Narsisti rallattaa hovilaisille

Anonyymi

🔴Narsisti on

Narsisti on hovilaisten jeesus.

Täällä palstallakin on raakkumassa hovilaisia jotka tyhmyyksissään uskovat mitä narsisti rallattaa heidän päälleensä.
Olen nähnyt tyhmiä naamoja paljon silloin kun narsistin kanssa kuljin. Ne tuijottavat silmät tyhjinä ja päät vielä tyhjempinä rallattavaa narsistia ja uskovat tähän kuin pyhään jeesukseen.

Hovilaiset uskovat että on olemassa sellainen ihmistyyppi kuin narsisti esittää. Hovilaiset uskovat narsistin itsestään luomaan hoville projisoimaan valeminään ja sen olemassaoloon ymmärtämättä kyseenalaistaa sitä.

Hovilaiset ovat vielä vedätetympiä kuin uhrit, jotka uhrit sentään vaihtuvat ja suhteellisen nopeastikin heräävät totuuteen. Kun hovilaiset sensijaan marssivat narsistin perässä usein jopa koko elämänsä uskoen valheisiin.

Helposti koko hovi lähtee elämään vale-elämää.
Narsistin valeminä, tyhjät ihmiset kuoret on hovilaisten elämän keskipiste.

134

58

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Miksi toteamukseni narsisti-isästäni on poistettu? Mitä vitun keskustelua tällainen on kun asiaviestejä poistetaan?

• Anonyymi

Valitettavaa_

Valitettavaa. Luultavasti robotti ollut asialla. Täällä palstalla on moni valittanut että ilm. robotti tms. poistaa liian kärkkäästi ihan asiallisia viestejä. Myös minä olen valittanut ylläpidolle oman viestini poistosta ja sain yhden jopa takaisin:).
        Koitapa laittaa uudestaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Valitettavaa_

Valitettavaa. Luultavasti robotti ollut asialla. Täällä palstalla on moni valittanut että ilm. robotti tms. poistaa liian kärkkäästi ihan asiallisia viestejä. Myös minä olen valittanut ylläpidolle oman viestini poistosta ja sain yhden jopa takaisin:).
        Koitapa laittaa uudestaan.

"Luultavasti robotti ollut asialla. "

Eipä ole ollut, vaan palstan moderaattori, joka on itse narsisti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ok_ken

Ok, ken tietää...
        Min taas olen ajatellut että moderaattorina saattaa olla hienohelma/-lahje, jolle tämä raskas mielenterveysaihe on sillätavoin liikaa kun ei ymmärrä että mennään ihmismielen pimeimmälle mahdolliselle puolelle niin jutustelu ei sillä tavoin ole aina kovin imartelevaa ja hienostunutta...

Epäilen robottia koska on niin nopea liikkeissään. Viuhina vaan käy...

• Anonyymi kirjoitti:

"Eipä ole ollut, vaan palstan moderaattori, joka on itse narsisti."

Minä en usko että millään yksittäisellä palstalla on "omaa moderaattoria", enkä usko moderaattoreiden lukevan esim. tämän palstan kaikkia viestejä.

"Verkkoyhteisön viestejä tarkastaa ammattilaismoderoijien tiimi, mutta viestien valtavan määrän vuoksi moderointia täydentää nyt Utopia Analyticsin kehittämä tekoäly.

Tekoäly mahdollistaa sen, että keskusteluja voidaan nyt moderoida 24 tuntia vuorokaudessa"

MIkä jälkimmäinen tarkoittaa, että tuskin näitä palstoja valvotaan 24/7 ihmisvoimin. Enkä usko, että jokaisella palstalla on omaa moderaattoria.

Sehän tarkoittaisi, että moderaattoreita tarvittaisiin neljä henkilöä jokaista palstaa kohden. Kolme varsinaista ja yksi vapaapäivien tekijä.

Että jäitä ny vaan hattuun niiden luulojen kanssa, että joku yksittäinen narsisti tätä palstaa moderoisi.

https://www.aller.fi/aller-pilotoi-tekoalyn-kayttoa-suomi24n-moderoinnissa/

• Anonyymi
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

"Eipä ole ollut, vaan palstan moderaattori, joka on itse narsisti."

Minä en usko että millään yksittäisellä palstalla on "omaa moderaattoria", enkä usko moderaattoreiden lukevan esim. tämän palstan kaikkia viestejä.

"Verkkoyhteisön viestejä tarkastaa ammattilaismoderoijien tiimi, mutta viestien valtavan määrän vuoksi moderointia täydentää nyt Utopia Analyticsin kehittämä tekoäly.

Tekoäly mahdollistaa sen, että keskusteluja voidaan nyt moderoida 24 tuntia vuorokaudessa"

MIkä jälkimmäinen tarkoittaa, että tuskin näitä palstoja valvotaan 24/7 ihmisvoimin. Enkä usko, että jokaisella palstalla on omaa moderaattoria.

Sehän tarkoittaisi, että moderaattoreita tarvittaisiin neljä henkilöä jokaista palstaa kohden. Kolme varsinaista ja yksi vapaapäivien tekijä.

Että jäitä ny vaan hattuun niiden luulojen kanssa, että joku yksittäinen narsisti tätä palstaa moderoisi.

https://www.aller.fi/aller-pilotoi-tekoalyn-kayttoa-suomi24n-moderoinnissa/

Ei_ole_tainnut

"Että jäitä ny vaan hattuun niiden luulojen kanssa, että joku yksittäinen narsisti tätä palstaa moderoisi."
        Ei ole tainnut kukaan väittää että joka palstalla oma moderaattori olisi...
        Jos yöaikaan olisi joku etätyöntekijä jalkeilla, niin voisi kärppänä kyllä poistaakin viestejä jos eivät miellytä...

• Anonyymi kirjoitti:

Ei_ole_tainnut

"Että jäitä ny vaan hattuun niiden luulojen kanssa, että joku yksittäinen narsisti tätä palstaa moderoisi."
        Ei ole tainnut kukaan väittää että joka palstalla oma moderaattori olisi...
        Jos yöaikaan olisi joku etätyöntekijä jalkeilla, niin voisi kärppänä kyllä poistaakin viestejä jos eivät miellytä...

No uskoisin, et öisin toimii robotti ja ne "kärpät" on niitä jotka klikkaa tuosta ilmianna, jolloin viestit poistetaan automaattisesti lukematta.

Aaattele ny itekin, esim. jaksatko sä mukamas lukea päivästä toiseen on poiun ja mahdollisesti hänen kanssakeskustelijansa jokaisen kommentin.

En usko, et kukaan moderaattori lukee kaikki kommentit kaikilla palstoilla. Kyllä sen suurimman työn tekee se "robotti" joka haravoi ja ihmiset jotka ilmiantaa

• Anonyymi

No uskoisin, et öisin toimii robotti ja ne "kärpät" on niitä jotka klikkaa tuosta ilmianna, jolloin viestit poistetaan automaattisesti lukematta.

Aaattele ny itekin, esim. jaksatko sä mukamas lukea päivästä toiseen on poiun ja mahdollisesti hänen kanssakeskustelijansa jokaisen kommentin.

En usko, et kukaan moderaattori lukee kaikki kommentit kaikilla palstoilla. Kyllä sen suurimman työn tekee se "robotti" joka haravoi ja ihmiset jotka ilmiantaa

"Aaattele ny itekin, esim. jaksatko sä mukamas lukea päivästä toiseen on poiun ja mahdollisesti hänen kanssakeskustelijansa jokaisen kommentin."

Siis suomi24:llä on robotti ja ilm. myös eläviä ihmisiä.
        Kehoita sinä nyt vain itseäsi ajattelemaan.

En ole väittänyt missään että noita kaikkia kukaan lukee.

• Anonyymi

"No uskoisin, et öisin toimii robotti ja ne "kärpät" on niitä jotka klikkaa tuosta ilmianna, jolloin viestit poistetaan automaattisesti lukematta."

eli kun narsisti ilmiantaa viestin josta ei pidä, sitä ei edes kukaan lue ennen poistamista.

• Anonyymi kirjoitti:

"No uskoisin, et öisin toimii robotti ja ne "kärpät" on niitä jotka klikkaa tuosta ilmianna, jolloin viestit poistetaan automaattisesti lukematta."

eli kun narsisti ilmiantaa viestin josta ei pidä, sitä ei edes kukaan lue ennen poistamista.

"eli kun narsisti ilmiantaa viestin josta ei pidä, sitä ei edes kukaan lue ennen poistamista."

Niin uskon, ettei noita ilmiannettuja juurikaan lueta, mutta poistetut viestit säilyvät kyllä arkistoissa, jos sattuu että niitä tarvitaan myöhemmin, esim. rikoksen selvittämisessä

• Anonyymi

"eli kun narsisti ilmiantaa viestin josta ei pidä, sitä ei edes kukaan lue ennen poistamista."

Niin uskon, ettei noita ilmiannettuja juurikaan lueta, mutta poistetut viestit säilyvät kyllä arkistoissa, jos sattuu että niitä tarvitaan myöhemmin, esim. rikoksen selvittämisessä

Mitä virkaa tällä palstalla on, jos narsisti voi poistattaa automaattisesti kaikki viestit, joista ei pidä?

• Anonyymi kirjoitti:

Mitä virkaa tällä palstalla on, jos narsisti voi poistattaa automaattisesti kaikki viestit, joista ei pidä?

No systeemi ny on tämmönen, johtuu varmaan osaksi siittä että kommentteja tulee päivittäin lähemmäs 20 tuhatta, sula mahdottumuus ihmisvoimin on kenenkään käydä/lukea jokaista lävitse

Sen takia varmaankin on tuo robotti ja ilmianto systeemi, robottikaan tuskin lukee, kunhan tarttuu joihinkin sanoihin/ilmaisuihin Jossain kohtaa laitoin aiheesta linkikin.

Tiedä sitten pitäisikö tällä olla joku virka, kunhan ny suomi24 tarjoaa ihmisille ilmaisen mahdollisuuden purkaa tuntojaan.

• Anonyymi

No systeemi ny on tämmönen, johtuu varmaan osaksi siittä että kommentteja tulee päivittäin lähemmäs 20 tuhatta, sula mahdottumuus ihmisvoimin on kenenkään käydä/lukea jokaista lävitse

Sen takia varmaankin on tuo robotti ja ilmianto systeemi, robottikaan tuskin lukee, kunhan tarttuu joihinkin sanoihin/ilmaisuihin Jossain kohtaa laitoin aiheesta linkikin.

Tiedä sitten pitäisikö tällä olla joku virka, kunhan ny suomi24 tarjoaa ihmisille ilmaisen mahdollisuuden purkaa tuntojaan.

Eli täällä on aivan turha aikaansa paljonkaan kuluttaa, koska asiaviestit poistuvat ilman mitään logiikkaa.

• Anonyymi kirjoitti:

Eli täällä on aivan turha aikaansa paljonkaan kuluttaa, koska asiaviestit poistuvat ilman mitään logiikkaa.

No niinkin voi ajatella, itse kukin sen olemisensa täällä päättää, ollakko vaiko eiko olla

• Anonyymi

No niinkin voi ajatella, itse kukin sen olemisensa täällä päättää, ollakko vaiko eiko olla

En vain ymmärrä mitä sinä täällä teet, kun sinulla ei ole selvästi mitään sanottavaa.

