Hanki elämä?

Hanki itsellesi oma elämä, toistuva netin kautta saatu elämisen ohje. Voisitteko kertoa miten sellainen hankitaan?

Yli seitsemänkymppiseksi eläneenä sitä tuota tekemistä ja touhua on riittänyt lähes kokoaikaisesti.

Nyt kun ei ole näkösällä rästitöitä, puutarhamarjatkin poimittu ja ikkunat rempattu, voisi sadepäivän ratoksi viritellä keskustelun asian tiimoilta.

83

89

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Se on vaan sanonta,
      joka ehkä tarkoittaa että älä puutu muitten asioihin,
      tai jauha niitä,
      hanki oma elämä.
      Varmaan monta tulkintaa on.

      • Hyvä, kommenttisi oli mielenkiintoinen, hyvä johdatus aiheeseen.


    • Anonyymi

      Näinkin: Älä aina valita turhista, hanki elämä !

      • Näin tietty myös.


    • Anonyymi

      Elämää ei hankita, vaan se rakentuu ja rakennetaan syntymästä saakka. Sitä ei voi elää toisen kautta, ei ratsastaa toisten nimellä/maineella/omaisuudella/kyvyillä. Tai jos yrittää, jää oma elämä merkitystä ja tyydytystä vaille.
      "Hanki oma elämä" sanotaan usein kateellisille, jotta jättäisivät toisten kyyläämisen ja keskittyisivät omiin asioihinsa .
      70-kymppinen on jo liian vanha muuttamaan tapojaan ja tyyliään, se on jo luonteessa ja nuoruuden valinnoissa.

      • korpikirjailija

        Kateus, tuo parjattu sana, sana, jota nykyisin kierrän, koska sitä ei ihminen useinkaan itse omaksi synnikseen tiedosta, mutta se tulee hyvin esiin kommenttessa muille. Uusi näkökulma tietoiduuteeni lisää lauseesta.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Kateus, tuo parjattu sana, sana, jota nykyisin kierrän, koska sitä ei ihminen useinkaan itse omaksi synnikseen tiedosta, mutta se tulee hyvin esiin kommenttessa muille. Uusi näkökulma tietoiduuteeni lisää lauseesta.

        Kyllä sinäkin sen kateus-kortin olet monta kertaa esiin vetänyt, kun vastaus ei ole miellyttänyt. Alkaako jo mennä kaaliin, ettei sinun elämäsi ainakaan kateutta herätä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä sinäkin sen kateus-kortin olet monta kertaa esiin vetänyt, kun vastaus ei ole miellyttänyt. Alkaako jo mennä kaaliin, ettei sinun elämäsi ainakaan kateutta herätä.

        Ei pitäisi herättää.

        Kerron omasta elämästäni. Siis siitä, jonka olen elämän saatossa aikaan saanut.

        Muuten hanki itsellesi elämä.


    • "Hanki elämä" on käännöslaina amerikkalaisesta tilannekomiikasta. "Get a life" tokaisi kahdeksankymmentäluvulla näyttelijä toiselle valmiiksi nauretussa tv-sarjassa tarkoittaen sillä lähinnä älä sekaannu muiden asioihin.
      Tökeröimmän käänöksen sille näin jossain tv-sarjassa jossa kääntäjä oli kirjoittanut "Mene ostamaan Life-lehti!" Sattuhan sitä :)
      Toinen omituinen käännösvirhe on tv:ssä usein menevä ihana leffa Legends of the Fall, Brad Pitt pääosassa, suomeksi Intohimon tuulet, mutta moka on nimen ruotsinkielisessä käännöksessä "Höstlegender". The Fall tarkoittaa tässä yhteydessä lankeemusta, ei syksyä.

      • Muotisana/lauseet tulevat tietoisuuteemme hyvin pian, elokuvien ja TV. sarjojen myötä, leviten eri kulttuureissa erilaisin käännöksin.

        Käytännön esimerkein pystyt kielitaitoisena kertomaan sanontojen taustoista kansanomaisesti.

        Nuorilla on oma kielensä samoin eri ammattialoilla, niiden sanojen ja sanontojen ymmärtämiseen tarvitaan suomennos.

        Onneksi on näitä nuoria ympärillä, joilta oppii kyselemällä uusia sanoja.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Muotisana/lauseet tulevat tietoisuuteemme hyvin pian, elokuvien ja TV. sarjojen myötä, leviten eri kulttuureissa erilaisin käännöksin.

        Käytännön esimerkein pystyt kielitaitoisena kertomaan sanontojen taustoista kansanomaisesti.

        Nuorilla on oma kielensä samoin eri ammattialoilla, niiden sanojen ja sanontojen ymmärtämiseen tarvitaan suomennos.

        Onneksi on näitä nuoria ympärillä, joilta oppii kyselemällä uusia sanoja.

        Meillä lapset on jo lähteneet maailmalle ympäriltämme kaksikymmentä vuotta sitten ja heillä on omat perheet ympärillään. Kun tavataan ja vietetään aikaa yhdessä, pärjään kyllä sanavarastollani, ei se ole nuorien opetusten varassa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Meillä lapset on jo lähteneet maailmalle ympäriltämme kaksikymmentä vuotta sitten ja heillä on omat perheet ympärillään. Kun tavataan ja vietetään aikaa yhdessä, pärjään kyllä sanavarastollani, ei se ole nuorien opetusten varassa.

        Mikäpä hänessä.


    • Anonyymi

      Lapsellinen aloitus.
      Hanki elämä on vaan sanonta, jolla ei ole mitään varsinaista tarkoitusta.
      Meillä itse kullakin on näitä voimasanoja, joita käytämme kommunikoidessa muiden ihmisten kanssa joko elävässä elämässä tai vaikkapa näillä keskustelupalstoilla.
      Mikä sinun voimasanasi on ?

