko-listalta löydy yhtään mitään.

        Mistäs sinä tiedät millaiset linjat tojolla on ja mitäs ne valmistaa.
        Ja jos yhtää tiedät niin tojolla toki ollut sähköautoja jo monta vuotta tuotannossa.ei ole tuotu eurooppaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistäs sinä tiedät millaiset linjat tojolla on ja mitäs ne valmistaa.
        Ja jos yhtää tiedät niin tojolla toki ollut sähköautoja jo monta vuotta tuotannossa.ei ole tuotu eurooppaan.

        Jos Toyota valmistaisi sähköautoja niin se ei julkaisisi tiedotetta jossa kerrotaan että se aikoo esitellä ensimmäiset sähköautot muutaman vuoden päästä.

        https://electrek.co/2019/06/07/toyota-electric-car-images-accelerate-plan/

        Vai onko liian vaikea päättelytehtävä terolle?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos Toyota valmistaisi sähköautoja niin se ei julkaisisi tiedotetta jossa kerrotaan että se aikoo esitellä ensimmäiset sähköautot muutaman vuoden päästä.

        https://electrek.co/2019/06/07/toyota-electric-car-images-accelerate-plan/

        Vai onko liian vaikea päättelytehtävä terolle?

        Huoh..
        Kyllä esittelee sähköautot jotka tulee myyntiin ympäri maailman.
        Mutta japanissa on myynnissä ollut pikkuisia kaupunkisähköautoja vuosia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huoh..
        Kyllä esittelee sähköautot jotka tulee myyntiin ympäri maailman.
        Mutta japanissa on myynnissä ollut pikkuisia kaupunkisähköautoja vuosia.

        Kerropa mikä on niiden mallinimi. Tojon sivuilla on kyllä esitelty tällaisten pikkukopperoiden konsepteja, mutta tuotantoon saakka niistä ei ole mennyt mikään.
        Korjaa jos olen väärässä. Se on helppoa, kerrot vain tuotantomallin nimen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerropa mikä on niiden mallinimi. Tojon sivuilla on kyllä esitelty tällaisten pikkukopperoiden konsepteja, mutta tuotantoon saakka niistä ei ole mennyt mikään.
        Korjaa jos olen väärässä. Se on helppoa, kerrot vain tuotantomallin nimen.

        Ei ole löytynyt nimiä sähkötojotille joita Japaniassa myydään. Eipä ollut kovin suuri yllätys.
        Jatkakaa etsimistä.


    • Anonyymi

      "Onhan se tehnyt kaikki ympäristöystävälliset uudet innovaatiot. Hybridit, ladattavat hybridti ja vety autot."

      Taas tämä sama valhe. Etkö parempaan kykene?
      Honda teki Clarity fcx:ää jo 10 vuotta ennen Miraita. Chevy Volt oli vuoden edellä ladattavaa pruiskista.
      Miten voit olla noin mielikuvitukseton ettet keksi uusia valheita kun nämä vanhat on todistettu valheiksi jo 100 kertaa?

      • Anonyymi

        Onko VW maailman innovatiivisin valmistaja, 1.4 TSI ja roikkuvat ovet sekä ruoste, 85 miljardia kun annatte kehitykseen niin VW takaa että johtajat ostaa kalleimmat talot, autot ja huvijahdit itselleen. Kun VW johtajat kärähtää ne palkitaan sadoilla miljoonilla asiakkailta ja saksan valtiolta kupatuilla euroilla.

        Toyotalla johtaja laitettaisi tekemään harakiri moisesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko VW maailman innovatiivisin valmistaja, 1.4 TSI ja roikkuvat ovet sekä ruoste, 85 miljardia kun annatte kehitykseen niin VW takaa että johtajat ostaa kalleimmat talot, autot ja huvijahdit itselleen. Kun VW johtajat kärähtää ne palkitaan sadoilla miljoonilla asiakkailta ja saksan valtiolta kupatuilla euroilla.

        Toyotalla johtaja laitettaisi tekemään harakiri moisesta.

        Et näköjään sittenkään halua puhua autoilun kehityksestä. Taisi tulla sen verran lunta tupaan kun alettiin puhumaan mitä sähköautot oikeasti ovat ja miten tojo ei ole saanut mitään aikaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et näköjään sittenkään halua puhua autoilun kehityksestä. Taisi tulla sen verran lunta tupaan kun alettiin puhumaan mitä sähköautot oikeasti ovat ja miten tojo ei ole saanut mitään aikaan.

        Edellä kerrottiin sinulle aivan riittävästi siitä missä Toyoita menee. Sekö ei mene perille mitä Toyotan on saanut aikaan. Toyota toi myös markkinolle ensimmäisenä nykymuotoisen sähköauton vuonna 1997 eli 11 vuotta ennen Teslaa. Ensimmäinen Tesla ajettiin ulos tehtaasta vuonna 2008. Kehitys on ollut huimaa ja Volkswagen on käyttänyt etsikkoaikansa päästöhuijausohjelmistojen kehittelyyn. Kun ensi kesänä Toyota rämäyttää oikein kunnolla niin sulla on housut nilkoissa.

