Finnairin kilpailuetu on palvelu(!)

Anonyymi

Näin tarinoi päivän kuppalehdessä Finnairin myynnistä vastaava johtaja. Taitaa olla johtaja huumorismiehiä.

11

110

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No kerrotko mikä palvelussa vikana? Ai niin, ei ole varaa lentää. Eikä uskalla, ulkomailla ei suomella pärjää. Hahahahahaaaaaa

    • Anonyymi

      Nykyään taitaa Aeroflotillakin olla parempi palvelu kuin Finnairilla. Silti yhtiöllä on kuitenkin korkeammat lentohinnat kuin niillä paremman palvelun yhtiöillä.

      • Kerrotko mitä mielestäsi kuuluu termin ”palvelu” alle, kun puhutaan lentomatkustuksesta ja mitkä asiat tuosta palvelusta ovat Finnairilta selvästi huonommin kuin joillain muilla lentoyhtiöiltä (vaikkapa sitten Aeroflotilla).
        Ilman tuota tietoa, on aika vaikea keskustella asiasta, kun tuo ”palvelu” on käsite mikä tuntuu vaihtelevan runsaastikin eri ihmisten kohdalla.


      • Anonyymi
        santtu_1975X kirjoitti:

        Kerrotko mitä mielestäsi kuuluu termin ”palvelu” alle, kun puhutaan lentomatkustuksesta ja mitkä asiat tuosta palvelusta ovat Finnairilta selvästi huonommin kuin joillain muilla lentoyhtiöiltä (vaikkapa sitten Aeroflotilla).
        Ilman tuota tietoa, on aika vaikea keskustella asiasta, kun tuo ”palvelu” on käsite mikä tuntuu vaihtelevan runsaastikin eri ihmisten kohdalla.

        Matkustapa esim. Frankfurtiin ja/tai Müncheniin molemmilla yhtiöillä. Finskillä saat maksutta kahvikupin tai mehun. Hansalla halutessasi maksutta olutta ja pientä syötävää. Viime viikolla lensin "hansalla" HEL-MUC-PRG ja takaisin. Kaikilla osuuksilla tarjottiin "turistissa" maksutta sämpylä ja olutta vaikka esim. MUC-PRG lento kestää vain 45 min. Edestakaisen lennon hinta oli 135 egee. Tietysti kaikki lennot ei ole yhtä edullisia, mutta palvelutaso on sama. Lufthansan kaukolentojen palvelutaso on sekin melkein yhtä hyvä kuin Qatarilla.


    • Eipä tuossa palvelussa eroja huomaa muihin yhtiöihin. Eroa on esim juomien hinnoissa ja määrissä, ehkä myös henkilökunnan ikärakenteessa. Jälkimmäinen ei vaikuta millään tavalla.

    • Anonyymi

      Kyllähän se ero tarjoilussa on aivan selkeä niinkuin tuossa yllä Lufthansan asiakas kertoo. Lufthansan lennolla aika kuluu paljon mukavammin ja nopeammin kun tarjoilu pelaa. Finnairin samoilla lennoilla yrittää vaan nukkua että saa aikansa kulumaan. Finnairin puolustukseksi voi sanoa että jos lompakkoa avaa niin sitten sieltä saa Napueta, eikä tarvi tyytyä halpis gin versioon.
      QR, TK, LH, CX, KL, AF mannertenvälisillä lennoilla ilmainen baaritarjoilu on auki läpi lennon. Finnair tarjoaa ruuan yhteydessä 1-3 olutta tai viiniä. Väkevät on aina maksulliset. Sitten on nämä lomakohteisiin menevät lennot joilla kaikki alkoholitarjoilu maksaa.
      Jos taasen verrataan itse palvelutapahtumaa, niin en näe juurikaan eroa palvelualttiudesta Eurooppalaisilla yhtiöillä. Eroa syntyy kun valitaan hiekkalaatikko- tai aasialainen yhtiö.
      Finnairin mannertenvälinen businessluokka on ihan ok, vaikka ei sekään pärjää Lufthansan vastaavalle ja jos Qatariin verrataan niin ollaan ihan eri maailmassa.

    • Anonyymi

      Juntti Thaimaan matkajaat ne täällä inisee

      • Anonyymi

        Sinä olit ensimmäinen ja ainoa, joka mainitsi Thaimaan.


    • Anonyymi

      Kerro ja vertaile toki omakohtaiset kokemukset eri lentoyhtiöiltä, eri mantereille suuntautuvista lennoista ja matkustusluokista.

      • Anonyymi

        Finnairilla ei ole ykkösluokkaa, että sikäli hankala vertailla. Finnairin business ei oikein houkuttele Euroopan sisäisillä lennoilla. Pitsku sama kuin turistiluokassa, mutta lipun hinta on aivan eri. Keskipenkki blokataan vain jos business paikkoja jää myymättä. Pahimmoilleen busineksessa istutaan kuin sillit suolassa. Business-luokan muona Euroopan sisäisillä lennoilla vastaa lufthansan turistiluokan evästä.
        Finnairilla on aina se tyrkytysmyynti, jonka aikana kukaan ei osta mitään ja matkustamohenkilökuntakin sen varsin hyvin tiedostaa. Poikkeustilanteiden hallinta Finnairilla lienee heikoimpien lentoyhtiöiden tasolla. Mitään todellista asiakaspalvelua Finnairilla ei ole. Palvelun virheen tapahduttua, voi olla varma että mitään hyvitystä, tai edes selitystä ei tule saamaan, vaikka kuinka vaatisi. Jos lähtöselvitystä tehdessä Finnairi ilmoittaa ylibuukkaustilanteesta ja kysyy suostumusta vapaaehtoiseksi lennolta poisjääjäksi, sen jälkeen ei enää kuulukaan mitään. Ei tiedä millä lennolla tai reitityksellä pääsee perille kohteeseen. Lukekaa Finnairin facea, ei siellä kovin tyytyväisiä olla palvelun tasoon.


      • Anonyymi

        Finnairin busineksessä keskipenkki blokataan. Tavallaan tuohon poikkeuksena ovat lennot, jotka lennetään E190-koneilla, niissä ei ole keskipenkkiä.

        Poikkeustilanteiden hallinta ainakin tasoasiakkaiden kohdalla on ollut erittäin hyvää. Tosin yhtä hyviä ovat olleet sekä airBaltic että norwegian, ainakin oman kokemuksen perusteella.

        Ylibuukkaustilanteet käsitellään portilla, muistaakseni tuo on kerrottu selvästi lähtöselvityksen yhteydessä. Läheskään aina ylibuukkaustilanteessa koneesta ei ole käännytetty ihmisiä (tarkoittanee, että ihmisiä jättää tulematta lennolle).

        Hyvityksistä olen täysin samaa mieltä, Finnair yrittää jatkuvasti venkoilla lakisääteisten korvausten kanssa.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

      Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      241
      2348
    2. Kuhmo tekisi perässä

      Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1838
    3. Miehille kysymys

      Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      69
      1623
    4. Onko telepatia totta

      Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      80
      1265
    5. Miksi kaivattusi on

      erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      63
      1164
    6. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

      Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      1138
    7. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

      Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      16
      1028
    8. Nainen, olen niin pettynyt

      Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      90
      1020
    9. Haluaisin jo

      Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      874
    10. Ootko nainen jo rauhoittunut

      Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      70
      862
    Aihe