• Anonyymi kirjoitti:

En vain ymmärrä mitä sinä täällä teet, kun sinulla ei ole selvästi mitään sanottavaa.

No en minäkään kaikkea täällä lukemaani ymmärrä ja minustakin tuntuu joskus samalta

• Anonyymi

No en minäkään kaikkea täällä lukemaani ymmärrä ja minustakin tuntuu joskus samalta

Taaskaan sinulla ei ollut yhtään mitään sanottavaa.

• Anonyymi

Josta_sinä

"Tiedä sitten pitäisikö tällä olla joku virka, kunhan ny suomi24 tarjoaa ihmisille ilmaisen mahdollisuuden purkaa tuntojaan. "

Josta sinä et ymmärrä yhtään mitään.

Eikä niiden rikosten selvittely taatusti ole sitä että sinulle on jostain tullut paha mieli, vaikka niin näyt kuvittelevan.

Ennemminkin sitten huumediilerit tms. käyttävät tätäkin kanavaa niin että merkkikielillä ilmoittelevat likkeistään yms.

• Anonyymi

Sinussa_ja_p_ssä

Sinussa ja p:ssä on pajon samaa. Olen aina ollut sitä mieltä että sinussa joitain apsin piirteitä. Se jäykkyys ja sitten tietty sinnikkyys...

Myöskin sinä ja p olette siinä samanlaisia että arvostelette hyvin kärkkäästi ja tuomitsette ihan, mutta mitään uutta ette sitten ole itsekään kuitenkaan tuomassa.

Molemmat linkitätte paljon. P niitä englanninkielisiä youtube-linkkejä ja sinä suomankielisiä tietolinkkejä netistä.

Kun ne ovat sellaisia tietopläjäyksiä joita voi lukea, mutta ei se mitään omaa keskustelua kuitenkaan ole. Et näy myöskään ymmärtävän että ihmisen äly, sosiaalisuus ja keskustelukyky ei ole ollenkaan välttämättä yhteydessä mihinkään ammatteihin, kuten p ei myöskään ymmärrä.

Molemmilla teillä tuollaisia yhtäläisyyksiä. Kumarratte tutkijoita ylimpinä ettekä arvosta mitään muuta.
        Ette toisia kirjoittajia ettekä varsinkaan näitä tällä palstalla kirjoittavia.

• Anonyymi kirjoitti:

Sinussa_ja_p_ssä

Sinussa ja p:ssä on pajon samaa. Olen aina ollut sitä mieltä että sinussa joitain apsin piirteitä. Se jäykkyys ja sitten tietty sinnikkyys...

Myöskin sinä ja p olette siinä samanlaisia että arvostelette hyvin kärkkäästi ja tuomitsette ihan, mutta mitään uutta ette sitten ole itsekään kuitenkaan tuomassa.

Molemmat linkitätte paljon. P niitä englanninkielisiä youtube-linkkejä ja sinä suomankielisiä tietolinkkejä netistä.

Kun ne ovat sellaisia tietopläjäyksiä joita voi lukea, mutta ei se mitään omaa keskustelua kuitenkaan ole. Et näy myöskään ymmärtävän että ihmisen äly, sosiaalisuus ja keskustelukyky ei ole ollenkaan välttämättä yhteydessä mihinkään ammatteihin, kuten p ei myöskään ymmärrä.

Molemmilla teillä tuollaisia yhtäläisyyksiä. Kumarratte tutkijoita ylimpinä ettekä arvosta mitään muuta.
        Ette toisia kirjoittajia ettekä varsinkaan näitä tällä palstalla kirjoittavia.

"Se jäykkyys ja sitten tietty sinnikkyys..."

Niin poiun hahmon suhteen minulla on omat epäilykseni , mutta voihan se tuntua siltä, kun kumpikaan ei taivu sinun tahtoosi.

• Anonyymi

"Se jäykkyys ja sitten tietty sinnikkyys..."

Niin poiun hahmon suhteen minulla on omat epäilykseni , mutta voihan se tuntua siltä, kun kumpikaan ei taivu sinun tahtoosi.

"kun kumpikaan ei taivu sinun tahtoosi."
        Kyllä minullakin on omat epäilykseni p:n hahmoon. Mutta myös sinun hahmosi askarruttaa joskus.
        Kyse ei minun tahdostani vaan palstan häiriköinnistä ja keskustelujen suoranaisesta estämisestä ja torppaamisesta.

Eikä teille kerrottu siellä lähihoitajakoulussa että on sitten muutakin elämää kuin sitä lähihoitajaelämää? Kun et ainakaan omaehtoisesti ole sitä oppinut.

• Anonyymi

Niin ja nikkini oli siis:

Kyllä_minullakin

• Anonyymi kirjoitti:

"kun kumpikaan ei taivu sinun tahtoosi."
        Kyllä minullakin on omat epäilykseni p:n hahmoon. Mutta myös sinun hahmosi askarruttaa joskus.
        Kyse ei minun tahdostani vaan palstan häiriköinnistä ja keskustelujen suoranaisesta estämisestä ja torppaamisesta.

Eikä teille kerrottu siellä lähihoitajakoulussa että on sitten muutakin elämää kuin sitä lähihoitajaelämää? Kun et ainakaan omaehtoisesti ole sitä oppinut.

No itsekukin täällä kirjoittelee omalla persoonallaan mitä ny milloin haluaa sanoa.

Siihen sun on tyytyminen, vaikka miten haluaisit hallita tätä palstaa/mitä kukakin saa kirjoittaa

• Anonyymi

No itsekukin täällä kirjoittelee omalla persoonallaan mitä ny milloin haluaa sanoa.

Siihen sun on tyytyminen, vaikka miten haluaisit hallita tätä palstaa/mitä kukakin saa kirjoittaa

No_olet

No, olet sinäkin nyt yltymässä ilmeisesti ihan palstahäiriköksi pelkästään, jonka "keskustelun" ainoa tarkoitus on häiritä palstaa.
        Mieti nyt tykönäsi sitäkö todella haluat?
        Olla palstahäirikkö.

• Anonyymi kirjoitti:

No_olet

No, olet sinäkin nyt yltymässä ilmeisesti ihan palstahäiriköksi pelkästään, jonka "keskustelun" ainoa tarkoitus on häiritä palstaa.
        Mieti nyt tykönäsi sitäkö todella haluat?
        Olla palstahäirikkö.

Jaa omasta näkökulmastani katsoen vastailen yleensä aloituksen aiheeseen suht asiallisesti, mutta sitten tulee joku joka käy persoonaani kiinni ja suoltaa sitten tuota mitä nyt teet

• Anonyymi

Jaa omasta näkökulmastani katsoen vastailen yleensä aloituksen aiheeseen suht asiallisesti, mutta sitten tulee joku joka käy persoonaani kiinni ja suoltaa sitten tuota mitä nyt teet

🔴Vastaat_

"Jaa omasta näkökulmastani katsoen"

Vastaat aikas nopesti yhtään aloittajaan tutustumatta minkä organisaatioiden puoleen tämän tulisi kääntyä.
        Luultavasti liittyy sinun lähihoitajan ammattisi ammatilliseen osaamiseen niin että kertaat/pidät yllä/opettelet uusia keiden ja minkä puoleen kääntyä kun lähtevät sieltä terveyskeskuksesta jossa olet kertonut työskenteleväsi. Tai nyt vanhustenhuollossa, mutta ehkä vielä ammatillisesti et ole tullut tiesi päähän vaan tahdot osata kaikenlaista...

• Anonyymi

Kerropa_

" käy persoonaani kiinni"
        Kerropa vielä mitä tarkoitat tuolla. Käytät myös "käydä henkilöön".

• Anonyymi

Samaan itse syyllistyneenä vaikuttaa ihan metoo kampanjalta tämäkin.

• Anonyymi

Eipä ulkopuoliset olisi uskoneet, että narsisti-isäni oli väkivaltainen riehuja, joka pahoinpiteli perhettään useita kertoja ja oli joskus seotessaan jopa täysin psykoottinen. Kävi huorissa ja petti minkä ehti, mutta rahaa ei ollut antaa edes ruokaan. Mersuilla ajeli ja kuvitteli, että on rikas, kun pankista sai lainaa aina uutta autoa varten.

• Anonyymi

Minä lyhennän usein h-sanan esim. tuossa voisi kirjoittaa ihan vain että kävi h:ssa, niin kyllä sen siitä ymmärtää, niin robotti tms. ei reagoi sitten ehkä niin kiivaasti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä lyhennän usein h-sanan esim. tuossa voisi kirjoittaa ihan vain että kävi h:ssa, niin kyllä sen siitä ymmärtää, niin robotti tms. ei reagoi sitten ehkä niin kiivaasti.

Jos täällä joku robotti on olevinaan vastuussa, niin aika paska palsta on keskusteluun. Luulen kylläkin, että robottia syytetään tekstien poistosta, koska palstan narsistinen moderaattori ei itse kestä niitä lukea.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos täällä joku robotti on olevinaan vastuussa, niin aika paska palsta on keskusteluun. Luulen kylläkin, että robottia syytetään tekstien poistosta, koska palstan narsistinen moderaattori ei itse kestä niitä lukea.

Niin, joku tuollaista h-sanaa ei nyt ilm. kestä. Ihminen sen robotinkin säätää. Mielestäni täällä keskustelussa pitäisi voida käyttää minkälaista kieltä haluaa käyttää kukin. Moni kirjoittanut tänne kiihdyksissään (itseni mukaanlukien) niin ei silloin halua siloiteltua kieltä kirjoittaa.
        Mutta vielä viesti ainakin on tuossa...

• Anonyymi

Tosi hyvä ja todenmukainen aloitus. Olemme seuranneet vuosikymmenet tällaisen narsistin käytöstä ja manipulointia. Hän voi loukata, nolata ja tehdä mitä ilkeimpiä temppuja läheisilleen ja "hovilleen" mutta narrit vaan kumartelevat. Itse nykyään välttelemme kyseisen henkilön seuraa, mutta sukulaissuhteita johtuen joudumme olemaan jonkinlaisissa väleissä. Huvittaa suuresti noiden narrien kumartelu narsistin edessä, vaikka suurin osa tietää millainen tyyppi on oikeesti kyseessä.

• Anonyymi

Ihmettelen mikä tarve on seurata ja arvostella tämän "narsistin" käyttäytymistä, josta voi olla erossakin, ja jonka on todennut v-mäiseksi ihmiseksi. Kun ei kemiat keskenänne pelaa, niin pysykää erossa, vai onko niin, kun hän ei olekaan teistä itsestänne kiinnostunut, niin sehän se onkin syy mikä vi...taa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihmettelen mikä tarve on seurata ja arvostella tämän "narsistin" käyttäytymistä, josta voi olla erossakin, ja jonka on todennut v-mäiseksi ihmiseksi. Kun ei kemiat keskenänne pelaa, niin pysykää erossa, vai onko niin, kun hän ei olekaan teistä itsestänne kiinnostunut, niin sehän se onkin syy mikä vi...taa.

Kuule_kun

Kuule kun juuri kirjoittivat että ovat sukulaisia... Että sitä myöden... Kun on niitä sukujuhlia sun muita.