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Toyota_RAV4_EV


      • Anonyymi

        "Honda teki Clarity fcx:ää jo 10 vuotta ennen Miraita. Chevy Volt oli vuoden edellä ladattavaa pruiskista. "

        Harjoitelmia on maailma täynnä. Toyota tekee autoja jotka toimivat kovassa arkikäytössäkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Honda teki Clarity fcx:ää jo 10 vuotta ennen Miraita. Chevy Volt oli vuoden edellä ladattavaa pruiskista. "

        Harjoitelmia on maailma täynnä. Toyota tekee autoja jotka toimivat kovassa arkikäytössäkin.

        Turha valehdella ja väännellä. Tojo ei ole ollut ensimmäinen kummassakaan. Näyttää ottavan koville kun pitää alkaa keksimään näitä rinnakkaistodellisuuksia.
        Ei ole kaverilla selkärankaa lainkaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Honda teki Clarity fcx:ää jo 10 vuotta ennen Miraita. Chevy Volt oli vuoden edellä ladattavaa pruiskista. "

        Harjoitelmia on maailma täynnä. Toyota tekee autoja jotka toimivat kovassa arkikäytössäkin.

        Harjoitelmiahan ne Volkkarin hybridit olivat, se on myönnettävä. Harmittaa kun WLTP tuli ja autot joutuivat huijauksen takia myyntikieltoon.


    • Anonyymi

      VW säköautolla pääsee 50 km, Keskon latauspisteissä hidas 12 tunnin lataus, siinä se reissu meneekin volkkaria ladatessa. Perheet saa uuden harrastuksen. Hei me lähdetään lataamaan volkkarin akkua, jos meistä ei ihan heti kuulu niin ällää turhaan huolestuko, olemme jossain lataamassa akkua.

      Voidaan siis todeta, että Volkswagen kuskit todella lataa akkujaan kun ovat lomalla.

      • Anonyymi

        Onko tää tulevaisuus? Ei kiitos, ostan Toyotan.


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Ensivuoden heinäkuussa jokainen suomalainen tuntee nämä yritykset.

      Panasonic, Toshiba, Toyota ja BYD.

      Jos haluat, opiskele niistä jo nyt. Euroopan autoteollisuus jää silloin seisomaan housut nilkoissa.

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ensi vuoden heinäkuussa Tojo on taas yhden vuoden enemmän jäljessä. VW on tehnyt jo vuosi-kaksi sitten noin 50 miljardin sopimukset akuista Samsungin ja Panasonicin kanssa. Tojo on niin jäljessä.

        https://electrek.co/2018/05/04/vw-doubles-electric-vehicle-battery-contracts-billion/

        Nää oli niitä laittomia akkuja jotka tyhmä VW johto sokeana osti, liikaa raskasmetalleja. Oli jo aikakin että VW saa maistaa miltä tuntuu kun kusetetaan oikein huolella. 50 miljardia maksoi ongelmajätteestä 😁

        Ootko yhtään perillä mistään vai estääkö uskontosi totuuden?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nää oli niitä laittomia akkuja jotka tyhmä VW johto sokeana osti, liikaa raskasmetalleja. Oli jo aikakin että VW saa maistaa miltä tuntuu kun kusetetaan oikein huolella. 50 miljardia maksoi ongelmajätteestä 😁

        Ootko yhtään perillä mistään vai estääkö uskontosi totuuden?

        Ei noita akkuja ole edes vielä toimitettukaan pösilö. ID.3 tuotanto alkaa vasta loppuvuodesta. Toimitettavat akut tulevat olemaan laillisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei noita akkuja ole edes vielä toimitettukaan pösilö. ID.3 tuotanto alkaa vasta loppuvuodesta. Toimitettavat akut tulevat olemaan laillisia.

        Hahaa, VW vaan naamioi ne kielletyt akut ja myy ne teille tyhmille. Luuletko tosiaan, että niillä on varaa niellä 50 miljardin tappio? Ei ole. Toi uus malli kehitettiin uutta suurta huijausta varten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hahaa, VW vaan naamioi ne kielletyt akut ja myy ne teille tyhmille. Luuletko tosiaan, että niillä on varaa niellä 50 miljardin tappio? Ei ole. Toi uus malli kehitettiin uutta suurta huijausta varten.

        Ihan samaa teki viallisten 1.4 TSI moottoreiden ja DSG vaihteistojen kanssa, myi paskat meille tyhmille, vieläki hävettää että näin fiksukin meni halpaan kun oli niin houkutteleva ostos 😁 Mitään muuta ikinä katunu näin paljon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hahaa, VW vaan naamioi ne kielletyt akut ja myy ne teille tyhmille. Luuletko tosiaan, että niillä on varaa niellä 50 miljardin tappio? Ei ole. Toi uus malli kehitettiin uutta suurta huijausta varten.