      • korpikirjailija

        Lapsenmieli asuu sisälläni. En halua muuttua pönöttäjäksi. Rakastan uuden oppimista, rakastan seikkailuja. Luotan kykyihini. En marssi jonossa ja kaakata.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Lapsenmieli asuu sisälläni. En halua muuttua pönöttäjäksi. Rakastan uuden oppimista, rakastan seikkailuja. Luotan kykyihini. En marssi jonossa ja kaakata.

        Kuka mitäkin rakastaa ja kuka mitäkin palstalle suoltaa . Velatkin muuttuu saataviksi joillakin näillä palstoilla, kun tarpeeksi kauan vakuuttelee itselleen ( vaikkakin naamioi ne viesteiksi toisille), miten on erinomainen ja sellainen ja tällainen eturivin ihminen , eikä halua tulla muitten pönöttävien palstalaisten kaltaiseksi. Jokainen muu tietenkin kaakattaa jonossa paitsi paloma, joka onkin kielitaitoinen maailmannainen ja ylin ystävä, oikein livessä tavattu. Eikös sinullakin ole mahtava kielitaito kun ulkomaalaisten kanssa päivittäin kommunikoit. Kyllä täällä on osattu jo parikymmentä vuotta sinusta johtopäätökset vetää, ei ne omat kehut siinä mitään paina. On sentään lukutaitoista väkeä täällä ilman nuorten opetuksiakin. Tuntuupa olevan huimia seikkailuja siellä savea läträtessä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuka mitäkin rakastaa ja kuka mitäkin palstalle suoltaa . Velatkin muuttuu saataviksi joillakin näillä palstoilla, kun tarpeeksi kauan vakuuttelee itselleen ( vaikkakin naamioi ne viesteiksi toisille), miten on erinomainen ja sellainen ja tällainen eturivin ihminen , eikä halua tulla muitten pönöttävien palstalaisten kaltaiseksi. Jokainen muu tietenkin kaakattaa jonossa paitsi paloma, joka onkin kielitaitoinen maailmannainen ja ylin ystävä, oikein livessä tavattu. Eikös sinullakin ole mahtava kielitaito kun ulkomaalaisten kanssa päivittäin kommunikoit. Kyllä täällä on osattu jo parikymmentä vuotta sinusta johtopäätökset vetää, ei ne omat kehut siinä mitään paina. On sentään lukutaitoista väkeä täällä ilman nuorten opetuksiakin. Tuntuupa olevan huimia seikkailuja siellä savea läträtessä.

        Oikein parikymmentä vuotta olet ollut minun ihailijakaartissani. Upeaa niin, no, toisaalta taidat joko sekoittaa minut johonkin toiseen tai muistisi alkaa pettää.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Oikein parikymmentä vuotta olet ollut minun ihailijakaartissani. Upeaa niin, no, toisaalta taidat joko sekoittaa minut johonkin toiseen tai muistisi alkaa pettää.

        Lässynlässyn. Olet ollut jo 50-kymppisissä , se täällä vähän väliä kerrotaan eikä niin ihailevassa mielessä . Nuo eturivi-eeva omakehusi oli aika hiljattain esillä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lässynlässyn. Olet ollut jo 50-kymppisissä , se täällä vähän väliä kerrotaan eikä niin ihailevassa mielessä . Nuo eturivi-eeva omakehusi oli aika hiljattain esillä.

        No, kun kirjoitin viiskymppisissä olin jo lähes kuuskymppinen. Nyt olen 72-vuotias, eli ei millään laskukaavalla siitä kerry kahtakymmentä vuotta.

        En minä luonnolleni mitään voi jos en tunnista itsessäni takarivin tyyneä.


        .


    • Aloitusta voidaan nyt laajentaa.... rivien välistä lukemiseen, miten sen taidon oppii?

      Mitä se tarkoittaa?

    • Hymähdän lähinnä sellaiselle sanonnalle, sillä minulle siitä tulee mieleen murrosikäinen nuori, joka etsii itse omaa elämäänsä ja on itsenäistymässä ja irroittautumassa vanhemmistaan.

      Muistan sen omasta murrosiästäni sekä lasteni.
      Kun vastuuntuntoisena vanhempana (niinkuin minunkin vanhempani aikoinaan) tuppauduin pitämään kontrollia missä he kulkevat, minkälaisissa piireissä, kenen kanssa, niin sieltähän se kuului; hanki itelles oma elämä.
      Sain kuitenkin heidät jotenkin ymmärtämään (niinkuin omatkin vanhempani minut), että olen jo heidät tehdessäni hankkinut elämän, joka on juuri omat lapseni.

      • Lapset ovat minunkin elämänkaaren suurin saavutus/hankinta. He jo omat elämänsä kasanneet, pala palalta. Kun joskus tunsin tehneeni jotain mielestäni tärkeää heidän eteensä ja mainitsen siitä, palautavat he minut maan pinnalle, eivät edes muista koko tapausta.


      • korpikirjailija kirjoitti:

        Lapset ovat minunkin elämänkaaren suurin saavutus/hankinta. He jo omat elämänsä kasanneet, pala palalta. Kun joskus tunsin tehneeni jotain mielestäni tärkeää heidän eteensä ja mainitsen siitä, palautavat he minut maan pinnalle, eivät edes muista koko tapausta.

        Ei sitä enää niin ajattele ja muista itsekään kaikkea heidän eteensä tekemäänsä. Se vain kuului asiaan.

        Mutta kyllä se tavalla tai toisella tulee sitten bumerangina takaisin, kun osat vaihtuvat lasten noustua turvallisesti omille siivilleen.
        Paljon tekevät meidän vanhusten eteen, kun omaavat sellaisia tietoja ja taitoja, joissa minä ainakin olen jäänyt kelkasta, kun edistys menee eteenpäin sellaista vauhtia. Joskus minua hyvin äidillisesti opastetaan, jopa torutaankin ...

        Eikös sinunkin esikoisesi opettanut sinut vastikään syömään? Kiitoksen paikka hänelle, eikö vaan.