Minä kyllä ymmärrän että suku ei todellakaan pääse narsistista noin vain eroon.
        Aika kumma ajatuksen juoksu sinulla itselläsi. Oletko nyt sama joka tänäaamunakin on ollut liikkeellä vähän ketjussa ja toisessa paheksumassa nyt ylipäätään että ihmiset jakavat täällä kirjoittelemalla...

Koitapa hellittää. Sinulla itselläsi nyt jokin ongelma.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuule_kun

Kuule kun juuri kirjoittivat että ovat sukulaisia... Että sitä myöden... Kun on niitä sukujuhlia sun muita.

Minä kyllä ymmärrän että suku ei todellakaan pääse narsistista noin vain eroon.
        Aika kumma ajatuksen juoksu sinulla itselläsi. Oletko nyt sama joka tänäaamunakin on ollut liikkeellä vähän ketjussa ja toisessa paheksumassa nyt ylipäätään että ihmiset jakavat täällä kirjoittelemalla...

Koitapa hellittää. Sinulla itselläsi nyt jokin ongelma.

Näköjään osuin oikeaan, kun sanoin siitä, että tämä narsku kun ei ole kiinnostunut tästä kyseisestä henkilöstä, niin sehän se vi...taa. Niitä sukujuhlia on aika harvoin ja niihinkään kun ei ole pakko mennä, jos se narsku noin paljon ottaa päähän. Narskulla taitaa ollakin uusi kumppani ja sitä on mahdoton hyväksyä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näköjään osuin oikeaan, kun sanoin siitä, että tämä narsku kun ei ole kiinnostunut tästä kyseisestä henkilöstä, niin sehän se vi...taa. Niitä sukujuhlia on aika harvoin ja niihinkään kun ei ole pakko mennä, jos se narsku noin paljon ottaa päähän. Narskulla taitaa ollakin uusi kumppani ja sitä on mahdoton hyväksyä.

" Narskulla taitaa ollakin uusi kumppani "

Narsisti hakee koko elämänsä ajan uusia uhreja, joita voi pahoinpidellä ja joiden rahoilla loisia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

" Narskulla taitaa ollakin uusi kumppani "

Narsisti hakee koko elämänsä ajan uusia uhreja, joita voi pahoinpidellä ja joiden rahoilla loisia.

Päästä jo irti siitä narskustasi ja anna hänen elää omaa elämäänsä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Narsistit ovat väkivaltaisia riehujia, joista pitää varoittaa ihmisiä. Narsisti kun voi olla jopa psykoottinen ja harhainen kun saa mielisairaudelleen tyypillisen raivokohtauksen.

Jokainen narsisti tuhoaa elämänsä aikana lukuisia ihmisiä, ja jokaisen narsistin lapsella on erilaisia mielenterveysongelmia, joita kasvaminen narsistin johtamassa ja väkivaltaisessa perheessä aiheuttaa. Narsistien pakkohoito tulisi halvemmaksi kuin narsistin uhrien hoito.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Päästä jo irti siitä narskustasi ja anna hänen elää omaa elämäänsä. "

Onneksi pääsin eroon. Nyt hän riehuu muille ja loisii muiden rahoilla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onneksi pääsin eroon. Nyt hän riehuu muille ja loisii muiden rahoilla.

Fyysisesti kai oletkin päässyt, mutta henkinen puoli on tiukasti kiinni menneessä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Fyysisesti kai oletkin päässyt, mutta henkinen puoli on tiukasti kiinni menneessä.

" mutta henkinen puoli on tiukasti kiinni menneessä."

Niinpä. Pitkään jatkunut väkivalta aiheuttaa sellaista, että vaikea on päästä eroon ja unohtaa. Narsistien lapsien on vaikea unohtaa, kun ovat joutuneet näkemään ja kokemaan riehuvan ja psykoottisen narsistin väkivaltaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

" mutta henkinen puoli on tiukasti kiinni menneessä."

Niinpä. Pitkään jatkunut väkivalta aiheuttaa sellaista, että vaikea on päästä eroon ja unohtaa. Narsistien lapsien on vaikea unohtaa, kun ovat joutuneet näkemään ja kokemaan riehuvan ja psykoottisen narsistin väkivaltaa.

No tuoko tuo helpotusta olotilaasi, kun niitä menneitä kauheuksia muistelet päivittäin? Uskoisin, että ei.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En_tiedä_

En tiedä mutta mihin sinua sattuu? Jos sinulla on peräpukamia eikä apteekista reseptittä saatavat voiteet auta niin mene lääkäriin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No tuoko tuo helpotusta olotilaasi, kun niitä menneitä kauheuksia muistelet päivittäin? Uskoisin, että ei.

Ei tuo helpotusta, mutta silti narsismi-mielisairaudesta pitää tiedottaa, jotta muiden ei tarvitse elää väkivaltaisen narsistin kanssa. Kyseessä kun on kuitenkin koko maailman vaarallisin mielisairaus. Skitsofreenikoita ja narsisteja on suunnilleen saman verran, mutta narsistit ovat paljon vaarallisempia toisille ihmisille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mistä_sinä

Mistä sinä tiedät kenekään päivittäisestä muistelemisesta kun et tiedä edes kenelle vastaat kun anonyyminä kirjoittaa.

Vältä kuule sekoittelemasta keskenään eri kirjoittajia ja laita itsekin jokin nikki itsellesi... Ai niin mutta et ole rehellisellä asialla edes.

Ihan kummia tyyppejä tänään liikkeellä. Ainakin kolme tuollasta jotka kaikki vihaavat tätä palstaa, tai sitten sama kaikkien tekstien takana.

Mitään asiaa kellään. Onko sinulla krapula?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En_tiedä_

En tiedä mutta mihin sinua sattuu? Jos sinulla on peräpukamia eikä apteekista reseptittä saatavat voiteet auta niin mene lääkäriin.

Noin kovastiko tuo sattui, kun ihmettelen menneissä kauheuksissa rypemistäsi? Myötätuntoako haet siihen, kun se narskusi on sinut jättänyt ja löytänyt uuden sinua paremman kumppanin? Nyt sitten katkerana somessa kirjoittelet kauheesta narskusta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Noin kovastiko tuo sattui, kun ihmettelen menneissä kauheuksissa rypemistäsi? Myötätuntoako haet siihen, kun se narskusi on sinut jättänyt ja löytänyt uuden sinua paremman kumppanin? Nyt sitten katkerana somessa kirjoittelet kauheesta narskusta.

"kun se narskusi on sinut jättänyt ja löytänyt uuden sinua paremman kumppanin?"

Eli narsisti on löytänyt uuden ja paremman alistettavan ja pahoinpideltävän, jolle riehua ja räyhätä. Ennen tulevaa seuraavaa uhria.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"kun se narskusi on sinut jättänyt ja löytänyt uuden sinua paremman kumppanin?"

Eli narsisti on löytänyt uuden ja paremman alistettavan ja pahoinpideltävän, jolle riehua ja räyhätä. Ennen tulevaa seuraavaa uhria.

Ja mitähän se sinulle enää kuuluu, mitä tämä narsku tekee?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihan samaa narsku tekee jokaiselle uhrilleen. Pahoinpitelee, riehuu, räyhää ja loisii. Ei se asia muutu, vaikka narsistin uhrit vaihtuvat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihan samaa narsku tekee jokaiselle uhrilleen. Pahoinpitelee, riehuu, räyhää ja loisii. Ei se asia muutu, vaikka narsistin uhrit vaihtuvat.

Sehän ei ole enää sinun murheesi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sehän ei ole enää sinun murheesi.

Onneksi ei olekaan. Ei tarvitse enää pelätä, että narsisti taas sekoaa ja väkivaltaisena ajaa perheen pihalle. Nyt hänen mielisairautensa ja loisimisensa on muiden ongelma.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

🔴Et_tiedä_

Et tiedä edes että narsistit eivät elä omaa elämää. He ovat loisia.

"Ja mitähän se sinulle enää kuuluu, mitä tämä narsku tekee? "
        Vastauksesi ei ollut minulle, mutta aika tomppeli olet kun et ymmärrä että muilla on empatiaa myös narsistin jälkeen.
        Että kyllä se kuuluu muille kun tietää mitä se tekee niille muille...

Olet ilmeisesti hovilainen joka tuli otsakkeen perässä kiivaasti puolustamaan omaa narsistijeesustaan. Imeisesti kovasti olet provosoitunut...

Ha-ha! Tuli hymy tässäkin yhteydessä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onneksi ei olekaan. Ei tarvitse enää pelätä, että narsisti taas sekoaa ja väkivaltaisena ajaa perheen pihalle. Nyt hänen mielisairautensa ja loisimisensa on muiden ongelma.

Silti näyt mielessäsi eläväsi sitä aikaa vieläkin. Eikö olisi jo mentävä elämässäsi eteen päin, eikä rypeä vanhassa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Silti näyt mielessäsi eläväsi sitä aikaa vieläkin. Eikö olisi jo mentävä elämässäsi eteen päin, eikä rypeä vanhassa?

Olen mennytkin. Narsistilla on uusi uhri, jota hän pahoinpitelee ja jonka rahoilla loisii.

• Anonyymi

😄Ha-ha_

😄Ha-ha! Tuli hymy tässäkin yhteydessä.
        VOITTAJAN ON HELPPO HYMYILLÄ.

Aa-ha-haa...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli jos kirjoitan tänne pari viestiä narsismista 15 vuoden aikana, niin se on sinusta osoitus, että en ole mennyt ns. eteenpäin? Oletpa aika lapsellinen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

🔴Onko

Onko hovilaisten tärkeä ominaisuus vastuuntunnottomuus?
        Itseasiassa on varmaan oltava täysin vastuuntunnoton että voi olla hovilainen.

Ei sitten koskaan ole tuntunut siltä että narsisti vie sielusta jotain? Vai etkö vain ymmärrä? Tuntuuko että olet aina saamapuolella?

Ihanko rikoksia teette ja sinä saat hyödyn ja nyt täällä palstalla elämöit kun puhutaan hovilaisista?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli jos kirjoitan tänne pari viestiä narsismista 15 vuoden aikana, niin se on sinusta osoitus, että en ole mennyt ns. eteenpäin? Oletpa aika lapsellinen.

Eikö_ole

Eikö ole.
        Onkohan se joku rikollinen tosiaan jonka takamuksia polttelee kun palstalla puhutaan narsistien liittoutumisista, niistä hoveista jotka hännystelee ehdoitta ilman omaatuntoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minähän en sinun kirjoittamiesi viestien määrästä ole selvillä, vaan vastailen juurikin näihin nykyisiin. Eikä tuo elämässä eteenpäin menolta vaikuta, kun märehdit katkerana menneitä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minähän en sinun kirjoittamiesi viestien määrästä ole selvillä, vaan vastailen juurikin näihin nykyisiin. Eikä tuo elämässä eteenpäin menolta vaikuta, kun märehdit katkerana menneitä.

En minä mitään märehdi. Kirjoitusten tarkoitus on vain varoittaa toisia ihmisiä mielisairaista ja väkivaltaisista narsisteista, joista jokainen tuhoaa useita ihmisiä elämänsä aikana. Tälle palstalle olen kirjoittanut ehkä 30 viestiä muutaman vuoden aikana.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

🔴Onko

Onko hovilaisten tärkeä ominaisuus vastuuntunnottomuus?
        Itseasiassa on varmaan oltava täysin vastuuntunnoton että voi olla hovilainen.