        "Hahaa, VW vaan naamioi ne kielletyt akut ja myy ne teille tyhmille. Luuletko tosiaan, että niillä on varaa niellä 50 miljardin tappio?"
        Tämän pojan päätä paljoa järki pakota.
        Ensinnäkin ei laittomalla akulle varustetulle autolle saa tyyppihyväksyntää.
        Toisekseen, mistä tuo 50 miljardin tappio nyt tulisi?
        Sää olet aivan sekaisin taas.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Hahaa, VW vaan naamioi ne kielletyt akut ja myy ne teille tyhmille. Luuletko tosiaan, että niillä on varaa niellä 50 miljardin tappio?"
        Tämän pojan päätä paljoa järki pakota.
        Ensinnäkin ei laittomalla akulle varustetulle autolle saa tyyppihyväksyntää.
        Toisekseen, mistä tuo 50 miljardin tappio nyt tulisi?
        Sää olet aivan sekaisin taas.

        Ne osti jo laittomia akkuja jotka pitää saada kaupaksi tai muuten tulee iso miinus. Kuinka tyhmä olet? Mä etin sulle sen linkin.


      • Anonyymi

        Noin ne naamioidaan kätevästi.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Mikä mahtaa olla VWn hybridiakkujen takuu?
      Toistaiseksi se on ollut 2v kuten koko auton kun Toitottimen hybriakkutakuu on 10v/350tkm.

      Aika varmaa on että Tojotin myöntää myös ladattavan hybridin akulle 10v takuun.

      • Anonyymi

        Ja Toyota tulkitsee 45% kapasiteetin riittävän, eikä sitä parempaa vaihdeta takuuseen. Miksi Toyota rajoittaa auton takuun 100km:iin??
        VW:n sähköautojen ja ladattavien hybridien akkutakuu on 8 vuotta/160 tkm.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elinikäinen takuu eli just just 2 vuotta

        https://www.greencarreports.com/news/1122910_volkswagen-says-ev-batteries-to-last-the-life-of-the-car

        2 vuotta tai 20 tkm.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja Toyota tulkitsee 45% kapasiteetin riittävän, eikä sitä parempaa vaihdeta takuuseen. Miksi Toyota rajoittaa auton takuun 100km:iin??
        VW:n sähköautojen ja ladattavien hybridien akkutakuu on 8 vuotta/160 tkm.

        Miksi valehtelet 45 % kapasiteetista.


    • Anonyymi

      Tojohönöllä paniikki päällä kun hybridihuijaukse pää on näkyvissä ja Toyotan johtokin on sen vahvistanut. Samaan aikaan VW porskuttaa maailman ykösenä ja johtaa sähköautojen kehitystä useita vuosia.
      VW:llä on pullat hyvin uunissa.

      https://largest.org/technology/automakers/

      • Anonyymi

        Entäs ne törkeet petokset, varo vaan ettet tukehdu siihen pullaan...


      • Anonyymi

        Wolfsburgin pojilla on vahvat leuat ja Merkelin vankkumat tuki takanaan. Tämä pulla on kohta pureskeltu ja seuraavasta leivotaan vielä isompi.
        ID.3 :sta on helppo ennustaa jättimenestystä ja game-changeria.


      • Anonyymi

        Loppuu laulelot saksalaisista menneisyyteen jääneistä autoista jo loppuvuonna kun ensirekisteröintitilasatot kuukausittain ovat järkyttävän kylmäävää luettavaa Toyotan suosion noustessa pilviin. Lisäksi ensi kesänä Tokiossa lävähtää oikein kunnolla.


      • Anonyymi

        😁 on se hauskaa tuo VW ahdinko...ja syvenee päivä päivältä. Myynnit suomessa loppuu kokonaan vuodem loppuun mennessä, suomen presidentti kieltää myynnit.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Japanialaiset insinöörit kelaavat näitä videoita useaan kertaan.

        https://www.youtube.com/watch?v=4AqHpoexQ8U&t=21s

        Brexitin epävarmuudella, Kiinan kysynnällä ja Drampin kauppasodalla ei ole mitään tekemistä saksalaisten autojen kysynnän laskun kanssa. Kyseessä on vanhanaikaisten autojen myynnin lasku hybridien ja sähköautojen myynnin lisääntyessä maailmalla. Tutkikaa. Se on lopputulos.

        Terveisin vähän parempi analyytikko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Brexitin epävarmuudella, Kiinan kysynnällä ja Drampin kauppasodalla ei ole mitään tekemistä saksalaisten autojen kysynnän laskun kanssa. Kyseessä on vanhanaikaisten autojen myynnin lasku hybridien ja sähköautojen myynnin lisääntyessä maailmalla. Tutkikaa. Se on lopputulos.