      • Tellukka kirjoitti:

        Ei sitä enää niin ajattele ja muista itsekään kaikkea heidän eteensä tekemäänsä. Se vain kuului asiaan.

        Mutta kyllä se tavalla tai toisella tulee sitten bumerangina takaisin, kun osat vaihtuvat lasten noustua turvallisesti omille siivilleen.
        Paljon tekevät meidän vanhusten eteen, kun omaavat sellaisia tietoja ja taitoja, joissa minä ainakin olen jäänyt kelkasta, kun edistys menee eteenpäin sellaista vauhtia. Joskus minua hyvin äidillisesti opastetaan, jopa torutaankin ...

        Eikös sinunkin esikoisesi opettanut sinut vastikään syömään? Kiitoksen paikka hänelle, eikö vaan.

        Joo, tehtiin yhdessä vegeruokia. Tietotekniikassa on myös hyvä ope, lisäksi mökkityöt sujuu hyvin kun keskenämme teemme. Ihania poikia, äidin ilonpilkkuja.
        Aivan kuin tyttäresikin.


    • Anonyymi

      Omahan elämä on. Muuten melko pippurinen kyssäri.

    • Anonyymi

      Hanki (oma) elämä, sanotaan niille jotka seuraavat kokoaikaisesti muiden elämää.

      • Kuten tämä joka kertoi jo "kaksikymmentä vuotta" minua seuranneen.

        Olisi jo aika löytää oma elämä.


    • Anonyymi

      Mä jotakuinkin ymmärrän sen, että hankkii omaan elämäänsä kiinnostavaa sisältöä ja tekemistä.
      Mutta en sitä, että näillä palstoilla hankitaan elämää ja sisältöä seuraamalla toisten elämää, tekemisiä ja vaanitaan heitä, jopa uhkaillaan paljastuksilla ja nimien julkistamisella.

      • Eikö se jokaisen itse tänne tuoma elämänsä ole seurailtavaksi tarkoitettukin?
        Mitäs mieltä tänne on kirjoittaa mitään, jos ei odota kenenkään niitä lukevan.


      • Anonyymi

        Höh, kun on jo itse paljastanut nimensä ja lähipiirinsäkin nimet ja kuvat ja selostanut tarkasti kaikki puuhansa ja menemisensä, miten voi syyttää muita ? Jos raportoi elämänsä keskustelupalstalle, se on tarkoitettu keskustelun aiheeksi. Falskia väittää että muut seuraavat jonkun sellaisen elämää, joka itse vartavasten sen tänne levittelee. Miksi siitä sitten muka kirjoittaa päivästä päivään . Tosi hönttiä myös sen kristallipallon käyttö, on tietävinään kuka on kommenttien takana.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Eikö se jokaisen itse tänne tuoma elämänsä ole seurailtavaksi tarkoitettukin?
        Mitäs mieltä tänne on kirjoittaa mitään, jos ei odota kenenkään niitä lukevan.

        Vaanikoon ja paljastelkoon kellä ei muuta mielenkiintoista elämässään ole. Siinä näyttää mikä on naisiaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vaanikoon ja paljastelkoon kellä ei muuta mielenkiintoista elämässään ole. Siinä näyttää mikä on naisiaan.

        Sinussa nyt ei mitään mielenkiintoista vaanittavaa olekaan. Oletpahan vain niinkuin et olisikaan.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Sinussa nyt ei mitään mielenkiintoista vaanittavaa olekaan. Oletpahan vain niinkuin et olisikaan.

        Samat sanat sinun kohdallasi, olet tusinatavaraa, et erotu millään tavalla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Samat sanat sinun kohdallasi, olet tusinatavaraa, et erotu millään tavalla.

        Niinpä ei minun sitten tarvitse itkeäkään, että minua vaanittaisiin.


      • Tellukka kirjoitti:

        Niinpä ei minun sitten tarvitse itkeäkään, että minua vaanittaisiin.

        Vaanitaan uusi termi palstalle.

        Kukahan minua vaanii tuolla kaislikossa, vettä loiskii, yrittääköhän herättää huomioni. No, tikkakin hakkaa viereistä mäntyä. Aurinko paistaa komeasti suoraan tähän terassille. Ihana rauha.

        Tämä on minun omaa elämää.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Niinpä ei minun sitten tarvitse itkeäkään, että minua vaanittaisiin.

        En ole itkenyt minäkään, muutamasti pyrskähtänyt nauramaan.


    • Anonyymi

      Olen hankkinut en kuitenkaan Suomessa.

      Hauska lukea kirjoituksia , kuitenkin älkää sanoa pahaa toisista.

    • Anonyymi

      Ihan hyvä ohje. Tunnen muutamia miehiä, tosi nettiaddikteja. vanhimmat jo iältään 80 vuoden kahtapuolta. Yks tosikako jätkä näkee presidentti Halosessa kaiken pahan alun ja sen juuren.
      Toivon että eläkevuosista ja monista krempoista huolimatta en joutaisi koskaan ennen klo 18.00 koneelle. Tai onhan ne verkkopankkiasiat joskus päivälläkin hoidettava.
      {puolirampa ukkeli

      • Minulla ei ole tiukkoja nettiaikoja. Olen aktiivi luppopäivinäni kuten tänään. Yhdestä säännöstä pyrin pitämään kiinni en kaada viiniä lasiini ennen kello 18.00 🤪


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Minulla ei ole tiukkoja nettiaikoja. Olen aktiivi luppopäivinäni kuten tänään. Yhdestä säännöstä pyrin pitämään kiinni en kaada viiniä lasiini ennen kello 18.00 🤪

        Turha sääntö vai juotko pullosta siihen asti ? (hahhah)
        Elämä on lyhyt.
        Miksi tehdä turhia sääntöjä.
        Ottaa milloin maistuu.
        Ei aina maistu.
        Siinä se tasaantuu.