Ei sitten koskaan ole tuntunut siltä että narsisti vie sielusta jotain? Vai etkö vain ymmärrä? Tuntuuko että olet aina saamapuolella?

Ihanko rikoksia teette ja sinä saat hyödyn ja nyt täällä palstalla elämöit kun puhutaan hovilaisista?

Mistähän sinäkin oikein puhut? Pitäiskö tässä alkaa sinua säälimään, kun olet päässyt siitä narskustasi eroon, mutta kun sekään ei tunnu olevan hyvä olotila?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mistähän sinäkin oikein puhut? Pitäiskö tässä alkaa sinua säälimään, kun olet päässyt siitä narskustasi eroon, mutta kun sekään ei tunnu olevan hyvä olotila?

Säälin kovin häntä, josta tuli narsistin väkivallan ja loisimisen seuraava uhri.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En minä mitään märehdi. Kirjoitusten tarkoitus on vain varoittaa toisia ihmisiä mielisairaista ja väkivaltaisista narsisteista, joista jokainen tuhoaa useita ihmisiä elämänsä aikana. Tälle palstalle olen kirjoittanut ehkä 30 viestiä muutaman vuoden aikana.

Kenestäkään henkilöstä et etukäteen voi tietää mikä hän pohjimmiltaan on. Sinun pitäisi oikein nimetä tämä henkilö, niin jokainen joka näitä narsismi ketjuja lukee, osaisi varoa joutumasta tämän miekkosen pauloihin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Säälin kovin häntä, josta tuli narsistin väkivallan ja loisimisen seuraava uhri.

Entäpä, jos tämä narskusi kohteleekin uutta kumppaniaan aivan toisin kuin sinua. Sitähän sinä et voi tietää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

🔴Kerro_nyt

Kerro nyt jo oletko jossain rikosliigassa narskun kanssa kun persuksiasi noin polttelee. Odotan jännityksellä vastausta. En malta odottaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Entäpä, jos tämä narskusi kohteleekin uutta kumppaniaan aivan toisin kuin sinua. Sitähän sinä et voi tietää.

"Sitähän sinä et voi tietää. "

Narsismi on parantumaton mielisairaus, ja narsisti kohtelee jokaista uhriaan aivan samalla tavalla koska ei edes osaa muuta koska on ns. mielisairas.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

🔴Kuulepas_

Kuulepas. Ihan oikeaan asiatietoon perustuu että menneisyys on paras ennustaja. Jos aikuisella ihmisellä ei koskaan tiedetä olleen muuta kuin narskunpeliä niin ei se siitä miksikään muutu.
        Olet todella lapsellinen, niinkuin joku muukin tuossa jo sanoi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kenestäkään henkilöstä et etukäteen voi tietää mikä hän pohjimmiltaan on. Sinun pitäisi oikein nimetä tämä henkilö, niin jokainen joka näitä narsismi ketjuja lukee, osaisi varoa joutumasta tämän miekkosen pauloihin.

Etukäteen ei voi tosiaan tietää, mutta aika nopeasti tulee selväksi narsismi parisuhteessa. Ja sen jälkeen tärkeintä on vain päästä nopeasti eroon narsistista. Elämäänsä ei kannata heittää hukkaan olemalla narsistin loisimisen ja väkivallan kohde, koska päästään terveitäkin ihmisiä maailmassa riittää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

🔴Tavallaan_

"Sinun pitäisi oikein nimetä tämä henkilö, niin jokainen joka näitä narsismi ketjuja lukee, osaisi varoa joutumasta tämän miekkosen pauloihin."

Tavallaan. Noin ei voi kuitenkaan toimia. Narsistisen pers.härön tunteminen ja tunnistaminen auttaa kuitenkin uhreja ja sellaisiksi joutumassa olevia.

Mitä sinulla on keskustelun aihetta vastaan? Kerro nyt jo.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

🔴Kerro_nyt

Kerro nyt jo oletko jossain rikosliigassa narskun kanssa kun persuksiasi noin polttelee. Odotan jännityksellä vastausta. En malta odottaa.

Vaikutat vainoharhaiselta. Huvittaa tuo sinun pakkomielteinen narskun haukkuminen. Nyt kun hän on sinut jättänyt, niin etsi itsellesi uusi kumppani, ettei tarvitse narskua vainota.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

🔴Tavallaan_

"Sinun pitäisi oikein nimetä tämä henkilö, niin jokainen joka näitä narsismi ketjuja lukee, osaisi varoa joutumasta tämän miekkosen pauloihin."

Tavallaan. Noin ei voi kuitenkaan toimia. Narsistisen pers.härön tunteminen ja tunnistaminen auttaa kuitenkin uhreja ja sellaisiksi joutumassa olevia.

Mitä sinulla on keskustelun aihetta vastaan? Kerro nyt jo.

Eihän minulla ole mitään tätä keskustelua vastaan. Käynhän mielipiteitten vaihtoa kaiken aikaa kanssasi. Et siis ymmärtänyt, ettei kukaan etukäteen osaa narskua tunnistaa, Häneen täytyy ensin tutustua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vaikutat vainoharhaiselta. Huvittaa tuo sinun pakkomielteinen narskun haukkuminen. Nyt kun hän on sinut jättänyt, niin etsi itsellesi uusi kumppani, ettei tarvitse narskua vainota.

🔴Ai_sinä_

"Vaikutat vainoharhaiselta. Huvittaa tuo sinun pakkomielteinen narskun haukkuminen. Nyt kun hän on sinut jättänyt, ni"

Ai sinä taas. Luulin jo että joku jännä hovilainen olisi provosoitunut ja tullut pelastamaan koko narsistikuntaa. Perustamassa uutta uskontoa ja narsistilleen temppeliä tekemässä...

Olen nyt vähän pettynyt kyllä...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

🔴Ai_sinä_

"Vaikutat vainoharhaiselta. Huvittaa tuo sinun pakkomielteinen narskun haukkuminen. Nyt kun hän on sinut jättänyt, ni"

Ai sinä taas. Luulin jo että joku jännä hovilainen olisi provosoitunut ja tullut pelastamaan koko narsistikuntaa. Perustamassa uutta uskontoa ja narsistilleen temppeliä tekemässä...

Olen nyt vähän pettynyt kyllä...

Nyt on tuotettava siltä osin sinulle pettymys, kun en tunne ketään narsistia, kenen puolesta täällä puhuisin. Mielipiteet ovat ihan omiani. Vaikutat edelleenkin vainoharhaiselta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eihän minulla ole mitään tätä keskustelua vastaan. Käynhän mielipiteitten vaihtoa kaiken aikaa kanssasi. Et siis ymmärtänyt, ettei kukaan etukäteen osaa narskua tunnistaa, Häneen täytyy ensin tutustua.

🔴No_hyvä

No hyvä ettei sinulla ole mitään kekustelua vastaan.

Ymmärsin kyllä mitä tarkoitit ja ihan hyvä pointti.
        Asiasta käydään keskustelua siitäkin josko noita voisi jotenkin tunnistaa. Jotkut ovat sitä mieltä että voi tunnistaa. Itsekin olen jonkin verran tarkentanut katsettani, kuitenkaan viattomia syyllistämättä.

Sinä et ymmärrä että narsismitietoudesta on apua sekä jo uhreiksi joutuneille että niille joista mahdollisesti tulee uhreja plus niille jotka elävät epätietoisuudessa.

Itsekin käsitän kaiken kuulemani perusteella että häiriöisen kanssa ei voi olla koskaan missään tekemisissä, vaikka tämä tulee yrittämään sitä lopun ikää. Siis jos ikinä voi välttää niin vältän.

Miksi et hyväksy valistusta?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

🔴No_hyvä

No hyvä ettei sinulla ole mitään kekustelua vastaan.

Ymmärsin kyllä mitä tarkoitit ja ihan hyvä pointti.
        Asiasta käydään keskustelua siitäkin josko noita voisi jotenkin tunnistaa. Jotkut ovat sitä mieltä että voi tunnistaa. Itsekin olen jonkin verran tarkentanut katsettani, kuitenkaan viattomia syyllistämättä.

Sinä et ymmärrä että narsismitietoudesta on apua sekä jo uhreiksi joutuneille että niille joista mahdollisesti tulee uhreja plus niille jotka elävät epätietoisuudessa.

Itsekin käsitän kaiken kuulemani perusteella että häiriöisen kanssa ei voi olla koskaan missään tekemisissä, vaikka tämä tulee yrittämään sitä lopun ikää. Siis jos ikinä voi välttää niin vältän.

Miksi et hyväksy valistusta?

Sinun valistuksesi narsismista ei auta ketään etukäteen tietämään ja välttämään narsistista henkilöä. Se ei näy henkilöstä ulospäin kuinka hän tulee käyttäytymään .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nyt on tuotettava siltä osin sinulle pettymys, kun en tunne ketään narsistia, kenen puolesta täällä puhuisin. Mielipiteet ovat ihan omiani. Vaikutat edelleenkin vainoharhaiselta.

🔴Vain_sinun

"Vaikutat edelleenkin vainoharhaiselta. "
        Vain sinun mielestäsi.
        Netissä ihminen joka ei epäile on liian sinisilmäinen. Netissä täytyy aina muistaa että on netissä. Ihan tiedoksi sinullekin.

Selittää sitten monta asiaa että et tunne yhtään narsistia.
        Ihan olen tietoinen monen muun uhrin kanssa että ns. maallikkot joilla ei narsistikokemusta eivät ymmärrä asian juonteita.
        Ajattelette kuten ihminen joka ei tiedä narsismista mitään.
        Ette siis tiedä narsismista mitään.

Tämä special-palsta, eikä voi kaikki tietämttymät tulla tänne kommentoimaan tai palsta hukkuu tietämättömien kommentteihin.
        Miksi katsot että juuri sinä voit kommentoida noinkin runsaasti ja kärkevästi?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinun valistuksesi narsismista ei auta ketään etukäteen tietämään ja välttämään narsistista henkilöä. Se ei näy henkilöstä ulospäin kuinka hän tulee käyttäytymään .

Tarkotukseni_

Mutta se auttaa, kuten sanoin, niitä jotka ymmärtävät tänne palstalle tulla sekä etukäteen koska epäilevät, että niitä jotka ovat jo varmoja asiastaan.

Tarkoitukseni ei ole etukäteen ketään pelastaa, paitsi jos jo itse epäilee kun näkee oireita. Ja silloin tämä valistus auttaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

" ei auta ketään etukäteen tietämään"

Ei varmaankaan, mutta mitä nopeammin narsisti paljastuu narsistiksi, sen nopeammin hänet toivottavasti jätetään. Narsistit on kuitenkin helppo tunnistaa, koska jokaisen narsistin käytös on narsismi-mielisairaudelle tyypillisen maneerinen. Narsistien uhrien hoito maksaa jo nyt paljon, eikä enempää määrää narsistin väkivallan uhreja tarvita hoidon piiriin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

🔴Vain_sinun

"Vaikutat edelleenkin vainoharhaiselta. "
        Vain sinun mielestäsi.
        Netissä ihminen joka ei epäile on liian sinisilmäinen. Netissä täytyy aina muistaa että on netissä. Ihan tiedoksi sinullekin.

Selittää sitten monta asiaa että et tunne yhtään narsistia.
        Ihan olen tietoinen monen muun uhrin kanssa että ns. maallikkot joilla ei narsistikokemusta eivät ymmärrä asian juonteita.
        Ajattelette kuten ihminen joka ei tiedä narsismista mitään.
        Ette siis tiedä narsismista mitään.