        Terveisin vähän parempi analyytikko.

        Niin, sinä se arempi mestari olet ollut aina ja osannut tulkita paremmin asiat kuin esim. Taloussanomien toimittajat talousasuoissa ja näet palavien autojen kuvatkin aina Skodina oikeasta merkistä välittämättä. Olet niin hienoa ja älykäs Tero.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Brexitin epävarmuudella, Kiinan kysynnällä ja Drampin kauppasodalla ei ole mitään tekemistä saksalaisten autojen kysynnän laskun kanssa. Kyseessä on vanhanaikaisten autojen myynnin lasku hybridien ja sähköautojen myynnin lisääntyessä maailmalla. Tutkikaa. Se on lopputulos.

        Terveisin vähän parempi analyytikko.

        Minä tutkin. Tässä on lopputulos.

        VW on jo kolmatta vuotta putkeen maailman suurin autonvalmistaja.
        https://largest.org/technology/automakers/

        Tojon on suurin häviäjä isoista kuuden prosentin dyykkauksella sen päämarkkina-alueella USA:ssa.
        http://www.goodcarbadcar.net/u-s-auto-manufacturer-sales-figures/

        En ota kantaa miksi näin on, mutta nämä ovat faktat.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Hauskoja nuo Toyotan halpishybridit, ihan naurettavia autoiksi. Muut sentään laittavat mukaan pakettiin suorituskykyä ja mukavuutta. Toyota meluaa ja ruostuu.
      Bensa-auto on vielä kymmeniä vuosia ainoita oikeita autoja joissa saa tehot ja ominaisuudet järkevään hintaa.

      • Anonyymi

        Onhan ne halpishybridejä. Niissä ei ole paljon veroa pienten päästöjen vuoksi. Siksi ovat todella halpoja.


      • Anonyymi

        Volkkari ja Audi laitto dieseleihin tehoja, tuli konsernille melko kalliiksi, mitä jotain 100 miljardia suli eli koko konsernin varat, nyt konserni kitkuttelee lainarahalla.


    • Anonyymi

      Se miksi Japanilaiset ovat olleet aina kärjessä vähäpäästöisissä autoissa johtuu siitä, että Saksassa ei ole juuri oikeita suurkaupunkeja, jossa saaste on todella suuri ongelma. Pitää muistaa se, että Japani on suurempi pinta-alaltaan kuin Saksa, mutta siellä on myös asukkaita 50 miljoonaa enemmän kuin Saksassa. Lisäksi Japanin suurin kaupunki on väkiluvultaan suurempi kuin viisi Saksan suurinta yhteensä.
      Heillä on todella tarve kehitttää vähäpäästöisiä autoja toisin kun Saksalla, joka saastuttaa liikenteellään tällä hetkellä enemmän maapalloa kuin Japani, vaikka on väkiluvultaan huomattavasti pienempi.

      • Anonyymi

        Vai että kärjessä. Pelkkää tyhjää höpötystä vastoin faktoja. VW on tehnyt vuosikausia nollapäästöisiä sähköautoja, pienipäästöisiä kaasuautoja ja lataushybridejä. Nyt markkinoille tulee toisen sukupolven sähköautot.
        Missä on Tojon näytöt? Tarjonta on melkein kokonaan 100% bensalla kulkevia höpöhybridejä, poikkeuksena yksi kuppainen lataushybridi.
        Terot elävät mielikuvitusmaailmassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai että kärjessä. Pelkkää tyhjää höpötystä vastoin faktoja. VW on tehnyt vuosikausia nollapäästöisiä sähköautoja, pienipäästöisiä kaasuautoja ja lataushybridejä. Nyt markkinoille tulee toisen sukupolven sähköautot.
        Missä on Tojon näytöt? Tarjonta on melkein kokonaan 100% bensalla kulkevia höpöhybridejä, poikkeuksena yksi kuppainen lataushybridi.
        Terot elävät mielikuvitusmaailmassa.

        Ai sen eGolfin jossa riittää niitä takaisinkutsuja, on nimittäin niin keskonen auto että voidaanko edes autosta puhua sanama päivänä, mitä?


      • Anonyymi

        Toki eGolf on väistyvää ja vanhaa teknologiaa, mutta jostain on aloitettava. Tojolta tämä avaus on vielä tekemättä kokonaan.
        Ja takaisinkutsuista: Traficomin sivuilta eGolfilla on kirjattu tasan yksi takaisinkutsu.
        Esim Auriksella niitä on 11 ja Corollalla 21. Mitäs keskosia nämä ovat?

        https://www.traficom.fi/fi/liikenne/tieliikenne/takaisinkutsut


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai sen eGolfin jossa riittää niitä takaisinkutsuja, on nimittäin niin keskonen auto että voidaanko edes autosta puhua sanama päivänä, mitä?

