ApUa KaRvOjEn PoIsToOn?

yön_tytär

Minulla oli koira, jonka karvojen lähdön aikaan mietin aina, että "kun tästä aika jättää, niin uutta ei tule."

Aika jätti liian aikaisin, niitä on nyt Kaksi.

Jotenka; mitä te teette vaatteillenne, että niistä karvat irtoaa? Tai verhoille, lakanoille.. mille vain?
Imurointi ei tehoa, tarraharja on turha ja varsinainen vaateharjakin tuntee olonsa hyödyttömäksi. Imurointi ennen pesua, tuuletus tuulessa ja pesu auttaa, mutta kun koira kävelee ohi niin että turkki osuu, niin Huh huh.

Eli miten pidätte itsenne karvattomina?

nimimerkillä; kuumavahaanko vaatteni?

13

1437

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vaatteista, esim. villakankaisista takeista olen ottanut ihan leveällä teipillä, elikkäs liimaan teippisuiroja, ja vedän...toimii, vaikka on työlästä. Lakanoista ym. saa parhaiten jos omistaa kuivaus-rummun....Kyllä on muuten hirveä karva-savotta taas alkamassa meilläkin,karvaa joka paikassa, ..mutta se on vasta koira-emäntä joka löytää koirunkarvan kananmunan sisältä :)

• issu56

tai vastaavasti perunaa kuoriessa sieltä tulla tupsahtaa... mikäs muu kuin koirankarva :=)).

• realist56

Käytätkö huuhteluainetta vaatteiden pesussa, niissäkin on eri merkkien välillä eroja, jopa eri pesuaineissa on eroja miten sähköisiksi vaatteet tulevat.
      Jonkin kosteusvoiteen käyttäminen iholla vähentää myös vaatteiden sähköistymistä.
      Sähköisyyttä poistavista suihkeista saattaisi myös olla apua vaatteiden sähköisyyden vähentämiseksi.
      Joku kerran sanoi, että etikan käyttö huuhteluaineen tilalla vähentäisi vaatteiden sähköisyyttä, tiedä sitten.

• issu56

paitsi tietenkin yrittämällä välttää kovin sahköisiä materiaaleja ja ennen kaikkea samettifarkkuja. Pitkiksistä karvat saa parhaiten pois kastelemalla kädet ja sitten vetämällä. Plyyshimatostahan tunnetusti ei karvat hevillä irtoa imurilla, mutta meillä isäntä on siihen keksinyt oivan ratkaisun; vettä pesuvatiin, vanha pesusieni ja ei kun käsille töitä ja kyllä irtoaa. Mielenkiintoiseksi tuon olkkarin maton ja koirankarvat tekee se, että koiruuksilla on olkkariin pääsy kielletty.

• yön_tytär

Meillä on imurissa sellainen pyörivä "tamppari", sillä irtoaa parilla vedolla plyyssimatoista ja jopa fleece-viltistä. Mutta hirveän vaikea sillä on vaatteita ottaa :(

• FAU

Ajat sitten olen luopunut toivosta :)
      Lähinnä olen koittanut hankkiutua eroon mustista vaatteista, niissä kun näkyvät varmaan parhaiten.
      Tuo Hellin teippisysteemi on meilläkin käytössä, jos täytyy joskus mennä johonkin "fiksumpaan" tapahtumaan ja olla karvaton, yleensä en kyllä viitsi niitä alkaa nyppimään.
      Olen tullut siihen tulokseen, että koira tulee karvoineen ja niitä karvoja sitten riittää.
      Elämä on mukavampaa, kun ei ala karvoista stressiä repimään, kun ei niille kuitenkaan mitään voi.
      Tai sitten pitäisi ainakin vaihtaa rotua johonkin karvattomaan, tai trimmattavaan.

• Zara

Valitse kääpiösnautseri, jolla 'vääränlainen', liian pehmeä, ajeltava turkki. Ei KOSKAAN irtoa karvaa omia aikojaan, vain ajeltaessa ja se ei tapahdu meillä :)

• käyttöön

todella trendikkäät ja "parjatut" tuulipuvun housut. ei karvat tartu, kun on liukas pinta. ihmisten ilmoille en kyllä tuulipuvulla mene, eli kotiin tultaessa vaatteet vain äkkiä vaihtoon. meillä kun tuo tervehtiminen on aina niin iloinen tapahtuma, niin kyllä olisi farkut tms. pikavauhtia karvoissa.

• milie81

Nooh.. Meillä ei paljon karvoja mietitä... Ihan toivotonta, varsinkin kun toisella sitä on PALJON ja vielä valkoista ja toisella piikikästä, tarttuvaa ja mustia ja valkoisia. =)

Karvanlähdön aikaan matot otetaan pois lattioilta. Mitään kangas huonekaluja ei ole, verhot on kankaasta johon ei karvat tartu. Petivaatteet vaihdetaan usein, ja pestään ja tuuletetaan yms.

Omat vaatteet onkin sitten se juttu, mistä ei jaksa edes välittää, meillä on koiria ja niihin karvoihin on jo totuttu. Tuttuja tosin joutuu aina muistuttamaan kun tulevat kylään, että ei sitten kannata varsinkaan mustia vaatteita laittaa... =)

• koirallinen

on jo ajat sitten viety ne ns. paremmat vaatteet mun porukoille, eli käydään sitten siellä vaihtamassa vaatteita, jos on jokin sellainen meno, mihin ei viitsi mennä kuolasilla ja karvasilla vaatteilla;)

Oon kyllä jokusen kerran hävennyt silmät päästäni, kun olen kaupassa huomannut, että kuivunut kuola ym. koristaa vaatteita jossain tosi näkyvällä paikalla... Karvat meillä ei niin kovin paljoo tartu, mutta muuten niitä kyllä riittää ja piisaa joka paikassa.

• Meillä ei niitä karvoja ole tuossa määrin kuin teillä. Ei pahemmin koirien vuoksi tarvita vaateharjaa. Kun on ne trimmattavat Griffonit niin ei juuri irtokarvoja paljon tule.Paitsi lyhytkarvaisilta mutta niihinkin auttaa kumisuka ja säämiskä.

• koirienystävä

välinpitämättömyys.
      meillä niitä nyt ei ihan älyttömästi irtoakaan tai ainakin ne on lyhyitä ja mustia ettei mustista vaatteista näy(isommalla karvaajalla). kissat pitää sitten huolen siitä, että niitä valkoisiakin karvoja on riittävästi mustissa vaatteissa. kissankarvat on minusta vaikeampia, koska ne on niin hentosia ja ohuita. ei meinaa imurillakaan irrota sohvista.

vaatteet ja matot ja muut valitsen juuri sen mukaan, että karvat ei tartu tai sitten irtoaa helposti.

vieraileville ihmisille on joskus ongelma karvoista,mutta onneksi ovat oppineet ottamaan asianmukaisen vaatetuksen mukaan. itse ollaan jo totuttu. ehkä se siksi ei niin paljolta tunnukaan. ehkä niitä oikeasti onkin ihan älyttömästi =D

• tupsu

maailman paras keksintö on kuivausrumpu,( ei ehkä halvin) mutta kyllä karvat lähtee! muistaa vaan tyhjentää nukkasihdin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      31
      5909
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      34
      5413
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3064
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2454
    5. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      41
      2203
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2118
    7. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2098
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1701
    9. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1687
    10. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      39
      1676
    Aihe