Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Mitä 18-vuotis lahjaksi (naiselle).

mies

Moi!

Mitä te tytöt/naiset haluaisitte 18vuotis lahjaksi mies YSTÄVÄLTÄNNE? Elikkäs siis ei seurustelukumppanilta vaan ystävältä. Olen hirveen huono ostamaan mitään lahjoja kenellekkään.. Läpällä osaan ostaa vaikka minkänäkösiä lahjoja mutta 18v lahjaksi en viitsi ostaa mitään läppälahjaa... Olisiko liian teennäistä ostaa pehmolelunalle minkä kädet on ommeltu yhteen ja käsien välistä menee oikea ruusu? Kuuluuko ruusua antaa edes synttärilahjaksi? olen vähän tietämätön näissä asioissa. Korut sun muut hän varmasti saa poikaystävältään joten niihin en kajoa.. Tuo nallekin rupeaa vissiin olemaan jo vähän "liikaa" ei poikaystävältä.. vai?

Kiitoksia vastauksista jo etukäteen! :)

38

32697

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • keiju

      osta esim.jonkin lahjakortti esim. vaikkapa the body shoppiin!Jos ei keksi mitään kivaa lahjaa niin lahjakortti on niistä kaikista paras.

      • todella.lahjakortti on hyvä idea jos ei oo muuta mielessä x)


      • Chibi
        mindduh kirjoitti:

        todella.lahjakortti on hyvä idea jos ei oo muuta mielessä x)

        Mulla oli kans hyvä ystävä joka oli poika.. (mut hänestä on vaan enää kaunis muisto)

        ostin hänelle 18-v lahjaksi pienen unensieppaajan. nyt hänen kuoltuaan, sain tuon unen sieppaajan itselleni. se kertoo ja muistuttaa mua aina meidän yhteisistä ajoista. vaikka moni ymmärtääkin unensieppaajan idean ja tarinan, mulle se on kuitenkin vielä paljon enemmän.
        en nyt tarkoita että sulle kävisi noin ikävästi mutta että että voisit ystävällesi ostaa jotakin yksilöllistä, jotakin joka liittyy vain teihin ja johon hänen poikaystävänsä ei voi reagoida mustasukkaisesti.

        kuulostaako vaikealta? toivon että keksit jotakin josta on iloa pitkään.

        nallekin on hyvä idea mutta jos haluat keksiä jotakin yksilöllisempää..

        lahjakortti taas..on helppo. se voi myös kertoa lahjan saajalle ettei sen antaja ole keksinyt mitään parempaakaan. jos taas lahja on yksilöllinen ja liittyy teidän yhteisiin aikoihin.. se tuottaa iloa paljon enemmän.


      • KoLo
        Chibi kirjoitti:

        Mulla oli kans hyvä ystävä joka oli poika.. (mut hänestä on vaan enää kaunis muisto)

        ostin hänelle 18-v lahjaksi pienen unensieppaajan. nyt hänen kuoltuaan, sain tuon unen sieppaajan itselleni. se kertoo ja muistuttaa mua aina meidän yhteisistä ajoista. vaikka moni ymmärtääkin unensieppaajan idean ja tarinan, mulle se on kuitenkin vielä paljon enemmän.
        en nyt tarkoita että sulle kävisi noin ikävästi mutta että että voisit ystävällesi ostaa jotakin yksilöllistä, jotakin joka liittyy vain teihin ja johon hänen poikaystävänsä ei voi reagoida mustasukkaisesti.

        kuulostaako vaikealta? toivon että keksit jotakin josta on iloa pitkään.

        nallekin on hyvä idea mutta jos haluat keksiä jotakin yksilöllisempää..

        lahjakortti taas..on helppo. se voi myös kertoa lahjan saajalle ettei sen antaja ole keksinyt mitään parempaakaan. jos taas lahja on yksilöllinen ja liittyy teidän yhteisiin aikoihin.. se tuottaa iloa paljon enemmän.