Tämä special-palsta, eikä voi kaikki tietämttymät tulla tänne kommentoimaan tai palsta hukkuu tietämättömien kommentteihin.
        Miksi katsot että juuri sinä voit kommentoida noinkin runsaasti ja kärkevästi?

Jo senkin vuoksi voin kommentoida, koska tämä on julkinen vapaa keskustelupalsta, eikä täällä vaadita olemaan samaa mieltä kiihkoilijoidenkaan kanssa. Saan ja voin esittää omat näkemykseni ja mielipiteeni olivat ne sitten mitä hyvänsä. Tämä ei ole mikään special-palsta sen kummemmin kuin mikään muukaan . Pidätkö itseäsi oikein special-julistajana narsismin lopettamiseksi?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Et ole tainnut koskaan joutua narsistin pahoinpitelemäksi? Itse näin ja koin jo lapsena sellaista väkivaltaa, että vastaavaa ei saa televisiossa edes lapsille näyttää. Lisäksi on niin, että vain narsisti kokee tarvetta narsistisen käytöksen ja väkivallan puolusteluun.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Sinun valistuksesi narsismista ei auta ketään etukäteen tietämään ja välttämään narsistista henkilöä. "

Auttaako sinun narsismin puolustelusi?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Et ole tainnut koskaan joutua narsistin pahoinpitelemäksi? Itse näin ja koin jo lapsena sellaista väkivaltaa, että vastaavaa ei saa televisiossa edes lapsille näyttää. Lisäksi on niin, että vain narsisti kokee tarvetta narsistisen käytöksen ja väkivallan puolusteluun.

Jaaha, olenko nyt sitten narsisti, kun en laulakaan kanssasi samaa virttä? En ole missään vaiheessa, enkä viestissä puolustellut narsistia, vaan ihmetellyt näitä kärsimyksiä, joihin haluatte palata muisteluissanne, vaikka väitätte päässeenne elämässä narsististanne eroon ja elämässä eteen päin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jo senkin vuoksi voin kommentoida, koska tämä on julkinen vapaa keskustelupalsta, eikä täällä vaadita olemaan samaa mieltä kiihkoilijoidenkaan kanssa. Saan ja voin esittää omat näkemykseni ja mielipiteeni olivat ne sitten mitä hyvänsä. Tämä ei ole mikään special-palsta sen kummemmin kuin mikään muukaan . Pidätkö itseäsi oikein special-julistajana narsismin lopettamiseksi?

"Tämä ei ole mikään special-palsta sen kummemmin kuin mikään muukaan ."

Oletko tietoinen, että palstaa häiriköidään jo entuudestaan useamman tyypin voimin? Aihetta voidaan todellakin häirköidä kun palsta teknisesti avoin. Kerrotko syyn miksi tahdot häiriköidä? Häiriköitkö muita palstoja?

Aihe on erittäin special. PISTE
        Samoin kun tekniikka-aiheetkin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Sinun valistuksesi narsismista ei auta ketään etukäteen tietämään ja välttämään narsistista henkilöä. "

Auttaako sinun narsismin puolustelusi?

Enhän minä ole narsisteja puolustellut. Sehän on jo senkin takia mahdotonta, kun et tunne ketään narsistia. Teillä menee nyt puurot ja vellit sekaisin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jaaha, olenko nyt sitten narsisti, kun en laulakaan kanssasi samaa virttä? En ole missään vaiheessa, enkä viestissä puolustellut narsistia, vaan ihmetellyt näitä kärsimyksiä, joihin haluatte palata muisteluissanne, vaikka väitätte päässeenne elämässä narsististanne eroon ja elämässä eteen päin.

Montako kertaa olet joutunut narsistin pahoinpitelemäksi?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

" vaan ihmetellyt näitä kärsimyksiä, joihin haluatte palata muisteluissanne"

Kyllähän se on tärkeää valistaa ihmisiä narsistien aiheuttamista kärsimyksistä ja väkivallasta, että muut kykenevät välttämään väkivaltaisia narsisteja, joiden uhrien hoitoon joudutaan käyttämään verovaroja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

🔴Kuinka_hel

"vaan ihmetellyt näitä kärsimyksiä, joihin haluatte palata muisteluissanne, vaikka väitätte päässeenne elämässä narsististanne eroon ja elämässä eteen päin. "

Kuinka helvetin kipeä SINÄ olet päästäsi?
        Mitä hemmettiä tämä sinuun kuuluu ja mitä hemmettiä sinulle kuuluu meidän vointimme kun et siitä mitään voi tietää?

TOISTAN: Kuinka hemmetin kipeä SINÄ olet omasta päästäsi?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Enhän minä ole narsisteja puolustellut. Sehän on jo senkin takia mahdotonta, kun et tunne ketään narsistia. Teillä menee nyt puurot ja vellit sekaisin.

Olet palstahäirikkö😡 ilman mitään asiaa tänne palstalle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sama tyyppi vainoaa sitä soittajaakin.

• Anonyymi

😡 Eiköhän_

"Tämä ei ole mikään special-palsta sen kummemmin kuin mikään muukaan . "

Eiköhän tuollaiset lausahdukset osoita hänen älyssään olevat vajavaisuudet viimeistään hyvin tehokkaasti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

🔴Kuinka_hel

"vaan ihmetellyt näitä kärsimyksiä, joihin haluatte palata muisteluissanne, vaikka väitätte päässeenne elämässä narsististanne eroon ja elämässä eteen päin. "

Kuinka helvetin kipeä SINÄ olet päästäsi?
        Mitä hemmettiä tämä sinuun kuuluu ja mitä hemmettiä sinulle kuuluu meidän vointimme kun et siitä mitään voi tietää?

TOISTAN: Kuinka hemmetin kipeä SINÄ olet omasta päästäsi?

Kiitos kysymästä olen tällä hetkellä terve. Ei ole edes päänsärkyä. Eikös tässä käydä vuoropuhelua aiheesta narsismi? Vastailen viesteihisi samoin kuin sinäkin vastailet minulle. Voinnistanne tiedän sen, mitä itse tänne kirjoittelette. Nehän näkyy kaikille muillekin, ei yksistään minulle. Etkö sitä ole ymmärtänyt?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sama tyyppi vainoaa sitä soittajaakin.

😡Saattaa_olla

Saattaa olla. Ja saattaa olla jopa sama joka työttömyyspalstalla esiintyy saunakauhakalevina.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

😡 Eiköhän_

"Tämä ei ole mikään special-palsta sen kummemmin kuin mikään muukaan . "

Eiköhän tuollaiset lausahdukset osoita hänen älyssään olevat vajavaisuudet viimeistään hyvin tehokkaasti.

HEH HEH millähän tiedon määrällä' sinä noin päättelet?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

😡Saattaa_olla

Saattaa olla. Ja saattaa olla jopa sama joka työttömyyspalstalla esiintyy saunakauhakalevina.

Nyt ikävä kyllä erehdyt henkilöstä. mutta saat sen anteeksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiitos kysymästä olen tällä hetkellä terve. Ei ole edes päänsärkyä. Eikös tässä käydä vuoropuhelua aiheesta narsismi? Vastailen viesteihisi samoin kuin sinäkin vastailet minulle. Voinnistanne tiedän sen, mitä itse tänne kirjoittelette. Nehän näkyy kaikille muillekin, ei yksistään minulle. Etkö sitä ole ymmärtänyt?

😡Haluan_sinun

"Vastailen viesteihisi samoin kuin sinäkin vastailet minulle. "
        Haluan sinun ainostaa poistuvan palstalta häiriköimästä. Et ole keskustelija.

Rautalangasta vääntö loppuu nyt. Pyydän vastaisuudessa sinulle pelkästään poistoja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minähän vastailen sinulle, sinun aiheisiisi. Eikös näin tehdä keskustelupalstalla?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

😡Haluan_sinun

"Vastailen viesteihisi samoin kuin sinäkin vastailet minulle. "
        Haluan sinun ainostaa poistuvan palstalta häiriköimästä. Et ole keskustelija.

Rautalangasta vääntö loppuu nyt. Pyydän vastaisuudessa sinulle pelkästään poistoja.

Teepä se. Se kun ei vaikuta minuun millään lailla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Eikös tässä käydä vuoropuhelua aiheesta narsismi?"

Narsismi on maailman vaarallisin ja tuhoisin mielisairaus. Ja vain narsisti kokee tarvetta puolustaa tai ymmärtää tuota vakavaa mielisairautta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Montako kertaa olet joutunut narsistin pahoinpitelemäksi?

En kertaakaan, koska osaan valita seurani.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Eikös tässä käydä vuoropuhelua aiheesta narsismi?"

Narsismi on maailman vaarallisin ja tuhoisin mielisairaus. Ja vain narsisti kokee tarvetta puolustaa tai ymmärtää tuota vakavaa mielisairautta.

Jos noin on, niin silloin se ei koske minua. En näet puolustele narsisteja, vaan ihmettelen sinunkin katkeruuttasi, josta et pääse eroon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pyysin poistoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos noin on, niin silloin se ei koske minua. En näet puolustele narsisteja, vaan ihmettelen sinunkin katkeruuttasi, josta et pääse eroon.

Minä taas tahdon sinusta eroon tällä hetkellä enemmän kuin mistään muusta.
        Voitko häipyä häiritsemästä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pyysin poistoa.

No sitten poistavat, jos on sääntöjen vastainen. Etkö lopettanutkaan "rautalankavääntöäsi"?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä taas tahdon sinusta eroon tällä hetkellä enemmän kuin mistään muusta.
        Voitko häipyä häiritsemästä.

Sinun tahtosi ei vaikuta minuun yhtään mitään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niinpä. Sinä valitset narsistina seuraksesi aina uuden uhrin, ja kun hän jättää sinut, hankit taas uuden rääkättävän. Niin narsistit toimivat koko elämänsä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niinpä. Sinä valitset narsistina seuraksesi aina uuden uhrin, ja kun hän jättää sinut, hankit taas uuden rääkättävän. Niin narsistit toimivat koko elämänsä.

Olet ensimmäinen, joka kokee minut narsistina. Johtuukohan vain siitä, että mielipiteemme eivät mene yksiin?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olet ensimmäinen, joka kokee minut narsistina. Johtuukohan vain siitä, että mielipiteemme eivät mene yksiin?

"Olet ensimmäinen, joka kokee minut narsistina. "

Tuskinpa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Olet ensimmäinen, joka kokee minut narsistina. "

Tuskinpa.

Millä perusteilla voit noin väittää? Ethän edes tunne minua. Älä nyt ota tätä mielipiteitten vaihtoa noin itseesi, vaikka olenkin monessa asiassa eri mieltä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

" että mielipiteemme eivät mene yksiin?"

Kerrotko vielä mikä on mielipiteesi väkivaltaisista narsisteista, jotka pahoinpitelevät perhettään ja elävät kuin loiset? Minusta sellaiset narsistit ovat vaarallisia ja selkeän mielisairaita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinun tahtosi ei vaikuta minuun yhtään mitään.

