Siddhartha Gautama eli alias Bouddan on ylennetty kunnia kristityksi eli eriuskoiseksi jolla on kuitenkin hyvän viisautensa ja vanhurskaan filosofiansa ansiosta paikka taivaassa sillä se on osoittanut hänet hyveelliseksi?
Vastaukset 7
- Anonyymi
Tuossa jutussa on hyvää se, että Siddhartha nähdään ihmisenä muiden ihmisten joukossa, tosin viisaana sellaisena filosofiansa ansiosta. Ei Jumalana, synnittömänä tai Vapahtajana niinkuin Jeesus monesti nähdään, vaan kanssakulkijana ja kanssakilvoittelijana.
- Anonyymi
Tavalliselle ihmiselle jopa Buddha on tavallinen. Mutta Buddhalle jokainen on buddha.
–– 6. vuosisadan Zen-patriarkka Hui Neng
Mutta mikä on tuo juttu "Bouddan" ylentämisestä "kunnia kristityksi"? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tavalliselle ihmiselle jopa Buddha on tavallinen. Mutta Buddhalle jokainen on buddha.
–– 6. vuosisadan Zen-patriarkka Hui Neng
Mutta mikä on tuo juttu "Bouddan" ylentämisestä "kunnia kristityksi"?Buddhalle jokaisella on buddhaluonto. Tämän luontonsa perusteella jokainen on potentiaalinen Buddha. Samalla jokainen on tavallinen ( sekä-että ajattelu ).
- Anonyymi
Kyllä. Ongelmahan on ainoastaan siinä, jos se tuikitavallinen telkkarintöllääjä siellä kotisohvallaan ajattelee olevansa kaikessa samalla viivalla kuin Buddha ynnä muut viisaat, tai ehkä vain sentin jäljessä. Jokainen tosiaan on potentiaalinen Buddha, mutta esim. Siddhartalla se buddhaluonto on sisältä löydetty, kokemuksellisesti jatkuvasti eletty, aktuaalinen.
- Anonyymi
Onko vastavuoroisesti Jeesus ylennetty kunnia buddhalaiseksi? Eikös tällainen ole tapana että kiitetään samalla tavalla.
- Anonyymi
Tuollaista on ainoastaan esoteerisilla liberaalikristityillä. Normifundiksella Jeesus on kylmästi kaikkein kovin ja muut ovat helkkariin menossa. Vastavuoroisuutta ei ole eikä tule.
- Anonyymi
Siis Jeesus buddhalaisen näkökulmasta? Jeesus on eräs saarnaaja Siddharthan ohella, joka opiskeli Intiassa bramiinien johdolla ja buddhalaisuutta munkkien johdolla. Intiassa on legendoja Jeesuksen opinnoista Intiassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi arkuuteni
Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän48950Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?
Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll15828Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.
https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl497779- 46707
- 42644
- 36586
Tykkäätköhän vielä minusta?
Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin30586Vihervasemmistofeministinaisasianaiset
Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE169536Olet ihana
Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩❤️👩❤️😼😘37530- 44480