        Mikä on unensieppaja???


    • Satu

      ...20 käteistä.

      (Ei vais, 50!)

      ;D

    • Kumna

      Itse en osaa sanoa mitään vinkkejä, vaan kerron lähinnä mitä minä aion antaa pian 18-vuotta täyttävälle naiselle: Tämä nuori nainen ei paljon välitä materiaali-lahjoista, ja itse tykkään leipoa paljon, joten leivon hänelle ison synttärikakun johon kirjoitan hänen nimensä. Tämän lahjan miinus on tietenkin se, että pian lahjasta on vain muisto jäljellä, mutta luulen että hän pitää silti lahjastani oikein paljon.

    • Kati

      Voi ku sais oikein semmoset käsin kudotut harmaat villasukat ja punaset kontio kumpparit, niin sillon tämä tytteli olis onnesta aivan sykkyrällä, mutta mahtaa olla turha toive!

      Hoh hoijjaa....

    • salsa

      vaikka minä olisin 18-vuotta, niin kyllä minä toivoisin ainakin pehmoleluja koristamaan huonettani. tai voi antaa vaikkapa jonkun ruokakirjan vitsinä, jos ei hän oikein osaa kokata. niin kirjoitit tämän 9.3 niin ne ovat varmaan menneet jo ne synttärit.

    • ..kotitalousorjatar...

      anna sille dildo!!no heko heko...kexi joku vitsikäs lahja...:)

    • minnie

      sain ystäväpojaltani nallen 18-vuotislahjaksi, pidin kovasti siitä lahjasta. nalle olisi varmasti oikein kiva lahja myös ystävällesi, ruusun kanssa varsinkin, eikä ole mielestäni mitenkään "liikaa".

    • Kohtamullakinnesynttärit..:...

      Elikkäs. Jokin tyylikäs lasikokoelma; viinilaseja, tai drinksulaseja yms.. Ainakin luulis,että toimii ;)

    • fadf

      kaikki ei kerää laseja tai viinejä. eli pitäs tietää mistä nuori on kiinnostunut

    • J33.

      MIkäköhän "Mies" tämäkin muka on? Joku 20v pojankloppi...

      • goodmanni

        Mikähän ''Mies'' se J33 on?. joku 30v aikansa eläny aikamiespoika joka ei millään voi hyväksyä että ikä alkaa jo pikkuhiljaa painaa, podet aivan selvästi kolmenkympin kriisiä:D:D

        Onneks mulla on vielä yli kymmenen vuotta näitä huolettomia nuoruusvuosia jälellä,

        tään biisin omistan kaikille kolmikymppisille... ;) ;) http://www.youtube.com/watch?v=lKudwSJWocs&feature=related


    • J33.

      Omistele pois vaan, eipä haittaa muakaan mitkään kriisit kun olen vasta 33v.
      Sen sijaan sinua taitaa harmittaa kun pelleilen täällä sinulle, joka olet vasta
      20v pikkunapero ja joka ei saa naista :) hahhahhaa :)

    • elämän parasta aikaa

      Jeejee aina oon satakertaa ennemmin oon 20v ku kolmikympinen. 33v on jo koreka ikä, parhaat vuodet on menny jo tuohon menessä. sillä 20vuotiaskin on jo parhaimat nuoruusvuodet nähny,

      kyllä ne yläasteajat oli sitä parhainta aikaa, millään ei ollu mitään väliä kunhan hauskaa oli!!

      ja jos 20v on sun kaavana mukaan pikkunapero niin mikä 33v? teini-ikäinenkö?

    • J33.