        Kerrataanpa faktat vähäpäästöisten autojen valmistuksesta ettei lipsahdeta sivuraiteille.
        VWn ENSIMMÄISEN sähkö-sukupolven eGolf on korvautumassa TOISEN sukpolven ID.3:lla. Malli julkaistaan tänä vuonna.
        Toyotan ENSIMMÄISEN sukupolven sähköautosta ei ole mitään muuta kuin lupauksia.

        Jos katsoo faktoja valmistajien mallistosta eikä sepustuksia väkiluvuista eikä muista höpöhöpöjutuista niin on aika selvää kumpi on efellä. Ja paljon.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vai että kärjessä. Pelkkää tyhjää höpötystä vastoin faktoja. VW on tehnyt vuosikausia nollapäästöisiä sähköautoja, pienipäästöisiä kaasuautoja ja lataushybridejä. Nyt markkinoille tulee toisen sukupolven sähköautot.
        Missä on Tojon näytöt? Tarjonta on melkein kokonaan 100% bensalla kulkevia höpöhybridejä, poikkeuksena yksi kuppainen lataushybridi.
        Terot elävät mielikuvitusmaailmassa.

        Eihän nuo Volkkarin sähköautot oikeasti ole kuin sähköautoharjoitelmia joilla ei etenkään talvella uskalla lähteä 30 km kauemmas jos meinaa takaisinkin vielä tulla. Kovasti minä kuitenkin yritän valehdella ja vängätä katkeraan loppuun asti.


    • Anonyymi

      Nyt sotket asioita. Nazit on kyllä tehneet kaasuKAMMIOITA mutta siihen se jääkin. Sähköautoja ei ole pystyneet tekemään kun niillä raukoilla ei ole auton akkuja. Koko euroopassa on autojen akkutuotannosta 1%. Se mitä VW:llä on sähköistä on kiinassa valmistettavat kiinalaiseen tekniikkaan pohjautuvat sähköautot.
      VW:n suurin markkina on Kiina ja sielläkin helvetinmoiset vaikeudet kun kiinalaisetkaan ei tykkää tulla huijatuksi.
      Lopulta VW:llä on vain hakaristilippu jäänteenä Hitleriltä kun perusti VW:n.

    • Anonyymi

      eGolf - pieniä ongelmia pakkasessa
      Vierailevana tähtenä viileä Volkswagen e-Golf
      https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/vuosi-sahkolla-vierailevana-tahtena-viilea-volkswagen-e-golf/

      Tätä on VW ylivoima

      Vähän tulee vilu

      Mielenkiintoisin ero kaksikon välillä liittyy matkustamon mukavuuteen. Jos viime viikolla totesimme Hyundain lämpiävän nopeasti ja pysyvän miellyttävän lämpöisenä kovallakin kelillä, alkaa Volkswagenin ohjaksissa oikeasti kaipaamaan lämmitettävää ohjauspyörää. Ei ajaessa uhkaa vilu tulla, mutta pyydettyyn 22 asteeseen lämpötila ei nouse. Puhallus on varsin heikkoa, eikä lämpötila nouse merkittävästi, vaikka ilmastoinnin hallinnan ottaisi automatiikalta omiin käsiin. Erikoista, kun huomioi vielä e-Golfin Ioniqia suuremman energiankulutuksen.

      Loppumatka Kuninkaantien ABC:lle sujuu yksinkertaisesti hansikkaat kädessä ja pipo päässä. E-Golfilla tarkenee, mutta polttomoottoriautoon tottuneelle kyse on erikoisesta mukavuuskysymyksestä – etenkin kun Hyundai todistaa sähköauton voivan lämmetä erittäin miellyttäväksi ja taittaa yhtä pitkän matkan


      Haikeat jäähyväiset
      https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/vuosi-sahkolla-haikeat-jaahyvaiset/

      • Anonyymi

        "Alkaa olla – osin haikeidenkin – jäähyväisten aika. Olisihan tuolla ajanut pidempäänkin."
        Ei vaikuta kovin pettyneeltä kaverilta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Alkaa olla – osin haikeidenkin – jäähyväisten aika. Olisihan tuolla ajanut pidempäänkin."
        Ei vaikuta kovin pettyneeltä kaverilta.

        Haikeus tuli kun luopui Huyandaista, opettele lukemaan kössi!!! Volkkariin jäätyi, VW ei suostunut edes latamaa pakkasella, tietty jos viihtyy pakaetimessa niin ilman muuta eGolf alle :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haikeus tuli kun luopui Huyandaista, opettele lukemaan kössi!!! Volkkariin jäätyi, VW ei suostunut edes latamaa pakkasella, tietty jos viihtyy pakaetimessa niin ilman muuta eGolf alle :)

        Tässä on puhuttu sähköautoista yleensä, ei eGolfista.
        eGolf on monta vuotta vanha malli ja poistumassa ID.3:n tieltä. Jos haluaa puhua VW:n sähköautoista vuonna 2019 niin silloin pitää puhua ID.3:sta. Mallista on jo julkaistu koeajoja ja virallinen julkistus on parin kuukauden päässä Frankfurtissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä on puhuttu sähköautoista yleensä, ei eGolfista.
        eGolf on monta vuotta vanha malli ja poistumassa ID.3:n tieltä. Jos haluaa puhua VW:n sähköautoista vuonna 2019 niin silloin pitää puhua ID.3:sta. Mallista on jo julkaistu koeajoja ja virallinen julkistus on parin kuukauden päässä Frankfurtissa.

