Kirjoitan fantasiakirjasarjaa, joka on edennyt viimeiseen osaansa. Suunnittelen lähettäväni kokonaisuuden kustantajalle vasta kun olen saanut tämän viimeisen osan valmiiksi.
Minulla on toki selkeä ajatus siitä, miten olen ajatellut tarinan juonellisesti päättyvän. Kaipaisin kuitenkin ajatuksia siitä, missä muodossa loppu kannattaisi toteuttaa.
Onko mielestänne parempi jättää jotain lopetuksesta auki ja lukijan oman tulkinnan varaan? Toisin sanoen katkaista tarina loppukliimaksin jälkeen ja jättää henkilöhahmojen lopulliset kohtalot arvailujen varaan.
Vai kaipaako lukija esimerkiksi pitkän epilogin muodossa enemmän selittelyä siitä, mitä tapahtui loppukohtauksen jälkeen (klassista kuka päätyi yhteen kenenkin kanssa -juttua)? Tällainen lopetus tuntuu omasta mielestäni vähän latistavalta.
Hyvä fantasiakirjan loppu?
Anonyymi
1
148
Vastaukset
- Anonyymi
kukin tavallaan, mutta itse tykkään selkeistä lopuista joissa sanotaan minne päähenkilöt seikkailuidensa jälkeen päätyivät
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 314214
Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen
Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot1344027- 593645
Purra on kantanut vastuuta täyden kympin arvoisesti
Luottoluokituksen lasku, ennätysvelat ja ennätystyöttömyys siitä muutamana esimerkkinä. Jatkakoon hän hyvin aloittamaans273490- 863487
Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"
Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe643311- 812876
- 542805
- 252586
Korjaamo suositus
Vahva suositus Kumpulaisen korjaamolle vanhan 5-tien varrelta! Homma pelaa ja palvelu ykköslaatuista. Mukavaa kun tuli p142294