"Sinun tahtosi ei vaikuta minuun yhtään mitään."
        🔴Ei, kuten ei raiskaajakaan välitä uhriensa tahdoista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

tosi hienoa että oot onnistunut valitsemaan isäksesi tai äidiksesi henkilön joka ei ole väkivaltainen narsisti.

ihan mahtavaa sun kannaltasi, mutta kaikilta se ei onnistu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuulepas viisastelija. Jos narsisti on lähisukulainen asiaan saattaa liittyä vanhemmat, sisarukset, lapset ystävät eli koko lähisuku ja piiri. Näissä henkilöissä on tämän narsistin hovinarreja.. Olisiko sinun helppoa luopua lähiomaisistasi vain yhden k.. Pään takia. Sitäpaitsi kun tunnen tämän narsistin historian, tuntuu siltä, että Hän on alkanut hieman pelkäämään. Kun olemme ottaneet häneen etäisyyttä, että millaisia totuuksia hänen tekemisistään voin kertoa henkilöille, joilla ei ole minkäänlaista hajua tämän mielistelijän tekosista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuulepas viisastelija. Jos narsisti on lähisukulainen asiaan saattaa liittyä vanhemmat, sisarukset, lapset ystävät eli koko lähisuku ja piiri. Näissä henkilöissä on tämän narsistin hovinarreja.. Olisiko sinun helppoa luopua lähiomaisistasi vain yhden k.. Pään takia. Sitäpaitsi kun tunnen tämän narsistin historian, tuntuu siltä, että Hän on alkanut hieman pelkäämään. Kun olemme ottaneet häneen etäisyyttä, että millaisia totuuksia hänen tekemisistään voin kertoa henkilöille, joilla ei ole minkäänlaista hajua tämän mielistelijän tekosista.

Se_on_joku_tampio

Se on joku tampio joka kuvittelee olevansa narsisti varmaan tai olisi mielellään ja kun näki otsakkeen että tässä ketjussa narsisti rallattaa hoviväelle niin päätti tulla rallattamaan tänne ketjuun ja kuvittelee että me olemme sen hoviväkeä...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sä olet itse narsisti ellet koskaan ole narsistia kohdannut, ja samaa asiaa vaan jankutat koko ajan, et vaan huomaa tuota piirrettä itsessäsi.

• Anonyymi

Niin yleensä narsisteina toimii naimisissa olevat ihmiset jotka kuvittelevat liittonsa kuuluvan kaikki muutkin. Eivät osaa eritellä yksityiselämäänsä ja käyttäytyvät kuin kaikki olisivat heidän puolisoitaan. Aika ilettävää.

• Anonyymi

Aivan_

Aivan. Naimisiin pääseminen on monelle varsinkin heikkolahjaiselle narsistille suuri askel eteenpäin. Siinä pääsee ihan toisiin sfääreihin säätämään heti. On niinkuin vaimoja siellä ja täällä ja jokapuolella. Kuvitelkaas mitkä markkinat.
        Tai aviomiehiä.

Joskushan oli niin että ihan virallisesti olivat ikäänkuin ylempiarvoisia ihmisiä kuin naimattomat kun oli päässyt naimisiin. Siinä sosioekonominen asema nousi.

• Anonyymi

Tälläkin vuosituhannella Suomessa on äitejä, jotka opastavat tyttäriään ”ei sillä koulun käynnillä merkitystä ole, tärkeintä on löytää hyvä aviomies”. Siitä voi päätellä, kuinka merkityksellinen asia avioliitto on sosioekonomisesti.

• Anonyymi kirjoitti:

Tälläkin vuosituhannella Suomessa on äitejä, jotka opastavat tyttäriään ”ei sillä koulun käynnillä merkitystä ole, tärkeintä on löytää hyvä aviomies”. Siitä voi päätellä, kuinka merkityksellinen asia avioliitto on sosioekonomisesti.

No onneksi kuitenkin tuollaiset äidit ovat vähemmistönä ja jos puhutaan narsisti äideistä, niin taustalla saattaa vaikuttaa kilpailu asetelma. Eihän se tytär ny millään voi olla kauniimpi saati koulutempi kuin äitinsä.

Mutta tosiaan Suomessa yleisluontoisesti nää koulutuasiat on hyvällä tolalla myös tyttöjen/naisten suhteen. Suomessahan naiset ovat jo usean vuoden ajan ajaneet miesten koulutustason ohitse ja suomalaiset naiset ovat koulutuksen suhteen Euroopan kärkitilastoissa.

Myös ns. perinteiset avioliitot ovat instituutiona ovat menettäneet arvoaan ja ne solmitaan nykyään hyvinkin myöhäisellä iällä. Tunnetusti myös lapsia hankitaan entistä vähemmän jos ollenkaan

• Anonyymi

No onneksi kuitenkin tuollaiset äidit ovat vähemmistönä ja jos puhutaan narsisti äideistä, niin taustalla saattaa vaikuttaa kilpailu asetelma. Eihän se tytär ny millään voi olla kauniimpi saati koulutempi kuin äitinsä.

Mutta tosiaan Suomessa yleisluontoisesti nää koulutuasiat on hyvällä tolalla myös tyttöjen/naisten suhteen. Suomessahan naiset ovat jo usean vuoden ajan ajaneet miesten koulutustason ohitse ja suomalaiset naiset ovat koulutuksen suhteen Euroopan kärkitilastoissa.

Myös ns. perinteiset avioliitot ovat instituutiona ovat menettäneet arvoaan ja ne solmitaan nykyään hyvinkin myöhäisellä iällä. Tunnetusti myös lapsia hankitaan entistä vähemmän jos ollenkaan

Kiinnostavaa, mutta kyllä tänäkin päivänä kannattaa katsoa kenen kanssa suhteilee tai menee jopa naimisiin. Erityisesti niin kannattaa tehdä, jos itsellä on akateeminen koulutus, olipa nainen tai mies. Kyse ei kylläkään kysyisin ole ainakaan naiselle sosioekonomisen tason noususta ellei nyt satu olemaan ihan peruskoulun penkiltä ja puoliso yhteiskunnan kermaa. Olkoonpa vain nyt tilanne, että avioliitto on menettänyt arvonsa, mutta niin kauan kuin lait ovat ne, mitkä tällä hetkellä ovat, on se vain yksinkertaisesti turvatumpi tila. Ehkäpä ns. aikuiset itse ovat tahrineet avioliiton sähläämällä ulkopuolisilla suhteillaan särkien niitä instituutioitaan ja ovat muodostaneet uusio perheitä, joutuneet vielä kertaalleen särkemään senkin ja on syntynyt melkoinen joukko eräällä tavalla kipeytyneitä ihmisiä. Tämä joukkio sitten edelleen romuttaa yhteiskunnallisia arvoja, kuten avioliitto, vanhemmuus meuhkaamalla, ettei sitä enää ole, kun sitä ei enää ole itsellä.

Koulutus tosiaan vaikuttaa ihmiseen ja hänen ajattelutapaan. Tällä hetkellä on selvästi näkyvissä eri tasot, joille ihminen pääsee koulutuksensa myötä ja ne ovat ammatti-, ammattikorkea- ja yliopistotason suorittaneet. Siis sosiaekonomisen tasosi määrittää koulutus ei avioliitto. Sikäli täällä on hyvä, ettei syntymäperheen koulutus määritä välttämättä lapsien koulutusta, jos vanhemmat osaavat kannustaa riittävästi yrittämään, mutta onhan monin tutkimuksin kyllä osoitettu, ettei se ole mikään automaatio ja riippuu paljon kodin ilmapiiristä ja koulutusmyönteisyydestä, miten em. onnistuu.

• Anonyymi kirjoitti:

Kiinnostavaa, mutta kyllä tänäkin päivänä kannattaa katsoa kenen kanssa suhteilee tai menee jopa naimisiin. Erityisesti niin kannattaa tehdä, jos itsellä on akateeminen koulutus, olipa nainen tai mies. Kyse ei kylläkään kysyisin ole ainakaan naiselle sosioekonomisen tason noususta ellei nyt satu olemaan ihan peruskoulun penkiltä ja puoliso yhteiskunnan kermaa. Olkoonpa vain nyt tilanne, että avioliitto on menettänyt arvonsa, mutta niin kauan kuin lait ovat ne, mitkä tällä hetkellä ovat, on se vain yksinkertaisesti turvatumpi tila. Ehkäpä ns. aikuiset itse ovat tahrineet avioliiton sähläämällä ulkopuolisilla suhteillaan särkien niitä instituutioitaan ja ovat muodostaneet uusio perheitä, joutuneet vielä kertaalleen särkemään senkin ja on syntynyt melkoinen joukko eräällä tavalla kipeytyneitä ihmisiä. Tämä joukkio sitten edelleen romuttaa yhteiskunnallisia arvoja, kuten avioliitto, vanhemmuus meuhkaamalla, ettei sitä enää ole, kun sitä ei enää ole itsellä.

Koulutus tosiaan vaikuttaa ihmiseen ja hänen ajattelutapaan. Tällä hetkellä on selvästi näkyvissä eri tasot, joille ihminen pääsee koulutuksensa myötä ja ne ovat ammatti-, ammattikorkea- ja yliopistotason suorittaneet. Siis sosiaekonomisen tasosi määrittää koulutus ei avioliitto. Sikäli täällä on hyvä, ettei syntymäperheen koulutus määritä välttämättä lapsien koulutusta, jos vanhemmat osaavat kannustaa riittävästi yrittämään, mutta onhan monin tutkimuksin kyllä osoitettu, ettei se ole mikään automaatio ja riippuu paljon kodin ilmapiiristä ja koulutusmyönteisyydestä, miten em. onnistuu.

"riippuu paljon kodin ilmapiiristä ja koulutusmyönteisyydestä, miten em. onnistuu."

Niin, ainakin tyttöjen/naisten osalta on onnistuttu, mikä näkyy tilastoissa ihan Euoroppalaisella tasollakin.

Mitä tulee avioliittoon, niin sen perusta on uskonnoissa ja ehkä se alun alkaen on ajateltu naisen ja lapsen turvaksi aikana jolloin naisen asema oli huomattavan heikko, eikä ehkäisyä käytetty.

Onhan sillä tosiaan nykyäänkin oma statuksensa, mutta paljon on myös niitä jotka elävät avoliitossa suhteen alusta loppuun asti, millä nyt tarkoitan ns. elämän pituista avoliittoa, jossa eletään niinku avioparit ikään, vaikka suhdetta ei ole virallistettu.

Toki nykyään erotaan paljon, oli ny kyse kummasta liitosta tahansa.

Mutta avoparien kohdalla kannattaa huomioida se, ettei avopuoliso esim. peri ilman testamenttia, eikä hänellä ole oikeutta perhe eläkkeeseen. Eron tullessa myös voi tulla kiistaa omistussuhteista.

Maailma ny on vaan muuttunut, nykyäänhän ihmisten suhteet ovat kovasti monimuotoistuneet ja ihmiset ovat maallistuneet, kirkosta erotaan paljon, eikä edes lapsia enää kasteta. Mikä omalta osaltaan on romuttanut tuota perinteisen avioliiton arvostusta.

Ja tosiaan naisten asema Suomessa on paljon parantunut tuon koulutuksen myötä. Naiset eivät enää tarvitse itselleen elättäjää. Toki tehtäväsarkaa on vieläkin, esim. palkkojen suhteen.

• Anonyymi

"riippuu paljon kodin ilmapiiristä ja koulutusmyönteisyydestä, miten em. onnistuu."