        Mutta eihän tuota ID.3:sta ole edes olemassa vielä, ei edes toimivaa protoa, autonomisesta autosta oli sentään kauko-ohjattava proto eli se sentään toimi jotenkin...

        Onhan toi VW uusi tehty niin mummoille että kenen luulet tollasen ostavan? Mummot ostaa volkkareita nykypäivinä, GTI oli ehkä joskus jotain mutta sekin täyttä paskaa kun moottori ja vaihteistoremppaa tiedossa pienillä kilometreilla. VW ei hyväksi muutu kehumalla. Pilasi maineensa totaalisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta eihän tuota ID.3:sta ole edes olemassa vielä, ei edes toimivaa protoa, autonomisesta autosta oli sentään kauko-ohjattava proto eli se sentään toimi jotenkin...

        Onhan toi VW uusi tehty niin mummoille että kenen luulet tollasen ostavan? Mummot ostaa volkkareita nykypäivinä, GTI oli ehkä joskus jotain mutta sekin täyttä paskaa kun moottori ja vaihteistoremppaa tiedossa pienillä kilometreilla. VW ei hyväksi muutu kehumalla. Pilasi maineensa totaalisesti.

        Mikä idea heitellä noitä ilmiselviä valheita?
        Tässä video tuotantoversion koeajosta.
        https://youtu.be/4AqHpoexQ8U

        Mut oikeesti. Mikä juttu tuollainen jatkuva HUONO valehtelimen on? Miksi valehdella jos tietää 100% varmasti jäävänsä kiinni? Haluat kai huomiota ja vastapostauksia
        Tässä yksi sääli-vastaus ja joku ei ole vielä sitä katsonut niin kannattaa tsekata. Ehkä vuosikymmenen tärkein autouutuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä idea heitellä noitä ilmiselviä valheita?
        Tässä video tuotantoversion koeajosta.
        https://youtu.be/4AqHpoexQ8U

        Mut oikeesti. Mikä juttu tuollainen jatkuva HUONO valehtelimen on? Miksi valehdella jos tietää 100% varmasti jäävänsä kiinni? Haluat kai huomiota ja vastapostauksia
        Tässä yksi sääli-vastaus ja joku ei ole vielä sitä katsonut niin kannattaa tsekata. Ehkä vuosikymmenen tärkein autouutuus.

        Missä tuota ID3 myydään..käyn koeajaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä tuota ID3 myydään..käyn koeajaa.

        Ei ole vielä koeajossa tavallisille pulliaisille, mutta lehdistölle kyllä.
        Se iso vale oli se ettei muka olisi olemassa edes prototyyppiä. Tuollaiset jutut ovat käsittämättömän typeriä ellei ole pelkästään kerjäämässä postauksia.


    • Anonyymi

      Nyt tuli Volkkarille kova tehtävä, suorastaan paha rasti:

      Suomessa on rekisteröity yhteensä 3400 sähköautoa. Kauppakeskus Jumbon parkkialueelle mahtuu 4600 autoa. Eli kaikki suomen sähköautot mahtuisi yhden ainoan kauppakeskuksen parkkiin ja tilaa jäisi vielä 1200:lle autolle.

      Siinä sulle vähän suhdelukuja, lue lisää oheisesta linkistä. Kia:lta löytyy ihan asiallinen sähköauto jolla voi ajaa myös pakkasessa pidempää matkaa, kesäkelillä 455 km, pakkasilla 300 km. Ainoa ongelma näissä on tietenkin hinta, samalla rahalla saa 2 uutta huippuvarusteltua Toyota Corollaa. Hintaa sähkölle siis tulee melkoisesti, tuokin lähes 50 tuhatta euroa. Kellään taviksilla ole tuommoisiin varaa.

      https://www.is.fi/autot/art-2000006195140.html

      • Anonyymi

        Kuinka monen vuoden bensat saa 25 tonnilla? Siis kun sähköauto maksaa 50 tuhatta ja bensauto 25 tuhatta, niin bensarahaa jää 25 tuhatta euroa eikä se sähkökään ihan ilmaista ole, varsinkaan tulevaisuudessa kun siirtohinnat nousee.