      Parhaimmat? :D No kertoisitko mitä se "paras" mahtaa sitten sisältää? En ainakaan näe mitään ihmeellistä ollako 20 vai 30 eikä asia kyllä kiinnosta edes mitenkään. Ainoa ero tosin on se että 20v on vielä pikku-poika joka ei saa naista eikä pääse naimisiin ja jolla ei ole massia millä ostaa ok-talo saati kunnon auto :)

      Ylä-aste ajat? Ah hah haa! No taas tuli moka. Minusta oli varsin hauskaa kun sen pelleilyn sai viimein loppumaan, oikeastaan koulupakko päättyy kun amikset ja lukiotkin on käyty. Eipä tossa mitään lisättävää.

      Ja 20v on teini sekä napero, aivan oikeassa olet. Siltähän ne näyttää, ajokortit ja kaikki liian aikaisin. Miten kukaan voi kutsua sellaista mieheksi? :)

      Ja mikä on 33v? Se on aikuinen.

      Ja eipä tossa sun nuoruudessas ole kyllä mitään maagista. Eiköhän se niin mene, että elämä itsessään on ne parhaat vuodet ja tyytyväisiä ollaan niin pitkään, kunnes ollaan vanhuksia ja näkö menee.
      Itse elän elämäni parasta aikaa. Ei enää opiskelua ja vapaa-aikaa riittää. On oma talo, oma auto, sekä vaimo ja lemmikkejä.

      Olen lisäksi päässyt siimakoosta eroon, eli halusin kehittyä voimailijana ja niin monelle kun se on vaikeaa, niin olen saanut sen mitä haluan.
      Nyt voin nauttia vapaasta ajastani kohti uusia vuosikymmeniä, elämää on paljon jäljellä ja suunnilleen ihan yhtä paljon mitä sillä 20 vuotiaallakin. Toiset kuolee 10v nuorempina, toiset vanhempina, joku kaatuu kadulla, toinen jää auton alle tai ajaa kolarin.
      Että enpä näe mitään eroa 10vuoden erolla, ainoastaan teini-ikä kun päättyy niin tullaan mieheksi ja järkeä on enemmän päässä sekä kaikki muu mitä nyt on siihen mennessä kerennyt saavuttamaan.

      Sä et ole nappula vielä tullut edes kolmenkympin ikään ja usko pois, olet nyt vielä köyhä poikanen siihen asti. 10 vuotta kulkee tosta nopeasti ja silloin olet tavallaan nuoren aikuisen/aikuisen välimaastossa, näin termittelen itseäni.

      • J33.

        "Mikähän ''Mies'' se J33 on?. joku 30v aikansa eläny aikamiespoika joka ei millään voi hyväksyä että ikä alkaa jo pikkuhiljaa painaa, podet aivan selvästi kolmenkympin kriisiä:D:D"


        Ai ikä painaa kolmekymppistä :) No enpä ole moista ennen kuullut.
        Se kriisi tarkoittaa vain sitä, että onko ehtinyt opiskelemaan itselleen oikean ammatin vai onko moannut sen kanssa. Eikä se kaikki edes kiinnosta kun ainahan voi opiskella lisää.

        Anoppini on 65 vuotias ja häneltä olen kuullut iän painavan, tosin itse en nöyristelisi ikinä iän takia, koska olen satanisti ja pidän nöyryyttä heikkoutena. Minulle saa kuka hyvänsä valitella ja nöyristellä itseään, mutta minulta sellaista ei tulla koskaan kuulemaan kun joskus vanhenen.

        Ihmisessä on saatanallinen puoli, jota kaikki eivät vain hoksaa. Silloin kun olet 100% saatanallinen, niin sinussa ei ole mitään inhimillistä. Ymmärrätkö?
        Niin pahaa ihmistä ei ole edes.

        Eli nöyryys on inhimillistä. Saatana on väkevä ja se ei myönnä mitään. Saatana vihaa kaikkia tunteetta, eikä pode mistään huonoa omaatuntoa.