    • Anonyymi

      viina vähentää sokeria veressä, on monia lääkkeitä se siitä, vaivatko lapsenne hyvin ja heidän lapset?

    • Anonyymi

      Lopetin työn 58v.--lopun olen kirjoittanut. Ajoin autollani 180/km oli ihanaa, lisään imuja moottoriin kun on aika. Tapasin Dassault työn tekijöitä Ruotsin saaristossa oli hyvä kuulla järkeviä ihmisiä--niin heitä Suomessakin.. . Ja H&M. Hyvä tavata viisaita ja yllättää.

    • Anonyymi

      Teini-ikäiset muksut käyttivät tuota tokaisua, kun jostakin suuttuivat, ihan asista sanoessani. Kaiken lisäksi he väittivät, että huudan heille, vaikka madalsin ääneni hyvinkin hiljaiseksi, mut aikansa kutakin. Nyt jo omien lastensa tokaisuja kuuntelevat, samalla lailla, heh.

      • Anonyymi

        Olen 72 vuotias, on apinalla puhe?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen 72 vuotias, on apinalla puhe?

        Äläs ny ruune valehtele. Et sinä ole 72v. Täytit toukokuussa 83v. Toteutuuko muuten unelmasi? Sen unelman takeena on että 51% edes yhden päivän aikana aloituksistasi on tekemiäsi.
        Eikö ne "palvelusvuotesi" ( e-lä-mä) ruotsin lentokoneteollisuudelle riitäkään vaan pitäisi kukkulan kuninkuus saavuttaa vielä 2019 aikanakin.

        palstaa seurannut f


    • Minä tykkäisin vaihtaa jokusen sanan ruunen kanssa. Mikähän siinä on, että aina pitää kirjoittaa pahaa toisista.

      No, elin omaa virtuaalielämää pari tuntia. Pyörin marjapuskissa nukkejen kanssa. Pitäähän nukkejenkin saada muutakin elämää kuin istua nukketalossa.

      Kovin pirteiltä näyttivät ulkoilman virkistämänä.

      Niin ne rivien välit, niistä ei ole kukaan vielä mitään kommentoomut.

      Miten on?

      • Anonyymi

        Tuolla KAHVIPIRTTI-osiossa kirjoitin siitä miten sisäänlämpiävä tuo palsta on. Siellä yhdet ja samat toistensa tekemisiä ja kuviteltua kahvipirttiä sisustavat ja höösäävät.
        Ja yhtä mollaavat jatkuvasti, niinkuin tässäkin jutussa tekevät.

        Vaikea sanoiksi pukea tuo rivien väli-termi. Sen vaan hoksaa, mitä usein sanotaan juurikin rivien välistä. Asia, joka on puettu sanoihin, jotka ovat sanahelinää ja hoksaa sitten, mitä oikeasti, siis rivien välissä, todella tarkoitetaan.
        Menipä vaikeaksi..


      • Anonyymi

        Kuka tällaista kirjoitti Kahvipirttiin?

        "Ei millään pahalla, mutta et sinä skillaan todellakaan osaa lukea rivien välistä. Marssit kuin sokea kana anonyymien jonossa.2

        Oliko kovinkaan imartelevaa, tai edes sopuisaa kirjoitusta, joten kerro itse, kuinka sinä luet ne "rivienvälit", tai tiedanhän minä, koska heität noita arvauksiasi milloin kenenkin kirjoituksen perää ja luulet tietäväsi kirjoittajan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuolla KAHVIPIRTTI-osiossa kirjoitin siitä miten sisäänlämpiävä tuo palsta on. Siellä yhdet ja samat toistensa tekemisiä ja kuviteltua kahvipirttiä sisustavat ja höösäävät.
        Ja yhtä mollaavat jatkuvasti, niinkuin tässäkin jutussa tekevät.

        Vaikea sanoiksi pukea tuo rivien väli-termi. Sen vaan hoksaa, mitä usein sanotaan juurikin rivien välistä. Asia, joka on puettu sanoihin, jotka ovat sanahelinää ja hoksaa sitten, mitä oikeasti, siis rivien välissä, todella tarkoitetaan.
        Menipä vaikeaksi..

        Luin kirjoituksesi pirtistä. Kiitos tuntematon empatiastasi. Kävin eilen illalla arkistossa. Luin vanhoja ketjuja tarkkaan.

        Kuvittelin kun aloitin kirjoittamaan löytäneeni Kahvipirtistä paikan, jossa voisin kirjoittaa sydämeni kyllyydestä.
        Harmi, että Late kuoli, hän olisi ollut puolellani.

        Huomasin myös eilen pirtin vakiokirjoittajilla olevan pirtin ulkopuolella yhteydet keskenään.

        Luottamukseni pirttiin kuivui kokoon tämän viimeisen ajojahdin myötä. Kaikki mitä kirjoitan vedetään asiayhteyksistä pois ja yhdistetään ns. rivienvälistä lukemiseen kuten tämä anonyymi kello 18.02 osuvasti kirjoittaa.

        Pirtin johtoajatus on mitätöinti. Mitätöinti on kiusauksen ylimielisin muoto. Olisi pitänyt ymmärtää sikaisemmin, että käärmeenpesä se on.

        No, ikävä, että näin kävi, rehellisyys ei maata peri.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Luin kirjoituksesi pirtistä. Kiitos tuntematon empatiastasi. Kävin eilen illalla arkistossa. Luin vanhoja ketjuja tarkkaan.

        Kuvittelin kun aloitin kirjoittamaan löytäneeni Kahvipirtistä paikan, jossa voisin kirjoittaa sydämeni kyllyydestä.
        Harmi, että Late kuoli, hän olisi ollut puolellani.

        Huomasin myös eilen pirtin vakiokirjoittajilla olevan pirtin ulkopuolella yhteydet keskenään.