      • Anonyymi

        Onko tässä mukana myös kaikki postin ja muiden firmojen sähköautot? Montako sähköautoa yksityisille on sitten myyty?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka monen vuoden bensat saa 25 tonnilla? Siis kun sähköauto maksaa 50 tuhatta ja bensauto 25 tuhatta, niin bensarahaa jää 25 tuhatta euroa eikä se sähkökään ihan ilmaista ole, varsinkaan tulevaisuudessa kun siirtohinnat nousee.

        Joo joo mut muista ilmasto, sinä yksin voit pelastaa koko planeetan, ostamalla sikakalliin sähköauton saat sädekehän pääsi päälle.


      • Anonyymi

        "Nyt tuli Volkkarille kova tehtävä, suorastaan paha rasti:

        Suomessa on rekisteröity yhteensä 3400 sähköautoa. Kauppakeskus Jumbon parkkialueelle mahtuu 4600 autoa. Eli kaikki suomen sähköautot mahtuisi yhden ainoan kauppakeskuksen parkkiin ja tilaa jäisi vielä 1200:lle autolle."

        Juuri tämän vuoksi VW:n ID.3 / MEB-conceptia kutsutaan game changeriksi.

        Ps. Kannattaa katsoa tämä video vaikka ei diggaisi sen enempää volsusta kuin sähkiksistäkään. On erinomainen esimerkki ammattitaidolla tehdystä autoarvostelusta. Kaverilla on faktat ja autoymmärrys kohdillaan. Kaikki tehdään saksalaisella täsmällisyydellä ja perinpohjaisesti. Katsoo mielikseen ja siitä on helppo oppia sähköautoilun perusasiat.
        https://youtu.be/4AqHpoexQ8U


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Nyt tuli Volkkarille kova tehtävä, suorastaan paha rasti:

        Suomessa on rekisteröity yhteensä 3400 sähköautoa. Kauppakeskus Jumbon parkkialueelle mahtuu 4600 autoa. Eli kaikki suomen sähköautot mahtuisi yhden ainoan kauppakeskuksen parkkiin ja tilaa jäisi vielä 1200:lle autolle."

        Juuri tämän vuoksi VW:n ID.3 / MEB-conceptia kutsutaan game changeriksi.

        Ps. Kannattaa katsoa tämä video vaikka ei diggaisi sen enempää volsusta kuin sähkiksistäkään. On erinomainen esimerkki ammattitaidolla tehdystä autoarvostelusta. Kaverilla on faktat ja autoymmärrys kohdillaan. Kaikki tehdään saksalaisella täsmällisyydellä ja perinpohjaisesti. Katsoo mielikseen ja siitä on helppo oppia sähköautoilun perusasiat.
        https://youtu.be/4AqHpoexQ8U

        Autoarvostelu voi olla ammattitaidolla tehty mutta mitä itse autoon tulee niin pikkuisen uskallan olla skeptinen..
        Nää volkkarit kyllä on yritetty tehdä saksalaisella täsmällisyydellä mutta kaikki tietää mitä ne todellisuudessa on ja miten esim ihmisiä huijataan että saadaan näyttämään asiat hyviltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Autoarvostelu voi olla ammattitaidolla tehty mutta mitä itse autoon tulee niin pikkuisen uskallan olla skeptinen..
        Nää volkkarit kyllä on yritetty tehdä saksalaisella täsmällisyydellä mutta kaikki tietää mitä ne todellisuudessa on ja miten esim ihmisiä huijataan että saadaan näyttämään asiat hyviltä.

        Tuon auton sydän on MEB-kosepti. Ei tuollaista teknistä perustaa voi saada "näyttämään hyvältä". Plussat ja miinukset on konkreettisia ja helposti kirjattavissa. Plussapuolella on ehdottomasti uudet mahdollisuudet tilankäyttöön ja tekniikkapuolella alusta asti sähköiseksi suunniteltu perusrakenne ja voimalinja.
        Polttisauton voimalinjassa on noin 2.500 liikkuvaa osaa. ID.3:ssa luku on jotain 20-30. Annoin vähän varaovaisen arvion, Teslassa on 19. Ei tarvitse olla Einstein kun ymmärtää mitä se tarkoittaa luotettavuuden, huoltotarpeen ja kestävyyden kannalta.

        Tojo puolestaan on tilanteessa jossa VW oli jo vuosia sitten tehdessään eGolfin. Tojon eka e-auto tulee olemaan sähköinen versio C-HR:stä. Eli ängetään sähkömoottori ja akkuja polttikseksi suunniteltuun koppaan. MEB-autot pyyhkivät lattiaa tuollaisilla virityksillä mennentullen ja palatessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuon auton sydän on MEB-kosepti. Ei tuollaista teknistä perustaa voi saada "näyttämään hyvältä". Plussat ja miinukset on konkreettisia ja helposti kirjattavissa. Plussapuolella on ehdottomasti uudet mahdollisuudet tilankäyttöön ja tekniikkapuolella alusta asti sähköiseksi suunniteltu perusrakenne ja voimalinja.
        Polttisauton voimalinjassa on noin 2.500 liikkuvaa osaa. ID.3:ssa luku on jotain 20-30. Annoin vähän varaovaisen arvion, Teslassa on 19. Ei tarvitse olla Einstein kun ymmärtää mitä se tarkoittaa luotettavuuden, huoltotarpeen ja kestävyyden kannalta.