      • J33.
        J33. kirjoitti:

        "Mikähän ''Mies'' se J33 on?. joku 30v aikansa eläny aikamiespoika joka ei millään voi hyväksyä että ikä alkaa jo pikkuhiljaa painaa, podet aivan selvästi kolmenkympin kriisiä:D:D"


        Ai ikä painaa kolmekymppistä :) No enpä ole moista ennen kuullut.
        Se kriisi tarkoittaa vain sitä, että onko ehtinyt opiskelemaan itselleen oikean ammatin vai onko moannut sen kanssa. Eikä se kaikki edes kiinnosta kun ainahan voi opiskella lisää.

        Anoppini on 65 vuotias ja häneltä olen kuullut iän painavan, tosin itse en nöyristelisi ikinä iän takia, koska olen satanisti ja pidän nöyryyttä heikkoutena. Minulle saa kuka hyvänsä valitella ja nöyristellä itseään, mutta minulta sellaista ei tulla koskaan kuulemaan kun joskus vanhenen.

        Ihmisessä on saatanallinen puoli, jota kaikki eivät vain hoksaa. Silloin kun olet 100% saatanallinen, niin sinussa ei ole mitään inhimillistä. Ymmärrätkö?
        Niin pahaa ihmistä ei ole edes.

        Eli nöyryys on inhimillistä. Saatana on väkevä ja se ei myönnä mitään. Saatana vihaa kaikkia tunteetta, eikä pode mistään huonoa omaatuntoa.

        Eli karskisti sanottuna vain oma napa on tärkein, eli se mikä sinulle merkitsee sinun elämässäsi ja muista vitut.


    • J33 the master.

      Taisi 20vuotias siima-apina saada elämän opetuksen juuri sellaisena ryöppynä kuten kuuluukin saada, heh heh.

      Siima-apina ei tiedä, että ne ensimmäiset 1-20 vuotta ei ole kaikki tässä elämässä. Joillakin se elämä päättyy jo sen ikäisenä.

      Sen parempi. Yksi apina vähemmän vauraiden tiellä.

    • Johny vaan

      Dildo on tosi hyvä vaihtoehto.Tai sitten joku muu seksilelu.

      • Huolestuttavaa?

        Kesken ketjun oli 6 vuoden hyppäys, mutta muuttuipa samalla viestien sävy! Googletin siskoani varten vain syttärilahjaideoita.


    • 34v. :)

      Kyllä tää alottaja on ihan poika vielä 18-20v puuhelmi kukkakeppi.

      Joudut olemaan köyhä opiskelija vielä pitkään ja työtkin vasta alussa. buhahaa :)
      Ennemmin sitä nyt kuka tahansa olis 30v jolla on ok - talo ja joka saa naisia eikä tarvi enää pissisten kanssa tuhlata aikaansa kun saa aikuista kaunista naista :)

      Heh heh hee :)

      Kato ok-talon voi saada kun on varaa !!!! xD

      Niin että mahtaa se harmittaa 20v pikkupojua kun aikuiset on aina edellä kaikessa ja tämä elämä tässä iässä niin huoletonta kun naiset tykkää ja on iso ja komea bodattu kroppa, 18v - 20v pojat vaan kattoo kateellisina ja tytöt vinkuu perään mutta varattu mies on varattu mies xD

      Niin että huoletonta elämää vaan kato ku on 30v ja kroppa bodattu. ok-talot, nainen jne. :)

      käyhän se 20v teiniä harmittamaan... uhuhuhu ha ha hah hah aa :)
      Nyt iskitte pikkulapset kirveenne kiveen, tälle totuudelle ette mahda mitään.
      On kato kivempaa olla huoleton kun ei ole huolia, on omaa taloa jne.

      sen siitä saa kun on vielä opiskelijapoika jolla ei ole elämää ja vuokrakämppä, miten jaksatte elää noin tylsää elämää? xD

      • - Naisten miehiä -

        "joku 30v aikansa eläny aikamiespoika joka ei millään voi hyväksyä että ikä alkaa jo pikkuhiljaa painaa, podet aivan selvästi kolmenkympin kriisiä:D:D"