Niin, ainakin tyttöjen/naisten osalta on onnistuttu, mikä näkyy tilastoissa ihan Euoroppalaisella tasollakin.

Mitä tulee avioliittoon, niin sen perusta on uskonnoissa ja ehkä se alun alkaen on ajateltu naisen ja lapsen turvaksi aikana jolloin naisen asema oli huomattavan heikko, eikä ehkäisyä käytetty.

Onhan sillä tosiaan nykyäänkin oma statuksensa, mutta paljon on myös niitä jotka elävät avoliitossa suhteen alusta loppuun asti, millä nyt tarkoitan ns. elämän pituista avoliittoa, jossa eletään niinku avioparit ikään, vaikka suhdetta ei ole virallistettu.

Mutta avoparien kohdalla kannattaa huomioida se, ettei avopuoliso esim. peri ilman testamenttia, eikä hänellä ole oikeutta perhe eläkkeeseen. Eron tullessa myös voi tulla kiistaa omistussuhteista.

Maailma ny on vaan muuttunut, nykyäänhän ihmisten suhteet ovat kovasti monimuotoistuneet ja ihmiset ovat maallistuneet, kirkosta erotaan paljon, eikä edes lapsia enää kasteta. Mikä omalta osaltaan on romuttanut tuota perinteisen avioliiton arvostusta.

Ja tosiaan naisten asema Suomessa on paljon parantunut tuon koulutuksen myötä. Naiset eivät enää tarvitse itselleen elättäjää. Toki tehtäväsarkaa on vieläkin, esim. palkkojen suhteen.

On se muuttunut, mutta silti siihen ikiaikojen naisen osaan alimmaiseksi orjaksi, on yhä tunkua. Mistähän sekin kertoo? Seksityöläisiä, toisten orjia, on vaan valitettavasti vieläkin olemassa.
        Eihän sitä yksikään nainen tarvitse elättäjää, vaikka sen työjohtajan/pomon/urakiitäjän lahkeissa näitä elätettäviä pyörii, kun maistuu kylpylät, hotellit, illalliset ja shampanjat niin hyvällekö? Uuselätettävät odottavat, että heille ostetaan junaliput tai haetaan kotiovelta huvituksiin, vaikka sitä elättääjää ei siis haeta?

• Anonyymi

"Mitä tulee avioliittoon, niin sen perusta on uskonnoissa ja ehkä se alun alkaen on ajateltu naisen ja lapsen turvaksi aikana jolloin naisen asema oli huomattavan heikko, eikä ehkäisyä käytetty. "
        Puhut kristillisestä avioliitosta. Ihmisten tiedetään eläneen avioliiton omaisissa suhteissa sitoutuneesti jo aiemmilta ajoilta. Noita suhteita tiedetään sitten olleen monenlaisia ja myös monenkeskisiä.
        Luultavasti myös miehillä on aina ollut tarve turvata omaa jälkikasvuaan, vähän miehen persoonasta riippuenkin. Omistushalua, tarvetta turvaan ja rakkauteen on varmaan ollut ikiaikaisesti. Nuoret aina kuvittelevat keksineensä rakkauden juuri vasta...

Missä on uskontojen perusta? Mistä uskonnoista puhut? On ollut olemassa myös ns. luonnonuskontoja. Ihmiset ovat osanneet ja selviytyneet ennenkin. Uskonnot pohjaavat ikivanhoihin filosofioihin kaikki. Mitkä filosofiat pohjannevat ihmisten elämään (minun tutkimusteni mukaan).

"Mutta avoparien kohdalla kannattaa huomioida se, ettei avopuoliso esim. peri ilman testamenttia, eikä hänellä ole oikeutta perhe eläkkeeseen. Eron tullessa myös voi tulla kiistaa omistussuhteista."
        Avioliittoja saattaa seurata mahtavat omaisuuskiistat ja testamentin voi tehdä myös avioliitossa ollessaan. Eron tullessa toinen voi viedä mittavasti toisen puolison omaisuutta jos ei ole tehty avioehtoa.

Kyllä siis lapsia kastetaan edelleenkin. Avioliittojakin saatetaan arvostaa jopa enemmän kuin ennen, kysymys on ennemminkin laatukysymys ja omia asetettuja arvoja ei aina saavuteta.

Molemmat, sekä mies että nainen helposti päätyvät parisuhteessa tukemaan toisiaan taloudellisestikin. Harvoin maltetaan asua erillään kun yhdessä saadaan enemmän taloudellista hyötyä vaikka erillisasuminen voisi joskus olla parempi ja kestävämpi ratkaisu.

⚫Miten_tämä

Miten tämä kaikki sitten liittyy siihen että narsistit usein ovat avioliitossa niin sitä en heti kohta keksi. Kunhan nyt ja osallistuin tähänkin omilla huomioillani. Mikä siis oli alun alku tälle avioliittopohdinnalle.

• Anonyymi kirjoitti:

"Mitä tulee avioliittoon, niin sen perusta on uskonnoissa ja ehkä se alun alkaen on ajateltu naisen ja lapsen turvaksi aikana jolloin naisen asema oli huomattavan heikko, eikä ehkäisyä käytetty. "
        Puhut kristillisestä avioliitosta. Ihmisten tiedetään eläneen avioliiton omaisissa suhteissa sitoutuneesti jo aiemmilta ajoilta. Noita suhteita tiedetään sitten olleen monenlaisia ja myös monenkeskisiä.
        Luultavasti myös miehillä on aina ollut tarve turvata omaa jälkikasvuaan, vähän miehen persoonasta riippuenkin. Omistushalua, tarvetta turvaan ja rakkauteen on varmaan ollut ikiaikaisesti. Nuoret aina kuvittelevat keksineensä rakkauden juuri vasta...

Missä on uskontojen perusta? Mistä uskonnoista puhut? On ollut olemassa myös ns. luonnonuskontoja. Ihmiset ovat osanneet ja selviytyneet ennenkin. Uskonnot pohjaavat ikivanhoihin filosofioihin kaikki. Mitkä filosofiat pohjannevat ihmisten elämään (minun tutkimusteni mukaan).

"Mutta avoparien kohdalla kannattaa huomioida se, ettei avopuoliso esim. peri ilman testamenttia, eikä hänellä ole oikeutta perhe eläkkeeseen. Eron tullessa myös voi tulla kiistaa omistussuhteista."
        Avioliittoja saattaa seurata mahtavat omaisuuskiistat ja testamentin voi tehdä myös avioliitossa ollessaan. Eron tullessa toinen voi viedä mittavasti toisen puolison omaisuutta jos ei ole tehty avioehtoa.

Kyllä siis lapsia kastetaan edelleenkin. Avioliittojakin saatetaan arvostaa jopa enemmän kuin ennen, kysymys on ennemminkin laatukysymys ja omia asetettuja arvoja ei aina saavuteta.

Molemmat, sekä mies että nainen helposti päätyvät parisuhteessa tukemaan toisiaan taloudellisestikin. Harvoin maltetaan asua erillään kun yhdessä saadaan enemmän taloudellista hyötyä vaikka erillisasuminen voisi joskus olla parempi ja kestävämpi ratkaisu.

⚫Miten_tämä

Miten tämä kaikki sitten liittyy siihen että narsistit usein ovat avioliitossa niin sitä en heti kohta keksi. Kunhan nyt ja osallistuin tähänkin omilla huomioillani. Mikä siis oli alun alku tälle avioliittopohdinnalle.

"Mikä siis oli alun alku tälle avioliittopohdinnalle."

No eiköhän se ollu tässä,

"Tälläkin vuosituhannella Suomessa on äitejä, jotka opastavat tyttäriään ”ei sillä koulun käynnillä merkitystä ole, tärkeintä on löytää hyvä aviomies”. Siitä voi päätellä, kuinka merkityksellinen asia avioliitto on sosioekonomisesti. "

Jota nyt lähdin alunperin kommentoimaan, että Suomessa tyttöjen/naisten kouluttatuminen on huippuluokkaa, eikä avioliittokaan enää ole mikään itseis-saati ihmisarvon mittari.

• Anonyymi kirjoitti:

On se muuttunut, mutta silti siihen ikiaikojen naisen osaan alimmaiseksi orjaksi, on yhä tunkua. Mistähän sekin kertoo? Seksityöläisiä, toisten orjia, on vaan valitettavasti vieläkin olemassa.
        Eihän sitä yksikään nainen tarvitse elättäjää, vaikka sen työjohtajan/pomon/urakiitäjän lahkeissa näitä elätettäviä pyörii, kun maistuu kylpylät, hotellit, illalliset ja shampanjat niin hyvällekö? Uuselätettävät odottavat, että heille ostetaan junaliput tai haetaan kotiovelta huvituksiin, vaikka sitä elättääjää ei siis haeta?

"Seksityöläisiä, toisten orjia, on vaan valitettavasti vieläkin olemassa."

Niin nykyään puhutaan paljon ihmiskaupasta

Mitä tulee tuohon toiseen asiaan.

Niin on totta, että menestyneiden miesten vanavedessä pyörii paljon kauniita naisia ja varakkaat miehet ovat valmiita maksamaan siitä, että niitä on siinä kuin kalliita autoja ja muskeliveneitäkin.

Mutta yhtäkisti en osaa ajatella, että ne naiset ihan elätettäviä olisivat. Enemmänkin ehkä julkisuushakuisia, tykkäävät makeasta elämästä ja haluavat tulla esitellyiksi ns. paremmissa piireissä

• Anonyymi

"Mikä siis oli alun alku tälle avioliittopohdinnalle."

No eiköhän se ollu tässä,

"Tälläkin vuosituhannella Suomessa on äitejä, jotka opastavat tyttäriään ”ei sillä koulun käynnillä merkitystä ole, tärkeintä on löytää hyvä aviomies”. Siitä voi päätellä, kuinka merkityksellinen asia avioliitto on sosioekonomisesti. "

Jota nyt lähdin alunperin kommentoimaan, että Suomessa tyttöjen/naisten kouluttatuminen on huippuluokkaa, eikä avioliittokaan enää ole mikään itseis-saati ihmisarvon mittari.

⚫Niin_tämän

"Niin yleensä narsisteina toimii naimisissa olevat ihmiset jotka kuvittelevat liittonsa kuuluvan kaikki muutkin. Eivät osaa eritellä yksityiselämäänsä ja käyttäytyvät kuin kaikki olisivat heidän puolisoitaan. Aika ilettävää. "

Niin tämän "alaketjun" aloite oli tällainen, jota minä sitten komppasin omassa kommentissani..
        Ja sitten tuli joku jostain avioliittopalstalta kertomaan mitä avioliitoille nyt kuuluu.
        Siis onko narsisteilla jotain erilaista tässä nykytilanteessa verrattuna entiseen?
        Joutuvat ehkä useammin eroamaan ihan juridisestikin... Tosin pysyttelevät sen perheensä piirissä tarkaten menoa ja hallitsevat etäänpää, valvontaa riittää.