        Tojo puolestaan on tilanteessa jossa VW oli jo vuosia sitten tehdessään eGolfin. Tojon eka e-auto tulee olemaan sähköinen versio C-HR:stä. Eli ängetään sähkömoottori ja akkuja polttikseksi suunniteltuun koppaan. MEB-autot pyyhkivät lattiaa tuollaisilla virityksillä mennentullen ja palatessa.

        Siinähän hybridi CH-R mallissa on sähkömoottori ja akkuja.
        Kuis se on vaikiaa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinähän hybridi CH-R mallissa on sähkömoottori ja akkuja.
        Kuis se on vaikiaa...

        En epäile yhtään etteikö siitä saa sähköautoa tehtyä. Tojon insinöörien ongelma on se että he joutuvat täysin epäreiluun asemaan. Kilpailijoilla on platformit jotka ovat kehitetty nimenomaan sähköiselle voimalinjalle ja akustolle.
        e-C-HR:llä ei ole mitään mahdollisuuksia pärjätä, siitä tulee samanlainen kompromissi kuin eGolf oli. Alusta asti sähköautoiksi suunnitellut vetävät pidemmän korren joka suhteessa. En puhu nyt pelkästään VW:n MEB-pohjaisista vaan kaikista muistakin nykyaikaisista sähköautoista.
        Toyota pääsee sähköpeliin mukaan vasta sitten kun sillä on alusta asti sähköautoksi suunniteltu platform.


    • Anonyymi

      Tee vertailu, onko eGolf vai ID.3 Proto latauksessa

      https://insideevs.com/photo/4216438/volkswagen-id3-charging/

      Kyllä tuossa on kyse eGolfista, eGolfin maine niin surkea, että VW keksi sille vaan uuden raflaavan nimen ja nyt jotkut jopa kilvan maksavat varausrahaa jotta pääsevät kokemaan laadun ihan itse.

      Verratkaa vaikka kuvia, ensin Golf 8
      https://www.motor1.com/news/313633/vw-golf-8-gti-2020/

      ID.3
      https://www.electrive.com/wp-content/uploads/2019/07/volkswagen-id3-concept-meb-2019.png

      Eli nyt tulee samaa auto uudelleen muotoiltuna.

      • Anonyymi

        Tiedätkö mikä MEB on?
        Että voi joku olla tyhmä.


      • Anonyymi

        Tyypillinen klikkihuoraus-postaus. Kirjoita niin typerä valhe kuin osaat.
        Sun hoksottimilla et nähtävästi saa muuten vastauksia.


      • Anonyymi

        Se on siksi sotkettu tuollaisilla värillisillä kuvioilla kun liian isoperseisen naisen housut, jotta tosuus peityisi. Koko ID3 kun ei ole olemassakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedätkö mikä MEB on?
        Että voi joku olla tyhmä.

        Se on uuden eGolfin alusta


    • Anonyymi

      Tojotan haukkujatuhnut tuskin ajaneen millään hybridi- tai sähköautolla ja tietävät muka asioista

    • Anonyymi

      Pian tulee lisää kovaa faktaa saksalaisten autojen tulevaisuuden kurjasta jamasta.

    • Anonyymi

      Vanhanaikaisia nokea pöllyttäviä polttomottoreita. Hyh!

    • Anonyymi

      Ja maailmassa myydään eniten polttiksia ja myydään vielä pitkään.
      Toyotahörhön henkilökohtainen missio on lähinnä naurettavaa.

      • Anonyymi

        Oliko sinulla TojoHönö taas tänään se kuukauden tärkein päiväsi, Kelan asumistuki ja perustoimeentulotuki kilahtivat tilillesi?


    • Anonyymi

      Hyvin ennustettu tuossa aloituksessa yli kaksi vuotta sitten.

    Ketjusta on poistettu 20 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      81
      2820
    2. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

      Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      296
      1635
    3. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      246
      1537
    4. Minkä merkkisellä

      Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      87
      1371
    5. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

      Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      401
      1349
    6. Nyt kun Pride on ohi 3.0

      Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      396
      1273
    7. Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa

      Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1027
    8. Kiitos nainen

      Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      2
      1009
    9. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

      Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      329
      864
    10. Miksi Purra-graffiti ei nyt olekkaan naisvihaa?

      "Pohtikaapa reaktiota, jos vastaava graffiti olisi tehty Sanna Marinista", kysyy Tere Sammallahti. Helsingin Suvilahden
      Maailman menoa
      254
      832
    Aihe