        Hahahaa xD Kyl sä tiedät ettei 30v ole vanha mutta on aikamies ja parhaassa iässä naisia hakemaan ja on varaa mitä ei 20v pikkupojilla ja tytöillä ole xD
        Ok.talot ja naisia jne. xD
        Mitäs se kriisi haittaa kun on kaikki mitä sulla ei vielä ole tai sitten ei koskaan tule olemaankaan... joudut tekemään kaiken sen missä minä onnistuin ja tiedän että asut nytkin vuokralla ja olet veloissa.... et ole komea jos oot poika ja jos oot 20v tyttö niin et ole kaunis täydellinen nainen, sua sanotaan vielä pissikseksi monissa aikuisten piireissä.

        Kannattaa olla 30v jolla on VARAA ja komea bodattu kroppa kaljamaha kato kun on varaa herkutella ja elellä huoletonta elämää xD heh heh hee :)

        "Onneks mulla on vielä yli kymmenen vuotta näitä huolettomia nuoruusvuosia jälellä,"

        Muhahaa xD Ei ne ole huolettomia vaan ne persaukisen opiskelijan aikaa vuokrakämpässä ja et ole kerenny edes säästämään mitään ja on kurjaa olla köyhä laiha luikku xD

        On se hauskempi kun on kaikki tehty ja voi elellä kato huolettomana naisensa kanssa ja mennä kesämökilleen jne. ajelemaan veneellä xD

        Mitäs siihen sanotte köyhät 20v finninaamat ? Bu ha haa xD


      • -Mies.
        - Naisten miehiä - kirjoitti:

        "joku 30v aikansa eläny aikamiespoika joka ei millään voi hyväksyä että ikä alkaa jo pikkuhiljaa painaa, podet aivan selvästi kolmenkympin kriisiä:D:D"


        Hahahaa xD Kyl sä tiedät ettei 30v ole vanha mutta on aikamies ja parhaassa iässä naisia hakemaan ja on varaa mitä ei 20v pikkupojilla ja tytöillä ole xD
        Ok.talot ja naisia jne. xD
        Mitäs se kriisi haittaa kun on kaikki mitä sulla ei vielä ole tai sitten ei koskaan tule olemaankaan... joudut tekemään kaiken sen missä minä onnistuin ja tiedän että asut nytkin vuokralla ja olet veloissa.... et ole komea jos oot poika ja jos oot 20v tyttö niin et ole kaunis täydellinen nainen, sua sanotaan vielä pissikseksi monissa aikuisten piireissä.

        Kannattaa olla 30v jolla on VARAA ja komea bodattu kroppa kaljamaha kato kun on varaa herkutella ja elellä huoletonta elämää xD heh heh hee :)

        "Onneks mulla on vielä yli kymmenen vuotta näitä huolettomia nuoruusvuosia jälellä,"

        Muhahaa xD Ei ne ole huolettomia vaan ne persaukisen opiskelijan aikaa vuokrakämpässä ja et ole kerenny edes säästämään mitään ja on kurjaa olla köyhä laiha luikku xD

        On se hauskempi kun on kaikki tehty ja voi elellä kato huolettomana naisensa kanssa ja mennä kesämökilleen jne. ajelemaan veneellä xD

        Mitäs siihen sanotte köyhät 20v finninaamat ? Bu ha haa xD

        Hyvä myös olisi myöntää itselleen ettette te ole vielä NAISIA jos olette 18v, Pissis ja amisliisa teini sopii paremmin xD xDxD

        Ja nuori ei tiedä asioista mitään, eikä sillä ole kokemusta. En ole ainoa joka näin sanoo ja tiedän sen.

        xD niinq :)

        Onko kivaa olla aina alakynnessä? vaikka aika kuluu niin koskaan ette haro mua kiinni :) Olen aina 10v teitä edellä :)


      • N18

        Oh my god😂 kuulostatte niin naurettavalta ja nyt kun pääsitte sanomasta niin poikaystäväni 18v tienaa 5tonnia kuussa ja on ollut töissä jo monta vuotta että en sanoisi köyhäksi opiskelijaksi. Kaikkea hyvää teille 40v elämässä menestyville :)


    • neiti 18 vee !