        Luottamukseni pirttiin kuivui kokoon tämän viimeisen ajojahdin myötä. Kaikki mitä kirjoitan vedetään asiayhteyksistä pois ja yhdistetään ns. rivienvälistä lukemiseen kuten tämä anonyymi kello 18.02 osuvasti kirjoittaa.

        Pirtin johtoajatus on mitätöinti. Mitätöinti on kiusauksen ylimielisin muoto. Olisi pitänyt ymmärtää sikaisemmin, että käärmeenpesä se on.

        No, ikävä, että näin kävi, rehellisyys ei maata peri.

        Tarkoititko sikamaisemmin, vai aikaisemmin? Minä en osaa lukea noita rivien väliä, enkä haluakkaan haluakkaan arvailla niitä, koska itse kirjoitan mielestäni "tiiviitä rivejä", joihin väliin ei pitäisi mahtua mitään "kaksinaamaista" viestiä.

        Kaikkihan sen tietää, että osa Pirttiläisistä on ollut yhteisellä matkallakin, mukaan lukien myös ruuneperi, jota tämä yksi sekopää sekoittaa jatkuvasti Ruotsista kirjoittavaan, aikaisennin nimmarilla e-lä-män, joka aina muistaa ne apinansa, nykyisin tietenkin anonyymina.

        Kaiki myös tietää että Latella oli/on rakastava puoliso, joka kirjoitteli myös tänne. Kovin sopuiselta he tuntuivat, mutta kun Late meni noin yllättäen, niin vaimokin sairastui, eikä varmasti jaksa osallistua meidän höpinöihin ja leikinlaskuun, mitä esim. Pääsiäisen aikaan olemme matkustaneet Kyöpelinvuorelle! DD

        No, minä en koskaan ehtinyt niihin riemuihin, muuta kuin lukemalla ne ihanat kertomukset, sillä olen aika "yksniitinen", siis en halua osallistua tuollaiseen virtuaali lentoon., vaikka huvittavaa niitä oli lukea ja ne ihanat otokset filmeiltä, siis sieltät "jutubesta".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka tällaista kirjoitti Kahvipirttiin?

        "Ei millään pahalla, mutta et sinä skillaan todellakaan osaa lukea rivien välistä. Marssit kuin sokea kana anonyymien jonossa.2

        Oliko kovinkaan imartelevaa, tai edes sopuisaa kirjoitusta, joten kerro itse, kuinka sinä luet ne "rivienvälit", tai tiedanhän minä, koska heität noita arvauksiasi milloin kenenkin kirjoituksen perää ja luulet tietäväsi kirjoittajan.

        Anonyymi klo 18.02 kysyi, kuka tällaista kirjoitti Kahvipirttiin? Minä kirjoitin, minä, joka en juuri koskaan mitään tänne kirjoita. Kun olen lukenut juttujanne tuolla pirtissä, en voi kuin ihmetellä, miten olette sisäänlämpiäviä tyyppejä.
        Aina korppista nokitte ja muutatte kaiken hänen sanomansa pahaksi. Teidän touhunne kyllä ovat hyviä.

        Skillania vastaan minulla ei ole mitään. Hän on fiksu kirjoittaja. En ole häntä tuolla aiemmin maininnut, vaan vastasin vain, mitä minä yritän ymmärtää "rivien välistä" lukemisesta , joista korppis kyseli. En myöskään ole arvaillut tai luullut ketään, kuka mitäkin kirjoittaa. Itse taidat nyt luulla sitä ja tätä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anonyymi klo 18.02 kysyi, kuka tällaista kirjoitti Kahvipirttiin? Minä kirjoitin, minä, joka en juuri koskaan mitään tänne kirjoita. Kun olen lukenut juttujanne tuolla pirtissä, en voi kuin ihmetellä, miten olette sisäänlämpiäviä tyyppejä.
        Aina korppista nokitte ja muutatte kaiken hänen sanomansa pahaksi. Teidän touhunne kyllä ovat hyviä.

        Skillania vastaan minulla ei ole mitään. Hän on fiksu kirjoittaja. En ole häntä tuolla aiemmin maininnut, vaan vastasin vain, mitä minä yritän ymmärtää "rivien välistä" lukemisesta , joista korppis kyseli. En myöskään ole arvaillut tai luullut ketään, kuka mitäkin kirjoittaa. Itse taidat nyt luulla sitä ja tätä.

        Aikaa ontuva on vasatauksesi, josta voisi todellakin lukea sieltä rivienvälistä, että olet itse Korppis, Korpikirjailia, vai korppikotka?

        Eikös ne Kotkatkin häivy sinne Etelänmaille, kuten "meidän" korppiskin, mutta enhän me päse siitä eroon, koska hän kuvailee kaiki lentonssa ja muutenkin matkansa ja olettaa, että kaikki me olemme hänestä kinnostuneet?


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Luin kirjoituksesi pirtistä. Kiitos tuntematon empatiastasi. Kävin eilen illalla arkistossa. Luin vanhoja ketjuja tarkkaan.

        Kuvittelin kun aloitin kirjoittamaan löytäneeni Kahvipirtistä paikan, jossa voisin kirjoittaa sydämeni kyllyydestä.
        Harmi, että Late kuoli, hän olisi ollut puolellani.

        Huomasin myös eilen pirtin vakiokirjoittajilla olevan pirtin ulkopuolella yhteydet keskenään.

        Luottamukseni pirttiin kuivui kokoon tämän viimeisen ajojahdin myötä. Kaikki mitä kirjoitan vedetään asiayhteyksistä pois ja yhdistetään ns. rivienvälistä lukemiseen kuten tämä anonyymi kello 18.02 osuvasti kirjoittaa.

        Pirtin johtoajatus on mitätöinti. Mitätöinti on kiusauksen ylimielisin muoto. Olisi pitänyt ymmärtää sikaisemmin, että käärmeenpesä se on.

        No, ikävä, että näin kävi, rehellisyys ei maata peri.