• Anonyymi kirjoitti:

⚫Niin_tämän

"Niin yleensä narsisteina toimii naimisissa olevat ihmiset jotka kuvittelevat liittonsa kuuluvan kaikki muutkin. Eivät osaa eritellä yksityiselämäänsä ja käyttäytyvät kuin kaikki olisivat heidän puolisoitaan. Aika ilettävää. "

Niin tämän "alaketjun" aloite oli tällainen, jota minä sitten komppasin omassa kommentissani..
        Ja sitten tuli joku jostain avioliittopalstalta kertomaan mitä avioliitoille nyt kuuluu.
        Siis onko narsisteilla jotain erilaista tässä nykytilanteessa verrattuna entiseen?
        Joutuvat ehkä useammin eroamaan ihan juridisestikin... Tosin pysyttelevät sen perheensä piirissä tarkaten menoa ja hallitsevat etäänpää, valvontaa riittää.

"Niin tämän "alaketjun" aloite oli tällainen, jota minä sitten komppasin omassa kommentissani.."

Niin vastasit toiseen kommenttiin, jossa

"Niin yleensä narsisteina toimii naimisissa olevat ihmiset jotka kuvittelevat liittonsa kuuluvan kaikki muutkin. Eivät osaa eritellä yksityiselämäänsä ja käyttäytyvät kuin kaikki olisivat heidän puolisoitaan"

ja minä taas toiseen kommenttiin , jossa oltiin sitä mieltä, että avioliitto ikäänkuin määrittäisi sosioekonomisen aseman.

Tarkoituksena tuoda esiin, ettei nykyään avioliitto enää ole sellainen instituutio kuin ennen muinoin, eikä enää määritä ihmisen sosiokonomista asemaa, kuten ennen muinoin.

Että puhuttiin ny vaan eri asioista, sinä narsistien avioliitosta, millainen se on ja minä taas enemmänkin yleisluontoisesti avioliitoista nykyään.

Ettei nykyään enää ajatella, että naimisissa olevat olisivat jotenkin ylempiarvoisia. Toki narsistit voivat ajatella niin, mutta yleisesti ei enää niin ajatella.

Voihan narsisti ajatella niinkin, että hänen puolisonsa pitää olla kiitollinen, kun on päässyt niinkin ainutlaatuisen ja mahtavan henkilön puolisoksi, että hän on armollisesti huolinut sellaisen mitättömyyden puolisokseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

⚫Niin_tämän

Jotain erilaista tässä nykytilanteessa verrattuna entiseen on ainakin se, että tällä hetkellä mielenterveyspuolen hoito on niin avonaista, että heitäkin sekoittamassa pakkaa. Ajattelen kaksisuuntaista sairastavia, joilla se mania-vaihe voi sivullisen silmin näyttää narsistiselta käytökseltä. Eroamista tosiaan on mainostettu helppona ratkaisuna kaikkiin tilanteisiin, jossa toinen ei enää miellytä samalla tavalla kuin alun huumassa tai kun ne 1000 kertaa on käytetty ja hommasta vaikuttaa tulevan rutiinia, josta ei saa enää mitään kiksausta.

• Anonyymi

"Niin tämän "alaketjun" aloite oli tällainen, jota minä sitten komppasin omassa kommentissani.."

Niin vastasit toiseen kommenttiin, jossa

"Niin yleensä narsisteina toimii naimisissa olevat ihmiset jotka kuvittelevat liittonsa kuuluvan kaikki muutkin. Eivät osaa eritellä yksityiselämäänsä ja käyttäytyvät kuin kaikki olisivat heidän puolisoitaan"

ja minä taas toiseen kommenttiin , jossa oltiin sitä mieltä, että avioliitto ikäänkuin määrittäisi sosioekonomisen aseman.

Tarkoituksena tuoda esiin, ettei nykyään avioliitto enää ole sellainen instituutio kuin ennen muinoin, eikä enää määritä ihmisen sosiokonomista asemaa, kuten ennen muinoin.

Että puhuttiin ny vaan eri asioista, sinä narsistien avioliitosta, millainen se on ja minä taas enemmänkin yleisluontoisesti avioliitoista nykyään.

Ettei nykyään enää ajatella, että naimisissa olevat olisivat jotenkin ylempiarvoisia. Toki narsistit voivat ajatella niin, mutta yleisesti ei enää niin ajatella.

Voihan narsisti ajatella niinkin, että hänen puolisonsa pitää olla kiitollinen, kun on päässyt niinkin ainutlaatuisen ja mahtavan henkilön puolisoksi, että hän on armollisesti huolinut sellaisen mitättömyyden puolisokseen.

Kiinnostava tulokulma tuo ajattelutapasi ylempi ja alempi arvoisista, vähän niinkuin täällä olisi vallalla jokin kastilaitosasetelma. Luokkajakohan on tässäkin kulttuurissa tuttua, eikö siitä nyt lopunperin niin pitkä aika ole, kun renki ei saanut naida talon tytärtä.

• Anonyymi kirjoitti:

Kiinnostava tulokulma tuo ajattelutapasi ylempi ja alempi arvoisista, vähän niinkuin täällä olisi vallalla jokin kastilaitosasetelma. Luokkajakohan on tässäkin kulttuurissa tuttua, eikö siitä nyt lopunperin niin pitkä aika ole, kun renki ei saanut naida talon tytärtä.

"Kiinnostava tulokulma tuo ajattelutapasi ylempi ja alempi arvoisista"

Niin, sinä se jaksat vääntää ja vääristellä. Kommentoin "Ettei nykyään enää ajatella, että naimisissa olevat olisivat jotenkin ylempiarvoisia"

Liitty ihan noihin aikaisempiin kommentteihin joissa asia(ylempiarvoisuus) tuotiin esiin kahdellakin kommentilla.

Ensin joku kommentoi että

"Joskushan oli niin että ihan virallisesti olivat ikäänkuin ylempiarvoisia ihmisiä kuin naimattomat kun oli päässyt naimisiin. Siinä sosioekonominen asema nousi."

Ja heti perään toinen komppasi

Että kastijaon ny loi joku muu ja minä peräänkuuutin ettei ainakaan pelkästään avioliiton solmimimen nykyaikana kenenkään sosioekonomista statusta nosta.

Toki eri asia on jos toinen osapuoli on kovin koulutettu, varakas ja menestynyt työelämässä/yhteiskunnassa, niin se toinen voi paistatella siinä sivussa.

Mutta mitä nykyään tulee seurattua, niin eiköhän suurin osa elämässä menestyneistä kuitenkin halua kumppanikseen jonkun samankaltaisen.

Tuhkimotarinat on sitte asia erikseen.

• Anonyymi

👰🤵Ei_ehkä

Ei ehkä ole kovin älykästä nykyään ajatella siviilisäädyn perusteella kenenkään arvoa.

Silti muuten alhaisissa sfääreissä liikuskeleva narsisti pitää oma-aloitteisesti ehkä muiden vähän samanlaisten kanssa aviosäätyläisiä, joihin kiistatta kuuluvat myöt eronneet, muita parempana väestön osana tuon voittonsa vuoksi... Kun se on heille se saavutus.
        Asiaan liittyneet seremoniaaliset puolet vain vahvistavat heidän kuvaansa itsestään lopultakin ihmisyytensä korkeimpaan pisteeseen päässeinä sankareina.

Mitä tekemistä narsistien jutuilla on toden kanssa?

• Anonyymi

Aloittajan mainitsemaa ilmiötä näkee usein töissä. En nyt väitä että tyyppi olisi "n", mutta melkoinen selkäänpuukottaja kumminkin ja näyttää persoona vaihtuvan omituisesti... Täysin häikäilemätön tyyppi, ja esimiesasemassa. Puheet liittyy usein ulkoisten statusmerkkien esittelyyn tai toisten vähättelyyn mitä karmeimmin sanankääntein. Miten kukaan voi puhua niin paljon pahaa koko ajan, mutta silti tämä "hovi" aina ilmestyy paikalle. Moni heistäkin on sellaisia, että ei mitään ruudinkeksijöitä, ja avoimesti puhuvat esim. että mikä nostaisi sosiaalista statusta, kuten vaikka uusi auto. Eikö se ole aivan naurettavaa puhua sellaisesta? Nämä tyypit kuitenkin ilmestyvät ryhmänä paikalle silloin tällöin. Eivät välttämättä edes itse puhu mitään, mutta katsot tyhjinä ja odottavaisuutta loistaen odottavat hänen sanovan jotain... Sitten hän heittelee satunnaisesti juttuja, kuin keksejä koirille. Johtajakin kuuluu samaan sakkiin. Sivumennen kyllä huomaa oudot katseet joillakin muilla, että kaikki ei tosiaankaan ole aivan kunnossa tässä tapauksessa. Mestarimanipuloija, joka ei häpeä pistää väärää juorua liikkeelle, jos ei jostakusta pidä. Silti se uppooaa aivan kaikkiin täydestä, kun hän päättää alkaa mukavaksi.

• Anonyymi

Iän myötä olen jollain tapaa oppinut ymmärtämään ainakin tuntemiani hovi-ihmisiä. He ovat keski-ikäisiä ja vanhempia, joiden elämä on jo pitkään ollut tasaista, asettunut uriinsa kaikin puolin. He eivät osaa odottaa omalle kohdalleen enää mitään todella kiinnostavaa. Niinpä lähittyville porhaltanut narsisti tarjoaa heille ikään kuin viihdekanavan. Todelliset tai kuvitellut seksiseikkailut, ihmisten huijaamiset ja loputtomat juorut sekä hulvaton, rajat rikkovat käytös voivat olla todella jännittävää seurattavaa. Voi tuntua hienolta kuulua narsistin sisäpiiriin, joka saa ensimmäisenä kuulla uusimmat tapahtumat, vaikka sillä hintansa onkin. Hovi on tavallaan kerho, jolla on jäsenmaksu. Se suoritetaan narsistille muodossa tai toisessa. On ihmisiä, jotka antavat "ystävälleen" ihan käteistä rahaa kelvatakseen.

• Anonyymi

Huomasin_

"Voi tuntua hienolta kuulua narsistin sisäpiiriin, joka saa ensimmäisenä kuulla uusimmat tapahtumat, vaikka sillä hintansa onkin."
        Huomasin tässä ihan viimeksi vielä että narsisti-psykopaattini yritti minua pitää hovissaan? tms. hyväksikäytettävänä tuolla keinolla...
        Minusta aikuinen kypsä ihminen ei tuollasesta sieluaan myy. Jonkinlaista keskenkasvuisuutta taustalla sellaisilla joita tuollainen kiehtoo. Saataa kiehtoa moniakin, mutta olen huomannut myös että oma selkärankani joka ei taivu kaikkeen tuollaiseen pitää minut osaltaan sinä ihmisenä joka minä oikeasti olen.
        Mutta en minäkään nyt toki paria juorua kauheasti paheksu. Ihan normaalia sellainen on kun pysyy kuosissa ja kohtuudessa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      43
      7728
    2. Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella

No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus
      Kasinopelit
      0
      4718
    3. Minä häviän tämän taistelun

Ikä tekee tehtävänsä. En enää miellytä silmääsi.
      Ikävä
      68
      4333
    4. Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi

En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon
      Ikävä
      36
      3153
    5. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      233
      3031
    6. Onko muita oman polkunsa kulkijoita

Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella
      Iisalmi
      45
      2666
    7. Sydän karrella

Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme
      Ihastuminen
      26
      2655
    8. Jos jokin ihme

Tapahtuisi huomenna niin mikä se olisi sinun elämässäsi?
      Ikävä
      37
      2383
    9. Miksi halusit

Tällaisen suhteen?
      Ikävä
      41
      2006
    10. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      73
      1797
    Aihe