      Anna paketillinen vaippoja, drinkkilaseja, silkkipokserit,.. tai muuta yhtä viisasta !

    • Tiedän kokemuksesta

      Googletin kaverilleni lahja ideoita... Tämä on huolestuttavaa missä valossa te miehet meitä naisia pidätte! Etenkin tuo, käytetty dildo ja halpaa shampoota. Huh huh! Itse juuri täytin 18. Paras lahja jonka sain oli muistokirja kaverilta. Siihen on pistetty ajatusta ja vähän työtäkin, ja sitä oli hauska lueskella. Mitä kaikkea sitä on mennytkään tekemään.

    • jp133

      Ärsyttipä lukea näiden "aikuisten" miesten kirjoituksia! Teillä ei ole mitään edellytystä haukkua kaksikymppisiä pikkulapsiksi tai nuoria tyttöjä pikkuhuooriksi, saati mitään oikeutta. Menetin juuri viimeisetkin uskoni siihen, että jostain vielä löytyy miehiä, jotka eivät ole tuommoisia aivokuolleita sovinisteja tai mittaa elämänkokemustaan ja saavutuksiaan kalullaan. Tervemenoa takaisin äidin helmoihin kasvamaan!

    • kompe_94

      Itte samanlaisessa jutussa tos 1kk si annoin skumppa pullon, naisten sellanen seksivitsejä miehistä kirja ja semmosee kauneusputiikkii lahjakortin. Sinällää ei siis mitään erityistä, koska muut lahjat kuten korut kukat yms ystävältä voi olla liian ns vihjaavia...

    • Money is not all

      Anna vaikka joku 500 eurol oleva puhelin jos se sitten vois soittaa sulle joka päivä :)

    • Vhlbdyön

      Dildo tai vibra on iha hyvä

    • penistä vaan

      anna sille penistäs x)

    • Mr tompio

      Lahjakortti

    • Kallissana

      Anteeksi mitä tuli taas luettua. Etsin ystävälleni ideoita 18 vuotis lahjaan.. Ja löydän täältä väittelyä, jonka on aloittanut joku 33 vuotias mies? Jos ikää en olis tienny ni luulisin et tääl on jotai yläaste/amis poikii aukomassa päätään toisilleen.. Hohoijaa. Jaa vai ollaan sitä 20 vuotiaana köyhii luikkui ilman naista ja hienoo autoo.. Hmmmmm?! Ehkä en menis aukomaan päätä kummallekkaan jokanen sitä josain kohtaa on 18 ja 20 ja 30.. Ei ikää voi estää tulemasta ja jokanen siitä nauttii omalla parhaalla tavallaan. Kyllä 20v:llä voi olla nainen ja auto ja työ ja koti, ikä ei ole mikään este mihinkään. Hienoo naisenaki lukee et kui halpamaisina te kaikki miehet naisia pidätte. Voisitte jokanen keskittyä omaan elämiseen ja nauttia siitä mistä itse tykkää, eikä puuttua toisten asioihin varsinkaan jollain keskustelu palstalla missä etsitään vinkkejä 18v lahjaan. Vain muistin virkistämiseksi katsokaa ja muistelkaa minkä ikäsiä olittekaan. :)

    • EnoOOnainen

      18v ei ole nainen T.18V

      • Anonyymi

        mikä se sitte on? koira vai


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mikä se sitte on? koira vai

        Lmao leijona


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      81
      2077
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1788
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1654
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1480
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      65
      1413
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      20
      1344
    7. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      76
      1338
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1292
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1274
    10. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      11
      1245
    Aihe