Neuvojanne kaivataan Egyptin matkalle

Anonyymi

Matka varattu, 28.11.19 lähtö. Kaksi viikkoa vietämme meille uudessa kohteessa. Matkanjärjestäjä on TUI

- Mitä maksaa keskimäärin taksi 30km matkalla lentokentältä hotelliin? Pitääkö tilata etukäteen vai ottaa kentältä? ( emme haluaisi TUIn yhteiskuljetuksella mennä)

- Retket! Luxor, Kairo ja lähiretket. Onko edullisempaa ostaa ne paikallisilta matkanjärjestäjiltä vai suosia matkatoimiston tarjontaa?

- Hotelli on Blue Star Jaz Makadi Saraya Resort. Onko kenelläkään kokemusta? Onko jotain mitä kannattaa ehdottomasti huomioida kyseisessä hotellissa/kohteessa?

KIITOS 😊

12

859

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Takseja on kentällä, tulevat jo lentokentän ovella tarjoamaan palveluksiaan. En osaa sanoa tarkkaa hintaa, mutta ehdottomasti pitää tinkiä ja paljon. Kaupungin sisällä taksi maksaa noin 3 euroa esim. hotellilta keskustaan. Villinä veikkauksena arvelisin 10 e.

      Edullisempaa on ostaa paikallisilta matkanjärjestäjiltä. Jopa taksi tulee todennäköisesti halvemmaksi kuin matkanjärjestäjien matkat. Suosittelen lämpimästi tutustumaan suomalais-egyptiläisen Mohamed Isokarhun sivuihin. http://mohamedisokarhu.com/ Minä ja mieheni käytimme hänen palveluksiaan maaliskuussa ja olimme enemmän kuin tyytyväisiä!

      • Anonyymi

        Tilasimme hotellikuljetuksen Isokarhulta. Pieleen meni! Jouduimme odottamaan tunnin Tui:n koneen laskeutumista, koska siltä lennolta tuli samaan kyytiin pariskunta. Kyyti oli tilattu tasan sille lennolle millä saavuimme Hurghadaan. En suosittele.


    • Anonyymi

      Neuvoja Egyptin matkalle? Paras ja turvallisin lienee: jätä menemättä!

    • Anonyymi

      Hei, jätä menemättä! Kiitos tutustun Isokarhun sivuihin. Olisiko muita vinkkejä?

    • Anonyymi

      Siis EN jätä menemättä 😊

    • Anonyymi

      Meillä myös lähtö 5.12 ja olisi kiva saada kokemuksia joka tuntuu tällä palstalla olevan mahdotonta

      • Anonyymi

        Mihin hotelliin? Olen käynyt Hurghadassa melkein kerta vuoteen, paras talvikohde, lyhyt lento eikä sade yllätä. Kannattaisi valita hotelli jossa kunnon ranta. Itse tykkään etten joudu kulkemaan 20km ostoksille. Valitsemastani hotellista noin 8km Sakkalaan. Ja toinen pienempi ostos ja ravintolakatu lähellä. Hotellin ulkopuolella kadullakin ravintoloita ja pikkuliikkeitä. Semmoiseen hoteliin mukavempi minusta mennä, josta kadulle astuttaessa on mutakin kuin hiekkaa. Hotellina meillä Siva Gand Beach, olin tyytyväinen siihen viime vuonna. No, ehkä ruoka olisi voinut olla pääravintolassa maukkaampaa. Ruokapaikoista ei tuolla pulaa, ja all inclusive. Tinkiminen liikkeissä voi tuntua rasittavalta, maan tapa. Mutta on kiinteähintaisiakin kauppoja ja pikkuputiikkeja. Muistaa että 100 puntaa on vain noin 5,2-5,5e. Käsihygienia, ei voi tuota unohtaa, mut jokaiselle matkailijalle sama juttu. Tippiä? Jep, kannattaa antaa hotellin ravintolassakin, tässä hotelissa mihin menemme on pöytiintarjoilu juomissa. Retket? Kannattaa, jos kunto riittää. Luxor ihan mahtava retkikohde. Miksei Kairokin, mutta päivän retkellä ei paljoa ehdi. Rento asenne, ei kannata hiiltyä tyrkyttäjistä jne. Mukavaa matkaa kaikille Hurghadan valinneille. Medän lähtö 5.12.


    • Anonyymi

      Olen lähdössä kans matkaan28.11.19. Tällä kertaa ajattelin ostaa retket paikalliselta matkanjärjestäjältä koska ne ovat paljon halvempia. Delfiinien kanssa uimin ja luxorin matka olis tarkoitus tehdä.

    • Anonyymi

      Juuri palattu kyseisestä hotellista. Enemmän kerrottu kokemuksia tuossa aiemmassa keskustelussa, hurghada ja aquaviva. Retket varasimme netin kautta getyourguide - matkajärjestäjän kautta. Hyvin toimi. Euroja, etenkin pikkukolikoita matkaan🙂

    • Anonyymi

      Retket kannattaa ostaa matkanjärjestäjältä, tai tunnetulta nimeltä . Itse en basaariliikkeestä ostaisi. Olen kuullut että joskus heidän järjestämiä retkiä on keskeytetty. Valtateillä on chekpoint-asemia, tarkastuspisteitä. Egyptin lain mukaan tarvitsee olla luvat ja koulutettu opas? Näin olen kuullut.

    • Anonyymi

      olen lähdössä sharm el sheikiin eestiläisen matkanjärjestäjän kautta tallinnasta.
      tarvitsenko egyptiin viisumin, minulla on suomen passi.

      • Anonyymi

        Viisumi ostetaan Egyptistä lentokentältä, ellei sitä sitten ole jo matkanjärjestäjä maksanut. Kannattaa kysyä matkatoimistosta. Hyvää matkaa! Sharm on ihan paras!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      25
      1461
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1291
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1265
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1205
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1184
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1083
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1077
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1064
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1063
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1052
    Aihe