        "Huomasin myös eilen pirtin vakiokirjoittajilla olevan pirtin ulkopuolella yhteydet keskenään.", kirjoitta korppis

        Mitä hemmettiä se sulle kuuluu, jos heillä on ulkopuolella yhteydet.

        Pirtti on hyvä, pirtti ei ole hyvä, pirtti on hyvä, pirtti ei ole hyvä...tuollaista on korppiksen jauhamiset.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoititko sikamaisemmin, vai aikaisemmin? Minä en osaa lukea noita rivien väliä, enkä haluakkaan haluakkaan arvailla niitä, koska itse kirjoitan mielestäni "tiiviitä rivejä", joihin väliin ei pitäisi mahtua mitään "kaksinaamaista" viestiä.

        Kaikkihan sen tietää, että osa Pirttiläisistä on ollut yhteisellä matkallakin, mukaan lukien myös ruuneperi, jota tämä yksi sekopää sekoittaa jatkuvasti Ruotsista kirjoittavaan, aikaisennin nimmarilla e-lä-män, joka aina muistaa ne apinansa, nykyisin tietenkin anonyymina.

        Kaiki myös tietää että Latella oli/on rakastava puoliso, joka kirjoitteli myös tänne. Kovin sopuiselta he tuntuivat, mutta kun Late meni noin yllättäen, niin vaimokin sairastui, eikä varmasti jaksa osallistua meidän höpinöihin ja leikinlaskuun, mitä esim. Pääsiäisen aikaan olemme matkustaneet Kyöpelinvuorelle! DD

        No, minä en koskaan ehtinyt niihin riemuihin, muuta kuin lukemalla ne ihanat kertomukset, sillä olen aika "yksniitinen", siis en halua osallistua tuollaiseen virtuaali lentoon., vaikka huvittavaa niitä oli lukea ja ne ihanat otokset filmeiltä, siis sieltät "jutubesta".

        Miksi et kirjoita omalla rekatulla nimimerkillä kun tiedät pirtin elämästä pidemmältä ajalta? Luottamuspula pirttiläisiin meni juuri näistä puskakommenteista. Ei olla rehellisiä.

        Huvitti tuo vuodatuksesi Laten sopuisasta avioliitosta. Eipä koskaan keskusteltu niin syvällisesti kuin tavallisista asioista. Late oli vielä hengissä kun aloitin kahvipirtissä. Hän kuului joskus vanhan profiilin aikoina ystävä-listallani. Joten ei kannata alkaa kuvittelemaan, että välillämme olisi ollut romanssi ; DD

        Laita linkki jutubeen olisihan se kivaa katsells, jos kestää päivänvalon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Huomasin myös eilen pirtin vakiokirjoittajilla olevan pirtin ulkopuolella yhteydet keskenään.", kirjoitta korppis

        Mitä hemmettiä se sulle kuuluu, jos heillä on ulkopuolella yhteydet.

        Pirtti on hyvä, pirtti ei ole hyvä, pirtti on hyvä, pirtti ei ole hyvä...tuollaista on korppiksen jauhamiset.

        Tonkii vanhoja arkistoja, ei voi olla totta että on noin nettiriippuvainen.
        Ei ole hänen asiansa, kuka kenenkin kanssa pitää yhteyksiä pirtin ulkopuolella. Sehän on mielestäni ihan kiva asia.


      • korpikirjailija kirjoitti:

        Miksi et kirjoita omalla rekatulla nimimerkillä kun tiedät pirtin elämästä pidemmältä ajalta? Luottamuspula pirttiläisiin meni juuri näistä puskakommenteista. Ei olla rehellisiä.

        Huvitti tuo vuodatuksesi Laten sopuisasta avioliitosta. Eipä koskaan keskusteltu niin syvällisesti kuin tavallisista asioista. Late oli vielä hengissä kun aloitin kahvipirtissä. Hän kuului joskus vanhan profiilin aikoina ystävä-listallani. Joten ei kannata alkaa kuvittelemaan, että välillämme olisi ollut romanssi ; DD

        Laita linkki jutubeen olisihan se kivaa katsells, jos kestää päivänvalon.

        ps. a kirjain on tuossa älykännyn vasemmassa kaarevassa kohdassa joten lekkermannini osuu usein s kirjaimeen .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tonkii vanhoja arkistoja, ei voi olla totta että on noin nettiriippuvainen.
        Ei ole hänen asiansa, kuka kenenkin kanssa pitää yhteyksiä pirtin ulkopuolella. Sehän on mielestäni ihan kiva asia.

        Eikös korppis tapaile montaakin palstoilta, on kertonut että paloma ja viivatiina ainakin. Ja ilmeisesti sähköposteja ties kuinka monen kanssa. Miksei muutkin saisi ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Huomasin myös eilen pirtin vakiokirjoittajilla olevan pirtin ulkopuolella yhteydet keskenään.", kirjoitta korppis

        Mitä hemmettiä se sulle kuuluu, jos heillä on ulkopuolella yhteydet.

        Pirtti on hyvä, pirtti ei ole hyvä, pirtti on hyvä, pirtti ei ole hyvä...tuollaista on korppiksen jauhamiset.

        Taas sinäkin percekärpänen löysit tänne sappeasi sylkemään. Eikö ole kamalaa olla noin ilkeä ihminen??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös korppis tapaile montaakin palstoilta, on kertonut että paloma ja viivatiina ainakin. Ja ilmeisesti sähköposteja ties kuinka monen kanssa. Miksei muutkin saisi ?

        Tuota minäkin ihmettelen, että korppis ei osaa/ei halua nähdä on näkökyvytön. Itsellä on pirtin ulkopuolella yhteydet palomaan ja ollut myös lateen. Onko hän mustasukkainen siitä, että joillakin muillakin on yhteyksiä. Vai kateellinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuota minäkin ihmettelen, että korppis ei osaa/ei halua nähdä on näkökyvytön. Itsellä on pirtin ulkopuolella yhteydet palomaan ja ollut myös lateen. Onko hän mustasukkainen siitä, että joillakin muillakin on yhteyksiä. Vai kateellinen.

