https://www.finnwarma.fi/
Onko kokemuksia?
LumoX pellettipoltin
7
4909
Vastaukset
Viime keväänä tuli itse hommattua ja on kyllä toimiva kapistus pallaa komeasti. On tuo pelletti polttoaineena klapia helpompi. Täältä suunnalta ainakin iso suositus
- Anonyymi
Toimiva laite tällä saa myös lämpöä kuten luvataan. Helppoa suosittelen!
- Anonyymi
mukavaan pellettipolton lopputulokseen pääsee myös seuraavasti:
- petaa arinan päälle 3-4 kuivaa klapia vaakaan niin, että saat hyvän pellettipedin , jonka päälle voit laittaa litran mitalla säkistä pellettejä useamman litran puiden päälle. Keoksi vaikka 4-5 litraa ja keon päälle roiskaus lamppuöljyä pullosta ja bilteman kaasutoholla eli minipolttimella sytytys. (hae googlella bitema minipoltin 12,90) pulot on 10 kpl paketissa edullisia ja syttyy aina ja helposti.
Syttyy ja palaa päältä puhtaasti. Klapit laitettiin alle, että tuli hyvä rakopaketti pellettien alle ja puu hiillostuu hyvin ja palaa hieman hitaammin kuin pelletti.
Toimii hyvin esimerkiksi Nunnauunin kestävällä valuarinalla. Pellettejä voi lisätä myöhemmin muutaman litran lisää jos tarvetta. Nunnauunin arinalla palaa hyvin, kun ilmasyöttöä on sivuilta, takaa ja ylhäällä toisiosyöttö. Arina avataan palamisprosessin loppuvaiheessa kun hiillokseen halutaan ilmaa suoraan alapuolelta.
nimimerkki kolmen tai neljän klapin tekniikalla....
varmaan tuo lumoxi laatikkokin ihan hyvä mutta näinkin ..... ja kuluu halkoja vähemmän ja pellettejä saa vaikka kraudasta tai bauhaus - Anonyymi
Lumoxin laite varmasti toimii. Itse teetin jo jokusia vuosia sitten vastaavanlaisen omien ajatuksieni mukaan mökilleni Hattulaan. Kattofirma ja peltiseppä sattuu asumaan mökkitieni varrella ja tehtiin yhdessä rst pellistä suunnittelemani "tuulitunneli". Soitin ja kehuin tekelettämme, mutta olikin jo tehnyt itselleenkin samanlaisen.
Paikalliseen peltifirmaan vaan käymään ja vastaavanlaisen saa varmasti muutamalla kympillä. Muutama klapi sisään ja takka lämpenee puhtaasti ja vähemmällä puumäärällä. - Anonyymi
On kokemusta. Toimii.
Tietysti riippuu myös takasta miten toimii?
Omassa takassa ja poltettaessa 100 % tyytyväisyys. - Anonyymi
On helkkarin hyvä vempele. Koreilla kokeiltiin ensin ja meinasin jo luovuttaa mutta tuttava suositteli lumoksia. Olen tyytyväinen, on joka pennin arvoinen!
- Anonyymi00006
Kyllä hyvin pelaa, paremmin kuin puuilon laatikko. Säädettävyys on hyvä myös olen käyttänyt mökin takassa ja kotona.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP on vastuunkantaja, ja siksi suosituin kansan keskuudessa
Kiusaamiseenkin SDP puuttuu heti sellaisen tultua ilmi. Esimerkiksi persut lakaisevat nämä maton alle ja pahentavat site495862Persut on Suomen mamutuspuolue nro 1.
Heti ensimmäisenä persuvuonna 2015 maahantoivat Suomeen 35 tuhatta kunniavierastaan. Tuoreimpana persuvuonna 2025 pers714585Punavihreät puolueet haluavat Suomeen satoja tuhansia kehitysmaalaisia
SDP, vihreät ja vassarit haluavat nostaa esim. pakolaiskiintiötä todella paljon. Orpon hallituksen aikana maahanmuutto464352SDP:n johto pesi kätensä häirintäkohusta
"Suurimman oppositiopuolue SDP:n johto olisi todennäköisimmin halunnut vaieta puolueen ympärillä velloneen häirintäkohun564131SDP on selvästi paras valinta äänestyskopissa
Puolueella on arvomaailma kohdallaan, sillä on hyvä CV itsenäisen Suomen historiassa vastuunkantajana ja hyvinvointivalt913735Tytti Tuppurainen ollut aivan sekaisin viime päivinä
Pitäis varmaan tehdä huumetesti sille. "– SDP:n Tytti Tuppurainen väittää kirkkain silmin ja Antti Lindtman vierellään613255SDP:n selitykset ontuu pahasti - "On käsitelty heti, mutta kukaan ei tiedä"
Kokoomuslaiset pistää taas demareita nippuun. Tuppuraisen mukaan mukaan SDP:n useat ahdistelutapaukset on käsitelty het502443Oletko nainen turhautunut, kun en tule juttelemaan siellä?
Haluaisin tottakai tulla. Älä käsitä väärin. Ehkä ensi kerralla?352349Kähmijä puolueen kannatus romahtamassa
Erityisesti naiset ovat suuttuneet SDP:lle kertoo asiantuntijat422079En uskalla ees ajatella muru
Miten mulle ois käynyt näiden raskaiden vuosien aikana jos sua ei ois ollut 🥺😧❤️ Sä oot ollut mun henkisenä tukena iha131209