Siddhartha Gautama eli alias Bouddan on ylennetty kunnia kristityksi eli eriuskoiseksi jolla on kuitenkin hyvän viisautensa ja vanhurskaan filosofiansa ansiosta paikka taivaassa sillä se on osoittanut hänet hyveelliseksi?
Onko suuri kunnia ja ylpeyden aihe buddhalaisille että...
7
101
Vastaukset
- Anonyymi
Tuossa jutussa on hyvää se, että Siddhartha nähdään ihmisenä muiden ihmisten joukossa, tosin viisaana sellaisena filosofiansa ansiosta. Ei Jumalana, synnittömänä tai Vapahtajana niinkuin Jeesus monesti nähdään, vaan kanssakulkijana ja kanssakilvoittelijana.
- Anonyymi
Tavalliselle ihmiselle jopa Buddha on tavallinen. Mutta Buddhalle jokainen on buddha.
–– 6. vuosisadan Zen-patriarkka Hui Neng
Mutta mikä on tuo juttu "Bouddan" ylentämisestä "kunnia kristityksi"? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tavalliselle ihmiselle jopa Buddha on tavallinen. Mutta Buddhalle jokainen on buddha.
–– 6. vuosisadan Zen-patriarkka Hui Neng
Mutta mikä on tuo juttu "Bouddan" ylentämisestä "kunnia kristityksi"?Buddhalle jokaisella on buddhaluonto. Tämän luontonsa perusteella jokainen on potentiaalinen Buddha. Samalla jokainen on tavallinen ( sekä-että ajattelu ).
- Anonyymi
Kyllä. Ongelmahan on ainoastaan siinä, jos se tuikitavallinen telkkarintöllääjä siellä kotisohvallaan ajattelee olevansa kaikessa samalla viivalla kuin Buddha ynnä muut viisaat, tai ehkä vain sentin jäljessä. Jokainen tosiaan on potentiaalinen Buddha, mutta esim. Siddhartalla se buddhaluonto on sisältä löydetty, kokemuksellisesti jatkuvasti eletty, aktuaalinen.
- Anonyymi
Onko vastavuoroisesti Jeesus ylennetty kunnia buddhalaiseksi? Eikös tällainen ole tapana että kiitetään samalla tavalla.
- Anonyymi
Tuollaista on ainoastaan esoteerisilla liberaalikristityillä. Normifundiksella Jeesus on kylmästi kaikkein kovin ja muut ovat helkkariin menossa. Vastavuoroisuutta ei ole eikä tule.
- Anonyymi
Siis Jeesus buddhalaisen näkökulmasta? Jeesus on eräs saarnaaja Siddharthan ohella, joka opiskeli Intiassa bramiinien johdolla ja buddhalaisuutta munkkien johdolla. Intiassa on legendoja Jeesuksen opinnoista Intiassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1292083
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi1051906Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?841679Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy661555Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M331202- 841193
Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm561152- 1101103
Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s471076Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet441023