        Surkeaa on elämäsi > viesti 9.8.2019 21.18 < Olet jäänyt pienestä asti nopen osille kun toisille on annettu edes minimin verran. Mieti sitä kun kylkeäsi käännät.
        Voitko edes nukkua kun pelkäät, että Korppis jää joltakin päivältä haukkumatta?
        *päiväpostinkantaja*


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        ps. a kirjain on tuossa älykännyn vasemmassa kaarevassa kohdassa joten lekkermannini osuu usein s kirjaimeen .

        Joka koneesahan se a ja s ovat rinnakkain. Oletko kokeillut sellaista ns. "kynää", kun kirjoittelet kännykällä?


    • Anonyymi

      Aika aikaa kutakin, sanoi pässi kun päätä leikattiin.
      Pirttiläiset ovat pirttiläisiä, pakomatkalla muista palstalaisista majoittuneet nurkkakaapin ääreen ja ottaneet kissan polvelle. Rauha heille jotka siellä sisustavat ja touhujansa selittävät. Ilman heitäkin palstalla on ihan tarpeeksi selittäjiä, ihan riidaksi asti.

      Hanki elämä. Monelle tuo ohje on kyllä tarpeellinen, jos kaikki aika menee kytätessä koneella milloin se vihan kohde taas jotain kirjoittaa. Silloin on oltava sanan säilä valmiina ja terävänä, mutta usein se sekoittaa sanat kun kiireessä haukkuu, osuu usein ihan vääräänkin, mutta tuleehan haukkujalla työ suoritetuksi senkin päivän osalta.

      Minulla ei ole varaa haukkua ketään. Kaiken minkä kirjoitan, kirjoitan yleistäen, osukoon jonkun nilkkaan jos on aihetta, tai olkoon osumatta, en seuraa mihin sanat osuivat, tai menivätkö tuulen mukana hiekkalaatikkoon.

      Palstalla olisi mahdollisuus millaiseen ajatusten vaihtoon ja toinen toisensa kuuntelemiseen tahansa, mutta aina on joukossa se joku jonka vainovietti herää liian usein. Vainottuja ja seurattuja ei ole yksi eikä yhdeksän, mutta kuka tietää montako ja moniko vainotuista on se yksi ja sama. Onko sillä sitten mitään merkitystä? On ja ei. On, jos joku aloittaa puolustuspuheensa joka taas saa ärsytyskynnyksen liian korkealla ja vaino jatkuu.
      Ei, jos jättää vastaamatta ilkeilyyn. Antaa sanojen mennä kuin veden hanhen selästä, jälkeä jättämättä lammikoksi likaviemäriin virtaamaan.

      Hanki elämä ja hankin sen menemäll sinne missä on tapahtumia ja ihmisiä, sinne missä kuuluu elämän äänet. Lasten suusta kuulet totuuden. Lapsi kysyi mummoltaan joka istui aina keinutuolissa kudin kädessään, että ;milloin sinä oikein elät kun aina kudot sukkaa?

      TV.Hankintaan

      • Anonyymi

        Hyvä kirjoitus TV.Hankintaan!


    • Hankitaan vaan ”elämiä”! Ainakin yksi hyvä itselle. Ruvetaan kukin omakohtaiseen hankinttyöhön ja rehvastellaan sillä omalla paremmalla.Hankintoihin tarvitaan yleensä raha. Lienen taikka on niin, että loton miljoonapotti tai Eurojackpot ei riitä . Rahalla saa ja hevosella pääsee, mutta elämää ei saa hankittua.

      Mistä muuten tiedätte, että olen Ruuneperi? Toukokuussa on kyllä syntymäpäiväni, joka sattuu usein äitienpäiväksi.

      Olen vuotta vanhempi tuota jonkun olettamaa kahdeksaakymmentäkolmea, eli 84.

      Olen nyt Kalle-Artturi kun eräässä valtakamppailussa nostettiin Sheriffiksi joku kehveli ja tämä ensi ja ainoaksi työkseen tappoi minut.

      Itkekää kanssani, nyyh! No, pääsinhän minä palstahaukuttujen maailmanmestariksi vuosikymmeniä sitten ja täällä olen ja pysyn.

      • Anonyymi

        Kalle-Artturi.
        Olet hankkinut elämän!

        Moni muukin täällä jumitti sen kehvelin hammasrivistöä ja joutui puruluuksi koiraeläimen hampaisiin.
        Haukkua se bussikuski osasi!

        Ollaan vaan kuin ei oltaiskaan.
        Meillä ainakin on elämä, jopa minullakin.

        TV.Hankintaan


      • Anonyymi

        Huomioi Kalle-Artturi.
        Minulla meni telkkari rikki alku viikkolla, sitä lottovoittoa ei ole kohdalle osunut joten edelleenkin kyttään netistä jos joku möisi tori.fi, kirpputorilla käytetyn telkkarin, kun rahat ei riitä uuteen.

        Elämä on tullut hankittua TV;tä ei vielä, mutta illat on valoisia ja metsäpolulla näkee kävellä.
        nimmari siis TV.Hankintaan


    • Anonyymi

      Minä lähden nyt hankkimaan sitä kuuluisaa elämää. Aion nimittäin mennä landelle kalaan. Sieltä löytyy sitä elämää ilman kalaakin, voi hönkäillä raitista ilmaa, halailla puita ja vaikkapa kaivella matoja,jollei virvelillä saa sitä kalaa. Onki on lonki, sano !Tämä kaikki on sitä oikeata elämää, hankkikaa muutkin mieleisenne elämä! morjens, mä lählen ny! 😘

      • Anonyymi

        Vähän punastellen kerron että mulle on tulossa miesystävä yökylään. Ostin sisäfilepihviä ja teen kohta mansikkakakun. Kaveri lupasi tuoda viinin ja konjakin. Ostinmyös uudet stay up sukat ja sexikkään alusasun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vähän punastellen kerron että mulle on tulossa miesystävä yökylään. Ostin sisäfilepihviä ja teen kohta mansikkakakun. Kaveri lupasi tuoda viinin ja konjakin. Ostinmyös uudet stay up sukat ja sexikkään alusasun.

        Ou, tuo on elämää eikä turhaa nokittelua. Hyvät sille. Itse sihautan auki päivän ensimmäisen lagertölkin. Katson telkasta yleisurheilun superliigakilpailuja. Itse voin antaa enää vierihoitoja...ehkä ymmärrätte.
        aku auringonlaskija


    • Hankin uuden elämän fyysisesti.

      On kulunut kaksi kuukautta kun makasin sairaalan tipassa. Sen seurauksena "hankin" uuden  elämän. Kehon tuntoja seuraillen, ruoka-aineiden reaktioita kirjaten opin mikä ruoka minulle käy ja mikä ei. Olen poistanut ruokalistalta huonon olon ruoat ja ottanut tilalle hyvää oloa tuovat ruoat. Seurauksella, että kehoni voi hyvin.

      Nyt opettelen hankkimaan hyvää elämää psyykkisesti.

      Lopetin kauan sitten avaamasta tai kommentoimasta erään kirjoittajan ketjuja, koska hän piti minua yli-ikäisenä kirjoittamaan plus 60-palstalle. Miksipä lukea jos ei sovi viitekehyksiin. Nyt sovin hyvin tähän  ikä-jakaumaan ja jatkan, koska kirjoittaminen on yksi monista harrastuksistani.

      Oppia kirjoittamaan siten, että antaisi lukijoilleen hyvän mielen on haaste.

      Oppisinko sulkemaan pois kommentit, jotka tuottavat pahaa mieltä. Sehän tarkoittaa mitätöimistä, joka on kiusaamisen yksi pahimmista muodoista. Mitätöidä henkilö pois tietoisuudesta. Se voisi nyt kuitenkin olla se mitä tarvitsen eniten saadakseni jatkaa hyvin mielin kirjoittelua hyvien kirjoittajien kanssa.

      • Anonyymi

        Määrittele hyvä ja huono kirjoittaja. Kumpaan kastiin itse kuulut ?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Määrittele hyvä ja huono kirjoittaja. Kumpaan kastiin itse kuulut ?

        Huono kirjoittaja ei keskustele. Huono kirjoittaja kyselee, kritisoi, ei anna kommenteillaan muille mitään.

        Olen hyvä kirjoittaja.


      • Anonyymi

        Tarkoititko ette avaa lesken aloituksia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoititko ette avaa lesken aloituksia?

        OLet huono kirjoittaja koska kyselet !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        OLet huono kirjoittaja koska kyselet !

        Heh, niin kait sitten 😁 Olen myös tiedonhaluinen ja haluan saada vihjeisiin vastauksia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoititko ette avaa lesken aloituksia?

        En vaan Hunksin.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        En vaan Hunksin.

        Kiitos! Kohta hunksin on pakko "nöyrtyä", kun itse täyttää vuosia.
        Lesken on toinen "ikärasistinen".


      • Anonyymi

        100% samaa mieltä.


    • Anonyymi

      Aivan sanatarkasti Hanki elämä, ja aivan sanatarkasti: mistä sen voi hankkia?

      Kun ihminen sairastuu eikä lääkäri kykene tekemään päätöstä millaista diagnoosia tähän sairauteen pitäisi käyttää, ei löydä syytä, tai syy yhteyttä oireisiin mistään aiemmasta tautihistoriasta, silloin on potilaalla melkoinen tehtävä hankkia se elämä jonka toteuttamiseksi lääkäri ei kykene antamaan ohjeita, eikä lääkitystä.

      Hankitaan se elämä, vai hankitaanko jotain muuta? Anna joku vihje!

      • Huomenta@

        Olisiko syytä käydä useamman lääkärin vastaanotolla.

        Kun viidenkympin korvilla sain outoja oireita, TK-lääkäri, nainen passitti minut psykiatrian sairaanhoitajalle koska olin itkuinen ja pelkäsin.

        Hiukan myöhemmin metsässä lenkkipolulla menetin näkökykyni, ajattelin se on nyt menoa. Näkö palasi ja pääsin kotiin. Lähdin päivystykseen.

        Vanhempi mieslääkäri kysyi heti onko kilpirauhasarvojani mitattu. Ei oltu.

        Sairaus selvisi, sain lääkityksen ja uuden elämän.

        Toivon, että saurautesi selviää.


    • Anonyymi

      Eräs nainen sai kilpirauhasen vajaatoiminnan diagnoosin jälkeen dementian , muuttuen lopulta alzheimeriksi. Ikävää.

      • Tarkkaile, jos huomaat esim. seuraavia oireita, kysymyksessä on lievä Alzheimerin vaihe.

        Unohtelun voimistuminen
        Kirjoittamisen ja lukemisen ymmärtämisen vaikeutuminen
        Unen laadun heikkeneminen (herääminen kesken unien ja unirytmin muutos)
        Harhailu ja eksyminen
        Ahdistus
        Hallusinaatiot

        Sain muuten tänään mökin ikkunarempan valmiiksi. Hiukan pelotti tikkailla heiluessani ylisen ikkunan paikolleen asennuksessa, mutta hyvin se onnistui.
        Kyllä taas nukuttaa kun päivän on ulkona touhuillut.


    • Anonyymi

      On hyvä tarkkailla elämäänsä. Jos elonpolku lähtee liikaa väärään suuntaan, on hyvä kääntää reilusti kurssia. Uutta elämää emme voi saada, mutta liiat mutkat on hyvä vaan oikoa.
      .elämän tarkkailija x

      • Anonyymi

        Hyvää yötä meille takariviläisille !


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      59
      1927
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1672
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1594
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1425
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe